Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7
Badge +30

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

@73john, begrijp ik nu goed dat je bij zowel je 06-nummer als bij je vaste pakket een Spotify account afneemt? Je dient dan wel twee accounts aan te maken, en je kan voor beide dan een activatiecode krijgen. Heb je maar voor één account Spotify Premium (via KPN)? Dan kan je ook maar van één account gebruik maken. Je kan dan kijken of Spotify Family misschien een optie is, en of jouw abonnement geschikt is (vaste diensten) om dit af te nemen via KPN (en anders via Spotify zelf).

@RobH, dat kan! We kunnen het account loskoppelen zodat je een nieuwe activatiecode krijgt. Of je die nieuwe code daarna gebruikt, dat is aan jou. Indien je apart voor Spotify Premium moet betalen via KPN (dus je hebt het niet inbegrepen in je abonnement maar moet hier los voor betalen) dan moet je het nog wel zelf uitzetten via MijnKPN. Laat je even weten of ik het account moet loskoppelen? Geef dan even door om welke gebruikersnaam het gaat en vul jouw Forum profiel aan met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en 06-nummer.

Hallo Susan, inderdaad graag mijn account loskoppelen. Gebruikersnaam is ************ De overige gegevens zijn in mijn profiel ingevuld. 

Reputatie 7
Badge +17

@RobH Bedankt voor je reactie. Volgens mij zijn de gegevens niet goed opgeslagen in je profiel, want ik kan helaas nog niets zien. Zou je het nog eens willen proberen? Dan maken we het voor je in orde!

Reputatie 7
Badge +17

@Ilse87 Hoi en welkom hier! Ik heb je even naar dit topic gesleept zodat we je snel kunnen helpen. Goed dat je het zelf al hebt proberen op te lossen. Jammer dat het niet gelukt is. 
Als je ons (je profiel) voorziet van je gegevens, dan sturen wij een nieuwe code je kant op. Geef je even een seintje als je gegevens in je profiel staan?

@Ilse87 Hoi en welkom hier! Ik heb je even naar dit topic gesleept zodat we je snel kunnen helpen. Goed dat je het zelf al hebt proberen op te lossen. Jammer dat het niet gelukt is. 
Als je ons (je profiel) voorziet van je gegevens, dan sturen wij een nieuwe code je kant op. Geef je even een seintje als je gegevens in je profiel staan?

Gedaan...

Ik heb voor thuis een abonnement zowel zakelijk en toch betaal ik vanaf het begin 2016 elke maand een bedrag van 14.99 voor Spotify? Nu hoor ik dat het vergoed wordt?  

Mvg Eefje

Reputatie 7
Badge +24

@Ilse87 Dankjewel voor je gegevens. Ik zie echter dat dit account al gekoppeld is sinds 11 maart 2020 aan gebruikersnaam gurly***. Herken je dit? Zo niet, dan kunnen we dit alsnog loskoppelen en jou opnieuw een Premiumcode toesturen. 

Laat het ons weten. 

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb voor thuis een abonnement zowel zakelijk en toch betaal ik vanaf het begin 2016 elke maand een bedrag van 14.99 voor Spotify? Nu hoor ik dat het vergoed wordt?  

Mvg Eefje

Hi @Eefje69, welkom hier. 

Ontzettend naar om te horen dat je dubbel hebt betaald. Dat dit wordt vergoed is nieuw voor mij, hoewel ik best begrijp dat dit niet het gewenste antwoord is. Je bent namelijk zelf verantwoordelijk voor afgesloten abonnementen en het gebruik of het opzeggen hiervan. Uiteraard helpen je graag bij het opzeggen van een abonnement. 

Gebruik je nu het abonnement via je thuisaansluiting of via de zakelijke aansluiting? Zou je ook je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

 

@Ilse87 Dankjewel voor je gegevens. Ik zie echter dat dit account al gekoppeld is sinds 11 maart 2020 aan gebruikersnaam gurly***. Herken je dit? Zo niet, dan kunnen we dit alsnog loskoppelen en jou opnieuw een Premiumcode toesturen. 

Laat het ons weten. 


Nee, dit zegt mij zo even niets.. Kun je het dan inderdaad loskoppelen en een nieuwe code sturen?

Reputatie 7
Badge +30

Zeker! Bij dezen geregeld. Je ontvangt binnen 3 uur een e-mail met daarin een nieuwe activatiecode. 

Zeker! Bij dezen geregeld. Je ontvangt binnen 3 uur een e-mail met daarin een nieuwe activatiecode. 


Bedankt, ik ga het z.s.m. bekijken

Abonnement verlengd met spotify premium, nu ineens geen spotify meer, maar wel er voor betalen…. nieuw Corona Beleid van KPN? Wil gewoon muziek luisteren tijdens thuis werken, gaarne snel behelpen!!!

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @MGBR, welkom. Bij het verlengen van een mobiel abonnement waarbij Spotify een vast onderdeel was naar een abonnement waar het een losse optie is, kan dit gebeuren. Dit komt omdat dan de inbegrepen variant wordt beëindigd. Dit geven wij door aan Spotify, die verwerken dat maandelijks. Hierdoor luister je dan in de praktijk nog een poosje door op het al beëindigde Spotify Premium totdat de verwerking door Spotify compleet is. Dan valt het terug op Free. Ondertussen sturen we je dan, voor de Spotify in het verlengde abonnement, een activatiecode. Die kun je nu dan gebruiken op deze pagina om je account weer om te zetten naar Premium. 

Mocht je de activatiecode, die je per sms of e-mail hebt gekregen, niet meer bij de hand hebben vul je forumprofiel even in. Dan sturen we hem opnieuw op.

Gedaan nooit nieuwe activering code ontvangen gaarne sturen bvd

Reputatie 7

Hi @MGBR,  De activeringscode is op 27-04-2020 verstuurd naar het mobiele nummer eindigend op: 05. Vreemd dat je die niet hebt ontvangen? Bij dezen weer opnieuw verzonden :) Veel luisterplezier!

Nu wil ik Spotify activeren maar kan geen ActivatieCode aanvragen ivm niet bestaand tel.nr en ook mijn e-mail adres blijkt niet te functioneren. Graag zou ik hulp willen krijgen om Spotify zsm te kunnen gebruiken. Kijk al uit naar uw 

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Johnballast. Welkom op het KPN Forum! Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kunnen wij een activatiecode toesturen.

  • Ik heb een gratis spotify via mijn abbonnement en probeer deze te activeren en ben mijn activatie code kwijt.
  • Nu lukt het mij niet om een nieuwe code aan te vragen ???

*admin: topic verplaatst naar een verzameltopic

Volgens mijn kpn heb ik gratis spotify in mijn abonnement maar ik weet degebruikersnaam en wachtwoord niet meer,kunt u mij helpen ?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Reputatie 7
Badge +20
  • Ik heb een gratis spotify via mijn abbonnement en probeer deze te activeren en ben mijn activatie code kwijt.
  • Nu lukt het mij niet om een nieuwe code aan te vragen ???

*admin: topic verplaatst naar een verzameltopic

Daar kan ik je vast mee helpen, @Cvanerkelens Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

 

 

Volgens mijn kpn heb ik gratis spotify in mijn abonnement maar ik weet degebruikersnaam en wachtwoord niet meer,kunt u mij helpen ?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

 

Hallo @G.J.van Boven Zou je deze pagina eens willen doornemen? Daar moet je volgens mij mee geholpen zijn. 

Graag sportify activeren , geen code ontvangen

zou gratis zijn bij mijn kpn abonnement nog nooit gebruik van gemaakt, omreden om dat het steeds niet lukte.

Badge

Wij hebben een all in one abonnement waarin spotify premium zit. Maar deze is niet meer actief.

Graag wil ik een nieuw actievatie code ontvangen, waar we volgens ons abonnement recht op hebben.

b.v.d. Jan

 

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @JanK1953,

Als nog aan de voorwaarde voldoet (Alles in 1 standaard of premium) kan dit eens gebeuren. Vul even je forumprofiel aan met je gegevens. Het is best druk hier, dus het kan enkele dagen duren voordat de nieuwe code verstuurd wordt. 

Vandag heb ik spotify premium aangezet via mijnkpn. Ik zou een activatiecode krijgen. Deze niet gekregen en als ik heb probeer op te vragen herkent die emailadres en nummer niet. 

Kan je me helpen? 

Reputatie 7
Badge +17

@Fred55 Wat jammer dat je niet eerder gebruik hebt gemaakt van je Spotify account omdat dit niet lukte. Als het Spotify abonnement via ons loopt, kunnen wij je altijd voorzien van een nieuwe activatiecode. Aangezien dat het geval is, maak ik het graag voor je in orde. Zou je je forumprofiel willen invullen?
 

Reputatie 7
Badge +17

@JanK1953 en @Carmens  Welkom hier!
Carmens, zou jij je profiel nog willen invullen en hier een seintje willen geven als dit is gebeurd? Dan sturen we een nieuwe code je kant op. 
JanK, ik heb met jou meegekeken en zie geen actief Spotify account op het alles-in-een abonnement. Wanneer heb je dit voor het laatst gebruikt, want ik ik heb gezocht tot een jaar geleden en zie het helaas niet terug.