Sinds zaterdag slechte verbinding via 4G op iPhone 11


Reputatie 4
Badge +1
  • Deelnemer
  • 4 reacties

Sinds afgelopen zaterdag heb ik zeer slechte verbinding. Er staat vaak ook dat er vol verbinding hoort te zijn met 4g alleen doet het internet het niet en laad niks en geven de apps aan dat ik geen verbinding heb. Heb alles in mijn instellingen al na gekeken maar zie niks geks. Volgens kpn zijn er ook geen storingen. Maar het is een zeer irritant probleem en zou graag willen weten wat het is en wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden.

Alexandra van KPN 1 jaar geleden

 

Hi allen. We zetten de laatste update vast. Zo kan je de laatste status gemakkelijk bovenin het topic terugzien. Zo gauw er meer nieuws is, vervangen we dit bericht door de nieuwe update.

Update 19 december 2022

Er spelen al geruime tijd bereikbaarheidsproblemen met dit toestel. Inmiddels zijn we druk bezig met het aanbieden van een passende oplossing en daarom sluiten we dit topic.

Voor klanten die vóór 19 december 2022 een melding hebben geregistreerd, is het onderstaande niet van toepassing.
Bij vragen of onduidelijkheden buiten de eerder aangegeven doorlooptijden, kun je een nieuw topic openen met alle relevante informatie en een ingevuld forumprofiel. We helpen je dan graag verder!


Ervaar je deze problemen ook en heb je dit nog niet gemeld, dan geldt het onderstaande voor jou:

  • Check of de instelling VoLTE aan staat in het toestel. Onze toestelhulp laat zien hoe je dit kunt activeren.
    • Staat VoLTE aan? Neem contact op met onze klantenservice om een melding te registreren.
    • Staat VoLTE niet aan? Zet het aan en ervaar een aantal dagen hoe het dan gaat met de bereikbaarheidsproblemen.

Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 18 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur.
Zon en feestdagen gesloten.

Je melding wordt in behandeling genomen door onze technische dienst.
Op het moment dat zij de bereikbaarheidsproblemen hebben vastgesteld in ons netwerk, kom je in aanmerking voor een passende oplossing. Je ontvangt een e-mail van onze technische dienst en op basis daarvan kun je het toestel ter reparatie aanbieden.

Een toestel ter reparatie aanbieden kan via https://reparatie.kpn.com/.
Let op: de onderzoekskosten van een ingediende reparatie met betrekking tot dit issue zullen wij crediteren. Het is wel van belang dat je de reparatie pas aangevraagd, nadat je een e-mail van onze technische dienst hebt ontvangen.  

Zodra het toestel ter reparatie is aangeboden, ontvang je een unieke code waarmee je de voortgang van het reparatieproces kunt volgen.
Houdt rekening met een doorlooptijd van maximaal 5 werkdagen: dat geldt expliciet voor het reparatieproces met betrekking tot dit specifieke issue.

Gaat het om een ander defect, dan geldt het standaard reparatieproces en krijg je éérst een prijsopgave van de reparatiekosten. Pas na een akkoord op de prijsopgave, wordt de reparatie uitgevoerd.

In opdracht van KPN wordt de passende oplossing en/ of reparatie aan het mobiele apparaat uitgevoerd door Reconext.
Bij vragen over een ingediende reparatie kun je rechtstreeks contact opnemen met hen, zij zijn te bereiken op het gratis nummer
0800 – 8200008.


Nog altijd geldt: achter de schermen doen wij onze uiterste best om iedereen van een passende oplossing te voorzien. Als er een update te melden is, laten wij dat via een update in het startbericht van dit topic weten.

Update 22 november 2022
Er spelen al geruime tijd bereikbaarheidsproblemen met dit toestel. Inmiddels zijn we druk bezig met het aanbieden van een passende oplossing en daarom sluiten we dit topic.

Ervaar je deze problemen ook en heb je dit nog niet gemeld, dan geldt het onderstaande voor jou:

  • Check of de instelling VoLTE aan staat in het toestel. Onze toestelhulp laat zien hoe je dit kunt activeren.
    • Staat VoLTE aan? Neem contact op met onze klantenservice om een melding te registreren.
    • Staat VoLTE niet aan? Zet het aan en ervaar een aantal dagen hoe het dan gaat met de bereikbaarheidsproblemen.

Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 18 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur.
Zon en feestdagen gesloten.

Je melding wordt in behandeling genomen door onze technische dienst.
Op het moment dat zij de bereikbaarheidsproblemen hebben vastgesteld in ons netwerk, kom je in aanmerking voor een passende oplossing. Er wordt, vanaf het moment dat er een ticket aangemaakt is, binnen drie weken contact met jou opgenomen.

Passende oplossing d.m.v. persoonlijk contact
Ons belteam biedt in een persoonlijk gesprek een passende oplossing aan.
We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

We proberen je 3 keer te bellen.
Lukt het dan niet om je te bereiken, dan krijg je per e-mail het verzoek om het belteam terug te bellen. Nadat er telefonisch een passende oplossing geboden is, krijg je per e-mail een bevestiging van de gemaakte afspraken.

Na akkoord op de passende oplossing, doen wij onze uiterste best het toestel binnen 4 weken bij je af te leveren.
Er worden standaard 2 afleverpogingen gedaan. Lukt het niet om het toestel bij je afleveren, dan neemt onze logistieke partner telefonisch contact met je op.

Vergoeding van de abonnementskosten
Wat betreft de compensatie van de abonnementskosten: we crediteren de abonnementskosten vanaf 20 juli 2022 tot en met de verzending van het toestel. De compensatie wordt automatisch verwerkt op een tussentijdse factuur en naar verwachting binnen 3 maanden na het telefoongesprek.    
Als er geen akkoord is, geldt de compensatie tot en met de datum van het telefoongesprek van het belteam. 

Achter de schermen doen wij onze uiterste best om iedereen van een passende oplossing te voorzien. Als er een update te melden is, laten wij dat via een update in het startbericht van dit topic weten.

Update zondag 13 november 

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens.
Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.

​​​​
Het terugbellen vordert langzaam maar gestaag, dit omdat we niet iedereen meteen kunnen bereiken en dus meerdere belpogingen nodig zijn.
We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.
Wij versturen wij een bevestiging per e-mail, nadat er telefonisch een passende oplossing is geboden.

​​​​​​Toestellen worden dagelijks in batches verzonden. Na akkoord op de passende oplossing, doen wij ons best het toestel binnen 4 weken bij je af te leveren.

  • Alle berichten in dit topic worden op volgorde van binnenkomst gelezen en verwerkt. We geven het aan als je gegevens genoteerd zijn.
     
  • Vriendelijke verzoek om geen moderators te taggen of ongevraagd privéberichten te sturen. 
     
  • Vanuit het KPN Forum kunnen wij een melding voor je registreren zodat je gegevens mee worden genomen ter onderzoek en oplossing.
    We controleren niet of je op de (bel)lijst staat, wanneer jij het toestel ontvangt etc
     
  • Wat betreft de compensatie van de abonnementskosten: we crediteren de abonnementskosten vanaf 20 juli 2022 tot en met de verzending van het toestel.
    Als er geen akkoord is, geldt de compensatie tot en met de datum van het telefoongesprek van het belteam. 
    De compensatie wordt automatisch verwerkt op een tussentijdse factuur en naar verwachting binnen 3 maanden na het telefoongesprek.    

 

Vorige updates

Update donderdag 03 november 

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens. Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.
 

Vanaf nu (en niet met terugwerkende kracht) versturen wij een bevestiging nadat er telefonisch een passende oplossing is geboden.

Het terugbellen vordert langzaam maar gestaag, dit omdat we niet iedereen meteen kunnen bereiken en dus meerdere belpogingen nodig zijn. We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

​​​​​​Toestellen worden dagelijks in batches verzonden.


Alle berichten in dit topic worden op volgorde van binnenkomst gelezen en verwerkt. We geven het aan als je gegevens genoteerd zijn. Vriendelijke verzoek om geen moderators te taggen of ongevraagd privéberichten te sturen. 

Vanuit het KPN Forum kunnen wij een melding voor je registreren zodat je gegevens mee worden genomen ter onderzoek en oplossing.
We controleren niet of je op de (bel)lijst staat, track and trace codes etc.

 

Update dinsdag 25 oktober

Het bereiken van de eerste groep klanten, klanten die zich vóór 06 oktober 2022 via het KPN Forum of via onze klantenservice gemeld hebben, heeft vertraging opgelopen. Wij doen onze uiterste best om deze groep klanten deze week alsnog te bereiken.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

We versturen de iPhone 12 in batches: de eerste batch wordt deze week verzonden.

 

Update maandag 10 oktober

We hebben voldoende informatie verzameld om ons onderzoek samen met de leverancier voort te zetten. Heb je je aangemeld voor de sms? Dan word je gebeld met een update op dit probleem. We stoppen met het op de hoogte brengen via sms. 

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens. Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.

 

Update per SMS woensdag 28 september:

Beste klant. Wij betreuren het dat de oplossing voor het probleem met jouw smartphone zo lang op zich laat wachten. Wij zijn afhankelijk van de onderzoeksresultaten van de toestelleverancier. Bij hen is het onderzoek nog steeds in volle gang en de technische oorzaak nog niet vastgesteld. Vanzelfsprekend willen we naast de toegezegde compensatie van de abonnementskosten oprecht een degelijke oplossing bieden. Wij houden je op de hoogte. Groet, KPN

 

Update per SMS vrijdag 16 september:
Beste klant, op dit moment zijn wij samen met onze toestelleverancier nog hard op zoek naar een oplossing voor de verbindingsproblemen van uw toestel. Voor het wachten vergoeden wij uw mobiele abonnementskosten vanaf 20 juli, totdat we het probleem hebben opgelost. Hoe we dit doen delen we zodra de oplossing in zicht is. Groet, KPN.
 

Update per SMS vrijdag 09 september:

Beste klant, tot onze spijt is het ons nog niet gelukt om een oplossing te vinden voor de verbindingsproblemen van uw toestel. We wachten nog steeds op informatie van onze leverancier en zijn van hen afhankelijk voor het uitrollen van een oplossing. Zodra we daar nieuws over hebben, stellen we u daarvan op de hoogte.

 

Update dinsdag 30 augustus:

We begrijpen dat dit probleem zich al een geruime tijd voordoetHelaas hebben we ook afgelopen weekend niet kunnen vinden wat dit probleem veroorzaakt. Dat vinden we uiterst vervelend en we doen er alles aan dit boven water te krijgen.

We zullen de kosten van je contract (je mobiele bel- en databundel) volledig vergoeden voor de periode waarin je het probleem hebt ervaren. Het doorvoeren van deze vergoeding doen we op het moment dat er een oplossing is gevonden.

 

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6658 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Net weer een gesprek gehad met KPN. Want mijn geduld begint echt op te raken. De reactie was; sorry ik kan je niet helpen. Je je moet maar eventjes naar de winkel gaan. Daar kunnen ze je misschien wel helpen. 😑😑😑

 

 

Naar de winkel gaan heeft geen zin. Het is nog even afwachten tot er meer duidelijkheid is.

Reputatie 5
Badge +1

Net weer een gesprek gehad met KPN. Want mijn geduld begint echt op te raken. De reactie was; sorry ik kan je niet helpen. Je je moet maar eventjes naar de winkel gaan. Daar kunnen ze je misschien wel helpen. 😑😑😑

 

 

Naar de winkel gaan heeft geen zin. Het is nog even afwachten tot er meer duidelijkheid is.

Ha Bart, dat snapte ik zelf ook wel. Maar jullie medewerker gaf aan dat ik dan misschien wél een leentoestel kan krijgen. Waarom zegt ze dat dan!?? 
 

Ik kan gewoon mijn werk niet doen op deze manier en ik heb simpelweg geen geld voor een nieuwe iPhone van 900+ euro. Het enige wat ik vraag is een leentoestel zodat ik gewoon normaal kan werken zonder problemen. Want door jullie problemen kom ik in de problemen. Snapje. 

Reputatie 5
Badge +2

Net weer een gesprek gehad met KPN. Want mijn geduld begint echt op te raken. De reactie was; sorry ik kan je niet helpen. Je je moet maar eventjes naar de winkel gaan. Daar kunnen ze je misschien wel helpen. 😑😑😑

 

 

Naar de winkel gaan heeft geen zin. Het is nog even afwachten tot er meer duidelijkheid is.

@Bart_Z Kun je aangeven wat KPN verstaat onder  nog “even afwachten” ? 

Reputatie 3
Badge

Waar blijft de sms van vandaag? En mag hopen dat die met een beetje inhoud over het probleem, en wat al getest is en waar ze elke dag mee bezig zijn komt… vanaf 20 juli problemen en 1 duidelijk bericht gezien met waar kpn mee bezig is? Nee…

Had vandaag voor het eerst weer iets meer bereik dan de afgelopen weken. Ook wel weer de bekende E maar op de sportschool een goed werkend 4G. Zou er eindelijk wat schot in komen? Ik hoop het zo!

Ik heb nu officieel overal de klacht neergelegd ( zowel bij KPN als bij Apple) en hoop dat de Consumentenbond en mijn rechtsbijstand verzekering iets kunnen bereiken.

Het probleem had zo simpel gewoon tijdelijk opgelost kunnen worden met een leentoestel.

Reputatie 2

Ik heb sinds +/- 1 week ook problemen met het mobiele netwerk. Heb heel vaak geen 4g bereik, enkel edge. Betreft een iPhone 11. Lijkt er ook op dat door het hele tijd schakelen naar van 4g naar edge en vice versa, de batterij van mijn telefoon veel sneller leeggaat. Dat is dus nogal extra hinderlijk. Heb de netwerksettings voor de zekerheid gereset.

Wanneer is dit opgelost want het begint nu wel problematisch te worden dat dit (voor mij) al een week speelt.

Graag mij ook op de hoogte houden van deze storing + oplossing.

 

 

Reputatie 6
Badge +3

Is niet gewoon de data op?

Stel je serieus deze vraag?

Reputatie 7

Ik heb sinds +/- 1 week ook problemen met het mobiele netwerk.

Dus tot +/- 1 week terug had je geen problemen met jouw iPhone 11?

Reputatie 7

Is niet gewoon de data op?

Stel je serieus deze vraag?

Wow, dat is een reactie van een maand terug en daar ga je nu nog op reageren?

Reputatie 6
Badge +3

Is niet gewoon de data op?

Stel je serieus deze vraag?

Wow, dat is een reactie van een maand terug en daar ga je nu nog op reageren?


Ah dat verklaard een hoop.’zat aan het begin van de topic hahaha

Reputatie 7

@Bart_Z Kun je aangeven wat KPN verstaat onder  nog “even afwachten” ? 

Tot er update is, wanneer dat is is voor ons ook afwachten. Concreter dan dat is het niet.

 

Ik heb sinds +/- 1 week ook problemen met het mobiele netwerk. Heb heel vaak geen 4g bereik, enkel edge. Betreft een iPhone 11. Lijkt er ook op dat door het hele tijd schakelen naar van 4g naar edge en vice versa, de batterij van mijn telefoon veel sneller leeggaat. Dat is dus nogal extra hinderlijk. Heb de netwerksettings voor de zekerheid gereset.

Wanneer is dit opgelost want het begint nu wel problematisch te worden dat dit (voor mij) al een week speelt.

Graag mij ook op de hoogte houden van deze storing + oplossing.

Het is inderdaad wel bijzonder dat je het nog niet eerder hebt gemerkt, de meeste anderen merken het (zoals je in het topic kunt lezen) al langer dan dat. Ik heb je gegevens toegevoegd aan de lijst.

Reputatie 2

🚨🚨🚨 @ KPN 🚨🚨🚨

Ik heb een aantal vragen:

  • Wanneer word ik gecompenseerd en hoe of waar zie ik de verekening? (Mobielnummer reeds aangevuld)
  • Is er al een update? (Laatste update 30-08) en duurt nu wel erg lang allemaal… 
  • Kunnen jullie wifi dongels verstrekken? Of kunnen jullie als professionele organisatie een andere oplossing van tijdelijke aard aanbieden? Zo nee, waarom niet?
  • Kunnen wij als klanten eenzijdig het abonnement opzeggen zonder kosten, en is dit verwerkt in het systeem?

Tevens het verzoek om jullie klantenservice te instrueren omtrent dit probleem aangezien ik vandaag wederom contact heb gehad en de klantenservice medewerker blijft volhouden dat er geen probleem bekend is…  

 

Hopelijk nu wel een reactie…..

Reputatie 4
Badge +1

Het is echt ongelooflijk. Onbegrijpelijk dat er al weken niet in oplossingen gedacht wordt bij KPN. En hoe gaan we de klant NU helpen….ze kunnen veel meer voor de getroffen klanten doen maar hebben er gewoon lak aan.

Reputatie 2

Ik heb sinds +/- 1 week ook problemen met het mobiele netwerk.

Dus tot +/- 1 week terug had je geen problemen met jouw iPhone 11?

Dat klopt. Was op vakantie en daar veel op 4g gezeten. Bundel raakte (bijna) op dus ik dacht dat het wellicht daarmee te maken had. Maar sinds 1 sept nieuwe bundel gekregen en probleem is er dus nog steeds.

 

Hi,

 

Ik heb op dit moment hetzelfde probleem met mijn iPhone 11. Soms staat er 4G (doet het niet), maar veel vaker krijg ik het welbekende KPN Edge. Hierdoor heb ik eigenlijk al ruim anderhalve maand amper gebruik kunnen maken van mijn telefoonbundel. 

Reputatie 6
Badge +3

Kpn wat is de status?

Reputatie 6
Badge +2

Ik heb sinds +/- 1 week ook problemen met het mobiele netwerk.

Dus tot +/- 1 week terug had je geen problemen met jouw iPhone 11?

Dat klopt. Was op vakantie en daar veel op 4g gezeten. Bundel raakte (bijna) op dus ik dacht dat het wellicht daarmee te maken had. Maar sinds 1 sept nieuwe bundel gekregen en probleem is er dus nog steeds.

 

Lees forum even terug, alles is inmiddels besproken en gevraagd

Reputatie 6
Badge +2

Het is echt ongelooflijk. Onbegrijpelijk dat er al weken niet in oplossingen gedacht wordt bij KPN. En hoe gaan we de klant NU helpen….ze kunnen veel meer voor de getroffen klanten doen maar hebben er gewoon lak aan.

Arrogantie ten top maar doen heel veel juist wel goed en hebben daarmee een monopolie positie gecreëerd waardoor ze blijkbaar op deze manier een “kleine” groep klanten in de 💩 kunnen laten zakken.
Ook hierop maar weer niet antwoorden KPN 👍🏻👍🏻

Reputatie 6
Badge +2

De marketingmachine draait gewoon door, maar eigenlijk is dit dan nu wel een keiharde leugen…

Reputatie 3

Ik heb het probleem ook nog bij Apple neergelegd, zij gaven aan niets te weten van dit probleem. Advies van Apple support was om het te melden op Apple.com/feedback in de hoop dat meerdere mensen dit gaan doen en dat Apple er ook naar gaat kijken. 
Ik hoop echt dat dit probleem snel opgelost kan worden, vind het nu wel erg lang duren. 
 

Ook maar gedaan!

Dat is ook zo bijzonder!

ik heb zelf Apple al 2 keer op de chat gehad hierover en andere mensen hier ook contact gehad.

ze moeten er vanaf weten 

Dat denk ik ook hoor, maar je krijgt steeds weer iemand anders van de Servicedesk te spreken. En wie weet mogen die (nog) niet alles zeggen. 

Reputatie 3

De marketingmachine draait gewoon door, maar eigenlijk is dit dan nu wel een keiharde leugen…

korting heeft in ons geval even geen zin, want we betalen geen abonnementsgeld tot nadere orde.

Maar helaas voor ons, zitten we dan ook voor nu - door de combi van KPN met iPhone 11, op het *slechtste* mobiele netwerk van Nederland.

Heb er nog niemand over gehoord, maar Siri werkt onderweg meestal niet… “even wachten… Er is iets mis gegaan…” Siri heeft een netwerk verbinding nodig, maakt het toch onveiliger op de fiets en in de auto dat ik ‘haar’ niet kan gebruiken.

Reputatie 5
Badge +1

Kpn wat is de status?

Weer een weekend zonder internet, dat is de status…

Reputatie 6
Badge +3

Ik heb het probleem ook nog bij Apple neergelegd, zij gaven aan niets te weten van dit probleem. Advies van Apple support was om het te melden op Apple.com/feedback in de hoop dat meerdere mensen dit gaan doen en dat Apple er ook naar gaat kijken. 
Ik hoop echt dat dit probleem snel opgelost kan worden, vind het nu wel erg lang duren. 
 

Ook maar gedaan!

Dat is ook zo bijzonder!

ik heb zelf Apple al 2 keer op de chat gehad hierover en andere mensen hier ook contact gehad.

ze moeten er vanaf weten 

Dat denk ik ook hoor, maar je krijgt steeds weer iemand anders van de Servicedesk te spreken. En wie weet mogen die (nog) niet alles zeggen. 

Daar begint het op te lijken.

Het kan niet zo zijn dat ze van niks weten 

Reputatie 7

Ik snap heel goed dat jullie meer willen weten, maar er is op dit moment niet meer bekend. Zodra we een update hebben delen we die hier in het topic. en lichten we die uit, zoals de update van de 30e nu is uitgelicht. Als we geen nieuwer bericht hebben uitgelicht, hebben ook wij geen nieuwe informatie hierover.

 

Ik heb op dit moment hetzelfde probleem met mijn iPhone 11. Soms staat er 4G (doet het niet), maar veel vaker krijg ik het welbekende KPN Edge. Hierdoor heb ik eigenlijk al ruim anderhalve maand amper gebruik kunnen maken van mijn telefoonbundel. 

Zou je dan je forumprofiel volledig kunnen invullen? Dan kunnen we jouw gegevens op de lijst zetten.

@Kpn Ik heb eergisteren een bericht geplaatst op dit forum, maar geen reactie gekregen of ik nu ook op de vergoeding lijst sta.