Klaar voor de toekomst: Veranderingen bij Digitenne [2018-2019]

  • 30 January 2018
  • 1568 reacties
  • 235395 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1568 reacties

Reputatie 7
Badge +16
Volgens mij zijn de eerste 2 ontvangers in het abonnement inbegrepen. Voor elke extra ontvanger betaal je huur, of dat nu Digitenne of een 3e itv ontvanger is.
Reputatie 7
Badge +9
Ze kunnen in ieder geval alle Digitenne die ze hebben opzeggen. Ik verwacht niet dat het hele abonnement kan worden beëindigd als ze Digitenne hebben in combinatie met Internet en/of iTV. Mits ze natuurlijk buiten contract zijn, dan kan het sowieso. Ik vraag het voor de zekerheid nog even na.

Hoi @Erik_, heb je hier nog een antwoord op gehad? 🙂
heb dus 2 hd itv ontvangersJe hebt kennelijk een Alles in 1 Standaard of Premium. De 2 daarin begrepen ontvangers heb je al. Voor de extra ontvangers, bij jouw dus Digitenne, ga je € 5 per stuk per maand betalen. De nieuwe ontvangers zijn uitsluitend als huur te krijgen.

In die € 5 zit ook het gebruik van het netwerk. Daar betaal je nu ook niks voor en anderen wel. Dat gaat dus veranderen. Alle abonnees (/digitenne-gebruikers) gaan dus gelijk behandeld worden.

Bij Standaard, Premium en "internet + TV" zijn 2 ontvangers inbegrepen. Dat kan 1 itv en 1 digitenne of 2 x itv zijn. Meer ontvangers (itv of digitenne) kosten dus € 5 per maand per stuk.

mits ik digitenne kon behoudenOok met de nieuwe huurontvangers kun je Digitenne behouden. Heb je genoeg aan NPO 1, 2, 3 dan kun je overwegen één of meer digitenne-ontvangers op te zeggen. En FTA ontvangers voor de Publieke omroep te kopen. Ik heb één digitenne die steeds verhuist naar de tv waar op dat moment meer dan NPO 'nodig' is.

gekochte tunersDie zijn dan overigens al knap oud. Sinds 2008 worden er geen ontvangers meer verkocht voor Digitenne. De Samsung decoders zijn de enige die koop waren.
Reputatie 2
Volgens mij zijn de eerste 2 ontvangers in het abonnement inbegrepen. Voor elke extra ontvanger betaal je huur, of dat nu Digitenne of een 3e itv ontvanger is.

Nee ik heb 2 abonnementen , Ik heb mijn digitenne niet ingeruild voor itv .
Ik heb niet itv met als aanvulling digitenne , ik heb en zou digitenne houden nadat ik het itv abo ben aangegaan.
Dat was mijn voorwaarde om itv te nemen , en dat kon en was geen probleem.
Reputatie 2
heb dus 2 hd itv ontvangersJe hebt kennelijk een Alles in 1 Standaard of Premium. De 2 daarin begrepen ontvangers heb je al. Voor de extra ontvangers, bij jouw dus Digitenne, ga je € 5 per stuk per maand betalen. De nieuwe ontvangers zijn uitsluitend als huur te krijgen.

In die € 5 zit ook het gebruik van het netwerk. Daar betaal je nu ook niks voor en anderen wel. Dat gaat dus veranderen. Alle abonnees (/digitenne-gebruikers) gaan dus gelijk behandeld worden.

Bij Standaard, Premium en "internet + TV" zijn 2 ontvangers inbegrepen. Dat kan 1 itv en 1 digitenne of 2 x itv zijn. Meer ontvangers (itv of digitenne) kosten dus € 5 per maand per stuk.

mits ik digitenne kon behoudenOok met de nieuwe huurontvangers kun je Digitenne behouden. Heb je genoeg aan NPO 1, 2, 3 dan kun je overwegen één of meer digitenne-ontvangers op te zeggen. En FTA ontvangers voor de Publieke omroep te kopen. Ik heb één digitenne die steeds verhuist naar de tv waar op dat moment meer dan NPO 'nodig' is.

gekochte tunersDie zijn dan overigens al knap oud. Sinds 2008 worden er geen ontvangers meer verkocht voor Digitenne. De Samsung decoders zijn de enige die koop waren.


Peet je zit het allemaal weer te verdedigen.
En moet ik mijn kinderen dan ook meennemen onder mijn arm naar mijn volgende tv , komop man dat slaat nergens op.

Jullie praten het alleen maar goed ,begrijp ik niets van.
Huren van een setopbox is alleen maar een melkkoe.
Ik heb gister voor je uitgerekend wat dat kost over 12 jaar.
Voor een boxje van 15 euro.
Gaat niet gebeuren.

En om dan maar te zeggen van de kant van Kpn "zeg dan maar op " Lekker makkelijk voor zulke grote bedrijven waar je bijna nietomheen kan .
Tuurlijk kan ik naar de schotel gaan ,maar daar zitten ook nadelen aan, iedergeval in mijn situatie.
Reputatie 5
Badge +4
Je kun ook naar EDPnet kijken, koop geen huur geloof ik?
Ik heb een bullit auto tv ontvanger met een kan kaart meegelevert .als Ik het goed begrijp kan Ik het dure apparat wel in de slot gooien bedankt kpn
Nee ik heb 2 abonnementenDit is niet handig. Als je itv hebt bespaar je € 10,50 op Digitenne als je dat combineert met het itv abonnement! Je snijdt je jezelf dus nú ook al in de vingers!! En daar mopper je helemaal niet over ;)

En Albatros. Ik verdedig niks. Dat maak jij ervan en daar wil ik niet van beschuldigd worden!!!!. Zoals ik al uitgelegd heb voor je, maar je leest kennelijk niet, zal ik het nog één keer zeggen voor je: ik ga in mijn antwoorden uit van wat kan en niet van wat niet kan. Er zijn/komen straks géén kooptuners dus zal mijn antwoord daar ook niet op gebaseerd zijn.
Begrijp je het nú eens eindelijk hoe ik antwoord/reageer!!!
Reputatie 5
Badge +4
@PeterG
Sorry, maar heb eigenlijk wel een beetje hetzelfde idee.

Het lijkt nu zelfs wel alsof je blij bent met het nieuwe Digitenne systeem, mischien toch een iets andere houding aannemen? Ik geef het maar als tip.

Huren van een setopbox is alleen maar een melkkoe.

En die melk koe die slacht je niet.
@PeterG
Sorry, maar heb eigenlijk wel een beetje hetzelfde idee.

Het lijkt nu zelfs wel alsof je blij bent met het nieuwe Digitenne systeem, mischien toch een iets andere houding aannemen? Ik geef het maar als tip.

Huren van een setopbox is alleen maar een melkkoe.

En die melk koe die slacht je niet.
jij hebt kennelijk mijn uitleg over hoe ik antwoord niet gelezen!!

Ik ben alleen blij dat het HD wordt. Verder niet. Ook ik ga straks voor mijn 2 Digitenne ontvangers dus € 10 per maand betalen. En hopelijk is het straks met HD niet dezelfde beveiliging als nu met HD op interactieve tv, want dan kan mijn nog prima werkende DVD/HDD-recorder wel op de schroothoop.

Iedereen leest kennelijk zoals wil. Ga vooral je gang. Mijn mening / inzicht hangt niet van één reactie af. Dus lees vooral álles! ;)

En nu écht de laatste keer:

Als iemand vraagt hoe het gaat worden leg ik DAT uit. Niet anders. Dat is wat anders dan dat ik er (ook) blij mee ben of het er mee eens ben.

En als iemand gaat lopen jammeren "ik betaal nu niks en dat moet zo blijven" dan kan dat dus niet 😉. En heeft het dus ook geen zin om daarin mee te gaan.

Dit topic heet "Klaar voor ...". Ik ben er klaar mee. Digitenne wordt zoals het is. Ben je het er niet mee eens, dan kun je opzeggen. Ik ben het er ook niet blij mee (afg. van HD), maar heb die ontvangers nodig voor m'n recorder en de tweede tv (en m'n vakantie-adres). . . . m'n recorder en 2de tv zijn en die op m'n vakantie-adres zijn overigens niet eens HD. Dus wat dat betreft . . .

De omroepen willen alleen doorgaan op Digitenne als het HD wordt. De overheid legt het op. KPN geeft er hun eigen draai aan (wat voor veel gebruikers w.o. ik dus niet handig is).
Reputatie 2


En als iemand gaat lopen jammeren "ik betaal nu niks en dat moet zo blijven" dan [i[kan dat dus niet[/i] 😉. En heeft het dus ook geen zin om daarin mee te gaan.


Dat ik niks betaal, waren dus de voorwaarde.
En dat jij schrijft "dat kan dus niet"is wat ik bedoel .
Dat bepaal jij toch niet!
Vandaar dat ik iedere keer denk dat je voor Kpn werkt.
Jouw antwoorden komen zoals jij ze verteld ,net of ik met iemand van Kpn praat.
En met alle respect zeg dan maar niets ,dan wacht ik even op iemand die wel "Kpnrecht" van spreken heeft.
Het zou je sieren en dat geldt voor iedereen om niet alles over je heen te laten komen.
Ik zeg dat ik gerust de setopbox wil kopen zoals het in mijn ogen hoort , beter nog en dat weet jij ook is vrij geven zoals de discussie de laatste tijd over eindapparaten is , en ja dat geldt ook voor setopboxen die niet op internet kunnen.(naar wat ik begrijp|)

Vaak lees ik op het forum uitspraken van jouw over dat huren beter is omdat apparatuur stuk kan gaan.
Dat gaat mank omdat zo'n boxje nooit duur kan zijn.
Met een paar maanden (tenopzichte van huren ) heb je hem er al uit.
En ik begrijp Kpn ook niet , digitenne is in mijn ogen voor mensen met een kleine portemonnee die dus dubbel moeten gaan betalen(van voor 2008 dan) of mensen met een caravan of bootje ,die dus een jaar huur moeten gaan betalen voor een paar weken tv ,(letop) terwijl dat nu niet zo is.
Dat ik niks betaal, waren dus de voorwaarde.
Precies! Waren. Je valt straks onder de voorwaarden die al gelden voor klanten die v.a. 2008 digitenne hebben genomen. Waarom moeten zij wel betalen en jij niet???

Je instelling is weer lekker Hollandsch, zoals de Belgen zeggen. We staan daar bekend om onze krenterigheid.

En dat jij schrijft "dat kan dus niet"is wat ik bedoel .
Dat bepaal jij toch niet!
Kennelijk snap je NOG STEEDS NIET HOE IK ANTWOORD.
Domme, eigenwijze, mensen is kennelijk niks uit te leggen!!

Maar goed: heb jij érgens gelezen dat ik dat mede bepaal? Nergens dus.
Lees a.j.b. even hoe ik antwoord voordat je dit soort oerdomme opmerkingen maakt. ;)

KPN staat in haar recht om voorwaarden te wijzigen. Dit mag gewoon. Voorwaarden mogen ook wijzigen als systemen wijzigen. Daarbij moeten ze de mogelijkheid geven je abonnement op te zeggen. En ook dat kan gewoon. Zie het probleem dus niet.
Reputatie 2
Dat ik niks betaal, waren dus de voorwaarde.
Precies! Waren. Je valt straks onder de voorwaarden die al gelden voor klanten die v.a. 2008 digitenne hebben genomen. Waarom moeten zij wel betalen en jij niet???

Je instelling is weer lekker Hollandsch, zoals de Belgen zeggen. We staan daar bekend om onze krenterigheid.

En dat jij schrijft "dat kan dus niet"is wat ik bedoel .
Dat bepaal jij toch niet!
Kennelijk snap je NOG STEEDS NIET HOE IK ANTWOORD.
Domme, eigenwijze, mensen is kennelijk niks uit te leggen!!

Maar goed: heb jij érgens gelezen dat ik dat mede bepaal? Nergens dus.
Lees a.j.b. even hoe ik antwoord voordat je dit soort oerdomme opmerkingen maakt. ;)

KPN staat in haar recht om voorwaarden te wijzigen. Dit mag gewoon. Voorwaarden mogen ook wijzigen als systemen wijzigen. Daarbij moeten ze de mogelijkheid geven je abonnement op te zeggen. En ook dat kan gewoon. Zie het probleem dus niet.


Jij schrijft toch dat dat niet kan?
En ga je nu schelden ,met je "domme mensen"
Niet iedereen is zo slim als jouw natuurlijk ,dat spijt me dan.
Wat kan nou weer niet? (je hebt nou niet bepaald gequote waar je dit op doelt; beetje dom weer)

Ik ben klaar met dit onderwerp. Het is wat het wordt. Accepteer dat of zeg Digitenne op als je het er niet mee eens bent. Dat kan volgens de voorwaarden 😄
Reputatie 2
Dan lees jij dus je eigen berichten niet, ook een beetje dom.
Waarom zeg je niet gewoon wat je bedoelt met "dat kan dus niet".

Bedoel je voorwaarden veranderen (lijkt me wel). Dat kan dus WEL.

ZUCHT

Wat ben jij koppig en eigenwijs zeg.
Reputatie 2
PeterG schreef:



En als iemand gaat lopen jammeren "ik betaal nu niks en dat moet zo blijven" dan [i[kan dat dus niet[/i] ?. En heeft het dus ook geen zin om daarin mee te gaan.
PeterG schreef:



En als iemand gaat lopen jammeren "ik betaal nu niks en dat moet zo blijven" dan [i[kan dat dus niet[/i] ?. En heeft het dus ook geen zin om daarin mee te gaan.
Eh ja, wat is daar fout aan?

Daar staat dat je na de wijziging voor alle ontvangers gaat betalen. Dat klopt toch? Of lees je ook dat weer 'in je eigen straatje'? Daar ben ik écht klaar mee.

Ik stop met dit topic.
En ga mensen helpen die het wel begrijpen. . .
Reputatie 2
Dit ging over het feit of je voor kpn werkt of niet ,je haalt zelf de dingen door elkaar.
Maar geeft verder niet ,voor jouw is de rest van de wereld waarschijnlijk dom.

Ken je die mop van die belg?
Reputatie 5
Badge +4


En als iemand gaat lopen jammeren "ik betaal nu niks en dat moet zo blijven" dan [i[kan dat dus niet[/i] 😉. En heeft het dus ook geen zin om daarin mee te gaan.



Vaak lees ik op het forum uitspraken van jouw over dat huren beter is omdat apparatuur stuk kan gaan.
Dat gaat mank omdat zo'n boxje nooit duur kan zijn.
Met een paar maanden (tenopzichte van huren ) heb je hem er al uit.
En ik begrijp Kpn ook niet , digitenne is in mijn ogen voor mensen met een kleine portemonnee die dus dubbel moeten gaan betalen(van voor 2008 dan) of mensen met een caravan of bootje ,die dus een jaar huur moeten gaan betalen voor een paar weken tv ,(letop) terwijl dat nu niet zo is.


Zie dat voordeel ook niet echt eigenlijk, alle apparatuur heeft niet het eeuwige leven en kan stuk gaan. Koop of huur doet hier niets vanaf.
Maar je gaat om deze reden toch ook geen TV huren?? Waarom dan wel zo'n decoderbox?? Het levert KPN gewoon veel meer geld op.

Indien zij opname blijven ondersteunen, zou EDPnet het hele klantbestand van Digitenne aankunnen? (Al zou dat waarschijnlijk geen echt voordeel hebben, zij kunnen waarschijnlijk goedkoop leveren omdat zij weinig klanten hebben en weinig tot niets doen aan marketing en promotie)
Reputatie 5
Badge +4
Klaar voor de toekomst: Digitenne stopt ermee. :)

Klaar voor de toekomst: Digitenne geen klanten meer. :)

Klaar voor de toekomst: ..............
Reputatie 7
Badge +16
Heren heren, rustig...
Peter en ik zijn geen medewerkers van KPN, we helpen alleen gebruikers op dit forum en dat wordt door KPN gewaardeerd.
Wij hebben geen invloed op besluiten die KPN neemt, we proberen dat alleen maar uit te leggen en KPN verdedigen doen we niet, we helpen alleen maar een handje. En dat doen we helemaal vrijwillig.

Ik baal net zo goed van de beslissing omtrent Digitenne en heb dat ook geuit. Meer kan ik niet, meer kan Peter ook niet.

Heb je technische vragen over Digitenne dan helpen we je graag, heb je klachten doe dat dan graag naar KPN toe en niet naar ons.
Reputatie 5
Badge +4
Ik las ergens dat Digitenne nog maar circa. 258.000 klanten heeft, ik denk dat dit met deze vernieuwing gaat zakken tot onder de 200.000, is dit deze investering wel waard vraag ik mij af?
Reputatie 7
Badge +30
Zenderlijsten, hier hebben we inmiddels meer info over. Je kunt zenders verplaatsen, verbergen en vergrendelen.

Verplaatsen past de volgorde van de zenders aan.

Verbergen zorgt dat de zender in zijn geheel niet meer zichtbaar is. Ook niet in de (mini)gids. Meiden van Holland staat standaard op verborgen. Dit herken je in de lijst aan een icoon van een oog met een streep erdoor.

Vergrendelen zet de zender achter een pincode. Die moet je dan tijdens het zappen invoeren om beeld te krijgen.

Los hiervan is er ook Kinderslot, die vergrendelt aan de hand van Kijkwijzer indicaties.

Keuzes maken in de lijsten doe je met de OK-knop. Voor opslaan en dergelijke, gebruik de kleurknoppen (zie de bovenhoek van de afbeelding).


Ik voeg deze afbeelding zo ook, samen met enkele anderen, toe als bijlagen aan het startbericht.


Ze kunnen in ieder geval alle Digitenne die ze hebben opzeggen. Ik verwacht niet dat het hele abonnement kan worden beëindigd als ze Digitenne hebben in combinatie met Internet en/of iTV. Mits ze natuurlijk buiten contract zijn, dan kan het sowieso. Ik vraag het voor de zekerheid nog even na.

Hoi @Erik_, heb je hier nog een antwoord op gehad? :)

Yes, Digitenne wordt in alle gevallen contractvrij. Internet/iTV niet. Dus mensen die een Internetpakket hebben, eventueel met iTV erbij, en ook Digitenne, kunnen alleen Digitenne beëindigen. Mensen met alleen maar Digitenne kunnen dat ook volledig opzeggen.


Volgens mij zijn de eerste 2 ontvangers in het abonnement inbegrepen. Voor elke extra ontvanger betaal je huur, of dat nu Digitenne of een 3e itv ontvanger is.

Nee ik heb 2 abonnementen , Ik heb mijn digitenne niet ingeruild voor itv .
Ik heb niet itv met als aanvulling digitenne , ik heb en zou digitenne houden nadat ik het itv abo ben aangegaan.
Dat was mijn voorwaarde om itv te nemen , en dat kon en was geen probleem.


Ik heb even je gegevens erbij gepakt, Albatros. Dat praat net even makkelijker. Jij hebt op dit moment je Digitenne inbegrepen zitten bij je Alles-in-1 abonnement. Dat betekent dat je niet apart abonnementsgeld betaald voor het abonnement op Digitenne.

Omdat jouw tuners nog oude kooptuners zijn, staan die ook zo biji ons in het systeem. Je betaalt daar dus nu geen huur voor. Per saldo is Digitenne op dit moment voor jou dan inderdaad gratis.

Deze ontvangers gaan, zodra we de masten in jouw regio omgezet hebben, niet meer werken. Dus op dat moment zul je, als je Digitenne wilt behouden, over moeten gaan op de nieuwe ontvangers. Je betaalt dan €5 per ontvanger die je wilt behouden. Je maandelijkse kosten gaan dan met maximaal €15 omhoog (als je alle drie de Digitenne tuners wisselt).

Daar wil ik nog aan toevoegen dat je bandbreedte ook meer dan genoeg is om in plaats van Digitenne tuners, extra interactieve ontvangers te gebruiken. Je zou de tuners, tegen de tijd dat ze niet meer werken, ook kunnen wisselen voor iTV ontvangers. Die kosten ook €5 per ontvanger per maand. Daarmee kan dan ook opgenomen worden.
Reputatie 7
Badge +16
Duidelijk Erik.
Dat geldt dus ook voor mij, ik heb ook 3 kooptuners binnen mijn itv pakket en als ik Digitenne niet wil aanhouden hoef ik niks te doen begrijp ik.