Sinds zaterdag slechte verbinding via 4G op iPhone 11


Reputatie 4
Badge +1
  • Deelnemer
  • 4 reacties

Sinds afgelopen zaterdag heb ik zeer slechte verbinding. Er staat vaak ook dat er vol verbinding hoort te zijn met 4g alleen doet het internet het niet en laad niks en geven de apps aan dat ik geen verbinding heb. Heb alles in mijn instellingen al na gekeken maar zie niks geks. Volgens kpn zijn er ook geen storingen. Maar het is een zeer irritant probleem en zou graag willen weten wat het is en wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden.

Alexandra van KPN 1 jaar geleden

 

Hi allen. We zetten de laatste update vast. Zo kan je de laatste status gemakkelijk bovenin het topic terugzien. Zo gauw er meer nieuws is, vervangen we dit bericht door de nieuwe update.

Update 19 december 2022

Er spelen al geruime tijd bereikbaarheidsproblemen met dit toestel. Inmiddels zijn we druk bezig met het aanbieden van een passende oplossing en daarom sluiten we dit topic.

Voor klanten die vóór 19 december 2022 een melding hebben geregistreerd, is het onderstaande niet van toepassing.
Bij vragen of onduidelijkheden buiten de eerder aangegeven doorlooptijden, kun je een nieuw topic openen met alle relevante informatie en een ingevuld forumprofiel. We helpen je dan graag verder!


Ervaar je deze problemen ook en heb je dit nog niet gemeld, dan geldt het onderstaande voor jou:

  • Check of de instelling VoLTE aan staat in het toestel. Onze toestelhulp laat zien hoe je dit kunt activeren.
    • Staat VoLTE aan? Neem contact op met onze klantenservice om een melding te registreren.
    • Staat VoLTE niet aan? Zet het aan en ervaar een aantal dagen hoe het dan gaat met de bereikbaarheidsproblemen.

Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 18 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur.
Zon en feestdagen gesloten.

Je melding wordt in behandeling genomen door onze technische dienst.
Op het moment dat zij de bereikbaarheidsproblemen hebben vastgesteld in ons netwerk, kom je in aanmerking voor een passende oplossing. Je ontvangt een e-mail van onze technische dienst en op basis daarvan kun je het toestel ter reparatie aanbieden.

Een toestel ter reparatie aanbieden kan via https://reparatie.kpn.com/.
Let op: de onderzoekskosten van een ingediende reparatie met betrekking tot dit issue zullen wij crediteren. Het is wel van belang dat je de reparatie pas aangevraagd, nadat je een e-mail van onze technische dienst hebt ontvangen.  

Zodra het toestel ter reparatie is aangeboden, ontvang je een unieke code waarmee je de voortgang van het reparatieproces kunt volgen.
Houdt rekening met een doorlooptijd van maximaal 5 werkdagen: dat geldt expliciet voor het reparatieproces met betrekking tot dit specifieke issue.

Gaat het om een ander defect, dan geldt het standaard reparatieproces en krijg je éérst een prijsopgave van de reparatiekosten. Pas na een akkoord op de prijsopgave, wordt de reparatie uitgevoerd.

In opdracht van KPN wordt de passende oplossing en/ of reparatie aan het mobiele apparaat uitgevoerd door Reconext.
Bij vragen over een ingediende reparatie kun je rechtstreeks contact opnemen met hen, zij zijn te bereiken op het gratis nummer
0800 – 8200008.


Nog altijd geldt: achter de schermen doen wij onze uiterste best om iedereen van een passende oplossing te voorzien. Als er een update te melden is, laten wij dat via een update in het startbericht van dit topic weten.

Update 22 november 2022
Er spelen al geruime tijd bereikbaarheidsproblemen met dit toestel. Inmiddels zijn we druk bezig met het aanbieden van een passende oplossing en daarom sluiten we dit topic.

Ervaar je deze problemen ook en heb je dit nog niet gemeld, dan geldt het onderstaande voor jou:

  • Check of de instelling VoLTE aan staat in het toestel. Onze toestelhulp laat zien hoe je dit kunt activeren.
    • Staat VoLTE aan? Neem contact op met onze klantenservice om een melding te registreren.
    • Staat VoLTE niet aan? Zet het aan en ervaar een aantal dagen hoe het dan gaat met de bereikbaarheidsproblemen.

Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 18 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur.
Zon en feestdagen gesloten.

Je melding wordt in behandeling genomen door onze technische dienst.
Op het moment dat zij de bereikbaarheidsproblemen hebben vastgesteld in ons netwerk, kom je in aanmerking voor een passende oplossing. Er wordt, vanaf het moment dat er een ticket aangemaakt is, binnen drie weken contact met jou opgenomen.

Passende oplossing d.m.v. persoonlijk contact
Ons belteam biedt in een persoonlijk gesprek een passende oplossing aan.
We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

We proberen je 3 keer te bellen.
Lukt het dan niet om je te bereiken, dan krijg je per e-mail het verzoek om het belteam terug te bellen. Nadat er telefonisch een passende oplossing geboden is, krijg je per e-mail een bevestiging van de gemaakte afspraken.

Na akkoord op de passende oplossing, doen wij onze uiterste best het toestel binnen 4 weken bij je af te leveren.
Er worden standaard 2 afleverpogingen gedaan. Lukt het niet om het toestel bij je afleveren, dan neemt onze logistieke partner telefonisch contact met je op.

Vergoeding van de abonnementskosten
Wat betreft de compensatie van de abonnementskosten: we crediteren de abonnementskosten vanaf 20 juli 2022 tot en met de verzending van het toestel. De compensatie wordt automatisch verwerkt op een tussentijdse factuur en naar verwachting binnen 3 maanden na het telefoongesprek.    
Als er geen akkoord is, geldt de compensatie tot en met de datum van het telefoongesprek van het belteam. 

Achter de schermen doen wij onze uiterste best om iedereen van een passende oplossing te voorzien. Als er een update te melden is, laten wij dat via een update in het startbericht van dit topic weten.

Update zondag 13 november 

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens.
Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.

​​​​
Het terugbellen vordert langzaam maar gestaag, dit omdat we niet iedereen meteen kunnen bereiken en dus meerdere belpogingen nodig zijn.
We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.
Wij versturen wij een bevestiging per e-mail, nadat er telefonisch een passende oplossing is geboden.

​​​​​​Toestellen worden dagelijks in batches verzonden. Na akkoord op de passende oplossing, doen wij ons best het toestel binnen 4 weken bij je af te leveren.

  • Alle berichten in dit topic worden op volgorde van binnenkomst gelezen en verwerkt. We geven het aan als je gegevens genoteerd zijn.
     
  • Vriendelijke verzoek om geen moderators te taggen of ongevraagd privéberichten te sturen. 
     
  • Vanuit het KPN Forum kunnen wij een melding voor je registreren zodat je gegevens mee worden genomen ter onderzoek en oplossing.
    We controleren niet of je op de (bel)lijst staat, wanneer jij het toestel ontvangt etc
     
  • Wat betreft de compensatie van de abonnementskosten: we crediteren de abonnementskosten vanaf 20 juli 2022 tot en met de verzending van het toestel.
    Als er geen akkoord is, geldt de compensatie tot en met de datum van het telefoongesprek van het belteam. 
    De compensatie wordt automatisch verwerkt op een tussentijdse factuur en naar verwachting binnen 3 maanden na het telefoongesprek.    

 

Vorige updates

Update donderdag 03 november 

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens. Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.
 

Vanaf nu (en niet met terugwerkende kracht) versturen wij een bevestiging nadat er telefonisch een passende oplossing is geboden.

Het terugbellen vordert langzaam maar gestaag, dit omdat we niet iedereen meteen kunnen bereiken en dus meerdere belpogingen nodig zijn. We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

​​​​​​Toestellen worden dagelijks in batches verzonden.


Alle berichten in dit topic worden op volgorde van binnenkomst gelezen en verwerkt. We geven het aan als je gegevens genoteerd zijn. Vriendelijke verzoek om geen moderators te taggen of ongevraagd privéberichten te sturen. 

Vanuit het KPN Forum kunnen wij een melding voor je registreren zodat je gegevens mee worden genomen ter onderzoek en oplossing.
We controleren niet of je op de (bel)lijst staat, track and trace codes etc.

 

Update dinsdag 25 oktober

Het bereiken van de eerste groep klanten, klanten die zich vóór 06 oktober 2022 via het KPN Forum of via onze klantenservice gemeld hebben, heeft vertraging opgelopen. Wij doen onze uiterste best om deze groep klanten deze week alsnog te bereiken.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

We versturen de iPhone 12 in batches: de eerste batch wordt deze week verzonden.

 

Update maandag 10 oktober

We hebben voldoende informatie verzameld om ons onderzoek samen met de leverancier voort te zetten. Heb je je aangemeld voor de sms? Dan word je gebeld met een update op dit probleem. We stoppen met het op de hoogte brengen via sms. 

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens. Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.

 

Update per SMS woensdag 28 september:

Beste klant. Wij betreuren het dat de oplossing voor het probleem met jouw smartphone zo lang op zich laat wachten. Wij zijn afhankelijk van de onderzoeksresultaten van de toestelleverancier. Bij hen is het onderzoek nog steeds in volle gang en de technische oorzaak nog niet vastgesteld. Vanzelfsprekend willen we naast de toegezegde compensatie van de abonnementskosten oprecht een degelijke oplossing bieden. Wij houden je op de hoogte. Groet, KPN

 

Update per SMS vrijdag 16 september:
Beste klant, op dit moment zijn wij samen met onze toestelleverancier nog hard op zoek naar een oplossing voor de verbindingsproblemen van uw toestel. Voor het wachten vergoeden wij uw mobiele abonnementskosten vanaf 20 juli, totdat we het probleem hebben opgelost. Hoe we dit doen delen we zodra de oplossing in zicht is. Groet, KPN.
 

Update per SMS vrijdag 09 september:

Beste klant, tot onze spijt is het ons nog niet gelukt om een oplossing te vinden voor de verbindingsproblemen van uw toestel. We wachten nog steeds op informatie van onze leverancier en zijn van hen afhankelijk voor het uitrollen van een oplossing. Zodra we daar nieuws over hebben, stellen we u daarvan op de hoogte.

 

Update dinsdag 30 augustus:

We begrijpen dat dit probleem zich al een geruime tijd voordoetHelaas hebben we ook afgelopen weekend niet kunnen vinden wat dit probleem veroorzaakt. Dat vinden we uiterst vervelend en we doen er alles aan dit boven water te krijgen.

We zullen de kosten van je contract (je mobiele bel- en databundel) volledig vergoeden voor de periode waarin je het probleem hebt ervaren. Het doorvoeren van deze vergoeding doen we op het moment dat er een oplossing is gevonden.

 

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6658 reacties

Reputatie 7

KPN hoort een dienst te leveren die nu niet geleverd wordt.

Misschien levert KPN die dienst ook wel en moet je bij Apple zijn met die claim.

Als het probleem bij Apple lag hadden alle iPhone 11 gebruikers problemen moeten ervaren en niet alleen KPN klanten. (Zoals hierboven ook al vaak genoemd is)

Dat is natuurlijk niet het geval, het kan best zijn Apple wat aangepast heeft waardoor het niet meer aansluit op de functionaliteit van KPN maar nog wel op de functionaliteit van andere providers. Uiteraard zal het vast en zeker een wisselwerking tussen de firmware van de iPhone 11 en 4/5G van KPN zijn maar het is mijns inziens veel te makkelijk om de schuld maar bij KPN neer te leggen.

Reputatie 7

Hier beide een iPhone 11. Mijn vriend heeft nergens last van en ik heb dezelfde problemen zoals hierboven beschreven. Alles al uit de kast gehaald maar helaas geen verbetering… 

@Snas, Bij welke provider zit jouw vriend?

Reputatie 7

Het gekke is dat ik ook een esim van Vodafone heb en als ik daar de mobiele data van wil gebruiken dan werkt het ook niet. 

Dat is een interessante constatering.

Reputatie 4
Badge +1

Ik kan helaas niet echt iets vinden over onze rechten hierin. Iemand anders wel?

Ongeveer 4 jaar geleden was ik juist overgestapt van KPN naar Telfort, maar toen kwam de overname en was ik weer terug bij KPN 😅

Volgens mij heb ik ook nooit een fysiek contract ontvangen van mijn abonnement..

Begin nu te overwegen om over te stappen naar andere provider. 
Dan raak ik wel kortingen kwijt, maar dat is dan maar zo

Ik ervaar ook steeds problemen met mijn mobiele internet op mijn Iphone 11. Telkens heb ik geen verbinding met 4g

Reputatie 5
Badge +2

KPN hoort een dienst te leveren die nu niet geleverd wordt.

Misschien levert KPN die dienst ook wel en moet je bij Apple zijn met die claim.

Als het probleem bij Apple lag hadden alle iPhone 11 gebruikers problemen moeten ervaren en niet alleen KPN klanten. (Zoals hierboven ook al vaak genoemd is)

Dat is natuurlijk niet het geval, het kan best zijn Apple wat aangepast heeft waardoor het niet meer aansluit op de functionaliteit van KPN maar nog wel op de functionaliteit van andere providers. Uiteraard zal het vast en zeker een wisselwerking tussen de firmware van de iPhone 11 en 4/5G van KPN zijn maar het is mijns inziens veel te makkelijk om de schuld maar bij KPN neer te leggen.

Abonnement + telefoon aangeschaft bij KPN. Wat betekent dat KPN verantwoordelijk is voor goed functioneren van zowel abonnement als de telefoon. Het verwijzen naar Apple gaat hierbij dus niet op. Dus hou daar a.u.b. mee op, je bent alleen maar mensen met deze problemen aan het frustreren. Ga a.u.b. bijdragen aan een oplossing. Dank

 

Komt bij dat KPN waarschijnlijk (is een aanname…) betere contacten heeft met Apple dan dat wij als gebruikers hebben. Dus naar een oplossing zoeken SAMEN met Apple lijkt mij niet heel moeilijk (wederom een aanname, dat weet ik). 

Reputatie 2

Zojuist gebeld met kpn en die weten er weinig van af.

ik word morgen terug gebeld door een afdeling die hier blijkbaar meer vanaf weet.

als ik niet spoedig internet op mijn telefoon heb wens ik dat kpn mijn simonly contract verbreekt zodat ik bij een andere provider mobiel internet kan aanschaffen en bereikbaar kan zijn. Want dit is buitensporig slechte service!

 

Reputatie 7

Het is een moeilijk probleem inderdaad, we zien dat verschillende mensen er last van hebben. Gek genoeg speelt het ook niet bij iedereen, ik heb zelf ook een iPhone 11 met de nieuwste iOS versie en andere modemversies die eerder in het topic zijn genoemd en ik ervaar het niet. Ik heb geen idee waarom niet.

De specialisten zijn er nog steeds mee bezig, ze verzamelen en onderzoeken specifieke voorbeelden om de oorzaak te achterhalen. Ik denk dat jij een van de voorbeelden bent Gail.

Doordat het zo variabel is is het lastig om de oorzaak te vinden. Zodra de oorzaak gevonden is kan er aan de oplossing gewerkt worden.

Reputatie 2

Nou ik ben ook zo’n voorbeeld, niet te doen dit, buiten de deur (WiFi) of de zaak totaal uit de lucht! Niets kan je laden, navigatie werkt niet, hopelijk komt er snel n oplossing, anders graag t contract verbreken zodat er iets anders kunnen afsluiten 

 

Reputatie 2

Het is geen goede oplossing maar ik heb als ik buiten ben en op Edge zit dat ik ca. 5 sec. op 4G kan komen door de vliegtuigmodus aan en weer uit te zetten. Kun je net een appje sturen 😅

Hetzelfde probleem. Net me KPN gesproken en het is een bekend probleem. Ze hebben nu twee teams opgezet, een KPN team en een van iPhone, om dit probleem op te lossen. Komt door een update. Maar ze weten nog niet hoe en wat. 

Net weer bij de KPN geweest… hier ook al een paar weken problemen met het mobiele netwerk.. en iPhone11… nieuwe sim erin en doet het 1 dag en daarna weer veel problemen. Geen 4G en een E in beeld… geen bereik nada niks.

Dus als iemand een oplossing heeft graag. (Zit te denken aan een losse Sim van de concurrent als ik in het buitenland ben).

Reputatie 5
Badge +2

Het is een moeilijk probleem inderdaad, we zien dat verschillende mensen er last van hebben. Gek genoeg speelt het ook niet bij iedereen, ik heb zelf ook een iPhone 11 met de nieuwste iOS versie en andere modemversies die eerder in het topic zijn genoemd en ik ervaar het niet. Ik heb geen idee waarom niet.

De specialisten zijn er nog steeds mee bezig, ze verzamelen en onderzoeken specifieke voorbeelden om de oorzaak te achterhalen. Ik denk dat jij een van de voorbeelden bent Gail.

Doordat het zo variabel is is het lastig om de oorzaak te vinden. Zodra de oorzaak gevonden is kan er aan de oplossing gewerkt worden.

Kan er door iemand iets meer inhoudelijke informatie gegeven worden. Alleen ‘ze zijn er mee bezig’ en ‘ informatie wordt verzameld’ is inmiddels na enkele

weken niet voldoende meer. Iets meer aan verwachtingsmanagement doen lijkt mij wel op z’n plaats. Je kan niet verwachten dat wij wekenlang geen gebruik van ons abonnement kunnen maken. En geef dan ook a.u.b. of en welke vergoeding tegenover dit probleem staat.

aantal voorbeelden van vragen die jullie zouden kunnen beantwoorden:

  • wat zijn ze precies aan het doen/onderzoeken?
  • de vraag is al heel vaak gesteld: welke update is er vanuit KPN recent uitgerold? Is het uitgezocht of dit dan oorzaak is?
  • is er al contact gelegd met Apple door KPN en wat is daar het resultaat van?
  • waar wordt informatie dan verzameld/vandaan gehaald? In dit Forum is volgens mij nog niemand benaderd door KPN, toch?
  • Welke informatie wordt er dan precies verzameld/waar is men naar op zoek?
  • welke stappen gaan er op korte termijn nog genomen worden?
Reputatie 5
Badge +1

Toch ook maar even een reactie plaatsen. 
Bij mij ook veel last van dit probleem. 
Iphone 11 en KPN. 
In eerste instantie dacht ik aan een defecte sim, e-sim geïnstalleerd maar geen verschil.

Telefoon defect? Was pas nog gevallen.

Vorige week toch de klantenservice gebeld en kreeg meteen de vraag of het een IPhone 11 betrof. Probleem is dus bekend. 
 

Probleem duurt nu veel te lang, het is al lang duidelijk dat het een combinatie is van KPN en IOS 15.6. 

KPN kom met een oplossing, bellen en internet is tegenwoordig een primaire levensbehoefte. 

Reputatie 6
Badge +2

Het is een moeilijk probleem inderdaad, we zien dat verschillende mensen er last van hebben. Gek genoeg speelt het ook niet bij iedereen, ik heb zelf ook een iPhone 11 met de nieuwste iOS versie en andere modemversies die eerder in het topic zijn genoemd en ik ervaar het niet. Ik heb geen idee waarom niet.

De specialisten zijn er nog steeds mee bezig, ze verzamelen en onderzoeken specifieke voorbeelden om de oorzaak te achterhalen. Ik denk dat jij een van de voorbeelden bent Gail.

Doordat het zo variabel is is het lastig om de oorzaak te vinden. Zodra de oorzaak gevonden is kan er aan de oplossing gewerkt worden.

Kan er door iemand iets meer inhoudelijke informatie gegeven worden. Alleen ‘ze zijn er mee bezig’ en ‘ informatie wordt verzameld’ is inmiddels na enkele

weken niet voldoende meer. Iets meer aan verwachtingsmanagement doen lijkt mij wel op z’n plaats. Je kan niet verwachten dat wij wekenlang geen gebruik van ons abonnement kunnen maken. En geef dan ook a.u.b. of en welke vergoeding tegenover dit probleem staat.

aantal voorbeelden van vragen die jullie zouden kunnen beantwoorden:

  • wat zijn ze precies aan het doen/onderzoeken?
  • de vraag is al heel vaak gesteld: welke update is er vanuit KPN recent uitgerold? Is het uitgezocht of dit dan oorzaak is?
  • is er al contact gelegd met Apple door KPN en wat is daar het resultaat van?
  • waar wordt informatie dan verzameld/vandaan gehaald? In dit Forum is volgens mij nog niemand benaderd door KPN, toch?
  • Welke informatie wordt er dan precies verzameld/waar is men naar op zoek?
  • welke stappen gaan er op korte termijn nog genomen worden?

Het is een moeilijk probleem inderdaad, we zien dat verschillende mensen er last van hebben. Gek genoeg speelt het ook niet bij iedereen, ik heb zelf ook een iPhone 11 met de nieuwste iOS versie en andere modemversies die eerder in het topic zijn genoemd en ik ervaar het niet. Ik heb geen idee waarom niet.

De specialisten zijn er nog steeds mee bezig, ze verzamelen en onderzoeken specifieke voorbeelden om de oorzaak te achterhalen. Ik denk dat jij een van de voorbeelden bent Gail.

Doordat het zo variabel is is het lastig om de oorzaak te vinden. Zodra de oorzaak gevonden is kan er aan de oplossing gewerkt worden.

Kom met een voorstel @Jasper iets waar alle gedupeerden verder mee kunnen ipv iedereen aan het lijntje te houden.
Zoals ook eerder voorgesteld een tijdelijk leentoestel o.i.d. Prima dat KPN voor de lange termijn een oplossing zoekt, maar wij zijn (ik ben) nu vooral geïnteresseerd in een structurele oplossing voor de korte termijn!

Reputatie 3
Badge

Toch ook maar even een reactie plaatsen. 
Bij mij ook veel last van dit probleem. 
Iphone 11 en KPN. 
In eerste instantie dacht ik aan een defecte sim, e-sim geïnstalleerd maar geen verschil.

Telefoon defect? Was pas nog gevallen.

Vorige week toch de klantenservice gebeld en kreeg meteen de vraag of het een IPhone 11 betrof. Probleem is dus bekend. 
 

Probleem duurt nu veel te lang, het is al lang duidelijk dat het een combinatie is van KPN en IOS 15.6. 

KPN kom met een oplossing, bellen en internet is tegenwoordig een primaire levensbehoefte. 

Of het een combinatie is van kpn met ios15.6 weet ik nog niet zo goed. Ik ondervond al eerder problemen dan dat de update op mijn telefoon stond

KPN, hier maken jullie je toch wel echt te makkelijk vanaf! Al jaren klant van jullie en er komt maar steeds geen oplossing. Hier ook, iphone 11 in combi met KPN en dus nu sowieso geen internet en ook zeer slecht telefoon bereik. Graag een update wanneer de boel nu eens geregeld is. 

Reputatie 5
Badge +1

2x IPhone 11 hier in huis:

1x met problemen: iOS 15.6 modem 3.04.01 

Modelnummer MWM72ZD/A

1x zonder problemen: iOS 15.5 modem 3.03.03

Modelnummer MWM62ZD/A

Reputatie 7

2x IPhone 11 hier in huis:

1x met problemen: iOS 15.6 modem 3.04.01 

Modelnummer MWM72ZD/A

1x zonder problemen: iOS 15.5 modem 3.03.03

Modelnummer MWM62ZD/A

Dat is zeer interessante informatie en duidt er mijns inziens op dat Apple hier toch een rol moet spelen in het verhelpen van deze zeer vervelende storing.

Reputatie 7
Badge +10

Dat is zeer interessante informatie en duidt er mijns inziens op dat Apple hier toch een rol moet spelen in het verhelpen van deze zeer vervelende storing.

 

@wjb Het kan wel zijn dat Apple dit moet oplossen , echter is het alleen gebruikers op het KPN netwerk die hier last van hebben. Kom dus niet aan met gebruikers naar Apple pushen… dat doe je naar mijn idee iets te vaak in dit topic. Als gebruiker ben je 0,00000000001 voor Apple, wanneer echter KPN aanklopt bij Apple is de kans op medewerking groter. Geen enkele gebruiker in dit topic heeft iets veranderd aan de instellingen van zijn of haar IPhone. Sterker nog, als gebruiker van een IPhone kan je helemaal nop, nada, niets veranderen aan de netwerksettings of operator instelling, dit in tegenstelling tot Android gebruikers die bijna alles kunnen aanpassen.

 

Het is dus KPN al dan niet samen met Apple die het probleem voor ons moeten oplossen.

STOP dus met verwijzen naar Apple.

Reputatie 4
Badge +1

Vind de doorverwijzing naar Apple sowieso raar. Ik neem mobiel internet/telefoon bij KPN af en niet bij Apple. KPN moet lijkt mij zorgdragen dat het gewoon werkt ? 

Reputatie 2

Ook mijn vriendin heeft het probleem al meerdere weken. 
 

ook hier een iPhone 11

 

Probleem speelde al bij iOs 15.5 en updaten naar 15.6 heeft niet geholpen.

Sterker: Wij zijn beiden beta testers bij Apple en hebben daardoor iOs 16 beta’s geïnstalleerd maar ook dat mocht bij haar niet baten. 
 

Ik ben zelf goddank bij de concurrent voor mijn abbo en mijn simkaart doet het uitstekend in haar iPhone 11. Haar simkaart werkt ook uitstekend in mijn iPhone 13 Pro Max.

Het lijkt er sterk op dat KPN wijzigingen heeft doorgevoerd in de netwerkinstellingen, want het probleem is vrij abrupt ontstaan en heeft niets met updates oid te maken.

Toch doet KPN vooral haar best om met nutteloze antwoorden iedereen aan het lijntje te houden en de problemen vooral door te schuiven naar Apple. 
 

Ik ben er van overtuigd dat als het probleem opgelost is (god mag weten hoelang dat nog gaat duren) en er zou blijken dat het aan KPN zelf lag, ze dit alsnog zullen ontkennen of Apple gedeeltelijk als schuldige aan zullen wijzen. 
 

Hebben ook meermaals met Apple gebeld en meerdere technici gesproken na aandringen. Zij geven alleen aan dat het onmogelijk is dat de iPhone 11 het “ineens” niet meer doet. Dat had gekund door een verkeerde update maar het probleem speelde al voor de update en alleen met KPN.

 

overigens heb ik het zelf we gemeld bij Apple. KPN
zal echter veel meer invloed hebben. Ik vind het vreemd dat KPN dit overlaat haar klanten...

Reputatie 5
Badge +2

2x IPhone 11 hier in huis:

1x met problemen: iOS 15.6 modem 3.04.01 

Modelnummer MWM72ZD/A

1x zonder problemen: iOS 15.5 modem 3.03.03

Modelnummer MWM62ZD/A

Dat is zeer interessante informatie en duidt er mijns inziens op dat Apple hier toch een rol moet spelen in het verhelpen van deze zeer vervelende storing.

Blijf anders gewoon volharden in het doorschuiven e. Naar Apple. Dit begint nu echt héél vervelend te worden hoor En mij zwaar te irriteren. Als je niets nuttigs of zinnigs kan toevoegen wil je dan a.u.b. Hier stoppen ga je bemoeien in andere andere topics. Bij voorbaat dank.


Maar waarschijnlijk luister je toch niet. En dan ben ik benieuwd of je hier eindelijk eens op gaat reageren. Wedervraag; wanneer gaat Apple schakelen en samenwerken?
En dit heb ik ook al eerder aangegeven en daar wordt geen reactie op gegeven: Abonnement + telefoon aangeschaft via KPN. Betekent dat KPN verantwoordelijk is voor een werkend toestel icm abonnement.

STOP MET WIJZEN NAAR APPLE EN LOS HET PROBLEEM GEWOON OP

Reputatie 7
Badge +30

11-08-2022 21:17

Ik snap dat jullie dit graag opgelost willen zien. Liever gisteren dan vandaag. Helemaal logisch. Maar dat gaat niet. 

Om dit te kunnen oplossen moeten we eerste weten wát het probleem is. En het is op dit moment nog niet eens duidelijk of dit een KPN probleem is, of een Apple probleem of een combinatieprobleem. Dat is wat onze technische mensen aan het uitzoeken zijn.

 

En ik kan me ook goed voorstellen dat je na een dag of wat van dit soort antwoorden van ons uit méér zou willen weten. En nu kan ik wel een heel verhaal gaan houden over alle technische dingen die nagekeken zijn, maar daar schiet je niets mee op. Daar wordt het probleem niet anders van. En het brengt ook geen oplossing. Het enige wat er dan gebeurt is dat we verzanden in een discussie over allerlei technische details die misschien een dag later al niet meer relevant zijn.

Zodra wij weer een verdere update hebben en meer kunnen vertellen zullen we dat ook doen. In de tussentijd kan ik jullie alleen maar vragen af te wachten.