KPN Box 12 – Instellingen webinterface

  • 19 June 2020
  • 391 reacties
  • 178597 keer bekeken
KPN Box 12 –  Instellingen webinterface

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

391 reacties

Reputatie 7

Ik heb nog wel een ATA, blijft die wel werken achter een V12? Anders wordt het sparen voor een FritzBox

De ATA zou in principe moeten blijven werken achter de V12 en dat is in ieder geval zo als je een andere poort dan UDP 5060 kunt instellen.

@wjb poort staat in de ATA op 7547 of bedoel je op de V12?

 

 

Reputatie 7

Nee, dat is het poortnummer voor TR069, een protocol om op afstand een apparaat te configureren.

Welk merk en type VoIP ATA heb je?

Grandstream HT802

 

Bij FXS nog iets gevonden, bedoel je deze poort?

 

 

Badge

Ik heb de KPN Box 12 helemaal getuned inclusief portforwardingen.
Maar waar kan ik nu mijn configuratie van het modem backuppen?

Of is dit een ‘feature’ die we pas in de toekomst kunnen verwachten.

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @JosdV 

Een backup functie is niet aanwezig en of die ooit komt is maar de vraag.

Badge

Wat kan de Box niet….

Tjah, waar velen van jullie waarschijnlijk op hopen. Maar de KPN Box 12 heeft (nog) geen bridged modus om een eigen router aan te sluiten. Het is overigens wel mogelijk om een eigen router aan te sluiten. Je vindt daar meerdere topics over op dit forum onder Thuisnetwerk.

En ………. hij kan ook (nog) geen backup maken van al je instellingen.

 

Badge

Hallo @JosdV 

Een backup functie is niet aanwezig en of die ooit komt is maar de vraag.


Hallo Ruud,

Zo niet zo fijn zijn.
In de Experiabox V10a zat die functie overigens wel.

 

Reputatie 7
Badge +24

In de Experiabox V10a zat die functie overigens wel.

Ik weet het natuurlijk niet precies. Maar het zou me niet zoveel verbazen als dat een ongelukje was.

KPN ontwikkeld die routers natuurlijk niet zelf, ze kopen ze in. Bij verschillende fabrikanten. Daarbij laten ze de software aanpassen naar hun eigen wensen. Er worden hierbij veel functies uitgeschakeld. Ik vermoed zomaar dat de KPN Box in beginsel ook een backup functie heeft, maar dat die verborgen is gemaakt in de webinterface. 

Reputatie 7

In de Experiabox V10a zat die functie overigens wel.

Nee, ook in de V10a zit geen mogelijkheid om een backup te maken van de configuratie.

Badge

In de Experiabox V10a zat die functie overigens wel.

Nee, ook in de V10a zit geen mogelijkheid om een backup te maken van de configuratie.


Bijzonder. Ik maakte toch echt van iedere wijziging in mijn Experia V10a box een backup van de instellingen. Die werd dan opgeslagen met de bestandsnaam “ExperiaBox_v10A_backup”.
Heb ik waarschijnlijk een speciale uitvoering van de Experia V10a ?

Reputatie 7

Bijzonder. Ik maakte toch echt van iedere wijziging in mijn Experia V10a box een backup van de instellingen. Die werd dan opgeslagen met de bestandsnaam “ExperiaBox_v10A_backup”.
Heb ik waarschijnlijk een speciale uitvoering van de Experia V10a ?

Dat is inderdaad bijzonder. Mij is die functionaliteit niet bekend en het is zelfs zo dat de mogelijkheid om een backup te maken van de configuratie is een ver verleden bewust uit de functionaliteit gehaald is omdat zo'n backup ook de SIP logingegevens bevatte en dat gaf een behoorlijk beveiligingsrisico.

Badge

Bijzonder. Ik maakte toch echt van iedere wijziging in mijn Experia V10a box een backup van de instellingen. Die werd dan opgeslagen met de bestandsnaam “ExperiaBox_v10A_backup”.
Heb ik waarschijnlijk een speciale uitvoering van de Experia V10a ?

Dat is inderdaad bijzonder. Mij is die functionaliteit niet bekend en het is zelfs zo dat de mogelijkheid om een backup te maken van de configuratie is een ver verleden bewust uit de functionaliteit gehaald is omdat zo'n backup ook de SIP logingegevens bevatte en dat gaf een behoorlijk beveiligingsrisico.


Dan is deze functionaliteit nu ook bekend bij jou…… (beschik je zelf wel over een V10a of Box 12?)

 

Reputatie 7
Badge +21

Ik heb dit plaatje (éénmaal) eerder gezien op het forum. Is dit misschien een Telfort modem?

Reputatie 7

Dan is deze functionaliteit nu ook bekend bij jou…… (beschik je zelf wel over een V10a of Box 12?)

Ik heb een TG789vn, ZTE H220N (V7), Arcayan VGV7519 (V8), ZTE HE68N (V9) en ZTE H369A (V10) in mijn rariteitencabinet staan. Ik gebruik een EdgeRouter 4 en heb de Sagemcom F5359 (V12) voor via pppoe met mijn EdgeRouter verbonden zodat ik in ieder geval de (on)mogelijkheden van de V12 kan bekijken.

Badge

Ik heb dit plaatje (éénmaal) eerder gezien op het forum. Is dit misschien een Telfort modem?


Ik heb verder nooit een abbo bij Telfort gehad.
Maar een Telfort modem die ook Experia Box V10a heet (zie rood omlijnde teksten in eerdere plaatje)?

Badge

Dan is deze functionaliteit nu ook bekend bij jou…… (beschik je zelf wel over een V10a of Box 12?)

Ik heb een TG789vn, ZTE H220N (V7), Arcayan VGV7519 (V8), ZTE HE68N (V9) en ZTE H369A (V10) in mijn rariteitencabinet staan. Ik gebruik een EdgeRouter 4 en heb de Sagemcom F5359 (V12) voor via pppoe met mijn EdgeRouter verbonden zodat ik in ieder geval de (on)mogelijkheden van de V12 kan bekijken.


Ik zou ze dan allemaal even aan zetten zodat ze hun firmware kunnen updaten naar de laatste versie 😂
Dan ben jij ook weer helemaal bij.

Reputatie 7

Maar een Telfort modem die ook Experia Box V10a heet (zie rood omlijnde teksten in eerdere plaatje)?

Ja, die was er ook inderdaad. Telfort gebruikte immers dezelfde Experia Boxen als KPN.

Wie kan mij helpen. Kan ik de DTMF / FSK instelling voor mijn telefoon ook aanpassen?

Reputatie 7
Badge +21

Nee @Gagarin , de nummerweergave werkt (alleen) op DTMF. Instellen op FSK is niet mogelijk.

Van de week is de box 12 met 2 superwifi punten aangesloten door een monteur. Ik kan niet inloggen in het modem omdat ik het wachtwoord niet weet. Gebruikersnaam is admin en is ook niet aan te passen. Ik probeerde het wachtwoord wat achter op het eerste superwifipunt staat, maar dan krijg ik de melding dat het wachtwoord niet klopt. Hoe achterhaal ik nu het wachtwoord?
 

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Zuid-Limburg  

Gebruik het admin password wat op het etiket aan de achterzijde van de Box 12 staat.

Hoe kun je dan 2,4 GHz een verschillende naam geven dan 5 GHz? Dit wil ik doen, omdat ik last van een probleem heb dat het Wifi signaal wegvalt en over ongeveer 30 seconden terugkomt.

Reputatie 7

Hoe kun je dan 2,4 GHz een verschillende naam geven dan 5 GHz? 

Dit is niet mogelijk op de Experia Box V10a en V12.

Beste, bij mijn nieuwe robotstofzuiger (Neato D7) werken niet alle functies doordat:

 

UDP port: 123 seems to be blocked by the firewall on your router. This port been blocked will stop the server and Neato communicating effectively. It will need to be unblocked.”

 

Zou iemand mij kunnen helpen met het unblocken van deze port?

 

Heel erg bedankt alvast.