Sinds zaterdag slechte verbinding via 4G op iPhone 11


Reputatie 4
Badge +1
  • Deelnemer
  • 4 reacties

Sinds afgelopen zaterdag heb ik zeer slechte verbinding. Er staat vaak ook dat er vol verbinding hoort te zijn met 4g alleen doet het internet het niet en laad niks en geven de apps aan dat ik geen verbinding heb. Heb alles in mijn instellingen al na gekeken maar zie niks geks. Volgens kpn zijn er ook geen storingen. Maar het is een zeer irritant probleem en zou graag willen weten wat het is en wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden.

Alexandra van KPN 1 jaar geleden

 

Hi allen. We zetten de laatste update vast. Zo kan je de laatste status gemakkelijk bovenin het topic terugzien. Zo gauw er meer nieuws is, vervangen we dit bericht door de nieuwe update.

Update 19 december 2022

Er spelen al geruime tijd bereikbaarheidsproblemen met dit toestel. Inmiddels zijn we druk bezig met het aanbieden van een passende oplossing en daarom sluiten we dit topic.

Voor klanten die vóór 19 december 2022 een melding hebben geregistreerd, is het onderstaande niet van toepassing.
Bij vragen of onduidelijkheden buiten de eerder aangegeven doorlooptijden, kun je een nieuw topic openen met alle relevante informatie en een ingevuld forumprofiel. We helpen je dan graag verder!


Ervaar je deze problemen ook en heb je dit nog niet gemeld, dan geldt het onderstaande voor jou:

  • Check of de instelling VoLTE aan staat in het toestel. Onze toestelhulp laat zien hoe je dit kunt activeren.
    • Staat VoLTE aan? Neem contact op met onze klantenservice om een melding te registreren.
    • Staat VoLTE niet aan? Zet het aan en ervaar een aantal dagen hoe het dan gaat met de bereikbaarheidsproblemen.

Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 18 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur.
Zon en feestdagen gesloten.

Je melding wordt in behandeling genomen door onze technische dienst.
Op het moment dat zij de bereikbaarheidsproblemen hebben vastgesteld in ons netwerk, kom je in aanmerking voor een passende oplossing. Je ontvangt een e-mail van onze technische dienst en op basis daarvan kun je het toestel ter reparatie aanbieden.

Een toestel ter reparatie aanbieden kan via https://reparatie.kpn.com/.
Let op: de onderzoekskosten van een ingediende reparatie met betrekking tot dit issue zullen wij crediteren. Het is wel van belang dat je de reparatie pas aangevraagd, nadat je een e-mail van onze technische dienst hebt ontvangen.  

Zodra het toestel ter reparatie is aangeboden, ontvang je een unieke code waarmee je de voortgang van het reparatieproces kunt volgen.
Houdt rekening met een doorlooptijd van maximaal 5 werkdagen: dat geldt expliciet voor het reparatieproces met betrekking tot dit specifieke issue.

Gaat het om een ander defect, dan geldt het standaard reparatieproces en krijg je éérst een prijsopgave van de reparatiekosten. Pas na een akkoord op de prijsopgave, wordt de reparatie uitgevoerd.

In opdracht van KPN wordt de passende oplossing en/ of reparatie aan het mobiele apparaat uitgevoerd door Reconext.
Bij vragen over een ingediende reparatie kun je rechtstreeks contact opnemen met hen, zij zijn te bereiken op het gratis nummer
0800 – 8200008.


Nog altijd geldt: achter de schermen doen wij onze uiterste best om iedereen van een passende oplossing te voorzien. Als er een update te melden is, laten wij dat via een update in het startbericht van dit topic weten.

Update 22 november 2022
Er spelen al geruime tijd bereikbaarheidsproblemen met dit toestel. Inmiddels zijn we druk bezig met het aanbieden van een passende oplossing en daarom sluiten we dit topic.

Ervaar je deze problemen ook en heb je dit nog niet gemeld, dan geldt het onderstaande voor jou:

  • Check of de instelling VoLTE aan staat in het toestel. Onze toestelhulp laat zien hoe je dit kunt activeren.
    • Staat VoLTE aan? Neem contact op met onze klantenservice om een melding te registreren.
    • Staat VoLTE niet aan? Zet het aan en ervaar een aantal dagen hoe het dan gaat met de bereikbaarheidsproblemen.

Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 18 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur.
Zon en feestdagen gesloten.

Je melding wordt in behandeling genomen door onze technische dienst.
Op het moment dat zij de bereikbaarheidsproblemen hebben vastgesteld in ons netwerk, kom je in aanmerking voor een passende oplossing. Er wordt, vanaf het moment dat er een ticket aangemaakt is, binnen drie weken contact met jou opgenomen.

Passende oplossing d.m.v. persoonlijk contact
Ons belteam biedt in een persoonlijk gesprek een passende oplossing aan.
We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

We proberen je 3 keer te bellen.
Lukt het dan niet om je te bereiken, dan krijg je per e-mail het verzoek om het belteam terug te bellen. Nadat er telefonisch een passende oplossing geboden is, krijg je per e-mail een bevestiging van de gemaakte afspraken.

Na akkoord op de passende oplossing, doen wij onze uiterste best het toestel binnen 4 weken bij je af te leveren.
Er worden standaard 2 afleverpogingen gedaan. Lukt het niet om het toestel bij je afleveren, dan neemt onze logistieke partner telefonisch contact met je op.

Vergoeding van de abonnementskosten
Wat betreft de compensatie van de abonnementskosten: we crediteren de abonnementskosten vanaf 20 juli 2022 tot en met de verzending van het toestel. De compensatie wordt automatisch verwerkt op een tussentijdse factuur en naar verwachting binnen 3 maanden na het telefoongesprek.    
Als er geen akkoord is, geldt de compensatie tot en met de datum van het telefoongesprek van het belteam. 

Achter de schermen doen wij onze uiterste best om iedereen van een passende oplossing te voorzien. Als er een update te melden is, laten wij dat via een update in het startbericht van dit topic weten.

Update zondag 13 november 

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens.
Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.

​​​​
Het terugbellen vordert langzaam maar gestaag, dit omdat we niet iedereen meteen kunnen bereiken en dus meerdere belpogingen nodig zijn.
We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.
Wij versturen wij een bevestiging per e-mail, nadat er telefonisch een passende oplossing is geboden.

​​​​​​Toestellen worden dagelijks in batches verzonden. Na akkoord op de passende oplossing, doen wij ons best het toestel binnen 4 weken bij je af te leveren.

  • Alle berichten in dit topic worden op volgorde van binnenkomst gelezen en verwerkt. We geven het aan als je gegevens genoteerd zijn.
     
  • Vriendelijke verzoek om geen moderators te taggen of ongevraagd privéberichten te sturen. 
     
  • Vanuit het KPN Forum kunnen wij een melding voor je registreren zodat je gegevens mee worden genomen ter onderzoek en oplossing.
    We controleren niet of je op de (bel)lijst staat, wanneer jij het toestel ontvangt etc
     
  • Wat betreft de compensatie van de abonnementskosten: we crediteren de abonnementskosten vanaf 20 juli 2022 tot en met de verzending van het toestel.
    Als er geen akkoord is, geldt de compensatie tot en met de datum van het telefoongesprek van het belteam. 
    De compensatie wordt automatisch verwerkt op een tussentijdse factuur en naar verwachting binnen 3 maanden na het telefoongesprek.    

 

Vorige updates

Update donderdag 03 november 

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens. Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.
 

Vanaf nu (en niet met terugwerkende kracht) versturen wij een bevestiging nadat er telefonisch een passende oplossing is geboden.

Het terugbellen vordert langzaam maar gestaag, dit omdat we niet iedereen meteen kunnen bereiken en dus meerdere belpogingen nodig zijn. We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

​​​​​​Toestellen worden dagelijks in batches verzonden.


Alle berichten in dit topic worden op volgorde van binnenkomst gelezen en verwerkt. We geven het aan als je gegevens genoteerd zijn. Vriendelijke verzoek om geen moderators te taggen of ongevraagd privéberichten te sturen. 

Vanuit het KPN Forum kunnen wij een melding voor je registreren zodat je gegevens mee worden genomen ter onderzoek en oplossing.
We controleren niet of je op de (bel)lijst staat, track and trace codes etc.

 

Update dinsdag 25 oktober

Het bereiken van de eerste groep klanten, klanten die zich vóór 06 oktober 2022 via het KPN Forum of via onze klantenservice gemeld hebben, heeft vertraging opgelopen. Wij doen onze uiterste best om deze groep klanten deze week alsnog te bereiken.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

We versturen de iPhone 12 in batches: de eerste batch wordt deze week verzonden.

 

Update maandag 10 oktober

We hebben voldoende informatie verzameld om ons onderzoek samen met de leverancier voort te zetten. Heb je je aangemeld voor de sms? Dan word je gebeld met een update op dit probleem. We stoppen met het op de hoogte brengen via sms. 

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens. Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.

 

Update per SMS woensdag 28 september:

Beste klant. Wij betreuren het dat de oplossing voor het probleem met jouw smartphone zo lang op zich laat wachten. Wij zijn afhankelijk van de onderzoeksresultaten van de toestelleverancier. Bij hen is het onderzoek nog steeds in volle gang en de technische oorzaak nog niet vastgesteld. Vanzelfsprekend willen we naast de toegezegde compensatie van de abonnementskosten oprecht een degelijke oplossing bieden. Wij houden je op de hoogte. Groet, KPN

 

Update per SMS vrijdag 16 september:
Beste klant, op dit moment zijn wij samen met onze toestelleverancier nog hard op zoek naar een oplossing voor de verbindingsproblemen van uw toestel. Voor het wachten vergoeden wij uw mobiele abonnementskosten vanaf 20 juli, totdat we het probleem hebben opgelost. Hoe we dit doen delen we zodra de oplossing in zicht is. Groet, KPN.
 

Update per SMS vrijdag 09 september:

Beste klant, tot onze spijt is het ons nog niet gelukt om een oplossing te vinden voor de verbindingsproblemen van uw toestel. We wachten nog steeds op informatie van onze leverancier en zijn van hen afhankelijk voor het uitrollen van een oplossing. Zodra we daar nieuws over hebben, stellen we u daarvan op de hoogte.

 

Update dinsdag 30 augustus:

We begrijpen dat dit probleem zich al een geruime tijd voordoetHelaas hebben we ook afgelopen weekend niet kunnen vinden wat dit probleem veroorzaakt. Dat vinden we uiterst vervelend en we doen er alles aan dit boven water te krijgen.

We zullen de kosten van je contract (je mobiele bel- en databundel) volledig vergoeden voor de periode waarin je het probleem hebt ervaren. Het doorvoeren van deze vergoeding doen we op het moment dat er een oplossing is gevonden.

 

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6658 reacties

Reputatie 3

Wil niet te vroeg juichen, maar mijn problemen lijken sinds vanavond rond 18:00 voorbij te zijn en het werkt nu nog steeds.

Haal goede download snelheiden van +100MBIT via 4G, upload is wel beduidend lager, maar ook bruikbaar.

Zijn er anderen voor wie het nu ook beter werkt?

Reputatie 3
Badge

Wil niet te vroeg juichen, maar mijn problemen lijken sinds vanavond rond 18:00 voorbij te zijn en het werkt nu nog steeds.

Haal goede download snelheiden van +100MBIT via 4G, upload is wel beduidend lager, maar ook bruikbaar.

Zijn er anderen voor wie het nu ook beter werkt?

Nog niks helaas..

Reputatie 4
Badge +1

Wil niet te vroeg juichen, maar mijn problemen lijken sinds vanavond rond 18:00 voorbij te zijn en het werkt nu nog steeds.

Haal goede download snelheiden van +100MBIT via 4G, upload is wel beduidend lager, maar ook bruikbaar.

Zijn er anderen voor wie het nu ook beter werkt?

Ik dacht dit zondag ook, maar na +/- 2 uur viel alles weer weg helaas. Ik heb nu in mijn slaapkamer zelfs alleen maar E netwerk. Dat heb ik nooit gehad. 

Wil niet te vroeg juichen, maar mijn problemen lijken sinds vanavond rond 18:00 voorbij te zijn en het werkt nu nog steeds.

Haal goede download snelheiden van +100MBIT via 4G, upload is wel beduidend lager, maar ook bruikbaar.

Zijn er anderen voor wie het nu ook beter werkt?

Ik dacht dit zondag ook, maar na +/- 2 uur viel alles weer weg helaas. Ik heb nu in mijn slaapkamer zelfs alleen maar E netwerk. Dat heb ik nooit gehad. 

Ik vandaag ook al heel de dag E netwerk. 
dramatisch 

Reputatie 2

Hier al twee dagen last van verschrikkelijk bereik op mijn iPhone met kpn. 
Drie maal langs de shop geweest, als mijn Sim in een andere telefoon gaat doet hij het gewoon maar in mijn iPhone 11 niet. Een simkaart van Vodafone doet het daarentegen perfect. 
Twee maal de Sim verwisseld in de Kpn shop maar geen enkele verbetering.

ik ben buiten de deur op het Internet niet te bereiken, heel frustrerend!

het ligt dus niet aan de iPhone alleen maar ook aan kpn daar een simkaart van een andere provider perfect internet oplevert. 
 

KPN: graag een update! Wij zitten hier al dagen met klachten en krijgen sporadisch een onduidelijk antwoord. Mijn bereikbaarheid heeft wel invloed op mijn werk en privé leven dus neem dit aub serieus! 

Reputatie 4
Badge +1

Wil niet te vroeg juichen, maar mijn problemen lijken sinds vanavond rond 18:00 voorbij te zijn en het werkt nu nog steeds.

Haal goede download snelheiden van +100MBIT via 4G, upload is wel beduidend lager, maar ook bruikbaar.

Zijn er anderen voor wie het nu ook beter werkt?

Ik dacht dit zondag ook, maar na +/- 2 uur viel alles weer weg helaas. Ik heb nu in mijn slaapkamer zelfs alleen maar E netwerk. Dat heb ik nooit gehad. 

Ja afgelopen zondag dacht ik ook dat het weer goed was, maar toen ging die helaas weer op E.

Nu doet de 4G het even, maar ik heb er haast geen vertrouwen meer in dat die het blijft doen.

Ik verwacht bijna weer dat die zo op E gaat 😅

Iemand nog verder contact gehad met de klantenservice? Wil graag morgen nog bellen maar ben bang dat ik weer iemand Sandd lijn krijg die me niet verder kan helpen.

Reputatie 4
Badge +1

Wil niet te vroeg juichen, maar mijn problemen lijken sinds vanavond rond 18:00 voorbij te zijn en het werkt nu nog steeds.

Haal goede download snelheiden van +100MBIT via 4G, upload is wel beduidend lager, maar ook bruikbaar.

Zijn er anderen voor wie het nu ook beter werkt?

Ik dacht dit zondag ook, maar na +/- 2 uur viel alles weer weg helaas. Ik heb nu in mijn slaapkamer zelfs alleen maar E netwerk. Dat heb ik nooit gehad. 

Ja afgelopen zondag dacht ik ook dat het weer goed was, maar toen ging die helaas weer op E.

Nu doet de 4G het even, maar ik heb er haast geen vertrouwen meer in dat die het blijft doen.

Ik verwacht bijna weer dat die zo op E gaat 😅

Ik heb constant 4g staan maar de verbinding blijft gewoon ruk. Nu al een week zo en nog steeds geen concrete oplossingen van KPN. 

Reputatie 4
Badge +1

Ik heb via Twitter nog een bericht gestuurd vanmorgen. Waarop ik ook een vrij nietszeggend antwoord kreeg.

 

Reputatie 1

Gister een kleine verbetering, app berichten kwamen er door, vanmorgen een goede start echter vreugde was van korte duur.

Na ca 25 minuten weer op de E.

 

Reputatie 7
Badge +20

Goedemorgen Allen, op dit moment heb ik helaas inhoudelijk nog niets nieuws te vermelden. Zodra we meer weten zullen we dat hier met jullie delen.

Reputatie 5
Badge +2

Goedemorgen Allen, op dit moment heb ik helaas inhoudelijk nog niets nieuws te vermelden. Zodra we meer weten zullen we dat hier met jullie delen.

Lekker dan. Dat is info waar we iets aan hebben. 
Tijd voor compensatie denk ik … 

Reputatie 4
Badge +1

Gister een kleine verbetering, app berichten kwamen er door, vanmorgen een goede start echter vreugde was van korte duur.

Na ca 25 minuten weer op de E.

 

Ja hier vanochtend ook weer de E in beeld.  
Ik wil zien of ik ergens kan vinden of wij als klanten ergens recht op hebben nu.

KPN hoort een dienst te leveren die nu niet geleverd wordt.

Wij kunnen nu niet gebruik maken van (onbeperkte) mb’s waar we wel voor betalen..

Reputatie 7

KPN hoort een dienst te leveren die nu niet geleverd wordt.

Misschien levert KPN die dienst ook wel en moet je bij Apple zijn met die claim.

Reputatie 4
Badge +1

Goedemorgen Allen, op dit moment heb ik helaas inhoudelijk nog niets nieuws te vermelden. Zodra we meer weten zullen we dat hier met jullie delen.

Je zou op zijn minst kunnen uitleggen waar jullie mee bezig zijn. Wat jullie doen om het probleem op te lossen. Of er al punten bekend zijn waar het evt aan zou kunnen leggen. Uitzicht geven op verbetering dus. 
Nu horen we al dagen/weken niks anders dan we zijn er mee bezig en weten nog niks. Als je na zo’n lange tijd nog steeds helemaal niets weet over waar het probleem evt zou kunnen liggen baart dat ook wel zorgen. Of zeg ik nu iets heel geks?

Reputatie 5
Badge +2

 

Het “verschuilen” achter we zijn nog steeds aan het onderzoeken is ondertussen ook niet meer geloofwaardig. 
Lijkt er meer op dat KPN exact weet wat er aan de hand is maar geen oplossing heeft of bang is voor claims als ze de waarheid nu gaan vertellen.

 

Dit dus ….. 

Reputatie 4
Badge +1

KPN hoort een dienst te leveren die nu niet geleverd wordt.

Misschien levert KPN die dienst ook wel en moet je bij Apple zijn met die claim.

Als het probleem bij Apple lag hadden alle iPhone 11 gebruikers problemen moeten ervaren en niet alleen KPN klanten. (Zoals hierboven ook al vaak genoemd is)

KPN hoort een dienst te leveren die nu niet geleverd wordt.

Misschien levert KPN die dienst ook wel en moet je bij Apple zijn met die claim.

Als het probleem bij Apple lag hadden alle iPhone 11 gebruikers problemen moeten ervaren en niet alleen KPN klanten. (Zoals hierboven ook al vaak genoemd is)

En deze vreemde eend in de vijver geeft aan dat die een IPhone SE heeft en precies hetzelfde probleem al heeft sinds 20 juli!!! 
alles geprobeerd niks werkt. 

Hier beide een iPhone 11. Mijn vriend heeft nergens last van en ik heb dezelfde problemen zoals hierboven beschreven. Alles al uit de kast gehaald maar helaas geen verbetering… 

Reputatie 4
Badge +1

Hier beide een iPhone 11. Mijn vriend heeft nergens last van en ik heb dezelfde problemen zoals hierboven beschreven. Alles al uit de kast gehaald maar helaas geen verbetering… 

Hebben jullie alle instellingen al vergeleken? (Hele stomme vraag waarschijnlijk haha). Ook tegelijk gekocht?

Reputatie 1

Ik heb hetzelfde probleem. Een iPhone 11 met vaak een E in plaats van 4G. Op 24 juli trad dit probleem voor het eerst op. Ik dacht toen dat het aan de update naar IOS15.6 lag aangezien ik die toen net had uitgevoerd, maar als ik dit forum leest heeft dat er blijkbaar niet mee te maken.

 

Wanneer de E heb en ik in de instellingen van Mobiel netwerk het vinkje achter ‘Schakel deze lijn in’ uit zet en na een minuutje weer aan, dan verschijnt 4G weer en kan ik weer internetten. Maar dat is tijdelijk, want na verloop van tijd krijg ik de E weer en heb ik geen internet meer.

Volgende week op vakantie naar Frankrijk… hopelijk gaat het op die netwerken daar beter. Zeker omdat ik voor de navigatie etc. wel goed internet nodig heb...

Denk dat het tijd wordt voor rechtsbijstand. KPN doe wat! 

Reputatie 3

Wanneer komt er een oplossing KPN ook ik sta op het punt voor rechtsbijstand!

Reputatie 2

Fijn te horen dat ik niet de enige ben met dit probleem. Ik heb zelf een zakelijk KPN abonnement met een, jawel, iPhone 11. In de periode dat het mis ging zijn er concreet twee dingen gebeurd die mogelijk dit probleem hebben veroorzaakt (maar ben slechts een domme gebruiker natuurlijk), wellicht dat dit het oplosteam een beetje helpt:

  1. Softwareupdate 15.6 ios
  2. KPN heeft het 3G netwerk uitgefaseerd

Hier hetzelfde probleem, iPhone 11, dual sim, geen internet. Het gekke is dat ik ook een esim van Vodafone heb en als ik daar de mobiele data van wil gebruiken dan werkt het ook niet. Fysieke sim is kpn en andere esim ook. Morgen op vakantie, maar zo te lezen hier ik niet te verwachten dat het dan opgelost is..