Klaar voor de toekomst: Veranderingen bij Digitenne [2018-2019]

  • 30 January 2018
  • 1568 reacties
  • 235393 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1568 reacties

Wat een bekrompen gedoe van KPN. Ik had net een SAB mini Combi HD receiver gekocht, geschikt voor DVB-T2 en DVB-S2 met insteekkaart, ideaal voor boot en camper. Komt KPN met een apart eigen gecodeerd kastje, die je verplicht bent af te nemen en huur voor te betalen. Dit is toch niet van deze tijd. Zo gaat Digitenne wel ter ziele. Zodra er een betaalbaar alternatief komt ben ik ook vertrokken. Klantonvriendelijker als de KPN heb ik de laatste tijd niet meegemaakt!
Alles onder controle willen houden maakt niet gelukkig.
Verwacht KPN op deze manier ook nog geld te verdienen?
Reputatie 5
Badge +4
Dat alternatief is er mischien al, genaamd EDPnet. Athans mischien.
En heel mischien komt er wel weer een 3de wederverkoper bij met een ander systeem?
Ja weet je, ik heb een Alles-in-1 abonnement bij KPN en 1 van de 2 tv aansluitingen, die ik mag gebruiken is dan een Digitenne aansluiting, maar dan moet ik daarvoor wel elke maand huur betalen voor een insteekkkaart, CI-module, die ik niet nodig ben, maar verplicht moet betalen. Ik geloof 4 euro per maand.
Nu verzinnen ze een list waardoor ik een extra kastje moet gebruiken, alleen door KPN geleverd, en waarvoor ik, als ik het goed begrijp straks 5 euro huur moet betalen.
Als ik naar EDPnet overstap moet ik 15 euro per maand gaan betalen, dus dat is ook geen oplossing, bovendien moet ik dan waarschijnlijk ook een kastje afnemen, net als bij KPN.
Het is 2018 waarin we leven, maar voor mijn gevoel leeft KPN nog in de jaren '60, kijkt totaal niet vooruit, klantvriendelijkheid kennen ze niet. Ze doen maar wat, en zolang ze genoeg inkomsten hebben zullen de Digitenne klanten hun waarschijnlijk worst zijn. Sorry hoor, maar ik merk dat ik er gewoon boos van wordt.
Reputatie 5
Badge +4
Ja weet je, ik heb een Alles-in-1 abonnement bij KPN en 1 van de 2 tv aansluitingen, die ik mag gebruiken is dan een Digitenne aansluiting, maar dan moet ik daarvoor wel elke maand huur betalen voor een insteekkkaart, CI-module, die ik niet nodig ben, maar verplicht moet betalen. Ik geloof 4 euro per maand.
Nu verzinnen ze een list waardoor ik een extra kastje moet gebruiken, alleen door KPN geleverd, en waarvoor ik, als ik het goed begrijp straks 5 euro huur moet betalen.
Als ik naar EDPnet overstap moet ik 15 euro per maand gaan betalen, dus dat is ook geen oplossing, bovendien moet ik dan waarschijnlijk ook een kastje afnemen, net als bij KPN.
Het is 2018 waarin we leven, maar voor mijn gevoel leeft KPN nog in de jaren '60, kijkt totaal niet vooruit, klantvriendelijkheid kennen ze niet. Ze doen maar wat, en zolang ze genoeg inkomsten hebben zullen de Digitenne klanten hun waarschijnlijk worst zijn. Sorry hoor, maar ik merk dat ik er gewoon boos van wordt.


EDPnet is nog steeds €9,95 per maand en levert momenteel nog steeds de insteek module, er is nog niks zeker.
Het hoeft helemaal niet zo te zijn dat EDPnet voor dezelfde weg kiest als KPN. Het kan wel maar het hoeft niet.
3.In deze handleiding wordt ook gesproken of opnemen, terwijl de ontvanger dus niet kan opnemen: https://www.digitenne.nl/bundles/app/pdf/70614-kpn-installatiekaart-digitenne-zxv7200-web.pdf
Waarom is dat? Vind ik nogal brutaal!
Ze hadden bij "knoppen op de afstandsbediening" bij sommige knoppen* gewoon moeten zetten "geen functie" of "wordt niet gebruikt". Nu staat het heel raar inderdaad! Erik, puntje!

*pauzeknop, afspeelknop, stopknop, opneemknop en terug- / vooruitspoelen : geen functie

Dom dat op die nieuwe afstandbediening Gids, Gids heet en geen EPG wat veel meer ingeburgerd is. Waarom nu opeens Gids? Bij interactieve tv heet dat ook gids. Al v.a. het begin. Ruim 2 miljoen mensen hebben dat. De papieren GIDS wordt al 40 jaar zo genoemd. Ken meer mensen die epg NIET kennen, maar gids dan wel . . .
Reputatie 7
Badge +16
Giant,
Ik heb interactie tv plus1 digitenne
Dus jullie kunnen de voorwaarde zomaar wijzigen en de belofte niet nakomen en ben ik 2x digitenne extra 2x€5

Ten eerste ben ik geen medewerker van KPN.
Ten tweede: voor jou verandert er niks, 1x ITV en 1x Digitenne is zonder meerkosten.
Voorwaarden kunnen tussentijds worden gewijzigd, zoals Peter al zei.

Luister, ik ben ook niet blij met de nieuwe situatie en had liever gehad dat de smartcards actief waren gebleven, of in elk geval CI+ modules met vaste smartcards waren gekomen, en technisch gezien had dat ook gekund. Maar KPN heeft hier niet voor gekozen. Jammer, maar helaas. Ik heb wat DVB betreft nu ook verder gekeken wat er te koop is en laat wat KPN betreft het Digitenne deel voor wat het is.
Reputatie 7
Badge +16
maar voor mijn gevoel leeft KPN nog in de jaren '60
In de jaren '60 betaalde je heel veel kijk- en luistergeld en had je 1 FTA tv zender die overwegend 's avonds uitzond. PTT was een staatsbedrijf en leverde alleen het signaal.
Reputatie 2
Bij mij heb ik dat goed gekregen door het MPEG (ruis) filter aan te zetten. Die instelling zit bij de beeldinstellingen van je tv. Probleem blijft nog wel het bladeren.
Maar ik wil helemaal geen DVB-T2

En ik WIL helemaal GEEN Windows 10 maar dat wordt je ook door de strot geduwd.

En ik WIL mijn DvB-c/analoog houden op mijn 2e glasvezeltje maar ga ik verlengen(bij Telfort) verdwijnt dit, dus ook voor elke extra tv een ontvanger a €5,00 met andere woorden moeten we voor elke stream(tv) gaan betalen om te kunnen kijken.
Reputatie 5
Badge +4
Nog wat vragen:

1.Als ik eigen ontvanger heb met DVB-T2 HEVC, moet ik voor de NPO en regionale zenders dan opnieuw scannen als het DVB-T2 sinaal is geactiveerd. (oftwel blijven de freqeunties hetzelfde?)

2.Als je de brief hebt ontvangen, hoeveel tijd (weken) heb je dan om de ontvanger te verwisselen en wordt deze termijn in de brief vermeld? Wordt er naderhand nog een herinnering verstuurd?

3.Als je helemaal niets doet. De ontvanger niet omruilt en ook je huidige ontvanger/module niet annuleert wat gebeurd er dan? (buiten het feit je geen signaal meer hebt)

4.Als je wel Digitenne hebt maar geen internet, hoe moet je dan de ontvanger/module omruilen?

5.Wordt eerst alle decoders/insteek kaarten gewisseld, of gebeurd dit gelijktijdig?
Ik bedoel kan het zijn dat een bepaalde regio al nieuwe ontvangers heeft en het DVB-T2 signaal terwijl een andere regio nog niet eens een nieuwe ontvanger heeft? (mischien zelfs elders in het land/niet aangrenzende regio?)

6.Is het zo dat de regio die het eerste de nieuwe ontvangers krijgt ook als eerste DVB-T2 signaal krijgt of heeft dit verder geen band met elkaar?

7.Ik hoop dat er toch wel en planning online komt met alle regio's.
  1. Ik verwacht van wel. Frequenties blijven gelijk, maar het systeem wordt wel heel anders.
  2. KPN gaat weken van te voren in een regio beginnnen met omruil van huurtuners en modules. Je merkt direct als DVB-T is omgezet; je hebt dan met DVB-T geen beeld meer. Zie ook 5.
  3. Niets doen is alleen een optie voor mensen die geen digitenneabonnement hebben. Als die niets doen hebben ze met een 4K UHD tv geluk en anders werkt 't niet meer. Digitenneabonnees krijgen sowieso de nieuwe ontvanger.
  4. Er is altijd wel iemand in de familie of vriendenkring die over internet beschikt lijkt mij. Maar het wordt of is (!) ongetwijfeld mogelijk dit ook telefonisch te doen hoor.
  5. Het omwisselen gaat per regio. De eerste omwisselingen starten per maart. Per oktober zou de eerste regio in DVB-T2 HEVC moeten uitzenden. Ondertussen is de omruil in de 2de en mogelijk 3de regio dan al in gang. Loopt ruim op de fanfare vooruit.
  6. zie 5
  7. Dat hoop ik ook. Maar ik merk 't wel. Het komt sowieso.
En het zou mooi zijn als er ruim op tijd een rolkrant/melding in beeld komt, net zoals dat toen bij de afschakeling van de analoge PAL zenders het geval was.
En het zou mooi zijn als er ruim op tijd een rolkrant/melding in beeld komt, net zoals dat toen bij de afschakeling van de analoge PAL zenders het geval was.Goeie (dat was ik vergeten, maar er liep inderdaad een balkje als je analoog via de ether keek.
Analoog en digitaal via de kabel was dat er niet.)
Reputatie 5
Badge +4
En het zou mooi zijn als er ruim op tijd een rolkrant/melding in beeld komt, net zoals dat toen bij de afschakeling van de analoge PAL zenders het geval was.

Lijkt me irritant, de hele tijd zo,n ding in beeld. Beter zou dan zijn lijkt me een aparte extra zender net als toen met RTL Z, maar die wordt natuurlijk niet vanzelf ingeladen.

3.Ik dacht dat het de bedoeling was dat je die nieuwe ontvanger zelf moest gaan ophalen bij een KPN/Post punt ofzo? Of gaat dit toch per post? Dan gaat PostNL, UPS of weet ik veel het wel druk krijgen.
Je moet wel zelf aangeven of je een box/module wil annuleren of nieuwe box wilt, dus als je zelfs hier niet op reageert?

Ik vind het nog steeds een beetje vaag want in de pers berichten staat dat ALLE klanten in Maart een brief krijgen over het ruilen van de apparatuur.
Reputatie 7
Badge +16
Als die niets doen hebben ze met een 4K UHD tv geluk en anders werkt 't niet meer.

Moet deze tv wel beschikken over een DVB-T2 ontvanger. Ik heb een 4K tv zonder tuner.
Als die niets doen hebben ze met een 4K UHD tv geluk en anders werkt 't niet meer.

Moet deze tv wel beschikken over een DVB-T2 ontvanger. Ik heb een 4K tv zonder tuner.
Een scherm zonder tuner(s) is dan toch een monitor en niet een televisie???? 😉
Reputatie 5
Badge +4
Als die niets doen hebben ze met een 4K UHD tv geluk en anders werkt 't niet meer.

Moet deze tv wel beschikken over een DVB-T2 ontvanger. Ik heb een 4K tv zonder tuner.
Een scherm zonder tuner(s) is dan toch een monitor en niet een televisie???? ;)
Als die niets doen hebben ze met een 4K UHD tv geluk en anders werkt 't niet meer.

Moet deze tv wel beschikken over een DVB-T2 ontvanger. Ik heb een 4K tv zonder tuner.
Een scherm zonder tuner(s) is dan toch een monitor en niet een televisie???? ;)


Ja vind ik ook, dan is het eigenlijk een monitor net zoiets als de Bose VideoWave, of is dat het ook?
Reputatie 2
Giant,
Ik heb interactie tv plus1 digitenne
Dus jullie kunnen de voorwaarde zomaar wijzigen en de belofte niet nakomen en ben ik 2x digitenne extra 2x€5


Ik ook en toen ik itv kreeg heb ik expliciet gezegd dat ik digitenne moet hebben zonder extra kosten ,dat was geen probleem.
Ik heb drie ontvangers gekocht , en mits een schappelijke prijs wil ik dat best weer doen.
Maar geen huur.
Reputatie 7
Badge +16
Als die niets doen hebben ze met een 4K UHD tv geluk en anders werkt 't niet meer.

Moet deze tv wel beschikken over een DVB-T2 ontvanger. Ik heb een 4K tv zonder tuner.
Een scherm zonder tuner(s) is dan toch een monitor en niet een televisie???? ;)
Als die niets doen hebben ze met een 4K UHD tv geluk en anders werkt 't niet meer.

Moet deze tv wel beschikken over een DVB-T2 ontvanger. Ik heb een 4K tv zonder tuner.
Een scherm zonder tuner(s) is dan toch een monitor en niet een televisie???? ;)


Ja vind ik ook, dan is het eigenlijk een monitor net zoiets als de Bose VideoWave, of is dat het ook?

Je kan het een monitor noemen, maar het is gewoon een tv waar alle overbodige rommel vanaf is gehaald.
https://myhumax.info/humax-pure-vision-display/?gclid=Cj0KCQiAq6_UBRCEARIsAHyrgUzVMMsXx8oSM9WJQi3ir5lRbzaiUUvlSmRJDbqJ50cSQ3uqHbGz6fIaAtvHEALw_wcB
Reputatie 5
Badge +4
Nou een "TV" zonder tuner noem ik in ieder geval een monitor.
Maar ieder z'n ding laat ik maar zeggen.
Doet Humax ook: pure vision display. (= scherm; monitor)
Vaak zijn die dingen, door de beperkte productie, juist duurder dan een televisie.

Als straks DVB-T uit de lucht is wordt mijn toestel ook vanzelf een display. (Mijn TV heeft Mpeg4 H.264). Heb nu nog NPO 1,2,3 'uit de lucht' via de TV (vanwege de TT die prettiger is dan die van de int.tv. van KPN. Kan op mijn TV subpagina's doorbladeren.).
Reputatie 7
Badge +16
Een (computer)monitor is het ook niet. En duurder? Hoezo?
Een (computer)monitor is het ook niet. En duurder? Hoezo?
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1577417
Reputatie 7
Badge +16
Natuurlijk wordt iets duurder als je afwijkt van de productielijn is, maar daarvan is in geval van Humax Pure Vision geen sprake natuurlijk.
Ik heb bewust gekozen voor een tv zonder smart rotzooi die ze na een update 6 maanden later uitschakelen. Ik heb een Bluray speler van Panasonic die bij aanschaf werd gepromoot met appjes als YouTube, Gmail, Uitzending Gemist etc. en dat zou alleen nog maar uitgebreid gaan worden. Niet dus. Nu doet alleen de Duitse weerapp het nog dus de aansluiting met internet heb ik eraf gehaald.
Een collega van me had met een Philips TV hetzelfde: na een automatische update. Een half jaar oud en de meeste apps deden het al niet meer.
Jep. Mijn TV (Philips) is van eind 2013. Gebruik al jaren de Smart functie niet meer. Zinloos.