Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

Gelukt! Super dank!!

L.s,

 

in mijn abonnement zit spotify premium (staat ook op factuur).

ik heb een nieuwe telefoon en vraag me af hoe ik dat weer geactiveerd krijg.

Wat moet ik doen?

gr,

 

Ehmjo

Reputatie 7
Badge +21

@Ehmjo, goedemorgen! In principe is het gewoon Spotify downloaden en inloggen met dezelfde gegevens als voorheen. Weet je die gegevens niet meer? Dan kunnen we kijken welke gebruikersnaam bij ons bekend is (en dien je het wachtwoord te achterhalen of opnieuw aan te maken). Mocht je er niet uitkomen en de gebruikersnaam van ons willen horen, vul dan je Forum profiel aan met naam, postcode + huisnummer en klantnummer(s).

Ik hoor graag van je!

 

Ik heb zojuist KPN Spotify aangezet via de app. Nu heb ik een sms ontvangen dat het verwerkt is en zo maar hoe activeer ik spotify premium zelf

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Ik zou mijn KPN Spotify account willen veranderen. Ik wil hem op een ander mail/account zetten.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +21

Ik zou mijn KPN Spotify account willen veranderen. Ik wil hem op een ander mail/account zetten.

Dat is zeker mogelijk. Ik heb zojuist een nieuwe activatiecode toegestuurd. Met deze activatiecode kan je op deze pagina een nieuw Spotify Premium account aanmaken. Je ontvangt deze code binnen 3 uur  per e-mail.  

Ik heb zojuist KPN Spotify aangezet via de app. Nu heb ik een sms ontvangen dat het verwerkt is en zo maar hoe activeer ik spotify premium zelf

Normaal gesproken ontvang je een activatiecode per mail of sms. Als dit niet het geval is, dan wil ik je vragen om je gegevens achter te laten op het KPN forum profiel. Zodra we je gegevens hebben ontvangen kunnen wij het voor je nakijken. We horen graag van je!

 

 

Hallo,
Mijn Spotify account is niet gehackt, maar ik zou wel graag het Spotify account dat aan mijn KPN abonnement zit willen wijzigen naar een ander Spotify account.
Kan ik hiervoor een nieuwe activatiecode krijgen?
Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +25

Hallo,
Mijn Spotify account is niet gehackt, maar ik zou wel graag het Spotify account dat aan mijn KPN abonnement zit willen wijzigen naar een ander Spotify account.
Kan ik hiervoor een nieuwe activatiecode krijgen?
Alvast bedankt!

Hi @hhoekstra. Dat kan. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kunnen we een nieuwe code sturen.

Hallo,
Mijn Spotify account is niet gehackt, maar ik zou wel graag het Spotify account dat aan mijn KPN abonnement zit willen wijzigen naar een ander Spotify account.
Kan ik hiervoor een nieuwe activatiecode krijgen?
Alvast bedankt!

Hi @hhoekstra. Dat kan. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kunnen we een nieuwe code sturen.

Ik heb de gegevens ingevuld!

Ik wil opnieuw inloggen bij sportify premium. Mijn email en telefoonnummer worden niet geaccepteerd. Kunt u mij aan een nieuwe acti veringscode helpen.

Jompy

Admin: topic verplaatst naar bestaand topic

Hallo, Ik van plan om Spotify bij mijn abonnement te nemen. Is het mogelijk om dit maandelijks op te zeggen? 

Daarnaast wil ik dit aan mijn  ALEXA echo plus 2 koppelen. Ik neem aan dat dit geen probleem is.

 

Groet, Paradisi

Admin: samengevoegd met verzameltopic

Reputatie 7
Badge +25

Hallo,
Mijn Spotify account is niet gehackt, maar ik zou wel graag het Spotify account dat aan mijn KPN abonnement zit willen wijzigen naar een ander Spotify account.
Kan ik hiervoor een nieuwe activatiecode krijgen?
Alvast bedankt!

Hi @hhoekstra. Dat kan. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kunnen we een nieuwe code sturen.

Ik heb de gegevens ingevuld!

Nieuwe code is onderweg! je ontvangt 'm in de mail.

Ik wil opnieuw inloggen bij sportify premium. Mijn email en telefoonnummer worden niet geaccepteerd. Kunt u mij aan een nieuwe acti veringscode helpen.

Jompy

Admin: topic verplaatst naar bestaand topic

Hi @Jompy, Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Reputatie 7

Hallo, Ik van plan om Spotify bij mijn abonnement te nemen. Is het mogelijk om dit maandelijks op te zeggen? 

Daarnaast wil ik dit aan mijn  ALEXA echo plus 2 koppelen. Ik neem aan dat dit geen probleem is.

 

Hoi @Paradisi , je kunt Spotify inderdaad maandelijks weer opzeggen. Ik ga ervan uit dat het inderdaad te koppelen is, dit is wat Spotify er zelf over zegt.

Reputatie 7
Badge +21

@Jompy, een nieuwe activeringscode is onderweg voor jou! Hiermee kan je opnieuw een account koppelen aan Premium!

Dag Suzan,

Mijn link van 4 uur was al verlopen voor ik thuis was. Aub nieuwe link.

Met vriendelijke groeten Jompy

 

Goede avond

mijn activering code word niet op gesteurd voor spotify als ik deze opvraag 

deze zit wel bij mijn abonnement

ook  mail word niet herkend

doe ik iets niet goed ? bvb

 

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst

Reputatie 7
Badge +30

@Jompy ik heb een nieuwe code aangevraagd voor je!

 

@boesman welkom! Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Als het om Premium via mobiel gaat, wil je dan ook je 06-nummer erin zetten? Dan stuur ik je een nieuwe code toe. 

Aloha,

Wij hebben Kpn compleet…

Graag willen wij gebruik maken van Spotify Primium...dit is dacht ik gratis bij ons pakket....graag hoor ik of dit klopt...zo ja..dan ook graag het antwoord hoe te activeren.

 

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst

Reputatie 7
Badge +24

Spotify is een vast onderdeel bij enkele oude abonnementen uit 2016 ofzo. Als ik me niet vergis: Alles-in-1 Standaard en Alles-in-1 Premium. Heb je een ander abonnement, dan moet je er gewoon apart voor betalen. Wel of niet Compleet heeft hier geen invloed op.

Verder kun je gewoon in Mijn KPN een vinkje zetten onder "Extra Internet opties" om het te activeren.

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Rijshorst, welkom! Ik zie dat je inderdaad gebruik maakt van Alles-in-1 Standaard. Daar zit Spotify Premium bij inbegrepen. Ik stuur je een activatiecode per e-mail. Daarmee kan je een account koppelen.

Hallo ik heb een vraag, ik ben mijn spotify premium account die ik gratis bij mijn abonnement heb vergeten m. Ik kan ook geen nieuwe code aanvragen, misschien omdat ik een tijdje geleden mijn email heb veranderd (omdat ik de oude email niet meer weet). Kan iemand me helpen?

Gelukt...dank voor de snelle reactie.

Suzan ik heb een inlogcode ontvangen en gisteren héérlijk geluisterd naar Sportify zonder onderbrekingen.  Start net weer op en de reclame is er weer?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Hoe krijg ik spotify premium weer geactiveerd op mijn telefoon?

Hoi @wschulte66 : Wat bedoel je precies? Lukt het niet om in te loggen op je telefoon? Heb je momenteel wel een actief account?

Kun je je profiel aanvullen en ons hier een seintje geven?