Klaar voor de toekomst: Veranderingen bij Digitenne [2018-2019]

  • 30 January 2018
  • 1568 reacties
  • 235393 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1568 reacties

Reputatie 7
Badge +22
Krijgen Digitenne klanten toekomstig ook toegang tot een TV App (of de iTV app?)Ik denk dat er geen app komt voor Digitenne klanten. 😞
Reputatie 5
Badge +4
Krijgen Digitenne klanten toekomstig ook toegang tot een TV App (of de iTV app?)Ik denk dat er geen app komt voor Digitenne klanten. :(

Ik ben ook bang van niet, al zou dit voor Digitenne wel echt een meerwaarde hebben wegens de huurprijs van 5 euro per ontvanger.
Reputatie 7
Badge +28
Je kan zelf niet meer kiezen welk merk/type ontvanger je wilt gebruiken maar je moet verplicht huurtuners van KPN afnemen...
@Erik_ ik ben aan het zoeken gweest in het forum maar dat is best nog lastig. Begrijp ik het goed dat ik voor mijn gekochte Twintuners (2x) en Topfield met HD (1x) maar één tuner terug krijg zonder extra maandkosten? Ik heb dus drie toestellen, en zou het wel heel vreemd vinden dat ik bij omruil voor 2 apparaten ineens huur moet betalen.


Kooptuners zijn eigen bezit en worden inderdaad niet omgeruild. Je kunt de ontvangers gebruiken tot het moment dat het DVB-T signaal uitgeschakeld wordt maar daarna zal er een knoop moeten worden doorgehakt. We benaderen je tegen die tijd via e-mail met uitleg en de mogelijkheden.

Komt er in de buurt van Oktober nog een exacte overgangsdatum op de website? Hoeveelste dag?
Alle informatie die we nu hebben is genoemd. Zodra we meer informatie hebben laten we het hier weten en updaten we het startbericht.

Krijgen Digitenne klanten toekomstig ook toegang tot een TV App (of de iTV app?)
Ik ga daar niet van uit. Hierover is niets bekend gemaakt in de productwijzigingen. Ik vind dit eigenlijk wel een heel goed idee. Hoewel ik weinig invloed heb in de besluitvorming gooi ik een balletje op bij de producteigenaren.

Hoeveel goedkoper dan de kabel is Digitenne?

De basis tv-ontvanger kun je op alle televisies met een scart aansluiting aansluiten en wordt in een compleet pakket geleverd. Meer heb je niet nodig om draadloos digitaal tv te kijken. Wil je geen nieuwe kastjes in je interieur en heb je een flatscreen met een ingebouwde DVB-T ontvanger, dan is de Digitenne insteekkaart (niet leverbaar) wat voor jou.

Waar is het antwoord?


Goede! Ik geef het door aan de sitebeheerders. De FAQ hoort door te linken naar https://www.digitenne.nl/concurrentie-vergelijker/ - net als de FAQ onderaan Bestel de basis tv-ontvanger | Digitenne
Reputatie 1
Badge
Misschien had KPN toch wat meer moeten afkijken bij onze Britse buren met hun Freeview.
Klaar voor de toekomst? Ik dacht het niet. Vrije zenderkeuze blijkt zo meteen nog steeds niet mogelijk te zijn. Hetzelfde zenderpakket als nu; men gaat er klaarblijkelijk van uit, dat iedereen dezelfde interesses en behoeften heeft en dat is natuurlijk niet zo. Ik zie dat wat mij betreft de volgende zenders blijven ontbreken: nieuwszenders zoals BBC World en Al Jazeera, BBC First, Arte, BVN en een aantal regionale zenders. Andere kijkers die meer behoefte hebben aan Duitse TV-zenders, sportzenders en kinderTV komen er ook bekaaid vanaf. Als het Digitennepakket blijft bestaan uit 32 zenders, waarbij die 32 zenders voor jou gekozen worden door KPN dan is er sprake van gedwongen winkelnering.
Misschien had KPN toch wat meer moeten afkijken bij onze Britse buren met hun Freeview.Ik heb even gekeken in de wollige website om er achter te komen wat voor technieken het over gaat.
Als ik het niet dacht, het gaat niet alleen door de ether :
"A minimum broadband speed of 2Mbps is required to watch catch up and on demand services – this will count towards any monthly broadband data allowance. Only selected channels provide 7-day catch up."

Maar als je een (snelle) internetverbinding hebt dan heb je geen digitenne nodig.

Het is voor de gebruiker in het algemeen steeds lastiger om er achter te komen hoe wat voor product nu precies werkt . . .
Wdbt is digitenne duidelijk, een aantal zenders en dat is het dan, welke zenders, daar zit van alles achter :-/
De frequenties zijn schaars, wellicht geeft de aanstaande compressie meer mogelijkheden, maar de band voor DVB-T(2) wordt ook weer verder beperkt om in te schikken ten voordele van internet-data.
Èèèn dat is dubbel

BVN kun je uit je rijtje schrappen. Die geven geen toestemming voor uitzending in Nederland en België.
Meer dan 1 regionale zender is momenteel technisch niet mogelijk (i.v.m. bandbreedte per kanaal).

Tijdens de ombouwfase, tot zomer 2019, gebeurt er niks aan het zenderpakket. Daarna zijn er meer mogelijkheden (bandbreedte).

Er is via de ether keuze uit providers: KPN digitenne, Canaldigitaal en Joyne.

De enige 2 providers met keuze (losse zenders naast standaardpakket van 30 zenders) zijn er onlangs, wegens gebrek aan belangstelling mee gestopt. (ergo: geheel eigen pakket is duurder dan keuzepakketten)
Reputatie 2
Badge
Hoi @leobuitengebied
Je kunt wel tv kijken via PlayvanKPN. Dat werkt (ook) via 4G. Daarmee is opnemen ook mogelijk.

. . . en natuurlijk de sat-provider . . .



KPN Play stopt op 2 juli
Hoi @leobuitengebied
Je kunt wel tv kijken via PlayvanKPN. Dat werkt (ook) via 4G. Daarmee is opnemen ook mogelijk.

. . . en natuurlijk de sat-provider . . .



KPN Play stopt op 2 juli
Ja helaas wel.

Dat is een reactie van mij geplaatst op 14 mei j.l. Op 31 mei werd de beëindiging helaas aangekondigd. Tja, reacties hebben niet voor niets een datum.
Reputatie 5
Badge +4
Hoi @leobuitengebied
Je kunt wel tv kijken via PlayvanKPN. Dat werkt (ook) via 4G. Daarmee is opnemen ook mogelijk.

. . . en natuurlijk de sat-provider . . .



KPN Play stopt op 2 juli


Ik noem dat trouwens geen opnemen, maar offline kijken. Opnemen is als je het ook echt kan bewaren en bv. op een DVDtje kan branden.

Maar KPN Play stopt, dus niet meer.

Er kunnen trouwens zeker extra zender bij Digitenne, als KPN zenders gaat aanbieden in hybride via HBB TV.
Alleen heeft KPN dus gekozen voor een decoder die niet kan opnemen en een internet aansluiting die niet werkt.
Reputatie 5
Badge +4
Inmiddels ook eindelijk een vordering bij EDPnet. DigiTV staat niet meer op hun website....

Wat zou dit betekenen?

1.Digi TV gaat stoppen?
2.Er kunnen tijdelijk geen Digi TV abo's worden afgesloten. (site wordt bijgewerkt.)
Ik heb een digitenne ontvangen via itv van KPN wordt deze ook omgeruild voor een versie met HDMI?
De link voor de televisiepagina geeft error. https://www.edpnet.nl/nl/prive/televisie.html
Via de officiële link staat er inderdaad niet meer: internet bellen televisie webhosting

Ik hoop keuze 2. Maar ik vind het gebrek aan informatie wel droevig. Dat betekent dat ze het zelf ook (nog) niet weten danwel het spoor bijster zijn.
Het totale gebrek aan info, er is nu zelfs niets te vinden over televisie (!), laat echter het "ergste" vermoeden. En dat is dan weer keuze 1.
Hoop dat je, als klant, minstens een email van hen mag ontvangen met informatie. Anders is het wel een heel sneu bedrijf. Wat zij aan internet bieden, alleen over koper, is ook een beetje sneu.

Ik heb een digitenne ontvangen via itv van KPN wordt deze ook omgeruild voor een versie met HDMI?Je krijgt tijdig bericht van KPN. Weken voor de omschakeling van je regio.
Reputatie 5
Badge +4
Ten 1ste ben ik helemaal niet ontevreden over EDPnet, vaak email gestuurd en die waren snel en netjes beantwoord.

Ten 2de dat ze het nog niet weten kan ook heel goed aan KPN liggen. Eerder gevraagd en hun reactie was dat ze op antwoorden van KPN wachten en dat KPN zelf bepaalde dingen nog helemaal niet duidelijk had.
Niet helemaal redelijk dat dan naar EDPnet af te schuiven. Ik denk dat KPN bij deze provider de verplichte huurbox ook wil afdwingen. En ik denk niet dat EDPnet die wil.

Email? een brief per post lijkt mij hier gepaster. (maar is wel duurder uiteraard)

Met alleen internet snap ik het bestaansrecht ook niet echt. De snelheden zijn vergeleken concurrentie niet echt speciaal ofzo., daarnaast is hun internet ook niet de goedkoopste die op de markt verkrijgbaar is. Dat bied Tele2 aan.

Kun je aangeven waarom je het zo'n sneu bedrijf vind? Ok, bepaalde dingen zijn wat rommelig georganiseerd. (zo kwam de apparatuur uit België, beetje vreemd). Maar op mails reageren ze snel en prima. Ik heb er geen slechte ervaringen mee in ieder geval.

Ik had er sinds een paar jaar geleden alleen nog nooit van dit bedrijf gehoord.😁

Tot slot kunnen ze beter NIETS op hun website zetten dan info die niet klopt, en nu nog Conax modules verkopen waarvan ze toch weten dat die niet meer blijven werken heeft ook niet zo'n zin.

Volgens KS hebben ze rond 461 DigiTV klanten??? Lijkt me wel heel erg weinig. Zelfs KPN Play/Knippr had rond 5000-10000 klanten.

EDPnet zegt over hun zelf ze hele goede en persoonlijke service bieden vergeleken de telecom reuzen. Of dit in de praktijk ook echt zo is valt te bezien. Maar zoals ik eerder aangaf ik ben voor alsnog tevreden over hun service in ieder geval.

Op de help en support staat DigiTV overigens nog wel hoor!:
https://www.edpnet.nl/nl/support/
Kun je aangeven waarom je het zo'n sneu bedrijf vind?
VDSL en ADSL internetpakketjes over ALLEEN KOPER met resp. tot 100 en 20 Mb/s. En optioneel bellen erbij. En DigiTV. Wel errug grote naam voor alleen tv via Digitenne in (momenteel nog) SD kwaliteit! En 30 'echte' zenders.

Vergelijk dat eens met het aanbod van andere providers (Tele2, T-mobile, KPN. Telfort, xs4all, NLE, Ziggo, Caiway) mét HD televisie en snelheden ook op glasvezel tot 500 en soms 1000 Mb/s.

Dat vind ik EDP héél sneu. En zullen ze relatief weinig klanten hebben. En ja, dan kán je ook roepen dat je 'persoonlijk' bent in de service.
Reputatie 5
Badge +4
Kun je aangeven waarom je het zo'n sneu bedrijf vind?
VDSL en ADSL internetpakketjes over ALLEEN KOPER met resp. tot 100 en 20 Mb/s. En optioneel bellen erbij. En DigiTV. Wel errug grote naam voor alleen tv via Digitenne in (momenteel nog) SD kwaliteit! En 30 'echte' zenders.

Vergelijk dat eens met het aanbod van andere providers (Tele2, T-mobile, KPN. Telfort, xs4all, NLE, Ziggo, Caiway) mét HD televisie en snelheden ook op glasvezel tot 500 en soms 1000 Mb/s.

Dat vind ik EDP héél sneu. En zullen ze relatief weinig klanten hebben. En ja, dan kán je ook roepen dat je 'persoonlijk' bent in de service.


Veel klanten zullen ze ook niet hebben nee. Maar ze maken ook nooit reclame oid. Heel veel mensen in mijn omgeving hebben nog nooit van EDPnet gehoord. Ik zelf had er tot enkele jaren geleden ook nog nooit van gehoord. Ik denk ook niet dat dat het doel is van EDPnet, veel klanten hebben. Wat het doel dan wel mag zijn, waar ze zich in willen onderscheiden, geen idee eigenlijk.
Ze hebben trouwens ook webhosting en dergelijke, dus ze doen wel iets meer dan alleen (TV), bellen en internet. Dus mischien verdienen ze daar hun geld vooral mee.
Maar goed waarom zou volgens jouw iemand EDPnet internet nemen? Ik mag aannemen dat er ook nog wel iets beter is ofzo? Want als niks beter is hielden ze het niet sinds 1999 vol denk ik zo. Dan waren ze alang failiet.

Overigens zou EDPnet nu heel goed met Digitenne kunnen concurreren door vrije hardware keuze te blijven ondersteunen. (met uiteraard het grootste voordeel dat je bij hun dan wel kan opnemen). Voorheen konden ze eigenlijk alleen concurreren op prijs. Maar door de keuze van KPN komt daar nu opeens een belangrijk punt bij.
Ik vind de keuze van KPN hierin nog altijd helemaal niets. Alleen nog maar live TV kunnen kijken, wat een stelletje clowns. 😁 😀

Heb je deze video trouwens al gezien?: https://www.kpn.com/service/televisie/digitenne-omwisselen-b.htm
Ik zou haast denken dat het een 1 April grap was. Iedereen krijgt dezelfde huurontvanger en de ontvanger heeft geen opname mogelijkheden.
Het klinkt bijna dreigend. Ik voel ook een soort paniek opkomen bij KPN nu. Help! Help! Help!
Reputatie 7
Badge +30
Ik heb een digitenne ontvangen via itv van KPN wordt deze ook omgeruild voor een versie met HDMI?

Als je op dit moment nog niet de nieuwe ontvanger hebt, dan krijg je deze later nog. je krijgt, zoals Peter al aangaf, uiterlijk een paar weken voor omschakeling van jouw regio bericht van ons. Je kunt dan de oude tuner omwisselen voor de nieuwe.
Reputatie 5
Badge +4
Ik heb een digitenne ontvangen via itv van KPN wordt deze ook omgeruild voor een versie met HDMI?

Als je op dit moment nog niet de nieuwe ontvanger hebt, dan krijg je deze later nog. je krijgt, zoals Peter al aangaf, uiterlijk een paar weken voor omschakeling van jouw regio bericht van ons. Je kunt dan de oude tuner omwisselen voor de nieuwe.


Paar weken? Die periode mag van mij wel een paar maanden. Mensen moeten kunnen nadenken wat ze willen.
Na een weekje weet men het toch wel? Bovendien is het inmiddels wel bekend dat Digitenne anders gaat worden. Ook w.b. de huurontvanger.
Reputatie 5
Badge +4
Na een weekje weet men het toch wel? Bovendien is het inmiddels wel bekend dat Digitenne anders gaat worden. Ook w.b. de huurontvanger.

Nou ik denk eerlijk gezegd niet dat een paar analoge oma's zonder internet dit meegekregen hebben.
Ik kan mij voorstellen dat als je van nog helemaal niets weet en dit 3 weken voor overgang te horen krijgt dit dan wel vrij rouw op je dak kan vallen.
Reputatie 5
Badge +4
Op Totaal TV las ik dit: https://www.totaaltv.nl/nieuws/edpnet-stopt-verkoop-goedkoper-abonnement-digitenne/

Ten aanzien van dit heb ik wel een vraag.

Is het nu de kaartloze Irdeto encryptie die het opnemen verbied of alleen een beperking van KPNs ontvanger en niet zo zeer gerelateers aan Irdeto?
(De USB aansluiting is intern ook niet aangesloten, en dat heeft opzich natuurlijk niks te maken met de codering)
Ik vind het trouwens wel echt te ver gaan als opnemen voor elke zender verboden wordt. Dat dit bv. voor een zender met grote Amerikaanse series en films verboden wordt kan ik nog begrijpen. (niet mee eens maar dat is een ander verhaal), maar dat dit ook bij de NPO, regionale zender, de Vlaamse publieke zenders en BBC verboden wordt vind ik wel echt te ver gaan.
In Duitsland kun je geloof ik wel gewoon opnemen via DVB-T2, en daar hebben ze grote deels te maken met dezelfde content eigenaren.
Als sinds 2008 levert KPN geen ontvangers meer die kunnen opnemen. Hier zal in de contracten met de zenders ook rekening mee gehouden worden lijkt me. Vervelend voor KPN maar prettig voor de klant is dat het nu nog te omzeilen is. Dat is straks dichtgetimmerd 😢
Ik ben benieuwd of mijn DVD/HDD-recorder straks nog kan opnemen als de zenders naar HD zijn. Of dat daar ook een blokkering op zit . . . Nu met de SD zenders gaat het prima.
Reputatie 5
Badge +4
Een analoge aansluiting kan niet beveiligt worden, ze kunnen er hooguit voor kiezen deze aansluiting helemaal te deactiveren. Mocht dat hardwarematig mogelijk zijn, bij de huidige ontvangers zou dat hooguit nog software matig mogelijk kunnen zijn.

De HDMI aansluiting kan wel beveiligt worden dmv. HDCP, maar dat kan er zo afgestript worden met veel HDMI splitters.
Een analoge aansluiting kan niet beveiligt wordenJa, alhoewel men daar wel eens pogingen toe heeft ondernomen, (sync) pulsen toevoegen om de videorecorders in de war te brengen, maar dat was geen succes.
Reputatie 5
Badge +4
Wat is sync? Link?

sync (syncroneren) is een te algemene term om op te kunnen Googlen.