KPN Box 12 Update: Mesh [SGEJ10000528 & SGEJ1000060E]

  • 27 October 2021
  • 2331 reacties
  • 134111 keer bekeken
KPN Box 12 Update: Mesh [SGEJ10000528 & SGEJ1000060E]

Toon eerste bericht

2331 reacties

Reputatie 4
Badge +2

@pietheingrun Draai nu een week met iOS 16.2 en heb vele AppleTV’s en HomePods geupgrade. Sinds gisteren heeft Apple de mogelijkheid om over te switchen naar de nieuwe architectuur stopgezet, vanwege de vele storingen, toegang en apparatuur die niet connected. Ik zal toch even moet wachten op versie 16.2.1 want al hoewel ik jouw suggestie wil uitvoeren wil ik nog wel toegang hebben tot mijn devices. Wordt vervolgd.

Reputatie 4
Badge +2

@pietheingrun Zou ik je wat mogen vragen? Maak je gebruik van het Gastnetwerk? Ik en anderen op het forum zijn benieuwd naar de downloadsnelheid. Normaliter is die 10MB icm WiFi Box 12, alleen jij hebt het uitgezet. We komen er achter dat als je via het SW punt bent verbonden wel een hogere download snelheid haalt in Gastnetwerk. Zou je het willen testen?

Reputatie 7
Badge +6

die staat bij mij standaard uit

Reputatie 4
Badge +2

die staat bij mij standaard uit

Zou je het aan willen zetten en de snelheid willen meten? Als het een beetje mee zit worden er 2 problemen in 1 x opgelost.

Reputatie 7
Badge +6

Ik zou wel willen maar ik kan niet meer in de interface komen. Ik moet de hele boel eens resetten maar dan moet iedereen een keer van huis zijn

Reputatie 4
Badge +2

Haha dat lijkt me heel verstandig! 👍

Reputatie 4
Badge +2

@pietheingrun er is al getest en helaas is het antwoord negatief: blijft 10MB. Dank je wel voor de moeite.

Reputatie 4
Badge +2

@pietheingrun Nadat van de week er weer een spontane reset was en gisteren zelfs terug naar fabrieksinstellingen, waarbij ik weer een nieuw wachtwoord moest maken ….. heb ik inmiddels 1 SW bekabeld aangesloten en de WiFi op de modem uitgezet. Ik ga vandaag de 3 andere SW doen zoals jij hebt aangegeven. Ik hou je op de hoogte.

 

Inmiddels hebben we zo vaak een storing gehad (ook onlangs HW in de KPN kast) dat ík inmiddels “de blik” van mijn vrouw heb… 

Reputatie 4
Badge +2

@pietheingrun Ik heb het vanavond gedaan. Bijgaand tref je het plaatje aan die ik gelijk heb gemaakt na het installeren. Ziet er erg veel beter uit , dank je wel. Ik zal het de komende dagen in de gaten houden. BTW Als Grun Groningen betekent dan zijn we 2 Grunningers 😂

 

 

Reputatie 7
Badge +6

Dat is idd een mooie verbetering, benieuwd naar de stabiliteit nu 😀 idd ook uit grunn ((stad)

Reputatie 4
Badge +2

@pietheingrun @Bram_ Ik zal hier mijn bevindingen posten. iOS 16.3 van Apple zal 1 dezer dagen worden gereleased dus ik hoop dat er naast stabiliteit er ook weer wat vrolijkheid komt: 1 camera ben ik al “kwijt” . Alles al geprobeerd: extra WiFi , noem maar op, maar tot op heden geen resultaat. We gaan het zien.

Reputatie 4
Badge +2

@pietheingrun @Bram_  Goedemiddag heren: we hebben hier nog steeds snel internet. Zelfs de “verloren” camera is weer terug. Van de week de update van Apple geweest en na de (elke) update moet je eigenlijk de stroom van de modem halen. Doordat WiFi op een modem is uitgeschakeld en de bekabelde SW master is, maakt dat niks uit. Normaliter ging dat veelvuldig fout en moest ik alles weer op opnieuw doen. 
 

Long story short: WiFi op de modem uit, 1 bekabelde SW als master , 3 andere SW draadloos lijkt nu stabiel met Apple HomeKit. Na elke HomeKit update even de stroom van de modem af. Overigens ligt dit niet aan Apple HomeKit want ik had met andere routers en repeaters nooit last. Sterker nog: toen de modem ook mesh werd, begonnen de problemen. Anyway, als IT-er wel een idee, maar laat ik het hierbij houden.
 

jullie enorm bedankt 👍 en ik ben blij ( tot nu toe dan 😄)

Ik heb de SGEJ10000448 en zou graag een firm ware rollback omdat ik sterk het vermoeden heb dat dit het probleem is voor minn internet dat steeds volledig uitvalt.

Reputatie 7

Ik heb de SGEJ10000448 en zou graag een firm ware rollback omdat ik sterk het vermoeden heb dat dit het probleem is voor minn internet dat steeds volledig uitvalt.

Hoe kan het dat jij de 60E nog niet hebt?

@wjb waar kan ik dit vinden

Reputatie 7

@wjb waar kan ik dit vinden

Login op https://mijnmodem.kpn en ga naar "My modem".

Daar kan je zien welke software versie op de V12 staat.

@wjb als ik op die link klik of de website opzoek staat er dat de website niet beschikbaar is.

Reputatie 7

Is http://192.168.2.254 of https://192.168.2.254 dan wel beschikbaar?

@wjb nee die werken ook niet

Reputatie 7

Dan ben ik benieuwd wat het IP adres is van het apparaat waarmee je probeert in te loggen op de V12. Ik neem ook aan dat dat apparaat op het LAN of via de wifi van de V12 aangesloten is.

@wjb bedankt voor uw hulp. Ik ga morgen even bellen naar kpn in de hoop dat die mij kunnen helpen.

Reputatie 4
Badge +2

@Verhaar nwll Als je de stroom een kleine 30 seconden uitzet en vervolgens weer aansluit, dan zou je automatisch een update moeten krijgen naar 60E. Wel bijzonder dat het bij jou nog niet uitgevoerd is. Aan het begin van het onderwerp kan je zien wat de verschillen zijn en met een reset en de update ga je weer terug naar de fabrieksinstellingen. Grote kans dat ze dit morgen ook tegen je zeggen. 
 

BTW Na de update kan je ook weer zoals @wjb zei je modem bereiken. Update 60E was nodig vanwege het verlopen van de beveiligingscertificaat. Veel suc6!

Reputatie 4
Badge +2

@Verhaar nwll Vergeten aan te geven, maar je SuperWifi punten worden dan ook geupdate.

Reputatie 2

Hallo ,
Ik heb KPN Box12 , met software SGJ1000060E
Sinds enkele dagen problemen , en onstabiele WIFI signaal.
De twee ronde schijven wifi steun punten Super wifi 2.0 branden rood , dus niet meer groen.
Om in mijn moden te komen via harde reset en kon alleen inkomen via Edge.
Instellingen bekeken en waren okay .
De twee super wifi steunpunten gereset , nu branden ze niet meer groen echter “ paars  “ .
Waarom paars ?????

Hallo @Just25 omdat ze de verbinding kwijt zijn met de modem.

Even een reset geven en dan weert aasluiten volgens de instructies. als nieuw uit de doos.

 

Reageer