Vraag

De iTV app van KPN met Chromecast ondersteuning



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1524 reacties

Reputatie 7
Badge +25
Heel irritant, 1 seconde is toch best aanzienlijk in deze context.

Zou je in de instellingen (in de app) de kwaliteit een standje lager willen zetten, en dan nog eens testen? Moeilijk om te zeggen waar het precies fout gaat. Zorg trouwens dat de iTV app op de iPad naar de laatste versie (6.3.2) wordt geüpdatet.
Reputatie 3
Badge




Na laatste update van de app op Android (9.0) kan ik geen iTV meer kijken
Mijn KPN id en mijn Abonneenummer wordt niet meer herkent.
Issue schijnt bekend te zijn, wordt in volgende release gefixed....

..... vorig jaar had ik het euvel ook.... toen duurde het bijna 5 maanden. Hoop echt dat dat niet weer gebeurd
Hmm, toch vreemd hoor. Krijg je een specifieke foutcode erbij? En technisch zit er weinig verschil tussen de OnePlus 5 en 5T. Zelfde chipset etc. Als je (op een pc/laptop) gaat naar interactievetv.nl, daar bij de instellingen kijkt bij 'apparaatbeheer', zie je dan die OnePlus 5 staan? Zo ja, zou je 'm daar eens willen verwijderen, en daarna opnieuw willen in proberen te loggen? Ik ga er even vanuit dat het inloggen wel lukt via de browser.

@Paul_


Kon niet eerder reageren ...
Maar beide devices (zowel de oneplus 2 en oneplus 5 komen niet in de lijst voor onder "apparaatbeheer" voor op de site

Foutmeldingen heb ik screenshots van gestuurd naar KPN
als ik inlog met mijn KPN ID dan krijg ik de melding : "KPN ID tijdelijk niet beschikbaar"
en als ik inlog met abboneenummer dan krijg is response " Inloggen mislukt, controleer je verbinding 403-3000)
Reputatie 7
Badge +25
Kon niet eerder reageren ...
Maar beide devices (zowel de oneplus 2 en oneplus 5 komen niet in de lijst voor onder "apparaatbeheer" voor op de site

Foutmeldingen heb ik screenshots van gestuurd naar KPN
als ik inlog met mijn KPN ID dan krijg ik de melding : "KPN ID tijdelijk niet beschikbaar"
en als ik inlog met abboneenummer dan krijg is response " Inloggen mislukt, controleer je verbinding 403-3000)

Bedankt voor de aanvullende info! Ik heb (voor de zekerheid) nagevraagd of dit inderdaad een bekend issue is die moet worden opgelost met een update van de app met jouw gegevens als voorbeeld zodat ze het kunnen checken. Zodra ik reactie heb hoor je van me!
Reputatie 3
Badge
@Paul_ 👍🏼
Reputatie 3
Badge
@Paul_ niets meer vernomen.
Probleem heeft zich in de tussentijd zelf opgelost. Mijn Oneplus 2 is kaduuk na 4 jaar dappere strijd. Tegen mijn onhandigheid is weinig bestand. Niet reparabel dus wezen shoppen. Via KPN verlening mooie deal met een Huwawei op android 9. hier doet de app het prima op.

(beetje dure "oplossing", maar daar kan KPN zelf niets aan doen, zou wel fijn zijn dat mijn leentoestel (de oneplus 5 het wel gaat doen) . Toestel gaat eerdaags terug naar rechtmatige eigenaar (ook KPN klant)
Reputatie 7
Badge +22
@Triple_NL ik begrijp uit jou verhaal dat je een Huawei hebt, en je hebt nu nog een leentoestel Oneplus 5, en die gaat terug naar de rechtmatige eigenaar? Welke Huawei heb je? De P30?

Ik heb het even opgezocht maar de Oneplus 2 moet Android 6.0.0 kunnen draaien. Dan moet de itv app het zeker nog doen:


De minimale eisen van de itv app is: Android 4.4:


Vind het dan raar dat ie het niet doet op de OnePlus 2. 🤔
Reputatie 3
Badge
@Dennis Schreve

Ik heb de Huawei P30 Pro genomen. Wat een fijn toestel is dat ! (met recht een camera die kan bellen 😉 )

Wat betreft de Oneplus 2 , die is zelfs met lineageOS door te trekken naar android 9. Had ik gedaan. Werkte prima, maar de KPN itv ap wertke bij mij niet. Dus teruggezet naar stock firmware en dat was dus android 6.0. Alles werkte behalve iTV app

Oneplus 5 die ik te leen heb deed staandaard Android 9 maar ook geen iTV app. Van wie ik dit toestel leen heeft een Oneplus 2 draaien op LineageOS android 9 en daar werkt het feilloos.

Dus ook even naar mijn account gekeken. Vrouwlief heeft iTV op een Huawei P9 (android 😎 netjes draaien.
Een samsung tablet uit stenen tijdperk draait op lineage OS series 14 ( android 7) ook probleem loos.

Dus ik weet even niet waar ik het moet zoeken, maar kreeg wel snel na melding via webchat van KPN te vernemen dat het DEV team die de app ontwikkeld dit herkent en dat het in de volgende release opgelost zou zijn...

...,maar ja wanneer is die ??
Reputatie 7
Badge +22
Wat betreft de Oneplus 2 , die is zelfs met lineageOS door te trekken naar android 9. Had ik gedaan. Werkte prima, maar de KPN itv ap wertke bij mij niet. Dus teruggezet naar stock firmware en dat was dus android 6.0. Alles werkte behalve iTV app
Dit vind ik echt apart, heb je de OnePlus eens een harde reset gegeven? LET OP: dat je wel eerst een backup maakt van jou gegevens zoals foto's, contacten en andere bestanden. 🙂
Reputatie 7
Badge +22
Ik heb de Huawei P30 Pro genomen. Wat een fijn toestel is dat ! (met recht een camera die kan bellen 😉 )
Dat is een mooie toestel! Ik heb gehoord op TV dat ie € 1000,- kost, of althans tegen de € 1000,-.

🤣 Eigenlijk absurd dat ze zo duur moeten zijn. Want ik heb de iPhone 8+, die kosten al € 700,- 😁
Reputatie 3
Badge
@Dennis Schreve


Nee hoor via KPN verlengen kan je hem krijgen voor 696 ( op basis van 30 gb en 300 belminuten als je comleet bent ( dus 15/ 150 "kaal")
bij Belsimpel op basis van dit abonnement 619 afgelopen donderdag. Wel direct aftikken dus geen termijnen betalen voor de telefoon ( in beide gevallen) Sterker nog als je een zwaarder abbo wenst te verlegen (ja verlengen is wel een must) dan kan je hem net onder de 600 krijgen ( de pro !!)


Alles wat je kan resetten aan een telefoon is gebeurd. delete van app inclusief cache en vastgehouden data, een losse APK variant ervan installeren, Soft reset, hard reset (zowel Android 6.0 dan wel LineageOS) , complete swipe. Complete lineage OS build, complete factory rebuild OS
(Oneplus heeft een behoorlijk actief forum inzake de "custom roms" en zelfs de fabrikant geeft in videos aan hoe je het kan doen, maar ook de rollback naar originele software)

Keer eerder dit issue gehad ( meen juni vorig jaar) toen was er een release en die fikste het toen. De update van december had het dus weer gekilled naar het schijnt.

Maar hej ik kan weer iTV kijken (op een ander toestel)
Reputatie 7
Badge +16

Ik heb de Huawei P30 Pro genomen. Wat een fijn toestel is dat ! (met recht een camera die kan bellen 😉 )Dat is een mooie toestel! Ik heb gehoord op TV dat ie € 1000,- kost, of althans tegen de € 1000,-.

🤣 Eigenlijk absurd dat ze zo duur moeten zijn. Want ik heb de iPhone 8+, die kosten al € 700,- 😁

Ik heb een Xiaomi omdat ik die bedragen niet over heb voor een telefoon. Max 150 euro.
Reputatie 7
Badge +25
@Paul_ niets meer vernomen.
Sorry @Triple_NL! Door alle grote wijzigingen die nu spelen was ik dit even uit het oog verloren. 😥

De update (6.3) voor Android heeft vertraging opgelopen. Vorige week was de update naar een kleine groep klanten "gepushed" maar ze waren niet tevreden. Er wordt dus nog flink aan gewerkt.
Geen idee of het al beantwoord is ik heb nu pas iets gevonden over hoe de chromecast werkt.
Naar aanleiding daarvan deze vraag werkt deze app via de Web Apps Mode of de Casting Mode?
Die eerste zou dan de voorkeur hebben.
Reputatie 7
Geen idee of het al beantwoord is ik heb nu pas iets gevonden over hoe de chromecast werkt.
Naar aanleiding daarvan deze vraag werkt deze app via de Web Apps Mode of de Casting Mode?
Die eerste zou dan de voorkeur hebben.

Uiteraard is er sprake van de Web Apps Mode.
Zo 'uiteraard' vind ik dit niet de web apps mode houd ik dat je dan op een tablet of telefoon weer andere dingen kan doen de andere mode houd in dat de app open moet blijven een wezenlijk verschil.
Reputatie 7
Zo 'uiteraard' vind ik dit niet de web apps mode houd ik dat je dan op een tablet of telefoon weer andere dingen kan doen de andere mode houd in dat de app open moet blijven een wezenlijk verschil.
Waarom "uiteraard":
1) De casting mode ondersteunt maximaal 720p terwijl de TV streams via de Chromecast 1080i zijn. (Helaas wel met een hoge compressiefactor.)
2) Je kunt op de telefoon of tablet rustig andere dingen gaan doen, sterker nog, de telefoon of tablet kan zelfs volledig uitgezet worden zonder dat dat invloed heeft op de gecaste uitzending.
Duidelijk echter kan je dan geen ander kanaal kiezen met de afstands bediening van de tv zelf daar moet je dan de app weer voor openen?
Reputatie 7
Duidelijk echter kan je dan geen ander kanaal kiezen met de afstands bediening van de tv zelf daar moet je dan de app weer voor openen?
Dat gaat dan inderdaad via de app.
Reputatie 3
Badge
....en na 14 dagen van redelijk stabiel gebruik van de app nokt de app er nu weer mee
kanalen 1 tot 10 kan ik ontvangen, alles daarboven is in de app "fout bij afspelen video (0)" en op de achtergrond "cannot create content decription"

Herstarten, telefoon herstarten. app opnieuw installeren app opnieuw wissen en installeren
Maakt niets uit

de stabiliteit is ver onder de maat van deze app.

Telefoon : Huawei p30 pro
android 9.1
google security patch april 2019

@Paul_ krijg sterk het gevoel dat de app alles behalve prio is bij KPN. Afgelopen jaren heeft het vaker niet dan wel gedaan op android. Dat kan en mag niet de bedoeling zijn
Daar is een noodoplossing voor de chrome app terugzetten naar de standaard waarden.
Reputatie 7
Badge +11
Triple_NL
Zie hier de tijdelijke oplossing https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/kpn-itv-app-problemen-472341?fbclid=IwAR0dSBDeLQQUDDfB4bUs6JZ6JX6UDn152DS79X2R8-0foGRli-i6Oln7ptA&campaignid=so:se:tw:webcare
Reputatie 3
Badge
@Galdor68 en @Tycha

dank voor de verwijzing. Helaas werkt de rollback mogelijkheid bij mij niet. Kom netjes uit op de 71 series. Maar ondanks herstart of herinstallatie van de mobiel en ITV app. De foutmeldingen blijven boven kanaal 10 gelden

De KPN app voor android lijkt zowaar vervloekt ipv een uitkomst....
Reputatie 7
Badge +11
Helaas Triple_NL ,dan zit er niets anders op dan afwachten,er wordt aan een oplossing gewerkt..
@Galdor68 en @Tycha




dank voor de verwijzing. Helaas werkt de rollback mogelijkheid bij mij niet. Kom netjes uit op de 71 series. Maar ondanks herstart of herinstallatie van de mobiel en ITV app. De foutmeldingen blijven boven kanaal 10 gelden

De KPN app voor android lijkt zowaar vervloekt ipv een uitkomst....

Heb ik nog een andere optie werkt op een tablet prima. Vergeet de app tot het is opgelost open de itv site je krijgt een landingspagina te zien om de app te gebruiken. Kies weergeven als desktop site en je zou moeten kunnen inloggen en alle kanalen ter beschikking die in de app ziten.
Reputatie 2
Badge
Sinds gisteravond kan ik geen beeld meer krijgen in de Kpn itv app.
Ik krijg alleen de melding Sorry ... er ging iets fout. Vernieuw de pagina ......
Dit is op onze 2 tablets en telefoons alles Android.
We staan op en camping , internet gaat via een alfa network wifi camp pro internet versterker.
Ook al andere hotspots geprobeerd maar geen resultaat. Wie heeft er een tip