KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Reputatie 7

 

​​​​​​De uitrol van het nieuwe menu is voltooid. Dat wil zeggen, alle klanten hebben nu dit nieuwe menu. Dat betekent ook dat we geen onderscheid meer hoeven te maken tussen klanten, en dat softwareupdates van de tv ontvanger weer voor iedereen gelden. Daarom is er een nieuw topic beschikbaar waarin wij berichten plaatsen als er nieuwe software komt, en waar je feedback en vragen kwijt kunt. Dat topic is deze:  

​​​​​​Inmiddels is de eerste algemene update daarin ook met succes voltooid wat betekent dat we dit topic hier nu sluiten. Heel erg bedankt aan eenieder die in het afgelopen jaar hier zijn feedback heeft gegeven, dat is voor ons van onschatbare waarde. Blijf dan ook vooral feedback geven, in het nieuwe topic :)

​​​​

Hallo allen! Het is weer tijd voor een iTV update. We zijn met deze al een poosje aan het testen, dus het kan zijn dat je hem al van daaruit al hebt. We gaan nu (juni 2020) echter van start met de grote uitrol.
 

Welke ontvangers krijgen de update naar het nieuwe menu

De Arris VIP5202, Arcadyan HMB2260, Arris VIP2952, ZTE ZXV8001 en de Motorola VIP1853 gaan naar (minimaal) versienummer NMC8.0.118_1. In de loop van deze uitrol kan het zijn dat er kleinere updates worden gedaan die alleen onder water dingen verbeteren. Hier maken we dan geen topic over. Het kan dan ook zijn dat tegen de tijd dat jij deze update krijgt, het versienummer hoger is.

Heb je een ouder model, zoals de Motorola VIP1903 of VIP1963? Dan wordt deze update niet beschikbaar. Deze ontvangers zijn per april 2021 uitgefaseerd. 

 

Wanneer komt de update naar het nieuwe menu

De uitrol van de update naar het nieuwe menu wordt in verschillende fases gedaan.

Op dit moment zijn we klaar met de uitrol van het nieuwe menu bij klanten die alleen ZTE 8001, Arris 5202, Arris 2952 en de Arcadyan 2260 hebben (of een combinatie van dezen). 

Voor klanten met Motorola 1853's (eventueel in combinatie met een van de bovenstaande types) beginnen we in mei 2021 met de uitrol van het nieuwe menu. 

De uitrol wordt op basis van het abonnementsnummer gedaan, alle ontvangers die je hebt staan worden tegelijkertijd bijgewerkt. Je hoeft hier zelf niets voor te doen, de ontvanger zal ’s nachts worden bijgewerkt. Mocht dit onverhoopt niet pakken krijg je vanzelf een pop-up met het verzoek om de update handmatig te starten. .

Er is de afgelopen tijd hard gewerkt om de software zo te maken dat deze ook goed functioneert op de 1853. Omdat dit natuurlijk wel een ouder model ontvanger is zijn er een paar dingen die op de 1853 niet beschikbaar zullen zijn die in de nieuwere modellen wel beschikbaar zijn. Het gaat dan om:

  • De carrousel overzichten waarbij je in de On Demand onderdelen filmposters ziet zijn niet beschikbaar. Deze onderdelen zijn alleen als lijst te bekijken.
  • Uitgelicht ontbreekt in het menu.
  • Gids en Terugkijken zijn in het menu nog twee items, zoals dit in het oude menu ook zo is. De optie Terugkijken opent dan de Gids, maar in verticale view.
  • Daarnaast is er nog een aanvullende gidsweergave beschikbaar: Simpel. Dit is een eenvoudigere weergave met een betere performance.

 

Op 11 mei gaan we een eerste pilot doen waarbij een kleinere groep klanten met 1853's het nieuwe menu krijgt. Het versienummer van deze software is NMC8.0.118_1 & HTML 4.121.201. Dat is dus een andere HTML versie dan de software die we voor de overige ontvangers sinds deze week uitrollen (dat is 4.120.209).

Daarna kijken we hoe het gaat met die klanten, en als dat allemaal goed loopt dan is de planning voor de rest van de uitrol 25 mei t/m 9 juni. Als dingen toch nog veranderen qua datum dan laten we dit hier in het topic weten.

 

Aanvullende updates voor mensen die het nieuwe menu al hebben

Tussentijds worden er regelmatig kleinere updates uitgerold die problemen oplossen of een functie toevoegen/herstellen. Deze updates vermelden we in het topic. Maar omdat het topic veel verkeer ziet, vallen die berichten ook makkelijk weg. Vandaar dat we ze nu hier ook even toevoegen.

Ter verduidelijking: de software van de ontvanger bestaat uit een aantal onderdelen. De NMC is de kern, de HTML is de jas eromheen, en de DBL/RBL is boot loader, dus wat je ziet als de ontvanger opstart. De NMC is degene met het versienummer die begint met 8. De HTML begint met 4. Voor een NMC release is een herstart van de tv ontvanger vereist, voor een HTML release is dat niet nodig. 

 

14 t/m 18 juni: HTML 4.122.212

Gelijk aan HTML 4.122.211 alleen laden er minder categorieën tegelijk in bij Sport om de netwerkbelasting te verlagen. Plus aanvullende verbeteringen op het tv platform zelf.

Alle eerdere, kleinere, updates op een rijtje. Klik op Toon Inhoud 

25 mei t/m 11 juni: HTML 4.122.211

Hierin wijzen we de klanten nog een keertje op de sportzomer door een rode notificatiestip bij de menu-optie Sport en bij instellingen voor het kunnen kiezen van donkere kleurmodus met oranje contrastkleur.

Verder:

  • Zoeken kijkt nu ook in je opnames
  • Bij series in de gids vind je in de informatie pop-up nu ook een tabje met Meer afleveringen. Hier staan alle overige afleveringen (van hetzelfde seizoen) die in de gids aanwezig zijn.
  • In de gids, bij programma's die op dat moment worden uitgezonden, vindt je een nieuwe LIVE-indicator bij de programma informatie bovenaan het scherm
  • Als je live tv pauzeert is de blauwe knop nu ook te gebruiken om 5 minuten mee te springen
  • Daarnaast wat onder water verbeteringen

17 mei t/m 8 juni: NMC 8.0.121_2.

Hier zitten geen hele spannende dingen in. Alleen een nieuwe softwareversie voor de afstandsbediening van de 5202 (versie 0162.01.08) die onder andere een bug herstelt met toetsaanslagen die herhalen. En verder zijn het alleen wat onder water veranderingen waar je als klant niets van merkt.

 

4 t/m 13 mei: HTML 4.120.209

  • Zoeken heeft een ander uiterlijk gekregen dat past bij de rest van het menu. Ook is de performance van het zoeken verbeterd (sneller).
  • Vanwege de komende sportzomer hebben we een verbeterde Sportomgeving, die qua uiterlijk past bij de overige On Demand onderdelen. Je vindt deze via Menu > Sport. Je vindt hier alle beschikbare sportuitzendingen zowel binnen je pakket, als los huurbare wedstrijden. Ook hebben we een aanvullende kleurmodus beschikbaar. Via Menu > Instellingen > TV Menu kun je nu kiezen voor Oranje. Dit geeft je het dark mode zwart/donkergrijze menu maar dan met oranje highlights.
  • Notificatie op het scherm als de batterijen bijna leeg zijn (alleen voor de nieuwere afstandsbedieningen)
  • Op de 5202 ontvanger: onder Menu > Instellingen > Informatie wordt nu ook de softwareversie van de afstandsbediening getoond
  • Andere, kleinere, bug fixes en verbeteringen

13 april t/m 4 mei: NMC 8.0.118_1 

Dit heeft niet echt dingen waar je wat van merkt. Het doet voorbereidend werk voor een latere HTML update.  Deze update vereist een herstart van de ontvanger.

 

13 t/m 22 april: HTML 4.119.205

  • Nieuw: aparte sectie voor 4K films in het Plus Pakket als de klant ook het 4K pakket heeft.
  • Eenmalige schermnotificatie om klanten te wijzen dat Films op TV ook in het Films menuonderdeel staan
  • Fix voor het probleem dat sommige instellingen (zoals dark mode) verloren konden gaan na herstart
  • Aantal fixes rondom herinneringen.
  • Bij plannen van serie opname word dit nu ook expliciet vermeld in de notificatie dat je een echt een serie hebt gepland en niet 1 aflevering

     

  • Nieuwe detailpagina’s bij programma's met een betere performance

  • Systeemverbeteringen in het platform om overbelasting te voorkomen bij herinneringen
  • Verbetering in de instellingenpagina's over afstandsbediening
  • Een aantal kleine verbeteringen / bug fixes

23 maart t/m 1 april: HTML  4.117.211

  • VIP5202: nieuwe optie onder Menu > Instellingen > Stand-by 'Schakel de tv automatisch in op de juiste HDMI-ingang’. Dit zorgt ervoor dat automatisch de juiste poort op de tv wordt gekozen als de ontvanger uit stand-by komt zodat je dit niet handmatig hoeft te wijzigen. Dit werkt met het HDMI-CEC protocol. Omdat niet alle tv's dit protocol (goed) ondersteunen staat deze optie niet standaard aan. Wil je hier gebruik van maken moet je dit zelf aanzetten.
  • 2260/2952: verbetering in de navigatie in de carrousels, zoals in Films en Series.
  • Bug fix rondom het instellen van een herinnering.
  • Beter scanbare QR-code voor Home Cinema Set bij Instellingen > Afstandsbediening.
  • Bug fix voor het schalen van het live tv beeld bij het openen van de verticale Gids.
  • Bug fix bij het spoelen in een opname van een programma dat nog live wordt uitgezonden.
  • De lijst met tips is geactualiseerd.
  • Kleinere bug fixes / changes

9 maart t/m 2 april: NMC 8.0.116_2

  • Oplossing voor het regelmatig opnieuw moeten inloggen bij Netflix op de ontvanger. Dit is al wat langer lopend probleem waar we nu, met hulp van Netflix, een oplossing voor hebben kunnen vinden. 
  • Verbetering in de tekst van de verbinding-met-zender-verbroken foutmelding (stb-nmc-400)

2 t/m 16 maart: HTML 4.116.208

  • Aanvullende verbeteringen in de snelheid. Specifiek in het laden van de verticale gids en het laden van de opnamelijst. 
  • Seizoen- en afleveringsnummers worden getoond bij de afleveringen van een serie in de pop-up met detailinformatie die je krijgt als je op OK drukt. Heb je ingesteld dat je direct naar de uitzending gaat met OK dan zie je deze pop-up niet.
  • Onder Menu > Series > Meer Series werkt de rode knop weer om direct het pakket te kunnen bestellen waar de desbetreffende serie bij hoort. 
  • De afbeeldingen bij Films en Series zijn (deels) vernieuwd.
  • Voor de 5202: de QR-code in het menu voor het koppelen van de afstandsbediening is verbeterd zodat hij beter te scannen is.
  • Aanvullende kleinere bug fixes

16 t/m 25 februari:  HTML 4.115.205.

  • Informatie in het Menu (onder de optie afstandsbediening) over hoe je de afstandsbediening moet koppelen. Dit is er al voor de ZTE 8001 en de Arris 5202 en voegen we hiermee toe aan de HMB 2260 en de Arris 2952.
  • Verhelpen van de bug dat teletekst in eerste instantie niet goed wordt weergegeven als je teletekst opent terwijl de infobalk nog zichtbaar is. 
  • Verbeteringen rondom het ophalen van de opnamelijst. Wat kon gebeuren was dat je een vastloper en/of foutmelding te zien kreeg als ons platform een storing had terwijl je je opnamelijst opent. Dat proces is geoptimaliseerd waardoor dit een stuk minder voorkomt. Ook was het laden van de opnamelijst soms wat trager omdat hij tegelijkertijd ook je voortgangsinformatie ophaalde. Dit is nu apart, eerst de lijst, dan de voortgangsinformatie. Waardoor je kan merken dat je lijst dus sneller te zien is dan voorheen. 

2 t/m 23 februari 2021: HTML 4.114.213 (2 t/m 11) & NMC 8.0.113_2 (2 t/m 23)

  • Verdere verbeteringen in de snelheid van het menu. Specifiek voor de (horizontale) gids zit er een verbetering in de opbouw van de verschillende onderdelen van de gids zodat het geheel vloeiender loopt. 
  • Onder water aanpassingen in de communicatie tussen ontvanger en tv platform om storingen op het platform te voorkomen.
  • Specifiek voor de HMB2260: mogelijkheid om energiespaarstand aan te zetten (via Instellingen > Stand-by)
  • Mijn Pakketten geeft nu een melding als je onder bewind staat en dus niet zelf zenderpakketten mag aanzetten.
  • Aanvullende kleine verbeteringen/bugfixes

 7 t/m 21 januari 2021:  HTML 4.113.201 (afgerond 16-1) & NMC 8.0.112_1 / 1901 (afgerond 21-1) 

  • Wijzigingen (onder water) in de gids om de snelheid daarvan te verbeteren
  • Als Picture in Picture nog niet geactiveerd is op je ontvanger krijg je daar eenmalig een notificatie van als je de gids opent. Dit hebben we ook vorige maand in een release gedaan, maar doen we nu nog een keer om te zorgen dat zo veel mogelijk mensen goed weten dat dit weer kan.
  • Het pakketoverzicht geeft nu ook kortingen weer als die er zijn. Het gaat dan om actiekortingen, niet de kortingen vanuit Hussel/Compleet. Dat komt in een later stadium.
  • Foutmeldingsteksten voor dat pakketoverzicht zijn aangepast zodat duidelijker is wat er aan de hand is als het niet lukt om daar een pakket aan of uit te zetten.
  • Reeks aan kleinere verbeteringen en bugfixes, en vernieuwen van de security certificaten
  • Dark Mode! Onder Menu > Instellingen > TV Menu zit nu de optie TV-menu: Kleuren. Als je die op 'donker' zet krijgt alles een zwart/grijs/wit kleurschema. Dit geeft meer contrast en kan de duidelijkheid/leesbaarheid van het menu en de gids verbeteren. ​​​​​​
  • De NMC update vervangt alleen de beveiligingscertificaten en heeft geen functioneel effect. Arcadyan 2260 en de Arris 2952 krijgen versienummer 8.0112_1901. Voor overige types is het 8.0112_1.

 

10 december 2020: HTML release 4.111.212 > teruggedraaid 11 december

  • Wijzigingen (onder water) in de gids om de snelheid daarvan te verbeteren
  • Als Picture in Picture nog niet geactiveerd is op je ontvanger krijg je daar eenmalig een notificatie van als je de gids opent. Dit hebben we ook vorige maand in een release gedaan, maar doen we nu nog een keer om te zorgen dat zo veel mogelijk mensen goed weten dat dit weer kan.

2 & 3 december 2020: NMC release 8.0.110_1901

  • Oplossing voor het spontaan herstarten van de ontvanger

26 november 2020: HTML release 4.110.207

  • Overal vervangen van het woord betaalcode door pincode
  • Aanpassingen in de teksten van verschillende foutcodes

7-24 november 2020: NMC release 8.0.109_2

  • Probleem dat kanaalnummer soms niet zichtbaar was op het display van de Arcadyan 2260, Arris 2952 of ZTE 8001 is verholpen.
  • Tekst van de Zender Niet Beschikbaar foutmelding is aangepast en verbeterd.
  • Sommige nieuw geleverde Arris 5202's hadden Deep Sleep standaard aan staan. Dit is verholpen zodat het nu standaard uit staat.

12 november 2020: HTML release 4.109.212

  • Je kunt nu het menu weer gebruiken als je live tv pauzeert.
  • De terugknop werkt weer zoals verwacht ook als je tussendoor naar het menu/gids bent geweest.
  • Als Picture in Picture nog niet geactiveerd is op je ontvanger krijg je daar eenmalig een notificatie van als je de gids opent. 
  • Onder Instellingen > TV Menu is een optie toegevoegd om in te stellen of je de gids horizontaal of verticaal wilt gebruiken. Horizontaal is de standaardoptie. Hiermee vervalt het mechanisme dat de ontvanger de gids laat zien zoals je hem het laatst gebruikt hebt. 
  • De ontvanger onthield niet altijd de instellingen rondom een Herinnering, dit is nu hersteld.
  • Als je de gids opent vanaf een niet-live tv kanaal (zoals bijvoorbeeld kanaal 200 voor Netflix) en je hebt Picture in Picture aan staan, dan kreeg je een zwart beeld te zien. Dat is nu niet meer zo.

29 oktober 2020: HTML release 4.108.208

  • Terugkeer van de sectie Films op TV. Deze is te vinden via Menu > Films en dan is het de 2e optie van boven. Standaardview is alle films in een lange lijst, en je kunt aan de zijkant sorteren op genre.
  • Herstel van de bug die ervoor zorgt dat je soms, na het stoppen van een opname, op een andere opname terugkomt. 
  • HTML, NMC en DBL/RBL zijn nu ook de termen die we actief laten zien in Instellingen > Informatie.
  • Zoeken binnen Netflix kan nu ook als je Netflix nog niet hebt gebruikt op je ontvanger.

 

Wat verandert er

Deze update draait eigenlijk volledig om het nieuwe menu.  Meer info over wat de verschillende onderdelen in het menu doen, en hoe dit (soms) anders werkt dan nu lees je hieronder. Klik op de subtitels om naar de reactie te gaan waarin dit wordt beschreven en uitgelegd.

Het nieuwe menu

 

Veel gestelde vragen

 

Waar kan ik “Terugkijken” vinden in het menu?
Terugkijken is in de nieuwe versie van het menu samengevoegd met de Gids. 

Waar kan ik “On Demand” vinden in het menu?
On Demand is in de nieuwe versie van het menu opgedeeld in Films en Series. In het menu kan je kiezen of je Films of Series wilt kijken.

Waarom is de menustructuur aangepast?
Op basis van klantonderzoeken hebben we de menustructuur aangepast. Via het nieuwe menu zijn de opties sneller te vinden.

Kan ik ook gebruik blijven maken van de oude menustructuur?
Nee, na het omschakelen naar de nieuwe menustructuur kan je alleen nog gebruik maken van de nieuwe menu structuur. Wel kan je in Zoeken, Films en Series kiezen voor list view i.p.v. de nieuwe lay-out.

Hoe moet ik teletekstondertiteling van een opname/Terugkijken uitzetten zonder de opname/Terugkijken ook te stoppen?

Je kunt de teletekstondertiteling uitzetten door 2x op de teletekstknop te drukken. Dit werkt op dit moment alleen voor de Arris 5202. Na 12 augustus werkt dit ook voor de andere modellen. 

Als ik het menu open, zie ik het beeld niet meer klein, klopt dat (picture-in-picture)?
Dat klopt inderdaad, dit is niet meer standaard bij het nieuwe menu. Je kunt dit heractiveren via Menu > Instellingen > TV Menu mits je minimaal softwareversie 8.0.107_1 hebt.

Klopt het dat ik bij het openen van een menu geen beeld en geluid meer heb?
Op de 1853 wordt beeld en geluid gedeactiveerd bij het openen van overzichten in het menu.

Klopt het dat ik de films / series / zoekresultaten alleen in een lijstweergave kan weergeven?
Op de 1853 is alleen lijstweergave beschikbaar.

Waar kan ik mijn pincode / betaalcode wijzigen?

Met de overgang naar het nieuwe menu is er geen onderscheid meer tussen pin- of betaalcode. Als je voorheen gebruik hebt gemaakt van dezelfde code voor pin- of betaalcode dan zijn deze nu samengevoegd tot één pincode.
Als je verschillende codes gebruikte, kun je die blijven gebruiken. Echter als je de betaal- of pincode wijzigt (via de tv ontvanger of de servicetool) dan wordt het samengevoegd en gebruik je de nieuwe code  zowel als pin- als betaalcode 

Wijzig je het via de tv-ontvanger, dan is de code die je moet invullen je oude betaalcode.

 

Eindupdate: 27/07/2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Sinds de update is het systeem gigantisch traag. Reageert op het drukken op een ab-knop pas na 6 seconden  

Nog steeds verschrikkelijk traag! Minstens 7 seconden wachten voor elke response op een instructie. Waardeloos, dames en heren. Het zal niet bedoeld zijn, maar het lijkt alsof elke stap vanuit een trage server ver weg geladen moet worden. Verzin ajb iets dat dit oplost. Andre

Reputatie 2

Alle beloftes ten spijt is het nog steeds waardeloos traag!

In hoeverre kan KPN een structureel lang durende wanprestatie verweten worden?

Sinds het nieuwe menu is het onacceptabel traag! Een financiële compensatie is gepast hier. Schandalig dat het zo lang mag duren zonder dat KPN dit oplost en intussen klanten niet tegemoet komt met een vergoeding.

Het wordt zo langzamerhand denk ik tijd dat dit eens aan de grote klok gaat..
Ik zit me echt kapot te ergeren aan deze “Windows 95” achtige prestaties.
heeft er iemand wat invloed hier of daar in de landelijke media?
het interesseert de KPN blijkbaar niet dat er al 188 pagina’s forum met klachten is..
ik gok dat alle techneuten gewoon thuis zitten achter een Ziggo kastje..

Ik wil gewoon m’n vorige software terug.. daar was niet zoveel mis mee..
deze downgrade MOET natuurlijk gevolgen hebben voor de nota..
aanzienlijk mindere prestatie.. aanzienlijk minder betalen..

 

kpn wat een verschrikkelijk systeem zoals het nu werkt. De gids is niet vooruit te branden. Ik erger mij kapot aan het menu. Heb het al meerder keren via frisse start opnieuw geïnstalleerd maar dat werkt niet. Ik word er niet goed van.

Kpn doe er wat aan !!!!!

Reputatie 2

Hallo Lisa, dank voor je reactie..ik heb het serienummer toegevoegd in mijn profiel.

Ben benieuwd of het je lukt..

 

Ik kreeg een tip van een andere collega om alle kastjes van het stroom te halen en dan per kastje te updaten maar ook dat helaas zonder resultaat..

Het klopt dat dat niet werkt! Wij moeten 'm echt ‘pushen’ aan onze kant. Ik heb even navraag gedaan, maar we doen dit niet meer individueel, daar we in januari al verwachten om iedereen over te kunnen zetten. Nog even geduld dus 🙂.

Er zijn al meerdere beloftes gedaan om verbeteringen door te voeren, maar die zijn geen van allen nagekomen. Is dat de reden dat u geen jaartal noemt bij de ‘verwachting’ om tot in januari geduld te hebben? Gaat KPN deze wanprestatie financieel compenseren? Ik bedoel dan NIET een tijdje wat films of een erotiek pakket gratis geven; nee gewoon geld restitueren voor de lang durende incompetentie.

Reputatie 1

Wij worden ook helemaal gek van het trage menu! Soms vraag je je af of je de knop wel hebt ingedrukt, zo lang zitten we te wachten. Dit kan toch echt niet! Eerst al steeds dat opnieuw opstarten en dan dit weer. Compensatie zou ook heel fijn zijn. En iemand meldde in een eerdere reactie dat het fijn zou zijn als KPN bericht stuurde via de ontvanger dat ze zich bewust zijn van het probleem en er mee bezig zijn. Dat zou inderdaad heel fijn zijn, want ik ontdekte pas op dit forum dat er een hoop mensen zijn die er last van hebben. En compensatie mag ondertussen zeker wel gegeven worden!!

Reputatie 4
Badge

Voor de zoveelste keer maar mijn ongenoegen uiten. 

Ligt het aan mij of is de boel nu nog trager geworden?

Kastje is nu zo traag dat het lijkt of ik geen knop heb ingedrukt. Dus nog maar een keer. Blijkbaar heeft het kastje nog net genoeg geheugen om de invoeren wel te onthouden. Wat volgt is een welles nietes tussen mij en de decoder. Gids ploepin beeld, nee toch weer weg. Loopt hij vast? Even wachten. Ja hij loopt vast. Wacht ik druk op terug. Nee nu komt de gids toch weer in beeld. Even wachten dus want ik heb net op terug gedrukt.

Hoe moeten we nu nog beleefd blijven?

Heb gisteren met het **** gebeld. Hun advies is om krachten te bundelen en collectief juridische stappen te ondernemen.

Vandaag wordt in terug gebeld voor verdere informatie.

 

Maar misschien moet ik hier eigenlijk geen moeite meer in steken en gewoon overstappen..

gisteren nog gebeld met KPN over traagheid sinds vernieuwing. mijn vraag is: "ben ik de enige de klaagt hierover??". het is een zodanige ergernis, dat mijn vrouw en ik hebben besloten om over te stappen, als het niet verbetert. opgenomen programma's verwijderen in 4 stappen en dan ook m nog eens een halve minuut wachten voordat je weer een zender hebt.via 'de gids' naar een andere zender, kan je intussen de aardappelen op gaan zetten.

 

Reputatie 4
Badge

We zijn een actie aan het opstarten.

Mail je klacht naar boos@bnnvara.nl.

Wellicht kunnen ze ons helpen om dit op te lossen.

Reputatie 2

Na een half jaar nog steeds een trage gids en nu ook nog traag opstarten van de tv/decoder!

Toch niet Koninklijk meer??!!

Hoe lang nog.....een Koninklijke korting zou het enige juiste gebaar zijn naar alle klanten.

 

 in de tijd van 5G, glasvezel en snel internet: mijn KPN televisie is zo traag als in de jaren 80! Wat een primitieve blamage. Snel terug naar Ziggo!

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Badge +12

Na een half jaar nog steeds een trage gids en nu ook nog traag opstarten van de tv/decoder!

Toch niet Koninklijk meer??!!

Hoe lang nog.....een Koninklijke korting zou het enige juiste gebaar zijn naar alle klanten.

 

Een korting maakt de ontvanger niet sneller. 

Eerst oplossen, dan compenseren lijkt me de juiste volgorde. Maar dat er een vorm van compensatie moet komen lijkt me wel wenselijk voor veel klanten. 

Reputatie 2

Akkoord.

Hoi, ik lees ook van andere mensen dat de tv gids tergend traag is. Ik wil dat hier ook benoemen, het is erg vervelend. Is hier al een fix voor of een workaround?

Echt! Iedere maand betaal ik een flink bedrag voor KPN compleet, internet, gsm,telefoon en interactieve tv.soms lijkt de tv niet te reageren, dan duw je nog eens op menu of op gids ,dan zijn helemaal de rapen gaar en nog steeds is alles ontzettend traag.

 

Misschien aan nieuwe decoders denken?Of zal ik ook even wat trager gaan betalen?

 

Oplossen die hap. Ik ben met kerst veel alleen door alle omstandigheden dan moet alles gewoon goed werken. Volgens mij vraag ik niets bijzonders.  Laatst  ben ik met al het geklungel  maar afgehaakt.......

Reputatie 7
Badge +7

https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-decodersoap-is-het-hardware-of-software-probleem/

Sluit me bij de rest aan. Alles is super traag! En Netflix telkens opnieuw inloggen. Wil ook overstappen want dit is niet te doen zo. En wanneer je de klantenservice belt en er na een update/reset geen verbetering optreed dan ligt het aan jou internet verbinding. Mooi verhaal KPN!

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 3

Het wordt zo langzamerhand denk ik tijd dat dit eens aan de grote klok gaat..
Ik zit me echt kapot te ergeren aan deze “Windows 95” achtige prestaties.
heeft er iemand wat invloed hier of daar in de landelijke media?
het interesseert de KPN blijkbaar niet dat er al 188 pagina’s forum met klachten is..
ik gok dat alle techneuten gewoon thuis zitten achter een Ziggo kastje..

Ik wil gewoon m’n vorige software terug.. daar was niet zoveel mis mee..
deze downgrade MOET natuurlijk gevolgen hebben voor de nota..
aanzienlijk mindere prestatie.. aanzienlijk minder betalen..

 

Het heeft meer iets weg van een windows 10 installatie op een oude 286 comp met 512 kb werkgeheugen…...

Reputatie 1

Zou KPN sieren dat ze persoonlijk (via mail of TV Menu ) hun excuses aanboden en de trouwe klant informeren over deze "miskleun”.   Maar niets van dit alles………..   Wel "kadootjes”-krijgen waar wij niets aan hebben.. 

Wij, betalende KPN klanten, willen maar één kadootje :  De oude TV menu weer terug!

 

PS:  Denk dat het Koningshuis ook overstapt naar Ziggo.

      Aan KPN is niets “Koninklijks” meer aan.   

 

Reputatie 5
Badge +4

Het is heel fijn dat TotaalTV blijft publiceren. Wellicht krijgen zij meer info van KPN woordvoerders dan de moderators ons mogen vertellen en zijn we zo eerder en completer op de hoogte.

Mijn Arris 2952 staat in de stand-by-stand, toen ik met de AB de decoder aanzette ging de decoder opstarten op een manier alsof ik de hoofdschakelaar aanzette i.p.v. uit de stand-by met een mededeling dat de decoder uit een diepe slaap moest ontwaken door de instellingen van de stand-by-stand, die ik gewoon op standaard heb staan.

????????????????????????????????

 

Slecht stuk, ze gaan helemaal op de toer dat het aan het het interne geheugen ligt. 

Maar er zijn veel meer verschillen in die STB’s OS versie, processor type en snelheid, gebruikte graphische interface,  etc, etc. 

Het lijkt mij niet dat gissen tot een oplossing leidt.

Zelfs als je de hardware verschillen weet, weet je nog niet wat voor software development tools zijn gebruikt om tot de eind software te komen. 

Hoe dat is gemaakt is veel belangrijker maar niet aan ons om zich mee te bemoeien. 

Wij dienen een goed product te krijgen of anders moet iedereen naar mijn idee de mogelijkheid krijgen ongeacht zijn contractvorm om direct op te zeggen. (Geldt niet voor ons want dat kunnen we al, maar wij wachten eerst even wat andere zaken af voor we hiertoe beslissen). 

 

bovenstaande oook heel herkenbaar voor mij….. net bericht over interactieve tv icm Ipad2020 geplaatst...nu lees ik dit...en daaraan kan ik nog toevoegen dat ik nu na verhuizing een rekening krijg waar ik niet om heb gevraagd en mij niet verteld is...mijn oude ontvanger is vervangen door een andere oude ipv een nieuwe (WIFI doet raar...hallo daar klaag ik al langere tijd over)  etc etc….ik vraag me ook af of ik de KPN wel langer wil sponsoren zonder dat er concrete oplossingen ed geboden worden….

 

Geachte KPN 

DRAAI DE UP-DATE TERUG ! ! ! ! ! ! ! !

Waarom laat u ons , de BETALENDE KLANT , zo in de kou staan of zijn Hollands gezegd gewoon ,,BARSTEN’’ ? ? ? ?

In het menu kunnen de klanten ook berichten ontvangen maar geen bericht te bekennen wat uw stappen zijn om dit probleem op te lossen of wanneer er een oplossing gevonden is .

We hebben nu al 189 pagina’s met reacties en de eerste positieve reactie over de up-date ben ik nog niet tegen gekomen .

KPN , DOE ER WAT AAN , VELEN ZIJN HET HELEMAAL SPUUGZAT. 😡 😡