KPN Box 12 Update: Mesh [SGEJ10000528 & SGEJ1000060E]

  • 27 October 2021
  • 2331 reacties
  • 134535 keer bekeken
KPN Box 12 Update: Mesh [SGEJ10000528 & SGEJ1000060E]
Reputatie 7

 

Mesh software voor de Box 12

SGEJ10000448

Op 3 november 2021 zijn we begonnen we met de uitrol van een software update voor de KPN Box 12. Deze update naar versie SGEJ10000448 zorgde ervoor dat de Box 12 onze mesh ondersteunt waardoor hij gaat samenwerken met zowel de SuperWifi als de Experia Wifi. Deze softwareversie is gegaan naar alle klanten die alleen een Box 12 hebben. Met daarnaast een kleine groep aan klanten die ook SuperWifi en/of Experia WIfi hebben.

Daarnaast hebben we in de periode eind oktober t/m eind november 2021 ook een mini-update uitgerold specifiek om het certificaat te vernieuwen. Hierbij is het versienummer van SGEJ10000310 naar SGEJ10000312 gegaan. Deze update ging naar alle klanten met een Box 12 die niet de SGEJ10000448 kregen.

Vervolgens zijn we in december, vanwege de feestdagen, gestopt met het verder uitrollen van de SGEJ10000448 update. We merkten in die periode ook dat er klanten waren met de 448-versie die problemen kregen met hun verbinding. 

SGEJ10000516

We zijn daarna verder gegaan met een nieuwe versie van de software, dit is versie SGEJ10000516. Deze versie brengt een grote verbetering in de verbrekingen. Daarnaast brengt het de nieuwe functie Extra Wifi (meer daarover hieronder). Vanaf 1 februari 2022 zijn we deze nieuwe versie gaan uitrollen. Tijdens de Olympische Spelen zijn we weer gestopt. Na die tijd had bijna iedereen de 516 versie. Behalve een groep klanten die nog op de versie SGEJ10000312 zaten. Deze laatste groep zijn degenen die een Box 12 hebben in combinatie met SuperWifi en/ of Experia Wifi, én die daarbij eventueel ook meerdere SSID's in gebruik hebben. 

Omdat we ondertussen ook al bezig waren met de volgende versie is de keus gemaakt om niet verder te gaan met de actieve uitrol van de 516 maar in plaats daarvan te wachten op de volgende versie.

SGEJ10000528

De nieuwste versie is SGEJ10000528. We beginnen de uitrol hiervan in de nacht van 13 op 14 juni. De eerste twee weken van de uitrol zijn een testperiode waarin we een relatief kleine groep aan klanten deze versie geven. Als dit volgens plan verloopt doen we daar direct achteraan, verspreid over drie weken, het overgrote deel van de klanten. Dit zijn degenen die nu al op 516 zitten, of de 312 versie hebben zonder Wifipunten, of de 312 hebben met Wifipunten en gelijke SSID's. Daarna doen we dan als afsluiter, verspreid over 7 weken, de laatste kleine groep.

Deze laatste groep zijn klanten met nog de 312 versie met Wifipunten met verschillende SSID's. Voor deze groep is de impact van de update het grootst (zie onder het kopje ‘Wat gebeurt er tijdens de update’). Vandaar dat we dit over meerdere weken verspreiden.

Wil je niet wachten tot je vanzelf aan de beurt bent? De update naar 528 is op te halen door je Box 12 een reset te geven. Let er wel op dat dit ook al je instellingen terugzet naar de fabrieksinstellingen. Eventuele aanpassingen zul je daarna opnieuw moeten doen. Wil je dit niet, wacht dan tot wij de update naar je pushen, dat heeft geen effect op je instellingen.

Zit je nu nog op 312 en reset je om de update binnen te halen? Let er dan wel op dat je daarna nog maar één SSID hebt. Je kunt de hieronder beschreven optie Extra Wifi gebruiken om weer een tweede SSID in te stellen als je dat wilt.

SGEJ1000060E

Naast het afronden van de uitrol van de SGEJ10000528 zijn we deze week (week 36 2022) ook begonnen met de uitrol van SGEJ1000060E. Het beveiligingscertificaat van de Box 12 loopt eind deze maand af. Deze update vangt dit op. We doen deze update in grote groepen bij de mensen die de 528 al hebben gekregen.

Het beveiligingscertificaat van het modem zorgt ervoor dat je de webinterface kunt bereiken via https. Een dergelijk certificaat heeft altijd een bepaalde einddatum. Daarom in deze update een aanpassing zodat er geen beveiligingsertificaat meer nodig is.

Je kunt inloggen op de webinterface met het IP adres (192.168.2.254) of met de url mijnmodem.kpn. Beide kun je dan invullen met http of https ervoor. Na de update leiden alle manieren naar http://mijnmodem.kpn.

Wel kan het zijn dat je browser eenmalig nog een beveiligingswaarschuwing geeft als je https://192.168.2.254 gebruikt. Je kunt dan onder Geavanceerd de risico's accepteren waarna je doorgeleid wordt naar mijnmodem.kpn. 

Heb je je browser ingesteld staan dat cookies verwijderd worden elke keer dat je de browser afsluit, dan zul je wél elke keer die waarschuwing krijgen als je https://192.168.2.254 gebruikt. Gebruik in dat geval de andere url.

De mogelijkheid tot https zal in een later stadium terugkeren als een keuzeoptie. 

 

Mesh: Wat betekent dit ‘samenwerken’?

SuperWifi en Experia Wifi maken onderling gebruik van een communicatieprotocol om te zorgen dat je apparaten naadloos overgaan van de wifi van de ene SuperWifi of Experia Wifi naar die van de andere. Afhankelijk van welke van de SuperWifi of Experia Wifi het dichtste bij is en de beste verbinding geeft. Dit noemen we mesh. 

Op dit moment is het nog zo dat de Box 12 met softwareversie 312 dit communicatieprotocol niet ondersteunt. Daardoor is de wifi van de Box 12 nu nog een los netwerk, gescheiden van die van de SuperWifi en/of Experia Wifi. Hierdoor kan het zijn dat je een korte onderbreking in je wifiverbinding ervaart als je apparaat van de ene wifi naar de andere schakelt. Of dat het juist heel lang duurt voor je apparaat overspringt naar een betere verbinding van een dichterbij wifipunt.

Na de update ondersteunt de Box 12 ook het mesh communicatieprotocol. Hij zal dan gaan samenwerken met de SuperWifi en Experia Wifi om te zorgen dat jouw apparaten altijd met het best mogelijke wifipunt verbonden zijn.

 

Wat zit er in de SGEJ10000516 ten opzichte van de SGEJ10000448?

We zien in deze nieuwe software versie een grote verbetering op het gebied van verbrekingen van de verbinding.  Daarnaast zit hier ook de eerder aangekondigde Extra Wifi in.

Extra Wifi

Extra Wifi is een extra wifinetwerk (SSID) dat je aan kunt zetten waarbij je de mogelijkheid hebt om deze te splitsen in 2,4 en 5GHz, of om een van deze beide frequenties uit te laten. Deze Extra Wifi staat standaard uit. Je kunt het aanzetten door in te loggen op de webinterface van de Box 12 en te gaan naar de wifiinstellingen. Deze Extra Wifi is niet te zien of te beheren via de Thuis app.

We hebben een artikel opgenomen in onze kennisbank hoe je de Extra Wifi instelt:

 

Wat zit er in de SGEJ10000528 ten opzichte van de SGEJ10000516?

Box 12 met de 516 versie kon last hebben van spontane herstarts. Dat is in de 528 versie verholpen.

Daarnaast zul je merken dat Wifi 6 nu ook werkt als je SuperWifi 2 hebt aangesloten. En dat Wifi 6 instellingen op de Box 12 behouden blijven na een update of herstart van de Box 12.

 

Wanneer krijg ik de update?

Je wordt per sms geïnformeerd zodra je aan de beurt bent. Je krijgt de update dan in een van de de nachten volgend op de sms. Je kunt controleren of de update gelukt is door in te loggen op je Experia Box en te kijken naar het versienummer van de firmware. Je vindt dit onder de knop ‘My Modem’ op de hoofdpagina van de webinterface.

 

Wat gebeurt er tijdens de update naar SGEJ10000516 of 528?

De update zelf wordt ’s nachts uitgevoerd zodat je er zo min mogelijk last van hebt.

Ik heb nu de SGEJ10000312 versie

Dan wordt bij het updaten ook het wachtwoord waarmee je inlogt op de Box 12 teruggezet naar de fabrieksinstelling. Dit is het wachtwoord zoals vermeld staat op de sticker onderop het modem. Na de update zal je Box 12 herstarten. 

  • Heb je geen Experia Wifi en/of SuperWifi 1 aangesloten? Dan is de Box 12 klaar na het herstarten.
  • Heb je wel Experia Wifi en/of SuperWifi 1 aangesloten? Dan gaat de Box 12 na het herstarten synchroniseren daarmee. De Box 12 neemt de wifigegevens over van het masterapparaat en wordt zelf de nieuwe master. Dit kan enkele minuten duren.
  • Heb je een SuperWifi 2 (SW2) aangesloten, en is deze het masterapparaat? Dan zal de Box 12 zijn eigen wifigegevens naar de SW2 pushen.
    • Dit is dus precies andersom dan bij een SuperWifi 1 of Experia Wifi. Als je op de Box 12 een andere wifinaam (SSID) hebt dan op de SW2 zal die SW2 een andere naam krijgen. Heb je apparaten in huis die je altijd alleen maar met het wifinetwerk van de SW2 verbond, dan zullen die nu aangeven geen verbinding meer te hebben.

Ik heb nu de SGEJ10000516 versie 

Dan merk je er weinig van. 

 

Moet ik zelf nog iets doen?

In de basis niet.

Alleen als je van versie 312 komt en het inlogwachtwoord van de Box 12 gewijzigd had, zul je dit weer opnieuw moeten instellen. Hiervoor log je in op je Experia Box. Klik dan op de hoofdpagina op ‘Access Control’ en ga naar het tabblad ‘User’. Daar kun je het inlogwachtwoord (weer) wijzigen.

Ook zul je eventueel (een deel van) je apparaten weer opnieuw met de wifi moeten verbinden als je van versie 312 komt en een SuperWifi 2 in gebruik hebt (zie de kop ‘Wat gebeurt er tijdens de update’). Je kunt ze opnieuw verbinding laten maken met de wifinaam van de Box 12. Dat is nu het gecombineerde mesh-netwerk van de Box 12 en je Wifipunten. 

Weet je niet (meer) wat de wifinaam van de Box 12 is? Kijk op de sticker achterop als je de standaardinstelling nooit aangepast hebt. Heb je de naam wel eerder aangepast? Dan kun je de naam makkelijk nakijken en eventueel aanpassen in de KPN Thuis App. Het kan ook door in te loggen op je Experia Box. Klik vervolgens op het icoon van de Box 12 in de Netwerk Map. Vervolgens kun je daar de netwerknaam (SSID) en het wachtwoord (Password) van je wifinetwerk inzien en eventueel aanpassen. 

 

Veranderingen in de webinterface en instellingen van de Box 12 vanaf SGEJ10000448

Omdat de Box 12 na de update een mesh netwerk vormt met eventuele SuperWifi en Experia Wifi zijn er ook wat wijzigingen rond het beheer van wifi en je netwerk. Hier zetten we dat kort op een rijtje (klik op Toon inhoud):

De hoofdpagina van de webinterface, waar je terecht komt direct na het inloggen verandert. In plaats van alleen de blauwe knoppen, en een lijst van je met de wifi verbonden apparaten, zie je nu een overzicht van je hele netwerk. De blauwe knop ‘Wifi’ is verandert naar ‘Wifi-settings’. Je bereikt de wifi instellingen ook door op het icoon van de Box 12 te klikken in de Netwerk Map. 

 

Als je, in de Netwerk Map, klikt op het icoon van de Box 12 kom je dus terecht bij de instellingen voor wifi. Die zijn grotendeels hetzelfde, alleen de mogelijkheid om de 2,4 en 5 GHz onafhankelijk van elkaar uit te zetten is verdwenen.

Verder kun je onder de knop ‘My Modem’ (op de hoofdpagina), ook een nieuwe Client List bereiken met alle verbonden apparaten.

 

 

Ook zijn er nieuwe opties voor bellen. Je kunt nu zelf aangeven wat je met welk nummer wilt doen.

 

 

Veelgestelde vragen

 

Ik heb een SuperWifi of Experia Wifi vlakbij de Box 12 staan, kan ik die nu verplaatsen?

Ja, dat kan! En raden we ook aan omdat je anders de kans loopt dat er wat verstoring ontstaat omdat ze zo dicht bij elkaar staan.

 

Ik heb een specifiek apparaat dat niet lekker werkt met de mesh, kan ik hem buiten de mesh aansluiten?

Ja dit kan met de optie Extra Wifi die vanaf softwareversie 516 aanwezig is.

 

Ik wil graag mijn wifi netwerknaam wijzigen, hoe doe ik dit?

Je kunt dit gemakkelijk doen met de KPN Thuis App. Het kan ook door in te loggen op je Experia Box. Klik vervolgens op het icoon van de Box 12 in de Netwerk Map. Vervolgens kun je daar de netwerknaam (SSID) en het wachtwoord (Password) van je wifinetwerk aanpassen. 

 

Ik wil de wifi van de Box 12 graag uitzetten, hoe doe ik dit?

Dit kan door in te loggen op je Experia Box. Klik vervolgens op het icoon van de Box 12 in de Netwerk Map. Zet beide schuifjes achter ‘enable radio’ en ‘enable SSID’ uit om de wifi uit te schakelen. 

 

Ik heb een sms met aankondiging van de update ontvangen, maar zie de nieuwe firmwareversie nog niet in de webinterface.

Het kan gebeuren dat onze poging om de firmware te updaten niet in één keer lukt. In dat geval krijg je de update binnen enkele dagen alsnog. 

 

Waarom wordt het inlog wachtwoord van de Box 12 teruggezet naar de fabrieksinstelling bij een update van SGEJ100000312 naar SGEJ100000516 of 528?

Dit doen we voor de mensen die al SuperWifi of Experia Wifi in gebruik hebben naast de Box 12. Je hebt dan een wachtwoord om in te loggen op het masterapparaat en/of de KPN Thuis app. Na de update is de Box 12 de master. Door dat wachtwoord te resetten wordt je geforceerd om bij de eerste keer inloggen zelf een wachtwoord in te stellen. Deze is dan ook gelijk het inlogwachtwoord voor je mesh in het algemeen.

 

  Zitten er ook nog andere dingen in de update naar SGEJ100000516?

Naast de veranderingen rondom wifi/mesh bevat deze update ook een aantal bug fixes waaronder:

  • Het kon voorkomen, op bepaalde soorten verbindingen, dat de Box 12 moeilijk in sync kon komen, dit is opgelost.
  • Ook kwam het soms voor dat de Box 12 spontaan herstartte, dit is eveneens opgelost. 
  • Soms werden DNS instellingen automatisch teruggezet naar de fabrieksinstelling als je deze wijzigde, dit is verholpen.
  • Het IPv6 WAN adres was niet zichtbaar in de webinterface, nu wel. 
  • Port mapping en DMZ functie zijn verbeterd.
  • Werking van de WPS is verbeterd.

 

Hoe zit het met de V10A?

Eerder in 2021 hebben we deze mesh update voor de V10A uitgerold.

 

Ik heb een Experia Box V10, V9 of V8, krijgt deze ook een mesh update?

Nee, het is bij deze Experia Boxen niet mogelijk om mesh hierop actief te krijgen.

 

Heb je nog andere vragen? Stel ze hieronder!

 

Laatste topic update: 08-09-2022


2331 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @MetFox! Ik heb het signaal doorgezet. Met een paar werkdagen moet je de update hebben. 🙂

Al een tijdje heb ik de SuperWiFi 2 punten (zwarte). Deze heb ik gekocht ter vervanging van de versie 1 (witte). Reden was toch wat netwerkproblemen. Verbindingen die verbroken werden, beperkte snelheden, reboots. De nieuwe punten werken wel beter, maar heb toch nog wel wat last van trage verbindingen zo nu en dan ondanks snelle pc / mobiel en snelle internetverbinding. Mijn experia box 12 heeft versie 516. Helaas kwam ik er na het kopen van de nieuwe punten er pas achter dat WiFi 6 niet werkte icm Experia box 12..

Kan ik ook omgezet worden naar versie 528? Dan kan ik eindelijk WiFi 6 gebruiken, waar ik ze ook voor gekocht had  😁 Hopelijk zijn dan ook alle andere issues daarmee opgelost!

Reputatie 1

Beste,  ook ik ontvang de nieuwe update graag, heb een box 12 met een aantal superwifi 2 punten.

Reputatie 2

Ik heb de laatste weken best wat problemen met de wifi, vooral 's nachts.

Dan ligt het superwifi punt in de keuken eruit. Opnieuw opstarten en hij werkt weer. Of die in onze slaapkamer.

Of mijn zonnepanelen geven geen data meer door via internet. De laatste zat op het gastnetwerk. Lukte met geen mogelijkheid meer om daarop in te loggen. Ik heb het gastnetwerk verwijderd.

Ik heb nog firmware SGEJ10000312  dus een oudje. Mijn superwifi's hebben de nieuwe firmware.

Zouden mijn problemen kunnen voortkomen aan updates die jullie proberen te installeren 's nachts en die dan niet lukken?
Ik heb het gastnetwerk verwijderd. Dus ik vermoed dat ik nu wel een update kan krijgen naar in ieder geval 516, maar liever natuurlijk 528.

 

 

[...]

Voor de rest, @DoubleJ en @TheTeek, vul je forumprofiel in en reageer hier als je dit gedaan hebt. Of laat even weten als je de reguliere update liever afwacht.

[...] 

 

Ha @Erik_ ,

Dank alvast, ik heb mn profiel bijgewerkt en wacht in spanning af :)

 

HG,

DoubleJ

Voor mij ook graag de nieuwste update.

Mijn modem heeft de laatste tijd moeite de 5.0-band te activeren na een wijziging mijnerzijds, duurt 'eeuwen'  voordat de 5.0 band dan weer in de lucht is. Een fabrieks-reset verhelpt het niet.

 

Badge

Hi @MetFox! Ik heb het signaal doorgezet. Met een paar werkdagen moet je de update hebben. 🙂

Zou ik ook alvast versie 528 kunnen krijgen? Wil heel graag Wifi-6 gebruiken in combinatie met mijn SuperWifi 2.

Iedere paar dagen valt mijn internetverbinding een paar minuten weg (logmelding: “Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests”, “ Connection to the Internet has been terminated.(Reboot,Reconfiguration,forced termination)“).

Ik heb nu versie 516. Als een update naar 528 dit probleem zou kunnen oplossen dan zou ik die ook erg graag ontvangen. Mag op ieder moment van de dag. Postcode+huisnummer+klantnummer staan inmiddels in mijn profiel.

Hartelijk dank alvast!

Reputatie 5
Badge +2

Met alle respect ik gun iedereen de update maar het lijkt wel of iedereen nu ineenkeer problemen heeft en de nieuwe update moet omdat die nieuw is.  Beetje het idee kpn heeft nu een vinger gegeven door de update hier en daar toe te kennen maar klanten pakken nu de hele hand.   

Hallo @Mike2165 , lees dit topic vanaf het begin (74 pagina's) maar eens goed door, dan kom je er wel achter.

In mijn beleving kan KPN het beste gewoon iedereen meteen die update geven i.p.v. eerst uit te zoeken of er überhaupt wel klanten zijn die er bij voorrang recht op hebben, maar dat zal wel zijn (technische) reden hebben.

 

Reputatie 5
Badge +2

@JanD Ik ben bekend met dit topic en geef  je cker ook gelijk dat het gewoon uitgerold moet worden en het kijken naar indivuduele klanten en het toekenen van de update waarschijnlijk meer tijd kost, En de update laat al lang zat op zich wachten. Maargoed snap mijn punt ook nu het gebeurt het toekenen van een update dat aapje ziet aapje doet gebeurt dat zich allemaal mensen zich gaan melden dat viel me gewoon op nu, 

Reputatie 7

Beetje het idee kpn heeft nu een vinger gegeven door de update hier en daar toe te kennen maar klanten pakken nu de hele hand.   

En terecht, de ellende heeft lang genoeg geduurd.

Reputatie 7
Badge +30

@Saittam@DoubleJ, @JanD  en @Nietingebruik ik heb jullie gegevens doorgegeven en verwacht begin volgende week dat jullie omgezet worden.

 

Beste,  ook ik ontvang de nieuwe update graag, heb een box 12 met een aantal superwifi 2 punten.

@Sanderino waar loop jij precies tegenaan? We zetten alleen klanten over die problemen ervaren en we zouden dan zo nauwkeurig mogelijk willen weten wat er aan de hand is. Als je geen problemen ervaart, krijg je de nieuwe firmware vanzelf.

Ik heb de laatste weken best wat problemen met de wifi, vooral 's nachts.

Dan ligt het superwifi punt in de keuken eruit. Opnieuw opstarten en hij werkt weer. Of die in onze slaapkamer.

Of mijn zonnepanelen geven geen data meer door via internet. De laatste zat op het gastnetwerk. Lukte met geen mogelijkheid meer om daarop in te loggen. Ik heb het gastnetwerk verwijderd.

Ik heb nog firmware SGEJ10000312  dus een oudje. Mijn superwifi's hebben de nieuwe firmware.

Zouden mijn problemen kunnen voortkomen aan updates die jullie proberen te installeren 's nachts en die dan niet lukken?
Ik heb het gastnetwerk verwijderd. Dus ik vermoed dat ik nu wel een update kan krijgen naar in ieder geval 516, maar liever natuurlijk 528.

@MBMW zou jij je Box 12 willen resetten via het resetknopje op de Box zelf? Dan haalt ‘ie als het goed is de -516 firmware op. De -528 krijg je dan als deze uitgerold wordt. Mocht je met de -516 ook problemen ervaren, laat het dan gerust weten. 

Hi @MetFox! Ik heb het signaal doorgezet. Met een paar werkdagen moet je de update hebben. 🙂

Zou ik ook alvast versie 528 kunnen krijgen? Wil heel graag Wifi-6 gebruiken in combinatie met mijn SuperWifi 2.

@vanramselaar we zetten momenteel alleen klanten met voorrang over die echt problemen ervaren met de Box 12. Alle andere klanten krijgen de firmware vanzelf gepusht.

 

Reputatie 1

Waar ik tegenop loop? Ik heb meerdere malen telefonisch contact gehad met KPN over de problemen die ik ondervind. Dat zou bekend moeten zijn bij jullie.

Het steeds even wegvallen van de verbinding. Er wordt hier vanuit thuis gewerkt en met grote regelmaat wordt alles enorm traag, en vaak is de verbinding compleet weg. Na enkele minuten is de verbinding er weer om vervolgens weer weg te vallen.

Ik had een aantal superwifi 1 punten, er mij werd gemeld dat deze problemen met de superwifi 2 punten verbeterd zouden zijn. Ik heb nu maar liefst 5 superwifi 2 punten verdeeld over het hele huis, een aantal hiervan bedraad.

Maar helaas ondanks deze investeringen is er niks (in ieder geval merkbaar) veranderd. Ik ervaar precies wat andere mensen in dit forum ook ervaren.

 

Ik vind het daarnaast vreemd dat zo gereageerd wordt, alsof mensen “nu ineens” tegen problemen aanlopen en zich melden voor de update. Het is toch duidelijk dat mensen met de box 12 en superwifi 2 problemen hebben? Waarom zijn er anders de laatste maanden zoveel reacties op dit forum?

Waarom deze vragen bij gebruikers neer leggen die hier een boek moeten schrijven om uit te leggen waarom zij in aanmerking denken te komen voor de update die nu bestaat, na maanden van problemen. Ben benieuwd naar het antwoord.
 

Mag ik dan “alstublieft” eindelijk de update  ontvangen voor apparatuur waarvoor betaald is en wordt, bruikbaar te krijgen? 
 

Ik hoop tevens dat jullie evenveel energie steken in het uitzoeken van hoe het mogelijk is dat deze producten die maar half werkend op de markt worden gebracht? En waarom het vervolgens dan bijna een half jaar duurt om te zorgen voor een update.

 

Mvgr, een gefrustreerde KPN klant.

Badge

@Marcia_ Hoi Marcia,

Ik meld me als nieuwe KPN gebruiker met het volgende. Ik heb de Box 12 en 2 superwifi 2 punten in huis. Na installatie leek alles goed te werken, maar sinds enige tijd zie ik op verschillende momenten in de week dat een of beide superwifi punten oranje of rood branden. Met als gevolg dat het thuiswerken lastiger wordt, zoals je zult begrijpen. Nu wordt het wat hinderlijk om elke keer de beide punten aan en uit te zetten, helemaal als je in vergadering bent.

Indien mogelijk zou ik graag de update naar 528 met voorrang willen ontvangen, zodat het werken vanuit huis prettiger wordt…

Met dank,

Martijn.

Hello,
I’m currently facing the same issues as many of others here, and losing internet connection periodically on my KPN Box 12, i’m still on *516.

I have now updated my profile with the requested info, can you please add me as well to receive the update?
Thanks

Reputatie 7
Badge +15

@Sanderino Ik kan mij voorstellen dat het probleem dat je hebt irritant is. Niemand heeft echter gevraagd om een boek te schrijven over je probleem.

De vraag was enkel tegen welke problemen je aanloopt. Dat heb je nu duidelijk gemaakt, en dat is voldoende. Ik heb je gegevens dan ook doorgegeven aan mijn collega's zodat je meegenomen wordt voor de update. 

@Broeder Martinus Ook jouw gegevens zijn doorgegeven aan mijn collega's. 

@A_Durante I see that you have connection losses, I put your information trough to my colleagues! 

Reputatie 5
Badge +3

Hier loopt alles zonder problemen maar ben wel benieuwd naar de update vooral naar wifi 6 met de superwifi 2 punten in huis, maar ik wacht rustig af tot de update hier is gearriveerd. 

Reputatie 7
Badge +12

Hier loopt alles zonder problemen maar ben wel benieuwd naar de update vooral naar wifi 6 met de superwifi 2 punten in huis, maar ik wacht rustig af tot de update hier is gearriveerd. 

Fijn om te lezen en bedankt ook voor het delen van je ervaring @Basdekruijf :) 

Reputatie 2

@MBMW zou jij je Box 12 willen resetten via het resetknopje op de Box zelf? Dan haalt ‘ie als het goed is de -516 firmware op. De -528 krijg je dan als deze uitgerold wordt. Mocht je met de -516 ook problemen ervaren, laat het dan gerust weten

 

Ik ga dat woensdag proberen.  Mijn dochter heeft voor afstuderen dinsdag alle wifi nodig.  Ik durf het niet ervoor te doen.  Stel je voor dat het mis gaat ;-)

Reputatie 7
Badge +12

@MBMW zou jij je Box 12 willen resetten via het resetknopje op de Box zelf? Dan haalt ‘ie als het goed is de -516 firmware op. De -528 krijg je dan als deze uitgerold wordt. Mocht je met de -516 ook problemen ervaren, laat het dan gerust weten

 

Ik ga dat woensdag proberen.  Mijn dochter heeft voor afstuderen dinsdag alle wifi nodig.  Ik durf het niet ervoor te doen.  Stel je voor dat het mis gaat ;-)

Snap ik hoor, dat je in zo'n situatie ook maar niet iets van een risico wilt nemen! Laat je woensdag weten of het is gelukt?

Fijn dat mijn gegevens zijn doorgegeven, dank daarvoor. Ik zit met smart op de update te wachten, aangezien er echt vreemde dingen gebeuren op gebied van WIFI. Ik heb een aantal clients die HEEL vasthoudend het superwifi punt pakken die het verst weg staat. Ik ben benieuwd of de update wat biedt op dat vlak. Ook zie ik dat het systeem niet normaal reageert als ik het superwifi punt uitzet, en alleen het modem laat functioneren. Daar knapt het niet van op.

In tussentijd, wellicht een test voor anderen:

Ik heb zojuist de Wifi Mode van het modem vast gezet op “802.11 a,n,ac” ipv. 802.11ax (WIFI 6) in de webinterface van het modem. Even een tandje minder “nieuw” en kijken of (met name) oudere clients wat stabieler communiceren.

Ik word trouwens ook erg vaak uit de webinterface van het modem gegooid en moet dan opnieuw inloggen. Ik gebruik Edge browser op Windows. 

Gaat dus allemaal nog niet van harte, dus erg benieuwd naar de update morgen/overmorgen (hoop ik 🙂 )

De update is bij mij net doorgevoerd. Alle instellingen netjes behouden, dus dat is alvast mooi. Nu is het een kwestie van (hopelijk heel lang) wachten hoe lang het duurt voordat m’n verbinding evt weer verbroken wordt. In ieder geval bedankt tot zover!

Reputatie 5
Badge +6

Ook bij mij is die binnenekomen ook afwachten

Ik heb de update ook ontvangen.

Reageer