Sinds zaterdag slechte verbinding via 4G op iPhone 11


Reputatie 4
Badge +1
  • Deelnemer
  • 4 reacties

Sinds afgelopen zaterdag heb ik zeer slechte verbinding. Er staat vaak ook dat er vol verbinding hoort te zijn met 4g alleen doet het internet het niet en laad niks en geven de apps aan dat ik geen verbinding heb. Heb alles in mijn instellingen al na gekeken maar zie niks geks. Volgens kpn zijn er ook geen storingen. Maar het is een zeer irritant probleem en zou graag willen weten wat het is en wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden.

Alexandra van KPN 1 jaar geleden

 

Hi allen. We zetten de laatste update vast. Zo kan je de laatste status gemakkelijk bovenin het topic terugzien. Zo gauw er meer nieuws is, vervangen we dit bericht door de nieuwe update.

Update 19 december 2022

Er spelen al geruime tijd bereikbaarheidsproblemen met dit toestel. Inmiddels zijn we druk bezig met het aanbieden van een passende oplossing en daarom sluiten we dit topic.

Voor klanten die vóór 19 december 2022 een melding hebben geregistreerd, is het onderstaande niet van toepassing.
Bij vragen of onduidelijkheden buiten de eerder aangegeven doorlooptijden, kun je een nieuw topic openen met alle relevante informatie en een ingevuld forumprofiel. We helpen je dan graag verder!


Ervaar je deze problemen ook en heb je dit nog niet gemeld, dan geldt het onderstaande voor jou:

  • Check of de instelling VoLTE aan staat in het toestel. Onze toestelhulp laat zien hoe je dit kunt activeren.
    • Staat VoLTE aan? Neem contact op met onze klantenservice om een melding te registreren.
    • Staat VoLTE niet aan? Zet het aan en ervaar een aantal dagen hoe het dan gaat met de bereikbaarheidsproblemen.

Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 18 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur.
Zon en feestdagen gesloten.

Je melding wordt in behandeling genomen door onze technische dienst.
Op het moment dat zij de bereikbaarheidsproblemen hebben vastgesteld in ons netwerk, kom je in aanmerking voor een passende oplossing. Je ontvangt een e-mail van onze technische dienst en op basis daarvan kun je het toestel ter reparatie aanbieden.

Een toestel ter reparatie aanbieden kan via https://reparatie.kpn.com/.
Let op: de onderzoekskosten van een ingediende reparatie met betrekking tot dit issue zullen wij crediteren. Het is wel van belang dat je de reparatie pas aangevraagd, nadat je een e-mail van onze technische dienst hebt ontvangen.  

Zodra het toestel ter reparatie is aangeboden, ontvang je een unieke code waarmee je de voortgang van het reparatieproces kunt volgen.
Houdt rekening met een doorlooptijd van maximaal 5 werkdagen: dat geldt expliciet voor het reparatieproces met betrekking tot dit specifieke issue.

Gaat het om een ander defect, dan geldt het standaard reparatieproces en krijg je éérst een prijsopgave van de reparatiekosten. Pas na een akkoord op de prijsopgave, wordt de reparatie uitgevoerd.

In opdracht van KPN wordt de passende oplossing en/ of reparatie aan het mobiele apparaat uitgevoerd door Reconext.
Bij vragen over een ingediende reparatie kun je rechtstreeks contact opnemen met hen, zij zijn te bereiken op het gratis nummer
0800 – 8200008.


Nog altijd geldt: achter de schermen doen wij onze uiterste best om iedereen van een passende oplossing te voorzien. Als er een update te melden is, laten wij dat via een update in het startbericht van dit topic weten.

Update 22 november 2022
Er spelen al geruime tijd bereikbaarheidsproblemen met dit toestel. Inmiddels zijn we druk bezig met het aanbieden van een passende oplossing en daarom sluiten we dit topic.

Ervaar je deze problemen ook en heb je dit nog niet gemeld, dan geldt het onderstaande voor jou:

  • Check of de instelling VoLTE aan staat in het toestel. Onze toestelhulp laat zien hoe je dit kunt activeren.
    • Staat VoLTE aan? Neem contact op met onze klantenservice om een melding te registreren.
    • Staat VoLTE niet aan? Zet het aan en ervaar een aantal dagen hoe het dan gaat met de bereikbaarheidsproblemen.

Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 18 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur.
Zon en feestdagen gesloten.

Je melding wordt in behandeling genomen door onze technische dienst.
Op het moment dat zij de bereikbaarheidsproblemen hebben vastgesteld in ons netwerk, kom je in aanmerking voor een passende oplossing. Er wordt, vanaf het moment dat er een ticket aangemaakt is, binnen drie weken contact met jou opgenomen.

Passende oplossing d.m.v. persoonlijk contact
Ons belteam biedt in een persoonlijk gesprek een passende oplossing aan.
We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

We proberen je 3 keer te bellen.
Lukt het dan niet om je te bereiken, dan krijg je per e-mail het verzoek om het belteam terug te bellen. Nadat er telefonisch een passende oplossing geboden is, krijg je per e-mail een bevestiging van de gemaakte afspraken.

Na akkoord op de passende oplossing, doen wij onze uiterste best het toestel binnen 4 weken bij je af te leveren.
Er worden standaard 2 afleverpogingen gedaan. Lukt het niet om het toestel bij je afleveren, dan neemt onze logistieke partner telefonisch contact met je op.

Vergoeding van de abonnementskosten
Wat betreft de compensatie van de abonnementskosten: we crediteren de abonnementskosten vanaf 20 juli 2022 tot en met de verzending van het toestel. De compensatie wordt automatisch verwerkt op een tussentijdse factuur en naar verwachting binnen 3 maanden na het telefoongesprek.    
Als er geen akkoord is, geldt de compensatie tot en met de datum van het telefoongesprek van het belteam. 

Achter de schermen doen wij onze uiterste best om iedereen van een passende oplossing te voorzien. Als er een update te melden is, laten wij dat via een update in het startbericht van dit topic weten.

Update zondag 13 november 

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens.
Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.

​​​​
Het terugbellen vordert langzaam maar gestaag, dit omdat we niet iedereen meteen kunnen bereiken en dus meerdere belpogingen nodig zijn.
We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.
Wij versturen wij een bevestiging per e-mail, nadat er telefonisch een passende oplossing is geboden.

​​​​​​Toestellen worden dagelijks in batches verzonden. Na akkoord op de passende oplossing, doen wij ons best het toestel binnen 4 weken bij je af te leveren.

  • Alle berichten in dit topic worden op volgorde van binnenkomst gelezen en verwerkt. We geven het aan als je gegevens genoteerd zijn.
     
  • Vriendelijke verzoek om geen moderators te taggen of ongevraagd privéberichten te sturen. 
     
  • Vanuit het KPN Forum kunnen wij een melding voor je registreren zodat je gegevens mee worden genomen ter onderzoek en oplossing.
    We controleren niet of je op de (bel)lijst staat, wanneer jij het toestel ontvangt etc
     
  • Wat betreft de compensatie van de abonnementskosten: we crediteren de abonnementskosten vanaf 20 juli 2022 tot en met de verzending van het toestel.
    Als er geen akkoord is, geldt de compensatie tot en met de datum van het telefoongesprek van het belteam. 
    De compensatie wordt automatisch verwerkt op een tussentijdse factuur en naar verwachting binnen 3 maanden na het telefoongesprek.    

 

Vorige updates

Update donderdag 03 november 

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens. Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.
 

Vanaf nu (en niet met terugwerkende kracht) versturen wij een bevestiging nadat er telefonisch een passende oplossing is geboden.

Het terugbellen vordert langzaam maar gestaag, dit omdat we niet iedereen meteen kunnen bereiken en dus meerdere belpogingen nodig zijn. We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

​​​​​​Toestellen worden dagelijks in batches verzonden.


Alle berichten in dit topic worden op volgorde van binnenkomst gelezen en verwerkt. We geven het aan als je gegevens genoteerd zijn. Vriendelijke verzoek om geen moderators te taggen of ongevraagd privéberichten te sturen. 

Vanuit het KPN Forum kunnen wij een melding voor je registreren zodat je gegevens mee worden genomen ter onderzoek en oplossing.
We controleren niet of je op de (bel)lijst staat, track and trace codes etc.

 

Update dinsdag 25 oktober

Het bereiken van de eerste groep klanten, klanten die zich vóór 06 oktober 2022 via het KPN Forum of via onze klantenservice gemeld hebben, heeft vertraging opgelopen. Wij doen onze uiterste best om deze groep klanten deze week alsnog te bereiken.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

We versturen de iPhone 12 in batches: de eerste batch wordt deze week verzonden.

 

Update maandag 10 oktober

We hebben voldoende informatie verzameld om ons onderzoek samen met de leverancier voort te zetten. Heb je je aangemeld voor de sms? Dan word je gebeld met een update op dit probleem. We stoppen met het op de hoogte brengen via sms. 

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens. Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.

 

Update per SMS woensdag 28 september:

Beste klant. Wij betreuren het dat de oplossing voor het probleem met jouw smartphone zo lang op zich laat wachten. Wij zijn afhankelijk van de onderzoeksresultaten van de toestelleverancier. Bij hen is het onderzoek nog steeds in volle gang en de technische oorzaak nog niet vastgesteld. Vanzelfsprekend willen we naast de toegezegde compensatie van de abonnementskosten oprecht een degelijke oplossing bieden. Wij houden je op de hoogte. Groet, KPN

 

Update per SMS vrijdag 16 september:
Beste klant, op dit moment zijn wij samen met onze toestelleverancier nog hard op zoek naar een oplossing voor de verbindingsproblemen van uw toestel. Voor het wachten vergoeden wij uw mobiele abonnementskosten vanaf 20 juli, totdat we het probleem hebben opgelost. Hoe we dit doen delen we zodra de oplossing in zicht is. Groet, KPN.
 

Update per SMS vrijdag 09 september:

Beste klant, tot onze spijt is het ons nog niet gelukt om een oplossing te vinden voor de verbindingsproblemen van uw toestel. We wachten nog steeds op informatie van onze leverancier en zijn van hen afhankelijk voor het uitrollen van een oplossing. Zodra we daar nieuws over hebben, stellen we u daarvan op de hoogte.

 

Update dinsdag 30 augustus:

We begrijpen dat dit probleem zich al een geruime tijd voordoetHelaas hebben we ook afgelopen weekend niet kunnen vinden wat dit probleem veroorzaakt. Dat vinden we uiterst vervelend en we doen er alles aan dit boven water te krijgen.

We zullen de kosten van je contract (je mobiele bel- en databundel) volledig vergoeden voor de periode waarin je het probleem hebt ervaren. Het doorvoeren van deze vergoeding doen we op het moment dat er een oplossing is gevonden.

 

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6658 reacties

Hier ook al een paar weken problemen met 4g  naar E en slechte verbinding met de IPhone 11.

 

zou ook graag op de hoogte blijven.

Reputatie 3
Badge

Goedeavond lotgenoten!

Het is hier al vaker hier geopperd dat je het probleem tijdelijk kunt verhelpen door je sim in een oud toestel te plaatsen en deze als hotspot te gebruiken. Omdat ik het wachten helemaal zat ben heb ik dit ook maar gedaan. Gewoon de sim in een oud krakkemikkig toestel (in mijn geval een stokoude Samsung S7 Edge met ruitschade 😊), en deze continu als hotspot aan laten staan.

Natuurlijk is dit niet de ideale oplossing, je moet immers altijd twee toestellen met je meeslepen, maar het bevalt mij eigenlijk heel goed en voorkomt een hoop ergernis!

Tip:

Stel de instellingen op het toestel dat je als hotspot gebruikt zo in, dat de hotspot continu actief blijft. Zo hoef je niet telkens opnieuw te verbinden als de verbinding tussen de twee toestellen wordt verbroken (bijvoorbeeld als de afstand tussen de toestellen te groot wordt of als er gedurende een langere periode geen gebruik wordt gemaakt van de hotspot).

Nog een tip:

Zet zo veel mogelijk functies (zoals GPS en wifi) op het hotspot toestel uit zodat de batterij langer mee gaat.

Op bellen en gebeld worden na kun je zo je iPhone 11 voor alles blijven gebruiken. Whatsapp, voor velen de belangrijkste app, werkt uiteraard gewoon op je iPhone 11 waar dus geen sim in zit.

Bellen doe je dan gewoon met je hotspot toestel, wat prima werkt, aangezien je daarmee wél bereikbaar bent.

Hier ook al dik een maand niets anders dan problemen. Als ik weg ga, kan ik net zo goed mijn toestel thuis laten. Dit is hopeloos. 

Reputatie 6
Badge +2

@Alexandra, krijg je op dit forum alleen antwoorden wanneer je positieve stukjes schrijft waar geen klacht in staat en wanneer geen directe vragen worden gesteld of missen jullie de helft van de suggesties die hier worden gegeven en lijkt dat maar zo?

 

Bij mij ook exact hetzelfde probleem. Zo lang dit forum al is geopend. Ik word graag (via sms) op de hoogte gehouden door KPN als er updates zijn. Hoe kan ik daarvoor zorgen? 
 

is het probleem wel op te lossen door een nieuwe iphone (de iphone 13 of nog een paar weken wachten tot de iphone 14) te kopen en de huidige simkaart in de nieuwe iphone te stoppen? 

Reputatie 3
Badge

Bij mij ook exact hetzelfde probleem. Zo lang dit forum al is geopend. Ik word graag (via sms) op de hoogte gehouden door KPN als er updates zijn. Hoe kan ik daarvoor zorgen? 
 

is het probleem wel op te lossen door een nieuwe iphone (de iphone 13 of nog een paar weken wachten tot de iphone 14) te kopen en de huidige simkaart in de nieuwe iphone te stoppen? 

Ja, in alle andere toestellen werkt alles gewoon zoals het hoort. Voor zo ver ik weet. 

Reputatie 7

Ja, in alle andere toestellen werkt alles gewoon zoals het hoort. Voor zo ver ik weet. 

Naar mijn weten lijkt de iPhone SE 2020 ook last te hebben van dit issue.

Reputatie 3
Badge

Ja, in alle andere toestellen werkt alles gewoon zoals het hoort. Voor zo ver ik weet. 

Naar mijn weten lijkt de iPhone SE 2020 ook last te hebben van dit issue.

Oja, dat is waar!

Het lijkt wel om een kleinere groep te gaan dan bij de  iPhones 11.. maar dat durf ik niet met zekerheid te stellen.

Sinds afgelopen zaterdag heb ik zeer slechte verbinding. Er staat vaak ook dat er vol verbinding hoort te zijn met 4g alleen doet het internet het niet en laad niks en geven de apps aan dat ik geen verbinding heb. Heb alles in mijn instellingen al na gekeken maar zie niks geks. Volgens kpn zijn er ook geen storingen. Maar het is een zeer irritant probleem en zou graag willen weten wat het is en wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden.

Ik heb hier ook last van

Reputatie 5
Badge +2

Ik ervaar de problemen ook. Forumprofiel aangevuld en blijf graag op de hoogte. 

Reputatie 3

Ik wil best geloven dat de medewerkers bij KPN hun best doen om een oorzaak van de storing te vinden. Ik heb niet het idee dat men op dit moment enig idee heeft, of en wanneer die zal worden gevonden en of het dan kan worden opgelost. Het wordt hiermee een soort open einde. Dat laatste wordt bij elke nieuwe SMS bevestigd.

Een ander aspect: ‘hoe beperk ik de hinder voor degenen die met de storing te maken hebben’, mis ik echter volledig bij KPN. Het zou KPN sieren om tenminste met een aantal opties of alternatieven te komen die daarbij kunnen helpen. Ik noem als voorbeeld: het tijdelijk beschikbaar stellen van een leentoestel of het aanbieden van de mogelijkheid om per direct het lopende contract te ontbinden en volledige medewerking te verlenen aan een versnelde overstap naar een andere provider. 

KPN kan niet alleen de oorzaak van de storing niet vinden, maar wil vooral de hinder bij de betrokkenen niet beperken of verminderen. 

Ik zie het volgende SMS-bericht met daarin als mededeling dat KPN nog geen oplossing heeft kunnen vinden wel weer komen.  

Reputatie 7
Badge +19

Ik heb weer nieuwe aanmeldingen om op de hoogte gehouden te worden verwerkt. Bij de eerstvolgende update via sms ontvangen jullie deze. 

Reputatie 6
Badge +3

Ik wil best geloven dat de medewerkers bij KPN hun best doen om een oorzaak van de storing te vinden. Ik heb niet het idee dat men op dit moment enig idee heeft, of en wanneer die zal worden gevonden en of het dan kan worden opgelost. Het wordt hiermee een soort open einde. Dat laatste wordt bij elke nieuwe SMS bevestigd.

Een ander aspect: ‘hoe beperk ik de hinder voor degenen die met de storing te maken hebben’, mis ik echter volledig bij KPN. Het zou KPN sieren om tenminste met een aantal opties of alternatieven te komen die daarbij kunnen helpen. Ik noem als voorbeeld: het tijdelijk beschikbaar stellen van een leentoestel of het aanbieden van de mogelijkheid om per direct het lopende contract te ontbinden en volledige medewerking te verlenen aan een versnelde overstap naar een andere provider. 

KPN kan niet alleen de oorzaak van de storing niet vinden, maar wil vooral de hinder bij de betrokkenen niet beperken of verminderen. 

Ik zie het volgende SMS-bericht met daarin als mededeling dat KPN nog geen oplossing heeft kunnen vinden wel weer komen.  

Een vroegtijdig verbinden of verlengen (ander toestel) heb ik al een paar keer geopperd.

Kan allemaal niet

Reputatie 7

Een vroegtijdig verbinden of verlengen (ander toestel) heb ik al een paar keer geopperd.

Kan allemaal niet

Dat snap ik ook wel als het toestel ook via dat abonnement afbetaald wordt immers dan is het toestel nog niet volledig betaald en zal er dus eerst een restantbetaling gedaan moeten worden voor het nog openstaande bedrag.

Zoiets is natuurlijk wel te organiseren, maar daar wringt de schoen, zodra het niet binnen de standaard (geautomatiseerde) procedures valt wordt het lastig bij kpn.

Wat dat betreft ben je beter af om voortaan je toestel gewoon los te kopen en een sim-only abonnement af te sluiten. Dan kan je dat toestel vervangen wanneer je wilt.

Ook ik ervaar al geruime tijd last van dit probleem en wens op de hoogte te worden gehouden.

Reputatie 7
Badge +19

Ook ik ervaar al geruime tijd last van dit probleem en wens op de hoogte te worden gehouden.

Ik heb je op de lijst gezet. 

@KBarkruk & @Lautjuh, ik heb jullie toegevoegd. Op zijn vroegst morgen krijgen jullie een sms. 

Hebben jullie nog meer informatie nodig? Zoals dat ik met een hotspot wel films op mijn laptop kan kijken maar andere dingen zoals Maps heeft ie dan veel moeite mee

Helaas, ook ik ben heb hier last van. 
Graag wordt ik op de hoogte gehouden.

 

Badge

Zelfde probleem sinds weken…

Suggestie omschakelen vliegtuigmodus werkt idd

Nu wordt me ook duidelijk waarom de auto-navigatie telkens “geen internet verbinding” vermeld en na enkele ogenblikken weer terug komt…

mij aub opnemen in de sms lijst!

Reputatie 7
Badge +19

@KBarkruk & @Lautjuh, ik heb jullie toegevoegd. Op zijn vroegst morgen krijgen jullie een sms. 

Hebben jullie nog meer informatie nodig? Zoals dat ik met een hotspot wel films op mijn laptop kan kijken maar andere dingen zoals Maps heeft ie dan veel moeite mee

Onderzoek is in volle gang @KBarkruk, verdere info is niet nodig. 

@micF, ik heb je op de lijst gezet. Zodra er weer communicatie per sms verstuurd zal worden, krijg jij dit bericht ook. 

@Jancv, om je op te kunnen nemen in de sms lijst, hebben we wel wat gegevens van je nodig. Zou je jouw forumprofiel in willen vullen? 
 

Zojuist mijn profiel bijgewerkt, ik zou graag op de hoogte gehouden willen worden.

 

Alvast bedankt,

 

Gr Dirk

Badge

@KBarkruk & @Lautjuh, ik heb jullie toegevoegd. Op zijn vroegst morgen krijgen jullie een sms. 

Hebben jullie nog meer informatie nodig? Zoals dat ik met een hotspot wel films op mijn laptop kan kijken maar andere dingen zoals Maps heeft ie dan veel moeite mee

Onderzoek is in volle gang @KBarkruk, verdere info is niet nodig. 

@micF, ik heb je op de lijst gezet. Zodra er weer communicatie per sms verstuurd zal worden, krijg jij dit bericht ook. 

@Jancv, om je op te kunnen nemen in de sms lijst, hebben we wel wat gegevens van je nodig. Zou je jouw forumprofiel in willen vullen? 
 

Done ✅

Reputatie 3
Badge

Is er bij KPN al een plan voor het geval de oorzaak van dit probleem niet gevonden wordt en heeft KPN  al dan niet in overleg met Apple al een deadline in gedachten waarna zij met een dergelijk plan/een voorstel naar buiten komen. Sint juttemis was op 17 augustus!

Reputatie 3

Ik heb het probleem ook nog bij Apple neergelegd, zij gaven aan niets te weten van dit probleem. Advies van Apple support was om het te melden op Apple.com/feedback in de hoop dat meerdere mensen dit gaan doen en dat Apple er ook naar gaat kijken. 
Ik hoop echt dat dit probleem snel opgelost kan worden, vind het nu wel erg lang duren. 
 

Badge

Ik heb het probleem ook nog bij Apple neergelegd, zij gaven aan niets te weten van dit probleem. Advies van Apple support was om het te melden op Apple.com/feedback in de hoop dat meerdere mensen dit gaan doen en dat Apple er ook naar gaat kijken. 
Ik hoop echt dat dit probleem snel opgelost kan worden, vind het nu wel erg lang duren. 
 

✅done