Vraag

De iTV app van KPN met Chromecast ondersteuning



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1524 reacties

Reputatie 7

Tijd voor een nieuwe update!


Ik hoop dat in de volgende versie eindelijk eens aandacht besteed wordt aan het eerste punt van de "Verbeterpunten iTV app". Als glasvezelabonnee wordt je er echt niet vrolijk van dat het nog steeds niet mogelijk is om HD-"Glas" opnames terug te kunnen kijken via de app.
Ik hoop dat in de volgende versie eindelijk eens aandacht besteed wordt aan het eerste punt van de "Verbeterpunten iTV app". Als glasvezelabonnee wordt je er echt niet vrolijk van dat het nog steeds niet mogelijk is om HD-"Glas" opnames terug te kunnen kijken via de app.
Herhaling is de kracht van reclame, blijkbaar. Vandaar: als DSL-abonnee wordt je er echt niet vrolijk van dat het nog steeds niet mogelijk is om HD-Glas zenders te kunnen kijken, laat staan opnames terug te kunnen kijken, al dan niet via de app. Zij betalen immers net zoveel voor hun abo als zij die glasvezel hebben.
Reputatie 7
Badge +22
Vandaar: als DSL-abonnee wordt je er echt niet vrolijk van dat het nog steeds niet mogelijk is om HD-Glas zenders te kunnen kijken, laat staan opnames terug te kunnen kijken, al dan niet via de app. Zij betalen immers net zoveel voor hun abo als zij die glasvezel hebben.
Daar ben ik het helemaal mee eens, ik zou het graag zien dat klanten met genoeg bandbreedte gewoon ook de HD Glaszenders kunnen kijken. Gewoon 1 lijn trekken, maar daar is KPN nog niet zo goed in! 😞
Reputatie 7
Herhaling is de kracht van reclame, blijkbaar. Vandaar: als DSL-abonnee wordt je er echt niet vrolijk van dat het nog steeds niet mogelijk is om HD-Glas zenders te kunnen kijken, laat staan opnames terug te kunnen kijken, al dan niet via de app. Zij betalen immers net zoveel voor hun abo als zij die glasvezel hebben.
Helemaal eens, sterker nog ... HD-"Glas" zou de standaard moeten zijn.
Ik zal het woordje "Glas" ook altijd tussen aanhalingstekens blijven schrijven immers ook ik vind dat de VDSL abonnee deze zenders zou moeten kunnen bekijken.
Reputatie 7
Badge +22

Herhaling is de kracht van reclame, blijkbaar. Vandaar: als DSL-abonnee wordt je er echt niet vrolijk van dat het nog steeds niet mogelijk is om HD-Glas zenders te kunnen kijken, laat staan opnames terug te kunnen kijken, al dan niet via de app. Zij betalen immers net zoveel voor hun abo als zij die glasvezel hebben.Helemaal eens, sterker nog ... HD-"Glas" zou de standaard moeten zijn.
Ik zal het woordje "Glas" ook altijd tussen aanhalingstekens blijven schrijven immers ook ik vind dat de VDSL abonnee deze zenders zou moeten kunnen bekijken.

Ik vraag me überhaupt af of er nog naar ons wordt geluisterd, want KPN blijft de glasvezellijn met koper maar apart gescheiden houden, terwijl ik nota bene 4K heb. Dan zal je verwachten dat ik die zenders gewoon moet krijgen. Want 1 4K zender vraagt al 25 Mbit/s. En een glasvezelzender vraagt 12,5 Mbit/s. Kom op KPN trek dit gelijk! 😔
Reputatie 7
...KPN blijft de glasvezellijn met koper maar apart gescheiden houden, terwijl ik nota bene 4K heb. Dan zal je verwachten dat ik die zenders gewoon moet krijgen. Want 1 4K zender vraagt al 25 Mbit/s. En een glasvezelzender vraagt 12,5 Mbit/s.
De uitdaging zit ook niet in het lijntje tussen jouw woning en de straatkast of wijkcentrale, maar in de verbinding tussen straatkast of wijkcentrale en de centrale infrastructuur.
En in het artikeltje over 10 Gb/s PON glasvezel wordt ff gemeld (was eigenlijk al wel bekend) dat verglazing van wijkkasten dit jaar wordt afgerond; kortom als je nog niet op de planning stond kom je er vast ook niet meer op.
Verder verw8 ik dat de uitbreiding van het aantal glasvezelaansluitingen vooral plaats zal vinden in de stedelijke gebieden waar een deel van de wijken al glasvezel heeft en nu de rest ook wordt aangesloten. Al die klanten zullen de "Glas"-zenders wel gaan krijgen en verder zal er op dat gebied wel niet zoveel veranderen. Kortom: de DSL-klanten betalen lekker mee aan de glasvezel-"innovaties", maar mogen er niet van meeprofiteren. 't Is niet anders.
Ik vind het toch raar. Ik kan vanaf mijn mobiel de chromecast aansturen, maar ik kan niet via de app en Google Home dezelfde functionaliteit krijgen. Via Google Home kan ik bijvoorbeeld wel Netflix op mijn chromecast streamen. Je zou toch verwachten dat dit met KPN iTV ook kan

Waarom is dit nog steeds niet beschikbaar?
Reputatie 7
Je zou toch verwachten dat dit met KPN iTV ook kan
Waarom zou je dat verwachten dan?
Reputatie 2
Badge
Hoe komt het dat ik bij de opnames allen een fotootje van jut en jul op de bank zie (zelfde idee als de afbeelding die vroeger op de KPN service wagens stond) . Er is 1 opname waar wel een afbeelding van het op genomen programma staat. Maar de rest dus niet.
Reputatie 4
Badge +1
Ik krijg een update van 6.3 naar 6.3.1 maar ik wacht wel even voordat ik deze ga uitvoeren...
Reputatie 3
Badge
Als ik de app steeds open moet ik tegenwoordig steeds mijn wachtwoord opnieuw invullen? Hoe kan dat?
Iphone SE hier.
Reputatie 1
@freak969 hier ook op de iPad is zeer vervelend
Reputatie 3
Badge
Na laatste update van de app op Android (9.0) kan ik geen iTV meer kijken
Mijn KPN id en mijn Abonneenummer wordt niet meer herkent.
Issue schijnt bekend te zijn, wordt in volgende release gefixed....

..... vorig jaar had ik het euvel ook.... toen duurde het bijna 5 maanden. Hoop echt dat dat niet weer gebeurd
Reputatie 7
Na laatste update van de app op Android (9.0) kan ik geen iTV meer kijken
Mijn KPN id en mijn Abonneenummer wordt niet meer herkent.
Issue schijnt bekend te zijn, wordt in volgende release gefixed....

..... vorig jaar had ik het euvel ook.... toen duurde het bijna 5 maanden. Hoop echt dat dat niet weer gebeurd

Maar de laatste update van de app op Android is van eind december. Kan je dan al sinds eind december geen iTV meer kijken?
Ik heb al enige tijd Android 9 op mijn OnePlus 5T, maar ondervind geen problemen met de app.
Reputatie 3
Badge
Hoi @wjb
ja heb een oneplus 2 op android 9, maar dat is doormiddel van lineasOS, die tel ik niet mee. Die deed het al niet meer sinds de update naar 6.2.3 eind december

Heb ook een oneplus 5 (niet T) op android 9.0. Deze kreeg pas midden feb de update vanuit de app store naar 6.2.3 (waarom weet ik niet, auto update staat altijd aan. Sindsdien dit issue ook op de "5".

Heb dit gemeld aan webcare die hebben er een ticket van gemaakt. Response was dat dit een bekend euvel was en bij de volgende update gefixed zou worden. Meer info krijg ik niet
Reputatie 7
Ook hier versie 6.2.3 dus dat lijkt het issue dus niet te zijn.
Heb je de app al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd?
Reputatie 3
Badge
Ook hier versie 6.2.3 dus dat lijkt het issue dus niet te zijn.
Heb je de app al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd?

Jazeker....ook de data “gewist” in het instellingen menu van Android .
maakt helaas allemaal niets uit.

het app team wat KPN er voor heeft ingehuurd is er van op de hoogte is de melding.
volgende update wordt het gefixed....

als dat maar niet te lang duurt. Eerdere fixes duurde vrij lang bij deze app
Reputatie 7
als dat maar niet te lang duurt. Eerdere fixes duurde vrij lang bij deze app
Versie 6.3 had eigenlijk al uitgerold moeten zijn, maar deze is uitgesteld vanwege de enorme problemen die die nieuwe versie op de iPad en iPhone veroorzaakt.
Overigens is het niet kunnen inloggen met KPN ID juist één van de problemen die met versie 6.3 op de iPad/iPhone geïntroduceerd is.
Reputatie 7
Badge +25
Ik krijg een update van 6.3 naar 6.3.1 maar ik wacht wel even voordat ik deze ga uitvoeren...
Ik heb het even voor je nagevraagd maar deze update voor iOS kan je het beste wel doen. Het zou juist stabieler moeten gaan werken daardoor. Ik snap dat je (/jullie) na de afgelopen tijd wat huiverig zijn maar deze update heeft positieve invloed op de backend (achterliggend systeem waar de problemen waren).

Als ik de app steeds open moet ik tegenwoordig steeds mijn wachtwoord opnieuw invullen? Hoe kan dat?
Iphone SE hier.

iPhone X hier, en ik ervaar dat niet. Lijkt mij ook heel irritant. De developers zijn dit wel aan het uitzoeken maar nog geen witte rook. Houd er trouwens wel rekening mee dat zodra je het apparaat verwijdert in 'apparaatbeheer' ( bij instellingen), dat je daarna opnieuw moet inloggen. Vraagje aan degenen die dit ervaren: Je opent de app, logt in. Je sluit de app weer af (omhoog swipen), en start de app daarna gelijk weer op. Moet je dan ook gelijk weer inloggen?

Na laatste update van de app op Android (9.0) kan ik geen iTV meer kijken
Mijn KPN id en mijn Abonneenummer wordt niet meer herkent.
Issue schijnt bekend te zijn, wordt in volgende release gefixed....

..... vorig jaar had ik het euvel ook.... toen duurde het bijna 5 maanden. Hoop echt dat dat niet weer gebeurd

Hmm, toch vreemd hoor. Krijg je een specifieke foutcode erbij? En technisch zit er weinig verschil tussen de OnePlus 5 en 5T. Zelfde chipset etc. Als je (op een pc/laptop) gaat naar interactievetv.nl, daar bij de instellingen kijkt bij 'apparaatbeheer', zie je dan die OnePlus 5 staan? Zo ja, zou je 'm daar eens willen verwijderen, en daarna opnieuw willen in proberen te loggen? Ik ga er even vanuit dat het inloggen wel lukt via de browser.


als dat maar niet te lang duurt. Eerdere fixes duurde vrij lang bij deze appVersie 6.3 had eigenlijk al uitgerold moeten zijn, maar deze is uitgesteld vanwege de enorme problemen die die nieuwe versie op de iPad en iPhone veroorzaakt.
Overigens is het niet kunnen inloggen met KPN ID juist één van de problemen die met versie 6.3 op de iPad/iPhone geïntroduceerd is.

Versie 6.3 voor Android is inderdaad even uitgesteld n.a.v. de problemen die er kwamen na de update voor iOS. 😞 Maar als je op dit moment niet kan inloggen met KPN ID en met abonneenummer, dan moeten we dat wel uitzoeken want dat zou toch wel moeten lukken.
Ik heb (OnePlus 5T, OOS 9.0.4) ook nog de versie van eind december. Die doet 't (ook op m'n werk via Wi-Fi) ogenschijnlijk goed. Ogenschijnlijk omdat ik - of ik nu een programma wil terugkijken of Live wil kijken - eerst een aantal minuten reclame moet aanzien en daar pas ik voor. Als de app dit standaard blijft doen zal ik 'm niet meer gebruiken (deed ik toch al niet vaak, te klein scherm, zeker als je thuis een 55" 4k OLED-scherm gewend bent, wat overigens gauw went).
Reputatie 7
Badge +25
Er zal weer een update komen voor de iTV app op iOS. iOS versie 12.2 zit eraan te komen, en daarvoor is een update van de iTV app (naar 6.3.2) nodig. Als je iOS 12.2 hebt, maar een oudere versie van de iTV app, dan kan het zijn dat je problemen ervaart met de streams (lang laden en uiteindelijk afsluiten van de player).

Hieronder de inhoud van update voor iTV app. Ik zal meer details geven zodra de update er is.

• Ondersteuning iOS 12.2
• Gegroepeerde zoekresultaten voor series in Zoeken
• Filteren op kidscontent in Films en Series
• Aanbevelingen voor Films en Series: “Meer zoals dit”
• Andere kleine verbeteringen

Zoals velen wellicht weten was de update voor Android uitgesteld n.a.v. de storing van een tijdje terug. Er zijn veel verbeteringen doorgevoerd en daarom is het plan om deze update (6.3.0) binnenkort eerst naar een kleine groep klanten uit te rollen. Zodra daar meer informatie over beschikbaar is zal ik het delen.
op al mijn apparaten loopt het geluid niet goed in sync, inclusief chromecast..😥
Reputatie 7
Badge +25
op al mijn apparaten loopt het geluid niet goed in sync, inclusief chromecast..😥
Hoi! Op welk merk + type apparaat/apparaten ervaar je dat? Is dat op WiFi, 4G, of beide? Over het algemeen kijken mensen (denk ik) op WiFi, maar ik ben benieuwd of je dit dan ook op 4G ervaart. Heb je dit ook als je de kwaliteit wat lager zet in de instellingen van de app?

Hier net ook een tijdje de app laten draaien, en heb geen audio/video sync. problemen.

op al mijn apparaten loopt het geluid niet goed in sync, inclusief chromecast..😥Hoi! Op welk merk + type apparaat/apparaten ervaar je dat? Is dat op WiFi, 4G, of beide? Over het algemeen kijken mensen (denk ik) op WiFi, maar ik ben benieuwd of je dit dan ook op 4G ervaart. Heb je dit ook als je de kwaliteit wat lager zet in de instellingen van de app?

Hier net ook een tijdje de app laten draaien, en hebt geen audio/video sync. problemen.

Hoi! Op zowel WiFi als 4g, het probleem komt voor op verschillende apparaten. Samsungs9, ipad, en LG tv/chromecast.
Het geluid heeft een vertraging van ongeveer 1 seconden.