KPN Box 12 – Instellingen webinterface

  • 19 June 2020
  • 391 reacties
  • 178608 keer bekeken
KPN Box 12 –  Instellingen webinterface

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

391 reacties

Reputatie 7

Staat er dan ergens in de handleiding van die robotstofzuiger dat er een port-forwarding voor UDP poort 123 ingesteld zou moeten worden.

Ik neem aan van niet want er is eigenlijk geen enkele zichzelf respecterende leverancier van apparatuur de een port-forwarding verplicht stelt om het apparaat überhaupt te laten werken. Waarom niet ... omdat dan het meerendeel van de potentiële klanten zal afhaken.

En als Neato bedoeld dat deze poort uitgaand open moeten staan dan is dat al zo immers uitgaand staan alle poorten open.

@wjb Bedankt voor je snelle reactie! In de handleiding staat hier verder niets over, maar ik had contact opgenomen met hun helpdesk. Daar zeiden ze dus dat dat het probleem zou zijn:


UDP port: 123 seems to be blocked by the firewall on your router. It will more than likely cause this issue.This port been blocked will stop the server and Neato communicating effectively. It will need to be unblocked. Please get in touch with your internet service provider if you have any issues with this.

Is er iets wat ik kan proberen?

Dankjewel.

Reputatie 7

@wjb Bedankt voor je snelle reactie! In de handleiding staat hier verder niets over, maar ik had contact opgenomen met hun helpdesk. Daar zeiden ze dus dat dat het probleem zou zijn:


UDP port: 123 seems to be blocked by the firewall on your router. It will more than likely cause this issue.This port been blocked will stop the server and Neato communicating effectively. It will need to be unblocked. Please get in touch with your internet service provider if you have any issues with this.

Is er iets wat ik kan proberen?

Dankjewel.

Nee, er is niets dat je kan proberen, UDP poort 123 staat uitgaand gewoon open en als UDP poort 123 inkomend open zou moeten staan (port-forwarding) dan had dat uitgebreid in de handeliding beschreven moeten zijn anders was er niemand die zo'n robotstofzuiger aan de gang zou kunnen krijgen.

 

Ik denk ook dat het probleem helemaal niet met die poort te maken heeft.

Heeft die robotstofzuiger überhaupt wel een wifi verbinding met de V12?

Hoi @wjb, is het niet mogelijk dat u mij uitlegt hoe ik UPD poort 123 inkomend open kan zetten?

De robot heeft gewoon connectie met het wifinetwerk, er is slechts 1 functie die niet werkt, en daar krijg ik dus bovengenoemde reactie op.

Bedankt voor je hulp.

Reputatie 7

Hoi @wjb, is het niet mogelijk dat u mij uitlegt hoe ik UPD poort 123 inkomend open kan zetten?

Dat heeft geen zin want inkomend hoeft er geen poort open gezet te worden.

De oorzaak zal toch echt in een andere hoek gezocht moeten worden.

 

De robot heeft gewoon connectie met het wifinetwerk, er is slechts 1 functie die niet werkt, en daar krijg ik dus bovengenoemde reactie op.

Welke functie is dat dan en welke melding krijg je?

@wjb, als ik een hotspot maak met mijn telefoon kan ik de functie wel uitvoeren, wat dus met het thuisnetwerk niet lukt. Daarom denk ik wel dat daar het probleem ligt.

Reputatie 7

@wjb, als ik een hotspot maak met mijn telefoon kan ik de functie wel uitvoeren, wat dus met het thuisnetwerk niet lukt. Daarom denk ik wel dat daar het probleem ligt.

Dan weet ik nu 100% zeker dat er inkomend geen UDP poort 123 open gezet hoeft te worden, dat had dan immers ook op die hotspot gedaan moeten worden.

Reputatie 6
Badge +3

@Paul_ heeft ons in het IPv6 topic meer verteld over een aantal nieuwe functies voor de KPN Box 12. Op dit moment rolt namelijk software versie SGEJ10000310 uit. Meer details daarover hier.

Hierbij dus een update voor drie hoofdstukken:

Internet Connectivity

Dit zijn de instellingen die nodig zijn om je KPN Box 12 online te brengen. Sinds Softwareversie SGEJ10000310 zijn er twee tabbladen binnen dit menu. KPN heeft namelijk IPv6 Dual Stack mogelijk gemaakt. Voorgaande KPN boxen hadden deze ondersteuning al. De Box 12 nu dus ook.

Met Dual Stack hebben je apparaten zowel een IPv4 als een IPv6 adres. Hierdoor kun je zonder problemen websites en diensten bezoeken ongeacht de IP versie die gebruikt wordt.

Op het IPv4 tabblad vind je de volgende informatie (ik raad aan hier niets aan te passen!):

IPv4 instellingen

Het tweede tabblad: IPv6 heeft wat meer opties. Je kunt hier namelijk besluiten of je géén gebruik wilt maken van IPv6. Ik gok dat de gemiddelde KPN klant dit prima aan kan laten staan. Overweeg het dus pas uit te zetten als je er een goede reden voor hebt. Hoewel IPv4 nog volop gebruikt wordt zijn er links en rechts meer en meer diensten die (ook) IPv6 ondersteunen. Het gebruik groeit dus. Als je geen problemen ervaart lekker aan laten staan 😉 !

IPv6 instellingen

Op de website: IPv6 test - IPv6/4 connectivity and speed test (ipv6-test.com) kun je controleren of IPv4 én IPv6 goed functioneren (supported) op je aansluiting.

 

Access Control

Nieuw in Software versie SGEJ10000310 is het tabblad:

IPv6 Pin-holing

Met Pin-Holing kun je een apparaat op een specifieke poort “met de billen bloot” op het Internet beschikbaar stellen. Dat wil zeggen dat de Firewall dat specifieke apparaat op bepaalde poorten niet meer beschermt maar rechtstreeks beschikbaar stelt op het Internet. Doe dit alleen als je weet wat je doet.
 

IPv6 Pin-Holing


Voice Settings

In dit menu kun je de ingebouwde telefonie functionaliteit uitschakelen op de Box 12.

VoIP Settings:

Zet hier de Telefonie functies uit of aan. Ik heb helaas geen telefonie dus kan jullie niet echt laten zien wat er gebeurd als dit aanstaat 🙂 .

VoIP Settings

 

Dus er komt een firmware update waar nog steeds niet in geregeld is dat de wifi van het modem kan samenwerken met de wifi versterkers?

Zucht, als het nog lang duurt dan wachten we nog maar even…

Reputatie 1

Hallo,

ik heb een vraag oer de downloadsnelheid van het gastnetwerk op de box12. Deze is nu zo'n 10mb maar is niet aan te passen lijkt me. Ik kan geen instelling vinden om deze te verhogen. Zie ik iets over het hoofd? De uploadsnelheid is gek genoeg wel volledig beschikbaar , maar ik zou de downloadsnelheid graag verhogen.

 

 

Goedendag,

zelf heb ik de v12 en wil mijn hoeveelheid  poorten aanpassen van 4 naar10+,nu heb ik de TP-link SG10 en de SG11 beide besteld maar helaas functioneren deze beide niet.

is er een ander merk switchwat wel zou moeten werken en waar moet ik opletten met en bij het aanschaffen van een switch?

Reputatie 7

Welke switches heb je exact?

Wat ervaar je dan?

Als je ook televisie van KPN hebt dan is IGMP snooping belangrijk.

Dag,

Ik heb in eerste instantie gekocht de tp link SG1016D,vervolgens hebben ze via coolblue de TP link SG 116.

ik heb idd televisie van KPN maar ik ben nogal een leek dus IGMP snooping zegt mij verder niet veel,hoop op een korte uitleg :-)

Reputatie 7

Zowel de SG1016D als de SG116 moeten gewoon werken, ook met televisie van KPN want deze ondersteunen beide IGMP snooping.

Het moet ook niet uitmaken welke poortje ik gebruik van de router om deze te verbinden met de switch lijkt mij? Ik krijg de gehele tijd een foutmelding en dat de verbinding verbroken is,wanneer ik alles weer aansluit op de originele v12 router van KPN heb ik weer gewoon tv.

Aan de switch valt verder ook niets in te stellen of te resetten naar mijn weten want hierin zitten alleen 16 poortjes zonder knopjes en toebehoren 

Reputatie 7
Badge +24

Het moet ook niet uitmaken welke poortje ik gebruik van de router om deze te verbinden met de switch lijkt mij? Ik krijg de gehele tijd een foutmelding en dat de verbinding verbroken is,wanneer ik alles weer aansluit op de originele v12 router van KPN heb ik weer gewoon tv.

Aan de switch valt verder ook niets in te stellen of te resetten naar mijn weten want hierin zitten alleen 16 poortjes zonder knopjes en toebehoren 

U heeft een kabel tussen 1 van de 4 LAN poorten en een poort van de switch? Wat doen de lampjes bij de poorten? Zowel op de KPN Box als op de switch? 

Deze knipperen.

Ik heb op de router poort 1 maar genomen en deze naar poort 1 gebracht op de switch,er knippert dan een oranje led lamp.

op poort 2 van de Switch heb ik de tv even gedaan en deze knippert dan heel/licht groen

Reputatie 7
Badge +24

Deze knipperen.

Ik heb op de router poort 1 maar genomen en deze naar poort 1 gebracht op de switch,er knippert dan een oranje led lamp.

Ik hoop dat er 2 lampjes knipperen. Anders kabel weggooien en een andere pakken.

Zou toch vreemd zijn dat dezelfde kabel vervolgens de kpn router het wel doet maar op de switch het niet meer doet,ik heb alleen de verbinding gemaakt van de router naar de switch en dit met een nieuw gelichte UTP kabel

ik had gehoopt dat de TP link onvoldoende ondersteuning zou geven ten opzichte van de router maar dat gaat niet op dus..

word KPN bellen ben ik bang

Reputatie 7
Badge +24

Zou toch vreemd zijn dat dezelfde kabel vervolgens de kpn router het wel doet maar op de switch het niet meer doet,

Hoe bedoelt u dit? Branden er bij de router wel 2 lampjes bij de poort, maar op de switch niet?

ik heb alleen de verbinding gemaakt van de router naar de switch en dit met een nieuw gelichte UTP kabel

Wat is het voor kabel? Cat 5e? 6? Of anders?

ik had gehoopt dat de TP link onvoldoende ondersteuning zou geven ten opzichte van de router maar dat gaat niet op dus..

word KPN bellen ben ik bang

Van KPN bellen word je niets wijzer. Die verwijzen je door naar de tech desk voor 5 euro extra per maand.

Klopt bij de router branden er 2 lampjes maar op de switch branche er op de utp CAT 5 (voeding) alleen het oranje led lampje en op de uitgaande TV UTP kabel brand alleen het gele,heb gelezen dat het verschil tussen oranje en geel de snelheid is in Mbit….?

De kabel die ik gebruikt heb is geschikt voor Cat 5 en ik heb 3 lengtes van 2 meter gekocht bij allekabels.nl incl tester zodat ik ze zelf kan testen.

KPN is geen optie dus,ik lees wel dat zij voor 60€ langskomen en dat een eventueel kastje (switch ) gratis is?

Reputatie 7
Badge +24

Je krijgt bij KPN een 5 poort switch als je 4 tv ontvangers hebt ja…

Maar het is ronduit ridicuul als het bij u niet gewoon werkt. Kunt u een foto plaatsen van de opstelling? Lampjes? Want volgens mij zien we iets over het hoofd.

U heeft het over cat 5. Staat daar toch nog wel een e achter? Cat 5e dus?

Dat is correct Nick,deze kabel heeft de naam Cat5e,

helaas heb ik de switch alweer retour gestuurd en wilde het nu eens gaan proberen met de Netgear die KPN zelf aan bied,nu maar hopen dat dit wel gaat werken ;-)

Ik heb sinds een paar dagen ook een box 12. LEEK allemaal te werken toen de monteur wegging, maarrrrrr…. ik had van de telefoon alleen gecontroleerd of de kiestoon werkte, en dat was het geval. NU merk ik, dat de telefoon niet werkt! Als ik iemand bel, lijkt die constant in gesprek, als iemand mij belt, gaat de telefoon helemaal niet over. Zowel de glasvezelbox als de box 12 al uit en weer aan gezet, helpt niets. Internet doet het prima, veel sneller dan vroeger met ADSL. 

Nou heb ik net geprobeerd, tot drie keer aan toe, op de genoemde site in te loggen op het modem, met het wachtwoord dat onderop staat, maar dat lukt dus niet. Elke keer in het rood de mededeling dat het wachtwoord fout is. Nou, ik heb op het laatst met een zaklamp én een vergrootglas gekeken: ik deed het écht goed! Maar er zitten zulke rare tekens in (zoals een ~ en meerdere { ) dat zoiets zomaar fout zou kunnen gaan. Maar bij de laatste keer heb ik het ECHT goed gedaan, maar ik kom er niet in. Ik denk dat ik maandag de KPN maar bel...

Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die juist wel de WiFi helemaal uit willen hebben 's nachts.

Zoals ik, wat mij betreft mag die wifi 24h per dag uit. Ik gebruik het niet. Dus uit met die handel…