Alles over Spotify Family bij KPN!

Alles over Spotify Family bij KPN!

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1432 reacties

Reputatie 1

waar heeft u het over met.topic

Reputatie 7

Een topic is een gesprek met reacties op een forum, waarbij het startbericht een vraag stelt of uitleg geeft, @Chantal198921. In dit geval geeft het startbericht uitleg over Spotify Family, als je helemaal naar boven gaat kan je het lezen. Daar wordt onder andere uitgelegd hoe andere personen uitgenodigd kunnen worden, waar jouw ouders mee bezig zijn dus. Kunnen ze die stappen proberen en kijken of het daarmee lukt?

Via KPN hebben we Spotify Family aangevraagd. Daar speciaal ons internetabonnement voor moeten aanpassen naar een Hussel abonnement. Voorheen hadden wij geen betaalde premium abonnementen van Spotify. (alleen free)

Door een fout bij het aanmelden bij Family, hebben we nu een probleem dat wij premium abonnementen hebben geactiveerd en die kunnen niet opgezegd worden. Volgens Spotify loopt het via KPN en KPN zegt dat wij het via de webstore hebben geregeld. 

Begin oktober heeft een medewerker beloofd dat de 3 abonnementen worden gecanceld en per 1-11-21 toegevoegd kunnen worden aan het Family account. Niets in minder waar… toevoegen lukt niet, betalen per maand wel.

In ieder geval… 1 abonnement is halverwege oktober omgezet naar Family en 2 andere niet. Diverse medewerkers van KPN gesproken, maar niet niemand wil of kan mij helpen. Ik betaal wel, maar een abonnement is niet actief. Er staat ‘online aankopen’. Ik kan nog steeds bij producten, mobiel nummer, een premium abonnement activeren terwijl ik die dus al heb?????? raar maar waar.

Laatste advies van KPN was via Google playstore de app downloden en ingedrukt houden en verwijderen. Dan krijgen wij vanzelf de vraag of we het abonnement willen opzeggen. Wederom een dikke zucht…. dat lukt helemaal niet!

Waarom is dit niet op te lossen?

*Admin: bericht samengevoegd met Spotify Family topic. 

Reputatie 7

Hoi @Leone1973, welkom op het forum. Zou jij je forumprofiel willen invullen met je gegevens en weer reageren als je dat gedaan hebt? Dan kunnen we hier meekijken wat er nu wel en niet via ons loopt, en hoe dingen stopgezet kunnen worden. 

Dit is niet de eerste melding hiervan, @Erik_ .

Reputatie 7

Klopt, Peter. Daarom willen we ook juist gegevens. We zijn dit verder aan het uitzoeken en navragen.

Na het stopzetten van mijn premium account welke via mijn mobiele abonnement liep heb ik een family account aangevraagd via het internet pakket.

Het account dat via mijn mobiel liep is inmiddels teruggezet naar free, volgens KPN. Nu lukt het echter niet om mijn family account te activeren, dit omdat ik volgens Spotify al een account heb lopen via KPN (dat is dus het account dat via mijn mobiele abonnement liep). Na contact met KPN contact met Spotify gezocht, maar jullie wijzen beiden naar elkaar. Hoe gaan we dit oplossen?

Admin: Reactie samengevoegd met algemeen topic over dit onderwerp

Reputatie 7
Badge +13

Hallo @VvZ12, welkom. 

Wat vervelend? Wanneer is jouw account omgezet van premium naar Free? Soms moet je even iets langer wachten totdat Spotify de opzegging heeft verwerkt. Als dit te lang duurt kijk ik graag met je verder. 

Hoi Hanna, het premium account liep tot 31 oktober. De omzetting heb ik half oktober gedaan.

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @VvZ12

Dan vermoed ik dat je dit binnen enkele dagen wel kan aanpassen. Als het na het weekend nog niet werkt, zou je dat dan bij ons willen melden? Dan maken we een ticket voor je aan. 

Ik heb een Spotify family abonnement via Kpn, nu heb ik mijn toestel eergisteren in een put op het werk laten vallen nu moet ik dus opnieuw inloggen heb al mijn mailadressen geprobeerd, maar ik heb waarschijnlijk een andere gebruikersnaam. Hoe kom ik achter mijn gebruikersnaam en wachtwoord? Of in ieder geval een account naam zodat ik het wachtwoord kan resetten.

Hanna, het zal mij benieuwen. Volgens mij zit het probleem in het feit dat KPN het reeds afgesloten premium abonnement niet (goed) heeft afgemeld bij Spotify, waardoor die nog steeds een premium account gekoppeld zien aan mijn Kpn. Of is het zo dat ik ondanks alle automatisering niet mag verwachten dat zoiets binnen 2 dagen verwerkt is?

Reputatie 7

@VvZ12, zodra jij bij ons Premium uit een abonnement haalt, is het daar per direct verdwenen. Echter, het gekoppelde account blijft Premium totdat de maandperiode gerekend vanaf de dag dat het oorspronkelijk geactiveerd is, voorbij is. Dat kan dus maximaal een maand duren.  

 

Hoi @Jackoffie, welkom op het forum. Ik heb, voor de volledigheid, je bericht verplaatst naar ons verzameltopic over Spotify Family. Ik begrijp uit je bericht dat je de inlognaam vaan je account niet meer weet. Dit is helaas niet iets waar wij mee kunnen helpen. Je kunt meer info vinden in het inlog vergeten supportartikel van Spotify zelf. Mocht je er echt niet uitkomen, dan kun je een ander account activeren. Om dat te doen moet je dan echter wel eerst Spotify Family uitzetten in je MijnKPN, dit ontkoppelt je huidige account. Daarna kun je Family weer activeren in je MijnKPN. Vervolgens kun je dan een ander account activeren via kpn.com/spotifyactiveren.

Reputatie 3
Badge

Ik probeer voor mijn dochter nu al een week om Spotify Family toe te voegen aan haar Thuis pakket. Ze woont sinds een week op haar zelf en heeft zowel mobiel als een compleet thuispakket van KPN. Bij het toevoegen via de app en online via de pc krijgt ze na het toevoegen en bevestigen een melding dat er een technische storing is. En dat al een week lang. 

Ook al drie keer ( vrijdag 5-11-21, maandag en vandaag) een KPN medewerker aan de lijn gehad die Spotify Family zou toevoegen. Geen enkele bevestigingsmail ontvangen en nog steeds geen Spotify Familie! Ze word er een beetje hopeloos van.

Ik hoop dat een KPN medewerker eens aandacht aan dit probleem kan schenken.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Franson, wat gek dat het niet lukt. Ik kijk graag eens mee naar haar aansluiting. Zou je jouw profiel bij Persoonlijke opmerkingen willen voorzien van gegevens? Hoor ik van je als je dat gedaan hebt. Dan ga ik eens kijken hoe het ervoor staat. 

Moet het echt Spotify family zijn? Want dan heb je wel meerdere accounts, als dat wenselijk is, dan heb ik niks gezegd. Als 1 account voldoende is kan ze ook voor Spotify Premium kiezen. 

Reputatie 3
Badge

Dag Bart_Z,

Ik ben nu wat voorbarig geweest.... Vanmiddag kreeg mijn dochter de lang verwachte bevestigingsmail met de activatie. 

Na 3 telefoongesprekken en 6 dagen wachten is het dan toch gelukt!

Maar bedankt voor je reactie!

Reputatie 7
Badge +20

Ah, goed nieuws hoor @Franson :smiley: dan wens ik haar veel plezier met haar account!

Ik heb mijn keuze gewijzigd van premium naar family. Spotify geeft aan dat ik nog steeds premium heb. In mijnkpn staat premium uitgevinkt en family staat aan. Wel staat er dat ik zowel voor premium en family betaal… Ben ik te ongeduldig of gaat er iets fout?

@StevenvD : ik heb je vraag naar het centrale topic verplaatst. Mocht je er met de informatie in dit topic niet uitkomen, laat het hier weten en dan denken we mee. 

Dank je wel Erwin. Verschillende pagina's doorgeworsteld. Maar de conclusie die ik daar uit haal, is dat de omzetting gelijk zou gebeuren. Maar helaas...

Reputatie 7
Badge +15

@StevenvD Het kan soms even duren voor Spotify premium omgezet is naar Family. 

Ik zou dan ook willen adviseren nog eventjes af te wachten, op dit moment is Spotify premium nog actief. Hier betaal je dan ook voor. 

Mocht Spotify Family na dit weekend nog niet actief zijn, zou je hier dan een berichtje kunnen achterlaten? Dan ga ik uitzoeken wat er mis gaat! :)

Goedemorgen Rutger, helaas nog geen toegang tot Spotify Family

Ik heb een activatie link gekregen voor spotify. We hadden dit al in het abo zitten, maar waren dit vergeten; toen we verhuisden hebben een herinnering gekregen voor spotify en dus gaan gebruiken. Een nieuwe activatie link en spotify premium is geactiveerd.

Dit is echter een ‘ 1 ‘ account abo. Hoe kan ik dit delen met mn familie? 
Want ik wil graag de family optie hebben (zie ik niet in de linkerzijde van het scherm binnen spotify met het hoofdaccount ingelogd). 
Kan het ook niet omzetten via mn kpn ID (gekeken en gecontroleerd). 

hoe ga ik dit aanpakken?

Reputatie 7
Badge +30

@StevenvD ik heb een ticket voor je aangemaakt. Onze back office moet dit voor je oplossen. Er wordt binnen twee werkdagen contact met je opgenomen! Laat je nog even weten of het gelukt is? 

@nvgestel welk abonnement hebben jullie? Als dit nog een oud abonnement is, kan het zo zijn dat je geen Spotify Family via KPN aan kunt vragen. Dat kan dan alleen via Spotify zelf. Mocht het wel om een Hussel abonnement gaan, wil je dan je adres en klantnummer in je forumprofiel aanvullen? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan helpen we je graag. 

@StevenvD ik heb een ticket voor je aangemaakt. Onze back office moet dit voor je oplossen. Er wordt binnen twee werkdagen contact met je opgenomen! Laat je nog even weten of het gelukt is? 

@nvgestel welk abonnement hebben jullie? Als dit nog een oud abonnement is, kan het zo zijn dat je geen Spotify Family via KPN aan kunt vragen. Dat kan dan alleen via Spotify zelf. Mocht het wel om een Hussel abonnement gaan, wil je dan je adres en klantnummer in je forumprofiel aanvullen? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan helpen we je graag. 

klantnr/postcode huisnummer aangevuld. 
We hebben een hussel abo zag ik net. Dat zag ik staan in mn abonnement ten minste.
Maar controleer dat voor de zekerheid