Pilot

Pilot TV van KPN: Het nieuwe tv-menu

  • 17 April 2020
  • 342 reacties
  • 17482 keer bekeken
Pilot TV van KPN: Het nieuwe tv-menu
Reputatie 7
Badge +25

[Update 18-06-2020] 

We hebben een nieuw topic aangemaakt over het nieuwe menu: KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

Daar kun je terecht voor uitleg over, feedback op, en ervaringen met het nieuwe menu. Dit topic is gesloten.

[Update 23-04-2020] aanmelden is niet meer mogelijk. 

Het tv-menu op de tv-ontvanger van KPN wordt binnenkort vernieuwd. Tv kijken wordt nu nóg overzichtelijker en makkelijker. Benieuwd wat er allemaal verandert? Doe dan mee met onze technische pilot en zet samen met ons de laatste puntjes op de i.
 

De TV afdeling van KPN is de afgelopen periode bezig geweest met 3 belangrijke vernieuwingen op de tv-ontvanger:

  1. Een nieuw grafisch menu voor meer overzicht en gebruiksgemak.
  2. De tv ontvangers zijn geschikt gemaakt voor ons nieuwe tv platform waar de iTV apps en website ook al gebruik van maken. Zo heb je, hoe je ook kijkt, altijd een vergelijkbare ervaring.
  3. Op de Arris VIP5202 tv ontvanger hebben we een HDR-optie toegevoegd. Je hebt dan zelf de keuze of je HDR op aan, automatisch, of uit zet.

We willen deze vernieuwingen graag met een groep enthousiaste KPN-klanten verder testen en verbeteren.
 

Wat verwachten we van jullie?

Als je geselecteerd wordt voor de testgroep migreren we je interactieve tv account naar het nieuwe platform. Dit betekent dat alle tv ontvangers die je in huis hebt dan het nieuwe menu krijgen. Je behoudt al je instellingen en opnames.

Gedurende de testperiode, ongeveer 1 à 2 maanden, krijg je toegang tot een besloten deel van het KPN forum. We geven je daar regelmatig opdrachten of stellen vragen. Het is de bedoeling dat je daar reageert met je ervaringen. Zo kunnen we, aan de hand van jullie feedback, de software nog beter maken.
 

Voorwaarden voor deelname:

  1. Je hebt een KPN abonnement met interactieve Televisie. Heb je Telfort, XS4ALL of een KPN Kleinzakelijk abonnement, dan kun je niet meedoen.
  2. Je hebt alleen tv ontvangers van het type Arris VIP5202, Arris VIP2952 of Arcadyan HMB2260
  3. Indien je (ook) gebruik maakt van een tv ontvanger type Motorola 1853, Motorola 1903, Motorola 1963 of ZTE ZXV8001 ben je helaas van deelname uitgesloten. Dit omdat de 1903 en 1963 vooralsnog niet overgaan naar het nieuwe menu. De software voor de 1853 en 8001 is op dit moment nog niet gereed
  4. Je hebt een account op het KPN forum. Heb je die nog niet, maak hem aan voor je het aanmeldformulier invult.
  5. Bij vragen/problemen wat betreft je TV tijdens de pilot, gaat alle communicatie via het KPN forum.

We hebben een nieuw topic aangemaakt over het nieuwe menu: KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

Daar kun je terecht voor uitleg over, feedback op, en ervaringen met het nieuwe menu. Dit topic is gesloten.

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

342 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Helaas, denk dat ik buiten de test-groep behoor, stroom eraf en erop brengt geen nieuw menu of ben ik ongeduldig @Paul_ ☹️

@marceltervoert ik denk dat je gewoon even moet wachten tot morgen. Wat je kunt doen is even de ontvanger een reset geven. Komt die nieuwe TV menu nog niet dan zal het de volgende dag zijn.

Ik wacht het nog wel even af, vanmorgen geen nieuw menu, ook niet na herstart. Maar omdat ik geen LAB in het forum zie staan, voorzie ik dat ik deze keer buiten de boot val. In ieder geval succes met testen. 

Reputatie 1

Ja dat denk ik ook dat je buiten de boot valt zeer jammer want het ziet er echt gelukt uit 

Heb een zoontje die overal wat moeite mee heeft om te leren maar en dat mag ook wel eens gezegd worden hij ,, liep" zo door het Nieuwe menu heen fantastisch

Iedereen hier 6 mensen in totaal zijn er dol enthousiast mee

Reputatie 7
Badge +25

Je kunt de software zo binnenhalen door middel  van de stroom er even af te halen is bij mijn 5 decoders zo gelukt ga morgen is flink aan de gang om het menu is flink  aan de tand te voelen 

1 ding blijft jammer dat er nog steeds geen tijd in de 5202 komt

Helaas, denk dat ik buiten de test-groep behoor, stroom eraf en erop brengt geen nieuw menu of ben ik ongeduldig @Paul_ ☹️

Klopt. Er staat namelijk ook een 1853 bij jou geregistreerd. Die is nog niet klaar voor de migratie.

Ik krijg foutcode 307 op 1 decoder die niet meer opstart en op de andere mis ik het menu .

Heel fijn

@mregeling. Jij zit wel in de pilot. Is het inmiddels gelukt? Heb je de tv-ontvanger al een keertje gereset? Zie ook deze pagina. Verder kan je nu terecht in het besloten deel voor deze pilot, dus mijn advies is om daar verder te gaan mocht je nog problemen ervaren.

 

Reputatie 1

Ik heb nu sinds vanochtend het nieuwe tv menu en behoor dus tot de testgroep.Krijg je nu ook een link toegestuurd naar het gesloten deel van het forum voor de testpilot?

Reputatie 7
Badge +25

Ik heb nu sinds vanochtend het nieuwe tv menu en behoor dus tot de testgroep.Krijg je nu ook een link toegestuurd naar het gesloten deel van het forum voor de testpilot?

Hi @Valentijn01987. Geen mail, maar hier vind je 'm: Pilot TV van KPN: Het nieuwe tv-menu. Ik zal het toevoegen aan het topic zodat het wat makkelijker vindbaar is.

Reputatie 6
Badge +10

Zou leuk zijn als iemand een filmpje of wat foto's zou kunnen maken van de nieuwe menu's als je in de testgroep zit.  :) 

Of mag dat niet?

Reputatie 7
Badge +16

Zou leuk zijn als iemand een filmpje of wat foto's zou kunnen maken van de nieuwe menu's als je in de testgroep zit.  :) 

Of mag dat niet?

Ja dat weet ik eigenlijk niet, dat hele board zit sowieso al verborgen voor niet testers. Ik laat dit even aan @Paul_ over 😉.
Publiekelijk posten is altijd risico dat de media zonder je toestemming er met je foto's vandoor gaat .

Reputatie 7
Badge +25

Zou leuk zijn als iemand een filmpje of wat foto's zou kunnen maken van de nieuwe menu's als je in de testgroep zit.  :) 

Of mag dat niet?

Ja dat weet ik eigenlijk niet, dat hele board zit sowieso al verborgen voor niet testers. Ik laat dit even aan @Paul_ over 😉.
Publiekelijk posten is altijd risico dat de media zonder je toestemming er met je foto's vandoor gaat .

Nee, dat is niet de bedoeling. Als je niet in de pilot zit zul je nog even geduld moeten hebben.

1 ding blijft jammer dat er nog steeds geen tijd in de 5202 komt

@Patriekske  De 5202 heeft geen display. Die kan dus nooit de tijd aangeven in standby. Ik ben juist blij dat mijn Arris 2952 de eerste decoder is waar ik in standby nou juist van die irritante tijdaanduiding af ben! Want waarom de tijd bij de tv kunnen zien als ie … UIT staat.

Er staat hier een prima duidelijke zendergestuurde DCF77 klok bij de apparatuur. Veel handiger.

Helaas ook hier geen nieuw menu en toegang tot het forum lab dus maar even afwachten dan. Goed om te horen dat de eerste indrukken positief zijn!

Reputatie 7
Badge +25

Helaas ook hier geen nieuw menu en toegang tot het forum lab dus maar even afwachten dan. Goed om te horen dat de eerste indrukken positief zijn!

Jij hebt ook de 8001 en helaas is die er nog niet klaar voor… :pray_tone3:

Reputatie 3
Badge +2

@Paul_ ik zie dat ik er ook niet bij hoor ik heb wel de juiste ontvangers te weten de Artis 2952 en hmb 2260 of val ik om een andere reden af 😀

Reputatie 2
Badge +1

Je kunt de software zo binnenhalen door middel  van de stroom er even af te halen is bij mijn 5 decoders zo gelukt ga morgen is flink aan de gang om het menu is flink  aan de tand te voelen 

1 ding blijft jammer dat er nog steeds geen tijd in de 5202 komt

Helaas, denk dat ik buiten de test-groep behoor, stroom eraf en erop brengt geen nieuw menu of ben ik ongeduldig @Paul_ ☹️

Klopt. Er staat namelijk ook een 1853 bij jou geregistreerd. Die is nog niet klaar voor de migratie.

Paul

 

@Paul_  Dat is bijzonder ik heb nl 2 HMB2260 devices thuis, heb ik vorig jaar omgeruild………….. er is geen 1853 ingebruik

 

Reputatie 7
Badge +16

@Paul_ ik zie dat ik er ook niet bij hoor ik heb wel de juiste ontvangers te weten de Artis 2952 en hmb 2260 of val ik om een andere reden af 😀

Er zijn ook een aantal mensen afgevallen omdat er bijvoorbeeld geen connectie gemaakt kon worden met jou als persoon, of geen abonnementsnummer hebben ingevuld of uberhaupt maar iets. Alleen de mensen met de juiste informatie of die te herleiden waren naar de persoon en voldoen aan de voorwaarden werden toegelaten. 

Reputatie 2
Badge +1

Helaas, denk dat ik buiten de test-groep behoor, stroom eraf en erop brengt geen nieuw menu of ben ik ongeduldig @Paul_ ☹️

Klopt. Er staat namelijk ook een 1853 bij jou geregistreerd. Die is nog niet klaar voor de migratie.

Paul

 

@Paul_  Dat is bijzonder ik heb nl 2 HMB2260 devices thuis, heb ik vorig jaar omgeruild………….. er is geen 1853 ingebruik

 

Mijn reactie naar @Paul_  was meer bedoeld over de registratie binnen KPN dat ik nog 1853 zou hebben. Niet om alsnog te mogen deelnemen aan de test, daar had ik me al bij neergelegd. Succes met testen iedereen. 

Reputatie 7

@Paul_ ik zie dat ik er ook niet bij hoor ik heb wel de juiste ontvangers te weten de Artis 2952 en hmb 2260 of val ik om een andere reden af 😀

Ook bij jou staat een 1853 geregistreerd. Dit klopt niet begrijp ik. 

Ik ga voor jou, @stikkelisok, en voor jou, @marceltervoert, de 1853 afmelden en even navragen of jullie dan alsnog in de pilotgroep kunnen omdat we nog maar net bezig zijn.  

Reputatie 3
Badge +2

@Paul_ ik zie dat ik er ook niet bij hoor ik heb wel de juiste ontvangers te weten de Artis 2952 en hmb 2260 of val ik om een andere reden af 😀

Ook bij jou staat een 1853 geregistreerd. Dit klopt niet begrijp ik. 

Ik ga voor jou, @stikkelisok, en voor jou, @marceltervoert, de 1853 afmelden en even navragen of jullie dan alsnog in de pilotgroep kunnen omdat we nog maar net bezig zijn.  

@ Paul die 1853 heb ik al een paar maanden niet meer als het nog lukt om mee te kunnen doen met de pilot graag 😀😀

Reputatie 2
Badge +1

@Paul_ ik zie dat ik er ook niet bij hoor ik heb wel de juiste ontvangers te weten de Artis 2952 en hmb 2260 of val ik om een andere reden af 😀

Ook bij jou staat een 1853 geregistreerd. Dit klopt niet begrijp ik. 

Ik ga voor jou, @stikkelisok, en voor jou, @marceltervoert, de 1853 afmelden en even navragen of jullie dan alsnog in de pilotgroep kunnen omdat we nog maar net bezig zijn.  

Dank je wel voor het bijwerken van de registratie. Zou inderdaad leuk zijn.

Reputatie 3
Badge +2

Ik zit helaas ook niet in de pilotgroep, jammer.

Helaas ook hier geen nieuw menu en toegang tot het forum lab dus maar even afwachten dan. Goed om te horen dat de eerste indrukken positief zijn!

Jij hebt ook de 8001 en helaas is die er nog niet klaar voor… :pray_tone3:

Hi Paul, dat is vreemd, ik heb 2x Artis 5202 hoor.

Reputatie 7
Badge +22

Jij hebt ook de 8001 en helaas is die er nog niet klaar voor… :pray_tone3:

Hi Paul, dat is vreemd, ik heb 2x Artis 5202 hoor.

Oeps, dan ben ik bang dat er iets mis is gegaan in het systeem van KPN. 

Reputatie 4
Badge

Zie nu ook dat ik het nieuwe menu heb.

eerste indruk, ziet er goed Uit(helemaal van deze tijd, ook het instellingen menu) en het werkt snel!

Mis wel de zenderlogos in de tv gids voor de zendernaam, zou het een stuk overzichtelijker maken denk ik.

Reputatie 7
Badge +16

He @Slontje het is de bedoeling om je ervaringen te delen in het  KPN LAB Pilot topic. Deze vind je helemaal onderin het forum. ;)

Ook ik val langs de boot ondanks het bezit van 2 arris 5202 ontvangers waarom ? wie zal het zeggen :frowning2:

Reputatie 4
Badge

He @Slontje het is de bedoeling om je ervaringen te delen in het  KPN LAB Pilot topic. Deze vind je helemaal onderin het forum. ;)

Excuus