KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Sinds de overstap van Telfort naar kpn niet alleen problemen met tv, Maar ook met mobiel bellen..

Heb dit bij Telfort nooit gehad maar nu regelmatig krakende verbinding of de ik de ander niet versta of helemaal niet hoor of andersom, zijn er meer mensen die hier last mee hebben?

Jup wij ook!

Badge +12

Op basis van de manier hoe men reageert aan de telefoon en het gevoel wat ik krijg van de uitspraken van sommige medewerkers.

Precies, de telefonische klantenservice. Dat is mijns inziens het echte zorgenkindje van KPN.

De hoeveelheid onzin die uit die koker komt is soms echt beschamend. Ik denk ook echt dat hier externe callcenters gebruikt worden waarbij de beloning niet plaatsvindt o.b.v. klanttevredenheid maar op basis van verwerkte calls per uur ongeacht het resultaat van zo'n call.

Of het een externe partij is weet ik niet maar het zijn geen medewerkers van KPN. De klantenservice van KPN en XS4ALL zijn tegenwoordig hetzelfde. De vacatures voor de klantenservice zeggen genoeg. Geen binding met het bedrijf en niet gehinderd door enig klantgevoel. Randstad en YoungCapital... voornamelijk studenten en ik vermoed inderdaad dat ze een maximale tijd per call krijgen. Anders zou er niet zo vaak opgehangen worden. 

Nou nou is nog steeds kl….te kan koffie gaan zetten als ik in de gids wil kijken waarom niet terug naar de firmware van een jaar geleden deze werkte tenminste en wat oudbollige uitstraling vond ik niet werkte tenminste ben rond aan het kijken voor iets anders…...

Juist gebeld met kpn nav vorig bericht.

Geen oplossing geboden, terugbellen na 19 jan 2021.

Alsnog in de wacht gezet, overleg met een teamleider kpn, na 32 minuten heb ik de verbinding verbroken.

Zeer teleurstellend!!!

 

Serieus????? Dat meen je??? Dat moet niet kunnen dat is echt te gek voor woorden!!

Reputatie 2
Badge

Mijn ontvanger is ook traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag

Pffff dan lees je dat die trage troep misschien pas halverwege januari opgelost gaat worden..

Ik dacht dat ze de kennis van XS4ALL over genomen hadden 🤔 maar zo te merken niet..

Dit prutswerk zou wel eens gecompenseerd mogen worden in onze rekening.. of wordt het toch tijd om over te stappen?

Hallo allemaal, wij hebben hier 2 hartstikke trage HMB 2260 receivertjes van KPN staan, en ben na het zéér trage opstarten vanuit de stanby stand, wat maar liefst 8 seconden duurde, eens in het menu gaan stoeien. Ik heb in het menu eens gekozen voor ‘Frisse start’, dat duurde ook echt lang. Nadat ik alle instellingen zoals geluid, vertraging en beeldinstellingen weer terug had gezet, bleek de HMB 2260 iéts beter te reageren: Opstarten duurt toch nog steeds zo'n 4 seconden, ik blijf er bij, dat de processor die in de HMB 2260 gebruikt is, evenals het werkgeheugen, tekort schieten. Grafisch is het menu te zwaar voor enkele type ontvangertjes, dat blijkt uit alles, ook het feit dat de 4K receivertjes wel goed presteren, die heeft dan ook een hele andere chipset aan boord, en een veel groter geheugen...Je moet het zo zien: Net zoals met je wat oudere mobiele telefoon,met android 6 of 8 versie, met een werkgeheugen van 2 of 3 GB, kun je ook niet veel meer met de huidige verouderde en niet meer van deze tijd zijnde receivertjes, KPN investeert nu weliswaar volop in de aanleg van glasvezel, maar laat ondertussen de bestaande klanten aanmodderen, je kunt geen zware menu structuren op een traag wordende receiver loslaten. Ik ben al vanaf dag één bij KPN, en ik betaal best een hoog bedrag elke maand weer, dan mag je na jaren toch weleens met een andere receiver over de brug komen. Laten we hopen, dat KPN eens de koppen bij elkaar gaat steken, en de klanten van ze niet zo laat aanmodderen, zoals ze dat al vaker hebben gedaan, ook toen de eerste HDD receivers ineens werden uitgeschakeld, waarbij je voor een voldongen feit stond, en de HDD ineens niet meer kon gebruiken, ook dat werd onaangekondigd gedaan! En als laatste: De ‘nieuwe’ 4K IPTV ontvanger  is al ruimschoots een jaar geleden geïntroduceerd, bijna iedereen heeft inmiddels wel een 4K tv in huis staan, we gaan zelfs al richting 8K, blijf dan a.u.b niet te lang aanmodderen met sterk verouderde hardware,óf zet het oude menu weer terug op de oudere receivertjes,óf zet die 4K ontvanger veel meer in beste KPN medewerkers!

Reputatie 7
Badge +7

Tsjoh.... Met het risico uit de toon te vallen tussen al deze negativiteit wil ik graag enkel een feature request indienen. 

--------

@FlorianK Oh, ik heb ook nog wel een paar verzoeken en een paar verbeteringen. Maar laten ze bij KPN maar eens eerst de problemen van nu oplossen. Daarna kunnen we de zaak misschien nog verbeteren :wink:

Toen het nog van telfort was nooit problemen 

Maar toen het over ging naar kpn niets anders dan problemen menu traag blijft hangen

updates helpen niet  opschonen ook niet geeft gewoon goede tv kastjes aan trouwe klant nieuwe klant kan het wel krijgen 😡

Hier ook een onwijs trage ontvanger. Ik gebruik het menu vaak, en dan is deze vertraging erg vervelend. Ook het aanzetten is super traag. Waarbij je meerdere keren gaat drukken waardoor ie weer uitgaat. KPN gebeld en enige wat ze zeggen is terug zetten naar fabrieksinstellingen. Dat helpt dus niet. Inruilen van de receiver kan pas na 10 jaar😫. Ik zou zeggen zeg gewoon de oude software terug. Ik snap niet waarom dit zo lang duurt.

Hallo allemaal, wij hebben hier 2 hartstikke trage HMB 2260 receivertjes van KPN staan, en ben na het zéér trage opstarten vanuit de stanby stand, wat maar liefst 8 seconden duurde, eens in het menu gaan stoeien. Ik heb in het menu eens gekozen voor ‘Frisse start’, dat duurde ook echt lang. Nadat ik alle instellingen zoals geluid, vertraging en beeldinstellingen weer terug had gezet, bleek de HMB 2260 iéts beter te reageren: Opstarten duurt toch nog steeds zo'n 4 seconden, ik blijf er bij, dat de processor die in de HMB 2260 gebruikt is, evenals het werkgeheugen, tekort schieten. Grafisch is het menu te zwaar voor enkele type ontvangertjes, dat blijkt uit alles, ook het feit dat de 4K receivertjes wel goed presteren, die heeft dan ook een hele andere chipset aan boord, en een veel groter geheugen...Je moet het zo zien: Net zoals met je wat oudere mobiele telefoon,met android 6 of 8 versie, met een werkgeheugen van 2 of 3 GB, kun je ook niet veel meer met de huidige verouderde en niet meer van deze tijd zijnde receivertjes, KPN investeert nu weliswaar volop in de aanleg van glasvezel, maar laat ondertussen de bestaande klanten aanmodderen, je kunt geen zware menu structuren op een traag wordende receiver loslaten. Ik ben al vanaf dag één bij KPN, en ik betaal best een hoog bedrag elke maand weer, dan mag je na jaren toch weleens met een andere receiver over de brug komen. Laten we hopen, dat KPN eens de koppen bij elkaar gaat steken, en de klanten van ze niet zo laat aanmodderen, zoals ze dat al vaker hebben gedaan, ook toen de eerste HDD receivers ineens werden uitgeschakeld, waarbij je voor een voldongen feit stond, en de HDD ineens niet meer kon gebruiken, ook dat werd onaangekondigd gedaan! En als laatste: De ‘nieuwe’ 4K IPTV ontvanger  is al ruimschoots een jaar geleden geïntroduceerd, bijna iedereen heeft inmiddels wel een 4K tv in huis staan, we gaan zelfs al richting 8K, blijf dan a.u.b niet te lang aanmodderen met sterk verouderde hardware,óf zet het oude menu weer terug op de oudere receivertjes,óf zet die 4K ontvanger veel meer in beste KPN medewerkers!

Ik weet niet hoe je bericht bedoeld is, maar het is een sterk pleidooi aan KPN om vooral de oudere STB’s niet te vervangen. Echt 4K is niet beschikbaar in Nederland en mogelijk wordt het wel allemaal direct 8K. En dat om iets dat technisch, weliswaar met heel veel fouten, wel presteerde.

Ik geef zelden veren weg aan leveranciers, maar na jouw pleidooi denk ik dat KPN gelijk heeft om nog even te wachten met het probleem te proberen op te lossen via apparatuur, waarvan de economische levensduur waarschijnlijk heel kort is. 

Badge

Wat is die 2952 traag, lijkt wel steeds erger te worden. Krijg nu ook regelmatig bokjes te zien. KPN ik verwacht inmiddels wel eens compensatie voor deze slechte levering.

KPN: Ze komen wel met de meest zware updates, om dan vervolgens te zeggen na al die ontstane super trage reveivertjes, dat we daar de eerste 10 jr. maar eens mee moeten gaan doen? Moet ik mijn eerste computer ook uit het stof halen?  Beste KPN, ik ben al zo’n 50 jr. lid van deze club, ja, toen het nog allemaal anders was en PTT heette, ik begon te bellen met een bakelieten telefoon over de koperdraadjes, heb destijds, zo'n 20 jr. geleden nu, de kabel opgezegd, en ben lid van de IPTV club geworden, compleet met alle ellende van toen, moeten we dan tóch uiteindelijk de overstap gaan maken naar dé kabelaar? Mogelijk wel: F1 wordt heel snel in 4K uitgezonden, is KPN dáár al klaar voor?

Ik snap het niet...ik heb echt nergens last van.

Zal ik dan geluk hebben gehad met mijn 4k kastje

Ik snap het niet...ik heb echt nergens last van.

Zal ik dan geluk hebben gehad met mijn 4k kastje

Nee de testers hadden waarschijnlijk allemaal 4K Stb’s, maar daar is wel minstens een half jaar veel ellende mee geweest in het verleden (Ik ken de huidige status daarvan niet)

Reputatie 7
Badge +10

Ik snap het niet...ik heb echt nergens last van.

Zal ik dan geluk hebben gehad met mijn 4k kastje

Vermoed dat je de 5202 hebt 😉 En die zijn vlot.
De meeste klanten in dit topic hebben de 2260 en 2952. 

Reputatie 4
Badge +2

Heb overigens de indruk dat de ontvangers een onderdeel zijn van het probleem, maar niet het daadwerkelijke probleem. 

Heb zelf een een VIP5202. De snelheid is acceptabel, maar ook niet meer dan dat. Op deze ontvanger een reactie tijd van circa 2 seconden. In vergelijking met alle verhalen hier is dat oké, maar als je er objectief naar kijkt (snelste ontvanger en op glasvezel) is het natuurlijk niet oké en in deze tijd van GB's eigenlijk nog steeds apart langzaam. 

Denk dus eerder dat het probleem in de software-/programmamatige hoek gezocht moet worden. De ontvangers vergroten of compenseren het probleem nog enigszins.

Hallo allemaal, wij hebben hier 2 hartstikke trage HMB 2260 receivertjes van KPN staan, en ben na het zéér trage opstarten vanuit de stanby stand, wat maar liefst 8 seconden duurde, eens in het menu gaan stoeien. Ik heb in het menu eens gekozen voor ‘Frisse start’, dat duurde ook echt lang. Nadat ik alle instellingen zoals geluid, vertraging en beeldinstellingen weer terug had gezet, bleek de HMB 2260 iéts beter te reageren: Opstarten duurt toch nog steeds zo'n 4 seconden, ik blijf er bij, dat de processor die in de HMB 2260 gebruikt is, evenals het werkgeheugen, tekort schieten. Grafisch is het menu te zwaar voor enkele type ontvangertjes, dat blijkt uit alles, ook het feit dat de 4K receivertjes wel goed presteren, die heeft dan ook een hele andere chipset aan boord, en een veel groter geheugen...Je moet het zo zien: Net zoals met je wat oudere mobiele telefoon,met android 6 of 8 versie, met een werkgeheugen van 2 of 3 GB, kun je ook niet veel meer met de huidige verouderde en niet meer van deze tijd zijnde receivertjes, KPN investeert nu weliswaar volop in de aanleg van glasvezel, maar laat ondertussen de bestaande klanten aanmodderen, je kunt geen zware menu structuren op een traag wordende receiver loslaten. Ik ben al vanaf dag één bij KPN, en ik betaal best een hoog bedrag elke maand weer, dan mag je na jaren toch weleens met een andere receiver over de brug komen. Laten we hopen, dat KPN eens de koppen bij elkaar gaat steken, en de klanten van ze niet zo laat aanmodderen, zoals ze dat al vaker hebben gedaan, ook toen de eerste HDD receivers ineens werden uitgeschakeld, waarbij je voor een voldongen feit stond, en de HDD ineens niet meer kon gebruiken, ook dat werd onaangekondigd gedaan! En als laatste: De ‘nieuwe’ 4K IPTV ontvanger  is al ruimschoots een jaar geleden geïntroduceerd, bijna iedereen heeft inmiddels wel een 4K tv in huis staan, we gaan zelfs al richting 8K, blijf dan a.u.b niet te lang aanmodderen met sterk verouderde hardware,óf zet het oude menu weer terug op de oudere receivertjes,óf zet die 4K ontvanger veel meer in beste KPN medewerkers!

Ik weet niet hoe je bericht bedoeld is, maar het is een sterk pleidooi aan KPN om vooral de oudere STB’s niet te vervangen. Echt 4K is niet beschikbaar in Nederland en mogelijk wordt het wel allemaal direct 8K. En dat om iets dat technisch, weliswaar met heel veel fouten, wel presteerde.

Ik geef zelden veren weg aan leveranciers, maar na jouw pleidooi denk ik dat KPN gelijk heeft om nog even te wachten met het probleem te proberen op te lossen via apparatuur, waarvan de economische levensduur waarschijnlijk heel kort is. 


Klopt, maar, dan hadden de ict’ers van KPN niet die zware software los moeten leten op de tekort schietende receivertjes, alles moet wel kunnen draaien, tegenwoordig zijn er vele malen snellere processors,ook die van de de Arris VIP 5202 zal allang achterhaald zijn inmiddels, KPN zal een veel lichtere versie moeten gaan uitrollen voor de nu zeer trage receivertjes, of vervang ze..Ik heb overigens die HMB al een jaartje of 3 hier staan, deze is al meerdere keren vervangen, alsmede een voeding er van. Verder moet ik je gelijk geven, dat er direct door velen, op 8K zal worden ingezet...Wij hebben al wel meer 4K content momenteel, via de satelliet beschikbaar. Wij willen gewoon een goed presterend product van KPN, daar hebben we een contract met KPN voor afgesloten immers. Veren verdienen ze momenteel niet echt..

Reputatie 3
Badge

Vandaag bij mijn ouders op bezoek geweest en ik kreeg de opmerking dat de TV kapot was en ze een nieuwe moesten hebben.

Bleek het dus ook een trage gids/ontvanger te zijn van KPN.

HBM2260's. Twee stuks. 

:confounded:  

Lekker bezig KPN.

Na de software update zijn de settop boxen zeer traag.
Het oproepen van de TV gids kan soms wel 8 seconden duren.

Ook bij het uit de stand-by modus komen, gaat de box geregeld weer gelijk uit.

Heel irritant, en niet de kwaliteit die ik van KPN gewend ben (en waar ik voor betaal).

 

EDIT: de servicetools zijn ook niet beschikbaar, of geven foutmeldingen.


Admin: topic samengevoegd met verzameltopic

Reputatie 2

Ik snap het niet...ik heb echt nergens last van.

Zal ik dan geluk hebben gehad met mijn 4k kastje


4k kastjes zijn van nature al veel sterker/sneller dan de normale HD kastjes waar de rest mee zit
Anders zou 4k het uberhaupt niet doen

voorkomend voordeel, ze zijn ook snel genoeg voor het nieuwe menu

maar iedereen die geen 4k kastje heeft en een gewoon kastje, zit automatisch met hardware die gewoon te sloom is voor het nieuwe menu

je komt ook niet in aanmerking voor dat snellere kastje omdat je geen nieuwe klant bent of 4k abbo hebt

ze moeten iedereen gewoon die 4k kastjes sturen aangezien dat de enige zijn die schijnbaar wel snel genoeg zijn
of je nou nieuwe klant of 4k abbo hebt of niet zou dan niet uit moeten maken, zou gewoon niet mogen

kortom, je wordt bedonderd waar je bij staat omdat kpn zo goedkoop moet doen, maar dat zie je er aan de prijs niet af
 

In eerste instantie was ik zeer tevreden over kpn. We hebben hier al weinig (13-17 Mb) maar nu is alles niet voor uit te branden. 
Maar 1 troost Delta met 200 Mb was een drama. onophoudelijk storingen.
ik hoop echter dat ze snel een oplossing vinden, want nu is het niet te doen.  

Badge +12

Vandaag bij mijn ouders op bezoek geweest en ik kreeg de opmerking dat de TV kapot was en ze een nieuwe moesten hebben.

Bleek het dus ook een trage gids/ontvanger te zijn van KPN.

HBM2260's. Twee stuks. 

:confounded:  

Lekker bezig KPN.

Was dat het advies van de klantenservice? Een nieuwe tv kopen? :hushed:

Reputatie 1

Je zou er serieus een cursus ademhalingsoefeningen of yogalessen voor  gaan nemen! Klagen,of bellen, of diverse " frisse start " doen helpt voorlopig toch niet. Wat ik dan echter niet snap (als we allemaal een toch best wel pittig bedrag laten afschrijven elke maand) is waarom er dan helemaal niets als compensatie tegenover staat. Want serieus: een gratis kerstfilm uit het jaar nul kunnen bekijken? Of als volwassene een extra kinderzender? Persoonlijk zou ik liever een voucher code ontvangen ( ja echt, die bestaan ) om zelf een film gratis te kunnen kijken. Mits we het menu aan de praat krijgen uiteraard. En dan niet eenmalig, maar gewoon voor elke week die we moeten wachten. Of moeten we als collectief maar het geld van de afgelopen maand laten terugstorten door de bank? 

Hier wordt het kastje trager en trager. Ik erger me kapot! Heb alles al gereset en terug naar fabrieks instellingen. Helaas. 

 

Wat zijn jullie van plan hier aan te doen kpn? En krijgen we ook een compensatie? Want dit is natuurlijk niet waar we (genoeg!) voor betalen....