KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Reputatie 6
Badge +4

Ik heb wederom een klacht ingediend omdat mijn ontvanger momenteel gewoon onbruikbaar is. Heb KPN een ultimatum gesteld en erbij gezegd dat als per die datum (08-01-2021) het probleem niet blijvend opgelost is ik de automatische incasso blokkeer voor KPN. De geleverde service is in mijn ogen momenteel 0,00 euro waard.

Ontvanger uit standby halen 10 seconden

Openen gids 15-20 seconden

Sluiten gids 15-20 seconden

Wisselen van zender via cijfertoetsen afstandsbediening 5-7 seconden

 

Bij mij hielp een reset een paar seconde. Nog niet genoeg, maar elke seconde is meegenomen, Toch? Zie hier. 

 

Bij ons is momenteel zowel op de HMB2260 als op de V2952 de reactie snelheid ongeveer 5 a 8 seconde. 

Helaas bij mij helpt het niet. De ontvanger is al meerdere malen gereset, frisse start, stroom er af en er weer op. Tijden blijven ongewijzigd. Heb kennelijk een van de slechtste tv ontvangers gekregen.

Reputatie 7

Mijn vermoeden: Vollopend geheugen door ofwel een memoryleak ofwel het niet goed schonen van de cache. Beide zijn geen hardware problemen maar software problemen.

Dat ook de HMB2260 en VIP2852 het aankunnen is op 10 december wel aangetoond.

Dat laatste is een aanname van je. 

Hoe kom je daar nu bij, ik heb toch met eigen ogen mogen ervaren dat de gids zonder enige vertraging op onze HMB2260 geopend werd. Dan kan die HMB2260 dat toch gewoon aan ... of niet soms?

 

Reputatie 7
Badge +7

https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-hoofdpijndossier-interactieve-tv-zet-klanten-in-klaagstand/

Reputatie 5
Badge +2

Een week of wat heb ik een arris5202  i.p.v. de trage arris 2952, wat me opviel bij het ontkoppelen is dat er onderop de 2952 iets stond als :

HW optie 512 D

512 lijkt me typisch een geheugen groote, wat dit precies betekend (zoveel geheugen, of zoveel extra geheugen, flash? ram?) weet ik niet, maar mogelijk zijn niet alle 2952 hetzelfde.

Misschien is dit de oorzaak van de sterk wisselende eraringen met de arris 2952 ?

 

Reputatie 2

De snelheid (of beter de traagheid) van de decoder beginnen wij nu ook vervelend te vinden. Het duurt 5 seconden voordat er door de decoder gereageerd wordt op een ingedrukte knop. Dit is echt niet meer van deze tijd. Hopelijk komt er snel (en dan wel snel en niet traag) een oplossing

Reputatie 7
Badge +22

Nu begint de ZTE ZXV 8001 ook een kleine vertraging te vertonen, het gaat om deze ontvanger:

Volgens mij ligt het echt aan die software, maar wat moet het lang duren totdat die nieuwe software klaar is. 😔 Ik weet dat KPN daar druk mee bezig is, maar dit is wel een issue hoor. 

Reputatie 6
Badge +4

Alsof KPN zich ook maar iets van wat totaaltv schrijft aantrekt. Het boeit ze niets. Zelfs hun eigen klanten boeien ze niet. Ik zit al maanden met een extreem trage ontvanger maar er iets aan doen is teveel gevraagd. 

Reputatie 7

...maar mogelijk zijn niet alle 2952 hetzelfde.

Alle 2952's hebben dezelfde hoeveelheid geheugen en die zijn ook identiek aan de 2260's.

Reputatie 7
Badge +30

Alsof KPN zich ook maar iets van wat totaaltv schrijft aantrekt. Het boeit ze niets. Zelfs hun eigen klanten boeien ze niet. Ik zit al maanden met een extreem trage ontvanger maar er iets aan doen is teveel gevraagd. 

 

Helemaal begrijpelijk dat je er flauw van bent, en een oplossing wilt. Dat wil iedereen. Maar dit is natuurlijk niet waar. Zoals ik en mijn collega's ook regelmatig aangeven hier wordt er keihard gewerkt door onze iTV mensen om dit probleem op te lossen. We verwachten ook dat de komende update daarin zal helpen. Echter hebben we helaas nog geen definitieve datum daarvoor. Het enige dat we op dit moment weten is, wat mijn collega Paul een paar pagina's terug al schreef, is dat het niet meer lukt om die update in 2020 uit te rollen. Ik heb dit stukje ook even toegevoegd aan het startbericht van het topic. Dan is het makkelijker terug te vinden en naar te verwijzen dan het moeten opzoeken tussen de reacties hier. 

Reputatie 3

Nou Kpn het is gebeurd.

Ik ben jullie zat, waardeloos trage menu, waardeloze support en waardeloze communicatie!

Nog 1 maand uithouden met dat hele bagger menu van jullie en dan ben ik eindelijk van het gezeik af.

Schandalig hoe jullie met jullie klanten omgaan!!

Gr.

Reputatie 2
Badge

Waarschijnlijk een open deur maar mijn Arris VIP5202 werkt voortreffelijk. Zijn deze klachten niet terug te voeren naar oudere type ontvangers met minder geheugen? Dan heeft KPN een probleem dus.

Reputatie 7

Waarschijnlijk een open deur maar mijn Arris VIP5202 werkt voortreffelijk. Zijn deze klachten niet terug te voeren naar oudere type ontvangers met minder geheugen? 

Zoals je hebt kunnen lezen zijn ook de 2260 en 2952 prima in staat om het nieuwe menu te tonen.

Nu begint de ZTE ZXV 8001 ook een kleine vertraging te vertonen, het gaat om deze ontvanger:

Die ervaring heb ik ook. Heb de 8001 een aantal dagen geleden via het menu een herstart gegeven om de snelheid weer wat te verbeteren. Daarna was ik alle glaszenders kwijt en ook mijn opnames !! Vervolgens de software opnieuw geladen en was gelukkig alles weer OK. Die herstart laat ik maar even zitten de volgende keer. Zo erg is de vertraging op de 8001 ook weer niet maar je merkt het wel na verloop van tijd.

Reputatie 6
Badge +4

Alsof KPN zich ook maar iets van wat totaaltv schrijft aantrekt. Het boeit ze niets. Zelfs hun eigen klanten boeien ze niet. Ik zit al maanden met een extreem trage ontvanger maar er iets aan doen is teveel gevraagd. 

 

Helemaal begrijpelijk dat je er flauw van bent, en een oplossing wilt. Dat wil iedereen. Maar dit is natuurlijk niet waar. Zoals ik en mijn collega's ook regelmatig aangeven hier wordt er keihard gewerkt door onze iTV mensen om dit probleem op te lossen. We verwachten ook dat de komende update daarin zal helpen. Echter hebben we helaas nog geen definitieve datum daarvoor. Het enige dat we op dit moment weten is, wat mijn collega Paul een paar pagina's terug al schreef, is dat het niet meer lukt om die update in 2020 uit te rollen. Ik heb dit stukje ook even toegevoegd aan het startbericht van het topic. Dan is het makkelijker terug te vinden en naar te verwijzen dan het moeten opzoeken tussen de reacties hier. 

Je kunt dit wel allemaal doodleuk schrijven maar alle acties van KPN wijzen er toch echt op dat klanten niet interessant zijn voor ze. We zijn alleen maar zeurkousen. Er wordt van geen enkele kant meegedacht, telkens dezelfde domme oplossingen aangedragen. In plaats van klanten te negeren en ze steeds bozer te maken kan men ook zeggen, weet u wat, ik stuur u een ontvanger waarvan we bijna zeker weten dat deze goed werkt. Maar nee dat doet men niet, liever klanten die pisnijdig zijn en steeds meer ongemak ervaren van de puinhoop die KPN ervan gemaakt heeft dan dat men met een werkende oplossing komt. 

Ik heb echt het gevoel gekregen dat KPN mij ziet als een zeikerd die loopt te zeuren en allerlei dingen loopt te verzinnen.

Ik heb wederom een klacht ingediend omdat mijn ontvanger momenteel gewoon onbruikbaar is. Heb KPN een ultimatum gesteld en erbij gezegd dat als per die datum (08-01-2021) het probleem niet blijvend opgelost is ik de automatische incasso blokkeer voor KPN. De geleverde service is in mijn ogen momenteel 0,00 euro waard.

Ontvanger uit standby halen 10 seconden

Openen gids 15-20 seconden

Sluiten gids 15-20 seconden

Wisselen van zender via cijfertoetsen afstandsbediening 5-7 seconden

 

Bij mij hielp een reset een paar seconde. Nog niet genoeg, maar elke seconde is meegenomen, Toch? Zie hier. 

 

Bij ons is momenteel zowel op de HMB2260 als op de V2952 de reactie snelheid ongeveer 5 a 8 seconde. 

Helaas bij mij helpt het niet. De ontvanger is al meerdere malen gereset, frisse start, stroom er af en er weer op. Tijden blijven ongewijzigd. Heb kennelijk een van de slechtste tv ontvangers gekregen.

Ik heb de moed inmiddels ook al opgegeven. Bovengenoemde reactietijden van (ruim) 20 seconden zijn hier ook heel normaal en veroorzaken bij mij een enorm nerveus gevoel. En ik heb niet het idee dat er een oplossing in zicht is.

Reputatie 7

...maar alle acties van KPN wijzen er toch echt op dat klanten niet interessant zijn voor ze. We zijn alleen maar zeurkousen.

Op basis waarvan kom jij tot die conclusie?

Dat KPN nu geen oplossingsdatum kan geven vind ik niet meer dan logisch.

Waar KPN heel veel aandacht aan moet schenken is de klantenservice want daar worden regelmatig uitspraken gedaan die uiterst averechts op de gemoedsrust van de abonnee werken. Dat je de TV ontvanger maar moet resetten zou tot de verboden uitspraken moeten behoren en dat zou er ingehamerd moeten worden bij klantenservice. Ook een uitspraak dat er op 19 januari een update zal zijn is natuurlijk volstrekt ongeloofwaardig. Als het werkelijk zo zou zijn dan is dat natuurlijk een volstrekt starre houding van KPN want als zou blijken dat er een goed werkende update voorhanden is dan moet je die natuurlijk ook eerder uit kunnen rollen.

Reputatie 7

Ik heb de moed inmiddels ook al opgegeven. Bovengenoemde reactietijden van (ruim) 20 seconden zijn hier ook heel normaal en veroorzaken bij mij een enorm nerveus gevoel. En ik heb niet het idee dat er een oplossing in zicht is.

Er is bij enkele abonnees blijkbaar een nieuwe NMC en html versie op de TV ontvangers geplaatst waarbij iemand teruggekoppeld heeft dat de laadtijd van de gids op een 2952 minder dan 2 seconden is.

Ik kan hierover heel kort zijn. Indien deze ontzettende traagheid niet op zeer korte termijn is opgelost, gaan wij op zoek naar een andere provider! 

Jammer KPN, gemiste kans! 

Reputatie 6
Badge +4

...maar alle acties van KPN wijzen er toch echt op dat klanten niet interessant zijn voor ze. We zijn alleen maar zeurkousen.

Op basis waarvan kom jij tot die conclusie?

Dat KPN nu geen oplossingsdatum kan geven vind ik niet meer dan logisch.

Waar KPN heel veel aandacht aan moet schenken is de klantenservice want daar worden regelmatig uitspraken gedaan die uiterst averechts op de gemoedsrust van de abonnee werken. Dat je de TV ontvanger maar moet resetten zou tot de verboden uitspraken moeten behoren en dat zou er ingehamerd moeten worden bij klantenservice. Ook een uitspraak dat er op 19 januari een update zal zijn is natuurlijk volstrekt ongeloofwaardig. Als het werkelijk zo zou zijn dan is dat natuurlijk een volstrekt starre houding van KPN want als zou blijken dat er een goed werkende update voorhanden is dan moet je die natuurlijk ook eerder uit kunnen rollen.

Op basis van de manier hoe men reageert aan de telefoon en het gevoel wat ik krijg van de uitspraken van sommige medewerkers. Ik laat me niet op het forum uit over de uitspraken maar bij mij gaf dit het gevoel dat men me zag als iemand die de boel loopt te flessen en gewoon nieuwe apparatuur wil krijgen voor niets. Ik zit al maanden met dit probleem en een 2e ontvanger, hetzelfde type dat ooit al eens bij een andere klant gestaan heeft is zelfs nog trager dan de eerste heeft het alleen maar verergert. 

Reputatie 2

Hier ook hetzelfde.
Heb hier ook nog eens 2 verschillende decoders. Maar bij beide maakt het geen fluit uit, sinds de update zijn ze gewoon super traag. Reset alles enz. maakt niks uit.

Ze moeten gewoon fatsoenlijke decoders leveren die hardware matig wat sneller zijn of een beter menu maken, want dit menu lijkt gewoon veel te zwaar voor die prut dingen.

Schandalig dit gewoon.

Heb 10x liever het oude menu dan dit nieuwe prut geval wat toch voor mij 0 toegevoegde waarde heeft.
 

Ik ben er ook klaar mee. Als ik alle reacties lees KPN dan moet dit toch voor jullie voldoende zijn om er iets aan te doen en wel heel snel.

Jullie gaan hierdoor klanten verliezen.

Ik ga over paar maanden verhuizen maar vraag mij af of ik weer KPN neem of ander provider.

Reageer niet snel maar vind het nu wel erg lang duren van kpn. Voor zo'n groot bedrijf. Van mij part draai je het nieuwe menu tijdelijk even terug naar de oude. Want laatste maand is echt heel hinderlijk traag geworden. Tv menu.. Opname starten.....gids...zappen.

Zitten ons nu dagelijks te ergeren en oplossen hoe maar.. Niet een week of maand maar al paar maanden dit... Pffff. Mag wel korting op mijn dure abbo krijgen onderhand.

 

Reputatie 3
Badge

Ik ga niet onmiddellijk opzeggen. Aanvankelijk leek de TV ontvanger juist sneller te reageren, maar na het terugdraaien van de updates is het allemaal reten traag geworden. 

Ik geef het je te doen. Ik werk bij het grootste ICT bedrijf van Nederland en wil je zonder gezeik een stap vooruit kunnen zetten, dan moet je op alle fronten alles en iedereen tegelijk nieuwe soft- en hardware leveren. Inherent aan die snel verouderende hard- en software. Dit probleem zul je altijd blijven houden. Niet voor niks dat je soms niet langer dan 1 of 2 jaar probleemloos met een smartphone kunt doen. Gooi die ontvangers er anders helemaal tussen uit en ontwikkel een App voor op de Chromecast.

 

Reputatie 7

Op basis van de manier hoe men reageert aan de telefoon en het gevoel wat ik krijg van de uitspraken van sommige medewerkers.

Precies, de telefonische klantenservice. Dat is mijns inziens het echte zorgenkindje van KPN.

De hoeveelheid onzin die uit die koker komt is soms echt beschamend. Ik denk ook echt dat hier externe callcenters gebruikt worden waarbij de beloning niet plaatsvindt o.b.v. klanttevredenheid maar op basis van verwerkte calls per uur ongeacht het resultaat van zo'n call.

Mijn ontvangers zijn traag . Als ik het menu wil hebben kan ik gerust nig ff thee inschenken voordat het in beeld komt .  Regelmatig loopt het ook vast als ik bv op teletekst kijk Ik wordt hier niet echt blij van .



Admin: topic samengevoegd met bestaand topic