Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

Hallo 

Mijn oudste dochter met telefoonnummer *** heeft tot nu toe ons Spotify Premium uit ons KPN abonnement in haar bezit gehad op haar telefoon. Zij heeft nu een eigen account.

Wij willen deze overzetten op de telefoon van mijn jongste dochter ***. Echter de ontvangen activatiecode per mail ontvangen november 2016 werkt niet meer:

 

Ik heb ingelogd bij Spotify met email *** maar deze was niet bekend. Na aanmaken account heb ik alleen en Free account.

Hoe kan ik een nieuwe activatiecode ontvangen?

Brigitte Potijk

Klantnummer ***

 

Admin: bericht samengevoegd met verzameltopic en privégegevens verborgen

Reputatie 7

Hoi @GSH1271, welkom! Wat bedoel je precies dat je account is verdwenen? Is het ineens een Free account? Of ben je de inloggegevens kwijt?

 

Welkom @Gerard Potijk. Ik heb de privégegevens uit je bericht verplaatst naar je forumprofiel. Het forum zelf is namelijk openbaar en voor iedereen te lezen. Je profiel, daarentegen, heeft een aantal privé-velden die alleen leesbaar zijn voor jou en voor ons KPn Moderators.

Wat betreft het heractiveren, een activatiecode blijft maar zes weken geldig. Dus het klopt dat de oude code uit 2016 niet meer werkt. Je hebt hier dan ook onze hulp bij nodig om het huidige account te ontkoppelen. Dat is nu gedaan. Je krijgt dan automatisch een nieuwe activatiecode toegestuurd. We hadden in dat systeem nog een oud mailadres van je staan. Die heb ik nu aangepast naar het adres dat je ook hier op het forum gebruikt. Dus daar krijg je binnen een paar uur een mail op. Met de nieuwe activatiecode kan je jongste dochter dan vervolgens haar Spotify account Premium maken.

Spotify premium werkt niet meer na verlenging En staat nu op free met de ergelijke reclame, hoe kan dit verholpen worden

Reputatie 7
Badge +20


@DvaDB  en @kuyper , ik heb jullie berichten even verplaatst naar het verzameltopic!

 
@DvaDB Spotify is via ons alleen goedkoper als je hier je Hussel entertainmentkorting voor gebruikt. Anders kun je hem inderdaad net zo goed elders nemen 

@kuyper en  @gk251360  Kunnen jullie je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? 

Hoe krijg ik een activatiecode voor spotify wij hebben alles in 1 maar kan nergens een code vinden

Ik heb met mijn alles in één abonnement gratis Spotify. Ik heb een nieuwe telefoon en hoe activeer ik de gratis Spotify weer?

Reputatie 7
Badge +24

Hi Ray, welkom hier.

Ik neem aan dat je een Spotify Premium account via ons hebt. Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

waarom betaal ik spotify op mijn factuur? ik had reclame van jullie gekregen 3 aanden gratis uitproberen en daarna als je wilt doorgaan laten weten. maar ik betaal nu gewoon daarvoor opmijn factuur

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Ik heb mijn gegevens aangevuld hopelijk kunt u iets voor mij betekenen groeten Raymond Paalman

Wij hebben al een aantal jaren een kpn abonnement incl Spotify, ik zou graag een activeringscode ontvangen.

Helaas kan ik dit niet vinden onder mijn producten en vind het erg jammer dat ik heel veel moeite moet doen om hier achter te komen.

Verneem graag,

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Wij hebben geen activeringscode voor spotify

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt @Ray 007!

Wat is precies de reden dat je nu op zoek bent naar een activatiecode? Zo'n code wordt eenmalig verstrekt als het Spotify Premium abonnement via KPN actief wordt. Ik zie dat er via jullie activatiecode al in 2014 een account is gekoppeld aan jullie abonnement, heb je daar nog niet eerder gebruik van gemaakt? 

Hallo Maja, 

Ik ben Cheron en ben de partner van R. Paalman. 

Wij wisten helemaal niet dat er een sportify premium abonnement bij ons pakket zat. 

Dus jullie kunnen wel een activatiecode hebben gestuurd in 2014.

Maar deze is door ons nog nooit in gebruik genomen. 

Omdat we niet wisten dat dit binnen ons pakket zat. 

 

Reputatie 7
Badge +20

Hi Cheron, hij is wel degelijk gebruikt, de gebruikersnaam is hetzelfde als wat er voor het apenstaartje staat van het mailadres waarmee jullie je forumaccount aan hebben gemaakt. Als je die invult op de Spotify Wachtwoord reset pagina, krijgen jullie de mogelijkheid om die account weer te gaan gebruiken. Als jullie juist graag een helemaal nieuwe account aan willen maken nu, kan ik de gekoppelde account (waarvan jullie zijn vergeten dat hij ooit een keer aan is gemaakt) loskoppelen en dan krijgen jullie een nieuwe activatiecode waarmee jullie een helemaal nieuwe account aan kunnen maken :slight_smile:

 

Ik heb mijn wachtwoord gereset. En het bovenstaande is wat hij aangeeft. Dat het gratis sportify is, dus geen premium. Het zou dus fijn zijn als wij de activatiecode nogmaals  mogen ontvangen. Zodat wij wel gebruik kunnen maken van premium sportify. 

Met vriendelijke groet, 

Raymond Paalman.

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

 

Reputatie 7
Badge +20

Ik zie bovenaan een andere gebruikersnaam staan dan jullie mailadres -@gmail.com, dit gaat dus om een andere account :wink: Aangezien het hier allemaal cijfers betreft vermoed ik dat deze account ooit aan is gemaakt met een koppeling via Facebook. Als jullie deze account graag willen gebruiken dan kan dat. Er wordt nu binnen 3 uur een activatiecode naar jullie gemaild zodat jullie deze account om kunnen zetten naar premium :blush:

Reputatie 7
Badge +30

waarom betaal ik spotify op mijn factuur? ik had reclame van jullie gekregen 3 aanden gratis uitproberen en daarna als je wilt doorgaan laten weten. maar ik betaal nu gewoon daarvoor opmijn factuur

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

@altaafcan welkom! In de regel werken wij met: ‘zet het wel zelf uit’ aanbiedingen. Dat moet dan ook in de mail staan. Wil je dat nog eens controleren? Je kunt Spotify Premium wel zelf gemakkelijk uitzetten via MijnKPN.

 

@johanBugel en @Kaatje 1973 welkom! Willen jullie je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, klantnummer(s) en evt. 06-nummer? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan sturen we een nieuwe activatiecode per mail. 

Bedankt dat u ons hiermee hebt geholpen vriendelijke groet Raymond en Cheron

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt dat u ons hiermee hebt geholpen vriendelijke groet Raymond en Cheron

Graag gedaan en veel plezier met jullie Spotify account!

Hallo

Hierbij een vraagje over Spotify

Ik heb bij mijn abonnement Spotify premium maar ik ben mijn activatie code kwijt.

Wanneer ik deze probeer op te vragen wordt het email adres niet herkend.

Ik weet nu niet hoe verder te handelen.

het staat echt in mijn abonnement overzicht.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Huibert61. Wat jammer dat het niet lukt om een activatiecode aan te vragen. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan vragen wij een activatiecode voor je aan. :relaxed:

Dankjewel.

Het is me ondertussen gelukt om de boel te resetten via de chat van kpn.

In ieder geval bedankt.:grinning:

Totaal gemist, @Leoniedent, sorry! Ik heb de gebruikersnaam in jouw profiel gezet, onder de persoonlijke opmerkingen. Dat is alleen inzichtelijk voor jou en ons. Je kunt via de website van Spotify een nieuw wachtwoord opvragen. Als je een totaal ander account wilt koppelen, kan ik je een nieuwe activatiecode sturen. Laat dit dan nog even weten?

Dankjewel! Kan gebeuren!

maar bij deze heb ik geen premium? En dit zit wel in ons pakket? 
 

groetjes 

Goedemiddag Marcia

 

helaas heb ik nog steeds geen premium op dit account. Graag zou ik dan ook een nieuwe activatiecode ontvangen😊

Ik heb een KPN Alles in 1 standaard abonnement waar gratis spotify premium bij zit, maar het lukt niet een activatiecode hiervoor aan te vragen. Als ik mijn emailadres invoer dan krijg ik een melding dat het emailadres niet is gevonden. Kan iemand me hierbij helpen?

Reputatie 7

Totaal gemist, @Leoniedent, sorry! Ik heb de gebruikersnaam in jouw profiel gezet, onder de persoonlijke opmerkingen. Dat is alleen inzichtelijk voor jou en ons. Je kunt via de website van Spotify een nieuw wachtwoord opvragen. Als je een totaal ander account wilt koppelen, kan ik je een nieuwe activatiecode sturen. Laat dit dan nog even weten?

Dankjewel! Kan gebeuren!

maar bij deze heb ik geen premium? En dit zit wel in ons pakket? 
 

Goedemiddag Marcia

 

helaas heb ik nog steeds geen premium op dit account. Graag zou ik dan ook een nieuwe activatiecode ontvangen😊

Hmm, dat is raar. Dat is wel de gebruikersnaam die al sinds 2018 via ons gekoppeld is aan Premium. Ik heb hem nu ontkoppeld. Je krijgt binnen een paar uur een nieuwe activatiecode per mail, @Leoniedent!

 

 

Ik heb een KPN Alles in 1 standaard abonnement waar gratis spotify premium bij zit, maar het lukt niet een activatiecode hiervoor aan te vragen. Als ik mijn emailadres invoer dan krijg ik een melding dat het emailadres niet is gevonden. Kan iemand me hierbij helpen?

@Marielle1978, welkom! Wil je jouw forumprofiel invullen en hier reagern als je dat gedaan hebt? Dan kijken we dit na en sturen een nieuwe code :)