MB's delen lukt niet

  • 21 September 2020
  • 1457 reacties
  • 11453 keer bekeken
MB's delen lukt niet

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1457 reacties

Reputatie 7
Badge +19

2 mobiele abonnementen afgesloten, alles geprobeerd maar mbs delen lukt niet, ik zie beide nummers in de kpn app/op mijn kpn maar onderling delen gaat niet. Via alle links in oneindige loops maar niks werkt; kan iemand hiermee helpen???

@ClaireEHJ Hoi Claire, welkom! We helpen je hier graag op weg met MB's delen, het wil nog niet lukken lees ik. 

Voor het delen van MB's is het belangrijk dat alle nummers op hetzelfde adres staan, en dat je ze aangemeld hebt in je ‘huishouden’. Heb je alle nummers in jouw huishouden toegevoegd? Op de pagina “Check je voordeel” kan je een huishouden starten of een nieuw nummer toevoegen aan jouw KPN Compleet/Hussel huishouden.

Badge

Iedere maand hetzelfde probleem. Wil je op de 1e dag van de nieuwe maand mb's delen dan lukt dat gewoon niet. Niet via de app en ook niet via de site. Een jaar geleden speelde dit probleem ook al.

Zou fijn zijn als dit eens wordt opgelost.

Reputatie 7
Badge +19

Iedere maand hetzelfde probleem. Wil je op de 1e dag van de nieuwe maand mb's delen dan lukt dat gewoon niet. Niet via de app en ook niet via de site. Een jaar geleden speelde dit probleem ook al.

Zou fijn zijn als dit eens wordt opgelost.

Hi Kees, goed dat je het aangeeft. Je noemt dat MB's delen specifiek op de eerste dag van de maand niet lukt. Lukt het een dag later wel, of helemaal niet? En kan je specifieker vertellen wat er dan gebeurt? 

Hi KPN,

 

ik heb samen met mijn vrouw 2 (oud) sim only abonnementen waarmee we MB's kunnen delen.

Nu heeft mijn dochter sinds vorige maand een KIDS abonnement maar ik krijg haar niet zichtbaar in mijn lijst om haar MBs te sturen. 

Kunnen jullie helpen? 

 

Met vriendelijke groet

Serge Buwalda

Reputatie 7
Badge +19

@Sergeb Hoi Serge, we hebben je topic verplaatst naar dit algemene topic over MB's delen. Bovenin in het startbericht lees je er alles over. Belangrijk is vooral dat alle nummers aangemeld moeten zijn in jouw huishouden, om MB's te kunnen delen. Op de pagina “Check je voordeel” kan je een huishouden starten of een nieuw nummer toevoegen aan jouw KPN Compleet/Hussel huishouden. Mogelijk is het nieuwe Kids abonnement van je dochter nog niet aangemeld, waardoor het delen van MB's niet lukt. 

Laat het gerust weten als je vragen hebt :)

Badge

Kan vaak niet inloggen. Het lijkt wel of alles is overbelast. In de  loop van de ochtend lukt het dan meestal wel.

Reputatie 7
Badge +17

@Kees v. H. bedoel je dat je vooral laat in de avond niet kan inloggen? En is het specifiek MB's overmaken dat niet lukt of ook inloggen in de MijnKPN? 

@Sergeb Hoi Serge, we hebben je topic verplaatst naar dit algemene topic over MB's delen. Bovenin in het startbericht lees je er alles over. Belangrijk is vooral dat alle nummers aangemeld moeten zijn in jouw huishouden, om MB's te kunnen delen. Op de pagina “Check je voordeel” kan je een huishouden starten of een nieuw nummer toevoegen aan jouw KPN Compleet/Hussel huishouden. Mogelijk is het nieuwe Kids abonnement van je dochter nog niet aangemeld, waardoor het delen van MB's niet lukt. 

Laat het gerust weten als je vragen hebt :)

Hoi Alexandra, het lukt mij nie lt om mijn dochters mobiel aan te melden. Ik heb je een persoonlijk bericht gestuurd met mijn gegevens. Hopeliik wil je daar even naar kijken :)

Reputatie 7
Badge +15

@Sergeb Goedenavond! 

Op dit moment is Alexandra al vrij. Om dit soort situaties te voorkomen vragen wij klanten hun gegevens in te vullen in hun forumprofiel.

Uiteraard zijn deze gegevens alleen inzichtelijk voor KPN moderators! :)

Zou je dus voor mij je forumprofiel willen invullen en een seintje kunnen geven als dit is gelukt? Dan kan ik er even naar kijken! :)

@Sergeb Goedenavond! 

Op dit moment is Alexandra al vrij. Om dit soort situaties te voorkomen vragen wij klanten hun gegevens in te vullen in hun forumprofiel.

Uiteraard zijn deze gegevens alleen inzichtelijk voor KPN moderators! :)

Zou je dus voor mij je forumprofiel willen invullen en een seintje kunnen geven als dit is gelukt? Dan kan ik er even naar kijken! :)

Hi Rutger, done! Ik heb mijn gegevens ingevuld :)

Reputatie 7
Badge +15

@Sergeb Bedankt voor het invullen van je profiel. 

Ik heb geprobeerd het nummer handmatig toe te voegen aan het huishouden.

Heb je een mogelijkheid om te controleren of het delen van MB's nu wel lukt?

@Sergeb Bedankt voor het invullen van je profiel. 

Ik heb geprobeerd het nummer handmatig toe te voegen aan het huishouden.

Heb je een mogelijkheid om te controleren of het delen van MB's nu wel lukt?

Je bent een topper, ik kreeg idd net een mail en mijn dochter staat nu in mijn lijst. Dank je wel en een fijne avond 😊

Mijn man en ik hebben een kpn mobile abonnement. Thuis hebben we internet van kpn.

dus gebruiken de hussel. Maar nu willen we ook mb’s delen maar dat lukt niet. Het nummer staat er neit tussen je kunt alleen doneren. Als ik het nummer toe wil voegen van mijn man of hij van mij, dan lukt dat ook niet. Graag hulp

 

*admin: verplaatst naar verzameltopic

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @Edith123, zou je jouw profiel in willen vullen? Dan ga ik ervoor zorgen dat jullie straks MB's kunnen delen onderling. Geef even een seintje hier in het topic, als het profiel is ingevuld. 

Beste, we kunnen helaas niet MBs delen. We staan op de zelfde adress (en dit is ook te zien binnen mijn KPN) maar toch lukt het niet. Help :)

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Mahir Masala. Om MB's te kunnen delen, moet je aan enkele voorwaarden voldoen:

Alle abonnementen binnen 1 registratie moeten op hetzelfde adres geregistreerd staan. Dus bijvoorbeeld allebei op postcode 1000 AA met huisnummer 2A.

  • Voor KPN Mobiel abonnementen is het factuuradres leidend.
  • Voor KPN Thuis abonnementen is het leveringsadres leidend.

Je ontvangt géén Husselvoordelen bij de volgende producten of diensten:

De uitgebreide voorwaarden voor Husselvoordelen vind je hier.

Bron: Husselvoordelen: Combineer en krijg meer!

Als je aan de voorwaarden voldoet, dan is het ook belangrijk dat je bent aangemeld voor Husselvoordelen. Aanmelden voor Husselvoordelen kan je eenvoudig zelf online regelen. Hier kan je in de toekomst eventueel ook extra telefoonnummers toevoegen. Wanneer de aanmelding afgerond is, krijg je van ons een bevestiging. Daarna zijn de voordelen actief en kan je MB's delen zoals in het startbericht beschreven staat.

Helaas lukt het niet om mbs te delen met mijn nieuwe kids abonnement. Aangemeld in de mijn kpn app en via internet voor de hussel voordelen. 
 

Echter zie ik het nummer van mij en mijn vrouw wel bij het delen maar niet het nieuwe nummer van mijn dochter. 
 

Hoop dat jullie hier naar kunnen kijken.

Reputatie 7
Badge +17

Helaas lukt het niet om mbs te delen met mijn nieuwe kids abonnement. Aangemeld in de mijn kpn app en via internet voor de hussel voordelen. 
 

Echter zie ik het nummer van mij en mijn vrouw wel bij het delen maar niet het nieuwe nummer van mijn dochter. 
 

Hoop dat jullie hier naar kunnen kijken.

@Patrickcaffe Ik heb gelijk even voor je gekeken. Ik zie dat er wel een aanmelding binnen is gekomen. Maar daar staat een ander telefoonnummer. Ik heb nu het juiste telefoonnummer alsnog toegevoegd. Je ontvangt een bevestiging als de aanmelding verwerkt is.

Hallo @Mahir Masala. Om MB's te kunnen delen, moet je aan enkele voorwaarden voldoen:

Alle abonnementen binnen 1 registratie moeten op hetzelfde adres geregistreerd staan. Dus bijvoorbeeld allebei op postcode 1000 AA met huisnummer 2A.

  • Voor KPN Mobiel abonnementen is het factuuradres leidend.
  • Voor KPN Thuis abonnementen is het leveringsadres leidend.

Je ontvangt géén Husselvoordelen bij de volgende producten of diensten:

De uitgebreide voorwaarden voor Husselvoordelen vind je hier.

Bron: Husselvoordelen: Combineer en krijg meer!

Als je aan de voorwaarden voldoet, dan is het ook belangrijk dat je bent aangemeld voor Husselvoordelen. Aanmelden voor Husselvoordelen kan je eenvoudig zelf online regelen. Hier kan je in de toekomst eventueel ook extra telefoonnummers toevoegen. Wanneer de aanmelding afgerond is, krijg je van ons een bevestiging. Daarna zijn de voordelen actief en kan je MB's delen zoals in het startbericht beschreven staat.

Hi Denise, dus als ik je copy&paste antwoord goed begrijp: omdat mijn abonnement zzp is en die van mij dochter “prive” kunnen we geen MBs delen ook al staat alles op 1 adress?

 

Vind ik overigens beetje raar. Tijdens het aanschaf heb ik wel dus husstle korting gekregen voor de abonnement van mijn dochter en nu kan ik opeens geen gebruik maken van hussel voordelen?

 

Wat is eventueel de oplossing? Abonnement van mijn dochter ook op de zaak zetten? Kan je binnen zzp abonnementen wel MBs delen?

 

En graag even een echte reactie 🙂 geen copy paste :) 

Reputatie 7
Badge +10

@Mahir Masala Dat klopt. Je ontvangt geen Husselvoordelen op zakelijke abonnementen als je deze combineert met privé abonnementen. Je bent hier ook op het forum voor de privé consumenten van KPN, alles wat je hier leest geldt dan ook voor de privé abonnementen. Voor onze zakelijke klanten hebben we het zakelijke forum: https://zakelijkforum.kpn.com/.

Als je wel een privé internet/tv abonnement hebt i.c.m. een privé mobiel abonnement voor je dochter, dan kun je deze abonnementen wel aanmelden voor Husselvoordelen als je dat nog niet hebt gedaan. :relaxed:

MB's delen lukt helaas niet, heb alleen de keuze om te doneren (via de app). Via de browser krijg ik een mooi informatie schermpje waar ik niks mee kan. Op de producten pagina zie ik wel het nummer staan waarmee ik wil delen. 

Reputatie 7
Badge +20

@dwoll, welkom hier. Ik zag nog geen huishouden geregisteerd. Dit heb ik nu gedaan. Je hebt hier ook bevestiging van gekregen en kan nu MB's delen. 

Ik heb voor mijn dochter sinds kort een kids mobiel abonnement. Helaas lukt het mij niet mb’s te delen met haar. Ook niet vanuit mijn vrouw haar mobiele nummer. Alle nummers staan op het zelfde adres. Kan iemand hiermee helpen. Alvast dank. Marco Willems 

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Marcowil. Dankjewel voor je bericht hier. De Kids Sim was nog niet gekoppeld aan de andere nummers. Ik heb dit voor je gedaan. De Kids Sim ontvangt een sms zodra deze koppeling is afgerond. Hierna kunnen jullie MB's delen met elkaar.  

Hoi @Marcowil. Dankjewel voor je bericht hier. De Kids Sim was nog niet gekoppeld aan de andere nummers. Ik heb dit voor je gedaan. De Kids Sim ontvangt een sms zodra deze koppeling is afgerond. Hierna kunnen jullie MB's delen met elkaar.  

Lisa dank. Bleek ook nog dat de toevoeging van het huisnummer niet stond vermeld op het factuuradres. Die erbij gezet en nu werkt het. Thx!