Sticky

Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box

  • 8 September 2018
  • 8565 reacties
  • 562913 keer bekeken
Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box

Toon eerste bericht

8565 reacties

Badge

De GS108v4 dat werk perfect heb ook de PoE versie met ignp ondersteuning. 

De GS108v4 dat werk perfect heb ook de PoE versie met ignp ondersteuning. 

Beetje onduidelijk, heb je nu ‘een’ GS108 (een van de vele) met PoE of heb je een GS108v4 en nog een andere Netgear switch waar ook PoE op zit?

De ‘kale’ 108 heeft geen IGMP snooping en is als zodanig niet aan te bevelen, dat wil niet zeggen dat het niet werkt.

 

Hallo allen, Gisteravond heb ik mijn Edgerouter3 in gebruik genomen. Alles leek in een keer goed te werken dmv de installatie hierboven. Echter loopt iPTV soms even vast en sommige zenders hebben de melding Zender niet beschikbaar.
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? De switch die ik gebruik is een USG 8poort waar alles op zit aangesloten. En heb dit zowel met firmware v1 als v2. Op de router IGMP herstart lost het probleem voor heel even op maar is daarna weer aanwezig. Iemand de gouden tip voor mij :)
 

Reputatie 7

Staat IGMP snooping aan op de USG switch?

Als ik kijk op de Unifi controller dan staat het vinkje aan binnen het LAN netwerk wat is aangemaakt.

Reputatie 7

Misschien een vervelende test, maar wat gebeurt er als je de TV ontvanger rechtstreeks op de EdgeRouter aansluit en de USG switch dus even er tussenuit haalt?

Misschien een vervelende test, maar wat gebeurt er als je de TV ontvanger rechtstreeks op de EdgeRouter aansluit en de USG switch dus even er tussenuit haalt?


Dat is dus ook iets wat ik wou gaan testen. Ik laat het je weten.

Ik heb de test gedaan. Ik heb de router voorzien van een verse config. Hierna losgekoppeld en opgestart in de meterkast. Eerst gekeken of ik internet heb en dat werkt, voor de zekerheid igmp herstart. IPTV aangesloten en kastje herstart. Maar helaas ik krijg geen beeld.

Ik weet niet of het er mee te maken heeft maar ik mis dit wel in de config:

}
        route 213.75.112.0/21 {
            next-hop [ROUTER-IP] {
            }

Reputatie 7

Ik heb de test gedaan. Ik heb de router voorzien van een verse config. Hierna losgekoppeld en opgestart in de meterkast. Eerst gekeken of ik internet heb en dat werkt, voor de zekerheid igmp herstart. IPTV aangesloten en kastje herstart. Maar helaas ik krijg geen beeld.

Ik weet niet of het er mee te maken heeft maar ik mis dit wel in de config:

}
        route 213.75.112.0/21 {
            next-hop [ROUTER-IP] {
            }

Die moet er ook niet zijn.

Plaats eens een screenshot van de tab "Routing".

Wel even het publieke IP adres bij de pppoe verbinding wegpoetsen.

Ik heb de test gedaan. Ik heb de router voorzien van een verse config. Hierna losgekoppeld en opgestart in de meterkast. Eerst gekeken of ik internet heb en dat werkt, voor de zekerheid igmp herstart. IPTV aangesloten en kastje herstart. Maar helaas ik krijg geen beeld.

Ik weet niet of het er mee te maken heeft maar ik mis dit wel in de config:

}
        route 213.75.112.0/21 {
            next-hop [ROUTER-IP] {
            }

Die moet er ook niet zijn.

Plaats eens een screenshot van de tab "Routing".

Wel even het publieke IP adres bij de pppoe verbinding wegpoetsen.

Al die routes zijn er dus niet…. gisteren had ik ze wel.

 

Reputatie 7

Dan zou ik toch maar weer even van scratch af aan de EdgeRouter configureren, desnoods zelfs na een factory reset.

Welke firmwareversie kan ik het beste gebruiken? En moet die RFC ook geinstalleerd worden?

 

Reputatie 7

Welke firmwareversie kan ik het beste gebruiken? En moet die RFC ook geinstalleerd worden?

Zelf gebruik ik versie 2.0.8 hotfix-1.

De rfc3442 functionaliteit wordt sowieso door het setup script geïnstalleerd en hoeft dus niet nog een keer apart geïnstalleerd te worden.

Die firmware heb ik er ook op staan. Tevens heb ik de bootloader geupdate, daar vroeg die immers om.

Hier onder de routes die ik krijg. Ik krijg wel de EPG te zien. De STB start ook op alleen beeld blijft zwart, ik kan wel zappen. Ik heb wel zn nieuwe STB VIP5202

Ik zie ook Multicast verkeer

 

Reputatie 7

Ik ga het nog één stapje erger maken.

Sluit de Experia Box eens even aan met de TV ontvanger.

Werkt het dan wel?

Werkt het daarna ook nog via de EdgeRouter?

Laat de EdgeRouter gewoon aan staan terwijl je die test met de Experia Box doet.

De TV ontvanger moet je wel telkens even uit en weer aan zetten. 

Reputatie 4
Badge +4

Die firmware heb ik er ook op staan. Tevens heb ik de bootloader geupdate, daar vroeg die immers om.

Hier onder de routes die ik krijg. Ik krijg wel de EPG te zien. De STB start ook op alleen beeld blijft zwart, ik kan wel zappen. Ik heb wel zn nieuwe STB VIP5202

Ik zie ook Multicast verkeer

 

Waarom zie ik 3 x een pppoe verbinding en 2x een 0.4 VLAN ?

Reputatie 7

 

 

Waarom zie ik 3 x een pppoe verbinding en 2x een 0.4 VLAN ?

Het is correct dat er drie pppoe routes zijn en twee routes via eth0.4.

 

Reputatie 4
Badge +4

 

 

Waarom zie ik 3 x een pppoe verbinding en 2x een 0.4 VLAN ?

Het is correct dat er drie pppoe routes zijn en twee routes via eth0.4.

 

Oke, die heb ik nog nooit gezien toen ik mij ER lite 3 in gebruik had. Op de ER4 ook niet overigens.

Reputatie 7

 

Waarom zie ik 3 x een pppoe verbinding en 2x een 0.4 VLAN ?

Het is correct dat er drie pppoe routes zijn en twee routes via eth0.4.

Oke, die heb ik nog nooit gezien toen ik mij ER lite 3 in gebruik had. Op de ER4 ook niet overigens.

Toch zou je dat eigenlijk op jouw ER4 moeten zien.

 

Ik zal vanavond nog eens eea testen. Ik heb hem weer terug naar hoe ik hem gisteren deels werkend had. Firmware v1.10.11 staat er weer op en de config ook. Zal nog nog eens testen.

Reputatie 2

Hier op de ER4

Reputatie 4
Badge +4

 

Waarom zie ik 3 x een pppoe verbinding en 2x een 0.4 VLAN ?

Het is correct dat er drie pppoe routes zijn en twee routes via eth0.4.

Oke, die heb ik nog nooit gezien toen ik mij ER lite 3 in gebruik had. Op de ER4 ook niet overigens.

Toch zou je dat eigenlijk op jouw ER4 moeten zien.

 

Jullie hebben helemaal gelijk, zal wel door de warmte komen😂. Ik denk dat ik mijn dashboard scherm op mijn netvlies had staan.

🤘

Ik ga het nog één stapje erger maken.

Sluit de Experia Box eens even aan met de TV ontvanger.

Werkt het dan wel?

Werkt het daarna ook nog via de EdgeRouter?

Laat de EdgeRouter gewoon aan staan terwijl je die test met de Experia Box doet.

De TV ontvanger moet je wel telkens even uit en weer aan zetten. 

Hierbij even een update. Ik heb de Edgerouter in de meterkast gezet en vanuit hier opnieuw ingeladen met de config. TV aangezet via de Experiabox en dit werkt. Hierna de TV en WAN omgezet naar de Edgerouter. Geen beeld op de TV. Ik heb hierna de IGMP proxy herstart en de STB en kreeg weer beeld. Hierna aangesloten op de Unifi USG switch en deze ook een keer herstart en blijf nu beeld houden. Ik ga dit nu eerst zo testen of alles werkt zonder haperingen etc.

Ik heb nu de laatste firmware van v1.10.11 erop staan.

Hierbij de 2e update. TV kijken begint even te haperen en hierna de melding dat de zender niet beschikbaar is. Moet ik heen en weer zappen en dan werkt het weer. Ik heb nu de STB direct op de router zitten. Is het ook mogelijk om 1 poort van de router als LAN te gebruiken en die andere voor TV?

Reputatie 7

Is het ook mogelijk om 1 poort van de router als LAN te gebruiken en die andere voor TV?

Dat is mogelijk, maar als die nu ook dit probleem al heeft terwijl hij als enige aangesloten is dan zal dat niet veel gaan veranderen.

Reageer