Beantwoord

KPN iTV app voor Apple TV

  • 7 April 2020
  • 243 reacties
  • 26219 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

243 reacties

Reputatie 2

Waarom zou KPN dat niet kunnen?

Al maken ze er HD streams van, ook prima.

Het zijn al HD streams bij KPN alleen met een enorme compressie en daarmee verlies van kwaliteit.

Het is niet een kwestie van niet kunnen maar van willen en van kosten die niet opwegen tegen de baten. Het gaat daarbij helemaal niet om de app zelf, maar om de hoeveelheid data die over de lijn zou moeten als iedereen zo'n app gaat gebruiken omdat die toch even goed is als een TV ontvanger. De hoeveelheid data zou daardoor exploderen en dat betekent ook veel hogere operationele kosten.

Daarbij is er ook een zeer groot verschil tussen live televisie en on-demand films in de distributie en efficiĆ«ntie van compressie. Voor on-demand titels is er veel meer "tijd" om tot een optimale compressie te komen en daardoor kan metĀ dezelfde hoeveelbeid bytes veel betere kwaliteit gedistribueerd worden. Weet je dat een 4K-Ultra-HD titel van Netflix maar een kleine 16Mbps vergt terwijl een HD-"Glas" uitzending bij KPN al 12,5Mbps verbruikt.

KPN en andere providers houden daarom de functionaliteit en beeldkwaliteit van dergelijke apps bewust lager dan die van de TV ontvangers.


zonde dat KPN maar 12,5mbit levert, dan mag je officieel niet eens van Full HD spreken.

Ā 

wat dat betreft mag KPN wel eens naar Noorwegen kijken, waar glasvezel boeren al tot 26mbit leveren.

Ā 

er zit zo veel meer potentie in glas, dan wat kpn nu levert. Op deze manier kan ik net zo goed weer terug naar ziggo.

Ā 

zonde, het had zo mooi kunnen zijn!

Reputatie 7

zonde dat KPN maar 12,5mbit levert, dan mag je officieel niet eens van Full HD spreken.

Meer wordt er niet aangeleverd door de zenders dus gaat het moeilijk om meer te leveren. Het is overigens wel degelijkĀ full-HD dat KPN levert.

De 4K Ultra-HD zenders zijn bij KPNĀ 26Mbps en dat o.b.v. h.265 (hevc) wat een veel hogere compressie levert dan h.264 dat bij HDĀ gebruikt wordt.

Ā 

...Op deze manier kan ik net zo goed weer terug naar ziggo...

Wow, KPN levert tenminste nog 1080i via de app terwijl Ziggo GO zelfs blijft steken bij 720P.

Reputatie 2

zonde dat KPN maar 12,5mbit levert, dan mag je officieel niet eens van Full HD spreken.

Meer wordt er niet aangeleverd door de zenders dus gaat het moeilijk om meer te leveren. Het is overigens wel degelijkĀ full-HD dat KPN levert.

Ā 

...Op deze manier kan ik net zo goed weer terug naar ziggo...

Wow, KPN levert tenminste nog 1080i via de app terwijl Ziggo GO zelfs blijft steken bij 720P.


dan kom ik weer terug op punt 1:

Ziggo heeft een Ziggo app voor Apple TV, KON niet.

Ā 

met alle smart Home integraties is dat belangrijker dan kwaliteit.

Ā 

en nee, AirPlay is geen oplossing!

Reputatie 7

dan kom ik weer terug op punt 1:

Ziggo heeft een Ziggo app voor Apple TV, KON niet.

Dan kom ik ook weer terug opā€¦

TV ontvangers zijn zoooo 2010ā€¦ Niet blijven hangen in het verleden.

Dus jij bent echt bereid om met beduidend mindere beeldkwaliteit en functionaliteit genoegen te nemen.

Ik snap dat echt niet, als er Ć©Ć©n ding belangrijk is dan zou dat toch de beeldkwaliteit moeten zijn.

Ā 

met alle smart Home integraties is dat belangrijker dan kwaliteit.

Echt waar?! Wow...Ā :confounded:

Reputatie 7
Badge +24

Ziggo is zo slim om geen tijd, geld en energie te verspillen aan een eigen WiFi-systeem wat voor geen meter werkt. In plaats daarvan leveren zeĀ gewoon een standaard low-budget TP-Link setje. En steken ze wat meer geld in de ontwikkeling van apps.

Reputatie 7

En steken ze wat meer geld in de ontwikkeling van apps.

De app die ligt bij KPN zo goed als klaar, het is immers exact dezelfde app als ook voor Tizen, WebOS enĀ Android/Google TV. Hij moet alleen even geport worden naar tvOS van Apple.

Reputatie 2

En steken ze wat meer geld in de ontwikkeling van apps.

De app die ligt bij KPN zo goed als klaar, het is immers exact dezelfde app als ook voor Tizen, WebOS enĀ Android/Google TV. Hij moet alleen even geport worden naar tvOS van Apple.

Hoe lang duurt dat dan nog? Inmiddels is de aankondiging van de andoidtv app al twee jaar oudā€¦

Reputatie 7

En steken ze wat meer geld in de ontwikkeling van apps.

De app die ligt bij KPN zo goed als klaar, het is immers exact dezelfde app als ook voor Tizen, WebOS enĀ Android/Google TV. Hij moet alleen even geport worden naar tvOS van Apple.

Hoe lang duurt dat dan nog? Inmiddels is de aankondiging van de andoidtv app al twee jaar oudā€¦

De app voor Android/Google TV is er ook al een behoorlijke tijd.

Of de app er ooit zal komen voor Apple TV en wanneer dat dan zal zijn is een vraag die alleen KPN kan beantwoorden.

Reputatie 3
Badge +1

Als je Apple tv zegt, zeg je -hier-Ā eigenlijk WJB.Ā 
En wat WJB ervan vindt weten we nuĀ wel.Ā 

Het gaat erom dat we allemaal een Apple tv app willen en dat we dat ook mogen verwachten vanĀ een premium merk.

ik stel voor: einde discussie met WJB. En een start metĀ de Apple tv app door KPN.Ā 

Als je Apple tv zegt, zeg je -hier-Ā eigenlijk WJB.Ā 
En wat WJB ervan vindt weten we nuĀ wel.Ā 

Het gaat erom dat we allemaal een Apple tv app willen en dat we dat ook mogen verwachten vanĀ een premium merk.

ik stel voor: einde discussie met WJB. En een start metĀ de Apple tv app door KPN.Ā 

Je kunt ook een mii stick gebruikenĀ 

Is niet de oplossing maar kun je de kpn Android tv app op zetten en in de hdmi poort stoppenĀ 

Werkt opzich mooi maar een Nvidia shield pro is natuurlijk beterĀ 

Mii stick is niet zo duur en zit ook chromecast inĀ 

ZieĀ DezeĀ als voorbeeld

Het is misschien een idee šŸ˜…

Reputatie 2

Als je Apple tv zegt, zeg je -hier-Ā eigenlijk WJB.Ā 
En wat WJB ervan vindt weten we nuĀ wel.Ā 

Het gaat erom dat we allemaal een Apple tv app willen en dat we dat ook mogen verwachten vanĀ een premium merk.

ik stel voor: einde discussie met WJB. En een start metĀ de Apple tv app door KPN.Ā 

Je kunt ook een mii stick gebruikenĀ 

Is niet de oplossing maar kun je de kpn Android tv app op zetten en in de hdmi poort stoppenĀ 

Werkt opzich mooi maar een Nvidia shield pro is natuurlijk beterĀ 

Mii stick is niet zo duur en zit ook chromecast inĀ 

ZieĀ DezeĀ als voorbeeld

Het is misschien een idee šŸ˜…

Je zegt het zelf eigenlijk al, het is geen oplossing. Als je thuisaitomatisering met cameraā€™s en HomeKit allemaal geĆÆntegreerd is in de Apple TV, dan is de enige oplossing een Apple TV.

Ā 

Als we het hier nu over budget thuis hadden voor 4 tientjes compleet, hadden we niets om over te klagen.

Ā 

Maar KPN wil graag voorop lopen op kwaliteit, dan moet je dit soort dingen gewoon leveren. Dit is als een luxe Mercedes S klasse, zonder centrale deur vergrendeling.

Als je Apple tv zegt, zeg je -hier-Ā eigenlijk WJB.Ā 
En wat WJB ervan vindt weten we nuĀ wel.Ā 

Het gaat erom dat we allemaal een Apple tv app willen en dat we dat ook mogen verwachten vanĀ een premium merk.

ik stel voor: einde discussie met WJB. En een start metĀ de Apple tv app door KPN.Ā 

Je kunt ook een mii stick gebruikenĀ 

Is niet de oplossing maar kun je de kpn Android tv app op zetten en in de hdmi poort stoppenĀ 

Werkt opzich mooi maar een Nvidia shield pro is natuurlijk beterĀ 

Mii stick is niet zo duur en zit ook chromecast inĀ 

ZieĀ DezeĀ als voorbeeld

Het is misschien een idee šŸ˜…

Je zegt het zelf eigenlijk al, het is geen oplossing. Als je thuisaitomatisering met cameraā€™s en HomeKit allemaal geĆÆntegreerd is in de Apple TV, dan is de enige oplossing een Apple TV.

Ā 

Als we het hier nu over budget thuis hadden voor 4 tientjes compleet, hadden we niets om over te klagen.

Ā 

Maar KPN wil graag voorop lopen op kwaliteit, dan moet je dit soort dingen gewoon leveren. Dit is als een luxe Mercedes S klasse, zonder centrale deur vergrendeling.

Dan is de oplossing simpel stap over naar ziggo of t-mobileĀ 

Reputatie 7

Je zegt het zelf eigenlijk al, het is geen oplossing. Als je thuisaitomatisering met cameraā€™s en HomeKit allemaal geĆÆntegreerd is in de Apple TV, dan is de enige oplossing een Apple TV.

Ā 

Als we het hier nu over budget thuis hadden voor 4 tientjes compleet, hadden we niets om over te klagen.

Ā 

Maar KPN wil graag voorop lopen op kwaliteit, dan moet je dit soort dingen gewoon leveren. Dit is als een luxe Mercedes S klasse, zonder centrale deur vergrendeling.

Er is op deze wereld betereĀ kwaliteit te vinden dan die van Apple.

Dat jij je hebt laten vangen door de marketingmachine van Apple is jouw eigen keuze geweest, het betekent niet dat de wereld daarom maar verplicht zou moeten zijn om diensten te ontwikkelen voor apparatuur van Apple.

KPNĀ kiest blijkbaar voor

Ā Bron

Ā 

En zonder kastjes is iets anders dan met andere kastjes.

Reputatie 2

Als je Apple tv zegt, zeg je -hier-Ā eigenlijk WJB.Ā 
En wat WJB ervan vindt weten we nuĀ wel.Ā 

Het gaat erom dat we allemaal een Apple tv app willen en dat we dat ook mogen verwachten vanĀ een premium merk.

ik stel voor: einde discussie met WJB. En een start metĀ de Apple tv app door KPN.Ā 

Je kunt ook een mii stick gebruikenĀ 

Is niet de oplossing maar kun je de kpn Android tv app op zetten en in de hdmi poort stoppenĀ 

Werkt opzich mooi maar een Nvidia shield pro is natuurlijk beterĀ 

Mii stick is niet zo duur en zit ook chromecast inĀ 

ZieĀ DezeĀ als voorbeeld

Het is misschien een idee šŸ˜…

Je zegt het zelf eigenlijk al, het is geen oplossing. Als je thuisaitomatisering met cameraā€™s en HomeKit allemaal geĆÆntegreerd is in de Apple TV, dan is de enige oplossing een Apple TV.

Ā 

Als we het hier nu over budget thuis hadden voor 4 tientjes compleet, hadden we niets om over te klagen.

Ā 

Maar KPN wil graag voorop lopen op kwaliteit, dan moet je dit soort dingen gewoon leveren. Dit is als een luxe Mercedes S klasse, zonder centrale deur vergrendeling.

Dan is de oplossing simpel stap over naar ziggo of t-mobileĀ 

Zoals gezegd ben ik net overgestapt naar kpn, omdat een medewerker vertelde dat deze app er zou zijn voor AppleTV.

Ā 

komende jaar zit ik dus vast. Daarna zeker weer weg op deze manier

Reputatie 2

Je zegt het zelf eigenlijk al, het is geen oplossing. Als je thuisaitomatisering met cameraā€™s en HomeKit allemaal geĆÆntegreerd is in de Apple TV, dan is de enige oplossing een Apple TV.

Ā 

Als we het hier nu over budget thuis hadden voor 4 tientjes compleet, hadden we niets om over te klagen.

Ā 

Maar KPN wil graag voorop lopen op kwaliteit, dan moet je dit soort dingen gewoon leveren. Dit is als een luxe Mercedes S klasse, zonder centrale deur vergrendeling.

Er is op deze wereld betereĀ kwaliteit te vinden dan die van Apple.

Dat jij je hebt laten vangen door de marketingmachine van Apple is jouw eigen keuze geweest, het betekent niet dat de wereld daarom maar verplicht zou moeten zijn om diensten te ontwikkelen voor apparatuur van Apple.

KPNĀ kiest blijkbaar voor

Ā Bron

Ā 

En zonder kastjes is iets anders dan met andere kastjes.

Ik heb nog geen andere kastjes gehad die zo goed werken als die van Apple. Neem alleen de Google nest al. Luistert slecht, begrijpt de helft niet, weinig integraties.Ā 
Ā 

Homekit is allemaal getest en goedgekeurd.

Ā 

Ja natuurlijk kunnen homeassistent en Domoticz ook een hoop, maar als je geen avonden wil programmeren kun je beter voor Hue en HomeKit kiezen eventueel aangevuld met Alexa voor de integraties.

Ā 

Ā 

Je zegt het zelf eigenlijk al, het is geen oplossing. Als je thuisaitomatisering met cameraā€™s en HomeKit allemaal geĆÆntegreerd is in de Apple TV, dan is de enige oplossing een Apple TV.

Ā 

Als we het hier nu over budget thuis hadden voor 4 tientjes compleet, hadden we niets om over te klagen.

Ā 

Maar KPN wil graag voorop lopen op kwaliteit, dan moet je dit soort dingen gewoon leveren. Dit is als een luxe Mercedes S klasse, zonder centrale deur vergrendeling.

Er is op deze wereld betereĀ kwaliteit te vinden dan die van Apple.

Dat jij je hebt laten vangen door de marketingmachine van Apple is jouw eigen keuze geweest, het betekent niet dat de wereld daarom maar verplicht zou moeten zijn om diensten te ontwikkelen voor apparatuur van Apple.

KPNĀ kiest blijkbaar voor

Ā Bron

Ā 

En zonder kastjes is iets anders dan met andere kastjes.


beetje flauw of niet

ik gebruik de Android tv app van kpn op een nvidia shield tv pro (ander kastje dus)

met een harmony afstandsbediening om de (vergelijkbare) functies te krijgen als de afstandsbediening van kpnĀ 

werkt perfect

waarom dat het met Apple nog niet kan vindt ik raar

(trouwens ik ben geen Apple fan)

Ā 

Ā 

Reputatie 7

waarom dat het met Apple nog niet kan vindt ik raar

Omdat KPN blijkbaar kiest voor kijken zonder kastje en niet voor kijken met een ander kastje. AlleĀ smart-TV apps die KPN gemaakt heeft zijn voor gebruik op de televisie zelf, niet voor gebruik op een apart kastje. Dat de Android TV variant ook op een Nvidia Shield TV Pro draait is omdat die hdmi stickĀ ookĀ op Android TV draait maar daar is het KPN niet om te doen geweest. De smart-TV app voor Android TV zal waarschijnlijkĀ ook op de Google Chromecast met Google TV kunnen draaien.

Ā 

Begrijp me overigens niet verkeerd, ook ik zou het toejuichen als er een app voor de Apple TV zou komen, maar ik begrijp ook heel goed dat KPN geen hoge prioriteit geeft aan de ontwikkeling van een dergelijke app.

Daarnaast moet men zich terdege beseffen dat de functionaliteit en beeldkwaliteit van alle smart-TV apps van KPN met opzet beduidend lager gehouden wordt dan die van de TV ontvangers. Als je genoegen wilt nemen met die lagere functionaliteit en beeldkwaliteit dan moet je vooral gebruik gaan maken van zo'n app maar het overgrote meerendeel van de mensen die ik gesproken heb delen de mening dat zo'n app leuk is voor de 2e televisie op de slaapkamer of kinderkamer maar niet voor de televisie in de woonkamer.

waarom dat het met Apple nog niet kan vindt ik raar

Omdat KPN blijkbaar kiest voor kijken zonder kastje en niet voor kijken met een ander kastje. AlleĀ smart-TV apps die KPN gemaakt heeft zijn voor gebruik op de televisie zelf, niet voor gebruik op een apart kastje. Dat de Android TV variant ook op een Nvidia Shield TV Pro draait is omdat die hdmi stickĀ ookĀ op Android TV draait maar daar is het KPN niet om te doen geweest. De smart-TV app voor Android TV zal waarschijnlijkĀ ook op de Google Chromecast met Google TV kunnen draaien.

Ā 

Begrijp me overigens niet verkeerd, ook ik zou het toejuichen als er een app voor de Apple TV zou komen, maar ik begrijp ook heel goed dat KPN geen hoge prioriteit geeft aan de ontwikkeling van een dergelijke app.

Daarnaast moet men zich terdege beseffen dat de functionaliteit en beeldkwaliteit van alle smart-TV apps van KPN met opzet beduidend lager gehouden wordt dan die van de TV ontvangers. Als je genoegen wilt nemen met die lagere functionaliteit en beeldkwaliteit dan moet je vooral gebruik gaan maken van zo'n app maar het overgrote meerendeel van de mensen die ik gesproken heb delen de mening dat zo'n app leuk is voor de 2e televisie op de slaapkamer of kinderkamer maar niet voor de televisie in de woonkamer.

Een nvidia shield tv pro is geen hdmi stickĀ 

DeĀ Xiaomi Mi TV is wel een hdmi stick

Ik heb ze beide

En inderdaad draaien ze beide op Android tv

https://www.nvidia.com/nl-nl/shield/shield-tv-pro/

Ā 

https://tweakers.net/pricewatch/1587076/xiaomi-mi-tv-stick-8gb/specificaties/

Reputatie 3
Badge +1

Ik heb nu noodgedwongen (in Spanje) een chromecast om de itv app van KPN te streamen. MaatĀ dat werkt vaak niet, kan mijn ipad niet vinden of omgekeerd. Mijn Apple tv werkt met alles samen (netflix, ziggo golf, videoland)Ā alleen niet KPN.

Ik heb nu noodgedwongen (in Spanje) een chromecast om de itv app van KPN te streamen. MaatĀ dat werkt vaak niet, kan mijn ipad niet vinden of omgekeerd. Mijn Apple tv werkt met alles samen (netflix, ziggo golf, videoland)Ā alleen niet KPN.

Welke versie chromecast heb je?Ā 

Is het niet toevallig een wifi probeem?

Hier werkt alles goed via Chromecast (Android tvs)Ā 

En chromecast v3

de oude v1 wil wel eens problemen gevenĀ 

Ā 

Reputatie 3
Badge +1

Heb de v3. Regelmatig verschijnt dat cast icoontje niet met de chromecast. Dan app verwijderen, ipadĀ en tv opnieuw opstarten alleen om bijv het nieuws te bekijken. Was er maar een apple tv app. Die apple tv doet tĀ altijd.

Vreemd v3 zal goed moeten werkenĀ 

Ā 

Reputatie 7
Badge +24

Heb de v3. Regelmatig verschijnt dat cast icoontje niet met de chromecast. Dan app verwijderen, ipadĀ en tv opnieuw opstarten alleen om bijv het nieuws te bekijken. Was er maar een apple tv app. Die apple tv doet tĀ altijd.

Als er al een Apple tv app zou zijn, dan zou die het alleen thuis doen, niet in Spanje. De apps op de SamsungĀ  of LG tv doen het ook alleen thuis.

De chromecast doet het niet op een gastennetwerk. Daar bent u bekend mee?

Er is dacht ik wel een manier om hem op een gastennetwerk aan de praat te krijgen dacht ik. Maar dat werkt wat ingewikkelder.Ā 

Heb de v3. Regelmatig verschijnt dat cast icoontje niet met de chromecast. Dan app verwijderen, ipadĀ en tv opnieuw opstarten alleen om bijv het nieuws te bekijken. Was er maar een apple tv app. Die apple tv doet tĀ altijd.

Hier geen problemen met de kpn itv app op telefoonĀ 

Misschien iets in het (wifi) netwerkĀ 

Ā 

Reputatie 2

Vreemd v3 zal goed moeten werkenĀ 

Ā 

Hier is de Chromecast ook gedegradeerd naar de logeerkamer. Alles andere TVā€™s inmiddels voorzien van Apple TV. Dat casten is gewoon niet ideaal. Storingsgevoelig, valt vaak midden in een film uit. Of te minste, die herinnering is blijven hangen.