Alles over Spotify Family bij KPN!

Alles over Spotify Family bij KPN!
Reputatie 7
Badge +25

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Een lang gekoesterde wens van klanten is nu dan eindelijk in vervulling gegaan: vanaf 9 juli introduceren we Spotify Family bij KPN. Klanten met een KPN Thuis abonnement kunnen nu naast Spotify Premium ook voor het Family pakket van Spotify via KPN kiezen. Spotify Family kost €17,99 per maand. Voor klanten met alleen KPN Mobiel is Spotify Family nog niet mogelijk maar er wordt wel aan gewerkt om het ook daar beschikbaar te maken. Zodra het zover is dan zullen we dat hier zeker melden. Heb je vragen over Spotify Premium? Lees er hier alles over: Veelgestelde Vragen over Spotify Premium
 

Wat is Spotify Family?

Met Spotify Family krijg je 1+5 Spotify accounts. Je kan Spotify Family bij KPN bestellen en word je hoofdaccounthouder van het Spotify Family abonnement. Vervolgens kan de hoofdaccounthouder via de website van Spotify 5 personen uitnodigen die op hetzelfde adres wonen.
 

Hoe werkt het?

Bij Spotify Family heb je 1 hoofdaccount en tot maximaal 5 subaccounts. Met het hoofdaccount kan je op basis van je woonadres (Let op, deze moet voor alle accounts hetzelfde zijn), naam en e-mailadres tot 5 extra accounts uitnodigen. Alle afspeellijsten blijven bewaard als je jouw Spotify Free of Premium account omzet naar Spotify Family. Al je guilty pleasures blijven gewoon dus in je afspeellijst staan!
 

Kan ik Spotify Family bestellen?

Alle klanten met een Vast abonnement die vanaf 1 juli 2017 zijn geïntroduceerd kunnen Spotify Family bestellen. Het gaat dus om de volgende abonnementen (en eventuele abonnementen die later worden geïntroduceerd):

  • Internet
  • Internet en TV Basis
  • Internet en TV
  • Internet en TV 4K

 

d00a404a-f087-4570-804c-14df9ef6e3d1.jpg

 

 

Hoe werkt het met een ouder abonnement (met Spotify inbegrepen)?

Als je op dit moment een abonnement hebt dat ouder is (bijvoorbeeld 'Alles-in-1 Standaard'), en je wilt graag gebruik maken van Spotify Family, dan zal je eerst over moeten naar één van de nieuwste abonnementen. Dit kan je bijvoorbeeld via MijnKPN regelen.

 

Hoe kan ik Spotify Family bestellen?

Spotify Family kan je bestellen via MijnKPN, in de winkel of via 0800-0402(gratis).

 

Hoe activeer ik Spotify Family nadat ik het heb aangevraagd?

Het activeren van Family werkt hetzelfde als bij Premium.

  • Nieuwe klanten kunnen dit activeren op kpn.com/spotifyactiveren
  • Als je al Spotify Premium bij KPN hebt hoef je niets te doen, het account wordt automatisch omgezet naar Family
  • Als je nu Spotify Premium buiten KPN hebt, dien je eerst het account bij Spotify op te zeggen. Wanneer dat abonnement is afgelopen (en dus 'Free' is) kun je via KPN Spotify Family aanvragen en krijg je de code per e-mail of SMS

 

Uitleg over personen uitnodigen en uitnodiging accepteren

Hoe kan ik andere personen uitnodigen voor mijn Spotify Family account?

  1. log in op je Spotify Family hoofdaccount door op Spotify.com op 'Inloggen' te klikken en je aan te melden met je gebruikersnaam en wachtwoord.
  2. Selecteer Spotify for Family in het menu aan de linkerkant van de pagina en vul je adresgegevens in en klik op ‘verzenden’.
  3. Vervolgens zie je de pagina ‘Je woning’ met daaronder het hoofdaccount ‘jij’. Door op de knop 'Uitnodiging Verzenden' te drukken kan je gezinsleden uitnodigen.
  4. Vervolgens krijg je een pop-up waarin Spotify akkoord vraagt op het feit dat je enkel personen uit kunt nodigen die op hetzelfde adres wonen en dat Spotify zich het recht voorbehoud om accounts te blokkeren als dit niet het geval is. Je moet, indien akkoord, op ‘ik ga akkoord’ klikken.
  5. Nu kan je de voornaam en achternaam van de genodigde invullen met daarbij het e-mailadres waarop de genodigde de uitnodiging voor Spotify Family zal ontvangen. Door op ‘Uitnodiging verzenden’ te drukken wordt de uitnodiging vervolgens verstuurd.
  6. Je krijgt vervolgens een bevestiging van de uitnodiging te zien en ziet het nieuwe gezinslid op de pagina staan.

 

Hoe accepteer je een uitnodiging voor Spotify Family als je nog geen Spotify account hebt, al een Spotify Free account hebt of een Spotify Premium Account via Spotify zelf hebt (dus niet via KPN!).

  1. De persoon die uitgenodigd is om deel te worden van jouw Spotify Family ontvangt een e-mail van Spotify.
  2. Door op 'Uitnodiging Accepteren' te klikken, komt de genodigde op de inlogpagina van Spotify waar hij/zij een nieuw account kan aanmaken of in kan loggen met zijn/haar bestaande account. Dit moet een ander account zijn dan het hoofdaccount. Als de genodigde al ingelogd was, dan zal hij/zij direct doorgaan naar stap 3.
  3. Na het aanmaken van het account komt de genodigde op een pagina waar de persoonsgegevens ingevoerd moeten worden. Na het bevestigen ziet de genodigde de volgende melding: Gefeliciteerd! Je bent nu lid van Premium for Family.


Hoe accepteer je een uitnodiging voor Spotify Family als je al een Spotify Premium account via KPN hebt.
Als je iemand uitnodigt om deel te nemen aan je Spotify Family account die al een Spotify Premium account via KPN heeft, dan zal de genodigde een foutmelding krijgen als hij/zij zich via de bovenstaande route aan probeert te melden. In plaats van de 'Gefeliciteerd...' melding zal diegene een foutmelding te zien krijgen (rode balk). Dit komt omdat de genodigde eerst via MijnKPN het huidige Spotify Premium abonnement op moet zeggen. Als de genodigde Spotify Premium via KPN heeft uitgezet in MijnKPN, dan kan de genodigde de uitnodiging voor Spotify Family pas accepteren als zijn/haar Spotify Premium maand is afgelopen en zijn account terug is gezet naar Spotify Free.

Heb je vragen over Spotify Family bij KPN? Stel ze gerust hieronder in een reactie!

 

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family.

Per 1 april wordt de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium gaat dan €9,99 p/mnd kosten en Spotify Family €14,99 p/mnd. Inloggegevens en afspeellijsten blijven bestaan. Meer informatie over deze wijziging kun je vinden op kpn.com/spotifyverandert.

 

Laatste update: 27-10-2021
Laatste wijziging: 7-12-2021 Link bijgewerkt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1432 reacties

In november hebben mijn man en ik onze telefoonabonnementen omgezet naar nieuwe abonnementen. Mijn man had nog oud abonnement waarin hij Spotify premium met korting en extra mbs met korting kreeg via KPN.

De medewerker vd KPN winkel zei, ik voeg Spotify premium toe aan je nieuwe abonnement. Zodra je KPN thuis wordt geïnstalleerd ( dat was ook aangevraagd) 23 dec 2021 kun je het omzetten naar KPN Family. 
Eerder kon volgens hem niet.
 

24 December heeft mijn man het geprobeerd om te zetten naar Family. Maar kon Family niet activeren, krijgt hij foutmelding omdat Spotify premium blijkbaar actief is, ondanks het opgezegd is.

Hij is al 2x bij Kpn winkel geweest, heeft al 2x gebeld. Eerst zeiden ze je moet wachten tot 14 jan.

Dan wordt je account free en kun je Family activeren.

Vandaag zei medewerker dan wellicht aan einde maand of je moet Spotify bellen. Die kaatsen de bal weer terug, omdat Spotify Premium via jullie is afgesloten.

Hoe kunnen we dit oplossen, want ondertussen kan de rest vh gezin geen gebruik maken vd Family. Zit mijn man nog steeds opgescheept met Premium, zodat niks overgezet kan worden.

Betalen we Family, afgelopen maand is het dan wel teruggestort door jullie. Maar niemand lijkt oplossing te hebben.

 

Admin: samengevoegd met lopende topic

 

Reputatie 7

Hoi @Sanneke74, het klinkt inderdaad alsof het Premium nog uitgezet moet worden op het Spotify account van jouw man. Dat was eerst actief bij zijn mobiele abonnement dus, zou je jouw forumprofiel kunnen invullen met de gegevens (postcode, huisnummer, naam en geboortedatum van de contracthouder, het bewuste 06-nummer en de laatste 3 cijfers van de IBAN) van dat specifieke abonnement? Dan kunnen wij er ook een blik op werpen.

Heb mn profiel aangepast

Reputatie 7

Merci @Sanneke74, ik heb daarmee een verzoek doorgezet om de huidige Premium van het Spotify account af te halen. Zodra we daar een terugkoppeling op krijgen delen we het hier met je!

Op 12 januari 2022 heb ik mijn Spotify Premium Abonnement binnen KPN Hussel via de KPN Klantenservice omgezet naar Spotify Family. Op mijn abonnement staat nu dat ik Spotify Family heb (voor euro 14,99 per maand), maar als ik op de link naar Spotify klik, blijkt dit nog steeds Spotify Premium te zijn. Ik kan mijn gezinsleden dus nog niet toevoegen. Een medewerker van KPN heeft mij hierover teruggebeld en zal dit verder nazoeken. 

Graag hoor ik of er mensen zijn met een vergelijkbare ervaring en hoe ze dit probleem hebben opgelost.

admin: reactie toegevoegd aan lopende topic

Reputatie 7
Badge +15

@Gerard Straver Welkom op het forum. 

Niet de bedoeling natuurlijk dat je nog geen gebruik van je Spotify Family kunt maken. Ik controleer graag of er iets is dat ik voor je kan betekenen. 

Zou je daarom voor mij je forumprofiel willen invullen en een seintje kunnen geven als dit is gelukt? Dan kan ik je gegevens er bij pakken! 

Dank voor je reactie, Rutger. Fijn dat je wilt kijken of je iets voor mij kan betekenen. Ik heb mijn forumprofiel ingevuld.

Reputatie 7
Badge +16

Bedankt voor het invullen van jouw gegevens, @Gerard Straver. Spotify Family is al wel actief, zie ik. Mijn collega heeft een bericht gestuurd naar een achterliggende afdeling om uit te zoeken waarom je er nog geen gebruik van kunt maken: wij zouden ook bij deze afdeling moeten aankloppen. Voorstel is om de terugkoppeling van mijn collega af te wachten. Mocht je komende woensdag nog niets gehoord hebben, trek dan weer hier aan de bel, afgesproken?

 

Reputatie 7

Merci @Sanneke74, ik heb daarmee een verzoek doorgezet om de huidige Premium van het Spotify account af te halen. Zodra we daar een terugkoppeling op krijgen delen we het hier met je!

Hier ben ik weer @Sanneke74, ik heb net een terugkoppeling gekregen dat Premium van het Spotify account is verwijderd. Als je daarmee nu inlogt zal je dat niet meer zien staan. Als je Spotify gaat activeren zal Family actief worden.

Op 23/01 heb ik spotify premium omgezet naar spotify family, netjes mail gehad, en sinds dat moment geprobeerd familie leden toe te voegen via de link in de mail van KPN. Helaas bleef de site van spotify aangeven dat ik een premium abonnement heb. Vandaag naar KPN gebeld, en de truc zou zijn alles op te zeggen en dan bij spotify zelf een abonnement afsluiten en dat weer koppelen aan KPN. Nou mails gehad dat alles opgezegd, maar bij de site van spotify blijven ze zeggen premium abonnement graag je provider (kpn dus) contacteren.

 

  1. wat moet ik doen om Spotify family te activeren en daadwerkelijk met het gezin gebruik te kunnen maken?

Thanks.

 

Admin: bericht samengevoegd met het centrale topic

Reputatie 7

Welkom op het forum @kovertam, als het account nog aangeeft dat het Premium is zal je het nog niet aan Family kunnen koppelen inderdaad. Zou je jouw forumprofiel volledig in kunnen vullen (postcode, huisnummer, naam en geboortedatum van de contractant, laatste 3 cijfers van de IBAN en als het over een mobiel abonnement gaat het bewuste 06-nummer) en daarna hieronder een seintje geven? Dan kunnen we met je meekijken en indien nodig een verzoek doen om Premium los te laten koppelen.

Beste Jasper.

 

thanks voor je reactie, gedaan wat je hebt gevraagd.

 

groetjes.

 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @kovertam, ik zie in onze systemen dat Spotify vandaag opgezegd is. Je betaalt er nu niet meer voor. Het kan even duren (uiterlijk een maand maar meestal sneller) voordat spotify je account omzet naar Free. Zodra hij Free is kun je Family bestellen en activeren!
Family betaal je nu ook nog niet voor.

Beste Thomas.

Maar dat kan de bedoeling niet zijn! Ik wil nu graag family spotify, volgens alle websites kun je dat direct omzetten en nu moet ik in eens een maand wachten.

Ik wilde niks opzeggen, dat was het advies van kpn want dan kon ik gelijk family gebruiken, betalen maakt me niks uit ik betaal liever nog iets extra als het dan goed geregeld word.

Even resume: de consulente van KPN die ik vandaag heb gesproken en mij adviseerde direct op te zeggen zodat ik binnen 3 uur een nieuwe family abonnement kon afsluiten want kpn dan morgen weer kon linken aan mijn account bij KPN is niet correct.

 

Thanks.

Ik heb begin dit jaar een Premium Family abonnement via KPN afgesloten maar mijn family leden krijgen nu een melding (zie hieronder), Ik heb zelf niets gedaan. Heeft KPN of Spotify nu een fout gemaakt? Zijn er meer mensen die dit in het verleden gehad hebben? Waarom krijgen ze dit op een zaterdag als KPN niet bereikbaar is?

 

 

Je hebt geen toegang meer tot Premium.

 

Peter is van Premium-abonnement gewisseld, heeft geen toegang meer tot het Premium Family-abonnement of heeft je van dit abonnement verwijderd. Dit betekent dat je account is overgezet naar de gratis versie van Spotify.

Wil je meer weten over de Premium-abonnementen

je kunt kiezen? Tik dan hieronder.

 

*Admin: samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +30

Ha @PeterVoorschoten, dat is vreemd.. Zie jij Spotify Family nog wel in MijnKPN staan? Wil je je forumprofiel eens aanvullen met je adres en klantnummer? We kijken graag met je mee.

Beste Marcia,

Ik heb net gekeken en mijn klantnummer ingevoerd in mijn Forumprofiel. Er staat gewoon nog Spotify Family bij mijn gegevens, dus waar gaat het fout? bij Spotify zelf?

Reputatie 7
Badge +13

Hallo @PeterVoorschoten

Ik zie dat jij inmiddels contact hebt gehad met de klantenservice. Je kan Spotify opnieuw activeren via de webpagina Spotify Activeren

Vorig jaar heb ik Spotify Family via KPN afgesloten waarvan 4 gezinsleden gebruik maken. Sinds vandaag kunnen mijn gezinsleden geen toegang meer krijgen tot hun account. Zij moeten hun Spotify premium weer activeren met de daarbij behorende kosten. En dat terwijl ik er als enige deze melding niet krijg en het account nog werkt zoals vanouds. Hoe kan dit en hoe wordt dit opgelost? In mijn account kan ik zien dat Spotify Family nog gewoon tussen mijn extra internetopties staat.

Admin: Je topic en reacties samengevoegd met algemeen topic over Spotify Family

Badge +12

Als je inlogt op de site van Spotify wat zie je dan? Als dat gewoon op Family staat dan kan het zijn dat je de gezinsleden opnieuw moet uitnodigen. En als ze er nog wel staan even verwijderen en opnieuw uitnodigen. 

Reputatie 7
Badge +19

Hi @Rodijk, ik heb je topic samengevoegd met dit algemene topic over Spotify Family. Heb je de reactie en het advies van Sledgehammer hierboven al gezien en geprobeerd? Lees ook het startbericht even door, daarin staat ook een boel over eventueel activeren of uitnodigen van familieleden.

Als ik naar mijn account kijk op Spotify zelf dan staat daar het Spotify Premium account. Echter bij mijn KPN abonnement staat het Spotify Family abonnement. Hoe kan dat?

Reputatie 7
Badge +20

Dat is wel gek inderdaad @Rodijk. De gegevens bij spotify kan ik niet inzien maar ik kan wel even met je meekijken naar je gegevens aan onze kant. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Goedemiddag,

Ik had eerst spotify premium duo, ben toen bij KPN gegaan. 

Om dit ook weer te hebben moest ik het eerst opzeggen en via mijn KPN aanvragen, dit heb ik gedaan. Maar dit werd automatisch een account voor 1 gebruiker sinds vorige week. 

 

Nu wil ik weer een DUO abonnement, maar dit doet hij niet. Dan moet ik eerst weer opzeggen, maar kan nu nergens opzeggen. Maar kan ik strak wel een duo account aanvragen?

Admin: Reactie verplaatst naar algemeen topic over Spotify

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @Mark Wintelre, ik heb je topic verplaatst naar dit algemene topic over Spotify Family. Uit jouw bericht maak ik op dat je jouw Spotify abonnement voor meerdere personen wilt gebruiken. Dat kan bij KPN met Spotify Family 🙂 Spotify Duo hebben we helaas niet. Bovenin in het startbericht lees je er alles over. Als je nog vragen hebt, laat het gerust hier weten.