KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Reputatie 7

 

​​​​​​De uitrol van het nieuwe menu is voltooid. Dat wil zeggen, alle klanten hebben nu dit nieuwe menu. Dat betekent ook dat we geen onderscheid meer hoeven te maken tussen klanten, en dat softwareupdates van de tv ontvanger weer voor iedereen gelden. Daarom is er een nieuw topic beschikbaar waarin wij berichten plaatsen als er nieuwe software komt, en waar je feedback en vragen kwijt kunt. Dat topic is deze:  

​​​​​​Inmiddels is de eerste algemene update daarin ook met succes voltooid wat betekent dat we dit topic hier nu sluiten. Heel erg bedankt aan eenieder die in het afgelopen jaar hier zijn feedback heeft gegeven, dat is voor ons van onschatbare waarde. Blijf dan ook vooral feedback geven, in het nieuwe topic :)

​​​​

Hallo allen! Het is weer tijd voor een iTV update. We zijn met deze al een poosje aan het testen, dus het kan zijn dat je hem al van daaruit al hebt. We gaan nu (juni 2020) echter van start met de grote uitrol.
 

Welke ontvangers krijgen de update naar het nieuwe menu

De Arris VIP5202, Arcadyan HMB2260, Arris VIP2952, ZTE ZXV8001 en de Motorola VIP1853 gaan naar (minimaal) versienummer NMC8.0.118_1. In de loop van deze uitrol kan het zijn dat er kleinere updates worden gedaan die alleen onder water dingen verbeteren. Hier maken we dan geen topic over. Het kan dan ook zijn dat tegen de tijd dat jij deze update krijgt, het versienummer hoger is.

Heb je een ouder model, zoals de Motorola VIP1903 of VIP1963? Dan wordt deze update niet beschikbaar. Deze ontvangers zijn per april 2021 uitgefaseerd. 

 

Wanneer komt de update naar het nieuwe menu

De uitrol van de update naar het nieuwe menu wordt in verschillende fases gedaan.

Op dit moment zijn we klaar met de uitrol van het nieuwe menu bij klanten die alleen ZTE 8001, Arris 5202, Arris 2952 en de Arcadyan 2260 hebben (of een combinatie van dezen). 

Voor klanten met Motorola 1853's (eventueel in combinatie met een van de bovenstaande types) beginnen we in mei 2021 met de uitrol van het nieuwe menu. 

De uitrol wordt op basis van het abonnementsnummer gedaan, alle ontvangers die je hebt staan worden tegelijkertijd bijgewerkt. Je hoeft hier zelf niets voor te doen, de ontvanger zal ’s nachts worden bijgewerkt. Mocht dit onverhoopt niet pakken krijg je vanzelf een pop-up met het verzoek om de update handmatig te starten. .

Er is de afgelopen tijd hard gewerkt om de software zo te maken dat deze ook goed functioneert op de 1853. Omdat dit natuurlijk wel een ouder model ontvanger is zijn er een paar dingen die op de 1853 niet beschikbaar zullen zijn die in de nieuwere modellen wel beschikbaar zijn. Het gaat dan om:

  • De carrousel overzichten waarbij je in de On Demand onderdelen filmposters ziet zijn niet beschikbaar. Deze onderdelen zijn alleen als lijst te bekijken.
  • Uitgelicht ontbreekt in het menu.
  • Gids en Terugkijken zijn in het menu nog twee items, zoals dit in het oude menu ook zo is. De optie Terugkijken opent dan de Gids, maar in verticale view.
  • Daarnaast is er nog een aanvullende gidsweergave beschikbaar: Simpel. Dit is een eenvoudigere weergave met een betere performance.

 

Op 11 mei gaan we een eerste pilot doen waarbij een kleinere groep klanten met 1853's het nieuwe menu krijgt. Het versienummer van deze software is NMC8.0.118_1 & HTML 4.121.201. Dat is dus een andere HTML versie dan de software die we voor de overige ontvangers sinds deze week uitrollen (dat is 4.120.209).

Daarna kijken we hoe het gaat met die klanten, en als dat allemaal goed loopt dan is de planning voor de rest van de uitrol 25 mei t/m 9 juni. Als dingen toch nog veranderen qua datum dan laten we dit hier in het topic weten.

 

Aanvullende updates voor mensen die het nieuwe menu al hebben

Tussentijds worden er regelmatig kleinere updates uitgerold die problemen oplossen of een functie toevoegen/herstellen. Deze updates vermelden we in het topic. Maar omdat het topic veel verkeer ziet, vallen die berichten ook makkelijk weg. Vandaar dat we ze nu hier ook even toevoegen.

Ter verduidelijking: de software van de ontvanger bestaat uit een aantal onderdelen. De NMC is de kern, de HTML is de jas eromheen, en de DBL/RBL is boot loader, dus wat je ziet als de ontvanger opstart. De NMC is degene met het versienummer die begint met 8. De HTML begint met 4. Voor een NMC release is een herstart van de tv ontvanger vereist, voor een HTML release is dat niet nodig. 

 

14 t/m 18 juni: HTML 4.122.212

Gelijk aan HTML 4.122.211 alleen laden er minder categorieën tegelijk in bij Sport om de netwerkbelasting te verlagen. Plus aanvullende verbeteringen op het tv platform zelf.

Alle eerdere, kleinere, updates op een rijtje. Klik op Toon Inhoud 

25 mei t/m 11 juni: HTML 4.122.211

Hierin wijzen we de klanten nog een keertje op de sportzomer door een rode notificatiestip bij de menu-optie Sport en bij instellingen voor het kunnen kiezen van donkere kleurmodus met oranje contrastkleur.

Verder:

  • Zoeken kijkt nu ook in je opnames
  • Bij series in de gids vind je in de informatie pop-up nu ook een tabje met Meer afleveringen. Hier staan alle overige afleveringen (van hetzelfde seizoen) die in de gids aanwezig zijn.
  • In de gids, bij programma's die op dat moment worden uitgezonden, vindt je een nieuwe LIVE-indicator bij de programma informatie bovenaan het scherm
  • Als je live tv pauzeert is de blauwe knop nu ook te gebruiken om 5 minuten mee te springen
  • Daarnaast wat onder water verbeteringen

17 mei t/m 8 juni: NMC 8.0.121_2.

Hier zitten geen hele spannende dingen in. Alleen een nieuwe softwareversie voor de afstandsbediening van de 5202 (versie 0162.01.08) die onder andere een bug herstelt met toetsaanslagen die herhalen. En verder zijn het alleen wat onder water veranderingen waar je als klant niets van merkt.

 

4 t/m 13 mei: HTML 4.120.209

  • Zoeken heeft een ander uiterlijk gekregen dat past bij de rest van het menu. Ook is de performance van het zoeken verbeterd (sneller).
  • Vanwege de komende sportzomer hebben we een verbeterde Sportomgeving, die qua uiterlijk past bij de overige On Demand onderdelen. Je vindt deze via Menu > Sport. Je vindt hier alle beschikbare sportuitzendingen zowel binnen je pakket, als los huurbare wedstrijden. Ook hebben we een aanvullende kleurmodus beschikbaar. Via Menu > Instellingen > TV Menu kun je nu kiezen voor Oranje. Dit geeft je het dark mode zwart/donkergrijze menu maar dan met oranje highlights.
  • Notificatie op het scherm als de batterijen bijna leeg zijn (alleen voor de nieuwere afstandsbedieningen)
  • Op de 5202 ontvanger: onder Menu > Instellingen > Informatie wordt nu ook de softwareversie van de afstandsbediening getoond
  • Andere, kleinere, bug fixes en verbeteringen

13 april t/m 4 mei: NMC 8.0.118_1 

Dit heeft niet echt dingen waar je wat van merkt. Het doet voorbereidend werk voor een latere HTML update.  Deze update vereist een herstart van de ontvanger.

 

13 t/m 22 april: HTML 4.119.205

  • Nieuw: aparte sectie voor 4K films in het Plus Pakket als de klant ook het 4K pakket heeft.
  • Eenmalige schermnotificatie om klanten te wijzen dat Films op TV ook in het Films menuonderdeel staan
  • Fix voor het probleem dat sommige instellingen (zoals dark mode) verloren konden gaan na herstart
  • Aantal fixes rondom herinneringen.
  • Bij plannen van serie opname word dit nu ook expliciet vermeld in de notificatie dat je een echt een serie hebt gepland en niet 1 aflevering

     

  • Nieuwe detailpagina’s bij programma's met een betere performance

  • Systeemverbeteringen in het platform om overbelasting te voorkomen bij herinneringen
  • Verbetering in de instellingenpagina's over afstandsbediening
  • Een aantal kleine verbeteringen / bug fixes

23 maart t/m 1 april: HTML  4.117.211

  • VIP5202: nieuwe optie onder Menu > Instellingen > Stand-by 'Schakel de tv automatisch in op de juiste HDMI-ingang’. Dit zorgt ervoor dat automatisch de juiste poort op de tv wordt gekozen als de ontvanger uit stand-by komt zodat je dit niet handmatig hoeft te wijzigen. Dit werkt met het HDMI-CEC protocol. Omdat niet alle tv's dit protocol (goed) ondersteunen staat deze optie niet standaard aan. Wil je hier gebruik van maken moet je dit zelf aanzetten.
  • 2260/2952: verbetering in de navigatie in de carrousels, zoals in Films en Series.
  • Bug fix rondom het instellen van een herinnering.
  • Beter scanbare QR-code voor Home Cinema Set bij Instellingen > Afstandsbediening.
  • Bug fix voor het schalen van het live tv beeld bij het openen van de verticale Gids.
  • Bug fix bij het spoelen in een opname van een programma dat nog live wordt uitgezonden.
  • De lijst met tips is geactualiseerd.
  • Kleinere bug fixes / changes

9 maart t/m 2 april: NMC 8.0.116_2

  • Oplossing voor het regelmatig opnieuw moeten inloggen bij Netflix op de ontvanger. Dit is al wat langer lopend probleem waar we nu, met hulp van Netflix, een oplossing voor hebben kunnen vinden. 
  • Verbetering in de tekst van de verbinding-met-zender-verbroken foutmelding (stb-nmc-400)

2 t/m 16 maart: HTML 4.116.208

  • Aanvullende verbeteringen in de snelheid. Specifiek in het laden van de verticale gids en het laden van de opnamelijst. 
  • Seizoen- en afleveringsnummers worden getoond bij de afleveringen van een serie in de pop-up met detailinformatie die je krijgt als je op OK drukt. Heb je ingesteld dat je direct naar de uitzending gaat met OK dan zie je deze pop-up niet.
  • Onder Menu > Series > Meer Series werkt de rode knop weer om direct het pakket te kunnen bestellen waar de desbetreffende serie bij hoort. 
  • De afbeeldingen bij Films en Series zijn (deels) vernieuwd.
  • Voor de 5202: de QR-code in het menu voor het koppelen van de afstandsbediening is verbeterd zodat hij beter te scannen is.
  • Aanvullende kleinere bug fixes

16 t/m 25 februari:  HTML 4.115.205.

  • Informatie in het Menu (onder de optie afstandsbediening) over hoe je de afstandsbediening moet koppelen. Dit is er al voor de ZTE 8001 en de Arris 5202 en voegen we hiermee toe aan de HMB 2260 en de Arris 2952.
  • Verhelpen van de bug dat teletekst in eerste instantie niet goed wordt weergegeven als je teletekst opent terwijl de infobalk nog zichtbaar is. 
  • Verbeteringen rondom het ophalen van de opnamelijst. Wat kon gebeuren was dat je een vastloper en/of foutmelding te zien kreeg als ons platform een storing had terwijl je je opnamelijst opent. Dat proces is geoptimaliseerd waardoor dit een stuk minder voorkomt. Ook was het laden van de opnamelijst soms wat trager omdat hij tegelijkertijd ook je voortgangsinformatie ophaalde. Dit is nu apart, eerst de lijst, dan de voortgangsinformatie. Waardoor je kan merken dat je lijst dus sneller te zien is dan voorheen. 

2 t/m 23 februari 2021: HTML 4.114.213 (2 t/m 11) & NMC 8.0.113_2 (2 t/m 23)

  • Verdere verbeteringen in de snelheid van het menu. Specifiek voor de (horizontale) gids zit er een verbetering in de opbouw van de verschillende onderdelen van de gids zodat het geheel vloeiender loopt. 
  • Onder water aanpassingen in de communicatie tussen ontvanger en tv platform om storingen op het platform te voorkomen.
  • Specifiek voor de HMB2260: mogelijkheid om energiespaarstand aan te zetten (via Instellingen > Stand-by)
  • Mijn Pakketten geeft nu een melding als je onder bewind staat en dus niet zelf zenderpakketten mag aanzetten.
  • Aanvullende kleine verbeteringen/bugfixes

 7 t/m 21 januari 2021:  HTML 4.113.201 (afgerond 16-1) & NMC 8.0.112_1 / 1901 (afgerond 21-1) 

  • Wijzigingen (onder water) in de gids om de snelheid daarvan te verbeteren
  • Als Picture in Picture nog niet geactiveerd is op je ontvanger krijg je daar eenmalig een notificatie van als je de gids opent. Dit hebben we ook vorige maand in een release gedaan, maar doen we nu nog een keer om te zorgen dat zo veel mogelijk mensen goed weten dat dit weer kan.
  • Het pakketoverzicht geeft nu ook kortingen weer als die er zijn. Het gaat dan om actiekortingen, niet de kortingen vanuit Hussel/Compleet. Dat komt in een later stadium.
  • Foutmeldingsteksten voor dat pakketoverzicht zijn aangepast zodat duidelijker is wat er aan de hand is als het niet lukt om daar een pakket aan of uit te zetten.
  • Reeks aan kleinere verbeteringen en bugfixes, en vernieuwen van de security certificaten
  • Dark Mode! Onder Menu > Instellingen > TV Menu zit nu de optie TV-menu: Kleuren. Als je die op 'donker' zet krijgt alles een zwart/grijs/wit kleurschema. Dit geeft meer contrast en kan de duidelijkheid/leesbaarheid van het menu en de gids verbeteren. ​​​​​​
  • De NMC update vervangt alleen de beveiligingscertificaten en heeft geen functioneel effect. Arcadyan 2260 en de Arris 2952 krijgen versienummer 8.0112_1901. Voor overige types is het 8.0112_1.

 

10 december 2020: HTML release 4.111.212 > teruggedraaid 11 december

  • Wijzigingen (onder water) in de gids om de snelheid daarvan te verbeteren
  • Als Picture in Picture nog niet geactiveerd is op je ontvanger krijg je daar eenmalig een notificatie van als je de gids opent. Dit hebben we ook vorige maand in een release gedaan, maar doen we nu nog een keer om te zorgen dat zo veel mogelijk mensen goed weten dat dit weer kan.

2 & 3 december 2020: NMC release 8.0.110_1901

  • Oplossing voor het spontaan herstarten van de ontvanger

26 november 2020: HTML release 4.110.207

  • Overal vervangen van het woord betaalcode door pincode
  • Aanpassingen in de teksten van verschillende foutcodes

7-24 november 2020: NMC release 8.0.109_2

  • Probleem dat kanaalnummer soms niet zichtbaar was op het display van de Arcadyan 2260, Arris 2952 of ZTE 8001 is verholpen.
  • Tekst van de Zender Niet Beschikbaar foutmelding is aangepast en verbeterd.
  • Sommige nieuw geleverde Arris 5202's hadden Deep Sleep standaard aan staan. Dit is verholpen zodat het nu standaard uit staat.

12 november 2020: HTML release 4.109.212

  • Je kunt nu het menu weer gebruiken als je live tv pauzeert.
  • De terugknop werkt weer zoals verwacht ook als je tussendoor naar het menu/gids bent geweest.
  • Als Picture in Picture nog niet geactiveerd is op je ontvanger krijg je daar eenmalig een notificatie van als je de gids opent. 
  • Onder Instellingen > TV Menu is een optie toegevoegd om in te stellen of je de gids horizontaal of verticaal wilt gebruiken. Horizontaal is de standaardoptie. Hiermee vervalt het mechanisme dat de ontvanger de gids laat zien zoals je hem het laatst gebruikt hebt. 
  • De ontvanger onthield niet altijd de instellingen rondom een Herinnering, dit is nu hersteld.
  • Als je de gids opent vanaf een niet-live tv kanaal (zoals bijvoorbeeld kanaal 200 voor Netflix) en je hebt Picture in Picture aan staan, dan kreeg je een zwart beeld te zien. Dat is nu niet meer zo.

29 oktober 2020: HTML release 4.108.208

  • Terugkeer van de sectie Films op TV. Deze is te vinden via Menu > Films en dan is het de 2e optie van boven. Standaardview is alle films in een lange lijst, en je kunt aan de zijkant sorteren op genre.
  • Herstel van de bug die ervoor zorgt dat je soms, na het stoppen van een opname, op een andere opname terugkomt. 
  • HTML, NMC en DBL/RBL zijn nu ook de termen die we actief laten zien in Instellingen > Informatie.
  • Zoeken binnen Netflix kan nu ook als je Netflix nog niet hebt gebruikt op je ontvanger.

 

Wat verandert er

Deze update draait eigenlijk volledig om het nieuwe menu.  Meer info over wat de verschillende onderdelen in het menu doen, en hoe dit (soms) anders werkt dan nu lees je hieronder. Klik op de subtitels om naar de reactie te gaan waarin dit wordt beschreven en uitgelegd.

Het nieuwe menu

 

Veel gestelde vragen

 

Waar kan ik “Terugkijken” vinden in het menu?
Terugkijken is in de nieuwe versie van het menu samengevoegd met de Gids. 

Waar kan ik “On Demand” vinden in het menu?
On Demand is in de nieuwe versie van het menu opgedeeld in Films en Series. In het menu kan je kiezen of je Films of Series wilt kijken.

Waarom is de menustructuur aangepast?
Op basis van klantonderzoeken hebben we de menustructuur aangepast. Via het nieuwe menu zijn de opties sneller te vinden.

Kan ik ook gebruik blijven maken van de oude menustructuur?
Nee, na het omschakelen naar de nieuwe menustructuur kan je alleen nog gebruik maken van de nieuwe menu structuur. Wel kan je in Zoeken, Films en Series kiezen voor list view i.p.v. de nieuwe lay-out.

Hoe moet ik teletekstondertiteling van een opname/Terugkijken uitzetten zonder de opname/Terugkijken ook te stoppen?

Je kunt de teletekstondertiteling uitzetten door 2x op de teletekstknop te drukken. Dit werkt op dit moment alleen voor de Arris 5202. Na 12 augustus werkt dit ook voor de andere modellen. 

Als ik het menu open, zie ik het beeld niet meer klein, klopt dat (picture-in-picture)?
Dat klopt inderdaad, dit is niet meer standaard bij het nieuwe menu. Je kunt dit heractiveren via Menu > Instellingen > TV Menu mits je minimaal softwareversie 8.0.107_1 hebt.

Klopt het dat ik bij het openen van een menu geen beeld en geluid meer heb?
Op de 1853 wordt beeld en geluid gedeactiveerd bij het openen van overzichten in het menu.

Klopt het dat ik de films / series / zoekresultaten alleen in een lijstweergave kan weergeven?
Op de 1853 is alleen lijstweergave beschikbaar.

Waar kan ik mijn pincode / betaalcode wijzigen?

Met de overgang naar het nieuwe menu is er geen onderscheid meer tussen pin- of betaalcode. Als je voorheen gebruik hebt gemaakt van dezelfde code voor pin- of betaalcode dan zijn deze nu samengevoegd tot één pincode.
Als je verschillende codes gebruikte, kun je die blijven gebruiken. Echter als je de betaal- of pincode wijzigt (via de tv ontvanger of de servicetool) dan wordt het samengevoegd en gebruik je de nieuwe code  zowel als pin- als betaalcode 

Wijzig je het via de tv-ontvanger, dan is de code die je moet invullen je oude betaalcode.

 

Eindupdate: 27/07/2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Sinds de overstap van Telfort naar kpn niet alleen problemen met tv, Maar ook met mobiel bellen..

Heb dit bij Telfort nooit gehad maar nu regelmatig krakende verbinding of de ik de ander niet versta of helemaal niet hoor of andersom, zijn er meer mensen die hier last mee hebben?

Jup wij ook!

Badge +12

Op basis van de manier hoe men reageert aan de telefoon en het gevoel wat ik krijg van de uitspraken van sommige medewerkers.

Precies, de telefonische klantenservice. Dat is mijns inziens het echte zorgenkindje van KPN.

De hoeveelheid onzin die uit die koker komt is soms echt beschamend. Ik denk ook echt dat hier externe callcenters gebruikt worden waarbij de beloning niet plaatsvindt o.b.v. klanttevredenheid maar op basis van verwerkte calls per uur ongeacht het resultaat van zo'n call.

Of het een externe partij is weet ik niet maar het zijn geen medewerkers van KPN. De klantenservice van KPN en XS4ALL zijn tegenwoordig hetzelfde. De vacatures voor de klantenservice zeggen genoeg. Geen binding met het bedrijf en niet gehinderd door enig klantgevoel. Randstad en YoungCapital... voornamelijk studenten en ik vermoed inderdaad dat ze een maximale tijd per call krijgen. Anders zou er niet zo vaak opgehangen worden. 

Nou nou is nog steeds kl….te kan koffie gaan zetten als ik in de gids wil kijken waarom niet terug naar de firmware van een jaar geleden deze werkte tenminste en wat oudbollige uitstraling vond ik niet werkte tenminste ben rond aan het kijken voor iets anders…...

Juist gebeld met kpn nav vorig bericht.

Geen oplossing geboden, terugbellen na 19 jan 2021.

Alsnog in de wacht gezet, overleg met een teamleider kpn, na 32 minuten heb ik de verbinding verbroken.

Zeer teleurstellend!!!

 

Serieus????? Dat meen je??? Dat moet niet kunnen dat is echt te gek voor woorden!!

Reputatie 2
Badge

Mijn ontvanger is ook traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag

Pffff dan lees je dat die trage troep misschien pas halverwege januari opgelost gaat worden..

Ik dacht dat ze de kennis van XS4ALL over genomen hadden 🤔 maar zo te merken niet..

Dit prutswerk zou wel eens gecompenseerd mogen worden in onze rekening.. of wordt het toch tijd om over te stappen?

Hallo allemaal, wij hebben hier 2 hartstikke trage HMB 2260 receivertjes van KPN staan, en ben na het zéér trage opstarten vanuit de stanby stand, wat maar liefst 8 seconden duurde, eens in het menu gaan stoeien. Ik heb in het menu eens gekozen voor ‘Frisse start’, dat duurde ook echt lang. Nadat ik alle instellingen zoals geluid, vertraging en beeldinstellingen weer terug had gezet, bleek de HMB 2260 iéts beter te reageren: Opstarten duurt toch nog steeds zo'n 4 seconden, ik blijf er bij, dat de processor die in de HMB 2260 gebruikt is, evenals het werkgeheugen, tekort schieten. Grafisch is het menu te zwaar voor enkele type ontvangertjes, dat blijkt uit alles, ook het feit dat de 4K receivertjes wel goed presteren, die heeft dan ook een hele andere chipset aan boord, en een veel groter geheugen...Je moet het zo zien: Net zoals met je wat oudere mobiele telefoon,met android 6 of 8 versie, met een werkgeheugen van 2 of 3 GB, kun je ook niet veel meer met de huidige verouderde en niet meer van deze tijd zijnde receivertjes, KPN investeert nu weliswaar volop in de aanleg van glasvezel, maar laat ondertussen de bestaande klanten aanmodderen, je kunt geen zware menu structuren op een traag wordende receiver loslaten. Ik ben al vanaf dag één bij KPN, en ik betaal best een hoog bedrag elke maand weer, dan mag je na jaren toch weleens met een andere receiver over de brug komen. Laten we hopen, dat KPN eens de koppen bij elkaar gaat steken, en de klanten van ze niet zo laat aanmodderen, zoals ze dat al vaker hebben gedaan, ook toen de eerste HDD receivers ineens werden uitgeschakeld, waarbij je voor een voldongen feit stond, en de HDD ineens niet meer kon gebruiken, ook dat werd onaangekondigd gedaan! En als laatste: De ‘nieuwe’ 4K IPTV ontvanger  is al ruimschoots een jaar geleden geïntroduceerd, bijna iedereen heeft inmiddels wel een 4K tv in huis staan, we gaan zelfs al richting 8K, blijf dan a.u.b niet te lang aanmodderen met sterk verouderde hardware,óf zet het oude menu weer terug op de oudere receivertjes,óf zet die 4K ontvanger veel meer in beste KPN medewerkers!

Reputatie 7
Badge +7

Tsjoh.... Met het risico uit de toon te vallen tussen al deze negativiteit wil ik graag enkel een feature request indienen. 

--------

@FlorianK Oh, ik heb ook nog wel een paar verzoeken en een paar verbeteringen. Maar laten ze bij KPN maar eens eerst de problemen van nu oplossen. Daarna kunnen we de zaak misschien nog verbeteren :wink:

Toen het nog van telfort was nooit problemen 

Maar toen het over ging naar kpn niets anders dan problemen menu traag blijft hangen

updates helpen niet  opschonen ook niet geeft gewoon goede tv kastjes aan trouwe klant nieuwe klant kan het wel krijgen 😡

Hier ook een onwijs trage ontvanger. Ik gebruik het menu vaak, en dan is deze vertraging erg vervelend. Ook het aanzetten is super traag. Waarbij je meerdere keren gaat drukken waardoor ie weer uitgaat. KPN gebeld en enige wat ze zeggen is terug zetten naar fabrieksinstellingen. Dat helpt dus niet. Inruilen van de receiver kan pas na 10 jaar😫. Ik zou zeggen zeg gewoon de oude software terug. Ik snap niet waarom dit zo lang duurt.

Hallo allemaal, wij hebben hier 2 hartstikke trage HMB 2260 receivertjes van KPN staan, en ben na het zéér trage opstarten vanuit de stanby stand, wat maar liefst 8 seconden duurde, eens in het menu gaan stoeien. Ik heb in het menu eens gekozen voor ‘Frisse start’, dat duurde ook echt lang. Nadat ik alle instellingen zoals geluid, vertraging en beeldinstellingen weer terug had gezet, bleek de HMB 2260 iéts beter te reageren: Opstarten duurt toch nog steeds zo'n 4 seconden, ik blijf er bij, dat de processor die in de HMB 2260 gebruikt is, evenals het werkgeheugen, tekort schieten. Grafisch is het menu te zwaar voor enkele type ontvangertjes, dat blijkt uit alles, ook het feit dat de 4K receivertjes wel goed presteren, die heeft dan ook een hele andere chipset aan boord, en een veel groter geheugen...Je moet het zo zien: Net zoals met je wat oudere mobiele telefoon,met android 6 of 8 versie, met een werkgeheugen van 2 of 3 GB, kun je ook niet veel meer met de huidige verouderde en niet meer van deze tijd zijnde receivertjes, KPN investeert nu weliswaar volop in de aanleg van glasvezel, maar laat ondertussen de bestaande klanten aanmodderen, je kunt geen zware menu structuren op een traag wordende receiver loslaten. Ik ben al vanaf dag één bij KPN, en ik betaal best een hoog bedrag elke maand weer, dan mag je na jaren toch weleens met een andere receiver over de brug komen. Laten we hopen, dat KPN eens de koppen bij elkaar gaat steken, en de klanten van ze niet zo laat aanmodderen, zoals ze dat al vaker hebben gedaan, ook toen de eerste HDD receivers ineens werden uitgeschakeld, waarbij je voor een voldongen feit stond, en de HDD ineens niet meer kon gebruiken, ook dat werd onaangekondigd gedaan! En als laatste: De ‘nieuwe’ 4K IPTV ontvanger  is al ruimschoots een jaar geleden geïntroduceerd, bijna iedereen heeft inmiddels wel een 4K tv in huis staan, we gaan zelfs al richting 8K, blijf dan a.u.b niet te lang aanmodderen met sterk verouderde hardware,óf zet het oude menu weer terug op de oudere receivertjes,óf zet die 4K ontvanger veel meer in beste KPN medewerkers!

Ik weet niet hoe je bericht bedoeld is, maar het is een sterk pleidooi aan KPN om vooral de oudere STB’s niet te vervangen. Echt 4K is niet beschikbaar in Nederland en mogelijk wordt het wel allemaal direct 8K. En dat om iets dat technisch, weliswaar met heel veel fouten, wel presteerde.

Ik geef zelden veren weg aan leveranciers, maar na jouw pleidooi denk ik dat KPN gelijk heeft om nog even te wachten met het probleem te proberen op te lossen via apparatuur, waarvan de economische levensduur waarschijnlijk heel kort is. 

Badge

Wat is die 2952 traag, lijkt wel steeds erger te worden. Krijg nu ook regelmatig bokjes te zien. KPN ik verwacht inmiddels wel eens compensatie voor deze slechte levering.

KPN: Ze komen wel met de meest zware updates, om dan vervolgens te zeggen na al die ontstane super trage reveivertjes, dat we daar de eerste 10 jr. maar eens mee moeten gaan doen? Moet ik mijn eerste computer ook uit het stof halen?  Beste KPN, ik ben al zo’n 50 jr. lid van deze club, ja, toen het nog allemaal anders was en PTT heette, ik begon te bellen met een bakelieten telefoon over de koperdraadjes, heb destijds, zo'n 20 jr. geleden nu, de kabel opgezegd, en ben lid van de IPTV club geworden, compleet met alle ellende van toen, moeten we dan tóch uiteindelijk de overstap gaan maken naar dé kabelaar? Mogelijk wel: F1 wordt heel snel in 4K uitgezonden, is KPN dáár al klaar voor?

Ik snap het niet...ik heb echt nergens last van.

Zal ik dan geluk hebben gehad met mijn 4k kastje

Ik snap het niet...ik heb echt nergens last van.

Zal ik dan geluk hebben gehad met mijn 4k kastje

Nee de testers hadden waarschijnlijk allemaal 4K Stb’s, maar daar is wel minstens een half jaar veel ellende mee geweest in het verleden (Ik ken de huidige status daarvan niet)

Reputatie 7
Badge +10

Ik snap het niet...ik heb echt nergens last van.

Zal ik dan geluk hebben gehad met mijn 4k kastje

Vermoed dat je de 5202 hebt 😉 En die zijn vlot.
De meeste klanten in dit topic hebben de 2260 en 2952. 

Reputatie 4
Badge +2

Heb overigens de indruk dat de ontvangers een onderdeel zijn van het probleem, maar niet het daadwerkelijke probleem. 

Heb zelf een een VIP5202. De snelheid is acceptabel, maar ook niet meer dan dat. Op deze ontvanger een reactie tijd van circa 2 seconden. In vergelijking met alle verhalen hier is dat oké, maar als je er objectief naar kijkt (snelste ontvanger en op glasvezel) is het natuurlijk niet oké en in deze tijd van GB's eigenlijk nog steeds apart langzaam. 

Denk dus eerder dat het probleem in de software-/programmamatige hoek gezocht moet worden. De ontvangers vergroten of compenseren het probleem nog enigszins.

Hallo allemaal, wij hebben hier 2 hartstikke trage HMB 2260 receivertjes van KPN staan, en ben na het zéér trage opstarten vanuit de stanby stand, wat maar liefst 8 seconden duurde, eens in het menu gaan stoeien. Ik heb in het menu eens gekozen voor ‘Frisse start’, dat duurde ook echt lang. Nadat ik alle instellingen zoals geluid, vertraging en beeldinstellingen weer terug had gezet, bleek de HMB 2260 iéts beter te reageren: Opstarten duurt toch nog steeds zo'n 4 seconden, ik blijf er bij, dat de processor die in de HMB 2260 gebruikt is, evenals het werkgeheugen, tekort schieten. Grafisch is het menu te zwaar voor enkele type ontvangertjes, dat blijkt uit alles, ook het feit dat de 4K receivertjes wel goed presteren, die heeft dan ook een hele andere chipset aan boord, en een veel groter geheugen...Je moet het zo zien: Net zoals met je wat oudere mobiele telefoon,met android 6 of 8 versie, met een werkgeheugen van 2 of 3 GB, kun je ook niet veel meer met de huidige verouderde en niet meer van deze tijd zijnde receivertjes, KPN investeert nu weliswaar volop in de aanleg van glasvezel, maar laat ondertussen de bestaande klanten aanmodderen, je kunt geen zware menu structuren op een traag wordende receiver loslaten. Ik ben al vanaf dag één bij KPN, en ik betaal best een hoog bedrag elke maand weer, dan mag je na jaren toch weleens met een andere receiver over de brug komen. Laten we hopen, dat KPN eens de koppen bij elkaar gaat steken, en de klanten van ze niet zo laat aanmodderen, zoals ze dat al vaker hebben gedaan, ook toen de eerste HDD receivers ineens werden uitgeschakeld, waarbij je voor een voldongen feit stond, en de HDD ineens niet meer kon gebruiken, ook dat werd onaangekondigd gedaan! En als laatste: De ‘nieuwe’ 4K IPTV ontvanger  is al ruimschoots een jaar geleden geïntroduceerd, bijna iedereen heeft inmiddels wel een 4K tv in huis staan, we gaan zelfs al richting 8K, blijf dan a.u.b niet te lang aanmodderen met sterk verouderde hardware,óf zet het oude menu weer terug op de oudere receivertjes,óf zet die 4K ontvanger veel meer in beste KPN medewerkers!

Ik weet niet hoe je bericht bedoeld is, maar het is een sterk pleidooi aan KPN om vooral de oudere STB’s niet te vervangen. Echt 4K is niet beschikbaar in Nederland en mogelijk wordt het wel allemaal direct 8K. En dat om iets dat technisch, weliswaar met heel veel fouten, wel presteerde.

Ik geef zelden veren weg aan leveranciers, maar na jouw pleidooi denk ik dat KPN gelijk heeft om nog even te wachten met het probleem te proberen op te lossen via apparatuur, waarvan de economische levensduur waarschijnlijk heel kort is. 


Klopt, maar, dan hadden de ict’ers van KPN niet die zware software los moeten leten op de tekort schietende receivertjes, alles moet wel kunnen draaien, tegenwoordig zijn er vele malen snellere processors,ook die van de de Arris VIP 5202 zal allang achterhaald zijn inmiddels, KPN zal een veel lichtere versie moeten gaan uitrollen voor de nu zeer trage receivertjes, of vervang ze..Ik heb overigens die HMB al een jaartje of 3 hier staan, deze is al meerdere keren vervangen, alsmede een voeding er van. Verder moet ik je gelijk geven, dat er direct door velen, op 8K zal worden ingezet...Wij hebben al wel meer 4K content momenteel, via de satelliet beschikbaar. Wij willen gewoon een goed presterend product van KPN, daar hebben we een contract met KPN voor afgesloten immers. Veren verdienen ze momenteel niet echt..

Reputatie 3
Badge

Vandaag bij mijn ouders op bezoek geweest en ik kreeg de opmerking dat de TV kapot was en ze een nieuwe moesten hebben.

Bleek het dus ook een trage gids/ontvanger te zijn van KPN.

HBM2260's. Twee stuks. 

:confounded:  

Lekker bezig KPN.

Na de software update zijn de settop boxen zeer traag.
Het oproepen van de TV gids kan soms wel 8 seconden duren.

Ook bij het uit de stand-by modus komen, gaat de box geregeld weer gelijk uit.

Heel irritant, en niet de kwaliteit die ik van KPN gewend ben (en waar ik voor betaal).

 

EDIT: de servicetools zijn ook niet beschikbaar, of geven foutmeldingen.


Admin: topic samengevoegd met verzameltopic

Reputatie 2

Ik snap het niet...ik heb echt nergens last van.

Zal ik dan geluk hebben gehad met mijn 4k kastje


4k kastjes zijn van nature al veel sterker/sneller dan de normale HD kastjes waar de rest mee zit
Anders zou 4k het uberhaupt niet doen

voorkomend voordeel, ze zijn ook snel genoeg voor het nieuwe menu

maar iedereen die geen 4k kastje heeft en een gewoon kastje, zit automatisch met hardware die gewoon te sloom is voor het nieuwe menu

je komt ook niet in aanmerking voor dat snellere kastje omdat je geen nieuwe klant bent of 4k abbo hebt

ze moeten iedereen gewoon die 4k kastjes sturen aangezien dat de enige zijn die schijnbaar wel snel genoeg zijn
of je nou nieuwe klant of 4k abbo hebt of niet zou dan niet uit moeten maken, zou gewoon niet mogen

kortom, je wordt bedonderd waar je bij staat omdat kpn zo goedkoop moet doen, maar dat zie je er aan de prijs niet af
 

In eerste instantie was ik zeer tevreden over kpn. We hebben hier al weinig (13-17 Mb) maar nu is alles niet voor uit te branden. 
Maar 1 troost Delta met 200 Mb was een drama. onophoudelijk storingen.
ik hoop echter dat ze snel een oplossing vinden, want nu is het niet te doen.  

Badge +12

Vandaag bij mijn ouders op bezoek geweest en ik kreeg de opmerking dat de TV kapot was en ze een nieuwe moesten hebben.

Bleek het dus ook een trage gids/ontvanger te zijn van KPN.

HBM2260's. Twee stuks. 

:confounded:  

Lekker bezig KPN.

Was dat het advies van de klantenservice? Een nieuwe tv kopen? :hushed:

Reputatie 1

Je zou er serieus een cursus ademhalingsoefeningen of yogalessen voor  gaan nemen! Klagen,of bellen, of diverse " frisse start " doen helpt voorlopig toch niet. Wat ik dan echter niet snap (als we allemaal een toch best wel pittig bedrag laten afschrijven elke maand) is waarom er dan helemaal niets als compensatie tegenover staat. Want serieus: een gratis kerstfilm uit het jaar nul kunnen bekijken? Of als volwassene een extra kinderzender? Persoonlijk zou ik liever een voucher code ontvangen ( ja echt, die bestaan ) om zelf een film gratis te kunnen kijken. Mits we het menu aan de praat krijgen uiteraard. En dan niet eenmalig, maar gewoon voor elke week die we moeten wachten. Of moeten we als collectief maar het geld van de afgelopen maand laten terugstorten door de bank? 

Hier wordt het kastje trager en trager. Ik erger me kapot! Heb alles al gereset en terug naar fabrieks instellingen. Helaas. 

 

Wat zijn jullie van plan hier aan te doen kpn? En krijgen we ook een compensatie? Want dit is natuurlijk niet waar we (genoeg!) voor betalen....