Sinds zaterdag slechte verbinding via 4G op iPhone 11


Reputatie 4
Badge +1
  • Deelnemer
  • 4 reacties

Sinds afgelopen zaterdag heb ik zeer slechte verbinding. Er staat vaak ook dat er vol verbinding hoort te zijn met 4g alleen doet het internet het niet en laad niks en geven de apps aan dat ik geen verbinding heb. Heb alles in mijn instellingen al na gekeken maar zie niks geks. Volgens kpn zijn er ook geen storingen. Maar het is een zeer irritant probleem en zou graag willen weten wat het is en wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden.

Alexandra van KPN 1 jaar geleden

 

Hi allen. We zetten de laatste update vast. Zo kan je de laatste status gemakkelijk bovenin het topic terugzien. Zo gauw er meer nieuws is, vervangen we dit bericht door de nieuwe update.

Update 19 december 2022

Er spelen al geruime tijd bereikbaarheidsproblemen met dit toestel. Inmiddels zijn we druk bezig met het aanbieden van een passende oplossing en daarom sluiten we dit topic.

Voor klanten die vóór 19 december 2022 een melding hebben geregistreerd, is het onderstaande niet van toepassing.
Bij vragen of onduidelijkheden buiten de eerder aangegeven doorlooptijden, kun je een nieuw topic openen met alle relevante informatie en een ingevuld forumprofiel. We helpen je dan graag verder!


Ervaar je deze problemen ook en heb je dit nog niet gemeld, dan geldt het onderstaande voor jou:

  • Check of de instelling VoLTE aan staat in het toestel. Onze toestelhulp laat zien hoe je dit kunt activeren.
    • Staat VoLTE aan? Neem contact op met onze klantenservice om een melding te registreren.
    • Staat VoLTE niet aan? Zet het aan en ervaar een aantal dagen hoe het dan gaat met de bereikbaarheidsproblemen.

Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 18 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur.
Zon en feestdagen gesloten.

Je melding wordt in behandeling genomen door onze technische dienst.
Op het moment dat zij de bereikbaarheidsproblemen hebben vastgesteld in ons netwerk, kom je in aanmerking voor een passende oplossing. Je ontvangt een e-mail van onze technische dienst en op basis daarvan kun je het toestel ter reparatie aanbieden.

Een toestel ter reparatie aanbieden kan via https://reparatie.kpn.com/.
Let op: de onderzoekskosten van een ingediende reparatie met betrekking tot dit issue zullen wij crediteren. Het is wel van belang dat je de reparatie pas aangevraagd, nadat je een e-mail van onze technische dienst hebt ontvangen.  

Zodra het toestel ter reparatie is aangeboden, ontvang je een unieke code waarmee je de voortgang van het reparatieproces kunt volgen.
Houdt rekening met een doorlooptijd van maximaal 5 werkdagen: dat geldt expliciet voor het reparatieproces met betrekking tot dit specifieke issue.

Gaat het om een ander defect, dan geldt het standaard reparatieproces en krijg je éérst een prijsopgave van de reparatiekosten. Pas na een akkoord op de prijsopgave, wordt de reparatie uitgevoerd.

In opdracht van KPN wordt de passende oplossing en/ of reparatie aan het mobiele apparaat uitgevoerd door Reconext.
Bij vragen over een ingediende reparatie kun je rechtstreeks contact opnemen met hen, zij zijn te bereiken op het gratis nummer
0800 – 8200008.


Nog altijd geldt: achter de schermen doen wij onze uiterste best om iedereen van een passende oplossing te voorzien. Als er een update te melden is, laten wij dat via een update in het startbericht van dit topic weten.

Update 22 november 2022
Er spelen al geruime tijd bereikbaarheidsproblemen met dit toestel. Inmiddels zijn we druk bezig met het aanbieden van een passende oplossing en daarom sluiten we dit topic.

Ervaar je deze problemen ook en heb je dit nog niet gemeld, dan geldt het onderstaande voor jou:

  • Check of de instelling VoLTE aan staat in het toestel. Onze toestelhulp laat zien hoe je dit kunt activeren.
    • Staat VoLTE aan? Neem contact op met onze klantenservice om een melding te registreren.
    • Staat VoLTE niet aan? Zet het aan en ervaar een aantal dagen hoe het dan gaat met de bereikbaarheidsproblemen.

Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 18 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur.
Zon en feestdagen gesloten.

Je melding wordt in behandeling genomen door onze technische dienst.
Op het moment dat zij de bereikbaarheidsproblemen hebben vastgesteld in ons netwerk, kom je in aanmerking voor een passende oplossing. Er wordt, vanaf het moment dat er een ticket aangemaakt is, binnen drie weken contact met jou opgenomen.

Passende oplossing d.m.v. persoonlijk contact
Ons belteam biedt in een persoonlijk gesprek een passende oplossing aan.
We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

We proberen je 3 keer te bellen.
Lukt het dan niet om je te bereiken, dan krijg je per e-mail het verzoek om het belteam terug te bellen. Nadat er telefonisch een passende oplossing geboden is, krijg je per e-mail een bevestiging van de gemaakte afspraken.

Na akkoord op de passende oplossing, doen wij onze uiterste best het toestel binnen 4 weken bij je af te leveren.
Er worden standaard 2 afleverpogingen gedaan. Lukt het niet om het toestel bij je afleveren, dan neemt onze logistieke partner telefonisch contact met je op.

Vergoeding van de abonnementskosten
Wat betreft de compensatie van de abonnementskosten: we crediteren de abonnementskosten vanaf 20 juli 2022 tot en met de verzending van het toestel. De compensatie wordt automatisch verwerkt op een tussentijdse factuur en naar verwachting binnen 3 maanden na het telefoongesprek.    
Als er geen akkoord is, geldt de compensatie tot en met de datum van het telefoongesprek van het belteam. 

Achter de schermen doen wij onze uiterste best om iedereen van een passende oplossing te voorzien. Als er een update te melden is, laten wij dat via een update in het startbericht van dit topic weten.

Update zondag 13 november 

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens.
Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.

​​​​
Het terugbellen vordert langzaam maar gestaag, dit omdat we niet iedereen meteen kunnen bereiken en dus meerdere belpogingen nodig zijn.
We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.
Wij versturen wij een bevestiging per e-mail, nadat er telefonisch een passende oplossing is geboden.

​​​​​​Toestellen worden dagelijks in batches verzonden. Na akkoord op de passende oplossing, doen wij ons best het toestel binnen 4 weken bij je af te leveren.

  • Alle berichten in dit topic worden op volgorde van binnenkomst gelezen en verwerkt. We geven het aan als je gegevens genoteerd zijn.
     
  • Vriendelijke verzoek om geen moderators te taggen of ongevraagd privéberichten te sturen. 
     
  • Vanuit het KPN Forum kunnen wij een melding voor je registreren zodat je gegevens mee worden genomen ter onderzoek en oplossing.
    We controleren niet of je op de (bel)lijst staat, wanneer jij het toestel ontvangt etc
     
  • Wat betreft de compensatie van de abonnementskosten: we crediteren de abonnementskosten vanaf 20 juli 2022 tot en met de verzending van het toestel.
    Als er geen akkoord is, geldt de compensatie tot en met de datum van het telefoongesprek van het belteam. 
    De compensatie wordt automatisch verwerkt op een tussentijdse factuur en naar verwachting binnen 3 maanden na het telefoongesprek.    

 

Vorige updates

Update donderdag 03 november 

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens. Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.
 

Vanaf nu (en niet met terugwerkende kracht) versturen wij een bevestiging nadat er telefonisch een passende oplossing is geboden.

Het terugbellen vordert langzaam maar gestaag, dit omdat we niet iedereen meteen kunnen bereiken en dus meerdere belpogingen nodig zijn. We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

​​​​​​Toestellen worden dagelijks in batches verzonden.


Alle berichten in dit topic worden op volgorde van binnenkomst gelezen en verwerkt. We geven het aan als je gegevens genoteerd zijn. Vriendelijke verzoek om geen moderators te taggen of ongevraagd privéberichten te sturen. 

Vanuit het KPN Forum kunnen wij een melding voor je registreren zodat je gegevens mee worden genomen ter onderzoek en oplossing.
We controleren niet of je op de (bel)lijst staat, track and trace codes etc.

 

Update dinsdag 25 oktober

Het bereiken van de eerste groep klanten, klanten die zich vóór 06 oktober 2022 via het KPN Forum of via onze klantenservice gemeld hebben, heeft vertraging opgelopen. Wij doen onze uiterste best om deze groep klanten deze week alsnog te bereiken.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

We versturen de iPhone 12 in batches: de eerste batch wordt deze week verzonden.

 

Update maandag 10 oktober

We hebben voldoende informatie verzameld om ons onderzoek samen met de leverancier voort te zetten. Heb je je aangemeld voor de sms? Dan word je gebeld met een update op dit probleem. We stoppen met het op de hoogte brengen via sms. 

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens. Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.

 

Update per SMS woensdag 28 september:

Beste klant. Wij betreuren het dat de oplossing voor het probleem met jouw smartphone zo lang op zich laat wachten. Wij zijn afhankelijk van de onderzoeksresultaten van de toestelleverancier. Bij hen is het onderzoek nog steeds in volle gang en de technische oorzaak nog niet vastgesteld. Vanzelfsprekend willen we naast de toegezegde compensatie van de abonnementskosten oprecht een degelijke oplossing bieden. Wij houden je op de hoogte. Groet, KPN

 

Update per SMS vrijdag 16 september:
Beste klant, op dit moment zijn wij samen met onze toestelleverancier nog hard op zoek naar een oplossing voor de verbindingsproblemen van uw toestel. Voor het wachten vergoeden wij uw mobiele abonnementskosten vanaf 20 juli, totdat we het probleem hebben opgelost. Hoe we dit doen delen we zodra de oplossing in zicht is. Groet, KPN.
 

Update per SMS vrijdag 09 september:

Beste klant, tot onze spijt is het ons nog niet gelukt om een oplossing te vinden voor de verbindingsproblemen van uw toestel. We wachten nog steeds op informatie van onze leverancier en zijn van hen afhankelijk voor het uitrollen van een oplossing. Zodra we daar nieuws over hebben, stellen we u daarvan op de hoogte.

 

Update dinsdag 30 augustus:

We begrijpen dat dit probleem zich al een geruime tijd voordoet. Helaas hebben we ook afgelopen weekend niet kunnen vinden wat dit probleem veroorzaakt. Dat vinden we uiterst vervelend en we doen er alles aan dit boven water te krijgen.

We zullen de kosten van je contract (je mobiele bel- en databundel) volledig vergoeden voor de periode waarin je het probleem hebt ervaren. Het doorvoeren van deze vergoeding doen we op het moment dat er een oplossing is gevonden.

 

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6658 reacties

Reputatie 7

Sommige iPhones worden zelfs onbruikbaar hierdoor icm andere provider. 

Weet je dat zeker?

Een iPhone kan na een factory reset sowieso bij een andere provider gebruikt worden en als dat niet zo zou zijn, dan moet je daarvoor toch echt naar Apple kijken want dan functioneert de factory reset blijkbaar niet naar behoren.

dit is niet correct! dit heb ik hier ook al meerdere keren aangegeven maar jij blijft voet bij stuk houden dat ik dan ergens anders met mijn probleem moet zijn. En de andere partijen kunnen niet helpen! Na lange tijd stil te zijn geweest geef ik maar weer een update.

Nogmaals, als een iPhone 11 na een factory reset niet op het netwerk van een andere provider aangesloten kan worden dan moet je toch echt bij Apple zijn en nergens anders. De iPhone hoort dan immers in "fabriekstoestand" te zijn en dus schoon (als nieuw) gebruikt te kunnen worden. Er kan/mag dan geen enkel restantje van een eerdere configuratie meer aanwezig zijn en dus speelt KPN dan geen enkele rol meer.

Reputatie 2

Beste wjb, dank voor je berichten.

zoals ik eerder heb aangegeven wacht ik op reactie vanuit kpn en de professionals die zij hebben ingehuurd. In de tussentijd laat ik mijn bericht hier staan zodat naast de KPN professionals andere gedupeerden hiervan op de hoogte zijn. Wellicht is een andere provider naast Tmobile wel een oplossing. 
 

je kennis over factoryreset is nu al meerdere keren gedeeld. 

Ik wacht de reactie van de professionals af.

 

Reputatie 5
Badge +2

Sommige iPhones worden zelfs onbruikbaar hierdoor icm andere provider. 

Weet je dat zeker?

Een iPhone kan na een factory reset sowieso bij een andere provider gebruikt worden en als dat niet zo zou zijn, dan moet je daarvoor toch echt naar Apple kijken want dan functioneert de factory reset blijkbaar niet naar behoren.

dit is niet correct! dit heb ik hier ook al meerdere keren aangegeven maar jij blijft voet bij stuk houden dat ik dan ergens anders met mijn probleem moet zijn. En de andere partijen kunnen niet helpen! Na lange tijd stil te zijn geweest geef ik maar weer een update.

Nogmaals, als een iPhone 11 na een factory reset niet op het netwerk van een andere provider aangesloten kan worden dan moet je toch echt bij Apple zijn en nergens anders. De iPhone hoort dan immers in "fabriekstoestand" te zijn en dus schoon (als nieuw) gebruikt te kunnen worden. Er kan/mag dan geen enkel restantje van een eerdere configuratie meer aanwezig zijn en dus speelt KPN dan geen enkele rol meer.

Hou nu toch eens op man !

Jij wordt ondertussen irritanter en vervelender dan het hele probleem zelf is.

 

Reputatie 7

Beste @0610Gail,

Als je jouw iPhone 11 een factory reset hebt gegeven en het is daarna nog altijd niet mogelijk om die telefoon aan te sluiten op het netwerk van T-Mobile dan doe je er zeer verstandig aan om jouw iPhone ter reparatie aan te bieden bij Apple want dan is er toch echt iets mis in die iPhone zelf en nergens anders.

Mijn advies: Ga naar een Apple store en laat een medewerker van die Apple store jouw telefoon op het netwerk van T-Mobile aansluiten.

 

Overigens geef je hier aan dat Internet op jouw iPhone prima werkt met een simkaart van een andere provider (Vodafone).

 

Bij T-Mobile is er jaren terug een soortgelijk probleem geweest met de iPhone 8, 8 Plus en X. (bron) Ik ben benieuwd wat daar de oplossing uiteindelijk geweest is.

Ik ervaar de problemen nu ook al z’n week of 7. Echt zwaar irritant dit! Ik heb het formulier ingevuld voor de sms ter compensatie.

Reputatie 3
Badge

Sommige iPhones worden zelfs onbruikbaar hierdoor icm andere provider. 

Weet je dat zeker?

Een iPhone kan na een factory reset sowieso bij een andere provider gebruikt worden en als dat niet zo zou zijn, dan moet je daarvoor toch echt naar Apple kijken want dan functioneert de factory reset blijkbaar niet naar behoren.

dit is niet correct! dit heb ik hier ook al meerdere keren aangegeven maar jij blijft voet bij stuk houden dat ik dan ergens anders met mijn probleem moet zijn. En de andere partijen kunnen niet helpen! Na lange tijd stil te zijn geweest geef ik maar weer een update.

Nogmaals, als een iPhone 11 na een factory reset niet op het netwerk van een andere provider aangesloten kan worden dan moet je toch echt bij Apple zijn en nergens anders. De iPhone hoort dan immers in "fabriekstoestand" te zijn en dus schoon (als nieuw) gebruikt te kunnen worden. Er kan/mag dan geen enkel restantje van een eerdere configuratie meer aanwezig zijn en dus speelt KPN dan geen enkele rol meer.

Toch apart dat alleen kpn het probleem ervaart en anderr providers niet. Het kan nog zijn dat apple iets heeft gedaan wat niet met kpn samengaat maar daar s ook geen bewijs voor. Anders dan echt kpn en dat dit probleem iets heeft kapotgemaakt in onze telefoons. Maar nu na 1,5 maand nog dezelfde onzekerheid dus we weten het gewoon niet en het blijft afwachten. Maar omdat ik bij kpn zit met mijn wifi/netwerk is hier waar ik antwoorden kom vragen en niet bij apple

Reputatie 7

@MXS, we hebben je bericht samengevoegd met dit topic. Neem het vastgezette bericht in het startbericht van dit topic even door. Vul je forumprofiel aan, laat het even weten. Nemen we je mee in de inventarisatie.

 

@Weijers24 Je hebt meerdere mobiele nummers ingevuld, welk mobiel nummer maakt gebruik van een iPhone11?

Het nummer eindigend op 42

Check, heb je op de lijst gezet, @Weijers24.

 

@Ireneaar, je hebt twee mobiele nummers in je profiel staan, maar volgens ons systeem zijn de toestellen die daarbij horen een iPhone 13 en een iPhone SE. Heb je ook met een van die nummers een iPhone 11 in gebruik? Zo ja, bij welk nummer?

 

@Rick31, het mobiele nummer dat jij in je forumprofiel hebt staan is niet bij ons actief. Wil je dit controleren een aanpassen indien nodig. Als het nummer wel klopt, dan moet ik je doorverwijzen naar je eigen provider. 

Reputatie 7

Maar omdat ik bij kpn zit met mijn wifi/netwerk is hier waar ik antwoorden kom vragen en niet bij apple

Dat is uiteraard ook de juiste plek om de problemen die je met jouw KPN abonnement ervaart aan te kaarten. Anders wordt het als je jouw iPhone op het netwerk van een andere provider aan wilt sluiten en daar problemen bij ondervindt en al helemaal nadat je jouw iPhone een factory reset hebt gegeven. Dan zal je je toch echt moeten wenden tot Apple en/of die andere provider, kpn heeft daar dan helemaal geen enkele invloed op en is in die situatie ook geen partij.

Het is uitgesloten dat kpn jouw iPhone stuk gemaakt zou hebben immers dat zou dan door die factory reset weer ongedaan gemaakt moeten zijn.

Ik heb mijn gegevens ingevuld in mijn account, hopelijk is deze ellende snel voorbij want we kunnen nu al bijna 2 maanden (!) niets…

Reputatie 6
Badge +2

Nou mensen mijn vorige bericht is verwijderd door KPN.. aangezien ik blijkbaar, volgens de forum regels niet mag mededelen wat ik van de situatie vind. Spijtig dat KPN zo met hun klanten blijft omgaan. 
 

hopelijk mag dit wel: KPN communiceer met je klanten! En communiceer beter en geef antwoord op vragen die er zijn. Als er duidelijker gecommuniceerd word zijn er ook niet zoveel vragen.

 

Onderstaande regel had ik overtreden: 

  • Bij het meerdere malen plaatsen van negatieve uitingen kan op basis van inzicht van het moderatieteam een waarschuwing gegeven worden en bepaalde berichten verwijderd worden. 

Heb ik ook al gehad, als de kritiek te groot wordt dan verstoor je blijkbaar de gezelligheid op dit forum waar de overgrote meerderheid gewoon een oplossing vraagt, maar omdat de relevante vragen allemaal genegeerd worden door KPN, frustreert men de gedupeerden enorm en helaas zijn er dan ook nog een aantal zolderkamer nerds die voor hun plezier reageren, gewoon voor de hobby zonder dat ze dezelfde problemen van de echte gedupeerden ervaren en daarmee de relevante discussies enorm verstoren. Maar blijkbaar mag dat wel en komt dat de moderators wel goed uit.

Ik heb de iPhone 11 in de tijd toen bij de kpn winkel gekocht. Ik had toen ook een Simonly abonnement van kpn. Sinds 1,5 jaar geleden overgestapt naar budgetmobiel die via het kpn netwerk werkt. Ik ervaar exact hetzelfde probleem als de anderen. 

Reputatie 2

Beste @0610Gail,

Als je jouw iPhone 11 een factory reset hebt gegeven en het is daarna nog altijd niet mogelijk om die telefoon aan te sluiten op het netwerk van T-Mobile dan doe je er zeer verstandig aan om jouw iPhone ter reparatie aan te bieden bij Apple want dan is er toch echt iets mis in die iPhone zelf en nergens anders.

Mijn advies: Ga naar een Apple store en laat een medewerker van die Apple store jouw telefoon op het netwerk van T-Mobile aansluiten.

 

Overigens geef je hier aan dat Internet op jouw iPhone prima werkt met een simkaart van een andere provider (Vodafone).

 

Bij T-Mobile is er jaren terug een soortgelijk probleem geweest met de iPhone 8, 8 Plus en X. (bron) Ik ben benieuwd wat daar de oplossing uiteindelijk geweest is.

Nogmaals bedankt voor je reactie wjb.

je hebt het goed gelezen; ik heb aangegeven dat de vodafone sim van de winkelmedewerker werkte in mijn iphone 11.

 

mijn nieuwe abonnement is echter bij tmobile.

zoals ik in mijn recente reactie ook al aangaf kan her zijn dat de iphone 11 met andere providers wellicht werkt. Het werkt echter niet met mijn Tmobile sim en het probleem starte bij KPN. Je adviezen zijn genoteerd en opgenomen.

ik wacht nogmaals op reactie vanuit KPN. Dankjewel voor je bijdrage. 

 

Reputatie 3
Badge

Maar omdat ik bij kpn zit met mijn wifi/netwerk is hier waar ik antwoorden kom vragen en niet bij apple

Dat is uiteraard ook de juiste plek om de problemen die je met jouw KPN abonnement ervaart aan te kaarten. Anders wordt het als je jouw iPhone op het netwerk van een andere provider aan wilt sluiten en daar problemen bij ondervindt en al helemaal nadat je jouw iPhone een factory reset hebt gegeven. Dan zal je je toch echt moeten wenden tot Apple en/of die andere provider, kpn heeft daar dan helemaal geen enkele invloed op en is in die situatie ook geen partij.

Het is uitgesloten dat kpn jouw iPhone stuk gemaakt zou hebben immers dat zou dan door die factory reset weer ongedaan gemaakt moeten zijn.

Ben ik het niet geheel mee eens, het kan natuurlijk ook gewoon zo zijn dat kpn wat fout heeft gedaan en dat dat mijn iphone 11 heeft aangetast waardoor al doe ik een factory reset het probleem blijf ervaren. Want hoezo zouden de andere iphone 11’s van andere providers het wel blijven doen? Omdat er iets gebeurd is tussen kpn en apple. Dat moet zo zijn en wie het het meeste heb veroorzaakt boeit geen flikker maar op het moment met zo weinig duidelijkheid zou ik zeggen dat ze beide schuldig zijn maar onze klachten moeten we bij kpn maar uiten omdat we daar het dichstbij staan kwa abbo. En wiens schuld het is maakt het niet uit, zolang ze het maar weten en dat mijn iphone 11 hopelijk weer kan functioneren. Maar zie het somber in.. vaker al oververhit en de batterij percentage is ook drastisch omlaag gegaan dus wat begon als 4g probleem heeft nu ook andere problemen erbij.. maar misschien verrassen ze ons en handelen ze het zsm goed af.

Reputatie 6
Badge +2

@Alexandra @Vikash @Bart_Z @Jeroen_dB @wie dan ook van KPN.

ik weet dat de policy is om op geen enkel bericht inhoudelijk te reageren, maar ik vraag het toch.

Door valschade heb ik via mijn KPN toestel verzekering een nieuwe iPhone 11 een week of 6/7 mogen ontvangen.

En vanaf dat moment ervaar ik ook de verbindings problemen. 
Maar daar gaat mijn vraag niet over.

Sinds ik dus deze problemen ervaar is mijn batterij capaciteit met 3% gedaald naar 97%.

Ik heb in dezelfde week zakelijk een iPhone SE met T-Mobile in gebruik. Hier geen geen verbindings problemen mee.

En, heel belangrijk, batterij capaciteit is gewoon nog 100%.

dus samengevat: iPhone SE + T-Mobile = geen problemen én batterij capaciteit 100%.

iPhone 11 + KPN 6/7 weken problemen én batterij capaciteit 97%.
Kunnen jullie aangeven waar dit aan ligt?

En hoe kan het dat een gloednieuw toestel al binnen 6 weken 3% minder capaciteit heeft.

Daarbij heeft mijn zoon een iPhone 12 + geen problemen, toestel is 1,5jr oud en OOK 97%.

 

Het is hier vaker gezegd, maar ik ben bang dat deze problemen ervoor zorgen dat de batterij capaciteit zeer versneld afneemt. Met andere woorden; schade aan het toestel veroorzaakt.

 

Graag zie ik hier een (inhoudelijke) reactie op. 
Maar ik denk haast wel 100% zeker te weten dat ik gewoon weer genegeerd zal worden en geen reactie zal krijgen. Of ik nu een bericht in dit forum zet, of dm-bericht naar jullie stuur.
Maakt allemaal geen klap uit, jullie negeren ons stelselmatig.

 

@ wie dan ook van KPN, er is nog geen enkele reactie geweest op de vraag naar de oorzaak of beter nog oplossing, dat je toestel door deze storing wordt gesloopt, terwijl die vraag nu al voor de zoveelste keer wordt gesteld… 

Reputatie 7

Dank, @MichielB1994, heb je op de lijst gezet.

 

Ik heb de iPhone 11 in de tijd toen bij de kpn winkel gekocht. Ik had toen ook een Simonly abonnement van kpn. Sinds 1,5 jaar geleden overgestapt naar budgetmobiel die via het kpn netwerk werkt. Ik ervaar exact hetzelfde probleem als de anderen. 

Dan moet je in dit geval toch bij Budgetmobiel zijn, @Rick31. Je bent bij hen klant, dus zij hebben inzicht in jouw gegevens, wij niet. 

 

Beste @0610Gail,

Als je jouw iPhone 11 een factory reset hebt gegeven en het is daarna nog altijd niet mogelijk om die telefoon aan te sluiten op het netwerk van T-Mobile dan doe je er zeer verstandig aan om jouw iPhone ter reparatie aan te bieden bij Apple want dan is er toch echt iets mis in die iPhone zelf en nergens anders.

Mijn advies: Ga naar een Apple store en laat een medewerker van die Apple store jouw telefoon op het netwerk van T-Mobile aansluiten.

Overigens geef je hier aan dat Internet op jouw iPhone prima werkt met een simkaart van een andere provider (Vodafone).

Bij T-Mobile is er jaren terug een soortgelijk probleem geweest met de iPhone 8, 8 Plus en X. (bron) Ik ben benieuwd wat daar de oplossing uiteindelijk geweest is.

Nogmaals bedankt voor je reactie wjb.

je hebt het goed gelezen; ik heb aangegeven dat de vodafone sim van de winkelmedewerker werkte in mijn iphone 11.

 

mijn nieuwe abonnement is echter bij tmobile.

zoals ik in mijn recente reactie ook al aangaf kan her zijn dat de iphone 11 met andere providers wellicht werkt. Het werkt echter niet met mijn Tmobile sim en het probleem starte bij KPN. Je adviezen zijn genoteerd en opgenomen.

ik wacht nogmaals op reactie vanuit KPN. Dankjewel voor je bijdrage. 

WJB heeft hierin volkomen gelijk, @0610Gail: als je een factory reset hebt gedaan is er niets meer van ons aanwezig op je telefoon.  Als jij op dit moment een abonnement bij T-Mobile hebt, en je ervaart op hun netwerk problemen, dan moet je bij hen zijn. 

 

 

@ wie dan ook van KPN, er is nog geen enkele reactie geweest op de vraag naar de oorzaak of beter nog oplossing, dat je toestel door deze storing wordt gesloopt, terwijl die vraag nu al voor de zoveelste keer wordt gesteld… 

Als wij aanvullende informatie of updates hebben delen wij die.

Reputatie 7

het kan natuurlijk ook gewoon zo zijn dat kpn wat fout heeft gedaan en dat dat mijn iphone 11 heeft aangetast waardoor al doe ik een factory reset het probleem blijf ervaren. 

Dan zou dat een designfout van Apple zijn immers een factory reset behoort een apparaat naar fabriekstoestand terug te brengen.

Reputatie 2

@MXS, we hebben je bericht samengevoegd met dit topic. Neem het vastgezette bericht in het startbericht van dit topic even door. Vul je forumprofiel aan, laat het even weten. Nemen we je mee in de inventarisatie.

 

@Weijers24 Je hebt meerdere mobiele nummers ingevuld, welk mobiel nummer maakt gebruik van een iPhone11?

Het nummer eindigend op 42

Check, heb je op de lijst gezet, @Weijers24.

 

@Ireneaar, je hebt twee mobiele nummers in je profiel staan, maar volgens ons systeem zijn de toestellen die daarbij horen een iPhone 13 en een iPhone SE. Heb je ook met een van die nummers een iPhone 11 in gebruik? Zo ja, bij welk nummer?

 

@Rick31, het mobiele nummer dat jij in je forumprofiel hebt staan is niet bij ons actief. Wil je dit controleren een aanpassen indien nodig. Als het nummer wel klopt, dan moet ik je doorverwijzen naar je eigen provider. 

KPN het nr eindigend op 09  is van onze zoon wordt met  een iPhone 11 gebruikt.

De de iPhone SE wordt door mijn man gebruikt nummer eindigend  op 10 .

ik heb nr  eindigend op 31 en heb sinds vrijdag 2/9 de IPhone 13 .Daarvoor een niet werkende iphone 11.

 

 

Goedemiddag, 

ook ik ervaar sinds eind juli problemen met de bereikbaarheid (gebeld worden en 4g) op mijn IPhone 11 in combinatie met mijn KPN abonnement. Zojuist mijn forumprofiel ingevuld en graag zou ik updates ontvangen via de sms. 

Bedankt alvast!  

Reputatie 5
Badge +1

Vanmiddag in de KPN winkel geweest en deze medewerkers hebben mij ook niks kunnen vertellen. Zij kunnen/mogen niks doen?? 
 

Deze jongen heeft nu aangegeven dat ik ivm omstandigheden mijn abonnement wil opzeggen en daar krijg ik dus eventueel de mogelijkheid voor. 
 

Maar nog steeds wil ik wel graag gewoon een oplossing. Ik vind het belachelijk dat er niemand iets weet terwijl het nou al bijna 2 maanden duurt 

Reputatie 2
Badge

Ikzelf ervaar al sinds 21 juli deze problemen net kpn en iPhone 11. 
het rare is dat mijn moeder dezelfde problemen heeft sinds een aantal dagen, zij heeft echter een iPhone 12!! 
 

dus kpn….het probleem wordt alleen maar groter er groter! 

Reputatie 4
Badge +1

Ikzelf ervaar al sinds 21 juli deze problemen net kpn en iPhone 11. 
het rare is dat mijn moeder dezelfde problemen heeft sinds een aantal dagen, zij heeft echter een iPhone 12!! 
 

dus kpn….het probleem wordt alleen maar groter er groter! 

Ai, als er steeds meer toestellen bij komen is het einde zoek 😅

Volgens mij was er eerder iemand hier in het topic die zei dat een vriendin van haar ook problemen had met de 12.  Zit ze dan ook op Edge? 

Reputatie 2
Badge

Ikzelf ervaar al sinds 21 juli deze problemen net kpn en iPhone 11. 
het rare is dat mijn moeder dezelfde problemen heeft sinds een aantal dagen, zij heeft echter een iPhone 12!! 
 

dus kpn….het probleem wordt alleen maar groter er groter! 

Ai, als er steeds meer toestellen bij komen is het einde zoek 😅

Volgens mij was er eerder iemand hier in het topic die zei dat een vriendin van haar ook problemen had met de 12.  Zit ze dan ook op Edge? 

Ja klopt, ook edge, exact dezelfde problemen als ik heb met iPhone 11 

Reputatie 7
Badge +24

Goedemiddag, 

ook ik ervaar sinds eind juli problemen met de bereikbaarheid (gebeld worden en 4g) op mijn IPhone 11 in combinatie met mijn KPN abonnement. Zojuist mijn forumprofiel ingevuld en graag zou ik updates ontvangen via de sms. 

Bedankt alvast!  

Hi @wendyvanvugt1990 en de rest, ik heb alles doorgezet. 

Reputatie 6
Badge +3

Ikzelf ervaar al sinds 21 juli deze problemen net kpn en iPhone 11. 
het rare is dat mijn moeder dezelfde problemen heeft sinds een aantal dagen, zij heeft echter een iPhone 12!! 
 

dus kpn….het probleem wordt alleen maar groter er groter! 

Ai, als er steeds meer toestellen bij komen is het einde zoek 😅

Volgens mij was er eerder iemand hier in het topic die zei dat een vriendin van haar ook problemen had met de 12.  Zit ze dan ook op Edge? 

Ja klopt, ook edge, exact dezelfde problemen als ik heb met iPhone 11 

Dat is niet best te noemen.

Des te groter aan te nemen dat het probleem bij kpn ligt

Reputatie 3
Badge

Bij mijn iPhone 11 doet de Face ID het ook niet meer hebben meer mensen hier last van ?

Heb ik ook gehad. Kon hem ook niet meer opnieuw instellen. Heb toen een harde reset gedaan en toen kon ik hem opnieuw instellen.

 

  1. Druk de volume omhoog-knop in en laat deze weer los;
  2. Druk daarna snel op de volume omlaag-knop en laat deze weer los;
  3. Houd vervolgens de zijknop lang ingedrukt, totdat het Apple-logo verschijnt.