Alles over Spotify Family bij KPN!

Alles over Spotify Family bij KPN!

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1432 reacties

Reputatie 7
Badge +21

 @Freekiee Helaas kunnen wij het account zelf niet omzetten naar een Free account. Dit is iets wat Spotify zelf doet. Wil je jouw naam, postcode, huisnummer en klantnummer achterlaten in het KPN Forum profiel, dan kunnen wij voor jou nakijken of Spotify Premium is opgezegd. Laat je een berichtje achter in dit topic nadat je dit hebt gedaan?

 @Freekiee Helaas kunnen wij het account zelf niet omzetten naar een Free account. Dit is iets wat Spotify zelf doet. Wil je jouw naam, postcode, huisnummer en klantnummer achterlaten in het KPN Forum profiel, dan kunnen wij voor jou nakijken of Spotify Premium is opgezegd. Laat je een berichtje achter in dit topic nadat je dit hebt gedaan?


Done

Reputatie 7
Badge +19

@Freekiee Super, ik heb je gegevens erbij gepakt. Ik zie inderdaad wat je beschrijft. Spotify Premium is voor het laatst berekend op de factuur van april en het staat uit. Dat betekent dat Spotify jouw account moet gaan omzetten naar Free, maar dat duurt wel vrij lang.

Wij kunnen je zelf wel helpen met het abonnement op Premium of Family, maar je account valt in beheer van Spotify. Daarom kunnen we het omzetten naar Free helaas niet voor je bespoedigen of corrigeren, zoals nu nodig lijkt te zijn. Ik raad je aan om contact op te nemen met Spotify, zij helpen je dan verder met het omzetten naar Free.

Reputatie 7
Badge +19

@NvThull, we hebben reactie gekregen betreffende jouw account. De collega's zien niets dat een probleem aan de KPN-zijde zou moeten geven. Ik wil je vragen eens te controleren als je ingelogd bent welke screennaam er wordt weergegeven. mocht je met de juiste accountnaam zijn ingelogd dan is toch het verzoek om contact op te nemen met Spotify zelf.

Hallo, 

Ik maak gebruik van het Spotify Family account dat onderdeel is van het abonnement van mijn vriendin.  Dat ging lange tijd prima, totdat ik een week of 3 geleden een mail ontving vanuit Spotify dat ik overgezet was naar Spotify Free.

Mijn vriendin heeft mij ondertussen meerdere keren opnieuw uitgenodigd voor haar Family account, maar ik krijg een foutmelding dat ik niet hieraan toegevoegd kan worden, Volgens de Spotify helpdesk ligt dit in het feit dat abonnementen via KPN anders van opzet zijn geworden, ik moest even geduld hebben en dan werd het vanzelf opgelost. 

 

Ik wacht ondertussen enkele weken…… Iemand bekend met dit probleem en, nog mooier, de oplossing?

Dank!

 

 

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Frank_82! Als het binnen enkele weken niet automatisch goed is gekomen gaat nog een paar weken wachten daar niks aan toevoegen. Laten we dus kijken hoe we dit kunnen oplossen! Zou je kunnen bevestigen dat in de MijnKPN omgeving wel het product Spotify premium Family aan staat? Je kan dit vinden door in de app naar het thuis product te gaan en daar te kiezen voor “Mijn andere thuisproducten”,  “Meer ontdekken" onder “Mijn extra opties”. Als je daar “Internet” openklapt kan je zien welke optie aan staat. Daarnaast zou ik je willen aanraden om even in te loggen op de website van Spotify om 0daar bij “Profiel” te kijken of Premium for Family aan staat. 

Als dit allemaal het geval is en het lijkt in orde zou je dan je profiel in willen vullen en hier laten weten wanneer je dat gedaan hebt? Dan kunnen we voor je aan de slag! :relaxed:

Hallo @Bram_ 

dank je wel voor het antwoord!

Het internet- tv abonnement staat op naam van mijn vriendin en bij haar staat inderdaad Spotify premium Family aan in de MijnKPN omgeving. Ook staat er in haar Spotify profiel Spotify premium Family aan. Vanuit daar kan ze dan ook een verzoek naar mij sturen om deel te nemen aan het Family abonnement, die ik dus wel krijg maar kan niet activeren. (foutmelding na invullen persoonsgegevens)

Ik heb mijn profiel aangevuld.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +17

@Frank_82 zou je nog willen kijken of het wel lukt te koppelen als je een nieuw Spotify Free account aanmaakt?

Hoi,

Ook ik heb spotify premium overgezet naar spotify family. Helaas wacht ik sindsdien op de mail met een code. Eerlijk gezegd vind ik de procedure ingewikkeld, maar dat kan aan mij liggen. Ik weet vooral niet wat ik verder nog moet doen om spotify family ook te kunnen gebruiken. Ik zit ook te wachten op een code. Hoe lang duurt dit doorgaans?

Groeten,

Marc

*Admin: samengevoegd met verzameltopic

Hoi @Bram_ ,

ja, met een nieuw account werkt het wel!  Even een gedoetje om alle Playlists over te zetten maar ik heb weer Spotify Premium for Family. Dank je wel! 

Goedenavond,

Ik heb precies het zelfde probleem als @Kruisje. Zelf ook al telefonisch contact gehad met KPN, maar komen er niet uit. Kunt u mij hiermee verder helpen?

Met vriendelijke groet,

 

Damwijk

*Admin: samengevoegd met verzameltopic

Ha @Slanderman076, welkom! Wat jammer om te lezen dat het zo lang moet duren 😞. Halverwege juni is het natuurlijk nog niet, maar ik wil wel even meekijken naar waarom het zo lang moet duren. Heb je wel al je internet opgeleverd gehad? Daar kan je wel al gebruik van maken? Of ook dat nog niet, want dan wordt het wel een ander verhaal natuurlijk. Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en klantnummer? Dan kijk ik graag met je mee. 

Done! Graag hoor ik van u!

 

Met vriendelijke groet,

 

S

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt voor je gegevens @Slanderman076, ik zie spotify family netjes aanstaan bij jouw thuis abonnement.
Je zou deze dan ook gewoon moeten kunnen activeren via “spotify activeren”.
Begrijp ik het goed dat niet lukt? Waar loop je precies vast?

Klopt, alles staat netjes aan. Echter zodra ik het probeer te activeren met mijn KPN ID, geeft het systeem aan dat het niet mogelijk is. Zowel bij de "eerstvolgende verlengdatum" (nu mid juli, eerst mid mei) als "vandaag". Ik kan dus op geen enkele wijze Spotify activeren.

Reputatie 7

Dat is raar @Slanderman076. Zou je een screenshot kunnen delen van de melding die je te zien krijgt, en de pagina waar je op zit? Daarbij wel eventuele privégegevens verbergen i.v.m. privacy.

Uiteraard! Bij deze.

 

Reputatie 7
Badge +17

@Slanderman076 Bedankt! Ik lees in de notities van de collega's die je gesproken hebt (en uiteraard zie ik hetzelfde), dat je Family nu niet kunt activeren op jouw account, omdat we wachten op de verlenging van je abonnement, die ingaat per half juni. Je kunt je abonnement niet omzetten naar Family omdat Premium vermoedelijk in de weg zit. Dit kan ik zo 1..2..3.. niet deactiveren. Het activatieproces is helemaal geautomatiseerd. Wij kunnen, wat betreft Spotify activeren, niets meer handmatig regelen. Ik ga intern voor je navragen of het voor ons mogelijk is om jouw account terug te zetten ‘free’, zodat je zelf family kunt activeren. 

Niet gewenst, maar wellicht een tijdelijke oplossing: 
Je kunt altijd Spotify Family -tijdelijk- activeren op het account van je vriendin, zodat zij ook gebruik kan maken van deze premium dienst. Dit is natuurlijk niet de gewenste oplossing, maar de verlenging van het abonnement (mobiel) zit op dit moment in de weg.

Zodra ik een reactie ontvangen heb, laat ik het hier weten!

Reputatie 7
Badge +17

Hallo, @Sdamwijk en @Adpro! Ik heb jullie reacties hiernaartoe gesleept, want jullie reageerden in een (ouder) topic van iemand anders. Hadden jullie Spotify Premium in het Thuis (internet & tv) abonnement? Dan hoeven jullie niets te doen. Het abonnement wordt automatisch omgezet naar Family. 

Kunnen jullie controleren of Spotify Family al actief is in MijnKPN? 

Hallo, @Sdamwijk en @Adpro! Ik heb jullie reacties hiernaartoe gesleept, want jullie reageerden in een (ouder) topic van iemand anders. Hadden jullie Spotify Premium in het Thuis (internet & tv) abonnement? Dan hoeven jullie niets te doen. Het abonnement wordt automatisch omgezet naar Family. 

Kunnen jullie controleren of Spotify Family al actief is in MijnKPN? 

Bedankt voor het reageren @Lisa. Spotify Premium heb ik via Mobiel. Dat heb ik uitgezet en Spotify Family toegevoegd bij het Thuis (internet &tv) pakket. Die staat ook al actief. 

Reputatie 7
Badge +17

Aaah oke @Sdamwijk! Dan zit daar de crux. Je hebt vermoedelijke op dit moment nog Spotify Premium totdat je Premium abonnement afloopt. Hierna wordt je abonnement teruggezet naar free. Je kunt dan Spotify activeren via de site! Zie: kpn.com/spotifyactiveren
Enig idee wanneer de premium versie is afgelopen? Zo niet, dan kunnen wij met je meekijken en een indicatie geven. Hier hebben wij uiteraard je gegevens voor nodig. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Postcode, huisnummer en klantnummer (mobiel) is voldoende. 

 

Aaah oke @Sdamwijk! Dan zit daar de crux. Je hebt vermoedelijke op dit moment nog Spotify Premium totdat je Premium abonnement afloopt. Hierna wordt je abonnement teruggezet naar free. Je kunt dan Spotify activeren via de site! Zie: kpn.com/spotifyactiveren
Enig idee wanneer de premium versie is afgelopen? Zo niet, dan kunnen wij met je meekijken en een indicatie geven. Hier hebben wij uiteraard je gegevens voor nodig. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Postcode, huisnummer en klantnummer (mobiel) is voldoende. 

 

@Lisa als ik inlogt, staat er inderdaad dat ik nog een premium account heb. Kan ik dat ergens vinden, wanneer de premium versie verloopt. Mijn profiel heb ik bijgewerkt. Dankjewel!

Reputatie 7
Badge +20

als ik inlogt, staat er inderdaad dat ik nog een premium account heb. Kan ik dat ergens vinden, wanneer de premium versie verloopt. Mijn profiel heb ik bijgewerkt. Dankjewel!

Spotify Premium is op 19 mei ‘opgezegd’ bij je mobiele abonnement, na het opzeggen kan het een maand duren voordat Premium daadwerkelijk wordt gedeactiveerd, het kan nog een aantal dagen duren dus :slight_smile:

als ik inlogt, staat er inderdaad dat ik nog een premium account heb. Kan ik dat ergens vinden, wanneer de premium versie verloopt. Mijn profiel heb ik bijgewerkt. Dankjewel!

Spotify Premium is op 19 mei ‘opgezegd’ bij je mobiele abonnement, na het opzeggen kan het een maand duren voordat Premium daadwerkelijk wordt gedeactiveerd, het kan nog een aantal dagen duren dus :slight_smile:

@Maja_  oke. Dan wacht ik het nog even af. Begrijp ik dan goed dat het wordt omgezet naar Spotify Free en vanaf dan Spotify Family kan activeren?

Reputatie 7
Badge +15

@Sdamwijk Dat klopt inderdaad helemaal!

Hallo, 

Wij hebben premium spotify maar willen dit graag omzetten naar family.

Hoe moeten wij dit doen?

 

Admin: bericht samengevoegd met verzameltopic