Sinds zaterdag slechte verbinding via 4G op iPhone 11


Reputatie 4
Badge +1
  • Deelnemer
  • 4 reacties

Sinds afgelopen zaterdag heb ik zeer slechte verbinding. Er staat vaak ook dat er vol verbinding hoort te zijn met 4g alleen doet het internet het niet en laad niks en geven de apps aan dat ik geen verbinding heb. Heb alles in mijn instellingen al na gekeken maar zie niks geks. Volgens kpn zijn er ook geen storingen. Maar het is een zeer irritant probleem en zou graag willen weten wat het is en wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden.

Alexandra van KPN 1 jaar geleden

 

Hi allen. We zetten de laatste update vast. Zo kan je de laatste status gemakkelijk bovenin het topic terugzien. Zo gauw er meer nieuws is, vervangen we dit bericht door de nieuwe update.

Update 19 december 2022

Er spelen al geruime tijd bereikbaarheidsproblemen met dit toestel. Inmiddels zijn we druk bezig met het aanbieden van een passende oplossing en daarom sluiten we dit topic.

Voor klanten die vóór 19 december 2022 een melding hebben geregistreerd, is het onderstaande niet van toepassing.
Bij vragen of onduidelijkheden buiten de eerder aangegeven doorlooptijden, kun je een nieuw topic openen met alle relevante informatie en een ingevuld forumprofiel. We helpen je dan graag verder!


Ervaar je deze problemen ook en heb je dit nog niet gemeld, dan geldt het onderstaande voor jou:

  • Check of de instelling VoLTE aan staat in het toestel. Onze toestelhulp laat zien hoe je dit kunt activeren.
    • Staat VoLTE aan? Neem contact op met onze klantenservice om een melding te registreren.
    • Staat VoLTE niet aan? Zet het aan en ervaar een aantal dagen hoe het dan gaat met de bereikbaarheidsproblemen.

Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 18 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur.
Zon en feestdagen gesloten.

Je melding wordt in behandeling genomen door onze technische dienst.
Op het moment dat zij de bereikbaarheidsproblemen hebben vastgesteld in ons netwerk, kom je in aanmerking voor een passende oplossing. Je ontvangt een e-mail van onze technische dienst en op basis daarvan kun je het toestel ter reparatie aanbieden.

Een toestel ter reparatie aanbieden kan via https://reparatie.kpn.com/.
Let op: de onderzoekskosten van een ingediende reparatie met betrekking tot dit issue zullen wij crediteren. Het is wel van belang dat je de reparatie pas aangevraagd, nadat je een e-mail van onze technische dienst hebt ontvangen.  

Zodra het toestel ter reparatie is aangeboden, ontvang je een unieke code waarmee je de voortgang van het reparatieproces kunt volgen.
Houdt rekening met een doorlooptijd van maximaal 5 werkdagen: dat geldt expliciet voor het reparatieproces met betrekking tot dit specifieke issue.

Gaat het om een ander defect, dan geldt het standaard reparatieproces en krijg je éérst een prijsopgave van de reparatiekosten. Pas na een akkoord op de prijsopgave, wordt de reparatie uitgevoerd.

In opdracht van KPN wordt de passende oplossing en/ of reparatie aan het mobiele apparaat uitgevoerd door Reconext.
Bij vragen over een ingediende reparatie kun je rechtstreeks contact opnemen met hen, zij zijn te bereiken op het gratis nummer
0800 – 8200008.


Nog altijd geldt: achter de schermen doen wij onze uiterste best om iedereen van een passende oplossing te voorzien. Als er een update te melden is, laten wij dat via een update in het startbericht van dit topic weten.

Update 22 november 2022
Er spelen al geruime tijd bereikbaarheidsproblemen met dit toestel. Inmiddels zijn we druk bezig met het aanbieden van een passende oplossing en daarom sluiten we dit topic.

Ervaar je deze problemen ook en heb je dit nog niet gemeld, dan geldt het onderstaande voor jou:

  • Check of de instelling VoLTE aan staat in het toestel. Onze toestelhulp laat zien hoe je dit kunt activeren.
    • Staat VoLTE aan? Neem contact op met onze klantenservice om een melding te registreren.
    • Staat VoLTE niet aan? Zet het aan en ervaar een aantal dagen hoe het dan gaat met de bereikbaarheidsproblemen.

Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 18 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur.
Zon en feestdagen gesloten.

Je melding wordt in behandeling genomen door onze technische dienst.
Op het moment dat zij de bereikbaarheidsproblemen hebben vastgesteld in ons netwerk, kom je in aanmerking voor een passende oplossing. Er wordt, vanaf het moment dat er een ticket aangemaakt is, binnen drie weken contact met jou opgenomen.

Passende oplossing d.m.v. persoonlijk contact
Ons belteam biedt in een persoonlijk gesprek een passende oplossing aan.
We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

We proberen je 3 keer te bellen.
Lukt het dan niet om je te bereiken, dan krijg je per e-mail het verzoek om het belteam terug te bellen. Nadat er telefonisch een passende oplossing geboden is, krijg je per e-mail een bevestiging van de gemaakte afspraken.

Na akkoord op de passende oplossing, doen wij onze uiterste best het toestel binnen 4 weken bij je af te leveren.
Er worden standaard 2 afleverpogingen gedaan. Lukt het niet om het toestel bij je afleveren, dan neemt onze logistieke partner telefonisch contact met je op.

Vergoeding van de abonnementskosten
Wat betreft de compensatie van de abonnementskosten: we crediteren de abonnementskosten vanaf 20 juli 2022 tot en met de verzending van het toestel. De compensatie wordt automatisch verwerkt op een tussentijdse factuur en naar verwachting binnen 3 maanden na het telefoongesprek.    
Als er geen akkoord is, geldt de compensatie tot en met de datum van het telefoongesprek van het belteam. 

Achter de schermen doen wij onze uiterste best om iedereen van een passende oplossing te voorzien. Als er een update te melden is, laten wij dat via een update in het startbericht van dit topic weten.

Update zondag 13 november 

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens.
Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.

​​​​
Het terugbellen vordert langzaam maar gestaag, dit omdat we niet iedereen meteen kunnen bereiken en dus meerdere belpogingen nodig zijn.
We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.
Wij versturen wij een bevestiging per e-mail, nadat er telefonisch een passende oplossing is geboden.

​​​​​​Toestellen worden dagelijks in batches verzonden. Na akkoord op de passende oplossing, doen wij ons best het toestel binnen 4 weken bij je af te leveren.

  • Alle berichten in dit topic worden op volgorde van binnenkomst gelezen en verwerkt. We geven het aan als je gegevens genoteerd zijn.
     
  • Vriendelijke verzoek om geen moderators te taggen of ongevraagd privéberichten te sturen. 
     
  • Vanuit het KPN Forum kunnen wij een melding voor je registreren zodat je gegevens mee worden genomen ter onderzoek en oplossing.
    We controleren niet of je op de (bel)lijst staat, wanneer jij het toestel ontvangt etc
     
  • Wat betreft de compensatie van de abonnementskosten: we crediteren de abonnementskosten vanaf 20 juli 2022 tot en met de verzending van het toestel.
    Als er geen akkoord is, geldt de compensatie tot en met de datum van het telefoongesprek van het belteam. 
    De compensatie wordt automatisch verwerkt op een tussentijdse factuur en naar verwachting binnen 3 maanden na het telefoongesprek.    

 

Vorige updates

Update donderdag 03 november 

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens. Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.
 

Vanaf nu (en niet met terugwerkende kracht) versturen wij een bevestiging nadat er telefonisch een passende oplossing is geboden.

Het terugbellen vordert langzaam maar gestaag, dit omdat we niet iedereen meteen kunnen bereiken en dus meerdere belpogingen nodig zijn. We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

​​​​​​Toestellen worden dagelijks in batches verzonden.


Alle berichten in dit topic worden op volgorde van binnenkomst gelezen en verwerkt. We geven het aan als je gegevens genoteerd zijn. Vriendelijke verzoek om geen moderators te taggen of ongevraagd privéberichten te sturen. 

Vanuit het KPN Forum kunnen wij een melding voor je registreren zodat je gegevens mee worden genomen ter onderzoek en oplossing.
We controleren niet of je op de (bel)lijst staat, track and trace codes etc.

 

Update dinsdag 25 oktober

Het bereiken van de eerste groep klanten, klanten die zich vóór 06 oktober 2022 via het KPN Forum of via onze klantenservice gemeld hebben, heeft vertraging opgelopen. Wij doen onze uiterste best om deze groep klanten deze week alsnog te bereiken.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

We versturen de iPhone 12 in batches: de eerste batch wordt deze week verzonden.

 

Update maandag 10 oktober

We hebben voldoende informatie verzameld om ons onderzoek samen met de leverancier voort te zetten. Heb je je aangemeld voor de sms? Dan word je gebeld met een update op dit probleem. We stoppen met het op de hoogte brengen via sms. 

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens. Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.

 

Update per SMS woensdag 28 september:

Beste klant. Wij betreuren het dat de oplossing voor het probleem met jouw smartphone zo lang op zich laat wachten. Wij zijn afhankelijk van de onderzoeksresultaten van de toestelleverancier. Bij hen is het onderzoek nog steeds in volle gang en de technische oorzaak nog niet vastgesteld. Vanzelfsprekend willen we naast de toegezegde compensatie van de abonnementskosten oprecht een degelijke oplossing bieden. Wij houden je op de hoogte. Groet, KPN

 

Update per SMS vrijdag 16 september:
Beste klant, op dit moment zijn wij samen met onze toestelleverancier nog hard op zoek naar een oplossing voor de verbindingsproblemen van uw toestel. Voor het wachten vergoeden wij uw mobiele abonnementskosten vanaf 20 juli, totdat we het probleem hebben opgelost. Hoe we dit doen delen we zodra de oplossing in zicht is. Groet, KPN.
 

Update per SMS vrijdag 09 september:

Beste klant, tot onze spijt is het ons nog niet gelukt om een oplossing te vinden voor de verbindingsproblemen van uw toestel. We wachten nog steeds op informatie van onze leverancier en zijn van hen afhankelijk voor het uitrollen van een oplossing. Zodra we daar nieuws over hebben, stellen we u daarvan op de hoogte.

 

Update dinsdag 30 augustus:

We begrijpen dat dit probleem zich al een geruime tijd voordoetHelaas hebben we ook afgelopen weekend niet kunnen vinden wat dit probleem veroorzaakt. Dat vinden we uiterst vervelend en we doen er alles aan dit boven water te krijgen.

We zullen de kosten van je contract (je mobiele bel- en databundel) volledig vergoeden voor de periode waarin je het probleem hebt ervaren. Het doorvoeren van deze vergoeding doen we op het moment dat er een oplossing is gevonden.

 

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6658 reacties

Reputatie 4
Badge +1

Onderzoek is nog steeds gaande. Het is nog niet duidelijk of dit nu een probleem is dat bij ons ligt of dat het toch aan de kant van Apple zit. Zodra we meer weten komen we er op terug. 

Mensen in mijn omgeving die ook een iPhone 11 hebben, maar een andere provider ervaren géén problemen. Dus dan lijkt het me sterk dat het probleem bij Apple ligt. Dan zou namelijk iedereen met een iPhone 11 dit probleem moeten hebben en niet alleen KPN gebruikers. 

Onderzoek is nog steeds gaande. Het is nog niet duidelijk of dit nu een probleem is dat bij ons ligt of dat het toch aan de kant van Apple zit. Zodra we meer weten komen we er op terug. 

Zoals gemeld ik heb t ook op een Teltonika router!

Reputatie 4
Badge +2

Onderzoek is nog steeds gaande. Het is nog niet duidelijk of dit nu een probleem is dat bij ons ligt of dat het toch aan de kant van Apple zit. Zodra we meer weten komen we er op terug. 

Zoals gemeld ik heb t ook op een Teltonika router!

Issue hier betreft allemaal iPhone 11. 
Een router is geen mobiel apparaat en zou je niet in dit topic moeten melden maar elders of een eigen topic aanmaken. 

Hier het probleem ook. Al vanaf 20 juli. Ik heb alleen een iPhone SE 2020. 
ene dag gaat het beter dan de andere.  
Erg frustrerend dat het al zoals duurt! 

Reputatie 4
Badge +1

Hier het probleem ook. Al vanaf 20 juli. Ik heb alleen een iPhone SE 2020. 
ene dag gaat het beter dan de andere.  
Erg frustrerend dat het al zoals duurt! 

Welke modemfirmware versie zit op uw toestel? (Instellingen > algemeen > info) 

Hier het probleem ook. Al vanaf 20 juli. Ik heb alleen een iPhone SE 2020. 
ene dag gaat het beter dan de andere.  
Erg frustrerend dat het al zoals duurt! 

Welke modemfirmware versie zit op uw toestel? (Instellingen > algemeen > info) 

 

Hier sinds 22-7 last van verbindingsproblemen. Ook Iphone 11 i.c.m. KPN. In oude toestel geen problemen. Ook bij een reparateur het moederbord laten onderzoeken, niks te zien. 

Reputatie 4
Badge +1

Jullie kunnen het toch niet maken om dit probleem zo lang te laten door gaan en maar te komen met “we zijn er mee bezig”. Volgens mij zijn er tientallen gedupeerden en er wordt niks gezegd over een eventueel vervangend toestel oid. 
 

 

Reputatie 2
Badge

Ook hier een Iphone 11 gebruiker met het volgende:

Al geruim 3 weken last van dezelfde issues, slecht tot niet bereikbaar telefonisch.

Geen internetbereik zonder verbonden te zijn met een WIFI.

Telefoon al meerdere malen opnieuw op laten starten op advies van zowel KPN als Apple (conclusie verhelpt niet).

Op advies van KPN ook een nieuwe simkaart/simkaart te vervangen (conclusie heeft niet geholpen).

Afgelopen weekend (6/7/2022) weer langs KPN winkel geweest, probleem was toen net 1 dag bekend terwijl ik persoonlijk en ook zo te zien meerdere gebruikers het al hadden aangegeven. (vind ik persoonlijk bijzonder)

Afgelopen weekend ook nog langs Apple (Amac) store geweest hebben volledige telefoon gescand, aan telefoon zelf was volgens hen niks mis. Dit hebben ze mij in de winkel ook nog laten zien.

 

Hoe gaat dit verholpen worden want dit duurt echt te lang! 

 

Reputatie 5
Badge +2

Ook hier vanaf 22-7 problemen.

inderdaad ook last van slechte/wegvallende telefoongesprekken. 
Vind de informatievoorziening vanuit kon omtrent dit probleem zeer matig.

Lijkt me ondertussen duidelijk dat het probleem bij kpn ligt.

Het “verschuilen” achter we zijn nog steeds aan het onderzoeken is ondertussen ook niet meer geloofwaardig. 
Lijkt er meer op dat KPN exact weet wat er aan de hand is maar geen oplossing heeft of bang is voor claims als ze de waarheid nu gaan vertellen.

 

Reputatie 7

Laat nu rond 22-7 die nieuwe versie van iOS (15.6) uitgerold zijn. De kans is dus behoorlijk groot dat de oorzaak niet bij KPN gezocht moet worden maar bij de nieuwe versie van iOS en dus bij Apple.

Reputatie 5
Badge +2

Laat nu rond 22-7 die nieuwe versie van iOS (15.6) uitgerold zijn. De kans is dus behoorlijk groot dat de oorzaak niet bij KPN gezocht moet worden maar bij de nieuwe versie van iOS en dus bij Apple.

Als je topic had gelezen

dan had je gezien dat het niet aan 15.6 ligt

Reputatie 4
Badge +1

Laat nu rond 22-7 die nieuwe versie van iOS (15.6) uitgerold zijn. De kans is dus behoorlijk groot dat de oorzaak niet bij KPN gezocht moet worden maar bij de nieuwe versie van iOS en dus bij Apple.

Waarom lees je deze verhalen dan alleen bij KPN en zorgt KPN niet voor een snelle oplossing icm Apple ? Lijkt toch dat de update iets doet met het netwerk van KPN en het ook net zo goed aan hun netwerk kan liggen ?

Maar goed, dit gespeculeer krijg je alleen maar door de belabberde berichtgeving van uit KPN. 

 

 

Reputatie 7
Badge +10

Laat nu rond 22-7 die nieuwe versie van iOS (15.6) uitgerold zijn. De kans is dus behoorlijk groot dat de oorzaak niet bij KPN gezocht moet worden maar bij de nieuwe versie van iOS en dus bij Apple.

15.6 is bij mij pas op mijn telefoon gekomen nadat ik problemen met internet had. Mijn updates doe ik altijd handmatig zodat ik bugs die na een update kunnen komen, kan voorkomen. Vaak wacht ik 1 a 2 weken voor ik een update uitvoer.

Reputatie 4
Badge +2

Er wordt hier achter de schermen nog steeds naar gekeken. Zodra we verdere, inhoudelijke, info hebben laten we het hier weten!

Beste @Erik_ 

Ik heb ooit een opdracht gedaan op een service management afdeling. Als er dan problemen waren met het netwerk en er meerdere leveranciers bij betrokken waren (lees KPN en Apple in dit geval), werden dat soort problemen vaak opgelost zodra we een gezamenlijke call hadden opgezet met derdelijns technici van beide partijen.

Kun je mij vertellen of KPN dit nu ook achter de schermen aan het doen is?

 

Reputatie 3
Badge

Laat nu rond 22-7 die nieuwe versie van iOS (15.6) uitgerold zijn. De kans is dus behoorlijk groot dat de oorzaak niet bij KPN gezocht moet worden maar bij de nieuwe versie van iOS en dus bij Apple.

Ik had de problemen vóór de nieuwe update al. Update gedaan in de hoop dat het zou helpen….maar helaas het heeft niet geholpen. Sluit wel uit dat het aan de update van 15.6 ligt.

Reputatie 3

Dit is diep triest ik zal morgen de klantenservice bellen voor compensatie want dit kan echt niet probleem ligt idd niet bij apple ken meerdere iphone 11 gebruikers met andere provider die nergens last van hebben! Mijn tel abbo loopt nog tot maart 2023. Ik wil of vroegtijdig kunnen verlengen op een ander toestel, of compensatie. Maar ik ga niet betalen voor iets waar ik geen gebruik van heb kunnen maken! Indien kpn met niets passends komt word het voor mij overstappen!

 

Reputatie 3

Laat nu rond 22-7 die nieuwe versie van iOS (15.6) uitgerold zijn. De kans is dus behoorlijk groot dat de oorzaak niet bij KPN gezocht moet worden maar bij de nieuwe versie van iOS en dus bij Apple.

Ik had de problemen vóór de nieuwe update al. Update gedaan in de hoop dat het zou helpen….maar helaas het heeft niet geholpen. Sluit wel uit dat het aan de update van 15.6 ligt.

 

 

Reputatie 3

Onderzoek is nog steeds gaande. Het is nog niet duidelijk of dit nu een probleem is dat bij ons ligt of dat het toch aan de kant van Apple zit. Zodra we meer weten komen we er op terug. 

En hoe lang gaat dit nog duren dan? Is toch  bizar, zo lang geen netwerk. En bellen lukt ook regelmatig  niet. ‘We komen er op terug’ vind ik voor een dagje prima, maar dit duurt echt te lang. Kunnen jullie niet met een tijdelijke oplossing komen? 

Reputatie 4
Badge +1

Hier het probleem ook. Al vanaf 20 juli. Ik heb alleen een iPhone SE 2020. 
ene dag gaat het beter dan de andere.  
Erg frustrerend dat het al zoals duurt! 

Welke modemfirmware versie zit op uw toestel? (Instellingen > algemeen > info) 

 

Ik zie het niet staan op deze screenshot. 
Heeft u ook 3.04.01?

Hier het probleem ook. Al vanaf 20 juli. Ik heb alleen een iPhone SE 2020. 
ene dag gaat het beter dan de andere.  
Erg frustrerend dat het al zoals duurt! 

Welke modemfirmware versie zit op uw toestel? (Instellingen > algemeen > info) 

 

Ik zie het niet staan op deze screenshot. 
Heeft u ook 3.04.01?

Ja klopt, 3.04.01 modemfirmware

Hoelang duurt deze storing nog!?

Het duurt nu wel erg lang

Reputatie 1

Inmiddels ben ik een week verder en dat is voor mijn geduld al best een uitdaging geweest. Gelukkig is het nog vakantie periode, anders had ik vorige week waarschijnlijk al klaar geweest met dit gekloot.

Ik heb een nieuw toestel aangeschaft. Nieuwe E-SIM (KPN privé) georganiseerd en ook de fysieke SIM (KPN zakelijk) over gezet in een iPhone 11 Pro Max, IOS 15.6, modemfirmware 3.04.01. Werkt als een zonnetje.

Wellicht kan KPN de dagwaarde van mijn 1 jaar oude simlockvrije iPhone 11 vergoeden? Die is namelijk door deze issue nagenoeg onbruikbaar. 🙄

Reputatie 3

Inmiddels ben ik een week verder en dat is voor mijn geduld al best een uitdaging geweest. Gelukkig is het nog vakantie periode, anders had ik vorige week waarschijnlijk al klaar geweest met dit gekloot.

Ik heb een nieuw toestel aangeschaft. Nieuwe E-SIM (KPN privé) georganiseerd en ook de fysieke SIM (KPN zakelijk) over gezet in een iPhone 11 Pro Max, IOS 15.6, modemfirmware 3.04.01. Werkt als een zonnetje.

Wellicht kan KPN de dagwaarde van mijn 1 jaar oude simlockvrije iPhone 11 vergoeden? Die is namelijk door deze issue nagenoeg onbruikbaar. 🙄

 

Huh, maar dat is toch ook een Iphone 11 met modemfirmware 3.04.01?

Bedoel je een Apple iPhone 13 Pro Max?

Reputatie 7

Heeft iemand al eens geprobeerd om de netwerkinstellingen te resetten?

Let op: Hierbij worden de wifi netwerken ook vergeten en die zal je dus ook opnieuw in moeten stellen.

Niet geschoten is altijd mis. 😉