Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7
Badge +30

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

Goedenavond,

Ik wil graag spotify premium activeren, alleen wordt mijn email adres en/of 06 nummer niet herkend, ik kan hierdoor geen activatiecode krijgen.

Ik las in andere topics dat moderators deze op kunnen sturen als het niet lukt.

Kan iemand mij helpen?

 

Reputatie 7

Hey @Diana010, geen probleem. Ik kijk het graag voor je na. Welkom op het KPN forum. Zou je je forumprofiel willen aanvullen met je gegevens: postcode + huisnummer, naam contractant en mobiel nummer is voldoende. Geef je hier een seintje als je dat hebt gedaan? Hoor van je :) 

Goedendag

Het lukt me maar niet om de spotify premiun te activeren, die zit nog bij mijn abbonement.

Zouden jullie mij de code via mail kunnen sturen, bedankt!!

Hey@Diana010, geen probleem. Ik kijk het graag voor je na. Welkom op het KPN forum. Zou je je forumprofiel willen aanvullen met je gegevens: postcode + huisnummer, naam contractant en mobiel nummer is voldoende. Geef je hier een seintje als je dat hebt gedaan? Hoor van je :) 

Heb het ingevuld :-)

Reputatie 7
Badge +30

@Zuiderwijkje555, welkom! Ik zie hier dat je jouw Premium al gekoppeld  hebt aan een account. Je krijgt een privébericht van me met je gebruikersnaam. Daarmee kun je dan inloggen op Spotify.

 

@Diana010, dank je!  Voor jou geldt hetzelfde: je Premium is al gekoppeld aan een account. In dit geval een Facebookaccount. Welke precies kunnen we dan niet inzien. Met dat Facebookaccount kun je dan inloggen op Spotify en heb je Premium. Als je graag een ander account wilt koppelen, laat het even weten hier, dan ontkoppel ik deze zodat je een nieuwe code krijgt. 

 

@Zuiderwijkje555, welkom! Ik zie hier dat je jouw Premium al gekoppeld  hebt aan een account. Je krijgt een privébericht van me met je gebruikersnaam. Daarmee kun je dan inloggen op Spotify.

 

@Diana010, dank je!  Voor jou geldt hetzelfde: je Premium is al gekoppeld aan een account. In dit geval een Facebookaccount. Welke precies kunnen we dan niet inzien. Met dat Facebookaccount kun je dan inloggen op Spotify en heb je Premium. Als je graag een ander account wilt koppelen, laat het even weten hier, dan ontkoppel ik deze zodat je een nieuwe code krijgt. 

 

Als u hem zou kunnen ontkoppelen graag, dan ken ik netjes overnieuw beginnen. Mvg

@Diana010 : Geen probleem, Diana. Je krijg binnen een paar uren een nieuwe code. Die wordt naar je gmail gestuurd. Succes!

Klopt het dat het als je alles van KPN heb ook Spotify erbij krijgt?

Admin: topic verplaatst naar bestaand topic

Reputatie 6
Badge +7

Nee.

Admin: post verplaatst 

@Diana010 : Geen probleem, Diana. Je krijg binnen een paar uren een nieuwe code. Die wordt naar je gmail gestuurd. Succes!

Hartstikke bedankt, het is gelukt

Reputatie 7
Badge +16

Nope, tegenwoordig kan je via KPN Hussel wel korting op Spotify krijgen. Bij oude abbonementen zat Spotify Premium er in sommige gevallen wel “gratis” in, het was echter nooit een KPN Compleet voordeel. 

 

Je kan op je factuur zien of spotify in je abonnement zit :) 

Admin: post verplaatst 

Ha@Sylvanared, welkom! Weet je nog wel welk e-mailadres je eraan gekoppeld had? Krijg je de mail dan misschien in de spam? Als je niet meer zeker weet, welk e-mailadres je gebruikt, kan ik een nieuwe activatiecode naar je sturen. Je kunt dan een nieuw Spotify account koppelen. Wil je me laten weten of je dat wilt?

Ik heb hetzelfde probleem. Kan ik een nieuwe activatiecode krijgen? 

 

Admin: afgesplitst en naar lopende topic verplaatst

Het lukt me niet een nieuwe activatiecode aan te vragen via de link hierboven. Het emailadres waar destijds de spotify is aangevraagd weet ik niet meer. En ik heb gratis Spotify bij mijn abonnement. 

Reputatie 7
Badge +25

Het lukt me niet een nieuwe activatiecode aan te vragen via de link hierboven. Het emailadres waar destijds de spotify is aangevraagd weet ik niet meer. En ik heb gratis Spotify bij mijn abonnement. 

Hi @Denny de Graaf. Ik stuur je een nieuwe code per mail. Je ontvangt 'm op het e-mailadres die je ook hier op het forum gebruikt.

Het lukt me niet een nieuwe activatiecode aan te vragen via de link hierboven. Het emailadres waar destijds de spotify is aangevraagd weet ik niet meer. En ik heb gratis Spotify bij mijn abonnement. 

Hi@Denny de Graaf. Ik stuur je een nieuwe code per mail. Je ontvangt 'm op het e-mailadres die je ook hier op het forum gebruikt.

Ik heb hem ontvangen,  bedankt!

Badge

Ik heb zowel op mobiel als bij mijn KPN compleet staan dat ik Spotify Premium heb. Als ik echter mijn e-mailadres ingeef om een code te krijgen, krijg ik de melding dat het e-mailadres niet herkend wordt. Datzelfde gebeurt als ik mijn mobiele nummer ingeef.

Hoe kan ik dit verhelpen?

Admin: topic verplaatst naar juiste topic

Badge

Beste, 

 

zou iemand mij nogmaals de activatiecode kunnen sturen van de spotify premium?

 

Reputatie 7

Hey @JPGVerhagen, welkom op het KPN forum. Dat wil ik wel voor je nakijken. Daarvoor heb ik je gegevens nodig: postcode + huisnummer, naam contractant en mobiel nummer is voldoende. Als je de benodigde gegevens in je forumprofiel hebt aangevuld, geef je hier dan even een teken?

​​​​​​Ha ​@Barrybv, jij hebt al een groot gedeelte van je gegevens aangevuld, fijn! Ik mis alleen nog het mobiele nummer waarover je vraag gaat. Vul je die nog even in? Ik hoor hier graag van je :)  

Badge

Hoi Nadia,  

 

ik heb je een prive bericht gestuurd

Badge

Ik heb de nummer aan me profiel toegevoegd

@Barrybv : Even gebeld voor de zekerheid ;-)  Ik heb je nu ook een code voor dat ene nummer gestuurd :-)

Badge

Hey@JPGVerhagen, welkom op het KPN forum. Dat wil ik wel voor je nakijken. Daarvoor heb ik je gegevens nodig: postcode + huisnummer, naam contractant en mobiel nummer is voldoende. Als je de benodigde gegevens in je forumprofiel hebt aangevuld, geef je hier dan even een teken?

​​​​​​Ha ​@Barrybv, jij hebt al een groot gedeelte van je gegevens aangevuld, fijn! Ik mis alleen nog het mobiele nummer waarover je vraag gaat. Vul je die nog even in? Ik hoor hier graag van je :)  

Hoi Nadia. 
Ik heb alles aangevuld   
 

dank voor de hulp

@JPGVerhagen : Dank voor de info. Jij hebt inderdaad via je vaste diensten een actief spotify abonnement en via je mobiel zag ik een account dat op free is gezet. Daar heb ik zojuist een nieuw activatiecode voor gestuurd. Je krijgt dus binnen drie uren een SMS met een nieuwe code. Hiermee kun je je tweede spotify account activeren! Succes!

Goedenavond,

Ik heb een zakelijk abonnement afgesloten met spotify, nu heb ik mijn actievatie code nog niet ontvangen en als ik hem wil opvragen via de site geeft hij zowel bij mijn e-mail adres en mijn 06 nummer aan “ongeldige invoer”

 

Betekend dit dat ik mijn code pas toegestuurd krijg zodra het abonnement in gaat? (25-11) of is er iets anders fout gegaan?

 

Alvast bedankt voor de reactie!

 

Mvg, Rene

 

[i]*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic[/i]

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Ha @Renebreda Van harte welkom op het KPN Forum én als nieuwe klant! Ik heb je gegevens niet bij de hand, dus ik kan het nog niet 100% garanderen. Maar ik weet eigenlijk al redelijk zeker dat je zelf het juiste antwoord al hebt gegeven: als je abonnement ingaat zul je ook de code ontvangen. Zal ik het voor de zekerheid nog even checken? 

Zou je jouw [url=https://forum.kpn.com/settings/profile]KPN Forum profiel[/url] willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?