Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

Goedemorgen, ik heb gisteren alles bij elkaar al 45 min. aan de telefoon gehangen voor het volgende: wij hebben Spotify premium, al jaren, kreeg ik gisteren ineens een E-Mail dat dit teruggezet wordt naar Free, per 12 juni, ik vraag me af waarom? De collega's aan de telefoon konden het ook nergens op een factuur zien staan, jaren geleden hebben wij een brief gekregen met een activatiecode (was een of andere aktie) waar we natuurlijk gebruik van hebben gemaakt. Ik ben wel in het bezit van een gebruikersnaam, ik vraag aan de KPN om dit zo spoedig mogelijk te herstellen. Wij hebben compleet en 2 x mobiel, al jaren, ik hoop dat dit snel opgelost wordt.

Met vriendelijke groet

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Mijn spotify premium werkt niet meer. 

Had 2 jaar KPN spotify familie en daarvoor premium. KPN internet opgezegd wegens verhuizing. Maak wel gebruik van KPN mobiel. Er wordt nog wel €9,99 afgeschreven maar in mijn spotify account staat free. 

Wat kan ik doen?

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Marcel W, welkom! Betaal je dit niet gewoon aan Spotify zelf? Dan kan je het beste contact opnemen met hen om dit te regelen. Als het bedrag via je KPN factuur wordt afgeschreven, wil je dan je forumprofiel aanvullen met je 06-nummer, postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan kijk ik met je mee. 

Reputatie 7
Badge +20

Goedemorgen, ik heb gisteren alles bij elkaar al 45 min. aan de telefoon gehangen voor het volgende: wij hebben Spotify premium, al jaren, kreeg ik gisteren ineens een E-Mail dat dit teruggezet wordt naar Free, per 12 juni, ik vraag me af waarom? De collega's aan de telefoon konden het ook nergens op een factuur zien staan, jaren geleden hebben wij een brief gekregen met een activatiecode (was een of andere aktie) waar we natuurlijk gebruik van hebben gemaakt. Ik ben wel in het bezit van een gebruikersnaam, ik vraag aan de KPN om dit zo spoedig mogelijk te herstellen. Wij hebben compleet en 2 x mobiel, al jaren, ik hoop dat dit snel opgelost wordt.

Met vriendelijke groet

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Hallo @rimmarkran Ik kijk graag voor je na hoe het zit. Ik heb wat gegevens van je nodig. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

Ja heb ik gedaan. Heb ook alweer iemand aan de telefoon gehad, maar niemand kan het oplossen, al mijn hoop is op jou gevestigd. 

Met vriendelijke groet, Netty Collignon

 

Reputatie 7
Badge +20

Ja heb ik gedaan. Heb ook alweer iemand aan de telefoon gehad, maar niemand kan het oplossen, al mijn hoop is op jou gevestigd. 

Met vriendelijke groet, Netty Collignon

 

Kun je me nog aangeven waarbij je Spotify had, @rimmarkran Was dat bij je vaste aansluiting of bij een mobiel nummer? En welke: wil je het mobiele nummer nog even in je profiel zetten, als het daarbij zat? 

Hoi,

 

Ik heb alles in een abonnement met daar in spotify  premium, deze wil ik activeren maar dat lukt niet daar ik reeds een spotify premium heb bij mijn mobiel abonnement. Toch zou ik graag van 2 accounts gebruikmaken daar ik anders met het hele gezin slecht op 1 account zit. Soms best lastig met wat tieners in huis. Hoe kan ik deze toch activeren?

Heb ik nu gedaan. Fijn weekend!

Dit alles is toch niet openbaar hé?

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @rimmarkran Dank! Ons gesprek is openbaar, maar het gedeelte waar je je gegevens hebt neergezet is dat niet. Dat is enkel inzichtelijk voor jou en voor mij als moderator van KPN. Ik heb onderhand wel duidelijk wat er aan de hand is. Je had Spotify Premium dus bij één van je mobiele abonnementen? Voor beide abonnementen en ook je vaste abonnement geldt dat dit oudere abonnementen zijn, uit de tijd waarin Spotify Premium bij sommige varianten was inbegrepen bij de abonnementen. Bij geen van jouw abonnementen is dat echter het geval: het type abonnement is dus niet het soort abonnement waar Spotify bij past.

Wellicht had je daarvoor nog een abonnement waarbij dit wel zo was en is dit op een gegevens moment gewijzigd. Ik weet dat er enkele gevallen zijn waarbij zo'n abonnementswijziging net niet goed is verwerkt. De ‘gratis’ Spotify had al verwijderd moeten worden, maar is blijven staan. Recentelijk zijn een aantal van dit soort achtergebleven aansluitingen alsnog in orde gemaakt, wat betekent dat de ‘gratis’ Spotify is verwijderd. Dit is bij jullie het geval. Je hebt een tijd ‘gratis’ Spotify gehad, waarbij dit eigenlijk al niet meer de bedoeling was. Ik kan het dus ook niet herstellen, hoe spijtig ook. Contractueel gezien hoort het niet in je abonnement. De enige optie die ik je voor je heb is betaalde variant: deze kun je zelf aanvragen. 

 

 

Hallo, Ik ben op zoek naar een mogelijkheid om mijn bestaande Spotify account los te koppelen van mijn KPN abonnement. Kunt u mij hier mee helpen?  MVG Rob

Reputatie 7
Badge +21

@73john, begrijp ik nu goed dat je bij zowel je 06-nummer als bij je vaste pakket een Spotify account afneemt? Je dient dan wel twee accounts aan te maken, en je kan voor beide dan een activatiecode krijgen. Heb je maar voor één account Spotify Premium (via KPN)? Dan kan je ook maar van één account gebruik maken. Je kan dan kijken of Spotify Family misschien een optie is, en of jouw abonnement geschikt is (vaste diensten) om dit af te nemen via KPN (en anders via Spotify zelf).

@RobH, dat kan! We kunnen het account loskoppelen zodat je een nieuwe activatiecode krijgt. Of je die nieuwe code daarna gebruikt, dat is aan jou. Indien je apart voor Spotify Premium moet betalen via KPN (dus je hebt het niet inbegrepen in je abonnement maar moet hier los voor betalen) dan moet je het nog wel zelf uitzetten via MijnKPN. Laat je even weten of ik het account moet loskoppelen? Geef dan even door om welke gebruikersnaam het gaat en vul jouw Forum profiel aan met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en 06-nummer.

Dank je het is inderdaad gelukt nu. Heb een nieuwe activeringcode gehad en hier mee een nieuw account aangemaakt. Met een ander e-mailadres. Daar zat ik steeds fout door een zelfde e-mail adres te gebruiken.

👍

Ons Spotify Premium account via KPN staat nu op naam van mijn vrouw, maar we willen dat graag terugzetten op mijn naam; ik ben de KPN-accounthouder, met KPN-compleet.

ik heb al veel gebeld met de helpdesk, maar krijg iedere keer andere oplossingen of instructies die niet bleken te werken.

ik kan wel inloggen met haar gebruikersnaam en wachtwoord, maar dan krijg ik haar profiel en ik kan dat niet wijzigen (‘want dat loopt via KPN’). 
 

Wat is de oplossing?

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Roel-Ben, welkom! Ik zie dat er al veel gebeurd is, maar ik heb het idee dat je er nog niet helemaal uitgekomen bent. Begrijp ik goed dat je op dit moment een Spotify Premium account op naam van je vrouw hebt, maar dat je dit op jouw naam wilt hebben? Ik zie dat mijn collega's Spotify Premium uit je pakket gehaald hadden. Ik heb deze inmiddels weer toegevoegd. Je krijgt hiervan per mail een bevestiging én, binnen drie uur, nog een extra mail met een activatiecode. 


Je kunt met deze activatiecode zelf bepalen welk Spotify account je daaraan toevoegt. Als jij een eigen Spotify account hebt, kan je die toevoegen. Als je vrouw een Spotify account heeft en je wilt dat deze op jouw naam komt, dan wordt dit denk ik lastig. Als ik het goed gezien heb, heeft je vrouw haar Spotify account gekoppeld aan haar Facebook account. Dat kan in de meeste gevallen niet losgekoppeld worden. Je zult dan echt zelf een eigen Spotify account aan moeten maken op jouw eigen naam.

 

Overigens maakt het voor ons niet uit dat het Spotify account op naam van je vrouw staat, terwijl het KPN abonnement op jouw naam staat. Dat kan allemaal gewoon. 

Ik krijg opeens reclame tussendoor

Hoi Hoi,

 

Ik heb een tijdje geleden 2013 een activatiecode ontvangen op het emailadres van hetnet. Nu is het probleem dat ik dat emailadres niet meer gebruik. Helaas heb ik de spotify niet kunnen activeren. Heb je nu voor mij een nieuwe code zodat ik hem kan activeren?????

Reputatie 7
Badge +24

Spotify Family bestond in 2013 volgens mij helemaal nog niet. Indien u sindsdien niets aan uw abonnement gewijzigd heeft, zal u dus geen Spotify Family hebben. U zult dan Spotify Premium hebben ofzo. Tevens zal dat hetnet email adres ook nog gewoon bestaan. Via http://email.kpn.com kunt u een nieuw wachtwoord instellen.

Ja maar ik kan nu niet spotify family aanmaken want hij kan het nieuwe emailadres niet vinden  wat ik dan wel weer heel raar vind want dat staat wel in mijn id van kpn

 

Reputatie 7

Hoi @Midichiel, welkom! Als jij via ons Spotify hebt, en dat al sinds 2013, dan heb je waarschijnlijk een oude stijl abonnement waarbij Spotify nog inbegrepen zit, klopt dat? Zo ja, dan is dit Spotify Premium. Ik kan je wel opnieuw een activatiecode sturen, maar je kunt geen Spotify Family daarmee aanmaken. Het enige wat je daarmee kunt doen is een Spotify account (nieuw of bestaand) omzetten van Free naar Premium. 

Als het je gaat om Family, dan zul je dat apart moeten afnemen bij Spotify, of bij ons je abonnement omzetten naar een huidig pakket. In dat geval kun je bij ons Family toevoegen. 

 

Vul je forumprofiel in en reageer hier als je dat gedaan hebt. Dan kijk ik voor je na wat je nu precies hebt en kan ik een nieuwe code opsturen naar het adres dat je ook voor het forum gebruikt.

 

Reputatie 7

@BrigitteBardot70, welkom! Dit klinkt alsof je ingelogd bent met een Free account. Controleer of je wel met het juiste account bent ingelogd. Als dat het geval is, vul je forumprofiel in en reageer hier. Dan check ik hoe het zit met je Spotify.

Beste @Roel-Ben, welkom! Ik zie dat er al veel gebeurd is, maar ik heb het idee dat je er nog niet helemaal uitgekomen bent. Begrijp ik goed dat je op dit moment een Spotify Premium account op naam van je vrouw hebt, maar dat je dit op jouw naam wilt hebben? Ik zie dat mijn collega's Spotify Premium uit je pakket gehaald hadden. Ik heb deze inmiddels weer toegevoegd. Je krijgt hiervan per mail een bevestiging én, binnen drie uur, nog een extra mail met een activatiecode. 


Je kunt met deze activatiecode zelf bepalen welk Spotify account je daaraan toevoegt. Als jij een eigen Spotify account hebt, kan je die toevoegen. Als je vrouw een Spotify account heeft en je wilt dat deze op jouw naam komt, dan wordt dit denk ik lastig. Als ik het goed gezien heb, heeft je vrouw haar Spotify account gekoppeld aan haar Facebook account. Dat kan in de meeste gevallen niet losgekoppeld worden. Je zult dan echt zelf een eigen Spotify account aan moeten maken op jouw eigen naam.

 

Overigens maakt het voor ons niet uit dat het Spotify account op naam van je vrouw staat, terwijl het KPN abonnement op jouw naam staat. Dat kan allemaal gewoon. 

Dank voor je heldere reactie. Het is een waar doolhof, maar het lijkt nu opgelost. Veel dank ook daarvoor.

Goedemorgen,

Ik probeer mijn Spotify te activeren, maar dit lukt niet.
Ik klik op de activatiecode in mijn mail en zie dan in het rood “Je hebt al een Spotify account via KPN”.
Log in bij Spotify heeft geen zin, deze blijft op Free staan..
Als ik dan een nieuwe activatiecode aanvraag herkent het systeem mijn emailadres én telefoonnummer niet.

Hoe nu verder?

ik heb spotify via kpn kan niet inloggen wordt nergens herkend heb een free abo terwijl ik er wel voor betaal kan ook de code niet opvragen e mail en telefoon nummer worden niet herkend wat nu

Reputatie 7
Badge +17

@jos fortuin Welkom hier op ons KPN Forum! Ik heb je vraag even hierheen verplaatst, omdat je niet de enige bent met dit probleem (helaas):wink:
Goed dat je het zelf al geprobeerd een nieuwe activatiecode aan te vragen en jammer natuurlijk dat dit niet is gelukt. 
Wij kunnen een nieuwe code naar je toesturen, mocht dit nog nodig zijn. Hiervoor hebben wij wél je gegevens nodig. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan maken we het z.s.m. in orde. :blush: