Sinds zaterdag slechte verbinding via 4G op iPhone 11


Reputatie 4
Badge +1
  • Deelnemer
  • 4 reacties

Sinds afgelopen zaterdag heb ik zeer slechte verbinding. Er staat vaak ook dat er vol verbinding hoort te zijn met 4g alleen doet het internet het niet en laad niks en geven de apps aan dat ik geen verbinding heb. Heb alles in mijn instellingen al na gekeken maar zie niks geks. Volgens kpn zijn er ook geen storingen. Maar het is een zeer irritant probleem en zou graag willen weten wat het is en wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden.

Alexandra van KPN 1 jaar geleden

 

Hi allen. We zetten de laatste update vast. Zo kan je de laatste status gemakkelijk bovenin het topic terugzien. Zo gauw er meer nieuws is, vervangen we dit bericht door de nieuwe update.

Update 19 december 2022

Er spelen al geruime tijd bereikbaarheidsproblemen met dit toestel. Inmiddels zijn we druk bezig met het aanbieden van een passende oplossing en daarom sluiten we dit topic.

Voor klanten die vóór 19 december 2022 een melding hebben geregistreerd, is het onderstaande niet van toepassing.
Bij vragen of onduidelijkheden buiten de eerder aangegeven doorlooptijden, kun je een nieuw topic openen met alle relevante informatie en een ingevuld forumprofiel. We helpen je dan graag verder!


Ervaar je deze problemen ook en heb je dit nog niet gemeld, dan geldt het onderstaande voor jou:

  • Check of de instelling VoLTE aan staat in het toestel. Onze toestelhulp laat zien hoe je dit kunt activeren.
    • Staat VoLTE aan? Neem contact op met onze klantenservice om een melding te registreren.
    • Staat VoLTE niet aan? Zet het aan en ervaar een aantal dagen hoe het dan gaat met de bereikbaarheidsproblemen.

Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 18 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur.
Zon en feestdagen gesloten.

Je melding wordt in behandeling genomen door onze technische dienst.
Op het moment dat zij de bereikbaarheidsproblemen hebben vastgesteld in ons netwerk, kom je in aanmerking voor een passende oplossing. Je ontvangt een e-mail van onze technische dienst en op basis daarvan kun je het toestel ter reparatie aanbieden.

Een toestel ter reparatie aanbieden kan via https://reparatie.kpn.com/.
Let op: de onderzoekskosten van een ingediende reparatie met betrekking tot dit issue zullen wij crediteren. Het is wel van belang dat je de reparatie pas aangevraagd, nadat je een e-mail van onze technische dienst hebt ontvangen.  

Zodra het toestel ter reparatie is aangeboden, ontvang je een unieke code waarmee je de voortgang van het reparatieproces kunt volgen.
Houdt rekening met een doorlooptijd van maximaal 5 werkdagen: dat geldt expliciet voor het reparatieproces met betrekking tot dit specifieke issue.

Gaat het om een ander defect, dan geldt het standaard reparatieproces en krijg je éérst een prijsopgave van de reparatiekosten. Pas na een akkoord op de prijsopgave, wordt de reparatie uitgevoerd.

In opdracht van KPN wordt de passende oplossing en/ of reparatie aan het mobiele apparaat uitgevoerd door Reconext.
Bij vragen over een ingediende reparatie kun je rechtstreeks contact opnemen met hen, zij zijn te bereiken op het gratis nummer
0800 – 8200008.


Nog altijd geldt: achter de schermen doen wij onze uiterste best om iedereen van een passende oplossing te voorzien. Als er een update te melden is, laten wij dat via een update in het startbericht van dit topic weten.

Update 22 november 2022
Er spelen al geruime tijd bereikbaarheidsproblemen met dit toestel. Inmiddels zijn we druk bezig met het aanbieden van een passende oplossing en daarom sluiten we dit topic.

Ervaar je deze problemen ook en heb je dit nog niet gemeld, dan geldt het onderstaande voor jou:

  • Check of de instelling VoLTE aan staat in het toestel. Onze toestelhulp laat zien hoe je dit kunt activeren.
    • Staat VoLTE aan? Neem contact op met onze klantenservice om een melding te registreren.
    • Staat VoLTE niet aan? Zet het aan en ervaar een aantal dagen hoe het dan gaat met de bereikbaarheidsproblemen.

Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 18 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur.
Zon en feestdagen gesloten.

Je melding wordt in behandeling genomen door onze technische dienst.
Op het moment dat zij de bereikbaarheidsproblemen hebben vastgesteld in ons netwerk, kom je in aanmerking voor een passende oplossing. Er wordt, vanaf het moment dat er een ticket aangemaakt is, binnen drie weken contact met jou opgenomen.

Passende oplossing d.m.v. persoonlijk contact
Ons belteam biedt in een persoonlijk gesprek een passende oplossing aan.
We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

We proberen je 3 keer te bellen.
Lukt het dan niet om je te bereiken, dan krijg je per e-mail het verzoek om het belteam terug te bellen. Nadat er telefonisch een passende oplossing geboden is, krijg je per e-mail een bevestiging van de gemaakte afspraken.

Na akkoord op de passende oplossing, doen wij onze uiterste best het toestel binnen 4 weken bij je af te leveren.
Er worden standaard 2 afleverpogingen gedaan. Lukt het niet om het toestel bij je afleveren, dan neemt onze logistieke partner telefonisch contact met je op.

Vergoeding van de abonnementskosten
Wat betreft de compensatie van de abonnementskosten: we crediteren de abonnementskosten vanaf 20 juli 2022 tot en met de verzending van het toestel. De compensatie wordt automatisch verwerkt op een tussentijdse factuur en naar verwachting binnen 3 maanden na het telefoongesprek.    
Als er geen akkoord is, geldt de compensatie tot en met de datum van het telefoongesprek van het belteam. 

Achter de schermen doen wij onze uiterste best om iedereen van een passende oplossing te voorzien. Als er een update te melden is, laten wij dat via een update in het startbericht van dit topic weten.

Update zondag 13 november 

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens.
Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.

​​​​
Het terugbellen vordert langzaam maar gestaag, dit omdat we niet iedereen meteen kunnen bereiken en dus meerdere belpogingen nodig zijn.
We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.
Wij versturen wij een bevestiging per e-mail, nadat er telefonisch een passende oplossing is geboden.

​​​​​​Toestellen worden dagelijks in batches verzonden. Na akkoord op de passende oplossing, doen wij ons best het toestel binnen 4 weken bij je af te leveren.

  • Alle berichten in dit topic worden op volgorde van binnenkomst gelezen en verwerkt. We geven het aan als je gegevens genoteerd zijn.
     
  • Vriendelijke verzoek om geen moderators te taggen of ongevraagd privéberichten te sturen. 
     
  • Vanuit het KPN Forum kunnen wij een melding voor je registreren zodat je gegevens mee worden genomen ter onderzoek en oplossing.
    We controleren niet of je op de (bel)lijst staat, wanneer jij het toestel ontvangt etc
     
  • Wat betreft de compensatie van de abonnementskosten: we crediteren de abonnementskosten vanaf 20 juli 2022 tot en met de verzending van het toestel.
    Als er geen akkoord is, geldt de compensatie tot en met de datum van het telefoongesprek van het belteam. 
    De compensatie wordt automatisch verwerkt op een tussentijdse factuur en naar verwachting binnen 3 maanden na het telefoongesprek.    

 

Vorige updates

Update donderdag 03 november 

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens. Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.
 

Vanaf nu (en niet met terugwerkende kracht) versturen wij een bevestiging nadat er telefonisch een passende oplossing is geboden.

Het terugbellen vordert langzaam maar gestaag, dit omdat we niet iedereen meteen kunnen bereiken en dus meerdere belpogingen nodig zijn. We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

​​​​​​Toestellen worden dagelijks in batches verzonden.


Alle berichten in dit topic worden op volgorde van binnenkomst gelezen en verwerkt. We geven het aan als je gegevens genoteerd zijn. Vriendelijke verzoek om geen moderators te taggen of ongevraagd privéberichten te sturen. 

Vanuit het KPN Forum kunnen wij een melding voor je registreren zodat je gegevens mee worden genomen ter onderzoek en oplossing.
We controleren niet of je op de (bel)lijst staat, track and trace codes etc.

 

Update dinsdag 25 oktober

Het bereiken van de eerste groep klanten, klanten die zich vóór 06 oktober 2022 via het KPN Forum of via onze klantenservice gemeld hebben, heeft vertraging opgelopen. Wij doen onze uiterste best om deze groep klanten deze week alsnog te bereiken.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

We versturen de iPhone 12 in batches: de eerste batch wordt deze week verzonden.

 

Update maandag 10 oktober

We hebben voldoende informatie verzameld om ons onderzoek samen met de leverancier voort te zetten. Heb je je aangemeld voor de sms? Dan word je gebeld met een update op dit probleem. We stoppen met het op de hoogte brengen via sms. 

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens. Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.

 

Update per SMS woensdag 28 september:

Beste klant. Wij betreuren het dat de oplossing voor het probleem met jouw smartphone zo lang op zich laat wachten. Wij zijn afhankelijk van de onderzoeksresultaten van de toestelleverancier. Bij hen is het onderzoek nog steeds in volle gang en de technische oorzaak nog niet vastgesteld. Vanzelfsprekend willen we naast de toegezegde compensatie van de abonnementskosten oprecht een degelijke oplossing bieden. Wij houden je op de hoogte. Groet, KPN

 

Update per SMS vrijdag 16 september:
Beste klant, op dit moment zijn wij samen met onze toestelleverancier nog hard op zoek naar een oplossing voor de verbindingsproblemen van uw toestel. Voor het wachten vergoeden wij uw mobiele abonnementskosten vanaf 20 juli, totdat we het probleem hebben opgelost. Hoe we dit doen delen we zodra de oplossing in zicht is. Groet, KPN.
 

Update per SMS vrijdag 09 september:

Beste klant, tot onze spijt is het ons nog niet gelukt om een oplossing te vinden voor de verbindingsproblemen van uw toestel. We wachten nog steeds op informatie van onze leverancier en zijn van hen afhankelijk voor het uitrollen van een oplossing. Zodra we daar nieuws over hebben, stellen we u daarvan op de hoogte.

 

Update dinsdag 30 augustus:

We begrijpen dat dit probleem zich al een geruime tijd voordoetHelaas hebben we ook afgelopen weekend niet kunnen vinden wat dit probleem veroorzaakt. Dat vinden we uiterst vervelend en we doen er alles aan dit boven water te krijgen.

We zullen de kosten van je contract (je mobiele bel- en databundel) volledig vergoeden voor de periode waarin je het probleem hebt ervaren. Het doorvoeren van deze vergoeding doen we op het moment dat er een oplossing is gevonden.

 

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6658 reacties

Ik heb contact gehad met de klantenservice die weten van niets en ontkennen dat er een omruilactie gaande is. Kortom er is weer zoveel weerstand ingebouwd bij KPN dat de Chinese Muur er niets bij is. 

Je kunt via onze klantenservice of ons forum een melding van dit probleem laten registreren. Naar aanleiding van die melding wordt er vanuit een apart team telefonisch contact met je opgenomen met een update/ passende oplossing. 
 

Hoi, ik heb dit probleem ook. Al een tijdje krijg ik sms’jes van kpn over het probleem en ik zou gebeld worden. Het probleem is is dat ik niet gebeld kan worden want ik heb geen bereik en via wifi werkt het ook niet. In plaats van een smsje te sturen met de informatie waarover wordt gebeld krijg ik helemaal geen informatie meer. Erg vervelend!

Je wordt gebeld met een update/ passende oplossing @Luuk g. Dat doen wij via een persoonlijk contact en niet via SMS. We doen meerdere belpogingen. Lukt het echt niet om iemand te pakken te krijgen, dan kijken we later naar een andere mogelijkheid om contact op te nemen. Voor nu ligt de focus om iedereen voor 21 oktober (cc @RTournay) te bellen met een update/ passende oplossing.

Ontvang je trouwens ook geen voicemailberichten of berichten van een gemiste oproep? Je kunt dan eventueel zelf terugbellen. 

Ik ontvang geen voicemail en als ik zelf terugbel hoor ik “dit gesprek kan worden opgenomen” en dan hangt hij vanzelf op

Als u de groene uitgelichte reactie van Alexandra leest op de eerste pagina in dat topic, leest u hoe u zich kunt aanmelden. Dat gaat door uw gegevens in uw profiel van dit forum te plaatsen. Die aanbieding voor het omruilen van de IPhone 11 naar 12 is inderdaad een aanbieding van KPN. Ook dat kunt u lezen in het topic.

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Dank voor het antwoord. Ik ga mijn profiel aanpassen. Is dit profiel ook leesbaar voor andere forum gebruikers?

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Ik heb inmiddels mijn profiel aangepast met de gevraagde gegevens en wacht graag het telefoontje van KPN af. 

Ik heb sinds mijn vakantie (Portugal) geen verbinding meer, geen 4G. Ik krijg alleen maar een E te zien. Ook krijgen mensen die mij bellen regelmatig meteen mijn voicemail en ontvang ik een “gemiste oproep”. Zelf bellen gaat meestal wel goed. Graag hoor ik van jullie wat voor oplossing hiervoor is? Graag kom ik in aanmerking voor compensatie. Ik was gisteren in een KPN winkel (Nijmegen) en er kwamen zeker 2 andere klanten binnen met hetzelfde probleem.

Ik ben benieuwd of mij nummer goed geregistreerd staat voor de terugbelactie voor 21 okt. Ik heb weliswaar een sms ontvangen, maar de medewerker van de klantenservice gaf aan dat mijn ticket helemaal niet doorgezet was. Hoor het graag.

Reputatie 7
Badge +16

Je bericht is samengevoegd met dit centrale topic, @FDIJ. Je bent al gebeld, begrijp ik. Wat heb je dan aangegeven in het gesprek?

Je gegevens zijn al bekend, dus nog een keer is niet nodig.
Goed om te weten: de gegevens die je invult in de vakjes waar “Privé” achterstaat, zijn alleen zichtbaar van de KPN moderators.

@Reneplouvier Jammer dat je ook te maken hebt met dit issue. Wil je het groen omlijnde bericht in het startbericht eens lezen en de benodigde gegevens invullen in jouw Forum profiel? Alvast bedankt.

Reputatie 7
Badge +16

Ik ben benieuwd of mij nummer goed geregistreerd staat voor de terugbelactie voor 21 okt. Ik heb weliswaar een sms ontvangen, maar de medewerker van de klantenservice gaf aan dat mijn ticket helemaal niet doorgezet was. Hoor het graag.

Ja hoor, je gegevens staan genoteerd, @Wiebe LageveenZie hier de bevestiging vanuit ons

Het wordt tijd dat KPN zijn klanten een nieuwe iPhone 11 levert, het probleem duurt al 3 maanden en is nog steeds niet opgelost! Aan berichten dat er hard aan wordt gewerkt heb ik als klant niets. Gewoon je klanten service bieden, na drie maanden mag dat wel een keer lijkt me zo! 

Reputatie 7
Badge +8

Het wordt tijd dat KPN zijn klanten een nieuwe iPhone 11 levert, het probleem duurt al 3 maanden en is nog steeds niet opgelost! Aan berichten dat er hard aan wordt gewerkt heb ik als klant niets. Gewoon je klanten service bieden, na drie maanden mag dat wel een keer lijkt me zo! 

Lees even een beetje terug en de eerste post die steeds bijgewerkt wordt.

Reputatie 4
Badge

Het wordt tijd dat KPN zijn klanten een nieuwe iPhone 11 levert, het probleem duurt al 3 maanden en is nog steeds niet opgelost! Aan berichten dat er hard aan wordt gewerkt heb ik als klant niets. Gewoon je klanten service bieden, na drie maanden mag dat wel een keer lijkt me zo! 

Lees jij de berichten in dit topic wel?!

Ik heb sinds juli 2022 het voortdurende probleem dat ik een erg slechte verbinding met mijn mobiele telefoon heb; hij staat dan op E ipv 4G en ondanks een simwissel, opnieuw opstarten, herhaaldelijk!, blijft dit probleem zich voordoen.
Ik betaal me scheel, maar er komt maar geen oplossing


Admin: bericht samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @Knissie! Ik heb je bericht verplaatst naar dit topic. Helaas ben jij niet de enige die dit probleem ervaart. 

Er is eergisteren vanuit één van onze winkels al een melding voor jou geregistreerd. We zullen ook telefonisch contact met jou opnemen voor een update/ gepaste oplossing.

Reputatie 7
Badge +9

@Shyrin_,

Even voor de zekerheid 😉 Mensen die nu een iPhone 11 (https://www.kpn.com/apple/iphone-11.htm) bestellen, krijgen die dan niet dit probleem? Anders snap ik niet helemaal waarom KPN niet tijdelijk stopt met de verkoop van dit toestel. (Of eventueel een WARNING vermelden?)

Reputatie 7
Badge +8

@Shyrin_,

Even voor de zekerheid 😉 Mensen die nu een iPhone 11 (https://www.kpn.com/apple/iphone-11.htm) bestellen, krijgen die dan niet dit probleem? Anders snap ik niet helemaal waarom KPN niet tijdelijk stopt met de verkoop van dit toestel. (Of eventueel een WARNING vermelden?)

Niet iedereen met een 11 heeft dit probleem 

Bij sommige is het toestel gewisseld voor een andere 11 en toen werkte het gewoon.

Reputatie 7

Niet iedereen met een 11 heeft dit probleem 

Klopt, interessant is daarbij wel waarom kpn dan kiest voor het ruilen van de 11 naar een 12 immers kpn had dan ook kunnen kiezen voor het ruilen van een niet werkende 11 naar een wel werkende 11.

Reputatie 7
Badge +8

Niet iedereen met een 11 heeft dit probleem 

Klopt, interessant is daarbij wel waarom kpn dan kiest voor het ruilen van de 11 naar een 12 immers kpn had dan ook kunnen kiezen voor het ruilen van een niet werkende 11 naar een wel werkende 11.

Misschien niet meer voldoende op voorraad?

Zal vast een redenatie achter zitten die zei wel weten en wij nooit zullen weten.

Ook ik heb al ongeveer 3 maanden last van internetproblemen met mijn iPhone 11. Ik wil graag op de lijst gezet worden en informatie ontvangen. Alvast bedankt.

hey kpn zojuist heb ik de info toegevoegd

Reputatie 7
Badge +15

@JH_15 Welkom op het forum. 

Ik kom zowel je postcode en huisnummer als je mobiele nummer niet tegen in onze systemen. 

Ben je wel klant bij KPN? Of wellicht bij een andere provider? 

@Rutger_ oh excuus, ik zit inderdaad bij Simyo wat onderdeel is van KPN. Dus vandaar de aanmelding.

Reputatie 7

@Rutger_ oh excuus, ik zit inderdaad bij Simyo wat onderdeel is van KPN. Dus vandaar de aanmelding.

Maar dan zal.je je toch echt op het forum van Simyo moeten melden en niet hier bij kpn.

Reputatie 7
Badge +15

@Kay1234 Ik heb je gegevens op de lijst gezet! 

Waar kan je je trouwens aanmelden voor telefoon wissel van 11 naar 12? Ik zie hier niets over staan in het vastgezette bericht

Reputatie 1

Is er vandaag nog iemand gebeld of bellen ze alleen van maandag tot en met vrijdag?