Klaar voor de toekomst: Veranderingen bij Digitenne [2018-2019]

  • 30 January 2018
  • 1568 reacties
  • 235419 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1568 reacties

Reputatie 7
Badge +16
https://de.wikipedia.org/wiki/Freenet_TV
Dit is dus een Duits "Digitenne" kastje waarmee je Duitse versleutelde zenders kunt ontvangen. Als er geen smartcard in kan dan werkt dit dus op dezelfde manier als KPN nu gaat doen.
In elk geval heb hier niks aan voor de versleutelde zenders van Digitenne, je zal er slechts NPO en regionale tv mee kunnen kijken.
Reputatie 7
Badge +30
@SammyNannes welkom! Ik zie dat je ook al gechat hebt met ons, maar klopt het dat het nog niet opgelost is? Het lijkt me goed om samen even te controleren of alles aan onze kant goed staat. Reageer je daarvoor op mijn privébericht ?
Reputatie 7
Badge +30
Een vraagje, het ombouwen van de masten. Is het signaal hierbij niet enkele minuten/uren uit de lucht?
Er wordt immers gerommeld aan een antenne, dus kan mij niet voorstellen dat er geen enkele signaal verstoring is. Enkele minuten uitval eenmalig is natuurlijk wel te accepteren. Of is het zo geregeld dat deze verstoring s'nachts is?, dan hebben niet zoveel mensen er last van.


Ik verwacht inderdaad wel wat onderbreking op het moment dat we omgaan. Echter, dat soort werkzaamheden doen we eigenlijk altijd in de nacht (we voeren letterlijk elke nacht allerlei onderhoudswerkzaamheden uit verspreid over al onze diensten en netwerken), dus dat zaL hiermee ook zo zijn.

De geplande volgorde voor omzetting is van boven naar beneden, eindigend met de randstad.


@Albatros, duidelijk 🙂 Op de boot is een interactieve ontvanger inderdaad niet handig. Dan lijkt het er op dat je ons zult gaan verlaten tegen de tijd dat het in jouw regio niet meer werkt. Vind ik heel jammer, maar ik kan er helaas verder niets aan doen :(

Je zou nog wel, zoals al gezegd is, een eigen, nieuwe, tuner kunnen aanschaffen (die DVB-T2 ondersteunt) als je aan de NPO/regionale genoeg hebt. Daarvoor heb je immers geen abonnement nodig.


@adam88, je kunt de plaatjes aanklikken, dan worden ze groter.


Sorry, @John123, jouw apparaat wordt door ons inderdaad niet ondersteund. Nu niet, en ook na de omzetting niet.
De geplande volgorde voor omzetting is van boven naar beneden, eindigend met de randstad.
Hoort daar een kaartje of lijstje bij ? of . . .?
Reputatie 5
Badge +4
De geplande volgorde voor omzetting is van boven naar beneden, eindigend met de randstad.
Hoort daar een kaartje of lijstje bij ? of . . .?
De geplande volgorde voor omzetting is van boven naar beneden, eindigend met de randstad.
Hoort daar een kaartje of lijstje bij ? of . . .?


Alleen is beneden Limburg en geen randstad.

Ik hoop ook sterk op een lijst met een planning, en dat mag van mij absoluut met datums onder voorbehoud.

PeterG, nee EDPnet steekt kennelijk toch niet hun kop in het zand.:
http://www.totaaltv.nl/nieuws/toekomst-edpnet-digitv-afhankelijk-van-kpn/

Zelf hoop ik dat zij bij CI modules blijven, die in een eigen Enigma 2 ontvanger werken.
Alleen een smartcard zal het wel niet worden, softcam is technische te ingewikkeld. Als ze trouwens net als KPN huur decoders moeten gebruiken zonder opnemen, en de prijs verhogen naar bv. 15,50 per maand kunnen ze wel stoppen denk ik.. Wat voor voordeel hebben zij dan nog? Al kunnen zelfs met verplichte huur decoders en 15,50 per maand KPN nog de loer afsteken door in ieder geval te zorgen dat je kan opnemen.
Reputatie 5
Badge +4
@adam88 , die kat in de zak valt wel mee als ik alle vrije zenders kan ontvangen. Het was alleen een vraag als ik mij in de toekomst wel aangetrokken zal voelen tot de commerciëlen.
Reputatie 5
Badge +4
Komt er toekomstig eigenlijk ook weer een optie op de laptop DVB-T2 gecodeerde zenders te kijken?
Met een geschikte adapter kan je vast de T2 zenders uit de lucht plukken maar dan alleen de ongecodeerde zenders tenzij een paar slimmerikken die cas kunnen reverse engineren. Of KPN/Digitenne moet besluiten de nu geadviseerde https://www.bol.com/nl/p/eyetv-one-dvb-t-op-uw-pc-of-mac-free-to-air/9200000058874280/ uit te brengen in een aangepaste versie, of dit bedrijf de benodigde gegevens verstrekken.
Reputatie 5
Badge +4
Met een geschikte adapter kan je vast de T2 zenders uit de lucht plukken maar dan alleen de ongecodeerde zenders tenzij een paar slimmerikken die cas kunnen reverse engineren. Of KPN/Digitenne moet besluiten de nu geadviseerde https://www.bol.com/nl/p/eyetv-one-dvb-t-op-uw-pc-of-mac-free-to-air/9200000058874280/ uit te brengen in een aangepaste versie, of dit bedrijf de benodigde gegevens verstrekken.Met een geschikte adapter kan je vast de T2 zenders uit de lucht plukken maar dan alleen de ongecodeerde zenders tenzij een paar slimmerikken die cas kunnen reverse engineren. Of KPN/Digitenne moet besluiten de nu geadviseerde https://www.bol.com/nl/p/eyetv-one-dvb-t-op-uw-pc-of-mac-free-to-air/9200000058874280/ uit te brengen in een aangepaste versie, of dit bedrijf de benodigde gegevens verstrekken.

En aan dat ding heb je straks ook niks meer aan, ondersteund en geen DVB-T2 en geen Irdeto.

Dit zou trouwens wel moet werken: LogiLink Audio und Video Grabber USB 2.0 of Magewell USB Capture HDMI Gen 2 HD Video Capture Dongle met HD

Niet dat ik dat zelf overigens zou willen. Je zit nog steeds met die k*t ontvanger aan de laptop. Daarnaast is vooral dat 2de ding ook nog eens heel erg duur.

Bij de PC zou je ook een TV scherm kunnen gebruiken, kun je de box aansluiten dmv. de 2de HDMI ingang.
Met een geschikte adapter kan je vast de T2 zenders uit de lucht plukken maar dan alleen de ongecodeerde zenders tenzij een paar slimmerikken die cas kunnen reverse engineren. Of KPN/Digitenne moet besluiten de nu geadviseerde https://www.bol.com/nl/p/eyetv-one-dvb-t-op-uw-pc-of-mac-free-to-air/9200000058874280/ uit te brengen in een aangepaste versie, of dit bedrijf de benodigde gegevens verstrekken.
En aan dat ding heb je straks ook niks meer aan, ondersteund en geen DVB-T2 en geen Irdeto.

Daarom dat ik het over een geschikte adapter heb.

Dit zou trouwens wel moet werken: LogiLink Audio und Video Grabber USB 2.0 of Magewell USB Capture HDMI Gen 2 HD Video Capture Dongle met HD

Niet dat ik dat zelf overigens zou willen. Je zit nog steeds met die k*t ontvanger aan de laptop. Daarnaast is vooral dat 2de ding ook nog eens heel erg duur.

Bij de PC zou je ook een TV scherm kunnen gebruiken, kun je de box aansluiten dmv. de 2de HDMI ingang.

Zo te lezen moet je er dan nog wel een geschikte antenne bij hebben ik ga er tenminste van uit dat je dit T2 signaal niet met elke spriet kan ontvangen. Dat doet me er aan denken op het plaatje hier staat alleen de ontvanger op de digitenne site staat de antenne ook afgebeeld.
Reputatie 5
Badge +4
Met een geschikte adapter kan je vast de T2 zenders uit de lucht plukken maar dan alleen de ongecodeerde zenders tenzij een paar slimmerikken die cas kunnen reverse engineren. Of KPN/Digitenne moet besluiten de nu geadviseerde https://www.bol.com/nl/p/eyetv-one-dvb-t-op-uw-pc-of-mac-free-to-air/9200000058874280/ uit te brengen in een aangepaste versie, of dit bedrijf de benodigde gegevens verstrekken.
En aan dat ding heb je straks ook niks meer aan, ondersteund en geen DVB-T2 en geen Irdeto.

Daarom dat ik het over een geschikte adapter heb.

Dit zou trouwens wel moet werken: LogiLink Audio und Video Grabber USB 2.0 of Magewell USB Capture HDMI Gen 2 HD Video Capture Dongle met HD

Niet dat ik dat zelf overigens zou willen. Je zit nog steeds met die k*t ontvanger aan de laptop. Daarnaast is vooral dat 2de ding ook nog eens heel erg duur.

Bij de PC zou je ook een TV scherm kunnen gebruiken, kun je de box aansluiten dmv. de 2de HDMI ingang.

Zo te lezen moet je er dan nog wel een geschikte antenne bij hebben ik ga er tenminste van uit dat je dit T2 signaal niet met elke spriet kan ontvangen. Dat doet me er aan denken op het plaatje hier staat alleen de ontvanger op de digitenne site staat de antenne ook afgebeeld.


In OP (of elders?) stond dat je huidige antenne blijft behouden.

OP: Wat zit er in het pakket meegeleverd?
In het pakket zit de nieuwe ontvanger, de stroomkabel, de afstandsbediening met batterijen en een HDMI-kabel.

Let er op dat je wel je huidige antenne behoudt!

Houd er verder rekening mee dat Tulp Analoog is in SD kwaliteit, HDMI is natuurlijk Digitaal en HD kwaliteit maar kan in de toekomst mogelijk beveilight worden dmv. HDCP.
Na alle problemen met wifi van de v10 modem`s nu dit weer
heb je een eigen digitenne ontvanger met opname mogelijkheid werkt hij straks niet meer
wederom een slechte zet van Kpn blij dat er hier glasvezel komt !!!!
Mooi te zien dat ik m'n eigen zender volgorde kan maken.
Daar doen ze bij iTV heel moeilijk over.
🤐
Reputatie 5
Badge +4
Na alle problemen met wifi van de v10 modem`s nu dit weer
heb je een eigen digitenne ontvanger met opname mogelijkheid werkt hij straks niet meer
wederom een slechte zet van Kpn blij dat er hier glasvezel komt !!!!


Het is ook niet heel slim gelijk een decoderbox te kopen, terwijl je nog niet weet hoe of wat bij DVB-T2. Tenminste mocht je hem daarvoor gekocht hebben. Desnietemin moet ik wel toegeven dat ik de weg die KPN nu kiest zeer opmerkelijk en onverwacht vind, Maken ze zeker geen vrienden mee....
Reputatie 2
Heel erg jammer dat dit gaat gebeuren . Ik maak gebruik van een cammodule en lees dat straks niet meer mogelijk is . Weer een kastje erbij . De insteek kaart was en is echt beter . Dit gaat klanten kosten . Ik ben hier echt niet blij mee.
Reputatie 5
Badge +4
Dat je aan een verplichte huurbox moet vind ik nog niet het ergste (niet blij mee maar valt opzich nog mee te leven), maar wat me echt te deur dicht doet is dat je alleen nog maar live zenders kan kijken.
Welcome back to the middle ages!

Toch vraag ik mij ook nog steeds af of dit niet stiekem een eis was van Hollywood/content eigenaren, het verspreiden van materiaal via The Pirate Bay etc. wordt er in ieder geval wel lastig meegemaakt.
Dat heb ik me ook al eens hardop afgevraagd hier, maar KPN wil/kan/mag daar niets over zeggen.
Althans, ik heb er nog steeds geen verklaring voor gezien hier.
Welke KPN-er durft er iets over op te helderen, cq wat begrip te kweken, voor dit . . . . besluit.
Reputatie 5
Badge +4
Ik ben er overtuigt van dat eisen van content eigenaren zeker een rol spelen. Hollywood, de Amerikanen, RTL etc. hebben zeer veel geld en macht. Deze betalen graag om dergelijke eisen te kunnen stellen. Zie ook met Fox Sports.
Reputatie 7
Badge +16
Ik betwijfel dit. Als dat werkelijk zo was dan zouden Ziggo, Canal Digitaal en buiten de grenzen UK etc dit ook niet mogen. UK is zelfs allemaal FTA en de enorme hoeveelheid sport en filmkanalen met abonnement zijn gewoon op te nemen. En laten we eerlijk zijn: de films en sport van onze zenders zijn echt niet interessant voor Pirate Bay ed.
Reputatie 7
Badge +16
Dat heb ik me ook al eens hardop afgevraagd hier, maar KPN wil/kan/mag daar niets over zeggen.
Althans, ik heb er nog steeds geen verklaring voor gezien hier.
Welke KPN-er durft er iets over op te helderen, cq wat begrip te kweken, voor dit . . . . besluit.

Het is gewoon een besluit. Wie weet komen ze er nog op terug maar vooralsnog is dit wat het is. Wellicht als de cijfers naar beneden kelderen dat er nieuwe overwegingen komen om toch CI modules in te voeren, het is in elk geval niet uitgesloten.
Voor de rest is het wat Erik in de starttopic heeft geplaatst.
Reputatie 2
Badge +3
Diep Triest, Bij het wegvallen van duitse zenders, ik zit in grensgebied met digitenne heb ik gevraagd gaat Digitenne ook over op T2, Nee, werd er gezegd de eerste 10 jaar niet. Dus heb ik een duur apparaat gekocht waar ik mijn digitennekaart in kan stoppen en kan genieten van de zenders maar ook de Duitse in HD kwaliteit. Gaan ze nu een systeem invoeren zonder kaart, wie gaat mij de schade betalen of blijft mijn kaart gewoon actief ?
Reputatie 5
Badge +4
Dat heb ik me ook al eens hardop afgevraagd hier, maar KPN wil/kan/mag daar niets over zeggen.
Althans, ik heb er nog steeds geen verklaring voor gezien hier.
Welke KPN-er durft er iets over op te helderen, cq wat begrip te kweken, voor dit . . . . besluit.

Het is gewoon een besluit. Wie weet komen ze er nog op terug maar vooralsnog is dit wat het is. Wellicht als de cijfers naar beneden kelderen dat er nieuwe overwegingen komen om toch CI modules in te voeren, het is in elk geval niet uitgesloten.
Voor de rest is het wat Erik in de starttopic heeft geplaatst.


Al denk ik dat het dan al te laat is, een vertrokken klant krijg je niet zomaar weer terug.
Zeker niet als ie al wat anders heeft gevonden.
Dat je aan een verplichte huurbox moet vind ik nog niet het ergste (niet blij mee maar valt opzich nog mee te leven), maar wat me echt te deur dicht doet is dat je alleen nog maar live zenders kan kijken.
Welcome back to the middle ages!.

Via de ether kijken is natuurlijk back to the 70's al is het nu met Digitale HD kwaliteit. Multicast(niet live kijken) zal niet geheel onmogelijk zijn lijkt mij dit toch lastig te realiseren via de ether dan zal toch elke ontvanger zijn eigen stream moeten krijgen, dus het zal toch meer een technisch aspect zijn.
Reputatie 1
Dat je aan een verplichte huurbox moet vind ik nog niet het ergste (niet blij mee maar valt opzich nog mee te leven), maar wat me echt te deur dicht doet is dat je alleen nog maar live zenders kan kijken.
Welcome back to the middle ages!.

Via de ether kijken is natuurlijk back to the 70's al is het nu met Digitale HD kwaliteit. Multicast(niet live kijken) zal niet geheel onmogelijk zijn lijkt mij dit toch lastig te realiseren via de ether dan zal toch elke ontvanger zijn eigen stream moeten krijgen, dus het zal toch meer een technisch aspect zijn.


Is niet lastig te realiseren! Ik heb het al jaren. Ik kan 2 verschillende zenders tegelijk opnemen, naar een derde kijken, pauzeren en live terug spoelen.
Alles gewoon via digitenne.
Het apparaat werkt nog perfect en kan straks de vuilnisbak in. 😣
Dan zitten in dat oude model waarschijnlijk minimaal 2 ontvanger/tuners en interne opslag dit nieuwe model heeft dit niet zover ik weet daar zit dan de kneep.