Alles over Spotify Family bij KPN!

Alles over Spotify Family bij KPN!

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1432 reacties

In november hebben mijn man en ik onze telefoonabonnementen omgezet naar nieuwe abonnementen. Mijn man had nog oud abonnement waarin hij Spotify premium met korting en extra mbs met korting kreeg via KPN.

De medewerker vd KPN winkel zei, ik voeg Spotify premium toe aan je nieuwe abonnement. Zodra je KPN thuis wordt geïnstalleerd ( dat was ook aangevraagd) 23 dec 2021 kun je het omzetten naar KPN Family. 
Eerder kon volgens hem niet.
 

24 December heeft mijn man het geprobeerd om te zetten naar Family. Maar kon Family niet activeren, krijgt hij foutmelding omdat Spotify premium blijkbaar actief is, ondanks het opgezegd is.

Hij is al 2x bij Kpn winkel geweest, heeft al 2x gebeld. Eerst zeiden ze je moet wachten tot 14 jan.

Dan wordt je account free en kun je Family activeren.

Vandaag zei medewerker dan wellicht aan einde maand of je moet Spotify bellen. Die kaatsen de bal weer terug, omdat Spotify Premium via jullie is afgesloten.

Hoe kunnen we dit oplossen, want ondertussen kan de rest vh gezin geen gebruik maken vd Family. Zit mijn man nog steeds opgescheept met Premium, zodat niks overgezet kan worden.

Betalen we Family, afgelopen maand is het dan wel teruggestort door jullie. Maar niemand lijkt oplossing te hebben.

 

Admin: samengevoegd met lopende topic

 

Reputatie 7

Hoi @Sanneke74, het klinkt inderdaad alsof het Premium nog uitgezet moet worden op het Spotify account van jouw man. Dat was eerst actief bij zijn mobiele abonnement dus, zou je jouw forumprofiel kunnen invullen met de gegevens (postcode, huisnummer, naam en geboortedatum van de contracthouder, het bewuste 06-nummer en de laatste 3 cijfers van de IBAN) van dat specifieke abonnement? Dan kunnen wij er ook een blik op werpen.

Heb mn profiel aangepast

Reputatie 7

Merci @Sanneke74, ik heb daarmee een verzoek doorgezet om de huidige Premium van het Spotify account af te halen. Zodra we daar een terugkoppeling op krijgen delen we het hier met je!

Op 12 januari 2022 heb ik mijn Spotify Premium Abonnement binnen KPN Hussel via de KPN Klantenservice omgezet naar Spotify Family. Op mijn abonnement staat nu dat ik Spotify Family heb (voor euro 14,99 per maand), maar als ik op de link naar Spotify klik, blijkt dit nog steeds Spotify Premium te zijn. Ik kan mijn gezinsleden dus nog niet toevoegen. Een medewerker van KPN heeft mij hierover teruggebeld en zal dit verder nazoeken. 

Graag hoor ik of er mensen zijn met een vergelijkbare ervaring en hoe ze dit probleem hebben opgelost.

admin: reactie toegevoegd aan lopende topic

Reputatie 7
Badge +15

@Gerard Straver Welkom op het forum. 

Niet de bedoeling natuurlijk dat je nog geen gebruik van je Spotify Family kunt maken. Ik controleer graag of er iets is dat ik voor je kan betekenen. 

Zou je daarom voor mij je forumprofiel willen invullen en een seintje kunnen geven als dit is gelukt? Dan kan ik je gegevens er bij pakken! 

Dank voor je reactie, Rutger. Fijn dat je wilt kijken of je iets voor mij kan betekenen. Ik heb mijn forumprofiel ingevuld.

Reputatie 7
Badge +16

Bedankt voor het invullen van jouw gegevens, @Gerard Straver. Spotify Family is al wel actief, zie ik. Mijn collega heeft een bericht gestuurd naar een achterliggende afdeling om uit te zoeken waarom je er nog geen gebruik van kunt maken: wij zouden ook bij deze afdeling moeten aankloppen. Voorstel is om de terugkoppeling van mijn collega af te wachten. Mocht je komende woensdag nog niets gehoord hebben, trek dan weer hier aan de bel, afgesproken?

 

Reputatie 7

Merci @Sanneke74, ik heb daarmee een verzoek doorgezet om de huidige Premium van het Spotify account af te halen. Zodra we daar een terugkoppeling op krijgen delen we het hier met je!

Hier ben ik weer @Sanneke74, ik heb net een terugkoppeling gekregen dat Premium van het Spotify account is verwijderd. Als je daarmee nu inlogt zal je dat niet meer zien staan. Als je Spotify gaat activeren zal Family actief worden.

Op 23/01 heb ik spotify premium omgezet naar spotify family, netjes mail gehad, en sinds dat moment geprobeerd familie leden toe te voegen via de link in de mail van KPN. Helaas bleef de site van spotify aangeven dat ik een premium abonnement heb. Vandaag naar KPN gebeld, en de truc zou zijn alles op te zeggen en dan bij spotify zelf een abonnement afsluiten en dat weer koppelen aan KPN. Nou mails gehad dat alles opgezegd, maar bij de site van spotify blijven ze zeggen premium abonnement graag je provider (kpn dus) contacteren.

 

  1. wat moet ik doen om Spotify family te activeren en daadwerkelijk met het gezin gebruik te kunnen maken?

Thanks.

 

Admin: bericht samengevoegd met het centrale topic

Reputatie 7

Welkom op het forum @kovertam, als het account nog aangeeft dat het Premium is zal je het nog niet aan Family kunnen koppelen inderdaad. Zou je jouw forumprofiel volledig in kunnen vullen (postcode, huisnummer, naam en geboortedatum van de contractant, laatste 3 cijfers van de IBAN en als het over een mobiel abonnement gaat het bewuste 06-nummer) en daarna hieronder een seintje geven? Dan kunnen we met je meekijken en indien nodig een verzoek doen om Premium los te laten koppelen.

Beste Jasper.

 

thanks voor je reactie, gedaan wat je hebt gevraagd.

 

groetjes.

 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @kovertam, ik zie in onze systemen dat Spotify vandaag opgezegd is. Je betaalt er nu niet meer voor. Het kan even duren (uiterlijk een maand maar meestal sneller) voordat spotify je account omzet naar Free. Zodra hij Free is kun je Family bestellen en activeren!
Family betaal je nu ook nog niet voor.

Beste Thomas.

Maar dat kan de bedoeling niet zijn! Ik wil nu graag family spotify, volgens alle websites kun je dat direct omzetten en nu moet ik in eens een maand wachten.

Ik wilde niks opzeggen, dat was het advies van kpn want dan kon ik gelijk family gebruiken, betalen maakt me niks uit ik betaal liever nog iets extra als het dan goed geregeld word.

Even resume: de consulente van KPN die ik vandaag heb gesproken en mij adviseerde direct op te zeggen zodat ik binnen 3 uur een nieuwe family abonnement kon afsluiten want kpn dan morgen weer kon linken aan mijn account bij KPN is niet correct.

 

Thanks.

Ik heb begin dit jaar een Premium Family abonnement via KPN afgesloten maar mijn family leden krijgen nu een melding (zie hieronder), Ik heb zelf niets gedaan. Heeft KPN of Spotify nu een fout gemaakt? Zijn er meer mensen die dit in het verleden gehad hebben? Waarom krijgen ze dit op een zaterdag als KPN niet bereikbaar is?

 

 

Je hebt geen toegang meer tot Premium.

 

Peter is van Premium-abonnement gewisseld, heeft geen toegang meer tot het Premium Family-abonnement of heeft je van dit abonnement verwijderd. Dit betekent dat je account is overgezet naar de gratis versie van Spotify.

Wil je meer weten over de Premium-abonnementen

je kunt kiezen? Tik dan hieronder.

 

*Admin: samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +30

Ha @PeterVoorschoten, dat is vreemd.. Zie jij Spotify Family nog wel in MijnKPN staan? Wil je je forumprofiel eens aanvullen met je adres en klantnummer? We kijken graag met je mee.

Beste Marcia,

Ik heb net gekeken en mijn klantnummer ingevoerd in mijn Forumprofiel. Er staat gewoon nog Spotify Family bij mijn gegevens, dus waar gaat het fout? bij Spotify zelf?

Reputatie 7
Badge +13

Hallo @PeterVoorschoten

Ik zie dat jij inmiddels contact hebt gehad met de klantenservice. Je kan Spotify opnieuw activeren via de webpagina Spotify Activeren

Vorig jaar heb ik Spotify Family via KPN afgesloten waarvan 4 gezinsleden gebruik maken. Sinds vandaag kunnen mijn gezinsleden geen toegang meer krijgen tot hun account. Zij moeten hun Spotify premium weer activeren met de daarbij behorende kosten. En dat terwijl ik er als enige deze melding niet krijg en het account nog werkt zoals vanouds. Hoe kan dit en hoe wordt dit opgelost? In mijn account kan ik zien dat Spotify Family nog gewoon tussen mijn extra internetopties staat.

Admin: Je topic en reacties samengevoegd met algemeen topic over Spotify Family

Badge +12

Als je inlogt op de site van Spotify wat zie je dan? Als dat gewoon op Family staat dan kan het zijn dat je de gezinsleden opnieuw moet uitnodigen. En als ze er nog wel staan even verwijderen en opnieuw uitnodigen. 

Reputatie 7
Badge +19

Hi @Rodijk, ik heb je topic samengevoegd met dit algemene topic over Spotify Family. Heb je de reactie en het advies van Sledgehammer hierboven al gezien en geprobeerd? Lees ook het startbericht even door, daarin staat ook een boel over eventueel activeren of uitnodigen van familieleden.

Als ik naar mijn account kijk op Spotify zelf dan staat daar het Spotify Premium account. Echter bij mijn KPN abonnement staat het Spotify Family abonnement. Hoe kan dat?

Reputatie 7
Badge +20

Dat is wel gek inderdaad @Rodijk. De gegevens bij spotify kan ik niet inzien maar ik kan wel even met je meekijken naar je gegevens aan onze kant. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Goedemiddag,

Ik had eerst spotify premium duo, ben toen bij KPN gegaan. 

Om dit ook weer te hebben moest ik het eerst opzeggen en via mijn KPN aanvragen, dit heb ik gedaan. Maar dit werd automatisch een account voor 1 gebruiker sinds vorige week. 

 

Nu wil ik weer een DUO abonnement, maar dit doet hij niet. Dan moet ik eerst weer opzeggen, maar kan nu nergens opzeggen. Maar kan ik strak wel een duo account aanvragen?

Admin: Reactie verplaatst naar algemeen topic over Spotify

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @Mark Wintelre, ik heb je topic verplaatst naar dit algemene topic over Spotify Family. Uit jouw bericht maak ik op dat je jouw Spotify abonnement voor meerdere personen wilt gebruiken. Dat kan bij KPN met Spotify Family 🙂 Spotify Duo hebben we helaas niet. Bovenin in het startbericht lees je er alles over. Als je nog vragen hebt, laat het gerust hier weten.