Alles over Spotify Family bij KPN!

Alles over Spotify Family bij KPN!

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1432 reacties

Reputatie 7

Dank je voor de gegevens @nvgestel. Het Thuis abonnement waar dat klantnummer van is, is geen Hussel abonnement. Het is een Alles-in-1 Standaard, met daarbij Spotify Premium. Dat is inderdaad '1’ Spotify, geen Family. Als je in Mijn KPN wel iets van Hussel zag staan zou het kunnen zijn dat dat over een mobiel abonnement gaat, Zou je in dat geval ook het 06-nummer, de geboortedatum, naam van de contractant en de laatste 3 cijfers van de IBAN aan je profiel kunnen toevoegen? 

@StevenvD ik heb een ticket voor je aangemaakt. Onze back office moet dit voor je oplossen. Er wordt binnen twee werkdagen contact met je opgenomen! Laat je nog even weten of het gelukt is? 

​​​​​​

Vandaag ben ik gebeld door de backoffice. Ik had premium geactiveerd per 17-11. Ik kan dan pas per 17-12 over naar family. Ik moet dus nog even geduld hebben… Maar ik ga er van uit dat het verder goed komt.

Ik ben al een uur bezig om via de app of via de website mijn spotify premium abonnement om te zetten in een family abonnement. De user experience van zowel de app als de site is zo slecht dat het mij nog niet gelukt is. Ik wordt steeds weer een menu ingestuurd en heb al 50 x moeten inloggen. Echter nog steeds geen family abonnement. Gebeld met Kpn maar dat helpt ook niet. De vraag is te ingewikkeld…

Hoe regel ik dit…

admin: reactie samengevoegd met lopend topic

hallo zou iemand bij mijn in de pc mee kunnen kijken hoe ik spotify weer aan krijg  heb hem om gezet naar family en hoe ik dan  mijn man en zoon kan uitnodigen voor spotify

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @harks, welkom.

Spotify al geactiveerd? Want dan kun je op de volgende manier gezinsleden uitnodigen. Veel luisterplezier gewenst. 

Uitleg over personen uitnodigen en uitnodiging accepteren

Hoe kan ik andere personen uitnodigen voor mijn Spotify Family account?

  1. log in op je Spotify Family hoofdaccount door op Spotify.com op 'Inloggen' te klikken en je aan te melden met je gebruikersnaam en wachtwoord.
  2. Selecteer Spotify for Family in het menu aan de linkerkant van de pagina en vul je adresgegevens in en klik op ‘verzenden’.
  3. Vervolgens zie je de pagina ‘Je woning’ met daaronder het hoofdaccount ‘jij’. Door op de knop 'Uitnodiging Verzenden' te drukken kan je gezinsleden uitnodigen.
  4. Vervolgens krijg je een pop-up waarin Spotify akkoord vraagt op het feit dat je enkel personen uit kunt nodigen die op hetzelfde adres wonen en dat Spotify zich het recht voorbehoud om accounts te blokkeren als dit niet het geval is. Je moet, indien akkoord, op ‘ik ga akkoord’ klikken.
  5. Nu kan je de voornaam en achternaam van de genodigde invullen met daarbij het e-mailadres waarop de genodigde de uitnodiging voor Spotify Family zal ontvangen. Door op ‘Uitnodiging verzenden’ te drukken wordt de uitnodiging vervolgens verstuurd.
  6. Je krijgt vervolgens een bevestiging van de uitnodiging te zien en ziet het nieuwe gezinslid op de pagina staan.

Ik probeer het direct bij Spotify lopende Family abonnement om te zetten naar KPN. Ik heb bij Spotify opgezegd en een nieuwe abonnement gestart via de KPN-site. Volgens mij conform de handleiding. Ik kom echter niet verder bij het activeren van het nieuwe abonnement. Wat te doen ?

En algemene vraag aan de KPN. Waarom is dit overstappen zo ingewikkeld ingericht ?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Reputatie 7

Waar loop je tegenaan bij het activeren, @Michiel vR? Zodra Family zichtbaar is in je MijnKPN en je de bevestiging hebt gehad kun je de activatiepagina gebruiken. Wel zal, als je het bestaande Spotify account wilt gebruiken, deze wel Free moeten zijn. Als je de losse Family hebt opgezegd wordt dit pas weer teruggezet op Free op je eerstvolgende betaaldatum. Dat kan, afhankelijk van wanneer dit is, een maand duren. Je kunt de status van je account controleren door in te loggen op de Spotify website. Als daar staat dat je account Free is, dan moet je hem kunnen heractiveren via onze activatiepagina. 

Bedank Erik_ , ik heb vandaag mbv chat en de klassieke telefoon contact gehad met de servicedesk. Er is van alles gereset want ik kan niet vanuit de KPN_ID activeren. Nu maximaal 1 maand wachten (“want het zit bij Spotify”). Overigens goed geholpen. Ik hoop dat de afspeellijsten op de verschillende mobiels (immers Family abonnement) actief blijven. Fingers crossed.

Ik kreeg o.a. een nieuwe Activatielink naar https://campagne.kpn.com/spotify/activeer maar daar moet het stukje campagne verwijderd worden. Lijkt me iets voor jullie helpdesk.

Ik blijf met de vraag waarom dit zo ingewikkeld is gemaakt.

Reputatie 7
Badge +13

Hallo @Roos Edam

Ik heb jouw reactie verplaatst naar dit topic. Is het inmiddels gelukt om jouw account om te zetten of kunnen wij jou nog ergens mee helpen?

Ik ben al een uur bezig om via de app of via de website mijn spotify premium abonnement om te zetten in een family abonnement. De user experience van zowel de app als de site is zo slecht dat het mij nog niet gelukt is. Ik wordt steeds weer een menu ingestuurd en heb al 50 x moeten inloggen. Echter nog steeds geen family abonnement. Gebeld met Kpn maar dat helpt ook niet. De vraag is te ingewikkeld…

Hoe regel ik dit…

 

Erik, ik ben nu een fase verder. Via Spotify zie ik dat het een Premium abo is. 

 

Maar via de KPN activitaie site kom ik niet verder. Help ajb !!

Reputatie 7
Badge +15

@Michiel vR Het is in dit geval even afwachten tot je premium account een free account is, zoals @Erik_ hier uitlegt. 

Waar loop je tegenaan bij het activeren, @Michiel vR? Zodra Family zichtbaar is in je MijnKPN en je de bevestiging hebt gehad kun je de activatiepagina gebruiken. Wel zal, als je het bestaande Spotify account wilt gebruiken, deze wel Free moeten zijn. Als je de losse Family hebt opgezegd wordt dit pas weer teruggezet op Free op je eerstvolgende betaaldatum. Dat kan, afhankelijk van wanneer dit is, een maand duren. Je kunt de status van je account controleren door in te loggen op de Spotify website. Als daar staat dat je account Free is, dan moet je hem kunnen heractiveren via onze activatiepagina. 

 

Dat heb ik al doorlopen. Ik heb nu een Premium abo via KPN maar kan de Family optie niet activeren. Kwestie van een setting van jullie kant ? De helpdesk weet het ook niet………

 

Reputatie 7
Badge +17

@Michiel vR Ik kijk graag even met je mee. Zou je je forumprofiel willen aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje als je jouw profiel hebt ingevuld?

Fijn. Alles is ingevuld.

Reputatie 7
Badge +17

Bedankt voor het invullen van je profiel @Michiel vR. Klopt het dat je probeert om een Spotify Family abonnement toe te voegen aan het klantnummer in jouw profiel? Want dit zou namelijk verklaren waarom het niet lukt. Je kunt Spotify Family namelijk alleen toevoegen aan een KPN Internet abonnement. Bij KPN Mobiel kan je alleen kiezen voor Spotify Premium.

Ik heb nu het Internet klantnr ingevoerd. Kan je nog eens kijken ?

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Michiel vR, ik zie dat dit abonnement nog niet gekoppeld is aan een KPN ID. Als je die daar koppelt kun je via https://www.kpn.com/spotify/activeren.htm je family account activeren!

Ik heb het daar gekoppeld en het lijkt te werken. Misschien handig om de servicedesk (van KPN ID) hier ook op te wijzen. Het is tamelijk ingewikkeld ingericht.

Ik heb na al deze omzettingen nu volgens mij trouwens via KPN 2 abonnementen op Spotify. Zou je dat kunnen checken ?

 

.

Reputatie 7
Badge +17

Klopt @Michiel vR. Bij één mobiel abonnement zit ook nog Spotify Premium. Dit zit zo te zien 'gratis’ in dat abonnement verwerkt. 

Snap er niets van maar kan ook geen kwaad. Het werkt nu, niet meer aanzitten…...

Hallo, ik wil graag spotify familie afsluiten bij ons abonnement. Zie alleen dat de prijs hetzelfde is als wanneer ik het rechtstreeks bij Spotify doe. Ik dacht dat ik korting zou krijgen.

kan iemand me hier meer over vertellen?

Bvd


Admin: bericht verplaatst naar verzameltopic over Spotify Family

Als je al een pakket hebt met entertainment korting krijg je dat niet nog eens.


Admin: meeverplaatst

Kan ik die entertainment korting dan omzetten in Spotify?


Admin: meeverplaatst

Dat is toch zinloos, @Gertensing ?

Als je ESPN of Spotify of Netflix of Film1 hebt krijg je al éénmalig (per maand) die korting. Dus of je het nou over het ene pakket krijgt of het andere….

Je dient voor de entertainmentkorting ook minstens één mobiel abo bij kpn te hebben.

Met Hussel Thuis en KPN TV is het pluspakket sowieso gratis met ook minimaal één mobiel abo.