Klaar voor de toekomst: Veranderingen bij Digitenne [2018-2019]

  • 30 January 2018
  • 1568 reacties
  • 235418 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1568 reacties

Als zorginstelling in de regio Rotterdam hebben wij 32 actieve Digitenne tuners die we graag in 1 actie om zouden willen ruilen en niet klantnummer voor klantnummer om de overlast voor bewoners zoveel mogelijk te beperken en de omruilactie in zo kort mogelijke tijd uit te laten voeren door onze technische dienst. Wordt er bij de planning voor omruil ook gekeken naar het aantal klantnummers op 1 adres?
Of is er een mogelijkheid dit samen met KPN in te plannen?
Hebben de schermen (allemaal) een HDMI aansluiting ?
Hallo Max Albrand. Is dat "Digitenne Zakelijk". Voor instellingen, hotels e.d.?
Of heeft elke bewoner zijn eigen abonnement?
Het is wel zaak dat iedere bewoner, in die laatste situatie, natuurlijk wel de ontvanger krijgt die aan zijn/haar abonnement is gekoppeld. Dat gaat niet meer met smartcards; de ontvanger is straks aan het abonnement gekoppeld.
@Max Albrand
Hebben de schermen (allemaal) een HDMI aansluiting ?

Niet zo belangrijk toch, er zit bij omruil een verloop HDMI naar Scart bij.
Hebben de schermen (allemaal) een HDMI aansluiting ?
Niet zo belangrijk toch, er zit bij omruil een verloop HDMI naar Scart bij.
Aha, ik wist niet dat de analoge signalen ook beschikbaar (kunnen) zijn op de HDMI aansluiting.
Of moet je iets omschakelen in de ontvanger als je het verloop gaat gebruiken ?
http://www.hardwarebook.info/HDMI
https://nl.wikipedia.org/wiki/High-Definition_Multimedia_Interface
De ontvanger heeft HDMI out EN Cinch out (cvbs/audio links/rechts).
Er wordt een tulp - tulp kabel met een scart verloop gratis bijgeleverd (bij omruil)

O !
Op die manier, ik dacht al :
. . . een verloop HDMI naar Scart bij.Vandaar . . .
Maar wel jammer dat je dan via PAL (composiet) kijkt ipv RGB
Hallo PeterG,

De Digitenne aansluiting is van de instelling, de TV van de bewoner. Het maakt dus niet uit welke Digitenne tuner aan welke tv hangt. Ik ben wel heel blij met het verdwijnen van de losse smartcard, dan kan die tenminste niet meer gestolen worden.

Nee dit is geen Digitenne zakelijk, Digitenne kent namelijk geen zakelijke markt, alleen consumenten markt. We hebben dan ook alleen wat Digitenne aansluitingen op plaatsen waar geen coax ligt.
Maar wel jammer dat je dan via PAL (composiet) kijkt ipv RGBDigitale vooruitgang is analoge achteruitgang 😉
Digitenne kent namelijk geen zakelijke markt. Ai, die doet pijn: https://www.digitenne.nl/zakelijk/
Nee dit is geen Digitenne zakelijk, Digitenne kent namelijk geen zakelijke markt, alleen consumenten markt..Toch wel, heb ik onlangs op dit forum geleerd.
https://www.digitenne.nl/zakelijk/
Reputatie 7
Badge +16

Via de ether kijken is natuurlijk back to the 70's

Dat is laat ingeschat:
1930: eerste experimentele uitzending
1951: eerste reguliere uitzending
1967: eerste kleuren uitzending en eerste reclame op tv
Digitenne kent namelijk geen zakelijke markt. Ai, die doet pijn: https://www.digitenne.nl/zakelijk/

Auuw. dat heeft KPN me nooit verteld en ik heb de laatste weken al heel wat uurtjes aan de telefoon gehangen met KPN medewerkers en zelfs in een XL winkel geweest (heeft ook geen nut, die doen ook niet wat ze zeggen en zeggen ook niet wat ze doen) om te kijken hoe we onze Digitenne abonnementen op orde kunnen krijgen. Iedereen die ik spreek verzucht alleen maar dat Digitenne geen zakelijke markt kent als ze er ook geen wijs uit kunnen en me door willen verwijzen. naar een andere afdeling.
@Giant2000
Dat is iets wat me toch steeds meer gaat verbazen, omdat iets , wat (goed werkt maar) al lang bestaat is het ouderwets en moet er iets anders voor komen . . .!/?
Reputatie 7
Badge +16
@Giant2000
Dat is iets wat me toch steeds meer gaat verbazen, omdat iets al lang bestaat (en goed werkt) is het ouderwets en moet er iets anders voor komen . . .!/?

Van mij hoeft dat niet, al ben ik wel voorstander van ontwikkelingen.
Ik was vroeger blij met een beeldbuis en een videorecorder.
Jaha, alles wat aan een draadje zit werkt beter cq betrouwbaarder, maar draadloos heeft ook zo z'n voordelen, ik denk bij dit onderwerp voornamelijk aan bv binnenvaartschippers.

NB
Er liggen hier 2 glasvezels in huis (in een omhulsel) die binnen enkele maanden op 1 vezel het analoge TV en radio signaal krijgt en op de andere internet en dig. TV/radio.
Dus ik ben voorzien :->

En om nog even te benadrukken dat ik een voorstander ben van zo veel mogelijk aan een draadje :
https://forum.kpn.com/apple-iphone-ipad-21/vowifi-volte-428966/index2.html#post547689
Er liggen hier 2 glasvezels in huis (in een omhulsel) die binnen enkele maanden op 1 vezel het analoge TV en radio signaal krijgt en op de andere internet en dig. TV/radio.
/of topic
Dan ben ik wel heel benieuwd bij welke provider? Ik heb dit ook nog maar zodra ik op een verleng aanbod van Telfort in ga of naar KPN zou switchen raak ik die DVB-c en analoog via de tweede vezel kwijt. En onlangs zijn de Ons Brabant Net klanten ook gedwongen dit op te geven door opname in het KPN bestand.
Ik kijk nu digitenne zonder abo. Alleen ned. 1,2,3 en regio zender,

Maar nu vraag ik mij af is,
De rebox type: RE-2100T
Ondersteund deze ontvanger ook de nieuwe techniek DVB-T2

Of heb je dan een nieuwe ontvanger nodig?
Reputatie 6
Badge +8
Ik kijk nu digitenne zonder abo. Alleen ned. 1,2,3 en regio zender,

Maar nu vraag ik mij af is,
De rebox type: RE-2100T
Ondersteund deze ontvanger ook de nieuwe techniek DVB-T2

Of heb je dan een nieuwe ontvanger nodig?


Nee, alleen de nieuwe ZTE voor nu.
Reputatie 7
Badge +16
Ik kijk nu digitenne zonder abo. Alleen ned. 1,2,3 en regio zender,

Maar nu vraag ik mij af is,
De rebox type: RE-2100T
Ondersteund deze ontvanger ook de nieuwe techniek DVB-T2

Of heb je dan een nieuwe ontvanger nodig?


Ik kan zo snel geen specificaties vinden van deze tuner, maar gezien zijn leeftijd vraag ik me af of het een HD tuner die h.265/HEVC ondersteunt. Je zou dat kunnen checken in de gebruiksaanwijzing. Voor slechts NPO (zonder abonnement) heb je geen dure tuner nodig. Deze moet voldoen aan die h.265/HEVC, ofwel de "Duitse" DVB-T2.
Reputatie 7
Badge +16
Specs RE-2100T:

Reputatie 7
Badge +16
Specs RE-2100T:


Alleen MPEG 1+2 dus deze kan je straks de afvalverwerker meegeven.
Je hebt al een nieuwe tuner vanaf ca. 25 euro: https://www.conrad.nl/nl/dvb-tdvb-t2-receivers-o1319501.html
Ik kijk nu digitenne zonder abo. Alleen ned. 1,2,3 en regio zender,

Maar nu vraag ik mij af is,
De rebox type: RE-2100T
Ondersteund deze ontvanger ook de nieuwe techniek DVB-T2

Of heb je dan een nieuwe ontvanger nodig?
Hoe kom je aan deze ontvanger? Dit is een huurontvanger. Klanten die stoppen dienen deze terug te sturen naar KPN. Hij kán dus nergens te koop zijn. Is dat wel zo valt dat feitelijk onder heling.

De RE 2100T werkt alleen op DVB-T; hij is niet geschikt voor DVB-T2 HEVC.

Verder heb ik op mijn site een overzicht van geschikte (en niet geschikte) ontvangers voor ontvangst van DVB-T2 HEVC HD.
Reputatie 7
Badge +16

Verder heb ik op mijn site een overzicht van geschikte (en niet geschikte) ontvangers voor ontvangst van DVB-T2 HEVC HD.

Ga je deze lijst bijhouden?
Verder heb ik op mijn site een overzicht van geschikte (en niet geschikte) ontvangers voor ontvangst van DVB-T2 HEVC HD.Dat is goede informatie Peter !
Ik wou net een bericht gaan schrijven : "ik ga nog geen FTA ontvanger kopen omdat ik het risico niet wil open dat die dan toch niet blijkt te werken in nederland"
Maar we krijgen hier dus (exact) dezelfde codering als in duitsland ?

Verder wordt het nu oppassen voor de minder onderlegde koper die op zoek gaat naar een ontvanger op bv marktplaats..
Zo was (is?) dat ook het geval met DAB(zonder+) ontvangers.