KPN Box 12 Update: Mesh [SGEJ10000528 & SGEJ1000060E]

  • 27 October 2021
  • 2331 reacties
  • 134317 keer bekeken
KPN Box 12 Update: Mesh [SGEJ10000528 & SGEJ1000060E]

Toon eerste bericht

2331 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @MetFox! Ik heb het signaal doorgezet. Met een paar werkdagen moet je de update hebben. 🙂

Al een tijdje heb ik de SuperWiFi 2 punten (zwarte). Deze heb ik gekocht ter vervanging van de versie 1 (witte). Reden was toch wat netwerkproblemen. Verbindingen die verbroken werden, beperkte snelheden, reboots. De nieuwe punten werken wel beter, maar heb toch nog wel wat last van trage verbindingen zo nu en dan ondanks snelle pc / mobiel en snelle internetverbinding. Mijn experia box 12 heeft versie 516. Helaas kwam ik er na het kopen van de nieuwe punten er pas achter dat WiFi 6 niet werkte icm Experia box 12..

Kan ik ook omgezet worden naar versie 528? Dan kan ik eindelijk WiFi 6 gebruiken, waar ik ze ook voor gekocht had  😁 Hopelijk zijn dan ook alle andere issues daarmee opgelost!

Reputatie 1

Beste,  ook ik ontvang de nieuwe update graag, heb een box 12 met een aantal superwifi 2 punten.

Reputatie 2

Ik heb de laatste weken best wat problemen met de wifi, vooral 's nachts.

Dan ligt het superwifi punt in de keuken eruit. Opnieuw opstarten en hij werkt weer. Of die in onze slaapkamer.

Of mijn zonnepanelen geven geen data meer door via internet. De laatste zat op het gastnetwerk. Lukte met geen mogelijkheid meer om daarop in te loggen. Ik heb het gastnetwerk verwijderd.

Ik heb nog firmware SGEJ10000312  dus een oudje. Mijn superwifi's hebben de nieuwe firmware.

Zouden mijn problemen kunnen voortkomen aan updates die jullie proberen te installeren 's nachts en die dan niet lukken?
Ik heb het gastnetwerk verwijderd. Dus ik vermoed dat ik nu wel een update kan krijgen naar in ieder geval 516, maar liever natuurlijk 528.

 

 

[...]

Voor de rest, @DoubleJ en @TheTeek, vul je forumprofiel in en reageer hier als je dit gedaan hebt. Of laat even weten als je de reguliere update liever afwacht.

[...] 

 

Ha @Erik_ ,

Dank alvast, ik heb mn profiel bijgewerkt en wacht in spanning af :)

 

HG,

DoubleJ

Voor mij ook graag de nieuwste update.

Mijn modem heeft de laatste tijd moeite de 5.0-band te activeren na een wijziging mijnerzijds, duurt 'eeuwen'  voordat de 5.0 band dan weer in de lucht is. Een fabrieks-reset verhelpt het niet.

 

Badge

Hi @MetFox! Ik heb het signaal doorgezet. Met een paar werkdagen moet je de update hebben. 🙂

Zou ik ook alvast versie 528 kunnen krijgen? Wil heel graag Wifi-6 gebruiken in combinatie met mijn SuperWifi 2.

Iedere paar dagen valt mijn internetverbinding een paar minuten weg (logmelding: “Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests”, “ Connection to the Internet has been terminated.(Reboot,Reconfiguration,forced termination)“).

Ik heb nu versie 516. Als een update naar 528 dit probleem zou kunnen oplossen dan zou ik die ook erg graag ontvangen. Mag op ieder moment van de dag. Postcode+huisnummer+klantnummer staan inmiddels in mijn profiel.

Hartelijk dank alvast!

Reputatie 5
Badge +2

Met alle respect ik gun iedereen de update maar het lijkt wel of iedereen nu ineenkeer problemen heeft en de nieuwe update moet omdat die nieuw is.  Beetje het idee kpn heeft nu een vinger gegeven door de update hier en daar toe te kennen maar klanten pakken nu de hele hand.   

Hallo @Mike2165 , lees dit topic vanaf het begin (74 pagina's) maar eens goed door, dan kom je er wel achter.

In mijn beleving kan KPN het beste gewoon iedereen meteen die update geven i.p.v. eerst uit te zoeken of er überhaupt wel klanten zijn die er bij voorrang recht op hebben, maar dat zal wel zijn (technische) reden hebben.

 

Reputatie 5
Badge +2

@JanD Ik ben bekend met dit topic en geef  je cker ook gelijk dat het gewoon uitgerold moet worden en het kijken naar indivuduele klanten en het toekenen van de update waarschijnlijk meer tijd kost, En de update laat al lang zat op zich wachten. Maargoed snap mijn punt ook nu het gebeurt het toekenen van een update dat aapje ziet aapje doet gebeurt dat zich allemaal mensen zich gaan melden dat viel me gewoon op nu, 

Reputatie 7

Beetje het idee kpn heeft nu een vinger gegeven door de update hier en daar toe te kennen maar klanten pakken nu de hele hand.   

En terecht, de ellende heeft lang genoeg geduurd.

Reputatie 7
Badge +30

@Saittam@DoubleJ, @JanD  en @Nietingebruik ik heb jullie gegevens doorgegeven en verwacht begin volgende week dat jullie omgezet worden.

 

Beste,  ook ik ontvang de nieuwe update graag, heb een box 12 met een aantal superwifi 2 punten.

@Sanderino waar loop jij precies tegenaan? We zetten alleen klanten over die problemen ervaren en we zouden dan zo nauwkeurig mogelijk willen weten wat er aan de hand is. Als je geen problemen ervaart, krijg je de nieuwe firmware vanzelf.

Ik heb de laatste weken best wat problemen met de wifi, vooral 's nachts.

Dan ligt het superwifi punt in de keuken eruit. Opnieuw opstarten en hij werkt weer. Of die in onze slaapkamer.

Of mijn zonnepanelen geven geen data meer door via internet. De laatste zat op het gastnetwerk. Lukte met geen mogelijkheid meer om daarop in te loggen. Ik heb het gastnetwerk verwijderd.

Ik heb nog firmware SGEJ10000312  dus een oudje. Mijn superwifi's hebben de nieuwe firmware.

Zouden mijn problemen kunnen voortkomen aan updates die jullie proberen te installeren 's nachts en die dan niet lukken?
Ik heb het gastnetwerk verwijderd. Dus ik vermoed dat ik nu wel een update kan krijgen naar in ieder geval 516, maar liever natuurlijk 528.

@MBMW zou jij je Box 12 willen resetten via het resetknopje op de Box zelf? Dan haalt ‘ie als het goed is de -516 firmware op. De -528 krijg je dan als deze uitgerold wordt. Mocht je met de -516 ook problemen ervaren, laat het dan gerust weten. 

Hi @MetFox! Ik heb het signaal doorgezet. Met een paar werkdagen moet je de update hebben. 🙂

Zou ik ook alvast versie 528 kunnen krijgen? Wil heel graag Wifi-6 gebruiken in combinatie met mijn SuperWifi 2.

@vanramselaar we zetten momenteel alleen klanten met voorrang over die echt problemen ervaren met de Box 12. Alle andere klanten krijgen de firmware vanzelf gepusht.

 

Reputatie 1

Waar ik tegenop loop? Ik heb meerdere malen telefonisch contact gehad met KPN over de problemen die ik ondervind. Dat zou bekend moeten zijn bij jullie.

Het steeds even wegvallen van de verbinding. Er wordt hier vanuit thuis gewerkt en met grote regelmaat wordt alles enorm traag, en vaak is de verbinding compleet weg. Na enkele minuten is de verbinding er weer om vervolgens weer weg te vallen.

Ik had een aantal superwifi 1 punten, er mij werd gemeld dat deze problemen met de superwifi 2 punten verbeterd zouden zijn. Ik heb nu maar liefst 5 superwifi 2 punten verdeeld over het hele huis, een aantal hiervan bedraad.

Maar helaas ondanks deze investeringen is er niks (in ieder geval merkbaar) veranderd. Ik ervaar precies wat andere mensen in dit forum ook ervaren.

 

Ik vind het daarnaast vreemd dat zo gereageerd wordt, alsof mensen “nu ineens” tegen problemen aanlopen en zich melden voor de update. Het is toch duidelijk dat mensen met de box 12 en superwifi 2 problemen hebben? Waarom zijn er anders de laatste maanden zoveel reacties op dit forum?

Waarom deze vragen bij gebruikers neer leggen die hier een boek moeten schrijven om uit te leggen waarom zij in aanmerking denken te komen voor de update die nu bestaat, na maanden van problemen. Ben benieuwd naar het antwoord.
 

Mag ik dan “alstublieft” eindelijk de update  ontvangen voor apparatuur waarvoor betaald is en wordt, bruikbaar te krijgen? 
 

Ik hoop tevens dat jullie evenveel energie steken in het uitzoeken van hoe het mogelijk is dat deze producten die maar half werkend op de markt worden gebracht? En waarom het vervolgens dan bijna een half jaar duurt om te zorgen voor een update.

 

Mvgr, een gefrustreerde KPN klant.

Badge

@Marcia_ Hoi Marcia,

Ik meld me als nieuwe KPN gebruiker met het volgende. Ik heb de Box 12 en 2 superwifi 2 punten in huis. Na installatie leek alles goed te werken, maar sinds enige tijd zie ik op verschillende momenten in de week dat een of beide superwifi punten oranje of rood branden. Met als gevolg dat het thuiswerken lastiger wordt, zoals je zult begrijpen. Nu wordt het wat hinderlijk om elke keer de beide punten aan en uit te zetten, helemaal als je in vergadering bent.

Indien mogelijk zou ik graag de update naar 528 met voorrang willen ontvangen, zodat het werken vanuit huis prettiger wordt…

Met dank,

Martijn.

Hello,
I’m currently facing the same issues as many of others here, and losing internet connection periodically on my KPN Box 12, i’m still on *516.

I have now updated my profile with the requested info, can you please add me as well to receive the update?
Thanks

Reputatie 7
Badge +15

@Sanderino Ik kan mij voorstellen dat het probleem dat je hebt irritant is. Niemand heeft echter gevraagd om een boek te schrijven over je probleem.

De vraag was enkel tegen welke problemen je aanloopt. Dat heb je nu duidelijk gemaakt, en dat is voldoende. Ik heb je gegevens dan ook doorgegeven aan mijn collega's zodat je meegenomen wordt voor de update. 

@Broeder Martinus Ook jouw gegevens zijn doorgegeven aan mijn collega's. 

@A_Durante I see that you have connection losses, I put your information trough to my colleagues! 

Reputatie 5
Badge +3

Hier loopt alles zonder problemen maar ben wel benieuwd naar de update vooral naar wifi 6 met de superwifi 2 punten in huis, maar ik wacht rustig af tot de update hier is gearriveerd. 

Reputatie 7
Badge +12

Hier loopt alles zonder problemen maar ben wel benieuwd naar de update vooral naar wifi 6 met de superwifi 2 punten in huis, maar ik wacht rustig af tot de update hier is gearriveerd. 

Fijn om te lezen en bedankt ook voor het delen van je ervaring @Basdekruijf :) 

Reputatie 2

@MBMW zou jij je Box 12 willen resetten via het resetknopje op de Box zelf? Dan haalt ‘ie als het goed is de -516 firmware op. De -528 krijg je dan als deze uitgerold wordt. Mocht je met de -516 ook problemen ervaren, laat het dan gerust weten

 

Ik ga dat woensdag proberen.  Mijn dochter heeft voor afstuderen dinsdag alle wifi nodig.  Ik durf het niet ervoor te doen.  Stel je voor dat het mis gaat ;-)

Reputatie 7
Badge +12

@MBMW zou jij je Box 12 willen resetten via het resetknopje op de Box zelf? Dan haalt ‘ie als het goed is de -516 firmware op. De -528 krijg je dan als deze uitgerold wordt. Mocht je met de -516 ook problemen ervaren, laat het dan gerust weten

 

Ik ga dat woensdag proberen.  Mijn dochter heeft voor afstuderen dinsdag alle wifi nodig.  Ik durf het niet ervoor te doen.  Stel je voor dat het mis gaat ;-)

Snap ik hoor, dat je in zo'n situatie ook maar niet iets van een risico wilt nemen! Laat je woensdag weten of het is gelukt?

Fijn dat mijn gegevens zijn doorgegeven, dank daarvoor. Ik zit met smart op de update te wachten, aangezien er echt vreemde dingen gebeuren op gebied van WIFI. Ik heb een aantal clients die HEEL vasthoudend het superwifi punt pakken die het verst weg staat. Ik ben benieuwd of de update wat biedt op dat vlak. Ook zie ik dat het systeem niet normaal reageert als ik het superwifi punt uitzet, en alleen het modem laat functioneren. Daar knapt het niet van op.

In tussentijd, wellicht een test voor anderen:

Ik heb zojuist de Wifi Mode van het modem vast gezet op “802.11 a,n,ac” ipv. 802.11ax (WIFI 6) in de webinterface van het modem. Even een tandje minder “nieuw” en kijken of (met name) oudere clients wat stabieler communiceren.

Ik word trouwens ook erg vaak uit de webinterface van het modem gegooid en moet dan opnieuw inloggen. Ik gebruik Edge browser op Windows. 

Gaat dus allemaal nog niet van harte, dus erg benieuwd naar de update morgen/overmorgen (hoop ik 🙂 )

De update is bij mij net doorgevoerd. Alle instellingen netjes behouden, dus dat is alvast mooi. Nu is het een kwestie van (hopelijk heel lang) wachten hoe lang het duurt voordat m’n verbinding evt weer verbroken wordt. In ieder geval bedankt tot zover!

Reputatie 5
Badge +6

Ook bij mij is die binnenekomen ook afwachten

Ik heb de update ook ontvangen.

Reageer