Sinds zaterdag slechte verbinding via 4G op iPhone 11



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6658 reacties

Reputatie 2

Ik snap dat jullie dit graag opgelost willen zien. Liever gisteren dan vandaag. Helemaal logisch. Maar dat gaat niet. 

Om dit te kunnen oplossen moeten we eerste weten wát het probleem is. En het is op dit moment nog niet eens duidelijk of dit een KPN probleem is, of een Apple probleem of een combinatieprobleem. Dat is wat onze technische mensen aan het uitzoeken zijn.

 

En ik kan me ook goed voorstellen dat je na een dag of wat van dit soort antwoorden van ons uit méér zou willen weten. En nu kan ik wel een heel verhaal gaan houden over alle technische dingen die nagekeken zijn, maar daar schiet je niets mee op. Daar wordt het probleem niet anders van. En het brengt ook geen oplossing. Het enige wat er dan gebeurt is dat we verzanden in een discussie over allerlei technische details die misschien een dag later al niet meer relevant zijn.

Zodra wij weer een verdere update hebben en meer kunnen vertellen zullen we dat ook doen. In de tussentijd kan ik jullie alleen maar vragen af te wachten.

Super leuk dat jullie technische mensen er mee bezig zijn. Maar dit probleem speelt nu een week of 2 in ieder geval en sommige mensen hadden zelfs al eerder problemen. 2 weken, laat het even op je inwerken, 2 weken… Als na 2 weken nog niet eens duidelijk is wat nu het probleem is moet je jezelf echt achter de oren krabben met welke “techneuten” je werkt. 

Hier nog een gedupeerde! Inderdaad geen netwerk en bellen gaat 9 v/d 10 keer niet. Dit betekend dus wanneer ik buiten ben en er gebeurd wat ik niks aan mijn telefoon heb waar ik juist wel voor betaal. Uit al jullie berichten is mij al duidelijk dat er geen vooruitgang wordt geboekt, erg jammer. 

Reputatie 5
Badge +2

Ik snap dat jullie dit graag opgelost willen zien. Liever gisteren dan vandaag. Helemaal logisch. Maar dat gaat niet. 

Om dit te kunnen oplossen moeten we eerste weten wát het probleem is. En het is op dit moment nog niet eens duidelijk of dit een KPN probleem is, of een Apple probleem of een combinatieprobleem. Dat is wat onze technische mensen aan het uitzoeken zijn.

 

En ik kan me ook goed voorstellen dat je na een dag of wat van dit soort antwoorden van ons uit méér zou willen weten. En nu kan ik wel een heel verhaal gaan houden over alle technische dingen die nagekeken zijn, maar daar schiet je niets mee op. Daar wordt het probleem niet anders van. En het brengt ook geen oplossing. Het enige wat er dan gebeurt is dat we verzanden in een discussie over allerlei technische details die misschien een dag later al niet meer relevant zijn.

Zodra wij weer een verdere update hebben en meer kunnen vertellen zullen we dat ook doen. In de tussentijd kan ik jullie alleen maar vragen af te wachten.

Dag of wat… probeer eens 2 - 3 weken… Dat je toestel en abonnement gewoon niet bruikbaar is. Wat de oorzaak ook is, er wordt nergens een bestellend woord gezegd dat de kosten gewoon vergoed zullen gaan worden. Wij hebben op dit moment een totaal onbruikbaar abonnement waar wij allemaal voor Piet Snot aan het betalen zijn. Het enige wat ik bemerk dat er ingedekt wordt. Het is immers niet zeker dat de oorzaak bij KPN ligt… 

Heel eerlijk, dat is niet interessant. Gevolg is dat wij allemaal geen gebruik van een abonnement kunnen maken waar wij allemaal wel voor moeten blijven betalen.

Kom in ieder geval met geruststelling dat WIJ als gebruikers ons geen zorgen hoeven te maken en dat KPN ons allemaal tegemoet zal komen.

Dan ben je echt service gericht en klantvriendelijk bezig.

En stel een einddatum. Voor die datum is het geregeld en zo niet dan is dit het voorstel.

Dat gebeurt allemaal niet, enige wat wij horen is dat de ‘technische’ mensen hier mee bezig zijn. Dus al meer dan 3 weken… Dat geeft niet heel vertrouwen in een snelle en adequate oplossing. Of vindt jij van wel????

Het enige wat resteert is wachten op… tja, dat weten wij dus ook niet….

 

Reputatie 3
Badge

2x IPhone 11 hier in huis:

1x met problemen: iOS 15.6 modem 3.04.01 

Modelnummer MWM72ZD/A

1x zonder problemen: iOS 15.5 modem 3.03.03

Modelnummer MWM62ZD/A

Dat is zeer interessante informatie en duidt er mijns inziens op dat Apple hier toch een rol moet spelen in het verhelpen van deze zeer vervelende storing.


Ik had met iOS 15.5 al het probleem.

Daarna de update naar 15.6 gedaan en nog steeds hetzelfde probleem.

En ik ben niet de enige in dit Forum die die stappen heeft geprobeerd, met zelfde uitkomst.

Reputatie 4
Badge +1

2x IPhone 11 hier in huis:

1x met problemen: iOS 15.6 modem 3.04.01 

Modelnummer MWM72ZD/A

1x zonder problemen: iOS 15.5 modem 3.03.03

Modelnummer MWM62ZD/A

Wel bijzonder dat ook hier de iPhone met modemfirmware 3.03.03 het toestel zonder problemen is 🤔

Reputatie 4
Badge +1

Heb het naar boos gemaild. Beetje klaar met dit gezeik zonder oplossingen. Er word nergens vanuit KPN gesproken over compensatie terwijl ik wel moet door betalen voor mijn abo. Dan duurt het iets langer met een oplossing zoeken, ik heb nog steeds geen mobiel internet en er had op zijn minst een korte termijn oplossing zoals een leentoestel aangeboden kunnen worden. Hopelijk doen meer mensen dit want media aandacht helpt vaak in dit soort situaties. 
 

Je kan het op dit moment ook geen klein probleem meer noemen met zoveel gedupeerden. 

Reputatie 3

Ik heb een eSim in de iphone 11 met ios 16 beta5 (modem firmware 4.00.00), nog geen problemen ondervonden de afgelopen weken (gelukkig).

 

Ik lees van veel mensen dat zij een compensatie willen maar hierom vragen is kansloos het probleem is nog niet verholpen en er is nog geen aanwijzing dat het probleem daadwerkelijk bij kpn ligt en zo wel, hoe lang de storing nog zal duren. Als het is opgelost en het probleem heeft zich bij kpn voortgedaan heb je recht op een compensatie tot die tijd is het vragen hiernaar helaas kansloos.. overstappen mag altijd..

Ik heb de topic even door gelezen en het is beroerd dat het al zo lang duurt. Dat er een probleem met de iphone 11 op het kpn netwerk zit lijkt dan ook logisch maar vergeet niet dat iets onderzoeken waarnaar je niet weet wat je precies zoekt lang kan duren.

Netwerk creëer je vanuit 2 kanten . zender (kpn), ontvanger (apple iphone). Het kan zijn dat bepaalde batches lte (intel)modems niet goed communiceren met het netwerk en hierdoor problemen ontstaan dat kan komen door dan wel kpn netwerk dan wel apple's modem.

Ik heb ook gelezen dat er mensen zijn die dit probleem ervaren met de iphone SE(2020)nou heeft deze iphone toevallig dezelfde lte (intel)modem als de iphone 11. MaW; ander toestel betekend niet automatisch dat het niet aan apple's iphone kan liggen.

Ik vind het heel zuur dat er veel mensen last hebben van dit probleem en klagen bij de klanten service gaat dit niet kunnen verhelpen, en aankloppen bij apple… helemaal kansloos.

 

helaas zit er niets anders op om af te wachten of over te stappen

Reputatie 3
Badge

Gister de volgende constateringen gedaan:

 

  • Af en toe 4G bereik, normaal en werkbaar. 
  • De telefoon lijkt te pendelen tussen 4G en E. Met name in de auto valt dit op, continu schakelen tussen geen verbinding, 4G en E. Erg onhandig als je gebruik wilt maken van Navigatie, Flitsmeister, etc.
  • Het vreemdst is wel, dat de telefoon regelmatig volledig bereik en 4G heeft, maar dat er geen internet verbinding mogelijk is. WhatsApp en andere apps laden niet/geven aan geen verbinding te hebben.
  • Heb prive weinig gebeld, dus kan niets zeggen over de kwaliteit van het netwerk aangaande telefoongesprekken

Zakelijke mobiel (Samsung) met KPN heeft geen last van verstoringen.

 

Teleurstellend is wel dat dit al weken speelt en KPN weinig voortgang lijkt te maken in een oplossing. Simyo kan ook niets, en verwijst naar KPN. 

 

Wat ben ik blij om deze forumpost tegen te komen (afgezien van het feit dat we allemaal problemen ervaren).
 

Sinds langer dan een week geleden ervaar ik EXACT dezelfde problemen op mijn iPhone SE 2020. Geeft aan 4G te hebben maar geen internet en/of telefoon valt weg tijdens het bellen. Vliegtuigstand aan/uit, mobiele data uit/aan om toch dat ene appje even binnen te krijgen of door op de wifi te gaan.

Zoals hierboven ook al benoemd wordt zit ik ook op modem firmware 3.04.01.

Wat mij wel opviel is dat dit probleem bij mij begon net nadat ik mijn abonnement had verlengt bij KPN. Mijn vorige abo was van 2020 en totaal geen problemen. Dit kan natuurlijk stom toeval zijn omdat het rond dezelfde tijd is dat hier op het forum de problemen binnen kwamen.

Meerder simkaarten geprobeerd (inc. eSim) maar mocht niet baten.

 

Ik hoop dat er snel een oplossing komt want het niet/nauwelijks kunnen bellen is enorm vervelend!

Edit: zoals PatH85 hierboven zegt zijn ook de problemen die ik ervaar

Reputatie 1

Wellicht is het een idee om de tech redactie van diverse media te benaderen om wat druk op Apple en KPN te zetten om hier wat meer prioriteit achter te zetten. En wellicht als er binnen afzienbare tijd geen technische oplossing te vinden is, vanuit KPN (want daar neem ik zowel de dienst af als de telefoon) om met een leen of vervangend toestel te komen.

Andere optie is wellicht om enkele gebruikers op te vragen of ze hun telefoon tijdelijk af willen staan (met vervangend toestel) zodat de techneuten die hier schijnbaar al ruim 2 weken mee bezig zijn, een fysiek toestel in handen hebben waarmee ze hopelijk eindelijk tot een oplossing kunnen komen.

Na ruim 2 weken zakelijk niet bereikbaar te zijn buiten de deur is mijn frustratie niveau wel tot een maximum gestegen.

 

Reputatie 2

Wellicht is het een idee om de tech redactie van diverse media te benaderen om wat druk op Apple en KPN te zetten om hier wat meer prioriteit achter te zetten. En wellicht als er binnen afzienbare tijd geen technische oplossing te vinden is, vanuit KPN (want daar neem ik zowel de dienst af als de telefoon) om met een leen of vervangend toestel te komen.

Andere optie is wellicht om enkele gebruikers op te vragen of ze hun telefoon tijdelijk af willen staan (met vervangend toestel) zodat de techneuten die hier schijnbaar al ruim 2 weken mee bezig zijn, een fysiek toestel in handen hebben waarmee ze hopelijk eindelijk tot een oplossing kunnen komen.

Na ruim 2 weken zakelijk niet bereikbaar te zijn buiten de deur is mijn frustratie niveau wel tot een maximum gestegen.

 

Goed idee! Het is idd erg frustrerend om niets te kunnen

Reputatie 7

Andere optie is wellicht om enkele gebruikers op te vragen of ze hun telefoon tijdelijk af willen staan (met vervangend toestel) zodat de techneuten die hier schijnbaar al ruim 2 weken mee bezig zijn, een fysiek toestel in handen hebben waarmee ze hopelijk eindelijk tot een oplossing kunnen komen.

Ik denk dat de techneuten al lang fysiek een toestel in handen hebben waarop dit probleem aanwezig is.

Reputatie 7

Na ruim 2 weken zakelijk niet bereikbaar te zijn buiten de deur is mijn frustratie niveau wel tot een maximum gestegen.

Als jij een Zakelijk mobiel abonnement hebt, @Kpn2022, dan raad ik je aan om contact op te nemen met de Zakelijke klantenservice (0800-0403). Zakelijke abonnementen hebben toestel vervangservice. Wellicht dat dit ook geldt voor de huidige problemen. 

 

Verder heb ik op het moment nog geen inhoudelijke update.  

Ik ondervond  dezelfde problemen sinds de update naar 15.6.

Ik heb net de IOS 16 Beta 3 geïnstalleerd. deze werkt zonder problemen (bij mij dan).

Dit kan dus een tijdelijke workarround zijn.

Reputatie 3
Badge

Ik ondervond  dezelfde problemen sinds de update naar 15.6.

Ik heb net de IOS 16 Beta 3 geïnstalleerd. deze werkt zonder problemen (bij mij dan).

Dit kan dus een tijdelijke workarround zijn.

Kan iedereen de iOS beta's downloaden? Of moet je daar (ergens?) voor registreren?

Reputatie 1

Ik ondervond  dezelfde problemen sinds de update naar 15.6.

Ik heb net de IOS 16 Beta 3 geïnstalleerd. deze werkt zonder problemen (bij mij dan).

Dit kan dus een tijdelijke workarround zijn.

Beta versie er op gezet maar zelfde euvel nog steeds……..

Reputatie 3
Badge

Ik ondervond  dezelfde problemen sinds de update naar 15.6.

Ik heb net de IOS 16 Beta 3 geïnstalleerd. deze werkt zonder problemen (bij mij dan).

Dit kan dus een tijdelijke workarround zijn.

Kan iedereen de iOS beta's downloaden? Of moet je daar (ergens?) voor registreren?

Nevermind, google is easy. 

Reputatie 3
Badge

Ik ondervond  dezelfde problemen sinds de update naar 15.6.

Ik heb net de IOS 16 Beta 3 geïnstalleerd. deze werkt zonder problemen (bij mij dan).

Dit kan dus een tijdelijke workarround zijn.

Beta versie er op gezet maar zelfde euvel nog steeds……..

Ok, dat wordt ‘em dus ook niet.

Na update iPhone 11 naar ios15.5 heb ik geen mobiel netwerk meer. Al 2 x met KPN gebeld maar moet doorgezet worden naar technische dienst. Inmiddels al 3 dagen geen bereik. Als ik bereik heb dan enorm traag of niet opvraagbaar.

Betreft een e-Sim. 
Netwerk herstel al uitgevoerd en ook reboot . Helpt niet.

Weet er iemand  wat er mis gaat en hoe ik dit makkelijk kan oplossen !

Admin: bericht naar centrale topic verplaatst

 

Reputatie 5
Badge +1

En nu weer een weekend in zonder bereik van telefoon en internet. 👎

Reputatie 4
Badge +1

En nu weer een weekend in zonder bereik van telefoon en internet. 👎

Ik merkte vandaag ook dat telefoongesprekken haast niet mogelijk zijn. Ik moest de telefoon van iemand anders gebruiken om fatsoenlijk te kunnen bellen

 

Reputatie 4
Badge +1

En nu weer een weekend in zonder bereik van telefoon en internet. 👎

Ik merkte vandaag ook dat telefoongesprekken haast niet mogelijk zijn. Ik moest de telefoon van iemand anders gebruiken om fatsoenlijk te kunnen bellen

 

Heb ik ook al die tijd al last van. Niet kunnen bellen, tijdens bellen valt verbinding weg of als ik gebeld wordt gaat m’n telefoon niet over, maar krijg ik wel bericht van een gemiste oproep. 

Reputatie 3

Ik ondervond  dezelfde problemen sinds de update naar 15.6.

Ik heb net de IOS 16 Beta 3 geïnstalleerd. deze werkt zonder problemen (bij mij dan).

Dit kan dus een tijdelijke workarround zijn.

Beta versie er op gezet maar zelfde euvel nog steeds……..

Upgrade die beta ook meteen je modem firmware?

Reputatie 4
Badge +1

Na ruim 2 weken zakelijk niet bereikbaar te zijn buiten de deur is mijn frustratie niveau wel tot een maximum gestegen.

Als jij een Zakelijk mobiel abonnement hebt, @Kpn2022, dan raad ik je aan om contact op te nemen met de Zakelijke klantenservice (0800-0403). Zakelijke abonnementen hebben toestel vervangservice. Wellicht dat dit ook geldt voor de huidige problemen. 

 

Verder heb ik op het moment nog geen inhoudelijke update.  
 

Gast, er zijn tientallen mensen zonder werkend abo. Laat iPhone 11 gebruikers lekker hun telefoon tijdelijk omruilen bij een kpn winkel en probleem is tijdelijk opgelost. Dat jullie er een potje van maken is niet ons probleem. Ik en tientallen anderen betalen momenteel voor een niet-werkende abo. Zakelijk abo of niet, dit kunnen jullie letterlijk niet maken. Nog steeds geen woord gerept of we überhaupt moeten betalen deze maand terwijl ik al week zonder normaal internet zit. Zijn hier mensen die al meerdere weken de dupe van dit gezeik zijn terwijl elke andere provider wel werkt met iPhone11. 

 

Reputatie 4
Badge +1

Ik als klant verwacht gewoon werkend abonnement. Het boeit mij geen f*** wie verantwoordelijk is maar ik neem mijn abo af van kpn. Als deze non antwoorden dat jullie ermee bezig zijn heeft niemand niks aan, regel verdomme iets. Onze rekeningen lopen door maar een woord over compensatie ho maar. 
 

En morgen het bericht geen verdere update. Allemaal leuk en aardig maar onze abo’s lopen door. Ik wil gewoon horen hoe kpn ons gaat compenseren. Wij betalen niet voor weken geen internet. 
 

edit:  volgens mij is er nu iets opgelost want alles doet het denk ik beter ? Misschien te vroeg gejuicht. Alsnog heb ik een week geen internet gehad en ik wil compensatie of korting voor deze maand. 
 

edit2: constant verbinding nu. Neemt niet weg dat ik een week zonder zat en ik daar geen cent aan wil betalen.