Beantwoord

Foutcode Verbinding met Zender Verbroken: stb-nmc-400 op de tv-ontvanger

  • 21 November 2020
  • 163 reacties
  • 54293 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +21

Foutcode Verbinding met Zender Verbroken stb-nmc-400 [tv-ontvanger]

 

Beste iedereen, de foutcode die iedereen kende ‘zender niet beschikbaar’ heeft plaatsgemaakt voor foutcode  Verbinding met zender verbroken: stb-nmc-400.  Je ziet dit ook in de titelbalk van de foutmelding

 

Initiële melding

Meerdere klanten melden last te hebben van de foutcode stb-nmc-400. Daarom hebben wij iedereen samengevoegd in een topic. We zetten dit door naar onze iTV collegas's en hopen jullie snel, via dit topic, meer te kunnen vertellen. We doen ons best jullie zo snel mogelijk te voorzien van een oplossing. Onze excuses voor het ongemak. 

Het loskoppelen en weer aansluiten van de ethernetkabel achterin je ontvanger kan het probleem verhelpen. Helpt dat niet, kijk dan op onze website voor uitleg uitleg hoe je je tv-ontvanger kunt resetten. Zorg dat de tv-ontvanger tijdens de reset direct bekabeld is aangesloten op het modem. 

 

Update 26/11

Zender Niet Beschikbaar / Verbinding met Zender Verbroken is iets dat meestal ontstaat als de verbinding tussen je tv ontvanger en de Experia Box (of eventueel eigen router) niet optimaal is. Ik geef even een paar extra tips hieronder voor situaties waarin deze foutcode kan voorkomen. 

 

TV ontvanger aangesloten via draadloze verbindingsset of op draadloos aangesloten Superwifi

De foutmelding komt, naar verhouding, het meeste voor als je gebruik maakt van een draadloze verbindingsset. Dat werkt via het stroomnetwerk en we zitten nu weer in de donkere dagen van het jaar waar er meer lichten aan zijn 's avonds. Tel daar bij op kerstverlichting die je wellicht al hebt. Al dit extra gebruik van het stroomnetwerk kan voor verstoring zorgen op de verbinding naar de tv. Kijk dan ook, als je de foutmelding krijgt, of je rode/oranje lampjes op je DVS ziet. Zo ja, neem dit topic over het oplossen van storingen met DVS eens door.

Heb je de ontvanger verbonden met een draadloos aangesloten Superwifi, kijk dan of je deze ontvanger toch bekabeld kunt aansluiten. Het is technisch mogelijk om hem op een draadloze Superwifi te hebben, maar niet iets wat we officieel ondersteunen.

 

TV ontvanger bekabeld aangesloten op Experia Box via een switch / access point / eigen router

Zorg ervoor dat het apparaat IGMP snooping ondersteunt. Als het om een eigen router gaat, zorg dat deze in access point modus staat en niet in router modus.

 

TV ontvanger bekabeld aangesloten op eigen router, zonder Experia Box

Zorg dat je instellingen kloppen. We hebben daar nuttige topics over (Vrije modemkeuze bij KPNEigen router ipv de Experia Box), waar je info vindt en om hulp kunt vragen. Als je er daarmee niet uitkomt, maak ook gerust een nieuw topic aan.

 

TV ontvanger bekabeld aangesloten op Experia Box, Experia Wifi of bekabelde Superwifi

In deze gevallen zou het in principe goed moeten zijn. Als je deze foutcode dan toch met enige regelmaat krijgt, kijk eens naar je internetsnelheid. Meet deze, bekabeld, via speedtest.net. Interactieve tv gebruikt ongeveer 4 Mbit voor SD en ongeveer 8 Mbit voor HD. Als je daar niet heel ver boven zit dan kan het zijn dat tegelijkertijd tv kijken en internet gebruiken niet vlekkeloos verloopt. 

 

Laatste update: 31-08-2021

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 2 December 2020, 11:40

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

163 reacties

Reputatie 5
Badge +2

Hier nu ook. Stomme is dat we dat momenteel alleen hebben als we een live uitzending terugspoelen. Dus dan zou het nog in het geheugen zitten zou je denken. Spul is rechtstreeks aangesloten op een v10a. 

Ik denk dat de volgende ingebouwde optie van de nieuwe software een dagelijkse reset bevat. Man wat zijn we er klaar mee. Traag, soms blokjes (alleen onderin het scherm) en nu dit weer.

Helaas ook bij ons in Apeldoorn sinds enkele dagen deze storing.

 

Hier ook telkens de stb nmc 400 foutcode. Zwaar irritant.

Reputatie 7
Badge +17

@Martijn en Lies, @Simoon1975  en @Frank van der Staal  Hebben jullie als eens een reset geprobeerd (zie startbericht)?  Ik ben benieuwd of dit helpt!

Hier dezelfde foutmelding in Leiden

Hier in Maarssen dorp sinds gisteren zelfde probleem… Tv start op, zender springt even aan en staat dan stil, springt dan een tweede keer aan en daarna meteen weer bevroren plus de foutmelding STB-NMC-400. Tweede tv boven idem.

storing reset op alle manieren helpt niet. Internet en bellen doet het wel.

 

Alfred

Ook in Vlaardingen deze storing. Al 3 avonden in overleg met KPN Klantenservice maar zij hebben geen andere oplossing dan een nieuw kastje te sturen. Is dit een oplossing? Helaas!!!!

Reactie op Workaround van KPN: na een reset heb je 2 seconden bewegend beeld, daarna bevriest het beeld en verschijnt dezelfde foutcode weer. 

Reputatie 5
Badge +2

We resetten hem maar (weer eens opnieuw). Morgen zien we verder. Tv kijken lukt niet..... 

Wat een blamage. Wat zal het wel niet gekost hebben..... En dan dit als resultaat. Zou me diep schamen 🤔

volgens mij hebben wij alles al geprobeerd

wifi gereset Tv kastje  gereset en alles opnieuw geïnstalleerd en ge update

geen stekker dozen er tussen wat kan je nog meer doen

Ook na het resetten nog steeds deze foutmelding..

Misschien een idee voor KPN om de laatste software update terug te draaien..?

@Martijn en Lies@Simoon1975  en @Frank van der Staal  Hebben jullie als eens een reset geprobeerd (zie startbericht)?  Ik ben benieuwd of dit helpt!

Ja geprobeerd. Werkt niet. Ben bang dat de modem aan het overlijden is, of dat deze modem de nieuwe glasvezel verbinding niet aan kan. Dit omdat die ook zo af en toe een tik geluid maakt, en meteen daarna opnieuw opstart (zonder aanleiding).

Mijn buren hebben een nieuwere modem, maar die krijgen ook dezelfde foutmelding. Dus het zou ook aan het nieuwe glasvezel netwerk te maken kunnen hebben.

wij hebben al weken lang storingen op de TV beeld gaat stilstaan en of geluid valt weg o f het beeld wordt zwart. Eerst verscheen er da een blauw venster met een hel verhaal e er zou een foutcode op meten staan , maar die was er niet. Sinds vorige week kregen wij wel een code n.l stb-nmc 400.

Ik heb inmiddels een paar maal de klanten service gebeld, maar daar werd ik niets wijzer van.

inmiddels de expiria box en de ontvanger bij de TV vele malen ge reset helaas zonder resultaat

Gisteren naar de KPN winkel gegaan daar vertelden ze dat het mogelijk door de expiria box kon k omen want die was nog al oud. inmiddels is die vervangen maar het geeft geen verbetering. Het moet voor de kpn m. i mogelijk zijm hier voor op korte termijn een oplossing te vinden! Of moeten wij naar een andere  provider overstappen

Hier hebben we hetzelfde probleem. Sinds we de KPNbox 12 hebben, speelt dit probleem. Het beeld bevriest en gaat na een seconde of 10 weer verder. Ook van kanaal wisselen helpt. Internet werkt verder prima. De software is er door een  KPN medewerkster opnieuw op gezet, maar het euvel blijft helaas. Dit lijkt toch echt een softwarematige bug te zijn. 

Reputatie 1

Ook hier het zelfde probleem

Sinds vanavond ook bij mij deze fout code. Haarlem

Dit is een nieuwe voor ons. Al weken maanden regelmatig beviezend beeld en wegvallende wifi. Zeker op zondag vaste prik dan valt alles uit. Kpn zegt dat ze geen problemen zien bij ons….. 

Dit hebben wij ook, heel vervelend!

Ik heb sinds vanmiddag het zelfde...

Hier ook telkens de stb nmc 400 foutcode. Zwaar irritant.

Erg irritant, heb het sinds vanmorgen..

Heb ook de foutmelding stb nml 400 begon vanmiddag…

Met de helpdesk gebeld...werd halverwege het gesprek de verbinding verbroken...toen had ik helemaal geen  beeld meer..

Een familielid heeft geholpen dat ik weer beeld had..maar toch komt nog geregeld de foutmelding op tv..

Hier ook al de hele avond die melding en wordt er telkens uitgegooid.

zeer irritant en dat samen met alle overige keren dat ik geen beeld heb. Ik denk zelf dat het tijd wordt dat hier nieuwe tv ontvangers komen.. oude kastjes kunnen de nieuwe 4K beelden niet aan..

Hier ook sinds vandaag deze melding. Zit via oxxio op kpn glasvezel netwerk. Wat is er aan te doen als reset van modem of heen en terug zappen niet werkt?

We kunnen er eigenlijk heel kort over zijn.

De omzetting van Telfort naar KPN.

De vernieuwde software.

De hardware.

Bij ons lijkt het alsof het de KPNbox 12 is, omdat sindsdien het euvel de kop op stak. Maar er zijn genoeg andere mensen met andere routers, die hetzelfde ervaren, dus dan lijkt het niet aan de hardware te liggen. De bedrading lijkt me ook sterk. Niet zoveel mensen hebben ineens bedrading die niet meer in orde is. 

Als iedereen die dit ervaart van Telfort komt het probleem heeft, ligt de oorzaak daar waarschijnlijk.

Als ook andere klanten het ervaren, zit het vast in de nieuwe software.

Het is in ieder geval niet op te lossen met resets of andere handelingen die je thuis uit kan voeren.

En een monteur kan in dit geval ook weinig uitrichten, of het moet iets in de verdeelkast zijn, wat me ook niet waarschijnlijk lijkt.

Het wachten is dus op de IT van KPN. Hoe lang zal dit gaan duren?

Ook ik krijg deze melding, waarschijnlijk te maken met traag internet. Tot voor kort geen last gehad toen we nog bij Telfort zaten. Ik weet dat ik toen ook al traag internet had, maar toen geen foutmeldingen ook als ik beide tv ontvangers gebruikte. Maar heb al een andere melding lopen ivm traag internet.

Bij mij ook al een aantal dagen de foutmelding stb-nmc-400.
De foutmelding treedt iedere dag zo'n rond 19:30 uur op.
Een herstart van het modem is de enige oplossing.
Vaak krijg ik dan ook nog in de loop van de avond last van stotterend beeld dat steeds erger wordt.
Wederom het modem herstarten is ook dan de enige oplossing.

Zeer irritant.

Experiabox V9
Den Haag