Klaar voor de toekomst: Veranderingen bij Digitenne [2018-2019]

  • 30 January 2018
  • 1568 reacties
  • 235393 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1568 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Eric,
Een van de eerste klant van digitenne heb ik 2 singel unit en 1 lcd portebaal tv gekocht, je kon op een abonnement 3 aansluitingen krijgen
Niet lang daarna kwam interactieve tv en kreeg ik het recht om de 3 digitenne gratis te mogen ontvangen gratis .
Hoe zit het met deze belofte ? en kom ik nog in aanmerking om 3 ontvangers zonder bijkomende kosten te verkrijgen.
Groet Hans

Omdat het kooptuners waren zijn deze, bij de overgang naar interactieve tv, als gratis in het systeem gezet. Bij overgang naar de nieuwe ontvanger is koop niet meer mogelijk. Elke oude tuner die je omwisselt, wordt een huurapparaat.

Afhankelijk van welk vast abonnement je hebt, en hoeveel interactieve ontvangers je hebt, betekent dit dat je (bij alle 3 omwisselen) €10 of €15 euro per maand meer gaat betalen. We realiseren ons dat dit een sterke stijging is, maar helaas kunnen we daar niets aan doen.

Je bent natuurlijk niet verplicht om (alle) tuners te wisselen. Je kunt ook kiezen om, bijvoorbeeld, 1 te wisselen en de rest bij ons uit te zetten. Je mag ook Digitenne in z'n geheel beëindigen.

Realiseert KPN zich wel dat het voor mij einde KPN Digitenne gaat betekenen als eigen apparatuur niet meer ondersteund wordt.
We realiseren ons dat er inderdaad een groep klanten zal zijn die hierdoor kiest om geen Digitenne abonnement meer af te nemen. Dat vinden we heel jammer. Maar we hebben uiteindelijk weloverwogen besloten om de wijzigingen toch te doen zoals we ze doen.

1.Als je naar bv. Duitsland gaat er je gaat scannen, worden de oude Nederlandse zenders dan weer gewist? Of kan die meerdere zenderpakketten naast elkaar opslaan?
3.In deze handleiding wordt ook gesproken of opnemen, terwijl de ontvanger dus niet kan opnemen:
5.Hoeveel geluidsvolume stappen heeft de ontvanger?

1. De nieuwe ontvanger werkt verder op nagenoeg dezelfde manier als de huidige Rebox. Dus ik ga ervan uit dat je steeds opnieuw moet scannen.
3. Opnemen wordt alleen genoemd in de uitleg van de knoppen van de afstandsbediening. Dit omdat de afstandsbediening wel knoppen heeft voor opnamegerelateerde functies. De afstandsbediening is een standaardmodel dat wij inkopen. Daarom moeten we wel uitleggen waar deze in principe voor zijn. Ze werken echter niet. Ik neem het in ieder geval wel even mee om te kijken of we dit niet wat handiger kunnen uitleggen.
5. Weet ik niet. Misschien dat iemand die inmiddels het nieuwe model heeft dit kan testen.


Ondertitels blijft werken op dezelfde manier als voorheen bij ons. Dat wil zeggen DVB ondertiteling op BBC1 en 2, verder T888.

Audiotaalkeuze wordt in een volgende softwareupdate toegevoegd voor gesproken ondertiteling. Of je dan ook op zenders zoals Eurosport taalkeuze krijgt is op dit moment nog niet bekend.

HBBtv wordt niet ondersteund door de ontvanger.

Display geeft zendernummer aan als de ontvanger aan staat en de tijd als hij op standby staat. Ik check nog even of je dat moet instellen of dat hij dat automatisch doet.

Over teletekst:
De teletekstknop is inderdaad degene rechts van de 0.
Het kleine beeld in het midden van het scherm blijft niet zo. Dat is een gevolg van de softwareversie waarmee de ontvanger geleverd wordt. Eenmaal aangesloten zal hij, in de nacht, updaten naar de meest recente versie. Daarin is teletekst weer normaal.

Update forceren kan via Menu - Abonnement status - [blauwe knop] - laatste tabblad - OTA update - Download Nieuwe software

Huidige versie van de software is 18.


1.Als ik eigen ontvanger heb met DVB-T2 HEVC, moet ik voor de NPO en regionale zenders dan opnieuw scannen als het DVB-T2 sinaal is geactiveerd. (oftwel blijven de freqeunties hetzelfde?)
2.Als je de brief hebt ontvangen, hoeveel tijd (weken) heb je dan om de ontvanger te verwisselen en wordt deze termijn in de brief vermeld? Wordt er naderhand nog een herinnering verstuurd?
3.Als je helemaal niets doet. De ontvanger niet omruilt en ook je huidige ontvanger/module niet annuleert wat gebeurd er dan? (buiten het feit je geen signaal meer hebt)
4.Als je wel Digitenne hebt maar geen internet, hoe moet je dan de ontvanger/module omruilen?
5.Wordt eerst alle decoders/insteek kaarten gewisseld, of gebeurd dit gelijktijdig?
Ik bedoel kan het zijn dat een bepaalde regio al nieuwe ontvangers heeft en het DVB-T2 signaal terwijl een andere regio nog niet eens een nieuwe ontvanger heeft? (mischien zelfs elders in het land/niet aangrenzende regio?)
6.Is het zo dat de regio die het eerste de nieuwe ontvangers krijgt ook als eerste DVB-T2 signaal krijgt of heeft dit verder geen band met elkaar?
7.Ik hoop dat er toch wel en planning online komt met alle regio's.

1. We moeten uiteindelijk een deel van de frequenties teruggeven aan de overheid. Dus het kan zijn dat frequenties wijzigen en je opnieuw moet scannen. Dit check ik even.

2 t/m 7: Ik krijg het gevoel dat je je misschien iets te druk maakt over details. We hebben zeker een planning, en we hebben met al deze dingen rekening gehouden. We gaan net zo lang door met berichten van klanten tot we iedereen te pakken hebben 🙂 Mensen krijgen eerst een mail. Reageren ze daar niet op dan volgen herinneringen per mail. Per sms als we een 06-nummer hebben. Per brief uiteindelijk. Daarnaast wordt ook op de huidige ontvangers meldingen gegeven over het omwisselen. Een paar weken voor de omzetting van een regio zetten we alle nog bestaande oude smartcards op zwart zodat de overgebleven mensen die toch onverhoopt alles gemist of genegeerd hebben contact met ons opnemen. We kunnen ze dan alsnog op tijd voor de omzetting voorzien van nieuwe ontvangers.

Mensen zonder internet kunnen met ons bellen voor omwissel. Dit wordt ook allemaal vermeld in de mails/brieven die mensen krijgen.

Omzetting gebeurt per regio, het benaderen van mensen gaat dan inderdaad ook per regio. Binnen die groep met klanten benaderen we op volgorde van impact. Mensen met alleen huurtuners krijgen eerst bericht omdat er voor hen niets veranderd qua type apparaat en kosten. Daarna mensen met huurinsteekkaarten omdat er bij hen dan alleen iets veranderd qua type. Daarna koopapparatuur.

We beginnen in het laatste kwartaal van dit jaar met omzetten van de masten. Dan kunnen we daar nu nog geen preciezere data voor geven. Dat komt later.



Wat betreft meer afbeeldingen, aanpassingen aan afbeeldingen. Het startbericht is al heel erg lang. Het doel van dat bericht is om klanten een beeld te geven van de nieuwe ontvanger en daarnaast te informeren over het hele wijzigingsproces. Dat betekent dat we een balans moeten hebben tussen tekst en afbeeldingen. En we moeten zorgen dat het geheel niet te lang wordt. Want dan stopt men met lezen. Daarom blijven de afbeeldingen die we er nu in hebben zoals ze zijn. Ik kijk of ik meer afbeeldingen kan vinden van de menu's. Zo ja, dan zal ik deze op dat moment als bijlagen toevoegen aan het startbericht.
Reputatie 5
Badge +4
[quote=Erik_]
1. De nieuwe ontvanger werkt verder op nagenoeg dezelfde manier als de huidige Rebox. Dus ik ga ervan uit dat je steeds opnieuw moet scannen.
3. Opnemen wordt alleen genoemd in de uitleg van de knoppen van de afstandsbediening. Dit omdat de afstandsbediening wel knoppen heeft voor opnamegerelateerde functies. De afstandsbediening is een standaardmodel dat wij inkopen. Daarom moeten we wel uitleggen waar deze in principe voor zijn. Ze werken echter niet. Ik neem het in ieder geval wel even mee om te kijken of we dit niet wat handiger kunnen uitleggen.
5. Weet ik niet. Misschien dat iemand die inmiddels het nieuwe model heeft dit kan testen.


Ondertitels blijft werken op dezelfde manier als voorheen bij ons. Dat wil zeggen DVB ondertiteling op BBC1 en 2, verder T888.

Audiotaalkeuze wordt in een volgende softwareupdate toegevoegd voor gesproken ondertiteling. Of je dan ook op zenders zoals Eurosport taalkeuze krijgt is op dit moment nog niet bekend.

HBBtv wordt niet ondersteund door de ontvanger.


1.Kan dit dmv. software update anders gemaakt worden?
(Ik heb ook nog geen duidelijkheid over eigen zendervolgorde/favorietenlijst)
3.Mischien een afstandbediening meeleveren zonder opname knoppen? Dit werkt alleen maar verwarrend. Hirschmann heeft ook remotes zonder record knoppen: https://www.hirschmann-multimedia.nl/portals/0/images/multimedia-solutions/multimedia-solutions-afstandsbedieningen-zorg.jpg
Al zal die bij jlullie box waarschijnlijk niet werken.
5.Iemand?

Ondertitels, Waarom geen DVB?

HBB-TV gaat ook niet werken want de netwerk aansluiting erop werkt niet.
Maar kun je bij de NPO met een eigen ontvanger wel HBB-TV gebruiken?
Heeft de box trouwens intern Wi-Fi (al zou die ook niet geactiveerd zijn)
Reputatie 7
Badge +16
Voor de NPO zenders zal je HBBtv van je tv het gewoon doen, net als dat nu het geval is. Of dat voor de SBS groep ook gaat werken is niet bekend. HBBtv werkt niet op de digitenne tuner.
Reputatie 5
Badge +4
Maar HBB-TV kan ook zonder obe gebruikt worden toch? Dus opzich zou het wel kunnen in dat geval.
Ik weet absoluut niet wat je met obe bedoelt en kan de vraag dus niet beantwoorden.

De NPO is zonder abonnement en dus ook mét een HbbTV geschikte eigen ontvanger te krijgen. Via de ZTE van KPN gaat HbbTV van de NPO niet werken.
Reputatie 5
Badge +4
obe = abo = abonnement
Reputatie 2

Omdat het kooptuners waren zijn deze, bij de overgang naar interactieve tv, als gratis in het systeem gezet. Bij overgang naar de nieuwe ontvanger is koop niet meer mogelijk. Elke oude tuner die je omwisselt, wordt een huurapparaat.

Afhankelijk van welk vast abonnement je hebt, en hoeveel interactieve ontvangers je hebt, betekent dit dat je (bij alle 3 omwisselen) €10 of €15 euro per maand meer gaat betalen. We realiseren ons dat dit een sterke stijging is, maar helaas kunnen we daar niets aan doen.

Je bent natuurlijk niet verplicht om (alle) tuners te wisselen. Je kunt ook kiezen om, bijvoorbeeld, 1 te wisselen en de rest bij ons uit te zetten. Je mag ook Digitenne in z'n geheel beëindigen.



Met alle respect Eric ,maar afspraak is afspraak.
Je gaat dus van 15.50 euro naar 30.50 euro = 366 euro per jaar ?
Really?
Nee joh!
En dan nog voor brak geupscaled beeld.

Mijn afspraak is echt dat ik digitenne kon behouden.

Ik wil de boxen gewoon kopen ,waarom kan dat niet?
Als dat te maken heeft met het verdienmodel zeg dat dan, aub.
Dan weet ik onderhand ook waar Kpn staat tenopzichte van die andere boeven.
Reputatie 7
Badge +22
Ik wou eigenlijk nog iets kwijt over die UTP aansluiting van die nieuwe Digitenne-ontvangers. Deze zullen ook voorzien zijn van Firmware, hoe gaat KPN deze updaten? Dat zal wel niet via de (buiten)antenne gaan. ?
Al die andere "boeven" hebben tegenwoordig ook alleen huurboxen. Kopen is al ruim 10 jaar geen sprake meer van bij KPN.
Via de ether kun je ook gebruik maken van Canaldigitaal of Joyne.

En we hebben je al gezegt, maar je wilt kennelijk niet goed lezen, voorwaarden mogen veranderen bij grote wijzigingen. Daardoor mag je dan wettelijk zonder kosten opzeggen óf de nieuwe voorwaarden accepteren.
Dus als je niet méér wilt betalen de extra boxen stopzetten (of het hele abonnement beëindigen). Of 3 ontvangers aanhouden en daardoor dús akkoord gaan met de nieuwe voorwaarden. Zo moeilijk is 't niet.

Ik wil de boxen gewoon kopen ,waarom kan dat niet?
Daar is niet voor gekozen.

Het nadeel van apparatuur kopen is dat het ook nog wel eens over datum raakt. En dat is dus dit jaar; na zo'n 12 jaar (mag 't ook wel)

Niets is voor de eeuwigheid.
Badge
Kan ik een 12 Volt kabeltje met auto-sigaretten-aansluiting voor de ZXV7200 bij jullie bestellen? Voor gebruik aan boord.
Reputatie 2

Omdat het kooptuners waren zijn deze, bij de overgang naar interactieve tv, als gratis in het systeem gezet. Bij overgang naar de nieuwe ontvanger is koop niet meer mogelijk. Elke oude tuner die je omwisselt, wordt een huurapparaat.

Afhankelijk van welk vast abonnement je hebt, en hoeveel interactieve ontvangers je hebt, betekent dit dat je (bij alle 3 omwisselen) €10 of €15 euro per maand meer gaat betalen. We realiseren ons dat dit een sterke stijging is, maar helaas kunnen we daar niets aan doen.

Je bent natuurlijk niet verplicht om (alle) tuners te wisselen. Je kunt ook kiezen om, bijvoorbeeld, 1 te wisselen en de rest bij ons uit te zetten. Je mag ook Digitenne in z'n geheel beëindigen.



Met alle respect Eric ,maar afspraak is afspraak.
Je gaat dus van 15.50 euro naar 30.50 euro = 366 euro per jaar ?
Really?
Nee joh!
En dan nog voor brak geupscaled beeld.

Mijn afspraak is echt dat ik digitenne kon behouden.

Ik wil de boxen gewoon kopen ,waarom kan dat niet?
Als dat te maken heeft met het verdienmodel zeg dat dan, aub.
Dan weet ik onderhand ook waar Kpn staat tenopzichte van die andere boeven.






Al die andere "boeven" hebben tegenwoordig ook alleen huurboxen. Kopen is al ruim 10 jaar geen sprake meer van bij KPN.
Via de ether kun je ook gebruik maken van Canaldigitaal of Joyne.

En we hebben je al gezegt, maar je wilt kennelijk niet goed lezen, voorwaarden mogen veranderen bij grote wijzigingen. Daardoor mag je dan wettelijk zonder kosten opzeggen óf de nieuwe voorwaarden accepteren.
Dus als je niet méér wilt betalen de extra boxen stopzetten (of het hele abonnement beëindigen). Of 3 ontvangers aanhouden en daardoor dús akkoord gaan met de nieuwe voorwaarden. Zo moeilijk is 't niet.

Ik wil de boxen gewoon kopen ,waarom kan dat niet?
Daar is niet voor gekozen.

Het nadeel van apparatuur kopen is dat het ook nog wel eens over datum raakt. En dat is dus dit jaar; na zo'n 12 jaar (mag 't ook wel)

Niets is voor de eeuwigheid.


Ben jij van Kpn PeterG ?
Zo'n keuze wordt alleen maar gemaakt voor de poen en ja ik was in de veronderstelling dat kpn niet onder boeven behoort?
Als ze 5 euro huur per maand gaan vragen voor een setupbox van 15 euro ben je verkeerd bezig.
De boxen bij itv krijg je nog in bruikleen , kun je nog zeggen bij 2 stop ik (omdat ik ook digitenne heb)
Dan kost het mij geen huur.
Ik kan niet begrijpen dat er lieden zijn die dat allemaal graag betalen.
Vroeger had je kabel en daar kon je op aansluiten wat je wilde.

Oh en over die voorwaarden ik weet niet wat jij bedoeld met "kennelijk niet goed lezen" maar wat zijn voorwaarden nu waard als je ze kunt veranderen wanneer zij dat willen.
Zeg dan "u gaat akkoord met onze voorwaarden zolang wij vinden dat die voorwaarden van toepassing zijn".
En tuurlijk staat dat er vast in.

Oh en Peterg 12x12x30.50=4395 euro voor een boxje van 15 euro. hahaha.
Nogmaals: als je het niet eens bent met de nieuwe voorwaarden zeg dan gewoon op!

Ik ga ook van 2 gratis kastjes (In 2006 nog gekocht bij KPN) naar 2 betaalt. Het kan niet anders, want ik wil ze aanhouden. Waarom dan je er druk om maken??
Heb nu i-tv 1 kastje en 2 x digitenne kastjes.

Wil wel tv blijven kijken. Bij Ziggo ben ik ook € 5 p/m p/s kwijt voor de extra tv's. Dus druk maken? Zonde van de energie!

Ik denk niet dat poen zoveel te maken heeft met de keuze, aangezien ze die enorme investering (dik 1,5 miljoen kastjes in paar maanden vervangen) er met verkoop veel sneller uit zouden hebben dan met verhuur.

Deze snap ik niet:
Ben jij van Kpn PeterG ?
Ik leg gewoon uit hoe het zit en dan vraag je dat? Kan ik niet volgen; begrijp ik niets van; zie het verband niet.
En leg 't ook maar niet uit.

Digitenne blijft het goedkoopst om tv mee te kijken tenzij je ook internet van kpn hebt. Dan kun je er beter interactieve tv bij nemen. Dan bespaart enkele euro's per maand.

Je kan je vreselijk blijven opwinden (denk aan je hart), maar je keuze is simpel. Stoppen met Digitenne. Of er mee doorgaan onder de nieuwe voorwaarden. Toch niet moeilijk?
Reputatie 2

Deze snap ik niet:
Ben jij van Kpn PeterG ?
Ik leg gewoon uit hoe het zit en dan vraag je dat? Kan ik niet volgen; begrijp ik niets van; zie het verband niet.


Omdat je ze zo zit te verdedigen.
Het zou toch kunnen ,dat je bij Kpn werkt.

Dat jij dat bedrag wil betalen moet je natuurlijk zelf weten , ik vind het van de zotte.
En ga het ook niet doen , voorlopig kan ik nog even voort ,naar ik begrijp ,maar als de brief komt zeg ik alle tv en waarschijnlijk ook het internet op. (hangt van andere internet abo prijzen op dat moment af.)
Het is dat de itv boxjes gratis zijn anders had ik dat ook niet gedaan.
Niet iedereen heeft "poen" zat.

Ik ga geen huur betalen voor iets wat maar 2 of 3 maanden huur waard is.
Als je een auto leaset van 30000 euro betaal je toch ook geen 10000 euro per maand 12 jaar lang.
Kwestie van princiepen denk ik,ieder z'n meug.
Dan maar schotel ofzo.
Wat het waarschijnlijk wordt want dan kun je gewoon eigen apparatuur gebruiken.
Reputatie 5
Badge +4
Kan bij Digitenne ook mits je genoegen hebt aan de FTA zenders.

Maar je bent vrij te doen wat je wilt, ik ga mijn abo waarschijnlijk ook opzeggen als opnemen niet mogelijk is. (ik ga er nu even vanuit dat dit bij EDPnet ook zo is, maar dat weet ik uiteraard nog niet zeker, vooralsnog laten zij zich niet van zich horen.)
Jij ziet het als verdedigen. Ik helemaal NIET. Het is echter zoals het is. En dat leg ik uit. Je kan daar wel tegen schoppen, maar dat gaat voor de periode tot zomer 2019 écht niet helpen en niets veranderen; zonde van je energie.
Dat jij dat als verdedigen ziet mag je zelf weten (ik snap niet dat men iets leest wat ik nergens schrijf).

Als je dit topic en andere onder Digitenne gevolgd zou hebben dan weet je dat ik ook mijn bedenkingen heb bij het de nieuwe opzet. Ook kritische vragen en opmerkingen geplaatst. Er kan nog steeds niet opgenomen worden als je Digitenne hebt. Daar had ik wel op gehoopt, en eigenlijk ook verwacht (!), maar toch weer een fail van KPN. Vandaar dat ik het nog steeds erbij heb voor het 2de en 3de toestel. Op het hoofdtoestel gebruik ik i-tv van kpn met opnemen ;)

Zelf ben ik overigens wel voorstander van huur/bruikleen-apparatuur i.v.m. de ondersteuning door de provider en dat ik dan (met uitkering, mag je best weten) niet m'n halve inkomen hoef uit te geven voor een ontvanger (met opnemen al gauw 250 euro en zonder ook dik 70 euro) met als risico dat ik het met al een paar jaar niet meer kan gebruiken. Wat met mijn inkomen ook niet handig is.
Ook de kosteloze vervanging bij defect kun je bij koop wel op je buik schrijven.

In januari 2011 wilde ik i.v.m. HD stoppen met Digitenne in de woonkamer (had ik toen alleen). Dus ff Ziggo gebeld; moest zelf ontvanger kopen van toen 235 euro (HD met HDD voor opnemen). Ja doei, dat had ik dus niet liggen. Na nog een paar maanden alleen Digitenne zag ik bij een vriend i-tv van kpn wat ik toen niet kende. Toen dat genomen; lekker met huurontvanger die kon opnemen.
Reputatie 2
Jij ziet het als verdedigen. Ik helemaal NIET. Het is echter zoals het is. En DAT leg ik uit. Je kan daar wel tegen schoppen, maar dat gaat voor de periode tot zomer 2019 écht niet helpen en niets veranderen; zonde van je energie.
Dat jij dat als verdedigen ziet mag je zelf weten (ik snap niet dat men iets leest wat ik nergens schrijf).

Als je dit topic en andere onder Digitenne gevolgd zou hebben dan weet je dat ik ook mijn bedenkingen heb bij het de nieuwe opzet. Ook kritische vragen en opmerkingen geplaatst. Er kan nog steeds niet opgenomen worden als je Digitenne hebt. Daar had ik wel op gehoopt, en eigenlijk ook verwacht (!), maar toch weer een fail van KPN. Vandaar dat ik het nog steeds erbij heb voor het 2de en 3de toestel. Op het hoofdtoestel gebruik ik i-tv van kpn met opnemen ;)

Zelf ben ik overigens wel voorstander van huur/bruikleen-apparatuur i.v.m. de ondersteuning door de provider en dat ik dan (met uitkering, mag je best weten) niet m'n halve inkomen hoef uit te geven voor een ontvanger (met opnemen al gauw 250 euro en zonder ook dik 70 euro) met als risico dat ik het met al een paar jaar niet meer kan gebruiken. Wat met mijn inkomen ook niet handig is.
Ook de kosteloze vervanging bij defect kun je bij koop wel op je buik schrijven.

In januari 2011 wilde ik i.v.m. HD stoppen met Digitenne in de woonkamer (had ik toen alleen). Dus ff Ziggo gebeld; moest zelf ontvanger kopen van toen 235 euro (HD met HDD voor opnemen). Ja doei, dat had ik dus niet liggen. Na nog een paar maanden alleen Digitenne zag ik bij een vriend i-tv van kpn wat ik toen niet kende. Toen dat genomen; lekker met huurontvanger die kon opnemen.


Bruikleen 👍
De rest niet.
Jij ziet het als verdedigen. Ik helemaal NIET. Het is echter zoals het is. En DAT leg ik uit. Je kan daar wel tegen schoppen, maar dat gaat voor de periode tot zomer 2019 écht niet helpen en niets veranderen; zonde van je energie.
Dat jij dat als verdedigen ziet mag je zelf weten (ik snap niet dat men iets leest wat ik nergens schrijf).

Als je dit topic en andere onder Digitenne gevolgd zou hebben dan weet je dat ik ook mijn bedenkingen heb bij het de nieuwe opzet. Ook kritische vragen en opmerkingen geplaatst. Er kan nog steeds niet opgenomen worden als je Digitenne hebt. Daar had ik wel op gehoopt, en eigenlijk ook verwacht (!), maar toch weer een fail van KPN. Vandaar dat ik het nog steeds erbij heb voor het 2de en 3de toestel. Op het hoofdtoestel gebruik ik i-tv van kpn met opnemen ;)

Zelf ben ik overigens wel voorstander van huur/bruikleen-apparatuur i.v.m. de ondersteuning door de provider en dat ik dan (met uitkering, mag je best weten) niet m'n halve inkomen hoef uit te geven voor een ontvanger (met opnemen al gauw 250 euro en zonder ook dik 70 euro) met als risico dat ik het met al een paar jaar niet meer kan gebruiken. Wat met mijn inkomen ook niet handig is.
Ook de kosteloze vervanging bij defect kun je bij koop wel op je buik schrijven.

In januari 2011 wilde ik i.v.m. HD stoppen met Digitenne in de woonkamer (had ik toen alleen). Dus ff Ziggo gebeld; moest zelf ontvanger kopen van toen 235 euro (HD met HDD voor opnemen). Ja doei, dat had ik dus niet liggen. Na nog een paar maanden alleen Digitenne zag ik bij een vriend i-tv van kpn wat ik toen niet kende. Toen dat genomen; lekker met huurontvanger die kon opnemen.


Bruikleen 👍
De rest niet.


En als bruikleen niet kan ,zou ik hem dus wel willen kopen , kan nooit duur zijn.
Dus het risico dat ik hem na 5 jaar zou moeten vervangen , wat natuurlijk bijna nooit voorkomt wil ik dan wel nemen.
De prijs schat ik dan op zo'n 45 euro veel meer kan dat niet zijn , en dan mag Kpn die 30 euro best verdienen eraan , maar geen 720 euro.
Reputatie 5
Badge +4
NPO en regionaal is FTA en dus met eigen ontvanger te ontvangen.

Verder eigen keus, ik ga het waarschijnlijk ook opzeggen als er geen opname komt.
(Wat het echt wordt blijft afwachten, ik zit bij EDPnet en die het vooralsnog niets naar buiten gebracht)
Beste Erik,
Naar aanleiding van de vragen en opmerkingen van Oscar Alexander en mijn reactie daarop in het onderwerp
Vervolg : op een of andere manier is in mijn bericht een deel wegvallen: ...................
in het onderwerp < Digitenne activeren gebeurt niet> wil ik je graag attenderen op je eigen citaat
" The shortest answer is doing - George Herbert "'
Ik vind het jammer dat opnemen, waar ik me op verheugt had, geen optie is.
En met tegenzin ga ik nu dus ook € 10 p/m meer betalen. Voor 1 digitenne voor de dvd/hdd-recorder en 1 voor de 2de tv. De recorder en tv zijn niet eens HD, dus (voor mij) was de wijziging niet eens nodig.
Maar ja, de omroepen willen het en de overheid ook. En kpn beslist dan weer met deze ontvanger te komen.

Het is overigens voor abonnee's v.a. 2008 al huur v.d. 2de en 3de ontvanger; voor hen veranderd er niks in prijs en voorwaarden. En het leeuwendeel is gewend aan lineair kijken, dus wat dat betreft . . .
Reputatie 7
Badge +16
Ik wou eigenlijk nog iets kwijt over die UTP aansluiting van die nieuwe Digitenne-ontvangers. Deze zullen ook voorzien zijn van Firmware, hoe gaat KPN deze updaten? Dat zal wel niet via de (buiten)antenne gaan. ?
Updates gaan via de lucht (antenne). Dat was bij het oude systeem ook al zo.
Ik wou eigenlijk nog iets kwijt over die UTP aansluiting van die nieuwe Digitenne-ontvangers. Deze zullen ook voorzien zijn van Firmware, hoe gaat KPN deze updaten? Dat zal wel niet via de (buiten)antenne gaan. ?
Updates gaan via de lucht (antenne). Dat was bij het oude systeem ook al zo.
Ook al hebben we die in geen "100 jaar" gehad . . . 😐

Ik vermoed dat die software "in een lus" wordt uitgezonden. Want een ontvanger kan niet zenden om software op te vragen.
Reputatie 7
Badge +16
Ook al hebben we die in geen "100 jaar" gehad . . . 😐
In de tijd van de Samsung ontvangers kwam er wel eens een update binnen.


Ik vermoed dat die software "in een lus" wordt uitgezonden. Want een ontvanger kan niet zenden om software op te vragen.

Inderdaad, op dezelfde wijze als activering van smartcard plaats vind (de reden dat je 10 minuten de tuner op een zender moet laten staan).
Reputatie 7
Badge +30
Met alle respect Eric ,maar afspraak is afspraak.
Je gaat dus van 15.50 euro naar 30.50 euro = 366 euro per jaar ?
Really?
Nee joh!
En dan nog voor brak geupscaled beeld.

Mijn afspraak is echt dat ik digitenne kon behouden.

Ik wil de boxen gewoon kopen ,waarom kan dat niet?
Als dat te maken heeft met het verdienmodel zeg dat dan, aub.
Dan weet ik onderhand ook waar Kpn staat tenopzichte van die andere boeven.

Als jij Digitenne los hebt, met 3 ontvangers, dan ga je €10 meer betalen (de eerste zit inbegrepen). Dan zou je uitkomen op €25,50. Daar kan ik helaas niets aan veranderen.

Wat ik al eerder aangaf, je kunt op het moment van wisselen dan de keus maken of je een deel van de ontvangers, of wellicht je hele abonnement wilt opzeggen in plaats van wisselen.

Wat beeldkwaliteit betreft, alle zenders die in HD uitzenden gaan we ook in HD doorgeven. Het is alleen de rest dat we upscalen. Dit gebeurt in ons uitzendcentrum zodat dit ook op goede kwaliteit gedaan kan worden.


Ik wou eigenlijk nog iets kwijt over die UTP aansluiting van die nieuwe Digitenne-ontvangers. Deze zullen ook voorzien zijn van Firmware, hoe gaat KPN deze updaten? Dat zal wel niet via de (buiten)antenne gaan
De UTP-aansluiting op de ontvanger werkt niet. Updates gaan via de lucht, net als nu ook al het geval is.


Kan ik een 12 Volt kabeltje met auto-sigaretten-aansluiting voor de ZXV7200 bij jullie bestellen? Voor gebruik aan boord.
Welkom, tt1001. Dat is helaas geen kabel die wij in onze webshop verkopen, of gaan verkopen.


Zendervolgorde/favorietenlijst heb ik nog geen duidelijkheid over. Kom ik op terug zodra ik dat heb.
Reputatie 2
Met alle respect Eric ,maar afspraak is afspraak.
Je gaat dus van 15.50 euro naar 30.50 euro = 366 euro per jaar ?
Really?
Nee joh!
En dan nog voor brak geupscaled beeld.

Mijn afspraak is echt dat ik digitenne kon behouden.

Ik wil de boxen gewoon kopen ,waarom kan dat niet?
Als dat te maken heeft met het verdienmodel zeg dat dan, aub.
Dan weet ik onderhand ook waar Kpn staat tenopzichte van die andere boeven.


Als jij Digitenne los hebt, met 3 ontvangers, dan ga je €10 meer betalen (de eerste zit inbegrepen). Dan zou je uitkomen op €25,50. Daar kan ik helaas niets aan veranderen.

Wat ik al eerder aangaf, je kunt op het moment van wisselen dan de keus maken of je een deel van de ontvangers, of wellicht je hele abonnement wilt opzeggen in plaats van wisselen.

Wat beeldkwaliteit betreft, alle zenders die in HD uitzenden gaan we ook in HD doorgeven. Het is alleen de rest dat we upscalen. Dit gebeurt in ons uitzendcentrum zodat dit ook op goede kwaliteit gedaan kan worden.


Ik begrijp het nog niet helemaal.
Ik had alleen 3x digitenne smartcard met 3 gekochte tuners ,ik ben itv aangepraat door jullie , en akkoord gegaan mits ik digitenne kon behouden en dat was ok en heb dus 2 hd itv ontvangers in gebruik en digitenne.
Ik ging en ga (tot gister dan) er dan niet vanuit dat je ineens huur moet betalen.

Heb ik nu recht op 1 gratis digtenne box?