Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

Hoi @Sabrina1981. Ik zie dat Spotify Premium niet meer als online aankoop op jouw laatste factuur staat. Is het inmiddels gelukt om in te loggen?

Nou, ik zie het nog steeds erbij staan hoor???

Inloggen waar?

Reputatie 7
Badge +21

@Sabrina1981 Je hebt gelijk, het staat nog wel op de factuur.  Mijn excuses voor deze verwarring. Ik heb niet goed gekeken.:disappointed_relieved: 

Ik zie dat mijn collega's wel en correctie hebben ingevoerd, maar ook dat Spotify nog onder online aankopen staat op jouw factuur. Ik zal mijn collega's nog eens vragen om dit z.s.m. verder uit te zoeken en te herstellen.

 

Beste klant, helaas kunnen we uw aanvraag voor KPN Spotify Premium 1500MB nu niet verwerken. Probeer het later nog eens.

Heb wel een Activeringscode bij gekregen maar waar kan ik die activeren.

@Sabrina1981 Je hebt gelijk, het staat nog wel op de factuur.  Mijn excuses voor deze verwarring. Ik heb niet goed gekeken.:disappointed_relieved: 

Ik zie dat mijn collega's wel en correctie hebben ingevoerd, maar ook dat Spotify nog onder online aankopen staat op jouw factuur. Ik zal mijn collega's nog eens vragen om dit z.s.m. verder uit te zoeken en te herstellen.

 

Ja want ik ben er wel een beetje klaar mee, duurt al zo lang en ik kan er zelf niks aan doen. En ik de volgende maand weer extra kosten hebben waarschijnlijk 

Was aan het luisteren naar Spotify na een uurtje luisteren werd de verbinding verbroken en moest ik opnieuw inloggen.  Na het opnieuw inloggen krijg ik alleen de gratis versie. Contact opgenomen met de klanten service van KPN maar deze kunnen eigenlijk niets voor me doen. Contact opgenomen met Spotify zij kunnen wel wat doen maar dan hebben ze een referentie nummer nodig en dat kan de KPN mij niet geven, ze weten niet wat dat is. Mijn account van Spotify loopt via het Alles in 1 premium pakket van KPN. Hoe krijg ik het Spotify Premium account weer terug?

Reputatie 7
Badge +21

Heb wel een Activeringscode bij gekregen maar waar kan ik die activeren.

@toean Je kan op deze pagina jouw activatiecode invullen en een Spotify account aanmaken

 

Ja want ik ben er wel een beetje klaar mee, duurt al zo lang en ik kan er zelf niks aan doen. En ik de volgende maand weer extra kosten hebben waarschijnlijk 

@Sabrina1981 Dat kan ik mij heel goed voorstellen. We doen ons best om te voorkomen dat het de volgende maand opnieuw op jouw factuur verschijnt.

 

@JohanM1962 Wat vervelend dat je opnieuw moest inloggen en nu de gratis variant hebt. Heb je ingelogd met de juiste gegevens? Zie je bijvoorbeeld nog wel jouw eigen afspeellijsten of is dat ook verdwenen?

Heb wel een Activeringscode bij gekregen maar waar kan ik die activeren.

@toean Je kan op deze pagina jouw activatiecode invullen en een Spotify account aanmaken

 

Ja want ik ben er wel een beetje klaar mee, duurt al zo lang en ik kan er zelf niks aan doen. En ik de volgende maand weer extra kosten hebben waarschijnlijk 

@Sabrina1981 Dat kan ik mij heel goed voorstellen. We doen ons best om te voorkomen dat het de volgende maand opnieuw op jouw factuur verschijnt.

 

@JohanM1962 Wat vervelend dat je opnieuw moest inloggen en nu de gratis variant hebt. Heb je ingelogd met de juiste gegevens? Zie je bijvoorbeeld nog wel jouw eigen afspeellijsten of is dat ook verdwenen?

En anders krijg ik het weer gewoon terug neem ik aan?

Alle afspeellijsten zijn weg.k

Reputatie 7
Badge +20

En anders krijg ik het weer gewoon terug neem ik aan?

@Sabrina1981 Ja, laat je het dan weten? Dan gaan we het onterechte verrekenen. 

 

Alle afspeellijsten zijn weg.k

@JohanM1962 , Dan log je vermoedelijk met een verkeerd account in. Heb je er nog een? Anders wil ik je aanraden om even contact met Spotify op te nemen.

Ik heb geen ander account, en Spotify kan alleen helpen als ze een referentie nummer krijgen. Deze zou ik op moeten vragen bij de KPN maar die weten van niets.

En anders krijg ik het weer gewoon terug neem ik aan?

@Sabrina1981 Ja, laat je het dan weten? Dan gaan we het onterechte verrekenen. 

 

Alle afspeellijsten zijn weg.k

@JohanM1962 , Dan log je vermoedelijk met een verkeerd account in. Heb je er nog een? Anders wil ik je aanraden om even contact met Spotify op te nemen.

Ik heb em voor deze maand ook alweer betaald want hij staat op de factuur die net betaald is. Dus heb alweer 1 keer tegoed

Reputatie 7
Badge +20

@JohanM1962 Kun je jouw profiel voorzien van gegevens? Hoor ik van je als je dat gedaan hebt, ga ik op zoek naar dat referentienummer. 

Kan niets aanpassen aan mijn profiel 

Reputatie 7
Badge +24

Kan niets aanpassen aan mijn profiel 

Hi Johan, wat lukt er niet precies? Je klikt op de link van je profiel (hier dus), scrolt naar beneden, vult alles in en klikt onderaan op Sla wijzigingen op. 

Als ik inloggen bij spotify wordt bij mijn abonnement niet vermeld dat ik via kon ben ingelogd, ik heb dan ook alleen recht op spotify free en niet op premium. Kan ik opnieuw inloggegevens krijgen?

Reputatie 7
Badge +24

Als ik inloggen bij spotify wordt bij mijn abonnement niet vermeld dat ik via kon ben ingelogd, ik heb dan ook alleen recht op spotify free en niet op premium. Kan ik opnieuw inloggegevens krijgen?

Hi Rita, ik neem aan dat je wel een Spotify Premium abonnement hebt via ons? Heb je dit bij je internet thuis abonnement of bij je mobiele abonnement. 

Zou je ook je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan kunnen wij ook meekijken. 
 

Ik heb het profiel aangevuld.

Het spotify abonnement zou gekoppeld moeten zijn aan het thuisabonnement.

Reputatie 7
Badge +20

ik heb een ticket voor je aangemaakt @Rita53, mijn collega's nemen hierover contact met je op!

Goedenavond @Frankied1987! Het komt voor dat er onbedoeld een koppeling blijft hangen, terwijl het abonnement opgezegd is. 

Fijn dat jij jouw klantgegevens al ingevuld hebt in jouw profiel: ik heb bij deze een bericht gestuurd naar een achterliggende afdeling. Zij kunnen de koppeling opheffen. Houdt rekening met een aantal werkdagen: we geven je een terugkoppeling zodra we deze hebben. 
 

Edit: je topic hebben we gesloten, omdat wij jouw verzoek hier al in behandeling hebben genomen!

Goedemiddag, 

Inmiddels een week geleden. De koppeling staat er nog steeds. Ik heb nog geen terugkoppeling gehad.

Mvg

 

 

 

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Frankied1987. Ik heb nogmaals navraag voor je gedaan. Excuus dat het wat langer duurt. Wel blijft het natuurlijk zo dat we het gelijk aan je laten weten als we antwoord hebben. 

En anders krijg ik het weer gewoon terug neem ik aan?

@Sabrina1981 Ja, laat je het dan weten? Dan gaan we het onterechte verrekenen. 

 

Alle afspeellijsten zijn weg.k

@JohanM1962 , Dan log je vermoedelijk met een verkeerd account in. Heb je er nog een? Anders wil ik je aanraden om even contact met Spotify op te nemen.

Ik heb em voor deze maand ook alweer betaald want hij staat op de factuur die net betaald is. Dus heb alweer 1 keer tegoed

Dus die op de laatste factuur staat krijg ik ook nog terug dan? Ik hoop dat het nou op de volgende factuur wel goed is eindelijk 

Reputatie 7
Badge +19

We verrekenen inderdaad al de onterechte kosten voor jou @Sabrina1981 

Reputatie 7
Badge +16

Hi @Frankied1987. Ik heb nogmaals navraag voor je gedaan. Excuus dat het wat langer duurt. Wel blijft het natuurlijk zo dat we het gelijk aan je laten weten als we antwoord hebben. 


Bij deze, @Frankied1987: volgens onze administratie is de koppeling verwijderd. Wil je dat controleren en aan ons terugkoppelen? Als er nog wel een koppeling is, dan ontvangen wij graag een screenshot.

Ik heb spotify genomen. Nu wil ik via de activatielink hem activeren en geeft hij aan dat er geen spotify is besteld. 

Ik hoop maar dat het goed gaat. Bij Spotify staat het nog steeds als premium. In mijn kpn zie ik niets meer van Spotify, ook niet om te aan te melden of af te zeggen. Factuur van 8 maart was nog met online aankoop.