News

KPN introduceert KPN Hussel: Internet, mobiel, TV, entertainment en meer. Altijd op jouw manier.

  • 8 October 2019
  • 787 reacties
  • 77598 keer bekeken
KPN introduceert KPN Hussel: Internet, mobiel, TV, entertainment en meer. Altijd op jouw manier.
Reputatie 7
Badge +25

Een nieuwe manier om je KPN abonnementen samen te stellen, met nieuwe voordelen. Met KPN Hussel bepaal je zelf wat je nodig hebt en wat niet. Zo regel je al je abonnementen makkelijk op één plek. Internet, mobiel, TV, entertainment en meer. Aanpasbaar wanneer jij dat wilt, gehusseld op jouw manier. Je hebt de vrijheid om de abonnementen maandelijks aan te passen, omhoog én naar beneden. In dit topic vertel ik je er alles over!
 

Hussel Thuis

Hussel Thuis biedt je de mogelijkheid om zelf je abonnement samen te stellen. Kies eerst een internetsnelheid, vervolgens of en hoeveel tv’s je wil aansluiten en als laatste welke entertainment opties je graag wil kijken of luisteren. Ieder abonnement wordt dus precies op maat gemaakt naar jouw wensen en is te combineren met 1 of meerdere mobiele abonnementen!
 

KPN Service Plus

KPN Service Plus (voormalig Tech Desk) is een telefonische helpdesk, bedoeld om klanten hulp en ondersteuning te geven op alle apparaten in huis. Wil je ondersteuning bij jouw slimme apparaten in huis? Dan staan de techneuten van KPN Service Plus voor je klaar. 
 

TV & Entertainment

Bij je Hussel Thuis abonnement kies je zelf of, en hoeveel tv’s je wil aansluiten. Kies bijvoorbeeld voor 0, 1 of 2 tv’s en kies zelf of je deze tv’s wil upgraden naar 4K of niet. Daarnaast bepaal je zelf of je NetflixSpotify (Family), FOX Sports, Films en Series, Videoland of een van de andere tv pakketten of OTT (Over-The-Top) diensten wil afnemen. Combineer je Hussel Thuis en Hussel Mobiel? Dan krijg je ook nog eens 5 euro korting op 1 van de onderstaande entertainmentpakketten!
 

(klik op afbeelding om te vergroten)

 

Hussel Mobiel

Met Hussel mobiel kun je zelf bepalen wat jouw ideale bundel is. Kies een databundel tussen de 0 GB en onbeperkt data  en kies of je 150 min p/m of onbeperkt wilt bellen. Daarnaast kun je voordelig extra abonnementen afsluiten voor je kinderen (Kids Sim), om ze op een gecontroleerde wijze kennis te laten maken met een mobiele telefoon. Je kunt je bundel aanpassen wanneer je wil en je kunt er voor kiezen om een contract af te sluiten voor 1 maand, 1 jaar of 2 jaar. Met of zonder toestel.
 

(klik op afbeelding om te vergroten)

Kids Sim

De Kids Sim is gericht op kinderen en tieners die nog geen eigen abonnement kunnen bestellen. De Kids Sim is alleen beschikbaar als je al een KPN  mobiel abonnement hebt (ongeacht of het Hussel of een 'oud' abonnement is). Klanten met een Telfort of Simyo mobiel abonnement moeten eerst overstappen naar een KPN mobiel abonnement.

Features Kids Sim:

  • Geen top-ups en extra’s kunnen bestellen
  • Internetten  buiten de EU staat geblokkeerd
  • Om Kids Sim te kunnen kopen moet er op het adres tenminste 1 KPN Mobiel aanwezig zijn

Looptijd contract

Bij Hussel Mobiel zijn er 3 variaties mogelijk. Bij sim-only is dit 1 maand, 1 jaar of 2 jaar. Bij een abonnement met toestel zijn deze opties ook beschikbaar, alleen zul je bij de maandelijks opzegbare variant het toestel in 1 keer moeten betalen. De toestelbundel loopt altijd gelijk aan de looptijd van het abonnement.
 

Onbeperkt Data

We introduceren met KPN Hussel ook Onbeperkt Data. Klanten met een Hussel Mobiel abonnement i.c.m.  een KPN Thuis abonnement hebben de mogelijkheid om Onbeperkt Data te bestellen.  
 

Hussel Voordelen

KPN Hussel biedt extra voordelen wanneer je Thuis en Mobiel afneemt op 1 adres. Zo krijg je maandelijks €5,- of €7,50 korting op je mobiele abonnement en krijg je 5 euro korting op een entertainment pakket naar keuze. Kies bijvoorbeeld voor Onbeperkt Data voor 36 euro per maand en internet voor thuis met 5 euro voordeel op Netflix, Spotify (Family), FOX Sports, Pluspakket of Film1. Ook is onderling gratis bellen en MB's delen mogelijk zoals je nu al gewend bent bij KPN Compleet.

De Hussel voordelen gelden niet indien je alleen 2 (of meer) mobiele abonnementen afneemt bij KPN. Je hebt hier ook een vast internet abonnement op hetzelfde adres nodig.


De Hussel voordelen op een rij:

 

Compleetvoordelen - Husselvoordelen

 

Veelgestelde vragen (FAQ)

 

Blijven mijn Compleet voordelen gelden bij wijziging van 1 van de KPN producten naar Hussel?
Je behoudt de KPN Compleet voordelen op producten waar je niets aan wijzigt. Wanneer je overstapt naar Hussel vervallen de KPN Compleet voordelen op deze producten en veranderen deze in de Hussel voordelen. Je kunt er zelf voor kiezen om wel of niet over te stappen.

Schaf je een nieuw abonnement aan, of verleng je je abonnement dan krijg je Hussel voordelen op dit nieuwe abonnement. Met de overige producten die al op je adres aanwezig waren gebeurt niets. Had je al voordelen op de andere producten dankzij KPN Compleet, dan behoud je dat voordeel totdat je ervoor kiest om bij KPN weg te gaan of te verlengen naar de Hussel abonnementen.

Kan ik mijn huidige abonnement voor Vast combineren met bijvoorbeeld de Tech Desk of moet ik hiervoor overstappen?
Hiervoor dien je eerst over te stappen naar Hussel Thuis.

Moet ik één contract afsluiten voor Hussel met bijvoorbeeld één internet thuis en twee mobiele abonnementen.
Nee dat is geen vereiste. Het is ook mogelijk om met verschillende contractanten Hussel onderdelen af te nemen en het Hussel Voordeel te krijgen.

Blijft digitenne?
Digitenne blijft wat het is als TV only en als combinatie met iTV.

Hoe werkt het als ik Entertainment afneem via een andere partij, en dit vervolgens via KPN wil laten lopen om Hussel Voordeel op entertainment te krijgen?

Stap 1: De klant moet het huidige Spotify/Netflix abonnement opzeggen. Voor Netflix kan dit via www.netflix.com/youraccount.

Stap 2: De klant moet via de speciale URL vanuit KPN of vanaf de STB zichzelf aanmelden met dezelfde gegevens en weer het abonnement afsluiten.

  1. Ga naar het menu van Interactieve TV
  2. Druk op [OnDemand] of [MéérTV]
  3. Klik de Netflix app aan
  4. Klik op [Aanmelden] en heractiveer je account met je bestaande abonnementsgegevens. Netflix bewaart je kijkvoorkeuren en gegevens tot 10 maanden na opzegging van het abonnement
  5. Kies bij de betaalmethode ‘KPN factuur’
  6. Nadat je de stappen hebt doorlopen kun je inloggen met jouw gebruikersnaam en wachtwoord

Stap 3: De klant heeft de facturatie nu via KPN lopen, zonder dat er gegevens (afspeellijsten op spotify en kijkgeschiedenis op Netflix etc.) verloren zijn gegaan.

Let op: Bij Netflix heb je niet te maken met een opzegtermijn.

Je betaalt 1 maand voorruit. Dus dat betekent dat als jij 29 dagen geleden je factuur hebt betaald, en vandaag je account opzegt, dat je morgen al je account kunt heractiveren met KPN billing.
 

Welke entertainmentvoordelen zijn er te kiezen?
Indien je recht hebt op entertainmentvoordeel kun je kiezen om deze te ontvangen op Netflix, Spotify (Family), Fox Sports, Film1 & het Pluspakket. De andere entertainment pakketten zijn nog gewoon beschikbaar, maar die vallen niet binnen het Entertainmentvoordeel. Per huishouden is er korting op maximaal 1 entertainment pakket. 

Verandert de prijs van het Pluspakket/Film1 ook voor mij met een 'oud' abonnement?
Nee, voor bestaande klanten blijft de prijs gelijk. Als je als bestaande klant ook van de verlaagde prijs wil profiteren kun je via MijnKPN eenvoudig overstappen naar KPN Hussel Thuis. De prijs voor klanten met Hussel Thuis wordt per september verlaagd.

Wordt het abonnement Hussel Mobiel Onbeperkt Data na 5 Gb dag tegoed automatisch geknepen?
Ja, je wordt automatisch geknepen naar 64 Kbit/s download- en 32 Kbit/s uploadsnelheid. Indien je weer op reguliere snelheid mobiel data wil gebruiken zal de gratis top-up besteld moeten worden. Dit is om misbruik te voorkomen. Je krijgt een bericht over hoe je dit moet doen.

Hoeveel MB's kan ik delen met een Hussel Mobiel Onbeperkt Data abonnement?
Maximaal 25 GB per maand.

Voor wie is het Hussel Mobiel Onbeperkt Data abonnement beschikbaar?
Het Hussel Mobiel Onbeperkt Data abonnement is alleen beschikbaar als je een KPN thuis abonnement hebt (oud of Hussel). Het Hussel Mobiel Onbeperkt Data abonnement is dus niet beschikbaar voor mobiel only klanten of klanten die helemaal niets van KPN hebben.

Krijgt de klant ook voordeel bij twee mobiele Hussel abonnementen zonder KPN Thuis?
Nee, met alleen twee mobiele Hussel abonnementen op één adres krijg je geen Hussel voordelen. Die krijg je alleen als er ook een vast internet abonnement op hetzelfde adres is (oud óf Hussel). 

Je kan wel onderling gratis bellen en MB’s delen met alle KPN mobiel abonnementen op hetzelfde adres als deze zijn aangemeld bij het huishouden zoals je kent van KPN Compleet.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

787 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Wat betreft bedenktijd, die is er wel. Maar als de overgang naar Hussel technisch al geleverd is, is het niet mogelijk om dat terug te draaien. Dat was voorheen ook al het geval als je van een oudere stijl abonnement overstapte naar een nieuwere (bijvoorbeeld Alles-in-1 naar een van de Internet + TV pakketten die we voor Hussel hadden). Als je van de volle 14 dagen gebruik wilt maken, dan is het in zo'n geval  beter om de ingangsdatum ook 14 dagen in de toekomst te leggen. Ik denk dat dit ook bij het Stripheld het geval was, dat de ingangsdatum iets verder in de toekomst lag, waardoor annuleren nog kon.

 

Dennis, ik heb je losse topic over Compleet vs Hussel hiermee samengevoegd. Het gaat er niet om dat we per sé van Compleet af willen of iets dergelijks. Dit is gewoon de keuze die we gemaakt hebben omdat we dit beter vinden passen bij Hussel. Daar zit natuurlijk een hele interne strategie en een besluitproces achter. Maar het kernwoord daarin is intern.

Waarom het Hussel abonnement  direct laten ingaan en niet na de 14 dagen bedenk tijd zo als het hoort, nu verschuilt KPN weer achter de feiten met geen oplossingen die ze zelf veroorzaken zwak beleid van KPN, helaas de consument in het onzekere laten en er de dupe van wordt.

Wat gebeurd er nu eigenlijk als ik mijn abo wil verlengen maar geen hussel wil. Ik heb nu abo onbeperkt bellen en sms en 10 gb internet dat door compleet wordt verdubbeld naar 20gb p/m. En mijn abo loopt over 2 maanden af. Kan ik dit oude abo niet gewoon verlengen met 2 jaar ? Of is er een andere optie gunstig voor mij? Ik betaal nu met korting eraf 28 euro p/m en zie in de nieuwe abo geen voordeel meer voor mij.

Reputatie 7

 

Wat gebeurd er nu eigenlijk als ik mijn abo wil verlengen maar geen hussel wil. ...

Het verlengen van een abonnement bestaat eigenlijk helemaal niet, je gaat feitelijk altijd een nieuw abonnement aan. Dat nieuwe abonnement is dan dus een KPN Hussel abonnement met de voor- en nadelen die daar bij horen.

Badge +12

Het verlengen van een abonnement bestaat eigenlijk helemaal niet, je gaat feitelijk altijd een nieuw abonnement aan. Dat nieuwe abonnement is dan dus een KPN Hussel abonnement met de voor- en nadelen die daar bij horen.

 

Klopt. Maar dan wel met de wettelijke bedenktijd van 14 dagen en de mogelijkheid om het terug te draaien. En daar gaat het fout...

Reputatie 7

Het verlengen van een abonnement bestaat eigenlijk helemaal niet, je gaat feitelijk altijd een nieuw abonnement aan. Dat nieuwe abonnement is dan dus een KPN Hussel abonnement met de voor- en nadelen die daar bij horen.

Klopt. Maar dan wel met de wettelijke bedenktijd van 14 dagen en de mogelijkheid om het terug te draaien. En daar gaat het fout...

Mijn bericht was een reactie op die van Roger p. :wink:

@wjb okay das duidelijk. Maar even kijken hoe ik dat ga oplossen dan. Waarschijnlijk voor het eerst in mn leven eens elders bij providers kijken. Collega's van mij hebben alle een vodafoon abo en zijn daar zeer tevreden over. Hussel wordt het niet voor mij.... dank u allen voor reacties

Reputatie 7

@wjb okay das duidelijk. Maar even kijken hoe ik dat ga oplossen dan. Waarschijnlijk voor het eerst in mn leven eens elders bij providers kijken. Collega's van mij hebben alle een vodafoon abo en zijn daar zeer tevreden over. Hussel wordt het niet voor mij.... dank u allen voor reacties

Heb je ook een vaste Internet aansluiting met televisie bij KPN?

Zo ja, is deze al gehusseld?

Heb je dan ook een FOX Sports abonnemnent?

@wjb heb idd tv internet en nog 3 mobiele abo op mijn adres. Mijn vrouw heeft vlak voor de hussel verhaal haar mobiel nog met 2 jaar verlengd in oude situatie met abo. Voor zover ik weet heb ik nog geen hussels. 

Ik heb geen fox pakket erbij. Geef niks om sport.

Reputatie 7
Badge +30

@Erik_  of@Joran leg me nog eens uit. Gedurende de 14 dagen bedenktijd kan ik dus niet terug naar mijn oude abonnement, maar alleen mijn nieuwe Hussel abonnement opzeggen? Hoe werkt dat precies als ik op dag 14 opzeg? Sluit je me dan dezelfde avond nog af van Internet, TV en bellen? Dan ben ik zeker ook mijn vaste nummer kwijt?

 

Ligt eraan of het Hussel abonnement technisch al geleverd is. Zo ja, dan is terug gaan naar dat oude abonnement niet mogelijk. Als je dan wilt annuleren kan je in overleg met de opzegafdeling kijken hoe we dat gaan invullen. Dat kan dan zijn het beëindigen van je hele abonnement. Maar, dingen als per direct afsluiten doen we natuurlijk ook niet tenzij je daar zelf expliciet om vraagt. 

 

Wat betreft bedenktijd, die is er wel. Maar als de overgang naar Hussel technisch al geleverd is, is het niet mogelijk om dat terug te draaien. Dat was voorheen ook al het geval als je van een oudere stijl abonnement overstapte naar een nieuwere (bijvoorbeeld Alles-in-1 naar een van de Internet + TV pakketten die we voor Hussel hadden). Als je van de volle 14 dagen gebruik wilt maken, dan is het in zo'n geval  beter om de ingangsdatum ook 14 dagen in de toekomst te leggen. Ik denk dat dit ook bij het Stripheld het geval was, dat de ingangsdatum iets verder in de toekomst lag, waardoor annuleren nog kon.

 

Waarom het Hussel abonnement  direct laten ingaan en niet na de 14 dagen bedenk tijd zo als het hoort, nu verschuilt KPN weer achter de feiten met geen oplossingen die ze zelf veroorzaken zwak beleid van KPN, helaas de consument in het onzekere laten en er de dupe van wordt.

 

Om dit soort dingen te voorkomen is het ook de bedoeling dat wijzigingen naar een nieuw pakket pas technisch ingaan na de 14 dagen annuleringstermijn. Tenzij jij als klant tijdens het gesprek expliciet aangeeft dat je het binnen die termijn geleverd wilt hebben en daarmee afstand doet van je annuleringstermijn.

Reputatie 7

@wjb heb idd tv internet en nog 3 mobiele abo op mijn adres. Mijn vrouw heeft vlak voor de hussel verhaal haar mobiel nog met 2 jaar verlengd in oude situatie met abo. Voor zover ik weet heb ik nog geen hussels. 

Ik heb geen fox pakket erbij. Geef niks om sport.

Ik weet niet of je veel waarde hecht aan het onderling gratis bellen en dan specifiek met die andere toestellen naar jouw nummer. Als dat belangrijk is, dan zou je je abonnement kunnen husselen, een 20GB abonnement met onbeperkt bellen gaat je dan €24,- per maand kosten en dat is toch €4,- minder dan je nu betaalt.

 

Als dat niet belangrijk is en je kunt twee abonnementen verlengen, dan is een overstap naar een concurrent met onbeperkt data wellicht te overwegen.

Reputatie 1

@Erik_  of@Joran leg me nog eens uit. Gedurende de 14 dagen bedenktijd kan ik dus niet terug naar mijn oude abonnement, maar alleen mijn nieuwe Hussel abonnement opzeggen? Hoe werkt dat precies als ik op dag 14 opzeg? Sluit je me dan dezelfde avond nog af van Internet, TV en bellen? Dan ben ik zeker ook mijn vaste nummer kwijt?

 

Ligt eraan of het Hussel abonnement technisch al geleverd is. Zo ja, dan is terug gaan naar dat oude abonnement niet mogelijk. Als je dan wilt annuleren kan je in overleg met de opzegafdeling kijken hoe we dat gaan invullen. Dat kan dan zijn het beëindigen van je hele abonnement. Maar, dingen als per direct afsluiten doen we natuurlijk ook niet tenzij je daar zelf expliciet om vraagt. 

 

 

@Erik_  of@Joran leg me nog eens uit. Gedurende de 14 dagen bedenktijd kan ik dus niet terug naar mijn oude abonnement, maar alleen mijn nieuwe Hussel abonnement opzeggen? Hoe werkt dat precies als ik op dag 14 opzeg? Sluit je me dan dezelfde avond nog af van Internet, TV en bellen? Dan ben ik zeker ook mijn vaste nummer kwijt?

 

Ligt eraan of het Hussel abonnement technisch al geleverd is. Zo ja, dan is terug gaan naar dat oude abonnement niet mogelijk. Als je dan wilt annuleren kan je in overleg met de opzegafdeling kijken hoe we dat gaan invullen. Dat kan dan zijn het beëindigen van je hele abonnement. Maar, dingen als per direct afsluiten doen we natuurlijk ook niet tenzij je daar zelf expliciet om vraagt. 

 

Wat betreft bedenktijd, die is er wel. Maar als de overgang naar Hussel technisch al geleverd is, is het niet mogelijk om dat terug te draaien. Dat was voorheen ook al het geval als je van een oudere stijl abonnement overstapte naar een nieuwere (bijvoorbeeld Alles-in-1 naar een van de Internet + TV pakketten die we voor Hussel hadden). Als je van de volle 14 dagen gebruik wilt maken, dan is het in zo'n geval  beter om de ingangsdatum ook 14 dagen in de toekomst te leggen. Ik denk dat dit ook bij het Stripheld het geval was, dat de ingangsdatum iets verder in de toekomst lag, waardoor annuleren nog kon.

 

Waarom het Hussel abonnement  direct laten ingaan en niet na de 14 dagen bedenk tijd zo als het hoort, nu verschuilt KPN weer achter de feiten met geen oplossingen die ze zelf veroorzaken zwak beleid van KPN, helaas de consument in het onzekere laten en er de dupe van wordt.

 

Om dit soort dingen te voorkomen is het ook de bedoeling dat wijzigingen naar een nieuw pakket pas technisch ingaan na de 14 dagen annuleringstermijn. Tenzij jij als klant tijdens het gesprek expliciet aangeeft dat je het binnen die termijn geleverd wilt hebben en daarmee afstand doet van je annuleringstermijn.


“Ligt eraan of het Hussel abonnement technisch al geleverd is”

Hoezo? Je krijgt toch (bijna) hetzelfde als bij een Alles in 1 abonnement. (Of is bijv. NPO1 bij Hussel anders dan bij Alles in 1)

En waarom moet je bij overgang naar Hussel aansluitkosten betalen?  Je bent toch al aangesloten?

 

Reputatie 3
Badge +1

@Joran Het is toch schandalig dat de fout met Fox Sports er nu nog niet uit is! Blijkbaar heeft het geen prioriteit voor KPN, althans niet aan de achterkant van de systemen. Jullie als klantenservice worden dus ook in de streek gelaten door de KPN organisatie in deze.

Tevens wachten wij als klant, die overgestapt zijn en er terecht vanuit gingen dat Fox nog onderdeel is van het abonnement, op een fatsoenlijke oplossing. 

Oftewel leveren wat wij als klant hebben afgesloten en ook door KPN is bevestigd (bevestiging per email met order overzicht) of ons terug zetten naar compleet. Het antwoord dat dit niet mogelijk is klinkt ook niet plausibel, waar een wil is, is ook een weg.

 

Dit soort gedoe komt de NPS score ook niet ten goede!

 

Reputatie 7

Oftewel leveren wat wij als klant hebben afgesloten en ook door KPN is bevestigd (bevestiging per email met order overzicht) of ons terug zetten naar compleet.

En als het technisch echt niet anders kan, dan maar op basis van KPN Hussel maar wel voor de prijs die voorheen voor het KPN Compleet abonnement betaald moest worden. Financieel dus "terug naar KPN Compleet".

 

Ik snap echt hiet hoe KPN dit z'n beloop kan laten gaan, je zou bijna gaan vermoeden dat er opzet in het spel is maar ik mag toch hopen dat dat niet het geval is. :thinking:

We zijn ondertussen ruim twee weken verder en nog steeds wordt FOX Sports onterecht als gratis weergegeven in het kostenoverzicht waardoor de abonnee dus nog steeds misleid wordt.

 

SCHANDALIG!!!

Reputatie 7
Badge +24

Wat betreft bedenktijd, die is er wel. Maar als de overgang naar Hussel technisch al geleverd is, is het niet mogelijk om dat terug te draaien. Dat was voorheen ook al het geval als je van een oudere stijl abonnement overstapte naar een nieuwere (bijvoorbeeld Alles-in-1 naar een van de Internet + TV pakketten die we voor Hussel hadden). Als je van de volle 14 dagen gebruik wilt maken, dan is het in zo'n geval  beter om de ingangsdatum ook 14 dagen in de toekomst te leggen. Ik denk dat dit ook bij het Stripheld het geval was, dat de ingangsdatum iets verder in de toekomst lag, waardoor annuleren nog kon.

 

Dennis, ik heb je losse topic over Compleet vs Hussel hiermee samengevoegd. Het gaat er niet om dat we per sé van Compleet af willen of iets dergelijks. Dit is gewoon de keuze die we gemaakt hebben omdat we dit beter vinden passen bij Hussel. Daar zit natuurlijk een hele interne strategie en een besluitproces achter. Maar het kernwoord daarin is intern.

Waarom het Hussel abonnement  direct laten ingaan en niet na de 14 dagen bedenk tijd zo als het hoort, nu verschuilt KPN weer achter de feiten met geen oplossingen die ze zelf veroorzaken zwak beleid van KPN, helaas de consument in het onzekere laten en er de dupe van wordt.

Dat haalt natuurlijk niet zoveel uit. Je zou eigenlijk 14 dagen bedenktijd moeten hebben nadat je de eerste factuur gekregen hebt. Want als de eerste factuur in de mail zit, dan pas komen de meeste mensen er achter dat er iets niet klopt. Dat het anders is dan dat ze dachten.

Reputatie 7
Badge +7

@Erik_  of@Joran leg me nog eens uit. Gedurende de 14 dagen bedenktijd kan ik dus niet terug naar mijn oude abonnement, maar alleen mijn nieuwe Hussel abonnement opzeggen? Hoe werkt dat precies als ik op dag 14 opzeg? Sluit je me dan dezelfde avond nog af van Internet, TV en bellen? Dan ben ik zeker ook mijn vaste nummer kwijt?

 

Ligt eraan of het Hussel abonnement technisch al geleverd is. Zo ja, dan is terug gaan naar dat oude abonnement niet mogelijk. Als je dan wilt annuleren kan je in overleg met de opzegafdeling kijken hoe we dat gaan invullen. Dat kan dan zijn het beëindigen van je hele abonnement. Maar, dingen als per direct afsluiten doen we natuurlijk ook niet tenzij je daar zelf expliciet om vraagt. 

 

Wat betreft bedenktijd, die is er wel. Maar als de overgang naar Hussel technisch al geleverd is, is het niet mogelijk om dat terug te draaien. Dat was voorheen ook al het geval als je van een oudere stijl abonnement overstapte naar een nieuwere (bijvoorbeeld Alles-in-1 naar een van de Internet + TV pakketten die we voor Hussel hadden). Als je van de volle 14 dagen gebruik wilt maken, dan is het in zo'n geval  beter om de ingangsdatum ook 14 dagen in de toekomst te leggen. Ik denk dat dit ook bij het Stripheld het geval was, dat de ingangsdatum iets verder in de toekomst lag, waardoor annuleren nog kon.

 

Waarom het Hussel abonnement  direct laten ingaan en niet na de 14 dagen bedenk tijd zo als het hoort, nu verschuilt KPN weer achter de feiten met geen oplossingen die ze zelf veroorzaken zwak beleid van KPN, helaas de consument in het onzekere laten en er de dupe van wordt.

 

Om dit soort dingen te voorkomen is het ook de bedoeling dat wijzigingen naar een nieuw pakket pas technisch ingaan na de 14 dagen annuleringstermijn. Tenzij jij als klant tijdens het gesprek expliciet aangeeft dat je het binnen die termijn geleverd wilt hebben en daarmee afstand doet van je annuleringstermijn.

@Erik_  en anderen. Hoe is het mogelijk dat er ooit iemand bij KPN heeft verzonnen dat tijdens de bedenktijd (!!!) een nieuw abo technisch geleverd wordt. Dit geloof je toch niet! Wie bedenkt dit nu. 

En dat na die technische levering niet meer teruggegaan kan worden??? Ik val van mijn stoel van verbazing. Het is toch zo logisch als wat, dat juist daarom die technische levering dus pas die bedenktijd gerealiseerd mag/moet/kan worden.

@Erik_  Je schrijft dat het “de bedoeling” is dit te wijzigen. Dit kan toch niet alleen maar een bedoeling zijn. Dit moet gewoon ZO SPOEDIG MOGELIJK anders.

Wat een soap! Wat een ondoordacht gehussel!

Sorry@Erik_  maar ik moest mijn verbazing en ergernis even kwijt.

Nogmaals KPN-ers, grijp in!

Badge

Netflix verdwenen uit de entertainmentopties?

Ik stond vandaag op het punt om mijn KPN Compleet om te zetten in Hussel omdat ik gebruik wilde maken van Netflix uit het Entertainment-abonnement voor de speciale prijs van € 7,99 -/- € 5,00 combinatiekorting = € 2,99/maand. Tot mijn grote verbazing is de optie Netflix opeens helemaal verdwenen uit het keuzemenu. Komt dat nog terug of heeft Netflix hier wellicht een stokje voor gestoken? :thinking:

Overigens werkt de postcodecheck op de website ook niet meer:
Aanmeldpagina kpn Hussel

Reputatie 7
Badge +12

Netflix verdwenen uit de entertainmentopties?

Ik stond vandaag op het punt om mijn KPN Compleet om te zetten in Hussel omdat ik gebruik wilde maken van Netflix uit het Entertainment-abonnement voor de speciale prijs van € 7,99 -/- € 5,00 combinatiekorting = € 2,99/maand. Tot mijn grote verbazing is de optie Netflix opeens helemaal verdwenen uit het keuzemenu. Komt dat nog terug of heeft Netflix hier wellicht een stokje voor gestoken? :thinking:

Overigens werkt de postcodecheck op de website ook niet meer:
Aanmeldpagina kpn Hussel


zo ver ik weet kan je nog steeds husselen met Netflix, maar moet je Netflix via de tv aanvragen 😁

Badge +12

Oftewel leveren wat wij als klant hebben afgesloten en ook door KPN is bevestigd (bevestiging per email met order overzicht) of ons terug zetten naar compleet.

En als het technisch echt niet anders kan, dan maar op basis van KPN Hussel maar wel voor de prijs die voorheen voor het KPN Compleet abonnement betaald moest worden. Financieel dus "terug naar KPN Compleet".

 

Ik snap echt hiet hoe KPN dit z'n beloop kan laten gaan, je zou bijna gaan vermoeden dat er opzet in het spel is maar ik mag toch hopen dat dat niet het geval is. :thinking:

We zijn ondertussen ruim twee weken verder en nog steeds wordt FOX Sports onterecht als gratis weergegeven in het kostenoverzicht waardoor de abonnee dus nog steeds misleid wordt.

 

SCHANDALIG!!!

 

Gewoon melding maken bij Tweakers.net. Dan staat het binnen een paar uur op Nu.nl (zelfde mediagroep)….eens kijken of ze dan wat sneller worden. Maar dat het schandalig is staat vast!

Reputatie 3
Badge +1

@Erik_  of@Joran leg me nog eens uit. Gedurende de 14 dagen bedenktijd kan ik dus niet terug naar mijn oude abonnement, maar alleen mijn nieuwe Hussel abonnement opzeggen? Hoe werkt dat precies als ik op dag 14 opzeg? Sluit je me dan dezelfde avond nog af van Internet, TV en bellen? Dan ben ik zeker ook mijn vaste nummer kwijt?

 

Ligt eraan of het Hussel abonnement technisch al geleverd is. Zo ja, dan is terug gaan naar dat oude abonnement niet mogelijk. Als je dan wilt annuleren kan je in overleg met de opzegafdeling kijken hoe we dat gaan invullen. Dat kan dan zijn het beëindigen van je hele abonnement. Maar, dingen als per direct afsluiten doen we natuurlijk ook niet tenzij je daar zelf expliciet om vraagt. 

 

Wat betreft bedenktijd, die is er wel. Maar als de overgang naar Hussel technisch al geleverd is, is het niet mogelijk om dat terug te draaien. Dat was voorheen ook al het geval als je van een oudere stijl abonnement overstapte naar een nieuwere (bijvoorbeeld Alles-in-1 naar een van de Internet + TV pakketten die we voor Hussel hadden). Als je van de volle 14 dagen gebruik wilt maken, dan is het in zo'n geval  beter om de ingangsdatum ook 14 dagen in de toekomst te leggen. Ik denk dat dit ook bij het Stripheld het geval was, dat de ingangsdatum iets verder in de toekomst lag, waardoor annuleren nog kon.

 

Waarom het Hussel abonnement  direct laten ingaan en niet na de 14 dagen bedenk tijd zo als het hoort, nu verschuilt KPN weer achter de feiten met geen oplossingen die ze zelf veroorzaken zwak beleid van KPN, helaas de consument in het onzekere laten en er de dupe van wordt.

 

Om dit soort dingen te voorkomen is het ook de bedoeling dat wijzigingen naar een nieuw pakket pas technisch ingaan na de 14 dagen annuleringstermijn. Tenzij jij als klant tijdens het gesprek expliciet aangeeft dat je het binnen die termijn geleverd wilt hebben en daarmee afstand doet van je annuleringstermijn.

@Erik_  en anderen. Hoe is het mogelijk dat er ooit iemand bij KPN heeft verzonnen dat tijdens de bedenktijd (!!!) een nieuw abo technisch geleverd wordt. Dit geloof je toch niet! Wie bedenkt dit nu. 

En dat na die technische levering niet meer teruggegaan kan worden??? Ik val van mijn stoel van verbazing. Het is toch zo logisch als wat, dat juist daarom die technische levering dus pas die bedenktijd gerealiseerd mag/moet/kan worden.

@Erik_  Je schrijft dat het “de bedoeling” is dit te wijzigen. Dit kan toch niet alleen maar een bedoeling zijn. Dit moet gewoon ZO SPOEDIG MOGELIJK anders.

Wat een soap! Wat een ondoordacht gehussel!

Sorry@Erik_  maar ik moest mijn verbazing en ergernis even kwijt.

Nogmaals KPN-ers, grijp in!

Om dit soort dingen te voorkomen is het ook de bedoeling dat wijzigingen naar een nieuw pakket pas technisch ingaan na de 14 dagen annuleringstermijn, aldus reactie KPN.

Precies zo hoort dat maar wordt niet gedaan door KPN, als je van KPN compleet overstapt naar KPN Hussel wordt je gelijk al technisch omgezet naar KPN hussel  waar volgens KPN binnen de opzegtermijn van 14 dagen niet meer terug kunt naar KPN compleet.

Het maakt niet uit of je al een bevestiging via mail of post krijgt dat zijn voorwaarden  van het Hussel pakket abonnement die je hebt gekozen en moeten pas ingaan na de 14 dagen bedenktijd en niet direct.

En zoals KPN aangeeft dat je direct het Hussel abonnement wilt laten ingaan binnen de 14 dagen bedenktijd, inderdaad zo zal het moeten dat door de consument zelf de vrije keuze kan maken om het abonnement binnen de gestelde 14 dagen zichttermijn te doen dat is ook de normale gang van zaken.zoals het hoort.

Maar hierin laat KPN het nu afweten zeer slecht en of het wel of niet technisch mogelijk is is  niet belangrijk voor de consument Kpn moet met een oplossing komen en dat gebeurt nu niet deze discussie loopt al een tijdje maar op de dag van vandaag nog steeds geen duidelijkheid.

Reputatie 7
Badge +7

@Erik_  en andere KPN-ers. En dan is er ook nog iets anders wat kan gebeuren:

Als ik naar KPN bel om iets te regelen mbt mijn abo, wordt er naar mijn persoonlijke gegevens gevraagd. Dit ter identificatie. Maar ik hoef nooit meer door te geven dan: naam, initialen, geboortedatum, laatste cijfers van mijn rekeningnummer. Eigenlijk is dat bijzonder weinig.

Weten jullie hoeveel mensen in mijn omgeving op de hoogte zijn van die gegevens. Alle bedrijven waarmee je ooit zaken hebt gedaan, zijn al daarvan op de hoogte. Onlangs in het nieuws: een datalek bij Allianz. Jawel, mijn persoonlijke gegevens liggen op straat.

Dat betekent dus dat iedereen die op de hoogte is van mijn persoonlijke gegevens zomaar mijn KPN-abo's kan wijzigen. Maar gelukkig komt er altijd een bevestiging per mail en is er een bedenktijd. Dit is een veiligheidsklep, want hierdoor hou je als klant altijd greep, mocht iemand anders namens jou naar KPN bellen. Ik lees nu in de reactie van Erik dat dit een foutieve gedachte is. Immers, Hussel wordt al tijdens de bedenktijd technisch gerealiseerd. En terugdraaien kan niet meer!

Ik ben er altijd vanuit gegaan dat die veiligheidsklep goed functioneert. Nu, met Hussel, blijkt dat dat niet zo is.

KPN, met alle berichten over Hussel, is er veel duidelijk geworden over de procedures en werkwijzes van KPN. Ik ben ronduit geschokt! Ik kan het niet anders zeggen.

Het hele gedoe over Hussel is voer voor juristen. En voer voor tv-programma's. Nee, ik ga ze niet op de hoogte brengen. Ben wel benieuwd hoe lang het gaat duren tot KPN met Hussel in de consumentenprogramma's zit. Ik schat in: binnenkort.

Badge +12

@Erik_  en andere KPN-ers. En dan is er ook nog iets anders wat kan gebeuren:

Als ik naar KPN bel om iets te regelen mbt mijn abo, wordt er naar mijn persoonlijke gegevens gevraagd. Dit ter identificatie. Maar ik hoef nooit meer door te geven dan: naam, initialen, geboortedatum, laatste cijfers van mijn rekeningnummer. Eigenlijk is dat bijzonder weinig.

Weten jullie hoeveel mensen in mijn omgeving op de hoogte zijn van die gegevens. Alle bedrijven waarmee je ooit zaken hebt gedaan, zijn al daarvan op de hoogte. Onlangs in het nieuws: een datalek bij Allianz. Jawel, mijn persoonlijke gegevens liggen op straat.

Dat betekent dus dat iedereen die op de hoogte is van mijn persoonlijke gegevens zomaar mijn KPN-abo's kan wijzigen. Maar gelukkig komt er altijd een bevestiging per mail en is er een bedenktijd. Dit is een veiligheidsklep, want hierdoor hou je als klant altijd greep, mocht iemand anders namens jou naar KPN bellen. Ik lees nu in de reactie van Erik dat dit een foutieve gedachte is. Immers, Hussel wordt al tijdens de bedenktijd technisch gerealiseerd. En terugdraaien kan niet meer!

Ik ben er altijd vanuit gegaan dat die veiligheidsklep goed functioneert. Nu, met Hussel, blijkt dat dat niet zo is.

KPN, met alle berichten over Hussel, is er veel duidelijk geworden over de procedures en werkwijzes van KPN. Ik ben ronduit geschokt! Ik kan het niet anders zeggen.

Het hele gedoe over Hussel is voer voor juristen. En voer voor tv-programma's. Nee, ik ga ze niet op de hoogte brengen. Ben wel benieuwd hoe lang het gaat duren tot KPN met Hussel in de consumentenprogramma's zit. Ik schat in: binnenkort.

 

Ik heb vanochtend gelezen dat de winst van KPN is gestegen van 91 naar 314 miljoen. Ik denk echt dat ze het helemaal geen reet interesseert wat wij er hier op dit forum van vinden. Het wordt juist tijd ze publiekelijk aan de schandpaal genageld worden.

Reputatie 7

...En voer voor tv-programma's. Nee, ik ga ze niet op de hoogte brengen. 

Ze zijn al op de hoogte gebracht.

Wat gebeurd er nu eigenlijk als ik mijn abo wil verlengen maar geen hussel wil. Ik heb nu abo onbeperkt bellen en sms en 10 gb internet dat door compleet wordt verdubbeld naar 20gb p/m. En mijn abo loopt over 2 maanden af. Kan ik dit oude abo niet gewoon verlengen met 2 jaar ? Of is er een andere optie gunstig voor mij? Ik betaal nu met korting eraf 28 euro p/m en zie in de nieuwe abo geen voordeel meer voor mij.

Als je niets doet dan loopt je abo gewoon onder dezelfde voorwaarden door! 

Badge +12

...En voer voor tv-programma's. Nee, ik ga ze niet op de hoogte brengen. 

Ze zijn al op de hoogte gebracht.


Same here

Begin deze week kon ik bij het bestellen van KPN Hussel nog kiezen voor € 5,00 korting op Netflix.

Nu wil ik gaan bestellen en is Netflix verdwenen als mogelijkheid voor de extra zenderkorting?

Mijn vraag is of Netflix nog wel in aanmerking komt voor de extra zenderkorting?