Wil jij de nieuwe tv-ontvanger van KPN testen?

  • 18 March 2022
  • 477 reacties
  • 23801 keer bekeken
Wil jij de nieuwe tv-ontvanger van KPN testen?

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

477 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Voor zover ik weet zijn nog niet alle uitnodigingen verstuurd @JanD!

Reputatie 5
Badge +5

Humor daarbij kpn. Eerst mail ik mag testen en dan een mail ik mag niet testen. Had een grap van mij kunnen zijn. 😂

Succes met testen 👍

@Meneertje van der Meertje ehh😅 kun je die toelichten?

Twee mailtjes. Eerste ik mag de decoder testen en tweede mail niet testen. Geen probleem verder hoor. Ik moest er wel om lachen.  😂

Reputatie 3
Badge +1

Mocht er iemand zijn die is uitgenodigd om te testen maar toch niet meedoet, ik wil dan graag voor jou in de plaats testen.

Weet alleen niet of het overdraagbaar is.

Humor daarbij kpn. Eerst mail ik mag testen en dan een mail ik mag niet testen. Had een grap van mij kunnen zijn. 😂

Succes met testen 👍

@Meneertje van der Meertje ehh😅 kun je die toelichten?

Twee mailtjes. Eerste ik mag de decoder testen en tweede mail niet testen. Geen probleem verder hoor. Ik moest er wel om lachen.  😂

Hals @Meneertje van der Meertje , heb je jezelf misschien met 2 verschillende accounts aangemeld en ben je voor de een afgewezen en voor de ander toegelaten? Anders lijkt het me een vreemde reactie van het systeem.

 

Reputatie 5
Badge +5

Humor daarbij kpn. Eerst mail ik mag testen en dan een mail ik mag niet testen. Had een grap van mij kunnen zijn. 😂

Succes met testen 👍

@Meneertje van der Meertje ehh😅 kun je die toelichten?

Twee mailtjes. Eerste ik mag de decoder testen en tweede mail niet testen. Geen probleem verder hoor. Ik moest er wel om lachen.  😂

Hals @Meneertje van der Meertje , heb je jezelf misschien met 2 verschillende accounts aangemeld en ben je voor de een afgewezen en voor de ander toegelaten? Anders lijkt het me een vreemde reactie van het systeem.

 

Nee hoor. Ik heb maar een account. 😂 

Vanmorgen de mail ontvangen dat ik mee mag doen met testen, leuk!! 😁

@Doornekamp33 Ja, ik heb diezelfde werkwijze van Jarco Kriek vaker bij 'm gezien. 😆

Jazeker, daar is die een ster in, vooral ook in het zo snel oppakken van dit soort openbaar nieuws, of moet die er zo lang over nadenken wat voor tekst die er onder moet zetten, 28 dagen na het bekendmaken.🙀🙀

Reputatie 3
Badge +1

Gaat iedereen een mail krijgen of je nu geselecteerd bent of niet.? Geeft in ieder geval duidelijkheid of je erbij bent of niet.

Zou wel graag erbij willen zijn, maar ik zie wel een reactie tegemoet

Gaat iedereen een mail krijgen of je nu geselecteerd bent of niet.? Geeft in ieder geval duidelijkheid of je erbij bent of niet.

Zou wel graag erbij willen zijn, maar ik zie wel een reactie tegemoet

Hallo @mink2u ,iedereen krijgt bericht, ook als je niet mee kunt doen, vandaag is de verdere verzending van de mails 

Reputatie 1
Badge

Verrassend dat KPN nog zo inzet op haar eigen tv boxen, met de populariteit van streaming via Smart TV, Apple TV, Shield en apps als NLZiet en van bijv. KPN zelf voor het bekijken van live uitzendingen en terugkijken van oude afleveringen.

En ik weet het, de beeldkwaliteit zal wel hoger liggen. Dat geldt ook voor Bluray in vergelijking met Neflix, maar de kwaliteit is voor de meeste kijkers voldoende.

 

Reputatie 7

En ik weet het, de beeldkwaliteit zal wel hoger liggen.

En de operationele kosten zullen zeer waarschijnlijk veel lager liggen vanwege het gebruik van IGMP multicasting voor de distributie van live uitzendingen.

Reputatie 7
Badge +8

En ik weet het, de beeldkwaliteit zal wel hoger liggen.

En de operationele kosten zullen zeer waarschijnlijk veel lager liggen vanwege het gebruik van IGMP multicasting voor de distributie van live uitzendingen.

 

Het gaat niet eens om de kosten, de belangrijkste overweging is de hoeveelheid netwerk verkeer die het genereerd als iedereen unicast streams kijkt. Die hoeveelheid moet absoluut niet onderschat worden. 

Reputatie 7

En ik weet het, de beeldkwaliteit zal wel hoger liggen.

En de operationele kosten zullen zeer waarschijnlijk veel lager liggen vanwege het gebruik van IGMP multicasting voor de distributie van live uitzendingen.

Het gaat niet eens om de kosten, de belangrijkste overweging is de hoeveelheid netwerk verkeer die het genereerd als iedereen unicast streams kijkt. Die hoeveelheid moet absoluut niet onderschat worden. 

Exact en daar hangt dus een heel groot prijskaartje aan. Je zult dan immers enorm moeten investeren in de infrastructuur om die hoeveelheid data te kunnen verwerken.

Reputatie 1
Badge

En ik weet het, de beeldkwaliteit zal wel hoger liggen.

En de operationele kosten zullen zeer waarschijnlijk veel lager liggen vanwege het gebruik van IGMP multicasting voor de distributie van live uitzendingen.

Het gaat niet eens om de kosten, de belangrijkste overweging is de hoeveelheid netwerk verkeer die het genereerd als iedereen unicast streams kijkt. Die hoeveelheid moet absoluut niet onderschat worden. 

Exact en daar hangt dus een heel groot prijskaartje aan.

Je zult dan immers enorm moeten investeren in de infrastructuur om die hoeveelheid data te kunnen verwerken.

Ja, en toch zal KPN daarin moeten investeren met de komst van nieuwe streamingsdiensten ieder jaar. Naar mijn gevoel is het gebruik van de (ook in standby stand stroom verbruikende) kastjes met een extra afstandsbediening uiteindelijk een aflopende zaak. 

Reputatie 7
Badge +25

Allemaal goede punten. Maar laten we hier geen discussie starten over multicast, unicast en investeringen die nodig zijn in ons netwerk. Wel heel interessant, maar niet hier.

Voor iedereen die geen, of dubbele mails heeft ontvangen: ik ga kijken of ik wat verheldering kan brengen. Kom er z.s.m. op terug!

Heel goed dat je er achteraan gaat @Paul_ , want ook ik heb nog niets mogen ontvangen, 17-5-2022 10:37

 

Reputatie 7
Badge +25

Hoi, ben ik weer met een update. 😃

  • Iedereen die geen mail heeft gehad, staat op de reservelijst. We hebben iedereen die geselecteerd is dus een mail gestuurd. Maar je gaat zien dat mensen er niet op gaan reageren om wat voor reden dan ook. Dan gebruiken we de reservelijst om de plekken verder op te vullen. Excuses, dat had ik niet helemaal scherp in mijn eerdere berichten. Nog even afwachten voor jullie.
  • @Meneertje van der Meertje Rare situatie bij jou. Als je graag mee wil doen, vul het formulier in (als je dat nog niet hebt gedaan), en je bent toegelaten.
Reputatie 5
Badge +5

Hoi, ben ik weer met een update. 😃

  • Iedereen die geen mail heeft gehad, staat op de reservelijst. We hebben iedereen die geselecteerd is dus een mail gestuurd. Maar je gaat zien dat mensen er niet op gaan reageren om wat voor reden dan ook. Dan gebruiken we de reservelijst om de plekken verder op te vullen. Excuses, dat had ik niet helemaal scherp in mijn eerdere berichten. Nog even afwachten voor jullie.
  • @Meneertje van der Meertje Rare situatie bij jou. Als je graag mee wil doen, vult het formulier in (als je dat nog niet hebt gedaan), en je bent toegelaten.

Hoi Paul

Mailtjes zijn al gedelete. Dus dat gaat hem niet meer worden. Maar geen probleem hoor. 😂👍

Reputatie 7
Badge +8

Hoi, ben ik weer met een update. 😃

  • Iedereen die geen mail heeft gehad, staat op de reservelijst. We hebben iedereen die geselecteerd is dus een mail gestuurd. Maar je gaat zien dat mensen er niet op gaan reageren om wat voor reden dan ook. Dan gebruiken we de reservelijst om de plekken verder op te vullen. Excuses, dat had ik niet helemaal scherp in mijn eerdere berichten. Nog even afwachten voor jullie.
  • @Meneertje van der Meertje Rare situatie bij jou. Als je graag mee wil doen, vult het formulier in (als je dat nog niet hebt gedaan), en je bent toegelaten.

Hoi Paul

Mailtjes zijn al gedelete. Dus dat gaat hem niet meer worden. Maar geen probleem hoor. 😂👍

Ik wil wel in plaat @Paul_  ;)

Badge +12

Hoi, ben ik weer met een update. 😃

  • Iedereen die geen mail heeft gehad, staat op de reservelijst. We hebben iedereen die geselecteerd is dus een mail gestuurd. Maar je gaat zien dat mensen er niet op gaan reageren om wat voor reden dan ook. Dan gebruiken we de reservelijst om de plekken verder op te vullen. Excuses, dat had ik niet helemaal scherp in mijn eerdere berichten. Nog even afwachten voor jullie.
  • @Meneertje van der Meertje Rare situatie bij jou. Als je graag mee wil doen, vult het formulier in (als je dat nog niet hebt gedaan), en je bent toegelaten.

Tot nu toe helaas nog geen mail ontvangen...reservelijst dan neem ik aan. Jammer..

Jammer dat ik op de reservebank moet zitten😥

Reputatie 7
Badge +10

Ik sta nergens, nog niet eens voor spek&bonen 😅 

Veel plezier en succes met testen 😃

Ik sta nergens, nog niet eens voor spek&bonen 😅 

Veel plezier en succes met testen 😃

Hallo @Anneke-Anna 

dat heb je de laatste reactie van @Paul_ niet goed gelezen, iedereen die (nog) geen bericht heeft gehad, is op de reservelijst geplaatst.

 

Ik heb ook geen bericht @JanD , maar verwachte hem ook niet, heb me ook niet aangemeld, ben niet zo’n proefkonijn.😁😁😁

Reputatie 7
Badge +10

Ik sta nergens, nog niet eens voor spek&bonen 😅 

Veel plezier en succes met testen 😃

Hallo @Anneke-Anna 

dat heb je de laatste reactie van @Paul_ niet goed gelezen, iedereen die (nog) geen bericht heeft gehad, is op de reservelijst geplaatst.

 

Hallo @JanD Zeker heb ik de reactie wel gezien, ik zie vrijwel alle reacties 👍 Ik heb allang mail gehad, ik ben niet geselecteerd 😊