KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Reputatie 7

Net even gechat met KPN. Aangezien mijn ontvanger, de Arris, al zeker twaalf jaar oud was, zal deze vervangen worden zodat het tv menu, en Netflix, weer sneller zal worden. Dus, met dank aan KPN servicedesk, snel en prima geholpen. Maandag ophalen🙂

Jouw Arris kan geen twaalf jaar oud zijn. Motorola is eind 2012 door Google aan Arris verkocht en dus kan een Arris TV ontvanger niet ouder dan acht jaar zijn.

Het lijkt mij toch redelijk dat kpn de tarieven verlaagt tot alles is op gelost

Badge

Wij hebben ook hetzelfde probleem sinds kort. Menu, gids en navigeren reageren super traag. Is er een update geweest? Graag verhelpen @kpn aub. Mvg, Linda

*admin: samengevoegd met het centrale topic

Wij hebben ook hetzelfde probleem sinds kort. Menu, gids en navigeren reageren super traag. Is er een update geweest? Graag verhelpen @kpn aub. Mvg, Linda

Het ligt niet aan de afstandsbediening,  het wachten is op een nieuwe firmware voor  de  tv ontvanger

Ik ben het trage menu van KPN nu meer dan zat. Waar het eerst ruim 4 seconden was moet ik nu 9 seconden wachten voordat de gids er is en nog eens 9 seconden als ik de gids weer wil verlaten

Ik ga op zoek naar een andere aanbieder. 

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Badge

 

Sinds kort reageren het menu, gids en eigenlijk alles super traag bij gebruik vd afstandsbediening. Zowel de bekabelde als de wifi verbinding. Is er een update geweest? Graag verhelpen aub. Mvg, Linda

 

Admin: samengevoegd met het centrale topic

Reputatie 2
Badge

Vanmiddag kpn aan de lijn gehad wat qua verbinding wel echt drama was.  Maar ze hebben het probleem meegekregen en voorlopig opgelost. Geen idee wat ze gedaan hebben maar mijn tv gids gaat  tot dusver als een speer. Hopen dat het zo blijft. 

Bijzonder dit. Hebben ze nieuwe software geïnstalleerd soms? Is er een update gedraaid die al klaar staat maar nog niet uitgerold mag worden? @Peetjuh71 Wat voor TV-ontvanger heb je en wil je eens kijken welke software-versie erop staat?

 

 

Ik heb de vip2952 

8.0.110_1901

De verbinding was zo slecht tijdens het gesprek dat ik niet heb kunnen horen wat ze precies gingen doen. Het leek wel of ze op Mars zat.  Maar mijn gids is wel echt sneller gelukkig. Van ruim 10 sec naar nu 1 sec is al een wereld van verschil. Het was gewoon echt een kwelling geworden om die te gebruiken.  

 

Reputatie 7

Ik heb de vip2952 

8.0.110_1901

@Peetjuh71, Helaas vergeet je het belangrijkste onderdeel en dat is de html versie. Kan je die ook nog even vermelden?

Reputatie 2
Badge

Ik heb de vip2952 

8.0.110_1901

@Peetjuh71, Helaas vergeet je het belangrijkste onderdeel en dat is de html versie. Kan je die ook nog even vermelden?

 

 HTLM  4.110.208 

 

Reputatie 2
Badge

Ik heb de vip2952 

8.0.110_1901

@Peetjuh71, Helaas vergeet je het belangrijkste onderdeel en dat is de html versie. Kan je die ook nog even vermelden?

 

 HTLM  4.110.208 

 

HTML  bedoel ik. 

Reputatie 3
Badge

 

Het type Experia Box speelt geen rol in deze problematiek. Of je nu een V8, V9, V10(a) of V12 hebt maakt niet uit. Ook bij de FRITZ!Box of bij het gebruik van een eigen router treedt die traagheid op.

Het speelt in zoverre een rol dat ik met de V9 6 seconden most wachten en nu ruim over de 10 seconden ga...

Reputatie 7

Het speelt in zoverre een rol dat ik met de V9 6 seconden most wachten en nu ruim over de 10 seconden ga...

En waarschijnlijk zit je weer onder de 6 seconden als je jouw TV ontvanger herstart nadat deze op de V10 aangesloten is.

Reputatie 7

Ik heb de vip2952 

8.0.110_1901

@Peetjuh71, Helaas vergeet je het belangrijkste onderdeel en dat is de html versie. Kan je die ook nog even vermelden?

 HTML  4.110.208 

Dan ben ik benieuwd of die snelheid zo goed zal blijven immers jouw TV ontvanger heeft geen nieuwere software ontvangen.

Reputatie 2
Badge

Ik heb de vip2952 

8.0.110_1901

@Peetjuh71, Helaas vergeet je het belangrijkste onderdeel en dat is de html versie. Kan je die ook nog even vermelden?

 HTML  4.110.208 

Dan ben ik benieuwd of die snelheid zo goed zal blijven immers jouw TV ontvanger heeft geen nieuwere software ontvangen.

 

Daar ben ik zelf ook heel benieuwd naar. Tot dusver is het weer even iig. 

Reputatie 2

Sinds de overstap van Telfort naar kpn niet alleen problemen met tv, Maar ook met mobiel bellen..

Heb dit bij Telfort nooit gehad maar nu regelmatig krakende verbinding of de ik de ander niet versta of helemaal niet hoor of andersom, zijn er meer mensen die hier last mee hebben?

na een update reageerd de ontvanger erg traag, zowel menu als gids

Reputatie 2

Juist gebeld met kpn nav vorig bericht.

Geen oplossing geboden, terugbellen na 19 jan 2021.

Alsnog in de wacht gezet, overleg met een teamleider kpn, na 32 minuten heb ik de verbinding verbroken.

Zeer teleurstellend!!!

Sinds de tv-ontvanger menu update heeft gehad is het niet meer leuk om TV te kijken. Nu al meerdere maanden hetzelfde probleem en heb genoeg van het resetten van apparatuur wat niets helpt.

Vandaag 28-12-2020 gebeld met KPN , men is bezig met een oplossing, mogelijk in Januari 2021 opgelost ( Ja dat zou erg mooi zijn als het echt zo is) 

Ondertussen kijk ik maar even rond bij de concurrentie , dat zal vast niet minder zijn dan dit. 

Wat een schijnvertoning bij KPN !!  Zelfs bij andere bedrijven is het mogelijk een fout te herstellen, waarom dan niet bij KPN  ? ? ? 

 

Admin: samengevoegd met centrale topic

Juist gebeld met kpn nav vorig bericht.

Geen oplossing geboden, terugbellen na 19 jan 2021.

Alsnog in de wacht gezet, overleg met een teamleider kpn, na 32 minuten heb ik de verbinding verbroken.

Zeer teleurstellend!!!

Ik vindt dat je nog heel geduld heb gehad om 32 min. te wachten , ik had hem er na 10 min. al opgegooid , schandalig gewoon.

Het kan zo eenvoudig zijn om een bericht te sturen via je TV box hoe het er voor staat om het probleem met de nieuwe up-date te verhelpen

Inderdaad zeer teleurstellend van de KPN.

 

Gisterenavond waren er ook weer heel veel storingen bij het kijken naar opgenomen programma’s om over de rest maar niet weer te beginnen .  

Reputatie 6
Badge +4

Ik heb wederom een klacht ingediend omdat mijn ontvanger momenteel gewoon onbruikbaar is. Heb KPN een ultimatum gesteld en erbij gezegd dat als per die datum (08-01-2021) het probleem niet blijvend opgelost is ik de automatische incasso blokkeer voor KPN. De geleverde service is in mijn ogen momenteel 0,00 euro waard.

Ontvanger uit standby halen 10 seconden

Openen gids 15-20 seconden

Sluiten gids 15-20 seconden

Wisselen van zender via cijfertoetsen afstandsbediening 5-7 seconden

Ik geef KPN graag even het voordeel van de twijfel.

Ik had niet anders verrwacht van een KPN fanboy.

 

Hoewel, slechts enige posts eerder…

 

...maar ik vrees dat we eind volgende week met gemengde gevoelens aan deze uitspraak terug zullen denken.

 

Kortom, ik denk ook dat hoge verwachtingen van deze update tot teleurstellingen gaat leiden.

Ik ga misschien van 5 seconden gids oproepen naar 4 of zo, en niet naar 0.5 seconden zoals het met het vorige platform was, en zou moeten zijn.

Inderdaad, als het te lang duurt, maar eens verder kijken in providerland...........:-(

 

Reputatie 7
Badge +20

Hoor je wat je zegt joop2011? Als iets dat héél gewoon en héél simpel moet werken, een menu, niet werkt moet de gebruiker erom heen werken om het toch maar enigszins acceptabel te laten werken. Dat is geen oplossing! :rolling_eyes:

Hoe moeilijk kan het zijn om bestaande software een update te geven? Ik werk zelf al 30 jaren in de IT en weet dus waarover ik praat. Wat KPN hier laat zien is gepruts van de hoogste orde. De update werkt niet (programmeerwerk is slordig en de test zwaar onvoldoende), klanten worden slecht behandeld (al maanden geen nieuws, geen nieuwe update en de recente update die de problemen had moeten oplossen is weer teruggedraaid omdat die weer andere problemen introduceerde) en uitermate slecht geïnformeerd (ik weet nog steeds niet wanneer ik weer eens een fatsoenlijk en acceptabel werkend menu krijg).

Kortom, op dit moment adviseer ik iedereen die nog op zoek moet naar een provider zich nog eens goed achter de oren te krabben alvorens voor KPN te kiezen. Wat hier tentoongespreid wordt is onprofessionaliteit ten top!

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Dat zeg ik helemaal niet.

Je verdraaid mijn woorden.

Natuurlijk ben ook ik niet blij dat het menu en gids erg traag is.

Lees eens goed wat ik heb geschreven. 

 

Wat ik wel weet dat ik destijds bij Ziggo de Humax 5202 had en dat het bijna een jaar heeft geduurd voordat hij goed werkte.

En ik kan je vertellen dat ik daar destijds (net als nu met de traagheid) niet blij mee was.

 

Wat ik niet doe, is er een drama van maken, want dat is alleen maar slecht voor jezelf.

 

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb wederom een klacht ingediend omdat mijn ontvanger momenteel gewoon onbruikbaar is. Heb KPN een ultimatum gesteld en erbij gezegd dat als per die datum (08-01-2021) het probleem niet blijvend opgelost is ik de automatische incasso blokkeer voor KPN. De geleverde service is in mijn ogen momenteel 0,00 euro waard.

Ontvanger uit standby halen 10 seconden

Openen gids 15-20 seconden

Sluiten gids 15-20 seconden

Wisselen van zender via cijfertoetsen afstandsbediening 5-7 seconden

 

Bij mij hielp een reset een paar seconde. Nog niet genoeg, maar elke seconde is meegenomen, Toch? Zie hier. 

 

Bij ons is momenteel zowel op de HMB2260 als op de V2952 de reactie snelheid ongeveer 5 a 8 seconde. 

iiD ,  hoop dat ze snel met een oplossing komen. Dit is echt niet te doen. Zendersverzetten menu raadplegen maakt niet uit wat dit gaat zo irritant traag.

Hoop niet dat ik als jaren trouwe klant genoodzaakt wordt om over te stappen.

waar zit het probleem dan ?

Mijn vermoeden: Vollopend geheugen door ofwel een memoryleak ofwel het niet goed schonen van de cache. Beide zijn geen hardware problemen maar software problemen.

Dat ook de HMB2260 en VIP2852 het aankunnen is op 10 december wel aangetoond.

Dat laatste is een aanname van je. Het is goed mogelijk dat bIj die versie geheugen op bij een ander of meerdere onderdelen is weggehaald om de decoder sneller te maken. En dat deze verschuiving van gebruik van beschikbare geheugen tot problemen hebben geleid en de storing hebben veroorzaakt. Op 10 december lag namelijk niet heel iTV plat maar had een deel van de klanten hier last van. De vraag is welk deel?