[OPGELOST] Spontaan herstartende tv-ontvangers

  • 22 September 2020
  • 765 reacties
  • 40245 keer bekeken
[OPGELOST] Spontaan herstartende tv-ontvangers
Reputatie 7
Badge +20

We krijgen meerdere meldingen binnen van spontaan herstartende tv-ontvangers: 2260 of 2952.

Oude informatie

Wat kan je zelf proberen?

Het kan helpen om de ontvanger te resetten, zodat de software van de ontvanger opnieuw in wordt geladen. Maakt dit geen verschil, dan hebben we op het moment nog geen andere opties om het probleem te verhelpen.

Wel verzamelen we nu zo veel mogelijk informatie om het onderzoek naar de oorzaak én oplossing te bespoedigen. De ontwikkelaars van het tv-menu hebben dit probleem in onderzoek maar hebben de vinger nog niet op de zere plek weten te leggen. Zouden jullie onderstaande informatie met ons willen delen?

 

Welke informatie hebben we van je nodig?

  • Op welk tv-ontvanger(s) ervaar je het probleem?
    • Type ontvanger
    • Serienummer (onderop)
  • Wat was je aan het doen op het moment van spontaan herstarten?
    • Tv-kijken, opname kijken, Netflix kijken? Of iets anders?
  • Op welk datum en tijdstip trad het probleem op?
    • Bijvoorbeeld: 5 november om 10.15 uur. (tijd graag zo exact mogelijk doorgeven)
  • Start de ontvanger meerdere keren per dag op?
    • [Getal: 1 - 2 - 3] of [meerdere keren, meestal in de ochtend, middag, avond]
  •  

Status

OPGELOST

Update 2/12/2020

We hebben een oplossing voor het spontaan herstarten van de tv-ontvangers.

Dit wordt opgelost met een software update.  Afgelopen nacht (1 op 2 december) hebben we deze uitgerold op alle Arcadyan HMB2260's en een deel van de Arris VIP2952's. Komende nacht (van 2 op 3 december) zal dit gebeuren bij de rest van de 2952's. 

Bedankt voor jullie input
We willen graag iedereen die hier melding gemaakt heeft, gegevens heeft achtergelaten, en met name ook de mensen waar we loggingen hebben kunnen uitlezen, bedanken voor de hulp. Zonder jullie was dit niet gelukt. Er is natuurlijk ook veel gespeculeerd en gediscussieerd over wat nou de oorzaak is. Het geheugen werd veel genoemd. De uiteindelijke oorzaak zit hem echter toch in de code van de firmware. Daar is nu aanpassing gedaan zodat de herstarts niet meer voorkomen.

 

Edit: tekst aangepast 2-12-2020


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

765 reacties

Reputatie 1

Probleem, sinds nieuwe menu, regelmatig uitval en vastlopen van de Tv ontvanger, gebeurt soms meerdere malen per dag, spontaan tijdens tv kijken of kijken naar opgenomen programma. Pas nog, 2x tijdens miljoenenschuld van postcodeloterij. Maak gebruik van de Tv ontvanger:

ARRIS VIP 2952V2.

Heb alles al geprobeerd, resetten en ook fabrieksinstellingen, geen resultaat.

Hoop dat dit snel wordt opgelost want ik wordt hier stapelgek van.

Reputatie 1

Miljoenenjacht natuurlijk!

Reputatie 7
Badge +20

Miljoenenjacht natuurlijk!

Dat klinkt een stuk beter dan miljoenenschuld :wink:

Bedankt voor het delen van je bevindingen, we nemen dit mee en ik hoop dat de oplossing zich snel aan zal dienen!

Bij Ons hetzelfde probleem, spontaan opnieuw opstarten. Wij hebben Arris VIP2952.

Hoop dat er gauw een oplossing komt.

Onze TV ontvanger start meerder keren per dag uit eigen beweging op, gewoon tijdens TV kijken, het gaat om een Arris VIP2952, het zou fijn zijn als we hier van verlost zijn.

Zojuist 3e keer. 18:24 uur. Was bezig opname te activeren in de gids.

Wel een voordeel: na zo'n herstart zit de snelheid er weer in.

Gids was voor 2de herstart 5 seconden, lang dus.
Na die herstart 1,5 sec. Nu alweer afgezakt naar 3 seconden.
Maar…. NU na bovenstaande herstart weer 1,5 seconden.

Arris vip2952 heb ik 2x

Ik constateer het tot nog toe enkel bij kijken naar Netflix.

 

Ook resetten heeft niet gewerkt

  • Op welk type tv-ontvanger(s) ervaar je het probleem?
  • - ARRIS VIP2952V2
  • Wat was je aan het doen op het moment van spontaan herstarten? Tv-kijken, opname kijken, Netflix kijken? Of iets anders?
    - TV aan het kijken
  • Op welk tijdstip trad het probleem op?
  • - zojuist nog tijdens de persconferentie over Corona rond 19:15 uur
  • Start de ontvanger meerdere keren per dag op?
  • nee, tot nu toe een aantal keer per week

Ook wij hebben nu voor de 4e keer deze maand dat de Arris Set Top box gedurende een film spontaan uitschakelt en een volledige restart uitvoert. 

Wij kunnen geen opnamens meer kijken

Reputatie 1

Nou we gaan vooruit, behalve spontaan opstarten, nu een nieuw fenomeen! Kan nu niet meer bij mijn opnames komen, krijg steeds de melding "Deze actie is momenteel niet beschikbaar, probeer het later opnieuw" Nou dat is fijn! Ook na herstarten en een half opnieuw proberen.... niet dus! Ik denk dat het tijd wordt naar een andere provider over te stappen, wekenlang ellende! Wanneer lost KON dit op? Geef mij het oude menu maar terug!

Reputatie 1

Nu foutcode: AVS 500-10000! Hoe lossen we dit op? Kan ook niet meer kijken naar zenders boven no 16! Dus geen BBC, volg altijd serie Eastenders , dus niet te zien!

Hier presies het zekfde

Ik heb hetzelfde probleem. KPN is lekker bezig! 

Ik ook, sinds dat nieuwe menu is alles gewoon waardeloos! Morgen ga ik wettelijke stappen ondernemen want ben die firma spuugzat! En wij maar betalen! 

Ontvanger: HMB2260

Actie: Opname zoeken en starten

Datum/tijd: 28-09-2020 20.55

Spontaan herstart ontvanger: 27-09-2020 20.55 uur. (Enige keer)

Storingsreacties: uitgevoerd (reset ontvanger, reset modem en ontvanger).

Ik wordt er nu toch wel gek van. De laatste weken start mijn tv ontvanger automatisch op.....zo af en toe vindt ik niet erg, maar de laatste dagen toch wel vaker. Vanavond wel 3x!!!!!!! Erg vervelend als je net in een programma zit.....

Dus ik kijken op de storingen, de stappen genomen en alles gedaan wat er staat, echter........niets!!!!

Dus ik denk bellen maar... Uw wachttijd 15 minuten... nou, dat werden er 30, dus maar ophangen…

 

Kpn..... Welkom bij interactieve tv..... Nou, nu ff niet

 

Hoe kan ik geld terug krijgen op mijn abonnement. Op dit moment voldoet de KPN niet aan hun leveringsverplichting. Bijna elke avond moet ik de ontvanger resetten wil dat apparaat blijven functioneren, kan ik met grote regelmaat geen programma's terugkijken terwijl dit wel mogelijk zou moeten zijn of moet ik regelmatig mezelf weer aanmelden bij NetFlix. Allerlei functionaliteiten die onder het abonnement vallen. Een regeling van 25% korting zou ik daarom op zijn plaats vinden.

Reputatie 2

Vandaag liep de tv ontvanger vast. Na een reset werkte het nog steeds niet (menu niet bereikbaar). Vervolgens heb ik de software verwijderd via het menu dat je tevoorschijn tovert door de standby knop in te drukken bij de reset en het opnieuw laden. Nadat de software geladen was gaf hij direct aan dat dit niet de nieuwste software was en of ik die alsnog wilde installeren. Vraag is dus: klopt het dat bij een reset en verwijderen software eerst de oude software versie wordt geïnstalleerd? Daardoor ben je toch 20 minuten onderweg voor een reset..

@AWDMaas . Je belde wel op een héél ongelukkig moment i.v.m. spontaan herstarten.

Er was maandagavond 28 september namelijk een grote storing m.b.t. afspelen opnamen en inloggen in app en itv-website.

Het spontaan herstarten, dat gebeurt ook heel vaak.
Dus daar is een centraal topic voor :wink: .

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/spontaan-herstartende-tv-ontvangers-510315

Nou, lees dat ik dus niet de enige bent.... en er geen oplossing is, en de klant moet maar slikken en alles door- en opgeven welke kast/tijd de fout geeft.

We worden er echt gek van en dan ook nog alles doorgeven voor 90 € per maand …

 

Denk dat ik het probleem toch echt bij jullie leg.

 

Reputatie 1

Hallo

 

Sinds de laatste update gaat mijn ontvangen zeker 3 a 4x per week updaten zomaar uit het niets en dit is vanaf de laatste update van KPN

Om ook hier maar mijn klacht te melden, ook wij worden er gek van!!!!!

Maar om maar mee te doen met het verzoek van KPN en hopen op een snel herstel.…

  • Op welk type tv-ontvanger(s) ervaar je het probleem? Arris VIP 2952
  • Wat was je aan het doen op het moment van spontaan herstarten? Tv-kijken, opname kijken, Netflix kijken? Of iets anders? Tv kijken en opnames speelde ook niet af
  • Op welk tijdstip trad het probleem op? Eind vd middag, begin avond en halverwege de avond.
  • Start de ontvanger meerdere keren per dag op? Ja!!!!

Beste KPN, voor het grote bedrag waar ik maandelijks voor betaal, verwacht ik nu toch snel een oplossing. Ik zie dat deze topic al enige tijd actief is, maar er geen oplossing komt.

Ik gok zomaar dat de ARRIS VIP2952 het probleem is. En inderdaad, na de laatste update gebeurde dit pas. De software van dit oude kastje kan het gewoon niet aan.

Mijn schoonouders hebben Ziggo, met daarbij een heel mooi slimkastje en geen storingen.. dus mocht deze storing niet snel verholpen worden, betaal ik die 90 euro wel aan een andere aanbieder. Want wij worden er erg geïnitieerd door, als je lekker op de bank tv zit te kijken, ineens je beeld wegvalt, opnieuw opstart en je het verhaal kwijt bent....

Reputatie 7
Badge +30

@ iedereen bedankt voor het aanvullen van de informatie! 

 

Zoals Peter hierboven aangeeft en zoals @AWDMaas gemerkt heeft, was er inderdaad een verstoring gisteravond. Die is nu gelukkig verholpen. Excuses voor het ongemak!

Reputatie 1

Om ook hier maar mijn klacht te melden, ook wij worden er gek van!!!!!

Maar om maar mee te doen met het verzoek van KPN en hopen op een snel herstel.…

  • Op welk type tv-ontvanger(s) ervaar je het probleem? Arris VIP 2952
  • Wat was je aan het doen op het moment van spontaan herstarten? Tv-kijken, opname kijken, Netflix kijken? Of iets anders? Tv kijken en opnames speelde ook niet af
  • Op welk tijdstip trad het probleem op? Eind vd middag, begin avond en halverwege de avond.
  • Start de ontvanger meerdere keren per dag op? Ja!!!!

Beste KPN, voor het grote bedrag waar ik maandelijks voor betaal, verwacht ik nu toch snel een oplossing. Ik zie dat deze topic al enige tijd actief is, maar er geen oplossing komt.

Ik gok zomaar dat de ARRIS VIP2952 het probleem is. En inderdaad, na de laatste update gebeurde dit pas. De software van dit oude kastje kan het gewoon niet aan.

Mijn schoonouders hebben Ziggo, met daarbij een heel mooi slimkastje en geen storingen.. dus mocht deze storing niet snel verholpen worden, betaal ik die 90 euro wel aan een andere aanbieder. Want wij worden er erg geïnitieerd door, als je lekker op de bank tv zit te kijken, ineens je beeld wegvalt, opnieuw opstart en je het verhaal kwijt bent....

Helemaal mee eens maar herstarten doet het wanneer het uitkomt bij mij was het vanmorgen weer ik wordt er gek van en bellen doe ik niet meer ze bellen toch nooit terug en ik betaal genoeg