Pilot

Pilot TV van KPN: Het nieuwe tv-menu

  • 17 April 2020
  • 342 reacties
  • 17482 keer bekeken
Pilot TV van KPN: Het nieuwe tv-menu
Reputatie 7
Badge +25

[Update 18-06-2020] 

We hebben een nieuw topic aangemaakt over het nieuwe menu: KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

Daar kun je terecht voor uitleg over, feedback op, en ervaringen met het nieuwe menu. Dit topic is gesloten.

[Update 23-04-2020] aanmelden is niet meer mogelijk. 

Het tv-menu op de tv-ontvanger van KPN wordt binnenkort vernieuwd. Tv kijken wordt nu nóg overzichtelijker en makkelijker. Benieuwd wat er allemaal verandert? Doe dan mee met onze technische pilot en zet samen met ons de laatste puntjes op de i.
 

De TV afdeling van KPN is de afgelopen periode bezig geweest met 3 belangrijke vernieuwingen op de tv-ontvanger:

  1. Een nieuw grafisch menu voor meer overzicht en gebruiksgemak.
  2. De tv ontvangers zijn geschikt gemaakt voor ons nieuwe tv platform waar de iTV apps en website ook al gebruik van maken. Zo heb je, hoe je ook kijkt, altijd een vergelijkbare ervaring.
  3. Op de Arris VIP5202 tv ontvanger hebben we een HDR-optie toegevoegd. Je hebt dan zelf de keuze of je HDR op aan, automatisch, of uit zet.

We willen deze vernieuwingen graag met een groep enthousiaste KPN-klanten verder testen en verbeteren.
 

Wat verwachten we van jullie?

Als je geselecteerd wordt voor de testgroep migreren we je interactieve tv account naar het nieuwe platform. Dit betekent dat alle tv ontvangers die je in huis hebt dan het nieuwe menu krijgen. Je behoudt al je instellingen en opnames.

Gedurende de testperiode, ongeveer 1 à 2 maanden, krijg je toegang tot een besloten deel van het KPN forum. We geven je daar regelmatig opdrachten of stellen vragen. Het is de bedoeling dat je daar reageert met je ervaringen. Zo kunnen we, aan de hand van jullie feedback, de software nog beter maken.
 

Voorwaarden voor deelname:

  1. Je hebt een KPN abonnement met interactieve Televisie. Heb je Telfort, XS4ALL of een KPN Kleinzakelijk abonnement, dan kun je niet meedoen.
  2. Je hebt alleen tv ontvangers van het type Arris VIP5202, Arris VIP2952 of Arcadyan HMB2260
  3. Indien je (ook) gebruik maakt van een tv ontvanger type Motorola 1853, Motorola 1903, Motorola 1963 of ZTE ZXV8001 ben je helaas van deelname uitgesloten. Dit omdat de 1903 en 1963 vooralsnog niet overgaan naar het nieuwe menu. De software voor de 1853 en 8001 is op dit moment nog niet gereed
  4. Je hebt een account op het KPN forum. Heb je die nog niet, maak hem aan voor je het aanmeldformulier invult.
  5. Bij vragen/problemen wat betreft je TV tijdens de pilot, gaat alle communicatie via het KPN forum.

We hebben een nieuw topic aangemaakt over het nieuwe menu: KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

Daar kun je terecht voor uitleg over, feedback op, en ervaringen met het nieuwe menu. Dit topic is gesloten.

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

342 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Ik ook tenzei je internet tijdens de pilot uit kan vallen ;(

https://forum.kpn.com/internet-9/gisteravond-geen-internet-496358#post965068

Reputatie 7
Badge +16

Ik ook tenzei je internet tijdens de pilot uit kan vallen ;(

https://forum.kpn.com/internet-9/gisteravond-geen-internet-496358#post965068

Even rustig afwachten tot je reactie van webcare krijgt. Bumpen heeft geen zin omdat webcare een wachtlijst heeft en ieder op zijn beurt geholpen wordt (wachttijd langer dan 48 uur). De pilot is niet eens gestart dus dit wordt vast wel voor de tijd opgelost 😉

Reputatie 5
Badge +6

Ik ook tenzei je internet tijdens de pilot uit kan vallen ;(

https://forum.kpn.com/internet-9/gisteravond-geen-internet-496358#post965068

Even rustig afwachten tot je reactie van webcare krijgt. Bumpen heeft geen zin omdat webcare een wachtlijst heeft en ieder op zijn beurt geholpen wordt (wachttijd langer dan 48 uur). De pilot is niet eens gestart dus dit wordt vast wel voor de tijd opgelost 😉

48 uur 😢 ..

Reputatie 7
Badge +16

@Julian Borghuis Als je sneller antwoord wil kun je het beste bellen 0800-0402. 
Het is ontzettend druk op het forum en webcare gebruikt een andere interface dan wij te zien krijgen. Zodra een topic geplaatst wordt komt deze in een algemene wachtlijst en wordt tzt gekoppeld aan een medewerker. Het is dus niet zo dat '’bumpen'’ of '’uppen'’ ervoor zorgt dat je sneller geholpen wordt. Want je topic blijft in de wachtrij staan net als alle andere mensen die problemen hebben. Zo ontstaat er geen zogenaamde voorkruiperij. 
Maargoed nu weer gezellig kletsen over de deze toffe nieuwe software. 

Reputatie 5
Badge +6

@Julian Borghuis Als je sneller antwoord wil kun je het beste bellen 0800-0402. 
Het is ontzettend druk op het forum en webcare gebruikt een andere interface dan wij te zien krijgen. Zodra een topic geplaatst wordt komt deze in een algemene wachtlijst en wordt tzt gekoppeld aan een medewerker. Het is dus niet zo dat '’bumpen'’ of '’uppen'’ ervoor zorgt dat je sneller geholpen wordt. Want je topic blijft in de wachtrij staan net als alle andere mensen die problemen hebben. Zo ontstaat er geen zogenaamde voorkruiperij. 
Maargoed nu weer gezellig kletsen over de deze toffe nieuwe software. 

hun zeggen ook wachten op forum….

Reputatie 4
Badge +2

Vanmiddag de uitnodiging mogen ontvangen. 

Heb echter 2 UHD ontvangers, een 8001 en de 5202, dus val ik deze keer af. 

Jammer, een volgende keer graag, of eventueel bij een vervolg test.

Reputatie 7
Badge +25

Goedemorgen iedereen,

De tijd om je aan te kunnen melden is voorbij. We hebben flink veel aanmeldingen binnen gekregen wat we heel tof vinden, en zijn alle gegevens op een rij aan het zetten. Sommige klanten vallen bijvoorbeeld af vanwege de 1853/8001 tv-ontvanger, en dat soort dingen.

Aankomende nacht zullen we de groep omzetten naar de nieuwe software. Je zult morgen dan ook snel genoeg zien of je onderdeel bent van deze pilot, dat is echt niet te missen. :wink: Ik kom dus terug op het verhaal dat iedereen een mail krijgt die mee gaat doen. Het is toch al niet missen, dus dat is niet echt nodig denk ik. 

Als je morgen de nieuwe menuschermen ziet, doe je mee, en dan zul je zien dat je toegang hebt tot het besloten deel van het forum dat is ingericht voor de pilot (ik begin vandaag met mensen toegang geven dus wellicht zie je dat al wat eerder). Op de homepage van het forum scroll je dan wat naar beneden en zie je de categorie “KPN Lab” met het board “Pilot TV van KPN: Het nieuwe tv-menu”. Daar staat de eerste “opdracht”. 

Ik wil iedereen bedanken voor het aanmelden, en ik hoop dat jullie de ontwikkelingen kunnen waarderen. Als er vragen zijn, stel ze gerust. 

Reputatie 7
Badge +16

@Paul_ kan ik hieruit opmaken dat niet iedereen die aan de voorwaarden voldeed ook automatisch meedoet aan de pilot zoals @Erik_ eerder aangaf? Of begrijp ik het verkeerd? 

Reputatie 7
Badge +25

@Paul_ kan ik hieruit opmaken dat niet iedereen die aan de voorwaarden voldeed ook automatisch meedoet aan de pilot zoals @Erik_ eerder aangaf? Of begrijp ik het verkeerd? 

Yes, correct. En je moet het formulier een beetje “normaal” hebben ingevuld. :sweat_smile:  Sommigen klopten voor geen meter waardoor ik niet kon achterhalen wie je bent. Maar verder wel inderdaad.

Reputatie 7
Badge +7

 

Yes, correct. En je moet het formulier een beetje “normaal” hebben ingevuld. :sweat_smile:  Sommigen klopten voor geen meter waardoor ik niet kon achterhalen wie je bent. Maar verder wel inderdaad.

Da's lastig inderdaad.

Ben blij dat ik “Lab” nu al terugvind in het forum-menu. Dat wordt morgen vroeg opstaan om al het nieuwe te bewonderen. :grinning::grinning::grinning:

Reputatie 1

Aangemeld ,

En ga niet geraden wat het is geworden maar allereerst KPN 

PERFECT

Nieuwe menu is online. Eerste indruk is zeker positief. Nog even doortesten

Reputatie 1

Ja menu is echt goed ontwikkeld heb 5 decoders staan kinderen vrouw en ik zelf zeer tevredenl veel praktiser en lijkt veel sneller op eerste oog

Reputatie 7
Badge +30

Fijn dat jullie al zo enthousiast zijn! We zijn meer dan benieuwd naar alle feedback 🙂.

Reputatie 7
Badge +22

Fijn dat jullie al zo enthousiast zijn! We zijn meer dan benieuwd naar alle feedback 🙂.

Ik eerlijk gezegd ook, maar het zou vannacht pas uitgerold worden. Maar schijnbaar zijn ze daar al mee begonnen. :wink:

Reputatie 7
Badge +16

Fijn dat jullie al zo enthousiast zijn! We zijn meer dan benieuwd naar alle feedback 🙂.

Ik eerlijk gezegd ook, maar het zou vannacht pas uitgerold worden. Maar schijnbaar zijn ze daar al mee begonnen. :wink:

@Dennis Schreve We zijn toegevoegd aan het update script. Je kent het vast wel dat je bij normale updates alvast de boel kan forceren door de software te verwijderen. Vannacht is de automatische update rond van de groep, dan is mijn 2e ontvanger aan de beurt. 

Reputatie 1

Je kunt de software zo binnenhalen door middel  van de stroom er even af te halen is bij mijn 5 decoders zo gelukt ga morgen is flink aan de gang om het menu is flink  aan de tand te voelen 

1 ding blijft jammer dat er nog steeds geen tijd in de 5202 komt

Reputatie 2
Badge +1

Je kunt de software zo binnenhalen door middel  van de stroom er even af te halen is bij mijn 5 decoders zo gelukt ga morgen is flink aan de gang om het menu is flink  aan de tand te voelen 

1 ding blijft jammer dat er nog steeds geen tijd in de 5202 komt

Helaas, denk dat ik buiten de test-groep behoor, stroom eraf en erop brengt geen nieuw menu of ben ik ongeduldig @Paul_ ☹️

Reputatie 1

Ik krijg foutcode 307 op 1 decoder die niet meer opstart en op de andere mis ik het menu .

 

Heel fijn

Reputatie 1

Ik krijg foutcode 307 op 1 decoder die niet meer opstart en op de andere mis ik het menu .

 

Heel fijn

Als je je decoder opnieuw opstart wordt er aangegeven nieuwe software en dan krijg je de. Nieuwe software

Reputatie 1

Ik krijg foutcode 307 op 1 decoder die niet meer opstart en op de andere mis ik het menu .

 

Heel fijn

Als je je decoder opnieuw opstart wordt er aangegeven nieuwe software en dan krijg je de. Nieuwe software

Klopt maar gebeurt niets. 

Net zag ik het nieuwe menu, alle zenders op kinderslot en ineens heb ik het oude menu weer.

En geen menu haha

En stekker eruit en erin en dan op de knop drukken werkt ook niet dus kan nu niets denk ik

Reputatie 7
Badge +22

Helaas, denk dat ik buiten de test-groep behoor, stroom eraf en erop brengt geen nieuw menu of ben ik ongeduldig @Paul_ ☹️

@marceltervoert ik denk dat je gewoon even moet wachten tot morgen. Wat je kunt doen is even de ontvanger een reset geven. Komt die nieuwe TV menu nog niet dan zal het de volgende dag zijn.

Reputatie 7
Badge +22

Als je je decoder opnieuw opstart wordt er aangegeven nieuwe software en dan krijg je de. Nieuwe software

Helaas gaat dat niet bij iedereen zo @Patriekske, want het wordt in stappen uitgerold, en de meeste krijgen het ‘s nachts. 

Reputatie 7
Badge +16

@mregeling maar heb jij op het forum wel onderin het topic “KPN Lab”?  Als je geen KPN Lab ziet dan doe je helaas niet mee aan deze pilot.

Want ook deze fout dien je in het pilot topic aan te geven en dus niet hier.  Ook om het overzicht te houden voor de ontwikkelaars. Officieel wordt de update vannacht ingeladen en je zult dan moeten wachten tot morgenochtend. ;)

Reputatie 1

Als je je decoder opnieuw opstart wordt er aangegeven nieuwe software en dan krijg je de. Nieuwe software

Helaas gaat dat niet bij iedereen zo @Patriekske, want het wordt in stappen uitgerold, en de meeste krijgen het ‘s nachts. 

Dennis,

Hebben ze zichzelf wel aangemeld? Weet uit ervaring dat er veel haantjes van voren wonen in Nederland, heb regelmatig contact met medewerkers van KPN en ik moet zeggen 99% is erg behulpzaam .Voorheen 15 jaar lang dat andere bedrijf met die oranje Z gehad man wat ben ik blij dat ik daar weg ben