Sinds zaterdag slechte verbinding via 4G op iPhone 11


Reputatie 4
Badge +1
  • Deelnemer
  • 4 reacties

Sinds afgelopen zaterdag heb ik zeer slechte verbinding. Er staat vaak ook dat er vol verbinding hoort te zijn met 4g alleen doet het internet het niet en laad niks en geven de apps aan dat ik geen verbinding heb. Heb alles in mijn instellingen al na gekeken maar zie niks geks. Volgens kpn zijn er ook geen storingen. Maar het is een zeer irritant probleem en zou graag willen weten wat het is en wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden.

Alexandra van KPN 1 jaar geleden

 

Hi allen. We zetten de laatste update vast. Zo kan je de laatste status gemakkelijk bovenin het topic terugzien. Zo gauw er meer nieuws is, vervangen we dit bericht door de nieuwe update.

Update 19 december 2022

Er spelen al geruime tijd bereikbaarheidsproblemen met dit toestel. Inmiddels zijn we druk bezig met het aanbieden van een passende oplossing en daarom sluiten we dit topic.

Voor klanten die vóór 19 december 2022 een melding hebben geregistreerd, is het onderstaande niet van toepassing.
Bij vragen of onduidelijkheden buiten de eerder aangegeven doorlooptijden, kun je een nieuw topic openen met alle relevante informatie en een ingevuld forumprofiel. We helpen je dan graag verder!


Ervaar je deze problemen ook en heb je dit nog niet gemeld, dan geldt het onderstaande voor jou:

  • Check of de instelling VoLTE aan staat in het toestel. Onze toestelhulp laat zien hoe je dit kunt activeren.
    • Staat VoLTE aan? Neem contact op met onze klantenservice om een melding te registreren.
    • Staat VoLTE niet aan? Zet het aan en ervaar een aantal dagen hoe het dan gaat met de bereikbaarheidsproblemen.

Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 18 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur.
Zon en feestdagen gesloten.

Je melding wordt in behandeling genomen door onze technische dienst.
Op het moment dat zij de bereikbaarheidsproblemen hebben vastgesteld in ons netwerk, kom je in aanmerking voor een passende oplossing. Je ontvangt een e-mail van onze technische dienst en op basis daarvan kun je het toestel ter reparatie aanbieden.

Een toestel ter reparatie aanbieden kan via https://reparatie.kpn.com/.
Let op: de onderzoekskosten van een ingediende reparatie met betrekking tot dit issue zullen wij crediteren. Het is wel van belang dat je de reparatie pas aangevraagd, nadat je een e-mail van onze technische dienst hebt ontvangen.  

Zodra het toestel ter reparatie is aangeboden, ontvang je een unieke code waarmee je de voortgang van het reparatieproces kunt volgen.
Houdt rekening met een doorlooptijd van maximaal 5 werkdagen: dat geldt expliciet voor het reparatieproces met betrekking tot dit specifieke issue.

Gaat het om een ander defect, dan geldt het standaard reparatieproces en krijg je éérst een prijsopgave van de reparatiekosten. Pas na een akkoord op de prijsopgave, wordt de reparatie uitgevoerd.

In opdracht van KPN wordt de passende oplossing en/ of reparatie aan het mobiele apparaat uitgevoerd door Reconext.
Bij vragen over een ingediende reparatie kun je rechtstreeks contact opnemen met hen, zij zijn te bereiken op het gratis nummer
0800 – 8200008.


Nog altijd geldt: achter de schermen doen wij onze uiterste best om iedereen van een passende oplossing te voorzien. Als er een update te melden is, laten wij dat via een update in het startbericht van dit topic weten.

Update 22 november 2022
Er spelen al geruime tijd bereikbaarheidsproblemen met dit toestel. Inmiddels zijn we druk bezig met het aanbieden van een passende oplossing en daarom sluiten we dit topic.

Ervaar je deze problemen ook en heb je dit nog niet gemeld, dan geldt het onderstaande voor jou:

  • Check of de instelling VoLTE aan staat in het toestel. Onze toestelhulp laat zien hoe je dit kunt activeren.
    • Staat VoLTE aan? Neem contact op met onze klantenservice om een melding te registreren.
    • Staat VoLTE niet aan? Zet het aan en ervaar een aantal dagen hoe het dan gaat met de bereikbaarheidsproblemen.

Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 18 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur.
Zon en feestdagen gesloten.

Je melding wordt in behandeling genomen door onze technische dienst.
Op het moment dat zij de bereikbaarheidsproblemen hebben vastgesteld in ons netwerk, kom je in aanmerking voor een passende oplossing. Er wordt, vanaf het moment dat er een ticket aangemaakt is, binnen drie weken contact met jou opgenomen.

Passende oplossing d.m.v. persoonlijk contact
Ons belteam biedt in een persoonlijk gesprek een passende oplossing aan.
We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

We proberen je 3 keer te bellen.
Lukt het dan niet om je te bereiken, dan krijg je per e-mail het verzoek om het belteam terug te bellen. Nadat er telefonisch een passende oplossing geboden is, krijg je per e-mail een bevestiging van de gemaakte afspraken.

Na akkoord op de passende oplossing, doen wij onze uiterste best het toestel binnen 4 weken bij je af te leveren.
Er worden standaard 2 afleverpogingen gedaan. Lukt het niet om het toestel bij je afleveren, dan neemt onze logistieke partner telefonisch contact met je op.

Vergoeding van de abonnementskosten
Wat betreft de compensatie van de abonnementskosten: we crediteren de abonnementskosten vanaf 20 juli 2022 tot en met de verzending van het toestel. De compensatie wordt automatisch verwerkt op een tussentijdse factuur en naar verwachting binnen 3 maanden na het telefoongesprek.    
Als er geen akkoord is, geldt de compensatie tot en met de datum van het telefoongesprek van het belteam. 

Achter de schermen doen wij onze uiterste best om iedereen van een passende oplossing te voorzien. Als er een update te melden is, laten wij dat via een update in het startbericht van dit topic weten.

Update zondag 13 november 

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens.
Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.

​​​​
Het terugbellen vordert langzaam maar gestaag, dit omdat we niet iedereen meteen kunnen bereiken en dus meerdere belpogingen nodig zijn.
We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.
Wij versturen wij een bevestiging per e-mail, nadat er telefonisch een passende oplossing is geboden.

​​​​​​Toestellen worden dagelijks in batches verzonden. Na akkoord op de passende oplossing, doen wij ons best het toestel binnen 4 weken bij je af te leveren.

  • Alle berichten in dit topic worden op volgorde van binnenkomst gelezen en verwerkt. We geven het aan als je gegevens genoteerd zijn.
     
  • Vriendelijke verzoek om geen moderators te taggen of ongevraagd privéberichten te sturen. 
     
  • Vanuit het KPN Forum kunnen wij een melding voor je registreren zodat je gegevens mee worden genomen ter onderzoek en oplossing.
    We controleren niet of je op de (bel)lijst staat, wanneer jij het toestel ontvangt etc
     
  • Wat betreft de compensatie van de abonnementskosten: we crediteren de abonnementskosten vanaf 20 juli 2022 tot en met de verzending van het toestel.
    Als er geen akkoord is, geldt de compensatie tot en met de datum van het telefoongesprek van het belteam. 
    De compensatie wordt automatisch verwerkt op een tussentijdse factuur en naar verwachting binnen 3 maanden na het telefoongesprek.    

 

Vorige updates

Update donderdag 03 november 

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens. Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.
 

Vanaf nu (en niet met terugwerkende kracht) versturen wij een bevestiging nadat er telefonisch een passende oplossing is geboden.

Het terugbellen vordert langzaam maar gestaag, dit omdat we niet iedereen meteen kunnen bereiken en dus meerdere belpogingen nodig zijn. We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

​​​​​​Toestellen worden dagelijks in batches verzonden.


Alle berichten in dit topic worden op volgorde van binnenkomst gelezen en verwerkt. We geven het aan als je gegevens genoteerd zijn. Vriendelijke verzoek om geen moderators te taggen of ongevraagd privéberichten te sturen. 

Vanuit het KPN Forum kunnen wij een melding voor je registreren zodat je gegevens mee worden genomen ter onderzoek en oplossing.
We controleren niet of je op de (bel)lijst staat, track and trace codes etc.

 

Update dinsdag 25 oktober

Het bereiken van de eerste groep klanten, klanten die zich vóór 06 oktober 2022 via het KPN Forum of via onze klantenservice gemeld hebben, heeft vertraging opgelopen. Wij doen onze uiterste best om deze groep klanten deze week alsnog te bereiken.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

We versturen de iPhone 12 in batches: de eerste batch wordt deze week verzonden.

 

Update maandag 10 oktober

We hebben voldoende informatie verzameld om ons onderzoek samen met de leverancier voort te zetten. Heb je je aangemeld voor de sms? Dan word je gebeld met een update op dit probleem. We stoppen met het op de hoogte brengen via sms. 

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens. Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.

 

Update per SMS woensdag 28 september:

Beste klant. Wij betreuren het dat de oplossing voor het probleem met jouw smartphone zo lang op zich laat wachten. Wij zijn afhankelijk van de onderzoeksresultaten van de toestelleverancier. Bij hen is het onderzoek nog steeds in volle gang en de technische oorzaak nog niet vastgesteld. Vanzelfsprekend willen we naast de toegezegde compensatie van de abonnementskosten oprecht een degelijke oplossing bieden. Wij houden je op de hoogte. Groet, KPN

 

Update per SMS vrijdag 16 september:
Beste klant, op dit moment zijn wij samen met onze toestelleverancier nog hard op zoek naar een oplossing voor de verbindingsproblemen van uw toestel. Voor het wachten vergoeden wij uw mobiele abonnementskosten vanaf 20 juli, totdat we het probleem hebben opgelost. Hoe we dit doen delen we zodra de oplossing in zicht is. Groet, KPN.
 

Update per SMS vrijdag 09 september:

Beste klant, tot onze spijt is het ons nog niet gelukt om een oplossing te vinden voor de verbindingsproblemen van uw toestel. We wachten nog steeds op informatie van onze leverancier en zijn van hen afhankelijk voor het uitrollen van een oplossing. Zodra we daar nieuws over hebben, stellen we u daarvan op de hoogte.

 

Update dinsdag 30 augustus:

We begrijpen dat dit probleem zich al een geruime tijd voordoet. Helaas hebben we ook afgelopen weekend niet kunnen vinden wat dit probleem veroorzaakt. Dat vinden we uiterst vervelend en we doen er alles aan dit boven water te krijgen.

We zullen de kosten van je contract (je mobiele bel- en databundel) volledig vergoeden voor de periode waarin je het probleem hebt ervaren. Het doorvoeren van deze vergoeding doen we op het moment dat er een oplossing is gevonden.

 

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6658 reacties

Reputatie 3

@Vikash done

hier al 5 weken problemen alle bekende klachten die in dit forum staan. De klachten liggen ook vast op de helpdesk bij mijn persoon en contractgegevens. Graag wel zorgen dat de eerste lijn collega’s achter de telefoon op de hoogte zijn van deze problemen. 
 

Mijn zakelijke iphone 11 met kpn heeft hetzelfde probleem vanuit mijn werkgever is ict bezig met jullie. Maar ook die ervaren de gebrekkig communicatie als laks. 
 

Wellicht kunnen jullie wel aangeven wat het waarschijnlijk veroorzaakt? De communicatie is erg slecht. Communiceren dat je niets weet is inderdaad communiceren , maar zoveel tijd met specialisten moet toch wel iets van inzicht geven? Neem ons serieus!

Hi iedereen. Het technische onderzoek is nog steeds in volle gang. Helaas is de grondoorzaak nog steeds niet gevonden en we werken hard aan een oplossing. We willen jullie voor verder onderzoek vragen om je naam (contractant) en 06-nummer in het KPN Forum profiel achter te laten en een berichtje in dit topic nadat je dit hebt gedaan. Dat zouden we enorm waarderen. Alvast bedankt!

@Vikash Ingevuld

Reputatie 5
Badge +1

@Michaelwde helemaal met je eens! Dat is ook al meerdere keren benoemt hier. Communicatie is zo slecht.. en dat er nog steeds niet voor een tijdelijke oplossing wordt gezorgd.. zoals een leentoestel.

Sinds zaterdag 13 augustus last van slecht/ wegvallen van internet. Soms is het 4G teken soms rechtsboven niet te zien, terwijl wel mijn 4G aanstaat. Mobiele internet is van zeer slechte kwaliteit. Daarbij ook last van wegvallen van het gesprek tijdens het bellen. Ik heb contact met Simyo gehad. Die zeggen mij niet te kunnen helpen en dat ik bij de KPN moet zijn. De KPN geeft weer aan dat ik geen klant bij hun ben met mijn mobiele abonnement en mij daarom niet kunnen helpen. Enorm frustrerend, word van het kastje naar de muur gestuurd. Ik heb mijn naam en 06 in het forum van mn KPN profiel ingevuld, hopelijk kan hier zsm iets aan gedaan worden.. 

Reputatie 2

@Vikash gedaan!

al 3 weken deze klacht ! Hopelijk snel n oplossing

Reputatie 2

Al 4 weken deze klachten, vandaag voor de 3de keer naar de winkel geweest… belachelijk dit! Antwoord was wederom geduld…die is na 4 weken wel op!

Reputatie 3

@Vikash  ingevuld!

Reputatie 3

@vikash gedaan

 

hoelang denken jullie dit nog zo door te zetten? Kan nu dus mijn abbonements kosten betalen zonder volledige gebruik…

Reputatie 5
Badge +1

Ook ik heb mijn gegevens ingevuld. 
 

Gister heb ik 43 minuten met apple aan de telefoon gezeten. Zij hebben op afstand mijn hele iPhone uitgelezen en hier ligt het dus niet aan. Er is niks in de iPhone kapot. Vandaag met KPN gebeld en zij gaven aan geen updates of oplossingen te hebben… Ik ben écht geneigd en nieuwe telefoon te kopen want ik kan op deze manier niet eens fatsoenlijk werken.. 

Reputatie 1

Hi iedereen. Het technische onderzoek is nog steeds in volle gang. Helaas is de grondoorzaak nog steeds niet gevonden en we werken hard aan een oplossing. We willen jullie voor verder onderzoek vragen om je naam (contractant) en 06-nummer in het KPN Forum profiel achter te laten en een berichtje in dit topic nadat je dit hebt gedaan. Dat zouden we enorm waarderen. Alvast bedankt!

Gedaan.

Hebben jullie ook nog een IBAN nodig voor een passende vergoeding? 😅

Reputatie 1

Volgens mij is het probleem na vele weken opgelost.
KPN dank, alhoewel ik zeer ontevreden achterblijf over communicatie, lakse houding en respectloosheid.

Ik heb nog steeds een E in beeld helaas..
Hebt u nu stabiele verbinding? 

Mijn probleem is helaas toch niet opgelost. Er verschijnt weer een E en de verbinding is weg.
Sorry dat ik jullie op het verkeerde been heb gezet. Alhoewel het gisterenmiddag wel goed ging met 4G. KPN: pak het op of moeten er eerst een minimaal aantal gedupeerden zijn die zich aangemeld hebben?

Mijn gegevens staan in mijn kpn forum profiel 

Admin: Reactie verplaatst naar algemeen topic over iPhone 11 issues

Hi iedereen. Het technische onderzoek is nog steeds in volle gang. Helaas is de grondoorzaak nog steeds niet gevonden en we werken hard aan een oplossing. We willen jullie voor verder onderzoek vragen om je naam (contractant) en 06-nummer in het KPN Forum profiel achter te laten en een berichtje in dit topic nadat je dit hebt gedaan. Dat zouden we enorm waarderen. Alvast bedankt!

@Vikash Ingevuld, hier hetzelfde probleem met Iphone 11

Hi iedereen. Het technische onderzoek is nog steeds in volle gang. Helaas is de grondoorzaak nog steeds niet gevonden en we werken hard aan een oplossing. We willen jullie voor verder onderzoek vragen om je naam (contractant) en 06-nummer in het KPN Forum profiel achter te laten en een berichtje in dit topic nadat je dit hebt gedaan. Dat zouden we enorm waarderen. Alvast bedankt!

Gedaan

Reputatie 3
Badge

@Vikash ik heb mijn gegevens toegevoegd.

Ha, uiteindelijk met 0800-0402 gebeld en gechat met Apple omdat ik dit probleem (geen mobiel internet met iPhone 11) nu al meer dan een maand heb, om precies te zijn vanaf 20 of 21 juli. De helpdesk van KPN is heel vriendelijk en begrijpend en greep uiteindelijk de enige oplossing die ik nog niet zelf geprobeerd had: een nieuwe sim-kaart. Afijn, het werk NIET, het probleem blijft bestaan. Apple en KPN wijzen naar elkaar, en ik krijg het idee dat het absoluut geen urgentie heeft om dit probleem op te lossen. Ik heb een poging gedaan mijn abonnementsgeld terug te krijgen door compensatie aan te vragen, maar raak steeds verdwaald in het oerwoud aan zelfhulptips, of de mededeling dat je voor maximaal 3 dagen storing geld kunt terug vragen. Forum, wat moet ik doen, behalve mij ergeren?

 

Ik heb, zoals gevraagd, mijn gegevens aan mijn profiel toegevoegd.

 

Reputatie 2

Ha, uiteindelijk met 0800-0402 gebeld en gechat met Apple omdat ik dit probleem (geen mobiel internet met iPhone 11) nu al meer dan een maand heb, om precies te zijn vanaf 20 of 21 juli. De helpdesk van KPN is heel vriendelijk en begrijpend en greep uiteindelijk de enige oplossing die ik nog niet zelf geprobeerd had: een nieuwe sim-kaart. Afijn, het werk NIET, het probleem blijft bestaan. Apple en KPN wijzen naar elkaar, en ik krijg het idee dat het absoluut geen urgentie heeft om dit probleem op te lossen. Ik heb een poging gedaan mijn abonnementsgeld terug te krijgen door compensatie aan te vragen, maar raak steeds verdwaald in het oerwoud aan zelfhulptips, of de mededeling dat je voor maximaal 3 dagen storing geld kunt terug vragen. Forum, wat moet ik doen, behalve mij ergeren?

 

Welkom bij de club, wat een ergernis en dan gewoon gisteren mijn factuur ontvangen alsof er netjes diensten zijn geleverd 🤨

Reputatie 6
Badge +6

Forum, wat moet ik doen, behalve mij ergeren?

 

@Joke2501 Onderstaande even uitvoeren, is niet de oplossing maar geeft KPN wel inzicht.

Vikash schreef:

Hi iedereen. Het technische onderzoek is nog steeds in volle gang. Helaas is de grondoorzaak nog steeds niet gevonden en we werken hard aan een oplossing. We willen jullie voor verder onderzoek vragen om je naam (contractant) en 06-nummer in het KPN Forum profiel achter te laten en een berichtje in dit topic nadat je dit hebt gedaan. Dat zouden we enorm waarderen. Alvast bedankt!

Reputatie 2

Nou een naam, telefoonnummer, adres etc. hebben jullie al vanaf dag 1 in mijn forum profiel zitten. Laat me raden, krijg ik straks zeker te horen dat ik privé alleen internet afneem en de telefoon een zakelijk abo is waar weer een andere route voor geldt? Ik ben echt iemand die houdt van constructieve dialogen en samen zoeken naar en werken aan een oplossing maar nu een maand later (issue vanaf 20/21 juli) zou ik toch ook vanuit KPN kant een dergelijke houding wel erg waarderen. Communicatie is moeilijk dat klopt, maar niet communiceren is daarentegen echt te makkelijk …

Reputatie 2

Hier hetzelfde probleem nu al een maand verder. Je wordt van de kastje naar de muur gestuurd. Eerst was niks duidelijk nieuwe simkaart alles. Geduld geduld geduld. Ik betaald wel gewoon €28,02. Dit duurt wel heel lang. 

Gegevens zijn ingevuld! 

Reputatie 6
Badge +2

Zeg KPN, is het een idee dat jullie de (blijkbaar) defecte toestellen omruilen voor een werkend toestel? Bij voorkeur met spoed… 

Blijkbaar met spoed niet mogelijk of werkt de KPN niet in het weekend… maar dan mogen we toch minimaal vandaag een reactie met een termijn verwachten neem ik aan? 

Dit was maandag en inmiddels is het woensdag, ik kan dit natuurlijk blijven herhalen en KPN blijft hierop dan niet reageren?

Reputatie 2

Momenteel ben ik in het buitenland met Vodafone als provider. Had thuis in Nederland al het 4g probleem en tijdens het reizen door verschillende landen in elk land hetzelfde probleem. Het probleem komt alleen voor als je in Nederland een abbo hebt die gebruikt maakt van het KPN netwerk, in mijn geval Simyo. Momenteel legt de telefoon direct contact met het Vodafone netwerk maar zal direct ergens een koppeling maken richting KPN (roaming) waarna er weer die ellendige E verschijnt. Ik hoop toch echt dat er op de achtergrond serieus actie ondernomen wordt om het probleem te verhelpen. 

Reputatie 1

Hi iedereen. Het technische onderzoek is nog steeds in volle gang. Helaas is de grondoorzaak nog steeds niet gevonden en we werken hard aan een oplossing. We willen jullie voor verder onderzoek vragen om je naam (contractant) en 06-nummer in het KPN Forum profiel achter te laten en een berichtje in dit topic nadat je dit hebt gedaan. Dat zouden we enorm waarderen. Alvast bedankt!

Gedaan!

@Vikash ik heb de gegevens ingevuld via de link.

ik ervaar de problemen met mijn Iphone 11 sinds half juli ongeveer. Hoop dat het probleem snel opgelost wordt. Â