Vraag

De iTV app van KPN met Chromecast ondersteuning



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1524 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Michiel1, zie dit topic: KPN iTV app problemen | KPN Community. We werken aan een oplossing voor deze storing. In het gemarkeerde antwoord plaatsen we updates zodra we die hebben. Hopelijk hebben we na het weekend meer informatie.
Het is ondertussen mei en er is nog steeds
Nix veranderd dwz veel buffer en stilstaand beeld totdat mijn ipad vanzelf zojn scherm maar afsluit na 4 minuten.
jammer maar weer :(

Admin: bericht samengevoegd met verzameltopic, afgesplitst van topic over webversie van iTV Online
Reputatie 1
Als ik een programma wil opnemen (zoals bijvoorbeeld Formule 1 via Z** Select) waarbij ik nog niet zeker weet of ik op de TV of via de app ga terugkijken, dan moet ik tot op heden nog steeds 2 opnames aanmaken. 1 opname in HD voor als ik TV ga kijken en 1 opname SD omdat HD niet terug te kijken is via de app. Natuurlijk kan ik SD op de TV kijken, maar dat ziet er niet uit als je glasvezel kwaliteit gewend bent. Dit is behoorlijk irritant, zeker wanneer je hier even niet aan denkt tijdens het plannen van de opname (of simpelweg alleen op de REC knop drukt).

Wordt het niet eens tijd om ook op dit vlak faciliterend te zijn naar de klanten toe? Maak het verschil tussen SD en HD (en glas) een back-end verschil en zorg er gewoon voor dat ik als klant de hoogst mogelijke kwaliteit kan zien afhankelijk van het gekozen apparaat.

Ook zou het fijn zijn als zowel de app als interactievetv.nl uitzending vensters worden voorzien van een opname knop. Als er nu iets is dat ik snel wil opnemen, moet ik eerst weer de uitzending stoppen om vervolgens op Plan Opname te klikken. Dat is omslachtig. Waarom niet het opname icoontje in het rijtje met o.a. de mute en volledig scherm knoppen?
Reputatie 7
Badge +25
Als ik een programma wil opnemen (zoals bijvoorbeeld Formule 1 via Z** Select) waarbij ik nog niet zeker weet of ik op de TV of via de app ga terugkijken, dan moet ik tot op heden nog steeds 2 opnames aanmaken. 1 opname in HD voor als ik TV ga kijken en 1 opname SD omdat HD niet terug te kijken is via de app. Natuurlijk kan ik SD op de TV kijken, maar dat ziet er niet uit als je glasvezel kwaliteit gewend bent. Dit is behoorlijk irritant, zeker wanneer je hier even niet aan denkt tijdens het plannen van de opname (of simpelweg alleen op de REC knop drukt).

Wordt het niet eens tijd om ook op dit vlak faciliterend te zijn naar de klanten toe? Maak het verschil tussen SD en HD (en glas) een back-end verschil en zorg er gewoon voor dat ik als klant de hoogst mogelijke kwaliteit kan zien afhankelijk van het gekozen apparaat.

Dit zou al enige tijd niet meer van toepassing moeten zijn (n.a.v. HD-op-1). Als je een opname van bijvoorbeeld "NPO 1 HD" (dus gewoon zendernummer 1) inplant op de tv-ontvanger, dan wordt er automatisch een HD- en SD-versie van opgenomen. Via de iTV app krijg je dan automatisch de SD-versie te zien...

Ook zou het fijn zijn als zowel de app als interactievetv.nl uitzending vensters worden voorzien van een opname knop. Als er nu iets is dat ik snel wil opnemen, moet ik eerst weer de uitzending stoppen om vervolgens op Plan Opname te klikken. Dat is omslachtig. Waarom niet het opname icoontje in het rijtje met o.a. de mute en volledig scherm knoppen?
Goed punt, ik geef het door!
Reputatie 1

Dit zou al enige tijd niet meer van toepassing moeten zijn (n.a.v. HD-op-1). Als je een opname van bijvoorbeeld "NPO 1 HD" (dus gewoon zendernummer 1) inplant op de tv-ontvanger, dan wordt er automatisch een HD- en SD-versie van opgenomen. Via de iTV app krijg je dan automatisch de SD-versie te zien...



Als ik via mijn telefoon een opname programmeer voor Ziggo of Fox HD, dan kan ik het daarna niet bekijken op mijn telefoon. Dan staat er in beeld 'Deze opname kun je alleen op de tv-ontvanger bekijken'. Er is in het opnamemenu dan ook geen SD variant beschikbaar.

Ik weet eerlijk gezegd niet of het wel zo werkt met opnames die via de tv-ontvanger gepland zijn.

Overigens kijk ik geen NPO1 HD op 1, maar op 661 omdat dat de glas kwaliteit is. (Ook hier snap ik niet dat er niet gewoon back-end geregeld wordt dat ik als gebruiker gewoon naar 1 kan kijken en daar de beste kwaliteit krijg die met mijn aansluiting te bekijken is).
Reputatie 7
Overigens kijk ik geen NPO1 HD op 1, maar op 661 omdat dat de glas kwaliteit is. (Ook hier snap ik niet dat er niet gewoon back-end geregeld wordt dat ik als gebruiker gewoon naar 1 kan kijken en daar de beste kwaliteit krijg die met mijn aansluiting te bekijken is).
KPN heeft ooit "beloofd" om de uitrol van HD-"Glas" op 1 te starten nadat de uitrol van HD op 1 afgerond zou zijn. Dit is nu al enige tijd het geval en toch lijkt er niets te gebeuren.
Voor glasvezelabonnees is dat echt heel vervelend immers geen enkele HD-"Glas" opname is op de tablet of telefoon terug te kijken en ook een opname plannen op de tablet of telefoon voor een HD-"Glas" zender kan niet.
En het ergste is nog wel dat er bij het opnemen van een HD-"Glas" zender ook nu al een opname van de HD en SD variant vastgelegd wordt. De app ziet zelfs dat dat het geval is want bij de SD en HD zender zie je keurig het rode opname ikoontje.

Alsjeblieft KPN, ik wacht ondertussen al (bijna) twee jaar op een oplossing voor het zeer vervelende fenomeen dat ik 98% van mijn opnames niet terug kan kijken in de app omdat het HD-"Glas" opnames betreft.
Ik zag net een update van de Telfort versie, ik neem aan dat er ook 1 voor KPN is of komt.
De kanalen vanaf 10 werken weer, wat mij opviel Love Nature is nergens te vinden.
Zoeken geeft wel resultaat maar tik ik er op komt deze niet tevoorschijn.

Meteen deze opties op nee gezet.

Reputatie 7
Telfort is inderdaad altijd "the playing field" waar de allerlaatste test gedaan wordt voordat het product aan het grote publiek aangeboden wordt. 😉
Ps Telfort heeft nu 6.3.1.1 en jawel Love Nature werkt in de app.

Reputatie 7
Ps Telfort heeft nu 6.3.1.1 en jawel Love Nature werkt in de app.
Bij mij is Love Nature juist helemaal verdwenen. 😖
Reputatie 7
Badge +11
@wjb

Vreemd hier wel gewoon te zien,of zou het kunnen dat wij het zien omdat wij het plus pakket hebben?

Reputatie 7
Op mijn OnePlus 5T is Love Nature zichtbaar maar zonder programma informatie.



Terwijl op mijn Huawei MediaPad M3 de zender niet te vinden is.


Reputatie 7
Badge +11
@wjb

Dat is er weer één voor de bugs 😀https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/bugs-in-itv-app-versie-6-3-1-meld-ze-hier-473430
Reputatie 7
Hij staat er al tussen. 😉
Reputatie 7
Badge +25
Update op onderstaande: de update is tijdelijk uitgesteld. Ik zal melden zodra de update alsnog komt.

Vanaf vandaag zal er een update komen voor de iTV app (6.3.4) op iOS.

Inloggen met Touch ID en Face ID
Bij het inloggen in de iTV app heb je voortaan de keuze of je (afhankelijk van het gebruikte toestel) wilt inloggen met Touch ID of met gezichtsherkenning (Face ID). De voorkeur is aan te passen in de instellingen binnen ‘Profiel’.

Engelse vertaling van de App
Voor alle toestellen waar een andere taal dan Nederlands is ingesteld, wordt de app automatisch in het Engels getoond. Let op, niet alle Nederlandse teksten worden in de app vertaald. De samenvattingen van programma’s worden nu alleen nog in het Nederlands aangeleverd.

Editorial voor films
Op de Film pagina is er de mogelijkheid dat we korte berichten toevoegen. Hierdoor kan er zowel content uit de gids als uit de On Demand catalogus worden getoond. De editorials zijn op elk moment te wijzigen zonder
dat er een update van de app vereist is.

Tevens zijn er nog enkele kleine verbeteringen doorgevoerd. Bij nieuwe mogelijkheden of in het geval van incidenten wordt het bijvoorbeeld mogelijk je via een eenmalige pop-up tekst na het openen van de app te informeren.
Reputatie 7
Badge +16
Weet niet of dit al bekend is, maar ik wil soms nog wel eens op mijn 2e scherm een stream van bijvoorbeeld het voetbal er op hebben staan. Echter als ik in full screen wissel van beeldscherm dan stopt de stream direct en heb ik een zwarte pagina.
Reputatie 7
Wat bedoel je met
...als ik in full screen wissel van beeldscherm dan stopt de stream direct en heb ik een zwarte pagina.
Reputatie 7
Badge +16
Wat bedoel je met

...als ik in full screen wissel van beeldscherm dan stopt de stream direct en heb ik een zwarte pagina.


Ik heb een opstelling met 2 monitoren, vaak doe ik op de 2e monitor (secundair scherm) een full screen stream van bijvoorbeeld voetbal (Bij de FOX sports website werkt het prima bijvoorbeeld), als ik dan weer verder wil werken op het primaire scherm, dan stopt de stream op het secundaire scherm dus direct met een zwarte pagina tot gevolg (zie bijlage). Meer dan dit gebeurd er niet.

Reputatie 7
Helder.
Een oplossing heb ik niet.
Reputatie 7
Badge +30
Klopt Chris! Of nou, het klopt niet, maar we herkennen het. Wordt aan gewerkt!
Reputatie 7
Badge +25
@ChrisWissink: speelt dit probleem met het zwarte beeld nog? Zou je eens willen testen? Gebeurt dit trouwens alleen met 2 beeldschermen?
Reputatie 7
Badge +16
@ChrisWissink: speelt dit probleem met het zwarte beeld nog? Zou je eens willen testen? Gebeurt dit trouwens alleen met 2 beeldschermen?
He @Paul_ , Excuus, mijn account hier is nog gekoppeld aan een oud mailadres, dus meldingen komen niet binnen. :(
Helaas nog wel, al gaat het op sommige streams wel goed, maar op sommige zenders (niet getest nog welke) knalt de stream er wel uit zodra ik van scherm 2 wissel naar een actief venster op scherm 1.
Op scherm 1 werkt alles prima, totdat ik een wissel naar scherm 2 doe. Het heeft met actieve en inactieve vensters te maken. De stream werkt wel zolang ik niet in full screen kijk, maar dat is met een klein venstertje niet zo ideaal.

Edit 13:18 :
Na een herstart van mijn computer klappen weer alle zenders eruit zodra de schermwissel plaats vind.
Weet niet of dit al bekend is, maar ik wil soms nog wel eens op mijn 2e scherm een stream van bijvoorbeeld het voetbal er op hebben staan. Echter als ik in full screen wissel van beeldscherm dan stopt de stream direct en heb ik een zwarte pagina.
Voor de beeldvorming hoort deze vraag niet in het topic van de itv pagina? Het lijkt mij dat je niet vanaf de app streamt naar dat 2e scherm.
Reputatie 7
Badge +16

Weet niet of dit al bekend is, maar ik wil soms nog wel eens op mijn 2e scherm een stream van bijvoorbeeld het voetbal er op hebben staan. Echter als ik in full screen wissel van beeldscherm dan stopt de stream direct en heb ik een zwarte pagina.Voor de beeldvorming hoort deze vraag niet in het topic van de itv pagina? Het lijkt mij dat je niet vanaf de app streamt naar dat 2e scherm.


Als dat zo is dan moeten de mods hem even afsplitsen en verplaatsen. Zo niet, dan laten we het zo 😉


Weet niet of dit al bekend is, maar ik wil soms nog wel eens op mijn 2e scherm een stream van bijvoorbeeld het voetbal er op hebben staan. Echter als ik in full screen wissel van beeldscherm dan stopt de stream direct en heb ik een zwarte pagina.Voor de beeldvorming hoort deze vraag niet in het topic van de itv pagina? Het lijkt mij dat je niet vanaf de app streamt naar dat 2e scherm.
Als dat zo is dan moeten de mods hem even afsplitsen en verplaatsen. Zo niet, dan laten we het zo ;)

Staat mij hier verder prima het probleem zit dan niet in de app maar elder, ik weet dat mede Telfort klanten onder Edge en Safari full screen problemen hadden dat lijkt sinds gister te zijn verholpen.