KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

maar dan klapt het systeem eruit

zal nog wel meer dingen spelen denk ik

Reputatie 1

Valt mij trouwens wel op dat jullie hier vaak sneller reageren dan de software op mijn ontvanger :)

Reputatie 7

ja, dan ligt het toch echt aan de mensen achter de software.

Dat is meestal zo. Wel moet je heel goed kijken welke rol die mensen gespeeld hebben bij de ontwikkeling van die software en bij welke rol de grootste steken zijn laten vallen. Het is heel makkelijk om naar de techneuten te wijzen maar ik heb een sterk vermoeden dat "commerciële haast" hier geresulteerd heeft in besluiten die eigenlijk niet genomen hadden moeten worden. Helaas zien we dat veel te vaak.

 

Voor mij krijgen jullie nog een kans.

Ik neem aan dat je bedoelt dat KPN nog een kans van je krijgt. :wink:

Na de laatste update werkt de programmagids zeer traag. Dit is zeer vervelend.

Na update is het zoeken via gids erg langzaam geworden. 

Vanwege grote ontevredenheid (klantonvriendelijkheid) ongeveer 10 jaar van KPN  overgestapt naar Telfort. Tot de recente overname door KPN was dit probleemloos.  Echter we zijn weer terug bij af. Sinds de introductie van het nieuwe menu wekt de tuner (Arcadyan) voor geen meter meer. Tig keren gereset. tig keren frisse start en tig software opnieuw geladen alles zonder resultaat. Omdat je als klant van KPN niet op een directe manier fatsoenlijk contact kunt krijgen maar eens gaan speuren op het internet en ja hoor de software blijkt niet goed te werken. Waarom kan KPN de moed niet opbrengen om hun klanten even rechtstreeks op te hoogte te brengen van dit probleem? en misschien voorstellen tot (tijdelijke) vervanging van het niet goed werkende apparaat? KPN is anders ook niet schuw met het sturen van een mailtjes. Sorry hoor maar dit moest mij even van het hart en het schijnt, helaas, op deze manier te moeten.  Gelukkig kunnen we Chromcasten en kijken we via de App en een aparte App voor radio want die kan ik in de App niet vinden.

Laten we hopen dat KPN hun klanten nu wat informatie verschaft. Het altijd goed geweest en dat moet toch weer kunnen. Wellicht kunnen het opnieuw overstappen naar een andere aanbieder nog even uitstellen.

 
 
 
Subforum

Is het opnamemenu aan te passen naar lijsten ipv die  stomme tegels.  Kan ik selecteren op datum of alfabet? Dit is zeer onoverzichtelijk geworden. 

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

 

 

In de huidige digitale wereld moet dit toch snel op te lossen zijn. Duurt nu toch wel heel erug lang KPN. 

Hier ook al enkele weken een tergend trage decoder. Waarom moet een fix zo lang duren? Lijkt me dat dit topprioriteit zou moeten krijgen

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 1

KPN, onze Arcadyan HMB2260 kastjes werken zo traag dat ik nu op het punt sta om over te stappen naar een kabelaanbierder. Ze lijken wel iedere dag trager te worden en we zijn het spuugzat. Je kan absoluut niet meer normaal tv kijken. we hebben duurste abonnement wat jullie hebben en 2 telefoonnummers.

Door deze updates en alle flauwekul waar we niet op zaten te wachten, volgens mij puur om data te verzamelen van de tv kijkende klanten is er nu een grens bereikt. Heb zojuist offerte aangevraagd bij Delta… Officiële offerte heb ik dinsdag binnen, dat is al bijna sneller dan het tv menu op dit moment.

Groeten van een trouwe KPN klant die het zat is.

Wtf KPN LEZENNNNN jullie wel of doen jullie geen moer met Corona. Tvgids menu is zo traag wacht gewoon echt 20 seconden voordat hij beeld geeft als je programma hebt gekozen. We betalen voor goed product of gewoon keer niet betalen dan horen we jullie wel!!!! Drama bedrijf

Badge +19

Corona,  feestdagen helpt allemaal niet qua snelheid

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +9

waar zit het probleem dan ?

Mijn vermoeden: Vollopend geheugen door ofwel een memoryleak ofwel het niet goed schonen van de cache. Beide zijn geen hardware problemen maar software problemen.

Dat ook de HMB2260 en VIP2852 het aankunnen is op 10 december wel aangetoond.

Niet echt. Het is aangetoond, dat ze het 1 dag lang aankunnen. Als ik mijn 2260 nu opnieuw installeer zit ik ook 1 dag lang 'alleen maar' op 3 seconden. Binnen 1 week worden dan daar weer 10 seconden (of meer) van. Wie zegt je dat dit met die versie, die op 10 december voor 1 dag uitgerold was, niet precies hetzelfde geweest was? Misschien heb je gewoon 'zwaardere' ontvangers nodig om die nieuwe software voor langere tijd betrouwbaar en snel te laten draaien (en moet je dan als KPN van die oude meuk af). 

Badge +19

 

Omdat er gemeentes zijn waar je niet kunt kiezen.

@Johnvanderlely is dat echt zo? Kan je een voorbeeld geven? Ik ben echt serieus nieuwsgierig hoor.

Reputatie 7

Niet echt. Het is aangetoond, dat ze het 1 dag lang aankunnen. Als ik mijn 2260 nu opnieuw installeer zit ik ook 1 dag lang 'alleen maar' op 3 seconden. Binnen 1 week worden dan daar weer 10 seconden (of meer) van.

Je beschrijft perecies waarom ik dat vermoeden heb.

 

Wie zegt je dat dit met die versie, die op 10 december voor 1 dag uitgerold was, niet precies hetzelfde geweest was?

De laadtijd van de gids op onze HMB2260 ging van zo'n 3 seconden naar vrijwel direct.

 

Misschien heb je gewoon 'zwaardere' ontvangers nodig om die nieuwe software voor langere tijd betrouwbaar en snel te laten draaien (en moet je dan als KPN van die oude meuk af). 

Dat is niet nodig immers gebleken is dat een HMB2260 het nieuwe menu probleemloos aankan.

Reputatie 7
Badge +9

Niet echt. Het is aangetoond, dat ze het 1 dag lang aankunnen. Als ik mijn 2260 nu opnieuw installeer zit ik ook 1 dag lang 'alleen maar' op 3 seconden. Binnen 1 week worden dan daar weer 10 seconden (of meer) van.

Je beschrijft perecies waarom ik dat vermoeden heb.

 

Wie zegt je dat dit met die versie, die op 10 december voor 1 dag uitgerold was, niet precies hetzelfde geweest was?

De laadtijd van de gids op onze HMB2260 ging van zo'n 3 seconden naar vrijwel direct.

 

Misschien heb je gewoon 'zwaardere' ontvangers nodig om die nieuwe software voor langere tijd betrouwbaar en snel te laten draaien (en moet je dan als KPN van die oude meuk af). 

Dat is niet nodig immers gebleken is dat een HMB2260 het nieuwe menu probleemloos aankan.

Ja, voor 1 dag. Je hebt geen zekerheid, dat dit voor langere tijd zo is zolang die snelle (nieuwe) versie niet langer dan 1 dag uitgerold blijft. Je denkt van wel, ik moet het eerst nog zien. Na de ervaringen van de laatste 6 maanden kijk ik ook hier eerst maar eens sceptisch tegenaan. 

Reputatie 2

Heel mooi om te zien dat hier veel klanten van kpn op één of andere manier nog wel uit de voeten kunnen met updates etc en zelfs oplossingen aandragen.

Ik heb een aantal mensen in mijn omgeving die hier grote problemen mee hebben zoals mijn moeder van 70+ deze mensen moeten iedere keer hulp vragen “netflix doet het niet kun jij even kijken?"

Ik heb een kennis die al tijden geen Netflix meer kijkt omdat ze anderen niet tot last wil zijn..

De trage gids etc nemen ze maar op de koop toe..

Deze mensen hoor je hier niet.. Maar het zijn er vele..

Ik vind het dan ook schandalig dat het na een halfjaar nog steeds niet is opgelost 

Hier op dit forum al meer dan 200 pagina's met ruim 5000 berichten..

Ik wou wel dat het gewoon Telfort was gebleven, dit is om te janken kpn...

 

Sinds de nieuwe instellingen is het schakelen van het ene naar het andere menu of naar een andere zender mega traag geworden. Zeer irritant

Reputatie 1

Op de Arcadyan HMB2260  ben ik al bang om software opnieuw te installeren, als ik dat moet doen, dan moet het 4 a 5 keer opnieuw omdat het laatste deel van het opstarten daarna niet goed lukt.

Hallo, sinds de nieuwe gids is hetmenu erg traag. Kan hier  wat aan gedaan worden?

Reputatie 1

Ik kan redelijk kort zijn over het nieuwe menu: WAARDELOOS! Tergend langzaam......manmanman......je wordt er gefrustreerd van, en hier hebben ze een pilot mee gedraaid??? Oké, het ziet er mooier uit, maar dit weegt totaal niet op tegen alle nadelen, dit in een tijd(wereld) dat alles steeds sneller moet komt KPN met een update die de snelheid terug brengt naar de snelheid van een inbelmodem 14.4 kbps, je hoort nog net het inbelgeluid niet! Dus KPN ict'ers, ga er mee aan de slag, dit kan echt niet in 2020!

Reputatie 1

Hallo, sinds de nieuwe gids is hetmenu erg traag. Kan hier  wat aan gedaan worden?

Mee eens, tergend langzaam, gr

beste, na de update van de ontvanger en het nieuwe menu is de snelheid er uit, hoe draai ik dit terug, ik vind de update een mislukking, voorheen simpel en vooral snel, nu onoverzichtelijk en traag, complete misser, ga aub niet mee in continu verbeteren, als het goed werkt laat het dan zo, ik erger mij hier zeer aan, van kleine simpele ontvanger naar complex trage kast

Echt DRAMATISCH!!!!!! Ik was zo blij met Telfort enuh serieus aan het nadenken om met de verhuizing naar een andere provider te wisselen!!!  

Diep triest dat een provider als KPN met een update komt die nog trager is dan mijn Commodore 64 uit 1978. Welke prutsers hebben dit IT project uitgevoerd? En dan wordt vervolgens de klant die voor deze service betaald ook nog niet eens fatsoenlijk geïnformeerd over de problemen en wat KPN denkt eraan te gaan doen. Ik heb recentelijk KPN Service tot twee keer toe gebeld en werd toen gewoon met een kluitje in het riet gestuurd ‘Gewoon even de software opnieuw installeren.’ 🤨 Het is nog steeds bagger!

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Badge +19

Bij de meeste mensen gaat het gewoon goed. Ik heb nergens last van. Dat maakt het waarschijnlijk zo moeilijk. 

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic