Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7
Badge +30

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

Hallo Denise, het Spotify Premium account was gekoppeld aan mijn mobiele aansluiting en deze heb ik begin december (2021) uitgezet als extra optie en een bevestigingsemail vanuit KPN ontvangen dat dit maximaal 1 maand ging duren. Dit alles heb ik gedaan, omdat KPN haf aangegeven dat ik alleen Spotify Family kon nemen via het tv/internet abonnement. Een week later heb ik via het tv/internet abonnement de Spotify Family aangevraagd en sindsdien ben ik aan het wachten tot mijn Premium of Free zal staan. Volgens KPN moet ik wachten op Spotify en volgens Spotify moet ik wachten op KPN. Wat is dan de gemiddelde wachttijd dat het wel helemaal verwerkt wordt? Ik wil de Family account aanmaken met hetzelfde emailadres als die ik nu gebruik voor de Premium.

Reputatie 7
Badge +30

Ah, op die fiets, @Dustin de Graaf. Ik zie hier inderdaad dat je Spotify Premium bij het mobiele abonnement op 12 december is gestopt. Dan had ook uiterlijk 12 januari het account dat je daaraan gekoppeld had weer Free moeten worden. Ik heb een melding aangemaakt voor de back office om hier naar te kijken.

Hoi! Ik heb al een langere tijd geen KPN meer en nu kom ik erachter dat mijn spotify nog steeds op premium staat via KPN? Ik kan nergens afmelden. Ook overdag kan ik niemand bereiken van KPN. Ik wil niet achteraf een rekening krijgen. Ik heb KPN allang afgezegt. Spotify klantenservice verteld dat ik bij jullie moet zijn.

Groetjes 


Admin: bericht verplaatst naar verzameltopic over Spotify Premium

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Silv90 

KPN heeft een gratis nummer 0800-0402, heb je dat al gebeld?
Je kan bellen ma-vrij 08:00-20:00u, za 08:00-17:00u. Zon- en feestdagen gesloten.


Admin: meeverplaatst

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Silv90, welkom op ons forum!
Ik wil hier nog even aan toevoegen dat als je Spotify alleen via ons had lopen en je dit abonnement nu opgezegd hebt je hier niet achteraf nog een rekening van gaat krijgen.
Het kan soms even duren voordat Spotify het abonnement weer terugzet naar Free maar daar hoef jij verder niet voor te betalen.

Hey! Ik heb al jaren geen KPN meer dus er is toch wat fout gegaan bij jullie... dan maar afwachten tot mijn spotify naar free gaat. Ik kan het ook nergens uitzetten. Niet via spotify en ook niet via jullie. Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +19

Hey! Ik heb al jaren geen KPN meer dus er is toch wat fout gegaan bij jullie... dan maar afwachten tot mijn spotify naar free gaat. Ik kan het ook nergens uitzetten. Niet via spotify en ook niet via jullie. Alvast bedankt!

Hi Silv, dat is gek inderdaad. Ik begrijp dat je helemaal geen KPN abonnement meer hebt, maar dat jouw Spotify account toch op premium staat? Als je inlogt op jouw Spotify account, staat er dan bij dat je premium hebt via KPN, of staat er iets anders? En hoe lang is het geleden sinds je je abonnement (met Spotify) bij ons hebt opgezegd?

Gisteren heb ik ons spotify premium omgezet naar spotify family.

Bij Kpn is dit zichtbaar in mijn account bij spotify niet,

Vandaag met beide partijen contact gehad. Van KPN klanten services moet ik naar spotify want bij KPN staat alles goed. Bij spotify moet ik naar KPN want hun weten van niets over de omzetting. 

Hoe nu verder? 

hoop dat ik hier verder geholpen kan worden. 

Groet Johan

 

Hoi Alexandra, ik ben sinds 2020 weg bij KPN maar al eerder bij Spotify. Ik heb lange tijd Deezer gebruikt en nu dat ik weer spotify ga gebruiken zie ik dat ik Premium via KPN heb. Contact opgenomen met Spotify, maar kunnen niks doen. Ik kan ook nergens Spotify afmelden via jullie omdat dat al gebeurd is.  Dit is wat er staat: Jouw abonnement is gekoppeld aan onze partner KPN/XS4ALL. Benader KPN/XS4ALL voor vragen over je abonnement. 

Reputatie 7
Badge +30

Dan heb ik toch het vermoeden dat wij nog iets moeten doen.. Zou je je forumprofiel aan willen vullen met je postcode + huisnummer, evt. klantnummer als je dat nog hebt en evt. je 06-nummer als het via je mobiele abonnement ging? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan kijk ik met je mee. 

Hoi Marcia, ik heb mijn profiel bijgewerkt. Ik heb vandaag een medewerker van KPN aan de telefoon gehad en alles is al een tijd terug afgezegt. Ik krijg iniedergeval geen rekening thuis. Dat is fijn. Ik zie dan vanzelf wanneer Spotify op free komt te staan. Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +30

Bedankt! Ik zie hier alleen een mobiel nummer dat je hebt gehad op dit adres. Maar daar zat geen Spotify Premium bij. Dat maakt het voor mij wel lastig om te achterhalen of en waar er nog iets eventueel niet goed gaat. Heb je nog iets van een klantnummer o.i.d.? Je betaalt er inderdaad niet voor, maar het is natuurlijk wel handig om de administratie ook weer juist te hebben aan onze kant :)

Ik heb volgens mij geen klantnummer omdat ik niks van KPN heb op dit moment. Als ik op mijn account kijk zie ik nergens een klantnummer...  

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb nog even overlegd met mijn collega's @Silv90 en we hebben niks kunnen vinden. Tot spotify hem uit zichzelf weer terugzet naar Free heb je gratis Premium :-)

Reputatie 7
Badge +17

Gisteren heb ik ons spotify premium omgezet naar spotify family.

Bij Kpn is dit zichtbaar in mijn account bij spotify niet,

Vandaag met beide partijen contact gehad. Van KPN klanten services moet ik naar spotify want bij KPN staat alles goed. Bij spotify moet ik naar KPN want hun weten van niets over de omzetting. 

Hoe nu verder? 

hoop dat ik hier verder geholpen kan worden. 

Groet Johan

 

Hallo @Vrijbuiter, ik heb jouw topic even samengevoegd met dit algemene topic over Spotify Premium. Je hebt Spotify Premium dus omgezet naar Spotify Family, maar kan hier nog geen gebruik van maken. Ik zie dat je gisteren nog telefonisch contact hebt gehad voor hulp bij het activeren van Spotify Family. Is het hiermee gelukt?

Iets sneller reactie dan ik had verwacht @suzanne vloet, mijn collega's schrijven dat het oplossen helaas wat langer gaat duren dan de twee weken die ze hadden verwacht. Ik pas dit ook nog even aan in het startbericht.
Hij bevestigt wel dat je op de lijst staat dus dat gaat sowieso goed komen!

Hoe staat het inmiddels met het kunnen opzeggen van de online aankoop spotify? 

 

Ik zie ook dat er abonnementen losgekoppeld kunnen worden van het KPN account. Kan ik hiermee hetzelfde bereiken? namelijke dat spotify niet langer via mijn KPN mobiel abonnement in rekening wordt gebracht? 

 

Anyway, ik ben inmiddels al vanaf juli bezig met het opzeggen van deze online aankoop. Graag hoor ik op korte termijn dat dit ook door jullie is verwerkt. 

Mvg, Suzanne

Gisteren heb ik ons spotify premium omgezet naar spotify family.

Bij Kpn is dit zichtbaar in mijn account bij spotify niet,

Vandaag met beide partijen contact gehad. Van KPN klanten services moet ik naar spotify want bij KPN staat alles goed. Bij spotify moet ik naar KPN want hun weten van niets over de omzetting. 

Hoe nu verder? 

hoop dat ik hier verder geholpen kan worden. 

Groet Johan

 

Hallo @Vrijbuiter, ik heb jouw topic even samengevoegd met dit algemene topic over Spotify Premium. Je hebt Spotify Premium dus omgezet naar Spotify Family, maar kan hier nog geen gebruik van maken. Ik zie dat je gisteren nog telefonisch contact hebt gehad voor hulp bij het activeren van Spotify Family. Is het hiermee gelukt?

Hallo Denise, alvast dank voor het inspringen. 

Helaas. heeft het telofinsch contact niet verandert we hebben een aantal stappen doorlopen zonder succes. 

Ben benieuwd hoe nu verder?

 

Reputatie 7
Badge +30

Iets sneller reactie dan ik had verwacht @suzanne vloet, mijn collega's schrijven dat het oplossen helaas wat langer gaat duren dan de twee weken die ze hadden verwacht. Ik pas dit ook nog even aan in het startbericht.
Hij bevestigt wel dat je op de lijst staat dus dat gaat sowieso goed komen!

Hoe staat het inmiddels met het kunnen opzeggen van de online aankoop spotify? 

 

Wordt nog aan gewerkt, @suzanne vloet, zodra je aan de beurt bent wordt er contact opgenomen voor de afhandeling.

 

Hallo @Vrijbuiter, ik heb jouw topic even samengevoegd met dit algemene topic over Spotify Premium. Je hebt Spotify Premium dus omgezet naar Spotify Family, maar kan hier nog geen gebruik van maken. Ik zie dat je gisteren nog telefonisch contact hebt gehad voor hulp bij het activeren van Spotify Family. Is het hiermee gelukt?

Hallo Denise, alvast dank voor het inspringen. 

Helaas. heeft het telofinsch contact niet verandert we hebben een aantal stappen doorlopen zonder succes. 

Ben benieuwd hoe nu verder?

Volgens onze systemen is de Family bij jou geactiveerd, @Vrijbuiter. Maar als jij inlogt op je Spotify account zie jij daar nog steeds staan dat het Premium is? De Premium die je had, dat was ook via je vaste abonnement, of bij een van de mobiele abonnementen? 

 

Hallo @Vrijbuiter, ik heb jouw topic even samengevoegd met dit algemene topic over Spotify Premium. Je hebt Spotify Premium dus omgezet naar Spotify Family, maar kan hier nog geen gebruik van maken. Ik zie dat je gisteren nog telefonisch contact hebt gehad voor hulp bij het activeren van Spotify Family. Is het hiermee gelukt?

Hallo Denise, alvast dank voor het inspringen. 

Helaas. heeft het telofinsch contact niet verandert we hebben een aantal stappen doorlopen zonder succes. 

Ben benieuwd hoe nu verder?

Volgens onze systemen is de Family bij jou geactiveerd, @Vrijbuiter. Maar als jij inlogt op je Spotify account zie jij daar nog steeds staan dat het Premium is? De Premium die je had, dat was ook via je vaste abonnement, of bij een van de mobiele abonnementen? 

Dat klopt die conclusie hadden we gisteren ook getrokken BIj KPN staat het zo geregistreed maar is niet bekend bij spotify.

Het is geregistreed op het internet abonoment, ik heb het bestaande abonoment omgezet, verder heb ik geen abonomenten. spotify geeft nog steeds premium abonnent

 

Zojuist nog ruim een uur aan de lijn gezeten met 2 verschilende medewerkers van KPN, Kort gezegd Medewerker 1 wist vast te stellen dat wij als klant contact op moesten nemen met soptify, wederom uitgelegd dat dit niet gaat, omdat wij niet de contract paner zijn maar Kpn. MIjn snelle conslusie is dat Kpn zijn leveranciet(spotify) niet onder controle heeft in dit geen oplossing is dit had ik al vast gesteld in de chat met spotify.

Medewerker 2 heeft wederom mee gekeken vast stelling is nu, probeer abonment om te zetten naar free en daarna activeren , mogelijk geeft dit de oplossing. Helaas wij zijn geen contract paner van spotify wij kunnen dit niet zelf. Het lijkt er nu op dat we pas vanaf 1 februari og mogelijk 18 februari pas ons abonoment actief wordt bij spotify. Maar ons abonoment is al wel actief bij KPN ik vermoed dat wij hier dus ook al voor betalen zonder extra services.

 

Is er nu echt niets anders te verzinnen dan deze uitkomst.  daarnaast als dit de uitkomst is lijkt mij dat dit vooraf gemeld kan worden we krijgen nu de melding dat het binnen 3 uur actief zal zijn?

 

Hoor graag u visie en het liefst gewoon een oplossing per direct. 

Reputatie 7

Hiervoor hoef je geen contact op te nemen met Spotify inderdaad @Vrijbuiter, je neemt Spotify via ons af dus dan loopt zoiets ook via ons. Op het forum en aan de telefoon kunnen we niet zien wat er precies speelt in dit geval, maar ik heb het gevoel dat er ergens een koppeling niet goed staat. Ik heb daarom nu een melding naar een achterliggende afdeling gestuurd met het verzoek dat voor ons na te kijken. Doordat het nu vrijdagavond is, weet ik niet wanneer we daar een reactie op hebben maar zodra we die hebben delen we dat met je!

Reputatie 7
Badge +17

@Ritadonna Mijn collega's geven aan dat je gewoon Spotify Premium kunt activeren. Er staat weliswaar dat het niet gratis is, maar dat zou automatisch verrekend moeten worden.

Reputatie 1

Gisteren met een paar Dames gepraat en die hadden gratis spotify bij hun abonnement, nu lees ik dat dit niet meer van toepassing is alleen bij oudere abonnementen…🤔(wat is oud)

wij zijn al wel 40 jaar lid...misschien wel langer… we hebben alles van de KPN maar nog nooit iets van spotify gezien of gehoord…. heb er zelfs als eens naar gevraagd jaren geleden… maar nee hoor niets van dat …. als er nieuwe mensen zich aanmelden krijgen ze dit of dat ,maar trouwe leden worden altijd vergeten…. zelf als je een nieuwe experia box nodig hebt… kost het je veel moeite en dan krijg je een andere  en dan schijnt je nog niet de nieuwste te krijgen…snap er soms niets van…

 

Admin: samengevoegd met het Spotify topic

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @R. Doppen, welkom op ons forum!
We hebben je reactie hier samengevoegd met ons verzameltopic. In het startbericht kun je alles vinden over Spotify.
Spotify heeft een tijd bij een paar specifieke pakketten ingezeten. “Alles in 1 Standaard” en “Alles in 1 Premium”. Deze pakketten worden al enkele jaren niet meer aangeboden en hebben plaats gemaakt voor de “KPN Hussel pakketten” met het voordeel dat ze in hun geheel goedkoper zijn en dus geen overbodige diensten meer hebben waar je met de pakketprijs voor betaalt maar niet gebruikt.

In je MijnKPN kun je zien welk pakket je hebt en kun je deze ook altijd aanpassen

Reputatie 1

Hallo mensen van de KPN.

Gisteren heb ik Spotify Premium besteld via de mijn KPN app. Voor het bestellen via de app ben ik eerst nog naar de KPN winkel vlakbij gegaan: begrijp ik goed dat dit een entertainment optie is en je entertainment korting krijgt als je geen andere streamings dienst abonnement hebt lopen via KPN? En is dit maandelijks opzegbaar? Dit werd bevestigd en ik moest het zelf maar aanvragen via de app.

Na veel vijven en zessen uitgevogeld hoe dat moest en kreeg ik een mailtje om te activeren. Met dat mailtje kwam ik in een scherm Spotify activatie pagina van KPN. Waarin ik al mijn KPN abonnementen zag. Aangeklikt dat ik graag spotify bij het abonnement van mijn mobiele telefoon wilde hebben.

Vervolgens stuurt KPN je door naar Spotify. Ik zag een mededeling dat ik helaas niet in aanmerking kwam voor de proefmaand. Dat kan kloppen want ik heb eerder (niet via KPN) een Spotify account gehad. Vervolgens moest ik bevestigen dat ik toch graag Spotify Premium wilde hebben ondanks dat ik geen maand gratis kreeg.

Daarna werd het zichtbaar in de mijn KPN app. Ik krijg nu een melding dat ik online aankopen  - extra dienst heb gedaan en dat ik moet rekenen op extra kosten op de factuur. Hoe ik de entertainment korting moet regelen is mij een raadsel. 
 

Dus ik de 0800-0402 hulplijn maar bellen vanmiddag. Eerst werd ik met een kluitje in het riet gestuurd met een sms.

Na 10 minuten had ik een levende persoon aan de lijn (ipv het keuzemenu) die voor mij ging kijken. 

Wat betreft de entertainmentkorting: het was helaas niet zo maar zo dat ik overal korting op kan krijgen. Want ik kreeg ook al kortingen. Dat klopt want er staat iets met Hussel aan en iets met een gratis zenderpakket oid. Maar ik neem geen andere streamingsdienst af via KPN wat volgens mij een voorwaarde is voor die entertainment korting. 

Wat betreft het Spotify via KPN verhaal: er is geen Spotify zichtbaar bij mijn mobiele telefoon abonnement. Ik zou het per ongeluk toch via Spotify zelf aangevraagd hebben. Maar of het nu via Spotify of KPN loopt, 9,99 per maand kosten doet het toch dus ik moest het maar zo laten. 

Echter als ik online inlog in mijn KPN, Producten, Extra Opties, zie ik dat Spotify Premium aan staat voor 9,99 per maand. Als ik inlog bij Spotify zie ik dat het abonnement loopt via de partner KPN/XS4 all. 

Vervolgens lees ik hier op het forum allemaal lotgenoten die eigenlijk wilden opzeggen maar nu in digital limbo zitten omdat KPN en Spotify naar elkaar wijzen.

Van mij hoeft het nou niet per se direct opgezegd maar ik vind het niet prettig dat ik nog na ga vragen bij de KPN of ik inderdaad 50% korting kan krijgen en of het maandelijks opgezegd kan worden en beide nu niet blijkt te kunnen. Ik voel me nogal besodemieterd. Ook geloof ik niet helemaal in het per ongeluk toch verkeerd aangevraagd hebben als ik beschrijf een mailtje van KPN over Spotify gehad te hebben en vervolgens geleid wordt naar een Spotify activatie pagina van de KPN. 

Ben ik nu ook de dupe van de technische fout waar ik meer mensen over lees en wordt dit later gecompenseerd?

Of kan iemand naar aanleiding van mijn relaas mij uitleggen welke kleine lettertjes ik heb gemist, welke fouten ik heb gemaakt in het activatieproces en/of aan welke voorwaarden ik niet voldoe? 


Admin: bericht verplaatst naar verzameltopic over Spotify Premium